Gartall
کاربر سایت
ریج تو حالت 60 فریم عالی نبود بلکه بی نظیر و ورای بینظیر بود ! اگر 30 فریم هم حساب میکردیم بازم براحتی جزء 3 بازی برتر این نسله ! چیزی که همه سایتها تائیش کردند !ریج یه بازی 60 فریم عالی بود ! درست !
محسن یه چیزی بگو که من بازی نکرده باشم ! تو داری وسعت محیط ریچ را با ریج مقایسه میکنی ؟! یه بازی open world با یه بازی خطی حالا هرچقدر مححیطش بزرگ باشه مقایسه نمیشه ! ریچ وقتی میرفتی westland همه جا بدون لودینگ بود مگر اینکه وارد ساختمون ها میشدی دیسک 2 هم که خیلی بزرگتر بود !
که از موادی بود که همین df به شدت rage را تشویق کرده و بینظیر خوندتش! میگه تا چشم کار میکنه دور نما داره اونم عکس نیست !فقط درست نگاه کن و ببین که بعد از خوردن به دیواره دره تازه منفجر میشه ! هیچکدوم از دورنماهای ریچ عکس نیستن ! همشون پلیگون دارن و واقعی هستن ! برخلاف گیرز 3 یا همین ریج !
که یکی از اشتباهت بزرگی هست که متاسفانه تو را هم شامل میشه ! پلیگان اونی نیست که بری همه چیز را از نزدیک اضلاعش را بشماری بلکه یه نگاه جامع به تک تک ایتمها و ابجکتهای محیط و جزئیاتش میندازن میببن همگی دسته جمعی چقدر پلیگان استفاده شده ؟! بازیه rage محیطهاش بزرگه و تمام سخره هاش تکه تکه هستند و توش کلی ابجت هست مثلا 360 که توانایی داره 500 میلیون پلیگان محسابه کنه باید روی تک تک اینها پیاده بشه پس در نهایت نمیتونی از چرخ و لاستیک یه شکل کاملا گرد انتظار داشته باشی !پولیگون ریج از ریچ بیشتره ؟ تو هر عکسی که میخوای از ریج بذار من پلیگونهاش رو دونه به دونه بهت نشون میدم ! از چرخ ماشینهاش گرفته تا سر شخصیتهاش تا پلیگونهای اسلحه هاش ! اصلاً اسلحه های ریج رو دقت کردی بهشون ؟ پلیگونشون بشدت کم هست و بیشتر برآمدگی ها و تو رفتگیهاشون با normal map هست ! تو ریچ همه اسلحه ها از پلیگون محض ساخته شدن !
مثلا بازی هایی مثل x میاد تو محیطش از ساختمانهای با rقوس انحنای کمتر استفاده میکنه یا مثلا میاد برای در پنچره شکل مربع استفاده میکنه که روش پیلگیان زیاد استفاده نشده بجاش میاد از فضایی که براش باقی موند روی یه لاستیک پیاده میکنه که کاملا گرد به نظر بیاد ! یا فقط روی شخصیت ها ! تا وقتی یه ببینده که تو این مورد کار بلد نیست فکر کنه بازی چقدر پلیگان بی نظیری داره ! دقیقا اون چیزهایی که توچشمه ! ولی دریغ از این که خبر نداره تو بازی های مثل rage اون همه سخره و ابجکت با شریط open wold بودنش تماما 3D طراحی شده و برای یه طرح 3D باید چند برابر پلیگان بیشتر صرف بشه که در نهایت از اون طرف کمبود به وجود میاد به خاطر محدودیت سخت افزار کنسولی .
مونده فیزیک در چه موردی باشه وگرنه من فیزیک انچنانی از هیلو ریچ نسبت به زمانش ندیدم ! فقط تنها چیزی که تو چشمه بعضی از اشیاء تو محیط با پرتاب نارنجک جابه جا میشن یا مثلا چمن های روی زمین باد میخورن .فیزیک ریچ رو با ریج مقایسه میکنی ؟ اصلاً میتونی تصور کنی این کارت چقدر به ضرر ریج هست ؟ واقعاً میخوای ویدئوی مقایسه بذارم برات ؟ یبار فقط برو یسری از Top 10 kills های هیلو 3 رو ببین که اشیاء چجوری در اثرسرعت و شتابی که دارن میتونن کشنده باشن ! حتی یه نارنجک میتونه قبل از مفجر شدن و فقط به علت پرتاب شدنش از فاصله خیلی دور و ارتفاع گرفتنش کشنده باشه ! وای به حال اینکه بترکه ! ریچ که دیگه داستانش جداس !
در عوض تو همین RAGE سیستم Damage هم روی شخصیت دشمنها و هم روی ماشین ها گذاشته شده بود مخصوصا روی دشمنها را من تا حالا تو هیچ بازی ندیدم .
تعارف میکنی؟! الان میخوای سیری از سایتها را بیارم ببینی چی در مورد هوش مصنوعیه ریج گفتند ؟! تاکتیک نداشتند ؟!!!! فقط میتونم سکوت کنم !تو داری هوش مصنوعی ریچ و الیت هاش رو با ریج مقایسه میکنی ؟ اصلاً تو ریج چیزی به عنوان تاکتیک داشتن ؟ انصافاً به حای خودش هوش مصنوعی خوبی داشتن دشمن هات ولی اصلاً با یه ترکیب ناهمگون از هوش های مصنوعی هیلو قابل قیاس نبودن و نیستن
بافتهای RAGE هم در نوع خودش بینظیر هست ! اگر از فاصله نزدیک نباشه ولی فاصله دور یه چیزه کاملا بی رقیب هست و تکنولوژی جدید که بازیهای اینده دقیقا میرن طرفش ! که همین باعث شده بود به راحتی یه محیط بزرگ کاملا 3D با دور نمای کامل به وجود بیارن با جزئیات زیاد و مورد مهمش بافتهای بی تکرار که همین قضیه میدونی چقدر باعث میشد حجم حافظه گرفته بشه ؟!کیفیت بافتهای ریچ رو انکار میکنی ؟ بافتهای کرایسیس کنسولی که سهله بافتهای حاصل از پک اینستالی b.f.3 هم جلوی ریچ باید لنگ بندازن ! حتی گیرز !
که همین حرکات تو RAGE هم بود و خیلی بهتر و تکنیکی تر نه مثل REACH یه چیز الکی و بیخود که الکی تکون بخورن !تو اصلاً توجه کرده بودی لای درختچه های بلند ریچ که راه میری فیزیک دارن و بهت واکنش نشون میدن ؟ ( مثل درختچه های الن ویک )
مثل AW ؟!! AW دقیقا با اصول فیزیک و قوانینش با فشاری که به گل و گیاه میاورد حلشون مداد عقب ! ولی تو REACH کاملا ابتدایی انجام شده .
افکته ذراتی که فقط از انفجار ها به دست میاد ؟! تقیربا از لحظ افکته ذرات جلوی CRYSIS 2 سوسکی بیش نیست ! در حد یک جوک بزرگ میمونه و RAGE هم در این مورد از هیلو ریچ بهتره !اصلاً توجه کردی که افکت ذرات هیلو ریچ سنگین ترین افکت ذراتی هست که تو یه شوتر استفاده شده تا حالا ؟
مقدار بافری که تو AW استفاده شده تا کنون روی 360 بی سابقه بوده تا اینجای کار !یا توجه کردی alpha buffer ـی که تو ریچ هست تو عناوینی مثل کیلزون 3 هم نیست حتی و خیلی از بازیسازها از رزلوشن کامل استفاده نمیکنن برای این قسمت ؟
این مورد که تو RAGE شاخه !به نور پردازی HDR باز توجه کردی ؟
ماموریت خطیش به خاطر نوعه گیم پلیش بوده وگرنه همون محیطهاش برعکسه چیزی که میگی خیلی خیلی بزرگتر از REACH هست ! و کله اینا را جمع کنی همون 60 فریم بودنش مهر تائید بر برتریش بوده و هست !اصلاً توجه کردی که ریج در مراحل شوتینگش چقدرمحیطهاش بسته و خطی هست ؟ و فقط مراحل ریسینگش باز طراحی شده که اون هم کلش اندازه مرحله اول ریچ نمیشه ؟ اونوم با اون حجم از پوشش گیاهی و دود حجم دار و افکت بارون و جنگهای شلوغ و ... ؟ اون همه منابع نوری متغییر و فیزیک عالی و ... ؟ co-op چهار نفره چندتا شوتر هستن که داشته باشن ؟ چند تا شوتر به شلوغی و وسعت ریچ هستن که چنین قابلیتی داشته باشن ؟ Forge World که رفتی بگردی ؟ محیطی با اون وسعت و جزئیات تو کدوم شوتری دیدی ؟
من سطحی نگاهش نکردم بلکه شما خیلی فضاییش میکنید ! ریچ به هیچ وجه چه با در نظر گرفتنه محیط و...اصلا در سطح برترین های امروزی از لحظ تکنیکی نیست و باید پیشرفت کنه ! همین الان بازی های مثل infamous 2 با اون محیطه بزرگش از لحظ تکنیکی برتر از هلو ریچ میدونم !فرخ من میدونم ریج بازی شاخی هست و از نظر تکنیکی هم قبولش دارم و خیلی هم دفاع کردم ازش چون واقعاً ازش لذت بردم ولی به هیچ وجه نمیتونم بخاطر ریج این همه نکات ریز و درشت ریچ رو ندیده بگیرم ! تو متأسفانه ریچ رو خیلی سطحی بهش نگاه کردی و از کنارش رد شدی !
اگر 343 هم میگه از لحظ تکینکی بیشتر از این نمیتونه پیشرفت کنه من چیزی جزء تاسف خوردن ندارم !
بابک فقط این و فرقشRage از لحاظ طراحی بصری (که حداقل 60% کاره) و نورپردازی (اونم نورپردازی بصری، نه تکنیکی) و انیمیشن و فریم بهتره.
game spot :
RAGE:
HALO REACH :
از لحظ تکنیکی که rage خیلی بهتره مخصوصا 60 فریم بودنش و دیگه کرده مهر تائید !^از لحاظ تکنیکی ریچ بهتره.
آخرین ویرایش: