Halo 4 [پست اول تاپیک خوانده شود]

بهترین مرحله بازی از نظر شما کدام مرحله (ها) است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    234

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
ریج یه بازی 60 فریم عالی بود ! درست !
ریج تو حالت 60 فریم عالی نبود بلکه بی نظیر و ورای بینظیر بود ! اگر 30 فریم هم حساب میکردیم بازم براحتی جزء 3 بازی برتر این نسله ! چیزی که همه سایتها تائیش کردند !
محسن یه چیزی بگو که من بازی نکرده باشم ! تو داری وسعت محیط ریچ را با ریج مقایسه میکنی ؟! یه بازی open world با یه بازی خطی حالا هرچقدر مححیطش بزرگ باشه مقایسه نمیشه ! ریچ وقتی میرفتی westland همه جا بدون لودینگ بود مگر اینکه وارد ساختمون ها میشدی دیسک 2 هم که خیلی بزرگتر بود !
فقط درست نگاه کن و ببین که بعد از خوردن به دیواره دره تازه منفجر میشه ! هیچکدوم از دورنماهای ریچ عکس نیستن ! همشون پلیگون دارن و واقعی هستن ! برخلاف گیرز 3 یا همین ریج !
که از موادی بود که همین df به شدت rage را تشویق کرده و بینظیر خوندتش! میگه تا چشم کار میکنه دور نما داره اونم عکس نیست !
پولیگون ریج از ریچ بیشتره ؟ تو هر عکسی که میخوای از ریج بذار من پلیگونهاش رو دونه به دونه بهت نشون میدم ! از چرخ ماشینهاش گرفته تا سر شخصیتهاش تا پلیگونهای اسلحه هاش ! اصلاً اسلحه های ریج رو دقت کردی بهشون ؟ پلیگونشون بشدت کم هست و بیشتر برآمدگی ها و تو رفتگیهاشون با normal map هست ! تو ریچ همه اسلحه ها از پلیگون محض ساخته شدن !
که یکی از اشتباهت بزرگی هست که متاسفانه تو را هم شامل میشه ! پلیگان اونی نیست که بری همه چیز را از نزدیک اضلاعش را بشماری بلکه یه نگاه جامع به تک تک ایتمها و ابجکتهای محیط و جزئیاتش میندازن میببن همگی دسته جمعی چقدر پلیگان استفاده شده ؟! بازیه rage محیطهاش بزرگه و تمام سخره هاش تکه تکه هستند و توش کلی ابجت هست مثلا 360 که توانایی داره 500 میلیون پلیگان محسابه کنه باید روی تک تک اینها پیاده بشه پس در نهایت نمیتونی از چرخ و لاستیک یه شکل کاملا گرد انتظار داشته باشی !
مثلا بازی هایی مثل x میاد تو محیطش از ساختمانهای با rقوس انحنای کمتر استفاده میکنه یا مثلا میاد برای در پنچره شکل مربع استفاده میکنه که روش پیلگیان زیاد استفاده نشده بجاش میاد از فضایی که براش باقی موند روی یه لاستیک پیاده میکنه که کاملا گرد به نظر بیاد ! یا فقط روی شخصیت ها ! تا وقتی یه ببینده که تو این مورد کار بلد نیست فکر کنه بازی چقدر پلیگان بی نظیری داره ! دقیقا اون چیزهایی که توچشمه ! ولی دریغ از این که خبر نداره تو بازی های مثل rage اون همه سخره و ابجکت با شریط open wold بودنش تماما 3D طراحی شده و برای یه طرح 3D باید چند برابر پلیگان بیشتر صرف بشه که در نهایت از اون طرف کمبود به وجود میاد به خاطر محدودیت سخت افزار کنسولی .
فیزیک ریچ رو با ریج مقایسه میکنی ؟ اصلاً میتونی تصور کنی این کارت چقدر به ضرر ریج هست ؟ واقعاً میخوای ویدئوی مقایسه بذارم برات ؟ یبار فقط برو یسری از Top 10 kills های هیلو 3 رو ببین که اشیاء چجوری در اثرسرعت و شتابی که دارن میتونن کشنده باشن ! حتی یه نارنجک میتونه قبل از مفجر شدن و فقط به علت پرتاب شدنش از فاصله خیلی دور و ارتفاع گرفتنش کشنده باشه ! وای به حال اینکه بترکه ! ریچ که دیگه داستانش جداس !
مونده فیزیک در چه موردی باشه وگرنه من فیزیک انچنانی از هیلو ریچ نسبت به زمانش ندیدم ! فقط تنها چیزی که تو چشمه بعضی از اشیاء تو محیط با پرتاب نارنجک جابه جا میشن یا مثلا چمن های روی زمین باد میخورن .
در عوض تو همین RAGE سیستم Damage هم روی شخصیت دشمنها و هم روی ماشین ها گذاشته شده بود مخصوصا روی دشمنها را من تا حالا تو هیچ بازی ندیدم .
تو داری هوش مصنوعی ریچ و الیت هاش رو با ریج مقایسه میکنی ؟ اصلاً تو ریج چیزی به عنوان تاکتیک داشتن ؟ انصافاً به حای خودش هوش مصنوعی خوبی داشتن دشمن هات ولی اصلاً با یه ترکیب ناهمگون از هوش های مصنوعی هیلو قابل قیاس نبودن و نیستن
تعارف میکنی؟! الان میخوای سیری از سایتها را بیارم ببینی چی در مورد هوش مصنوعیه ریج گفتند ؟! تاکتیک نداشتند ؟!!!! فقط میتونم سکوت کنم !
کیفیت بافتهای ریچ رو انکار میکنی ؟ بافتهای کرایسیس کنسولی که سهله بافتهای حاصل از پک اینستالی b.f.3 هم جلوی ریچ باید لنگ بندازن ! حتی گیرز !
بافتهای RAGE هم در نوع خودش بینظیر هست ! اگر از فاصله نزدیک نباشه ولی فاصله دور یه چیزه کاملا بی رقیب هست و تکنولوژی جدید که بازیهای اینده دقیقا میرن طرفش ! که همین باعث شده بود به راحتی یه محیط بزرگ کاملا 3D با دور نمای کامل به وجود بیارن با جزئیات زیاد و مورد مهمش بافتهای بی تکرار که همین قضیه میدونی چقدر باعث میشد حجم حافظه گرفته بشه ؟!
تو اصلاً توجه کرده بودی لای درختچه های بلند ریچ که راه میری فیزیک دارن و بهت واکنش نشون میدن ؟ ( مثل درختچه های الن ویک )
که همین حرکات تو RAGE هم بود و خیلی بهتر و تکنیکی تر نه مثل REACH یه چیز الکی و بیخود که الکی تکون بخورن !
مثل AW ؟!! AW دقیقا با اصول فیزیک و قوانینش با فشاری که به گل و گیاه میاورد حلشون مداد عقب ! ولی تو REACH کاملا ابتدایی انجام شده .
اصلاً توجه کردی که افکت ذرات هیلو ریچ سنگین ترین افکت ذراتی هست که تو یه شوتر استفاده شده تا حالا ؟
افکته ذراتی که فقط از انفجار ها به دست میاد ؟! تقیربا از لحظ افکته ذرات جلوی CRYSIS 2 سوسکی بیش نیست ! در حد یک جوک بزرگ میمونه و RAGE هم در این مورد از هیلو ریچ بهتره !
یا توجه کردی alpha buffer ـی که تو ریچ هست تو عناوینی مثل کیلزون 3 هم نیست حتی و خیلی از بازیسازها از رزلوشن کامل استفاده نمیکنن برای این قسمت ؟
مقدار بافری که تو AW استفاده شده تا کنون روی 360 بی سابقه بوده تا اینجای کار !
به نور پردازی HDR باز توجه کردی ؟
این مورد که تو RAGE شاخه !
اصلاً توجه کردی که ریج در مراحل شوتینگش چقدرمحیطهاش بسته و خطی هست ؟ و فقط مراحل ریسینگش باز طراحی شده که اون هم کلش اندازه مرحله اول ریچ نمیشه ؟ اونوم با اون حجم از پوشش گیاهی و دود حجم دار و افکت بارون و جنگهای شلوغ و ... ؟ اون همه منابع نوری متغییر و فیزیک عالی و ... ؟ co-op چهار نفره چندتا شوتر هستن که داشته باشن ؟ چند تا شوتر به شلوغی و وسعت ریچ هستن که چنین قابلیتی داشته باشن ؟ Forge World که رفتی بگردی ؟ محیطی با اون وسعت و جزئیات تو کدوم شوتری دیدی ؟
ماموریت خطیش به خاطر نوعه گیم پلیش بوده وگرنه همون محیطهاش برعکسه چیزی که میگی خیلی خیلی بزرگتر از REACH هست ! و کله اینا را جمع کنی همون 60 فریم بودنش مهر تائید بر برتریش بوده و هست !
فرخ من میدونم ریج بازی شاخی هست و از نظر تکنیکی هم قبولش دارم و خیلی هم دفاع کردم ازش چون واقعاً ازش لذت بردم ولی به هیچ وجه نمیتونم بخاطر ریج این همه نکات ریز و درشت ریچ رو ندیده بگیرم ! تو متأسفانه ریچ رو خیلی سطحی بهش نگاه کردی و از کنارش رد شدی !
من سطحی نگاهش نکردم بلکه شما خیلی فضاییش میکنید ! ریچ به هیچ وجه چه با در نظر گرفتنه محیط و...اصلا در سطح برترین های امروزی از لحظ تکنیکی نیست و باید پیشرفت کنه ! همین الان بازی های مثل infamous 2 با اون محیطه بزرگش از لحظ تکنیکی برتر از هلو ریچ میدونم !
اگر 343 هم میگه از لحظ تکینکی بیشتر از این نمیتونه پیشرفت کنه من چیزی جزء تاسف خوردن ندارم !
Rage از لحاظ طراحی بصری (که حداقل 60% کاره) و نورپردازی (اونم نورپردازی بصری، نه تکنیکی) و انیمیشن و فریم بهتره.
بابک فقط این و فرقش :lol:
game spot :
RAGE:
good_t_proficient_graphics_s.gif
good_terrific-animation_s.gif
good_outstanding_design_s.gif


HALO REACH :
:lol:

^از لحاظ تکنیکی ریچ بهتره.
از لحظ تکنیکی که rage خیلی بهتره مخصوصا 60 فریم بودنش و دیگه کرده مهر تائید !
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,108
^از لحاظ تکنیکی ریچ بهتره.
---------------------------------
خانم Linda نمیدونم چی چی که مدیر بخش سرگرمی مایکروسافت در اسپانیاست هم ظاهرا یه ویدیویی از بازی دیده و توییت کرده، ترجمش میشه این:
Ive seen the best video of Halo, Im still impressed. Halo 4 will break many molds. Too bad that is confidential:/ brutal.
البته برای چند روز پیشه.
از لحظ تکنیکی که rage خیلی بهتره مخصوصا 60 فریم بودنش و دیگه کرده مهر تائید !
Reach بهتره.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
ریج تو حالت 60 فریم عالی نبود بلکه بی نظیر و ورای بینظیر بود ! اگر 30 فریم هم حساب میکردیم بازم براحتی جزء 3 بازی برتر این نسله ! چیزی که همه سایتها تائیش کردند !
محسن یه چیزی بگو که من بازی نکرده باشم ! تو داری وسعت محیط ریچ را با ریج مقایسه میکنی ؟! یه بازی open world با یه بازی خطی حالا هرچقدر مححیطش بزرگ باشه مقایسه نمیشه ! ریچ وقتی میرفتی westland همه جا بدون لودینگ بود مگر اینکه وارد ساختمون ها میشدی دیسک 2 هم که خیلی بزرگتر بود !

که از موادی بود که همین df به شدت rage را تشویق کرده و بینظیر خوندتش! میگه تا چشم کار میکنه دور نما داره اونم عکس نیست !

که یکی از اشتباهت بزرگی هست که متاسفانه تو را هم شامل میشه ! پلیگان اونی نیست که بری همه چیز را از نزدیک اضلاعش را بشماری بلکه یه نگاه جامع به تک تک ایتمها و ابجکتهای محیط و جزئیاتش میندازن میببن همگی دسته جمعی چقدر پلیگان استفاده شده ؟! بازیه rage محیطهاش بزرگه و تمام سخره هاش تکه تکه هستند و توش کلی ابجت هست مثلا 360 که توانایی داره 500 میلیون پلیگان محسابه کنه باید روی تک تک اینها پیاده بشه پس در نهایت نمیتونی از چرخ و لاستیک یه شکل کاملا گرد انتظار داشته باشی !
مثلا بازی هایی مثل x میاد تو محیطش از ساختمانهای با rقوس انحنای کمتر استفاده میکنه یا مثلا میاد برای در پنچره شکل مربع استفاده میکنه که روش پیلگیان زیاد استفاده نشده بجاش میاد از فضایی که براش باقی موند روی یه لاستیک پیاده میکنه که کاملا گرد به نظر بیاد ! یا فقط روی شخصیت ها ! تا وقتی یه ببینده که تو این مورد کار بلد نیست فکر کنه بازی چقدر پلیگان بی نظیری داره ! دقیقا اون چیزهایی که توچشمه ! ولی دریغ از این که خبر نداره تو بازی های مثل rage اون همه سخره و ابجکت با شریط open wold بودنش تماما 3D طراحی شده و برای یه طرح 3D باید چند برابر پلیگان بیشتر صرف بشه که در نهایت از اون طرف کمبود به وجود میاد به خاطر محدودیت سخت افزار کنسولی .

مونده فیزیک در چه موردی باشه وگرنه من فیزیک انچنانی از هیلو ریچ نسبت به زمانش ندیدم ! فقط تنها چیزی که تو چشمه بعضی از اشیاء تو محیط با پرتاب نارنجک جابه جا میشن یا مثلا چمن های روی زمین باد میخورن .
در عوض تو همین RAGE سیستم Damage هم روی شخصیت دشمنها و هم روی ماشین ها گذاشته شده بود مخصوصا روی دشمنها را من تا حالا تو هیچ بازی ندیدم .

تعارف میکنی؟! الان میخوای سیری از سایتها را بیارم ببینی چی در مورد هوش مصنوعیه ریج گفتند ؟! تاکتیک نداشتند ؟!!!! فقط میتونم سکوت کنم !

بافتهای RAGE هم در نوع خودش بینظیر هست ! اگر از فاصله نزدیک نباشه ولی فاصله دور یه چیزه کاملا بی رقیب هست و تکنولوژی جدید که بازیهای اینده دقیقا میرن طرفش ! که همین باعث شده بود به راحتی یه محیط بزرگ کاملا 3D با دور نمای کامل به وجود بیارن با جزئیات زیاد و مورد مهمش بافتهای بی تکرار که همین قضیه میدونی چقدر باعث میشد حجم حافظه گرفته بشه ؟!

که همین حرکات تو RAGE هم بود و خیلی بهتر و تکنیکی تر نه مثل REACH یه چیز الکی و بیخود که الکی تکون بخورن !
مثل AW ؟!! AW دقیقا با اصول فیزیک و قوانینش با فشاری که به گل و گیاه میاورد حلشون مداد عقب ! ولی تو REACH کاملا ابتدایی انجام شده .

افکته ذراتی که فقط از انفجار ها به دست میاد ؟! تقیربا از لحظ افکته ذرات جلوی CRYSIS 2 سوسکی بیش نیست ! در حد یک جوک بزرگ میمونه و RAGE هم در این مورد از هیلو ریچ بهتره !

مقدار بافری که تو AW استفاده شده تا کنون روی 360 بی سابقه بوده تا اینجای کار !

این مورد که تو RAGE شاخه !

ماموریت خطیش به خاطر نوعه گیم پلیش بوده وگرنه همون محیطهاش برعکسه چیزی که میگی خیلی خیلی بزرگتر از REACH هست ! و کله اینا را جمع کنی همون 60 فریم بودنش مهر تائید بر برتریش بوده و هست !

من سطحی نگاهش نکردم بلکه شما خیلی فضاییش میکنید ! ریچ به هیچ وجه چه با در نظر گرفتنه محیط و...اصلا در سطح برترین های امروزی از لحظ تکنیکی نیست و باید پیشرفت کنه ! همین الان بازی های مثل infamous 2 با اون محیطه بزرگش از لحظ تکنیکی برتر از هلو ریچ میدونم !
اگر 343 هم میگه از لحظ تکینکی بیشتر از این نمیتونه پیشرفت کنه من چیزی جزء تاسف خوردن ندارم !

بابک فقط این و فرقش :lol:
game spot :
RAGE:
good_t_proficient_graphics_s.gif
good_terrific-animation_s.gif
good_outstanding_design_s.gif


HALO REACH :
:lol:


از لحظ تکنیکی که rage خیلی بهتره مخصوصا 60 فریم بودنش و دیگه کرده مهر تائید !

ببین الان داری از DF حرف میزنی بعد ما که از DF حرف میزنیم یه چیز دیگه میگی !

محیط های باز وستلندش که همشون خالی بودن بدون آبجکت و NPC و ... ( کاملاً در تضاد با یه بازی مثل GTA یا RDR و ... ) در ثانی تو چطور میتونی مرحله ای به اون وسعت رو بهش بگی خطی ؟ اصلاً جالبی اون مرحله این هست که میتونی هر جور دلت خواست تمومش کنی ! از هر نقطه ای که دلت خواست شروع کنی و تو هر نقطه ای دلت خواست تموممش کنی و ... یعنی خودت انتخاب میکنی چطور اون مرحله رو رد کنی حالا میگی ریچ خطیه ؟!! این اسمش سندباکس هست !

ببین DF از دورنما های ریچ که رسماً گفت چهار برابر هیلو 3 هست بشدت تعریف کرده ! ریج آسمونش هم یه عکس 2d هست و ابرهاش همیشه یه شکل هستن و ... تو الان داری ریچ رو با ریج مقایسه میکنی از نظر دورنما ؟ اون قسمتهایی که دیگه نمیتونی توشون پیشروی کنی از اونجا به بعد ترکیبی از عکس و ساخته های 2D محدود میبینی !

پولیگونهای ریج بشدت کمتر از ریچ هست ! خیلی واضه میشه پلیگونهای چند متری در ابعاد بازی رو دید توی ریج اونم با زوایای قائمه ! هر چیز دیگه ای که روی صخره های میبینی بخاطر بافتها هست پلیگونی اضافه دیگه ای در کار نیست ( خطای چشم ) تو ریچ هم از این تکنیک استفاده شده ولی بمراتب کمتر !

این سیستم دمیج که روی ماشینها و کلی واسیل نقلیه ریچ بود روی دمشن ها هم تا حدودی بود آخرای جانشون ! غیر از اون تخریب های موضعی و موقت هم بود اما اصل موضوع فیزیک پرتاب اشیا بر حسب وزن و شتابشون و نیروی وارد شده هست ! در این زمینه ریچ جزو برترین بازیهاست و B.F.3 هم که میگن روی کنسول فلان هست و ... هم چنین چیزی نداره ! کمتر بازیی چنین فیزیکی داره مثلاً شاید کرایسیس 2 ! معنی فیزیک فقط تخریب نیست !

میخوای بگی هوش مصنوعی ریج از ریچ قوی تر هست ؟ میخوای بگی پیچیده تر از ریچ هست ؟ هیلو CEA رو که بازی کردی ؟ برای 10 سال پیش هیلو بوده و هنوز هم از اکثریت شوترهای روزبهتر هست هوش مصنوعیش ! ریچ که جایگاه خودش رو داره !

خب من هم منکر این خصوصیت خوب ریج نمیشم ولی من کیفیت بافت از نزدیک منظورم هست ! رزلوشن بافت مد نظرم هست و در مقایسه با اکثر عناوین روز گفتم مثل کرایسیس 2 !

کجای ریج چنین چیزی بوده ؟ اصلاً علفهاش صفحات 2d بودن که همراه با چرخش دوربین میچرخیدن ! بعد به ریج میگی بی کیفیت ؟ واکنش نشون دادن درخت با بدن چی هست که بخواد بی کیفیت باشه ؟ فرخ من هم الن ویک بازی کردم ها !

فریم بافر ؟ بافر چی ؟ ریچ از full res Alpha buffer استفاده کرده دیگه بالاتر از این چی هست ؟

نور پردازی HDR ریج کاملاً استاتیک هست و به وسیله یه تکنیک بسیار قدیمی ساخته شده که اونهم به کمک صفحات نامرئی و نورانی در محیط هست ! نه چیز دیگه ! نه مثل کرایسیس 2 و الن ویک و ... ریچ ولی کاملاً داینامیک هست سیستم HDRـش !

والا تو هر مأموریتی رفتیم محیطهاش بسته بود و کوریدور مانند ! الان این چه ربطی به گیم پلی داره ؟ یه بازی که تکیه اصلیش روی ریسینگ هست محیطهای شوتینگش انقدر بستس ؟! پس مرحله اول تا آخر ریچ رو چی بگم که همه محیطهاش بزرگ بود و با جنگاهی شلوغ ؟ چرا نوع مأموریت های ریچ اینطوری نیست !؟ میدونی تو جای ریچ ( بازی سندباکس ) با ریج ( بازی خطی در مراحل شوتینگ ) رو عوض کردی !

اینفیموس 2 از ریچ بهتره ؟ با چه میزانی به چنین نتیجه ای رسیدی ؟

lfn397ujcsictzaqye1h.jpg

http://www.gamespot.com/halo-reach/images/1302650?full_size=1
99vh5w8g692fp3n6lzxu.jpg
 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
ببین الان داری از DF حرف میزنی بعد ما که از DF حرف میزنیم یه چیز دیگه میگی !

محیط های باز وستلندش که همشون خالی بودن بدون آبجکت و NPC و ... ( کاملاً در تضاد با یه بازی مثل GTA یا RDR و ... ) در ثانی تو چطور میتونی مرحله ای به اون وسعت رو بهش بگی خطی ؟ اصلاً جالبی اون مرحله این هست که میتونی هر جور دلت خواست تمومش کنی ! از هر نقطه ای که دلت خواست شروع کنی و تو هر نقطه ای دلت خواست تموممش کنی و ... یعنی خودت انتخاب میکنی چطور اون مرحله رو رد کنی حالا میگی ریچ خطیه ؟!! این اسمش سندباکس هست !

ببین DF از دورنما های ریچ که رسماً گفت چهار برابر هیلو 3 هست بشدت تعریف کرده ! ریج آسمونش هم یه عکس 2d هست و ابرهاش همیشه یه شکل هستن و ... تو الان داری ریچ رو با ریج مقایسه میکنی از نظر دورنما ؟ اون قسمتهایی که دیگه نمیتونی توشون پیشروی کنی از اونجا به بعد ترکیبی از عکس و ساخته های 2D محدود میبینی !

پولیگونهای ریج بشدت کمتر از ریچ هست ! خیلی واضه میشه پلیگونهای چند متری در ابعاد بازی رو دید توی ریج اونم با زوایای قائمه ! هر چیز دیگه ای که روی صخره های میبینی بخاطر بافتها هست پلیگونی اضافه دیگه ای در کار نیست ( خطای چشم ) تو ریچ هم از این تکنیک استفاده شده ولی بمراتب کمتر !

این سیستم دمیج که روی ماشینها و کلی واسیل نقلیه ریچ بود روی دمشن ها هم تا حدودی بود آخرای جانشون ! غیر از اون تخریب های موضعی و موقت هم بود اما اصل موضوع فیزیک پرتاب اشیا بر حسب وزن و شتابشون و نیروی وارد شده هست ! در این زمینه ریچ جزو برترین بازیهاست و B.F.3 هم که میگن روی کنسول فلان هست و ... هم چنین چیزی نداره ! کمتر بازیی چنین فیزیکی داره مثلاً شاید کرایسیس 2 ! معنی فیزیک فقط تخریب نیست !

میخوای بگی هوش مصنوعی ریج از ریچ قوی تر هست ؟ میخوای بگی پیچیده تر از ریچ هست ؟ هیلو CEA رو که بازی کردی ؟ برای 10 سال پیش هیلو بوده و هنوز هم از اکثریت شوترهای روزبهتر هست هوش مصنوعیش ! ریچ که جایگاه خودش رو داره !

خب من هم منکر این خصوصیت خوب ریج نمیشم ولی من کیفیت بافت از نزدیک منظورم هست ! رزلوشن بافت مد نظرم هست و در مقایسه با اکثر عناوین روز گفتم مثل کرایسیس 2 !

کجای ریج چنین چیزی بوده ؟ اصلاً علفهاش صفحات 2d بودن که همراه با چرخش دوربین میچرخیدن ! بعد به ریج میگی بی کیفیت ؟ واکنش نشون دادن درخت با بدن چی هست که بخواد بی کیفیت باشه ؟ فرخ من هم الن ویک بازی کردم ها !

فریم بافر ؟ بافر چی ؟ ریچ از full res Alpha buffer استفاده کرده دیگه بالاتر از این چی هست ؟

نور پردازی HDR ریج کاملاً استاتیک هست و به وسیله یه تکنیک بسیار قدیمی ساخته شده که اونهم به کمک صفحات نامرئی و نورانی در محیط هست ! نه چیز دیگه ! نه مثل کرایسیس 2 و الن ویک و ... ریچ ولی کاملاً داینامیک هست سیستم HDRـش !

والا تو هر مأموریتی رفتیم محیطهاش بسته بود و کوریدور مانند ! الان این چه ربطی به گیم پلی داره ؟ یه بازی که تکیه اصلیش روی ریسینگ هست محیطهای شوتینگش انقدر بستس ؟! پس مرحله اول تا آخر ریچ رو چی بگم که همه محیطهاش بزرگ بود و با جنگاهی شلوغ ؟ چرا نوع مأموریت های ریچ اینطوری نیست !؟ میدونی تو جای ریچ ( بازی سندباکس ) با ریج ( بازی خطی در مراحل شوتینگ ) رو عوض کردی !

اینفیموس 2 از ریچ بهتره ؟ با چه میزانی به چنین نتیجه ای رسیدی ؟


از DF حرف میزنی منم به همین علت دارم از DF حرف میزنم ! یه یچزی بگین که 4 تا سایته درست و حسابی حرفتون را تائید کنه ! الان DF به نظرت از RAGE چطور تعریف کرده ؟ً!

محسن یه چیزی بگو تو کته ادم بره محیطه خالی ؟! محیطهای بزرگه تو خالی ماله REACH هست نه ماله RAGE ! دقیقا دستت را تو یه چیزی میزاری که همه سایتها ازش تعریف کردند !
منظورت اینه محیطهای خالی و بدون ابجکتن ؟!!
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/RageComparison8K.png
نه حتما ماله REACH اون جاهایی که نمیتونستی پیشروی کنی کاملا 3D بودند ؟! :) تو الان اومدی دورنمای ریج را با ریچ مقایسه میکنی ؟! این چیزری که خود DF گفته !
Rage is capable of producing absolutely phenomenal, richly detailed vistas that stretch out into the distance as far as the eye can see - all at native 720p, on both platforms.

پلیگان های RAGE به شدت و به شدت بهتر از ریچ هست ! اونا به خاطر خطای چشم نیست ! دیگه خودم خدای این کارهام که برم ببینم چه خبره تمام سخره را تکه تکه ساخته شدند ! و تمام سخره ها 3D هستند بر خلافه خیلی از بازی ا تو محیط که قرار دای همه چی 3D هست وقتی چینین چیزی حاکمه باید پلیگان بیشتری به کار ببری نه مثل بقیه بازی روی چندتا شخصیت و افتابه بخوای چند ضلعی پیاده کنی !

الان این سخره ها خطای چشم هستند ؟! اصلا کاری به جزئیات ریزش ندارم فقظ تکه ها بزرگ را دقت کن روی همش چند ضلعی کار شده و هر دونه از تکه ها کاملا طراحیه 3d دارند ! و تو این محیطه بزرگ یه چیزه خیلی سنگینی باید پیاده بشه ! انتظار نداری که با این شراطی محیطی بخواند روی شخصیت ها n قدر چند ضلعی کار کنن ؟! هر چند از لحظاز مدلینگ شخصیتها rage به شدت تعریف شده !
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/0/8/8/1/4/1080p_003.bmp.jpg


اون سیستم Damage روی REACH نیست به کسی بگو که بازیش نکرده باشه مخصوصا چیزی که روی دشمنهای RAGE پیاده شده در هیچ بازی دیده نشده ! فیزیک نیروی وارده هم چیزه اصلا خاصی نیست که بخوای برتر جلوش بدی این چیزها توی بازیهایی مثل AW از این بهترش هست و کلا REACH در بقیه موارد حتی در سطح نسل قبل هم قرار نداره !

دقیقا میخوام بگم هوش مصنوعیه RAGE خیلی بالاتر از REACH قرار داره ! و خیلی تاکتکی تر ! و تنها برتری ریچ در تعداد هوش مصنوعی هست . که اونم در خیلی محیطها با افته فریم مواجه میشد که خودم بارها باهاش برخورد کردم .
وقتی خیلی از سایتها حاضر میشن A1 در RAGE را در نکات مثبت بازی قرار بدند و از بهترینها و حتی بهترین صداش کنن حتما یه چیزی داره دیگه ؟!

گل و بوته ها اصلا 2D بودند OK ولی وقتی نزدیک میشدی دقیقا با بر خورد بدنت حرکت میکردند اگر متوجه ندی یکبار دیگه برو تستش کن ! ولی چیزی که تو REACH له کار برده شده یه چیزه کاملا پیش پا افتاده هست و تکون الکی میخوره و با تماس فیزیکی بدنت هماهنگ نیست که بهترین مثال AW هست که از این بابت رو دستش نیست .

اینم aw :
In the end all are combined to form one 720p image, with all intermediate buffer sizes selected to optimize image quality and GPU performance. All together the render targets take about 80 MB of memory, equivalent in size to over twenty 720p buffers.”


سیستمه HDR بازی RAGE استاتیک نیست عزیزم !

تو چرا فقط ماموریت ها را ملاک میگیری ؟! تو محیطهای RAGE را در نظر بگیر که بدون لودینگ اون محیطها برات پردازش میشه !

infamous 2 از خیلی نظر بهتر بود چه از لحظ نورپردازیه تکینکی چه از لحاظ وسعته فضا ها و جیزئات و فیزیک بسیار بهتر و ............

محسن اگه الان میخوای بگی REACH تکنیکی تر از RAGE هست دقیقا داری حرفه 90 درصد سایتها را رد میکنی ! و این چیزی نیست به جزء بی منطقی ! الام مهترین چیزی RAGE تونسته این همه مورد توجه سایتها باشه بخش تکنیکی تو بازی بوده !

Reach بهتره.
نه ؟!:lol:
 
آخرین ویرایش:

adel3532

کاربر سایت
Mar 7, 2009
898
نام
عادل
ای وااااااااااااااااااااااااااااااااااااای باز بحث گرافیک و ریج اومد جلو و بازم فرخ !!! :p
اما خدایش ای ول حال کردم با بحث تخصصی تون
 

R4GE

کاربر سایت
Feb 9, 2011
445
نام
امیر
ای وااااااااااااااااااااااااااااااااااااای باز بحث گرافیک و ریج اومد جلو و بازم فرخ !!! :p
اما خدایش ای ول حال کردم با بحث تخصصی تون

معلممه خب Rage بهتره ! بازی 2011 رو با بازی چند سال قبل مقایسه میکنید؟!=))
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
فرخ چه من چه محسن چه بابک و الی آخر . . .(ماشالله یه تنه میخوای با 10 نفر بحث کنی !:d ) کسی نمی خواد منکر زیبایی و حسن های rage بشه ،نقل قول میذاری درست ، از حسن هاش تعریف میکنی درست ، ما مشکلی نداریم فقط میخوایم تو هم حسن های reach رو انکار نکنی ، اگه حسن های ریج میبینی حسن های ریچ هم ببین ؛ در مورد DF هم همین طور . . .

اینکه بیام ایراداهای reach ببینیم مثلاً افت فریم (یادمون نره که تو بازی v-sync فعال ِ ) بعد کیفیت ذرات دینامیک تو افکت ذره ایی ( particle effects ) بازی رو نبینیم (که از حیث به نظرم halo reach تکه حتی از Crysis 2 سرتره فقط یه مقدار این روند انفجار سریع شکل میگره و اونطور که باید و شاید ابهتش به چشم نمیاد) یا تعداد کارکتر و آبجکت های دینامیک(از وسایل نقلیه بگیر تا آبجکت های دینامیکی که تحت تاثیر انفجار تکون میخورن ) و در راستای اون تعداد پلیگان بیشتر و تعداد منابع نور دینامیک و فیزیک و وابسته به اونها و . . . مد نظر قرار ندیم ، فک میکنم این کاره درستی نباشه.
همون قدر که مثلاً تو بازی X سازنده ها سعی و تلاش کردن تا یه محیط رئال و واقعی رو شبیه ساری کنن همون قدر هم سازند های reach سعی کردن تو یه محیط مواردی که نام بردم همزمان به وجود بیارن.


 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,108
فرخ چه من چه محسن چه بابک و الی آخر . . .(ماشالله یه تنه میخوای با 10 نفر بحث کنی !:d ) کسی نمی خواد منکر زیبایی و حسن های rage بشه ،نقل قول میذاری درست ، از حسن هاش تعریف میکنی درست ، ما مشکلی نداریم فقط میخوایم تو هم حسن های reach رو انکار نکنی ، اگه حسن های ریج میبینی حسن های ریچ هم ببین ؛ در مورد DF هم همین طور . . .

اینکه بیام ایراداهای reach ببینیم مثلاً افت فریم (یادمون نره که تو بازی v-sync فعال ِ ) بعد کیفیت ذرات دینامیک تو افکت ذره ایی ( particle effects ) بازی رو نبینیم (که از حیث به نظرم halo reach تکه حتی از Crysis 2 سرتره فقط یه مقدار این روند انفجار سریع شکل میگره و اونطور که باید و شاید ابهتش به چشم نمیاد) یا تعداد کارکتر و آبجکت های دینامیک(از وسایل نقلیه بگیر تا آبجکت های دینامیکی که تحت تاثیر انفجار تکون میخورن ) و در راستای اون تعداد پلیگان بیشتر و تعداد منابع نور دینامیک و فیزیک و وابسته به اونها و . . . مد نظر قرار ندیم ، فک میکنم این کاره درستی نباشه.
همون قدر که مثلاً تو بازی X سازنده ها سعی و تلاش کردن تا یه محیط رئال و واقعی رو شبیه ساری کنن همون قدر هم سازند های reach سعی کردن تو یه محیط مواردی که نام بردم همزمان به وجود بیارن.
تو وقتی میدونی ریچ بهتره دیگه چرا بحث میکنی؟:D بگذار هر کی هرچی دلش میخواد بگه، مهم اینه که خودت بدونی:D
------------

آقا لطفا تمومش کنید، دیگه تاپیک کاملا منحرف شد (پست بعدی پاک میشه ناچاراً).
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,543
نام
محمد
دوستان یه مقدار حجم پست هاتون رو کم کنید، نمیشه خوندشون اصلا :D
کسی خبر داره این کنفرانس X نمی دونم چی مایکروسافت کی برگزار میشه؟ معمولا اطلاعات خوبی از بازی های مایکروسافت اونجا منتشر میشه، شاید اولین اطلاعات از 4 رو هم دیدیم یهویی :D
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
کسی خبر داره این کنفرانس X نمی دونم چی مایکروسافت کی برگزار میشه؟ معمولا اطلاعات خوبی از بازی های مایکروسافت اونجا منتشر میشه، شاید اولین اطلاعات از 4 رو هم دیدیم یهویی :D
سرچ بفرماید Microsoft X Conference 11 ببینید چی میشه :D.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,108
خُب کتاب دوم از سه گانه فوررانرها منتشر شد. یه نفر کتابو گرفته و داره به مرور اطلاعات مهمش رو اسپویل میکنه. این تیکه خیلی جالب بود، mind blown :D

Now 40 pages in. Chakas seems to no longer have a physical body and is telling his story to a reclaimer. So far In the story he's stuck on a halo ring with a race of humans who have lived there all their life and have never heard of earth
البته بگم این کتاب ها داستان 100 هزار سال قبل (قبل از شلیک هیلو) رو میگه، نه الان رو.
اگه نمیدونید، تو کتاب قبلی مشخص شده بود که:
انسان ها قبل از شلیک هیلو یه جامعه خیلی پیشرفته بودن (خیلی پیشرفته تر از الانشون) و کلی با فوررانرها برو بیا داشتن. یه جنگی هم بینشون در میگیره و انسان ها شکست میخورن و فوررانرها باقی مونده انسان ها رو به سیاره ای به نام Erde-Tyrne (زمین:D) تبعید میکنن. حتی همون انسان ها یه Cure هم برای از بین بردن Flood به دست آورده بودن که معلوم نیست چی شد. اصلا همین شلیک هیلو خودش کلی داستان داره که احتمالا مستقیما به درگیری انسان ها و فوررانرها مربوط میشه.
یعنی 343 plot درست کرده وحشتناک:D احتمالات خیلی خیلی زیادی همین الان برای داستان بازی به وجود اومده. همه منتظر اولین اطلاعات از بازی اند، Gameinformer منتظریم...:D
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
خُب کتاب دوم از سه گانه فوررانرها منتشر شد. یه نفر کتابو گرفته و داره به مرور اطلاعات مهمش رو اسپویل میکنه. این تیکه خیلی جالب بود، mind blown :D

Now 40 pages in. Chakas seems to no longer have a physical body and is telling his story to a reclaimer. So far In the story he's stuck on a halo ring with a race of humans who have lived there all their life and have never heard of earth
البته بگم این کتاب ها داستان 100 هزار سال قبل (قبل از شلیک هیلو) رو میگه، نه الان رو.
اگه نمیدونید، تو کتاب قبلی مشخص شده بود که:
انسان ها قبل از شلیک هیلو یه جامعه خیلی پیشرفته بودن (خیلی پیشرفته تر از الانشون) و کلی با فوررانرها برو بیا داشتن. یه جنگی هم بینشون در میگیره و انسان ها شکست میخورن و فوررانرها باقی مونده انسان ها رو به سیاره ای به نام Erde-Tyrne (زمین:D) تبعید میکنن. حتی همون انسان ها یه Cure هم برای از بین بردن Flood به دست آورده بودن که معلوم نیست چی شد. اصلا همین شلیک هیلو خودش کلی داستان داره که احتمالا مستقیما به درگیری انسان ها و فوررانرها مربوط میشه.
یعنی 343 plot درست کرده وحشتناک:D احتمالات خیلی خیلی زیادی همین الان برای داستان بازی به وجود اومده. همه منتظر اولین اطلاعات از بازی اند، Gameinformer منتظریم...:D

بابک اون چیزی که از بازی شایعه شده بود من رو به هیجان میاره انصافاً ! فک کنم کلاً یه جو جدیدی رو تو هیلو شاهد باشیم ! با اون انیمیشنی که از بازی بیرون اومده بود هم میشه فهمید که بازی و روایت داستانیش با میان پرده های جذاب باید به هم مربوط شده باشن و مثل halo:CE باید منتظر دایلگوهای چیف و کورتانا در حین گیم پلی هم باشیم و توضیحاتی که کورتانا میده و ... کلاً یه چیز خوفی باید بشه ! بخصوص که 343 داره بازی رو به یه محیط ناشناخته و رعب انگیز میبره ( بخاطر اینکه آدمیزاد از چیز های ناشناخته هراس داره ) و این رو از روی سکانسها و موسیقی هایی که برای اون تریلر آرت ورک ها گذاشته بودن میشه فهمید اینطوری که موسیقیش اول حس بهت و حیرت رو منتقل میکنه و بعد تم موسیقیاییش عوض میشه میزنه تو حالت ترس و وحشت ! کلاً پتانسیل خیلی بالایی داره امیدوارم بتونن یه ترکیب درست از گیم پلی و روایت داستان و شخصیت پردازی و ... روال کنن که یه هیلو ناب و متفاوتی رو بوجود بیاره ! البته اگر ضد حال بزنن که . . . :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر