Multi Platform Grand Theft Auto VI

سازنده
Rockstar
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Take Two
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
  2. Xbox Series X|S
20240508_211230.jpg


تریلر اول:


View attachment YouCut_20240627_134229994.mp4



.................
لوگوی بازی

dgj5wme-327561a1-f8f9-41bd-b591-57ba244348c2.png

مروری بر وقایعی که در مورد این بازی طی سالهای گذشته رخ داد
5 مارس ۲۰۲۱ اولین اشاره رسمی به ساخت GTA جدید توسط استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو بود که در جدیدترین مصاحبه خودش پس از پرسش یک خبرنگار در مورد زمان معرفی بازی GTA 6 برای اولین بار بطور رسمی بدون اینکه بخواد چیزی رو تکذیب کنه با تایید ساخت این بازی گفت که به وقتش که برسد راکستار GTA 6 رو معرفی خواهد کرد این اولین واکنش رسمی تیک تو به بازی GTA 6 هست که در این تاریخ شاهد آن بودیم.

IMG_20210814_130556.png

آپدیت مهم:
در روز ۴ فوریه 2022 راکستار طی توییتی برای اولین بار رسما به ساخت GTA بعدی اشاره کرد و گفت اخبار و اطلاعات به مرور در اختیار قرار داده خواهد شد.

FOyMd1nXwAI0r-v.jpg

راکستار در توییت اشاره شده گفت:

"بسیاری از شما ها در مورد نسخه جدید فرنچایز Grand Theft Auto سوال میکنید.

با هر پروژه جدید،هدف ما همیشه این است که فراتر از آن چیزی که قبلا به شما ها ارائه کردیم حرکت کنیم.ما خوشحال هستیم که تایید میکنیم توسعه فعال نسخه بعدی در حال انجام است.
ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گزاشتن اطلاعات بیشتر به محض آماده شدن بازی هستیم.از طرف کل تیم بابت حمایت های شما سپاسگزاریم"



در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ و فقط یک روز بعد از سالگرد ۹ سالگی GTA 5 یک هکر در وب سایت Gtaforums اقدام به انتشار ویدیوهایی از بیلد پری آلفا GTA 6 کرد که کامیونیتی راکستار سریعا و بعد از مرور ویدیو ها و سورس کد ها جزییاتی جالبی از GTA 6 بدست آوردند که همه آنها در اسپویلر با ترجمه فارسی میتوانید بخوانید: 👇
✅ نقشه بازی بر اساس Vice City است، اما شاهد دریاچه‌ای هستیم که کمی از میامی فاصله دارد، احتمالا بخش بزرگی از فلوریدا به عنوان نقشه‌ی GTA 6 برنامه ریزی شده است.

✅ حداقل دو شخصیت قابل بازی، احتمالا می‌توانید همدیگر را صدا بزنید (یا از همدیگر کمک بگیرید)

✅ انیمیشن های جدیدی همچون سینه‌خیز رفتن، تعامل با اسب ها، و حتی اوردوز کردن!

✅ چرخه انتخاب سلاح کاملا بازسازی شده‌است، می‌توانید بخش سیگار و کمک های اولیه را مشاهده کنید.

✅ تعداد حمل تفنگ ها بسیار محدود شده است، اما می‌توانید با کیف تعداد بیشتری حمل کنید.

✅ خودرو ها جزئیات دیوانه کننده‌ای دارند.

✅ مکان هایی همچون هتل، سوپرمارکت، رستوران، فروشگاه خرید اجناس دست دوم (برای فروش وسائلی که دزدیدیم؟) و اشاراتی به آسانسور

✅ اشاره به گرسنگی، عرق کردن، چاق شدن، رفاقت با حیوانات

✅ اجاره دوچرخه

✅ تصادف ها واقعی تر بنظر می‌رسند.

✅ فیزیک قایق ها همچون RDR 2

✅ فیزیک دامن

✅ پلیس ها پلاک شمارا به یاد خواهند داشت.

✅ مردم به حرکات شما با جزئیات تمام واکنش خواهند داد، پلیس ها کور کورانه حرکت نمیکنند و مناطق را محاصره میکنند.

✅ اتفاقات پویایی در جهان بازی همچون توریست های گم‌شده و ...

✅ تعامل با اسب و حیوانات

✅ وجود کدهایی مربوط به تیراندازی و راندن جت‌پک

✅ وجود کدهایی مربوط به زیردریایی

✅ سیستم Drive-by به کلی بازسازی شده

✅ وجود کدهایی مربوط به دزدی و راندن قطار

✅ هوش مصنوعی پیشرفته برای پلیس ها و NPCها

✅ جزئیات به شدت زیاد داخل ماشین ها

✅ امکان آرایش کردن

✅ کد های دستگیری مجرمین توسط پلیس و انتقال به بازداشتگاه

✅ وجود بخش زیادی/کل ایالت فلوریدا

✅ احتمال تعامل با NPCها همچون RDR2

✅ همچنین وجود پاراگلایدر در بازی


ویدیو های مربوط به leak اون هکر رو میتونید از اینجا دریافت کنید.

هکر در اکتبر همان سال یعنی ۲۰۲۲ توسط پلیس انگلستان بازداشت شد.

در روز ۱۸ ماه May سال ۲۰۲۳ استراوس زلنیک در مصاحبه بسیار مهمی اعلام کرد :
"در چندین سال گذشته ما کسب و کارمان را برای انتشار مجموعه‎ای از پروژه‏‌های عظیم که معتقدیم ما را به سطح جدیدی از موفقیت می‌رساند، آماده کردیم.

در سال مالی 2025، با عرضه چندین عنوان بزرگ و خلاقانه، وارد دوران جدیدی شویم که معتقدیم سطح استاندارد جدیدی در صنعت بازی ایجاد می‌کند. ما انتظار داریم [تا در آن سال] به عدد 8 میلیارد دلار ارزش خالص دفتری و 1 میلیارد دلار پول عملیاتی برسیم.

همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی مالی در سال 2026 و پس از آن برسیم"

سال مالی 2025 تیک‌تو از 1 آپریل 2024 (13 فروردین 1403) شروع و در 31 مارچ 2025 (11 فروردین 1404) پایان می‌یابد.

آپدیت مهم:در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ به نقل از جیسون شرایر اعلام کرد GTA 6 در نوامبر معرفی و تریلر آن در اواخر نوامبر - اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.

آپدیت مهم:در همان تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳ توسط خود راکستار و شخص سم هوسر پخش اولین تریلر GTA VI در اوایل ماه دسامبر تایید شد.

آپدیت مهم: در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۳ راکستار رسما اعلام کرد اولین تریلر GTA جدید در ۵ دسامبر به نمایش در خواهد آمد.

آپدیت مهم: در ۱۵ ماه مِی ۲۰۲۴ کمپانی TakeTwo رسما اعلام کرد که GTA 6 در پاییز سال ۲۰۲۵ (حدفاصل سپتامبر تا دسامبر) عرضه خواهد شد.​
 
آخرین ویرایش:
کسی که در سال 2016 یسری اطلاعات درمورد RDR2 منتشر کرده بود و اون زمان کسی حرفاشو باور نکرد و بعد مشخص شد اطلاعاتش درست بود الان اطلاعاتی درمورد GTA6 منتشر کرده :

Code:
-Pre production started in 2014
-Main city is vice city, but set in Florida + Cuba
-Not 80s
-2 protagonists (male + female)
-Male protag is mexican and smuggles drugs, female is your main contact in the states
-More mature story, similar tone of RDR2 and not as satirical as GTA5
-Regular production (asset creation) started in 2016 at the time of leak
-Lots of internal disagreement about direction of the game
اینکه دهه 80 نیست خبر خوبیه ولی داستان رو به شوخ طبعی GTA V نساختن جالب نیست چون یکی از دلایل مهم فروش شگفت انگیز V همین داستان فان و شخصیت های شوخ طبع بازی بود که گیمر دوست داره بارها تجربش کنه.
من هیچ عنوان تصور نمی کنم VI بین نسلی باشه و قطعا به این زودی هم برای نسل 9 منتشر نمیشه حدقل اواسط نسل که میشه همون حدود 2025
دقیقا به همون شکلی که V اواخر نسل 7 اومد و برای نسل 8 آپدیت شد
ولی vi با توجه به اینکه بیش از 10 سال اختلاف داره خیلی بعیده راک استار بخواد خودشو محدود به سخت افزاری که تا 2025 عملا از رده خارج حساب میشه بکنه
با توجه به اینکه بیش از 1 دهه فاصله به V و VI می افته راک استار می دونه انتظارات ازش چقدر بالاس و دوباره باید ثابت کنه پادشاه open world کیه :D پس به هیچ عنوان راضی نمیشه سخت افزار بهتر رو بخاطر چند میلیون نسخه فروش بیشتر کنار بزاره
تا اون موقع هم به اندازه کافی کنسول های نسل 9 فروش رفتن که نگرانی از فروش نداشته باشن :D
2025 که میشه اواخر نسل!:D از این گذشته وقتی نسخه نسل نهمی V رو نوامبر 2021 منتشر میکنن احتمال زیاد VI انتهای 2022 معرفی و اواخر 2023 منتشر میشه.بنظر خودم راکستار به این دلیل GTA V رو دوباره به روز رسانی کرد تا مقداری جلوی عطش جهانی GTA VI گرفته بشه و اونها هم بتونن VI رو با آرامش به زمان معرفیش برسونن.
داستان انتشار GTA V فرق میکنه چون راکستار 2008 نسخه IV رو منتشر کرده بود و 2010 هم RDR. مسلما نسخه بعدی GTA برای اواخر نسل 8 می افتاد.
 
کسی که در سال 2016 یسری اطلاعات درمورد RDR2 منتشر کرده بود و اون زمان کسی حرفاشو باور نکرد و بعد مشخص شد اطلاعاتش درست بود الان اطلاعاتی درمورد GTA6 منتشر کرده :

Code:
-Pre production started in 2014
-Main city is vice city, but set in Florida + Cuba
-Not 80s
-2 protagonists (male + female)
-Male protag is mexican and smuggles drugs, female is your main contact in the states
-More mature story, similar tone of RDR2 and not as satirical as GTA5
-Regular production (asset creation) started in 2016 at the time of leak
-Lots of internal disagreement about direction of the game
کامل تر:

Some guy leaked a bunch of stuff on 4chan about RDR2 in 2016 and of course no one believed him back then. Turns out every detail was true. He also dropped a couple of details about GTA 6:

-Pre production started in 2014
-Main city is vice city, but set in Florida + Cuba
-Not 80s
-2 protagonists (male + female)
-Male protag is mexican and smuggles drugs, female is your main contact in the states
-More mature story, similar tone of RDR2 and not as satirical as GTA5
-Regular production (asset creation) started in 2016 at the time of leak
-Lots of internal disagreement about direction of the game

You can find all the 4chan screenshots including all the RDR2 leaks that all turned out to be true and are very detailed here (he even hints at the Guarma chapter)

Leaker who got everything right about RDR2 in 2016 also leaked a bunch of GTA6 info (Vice City+Cuba, present day, 2 protags, more serious story)

تمام اطلاعاتش با لیک های که تام هندرسن کرد جور در میاد
بنابراین میشه تاریخ انتشار رو ۲۰۲۳ در نظر بگیریم
شهر وایس سیتی در GTA 6 رو دیگه کاملا قطعی بدونید

بازیگر مکزیکی که یادتون هست؟

IMG_20210530_154432_974.jpg

موشن کپچر بازیگر مکزیکی " خورخه کنسئو" برای GTA 6
تو رزومه کاری این بازیگر کار موشن کپچر از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ ذکر شده بود

IMG_20210530_154548_732.jpg


دوستان عزیز
تا زمانی که من هر پیامی را که از شما می خوانم ، لطفاً بدانید که به دلیل شرایط قرارداد ، گاهی اوقات قادر به اظهارنظر در مورد برخی پروژه ها نیستم. لطفا احساس نادیده گرفته شدن و دیده نشدن نکنید. من از تک تک شما قدردانی و برایتان ارزش قائل هستم.

"خورخه کنسئو"
 
آخرین ویرایش:
رولی چکار می کنی؟! یعنی چی دهه 80 نیست، قرارمون چیز دیگه ای بود ?
من هیچکارم به ابلفضل ?
فقط اطلاعات میدم
الان راکستار GTA تو دوران قرون وسطی هم بده استقبال میکنم?

این یه لیک از فیچرهای GTA V Expanded and Enhanced که آبان ریلیز میشه

IMG_20210530_175902.jpg
 
من هیچکارم به ابلفضل ?
فقط اطلاعات میدم
الان راکستار GTA تو دوران قرون وسطی هم بده استقبال میکنم?
حالا درسته با احساسات پاک من این وسط بازی کردی ? ولی خب تنوع تو دوره جدید مطمئنا خیلی بیشتره و دستشون بازتره برای هر ایده ای.. با این سخنان خود را آرام می کند ?
 
من هیچکارم به ابلفضل ?
فقط اطلاعات میدم
الان راکستار GTA تو دوران قرون وسطی هم بده استقبال میکنم?

این یه لیک از فیچرهای GTA V Expanded and Enhanced که آبان ریلیز میشه

View attachment 208609
Improved vehicle damage
Improved vehicle physics
امیدوارم یه چیزی در حد IV باشه.لعنتی هنوز چیزی رو دست IV نیس تو این مورد.یادمه زمانی که V اومد همون روز اول عرضه که بازی رو شروع کردم این مورد زد تو ذوقم چون با پیش زمینه ای از فیزیک فوق العاده IV داشتم بازی رو شروع کردم :D
 
رولی چکار می کنی؟! یعنی چی دهه 80 نیست، قرارمون چیز دیگه ای بود ?
من با اینکه عاشق دهه 80 میلادی هستم ولی دلم نمی خواد بازی توی اون دهه باشه
حال هوای میامی مدرن هم عالیه :دی بخصوص اینکه دستشون باز می مونه برای آنلاینش
 
من با اینکه عاشق دهه 80 میلادی هستم ولی دلم نمی خواد بازی توی اون دهه باشه
حال هوای میامی مدرن هم عالیه :D بخصوص اینکه دستشون باز می مونه برای آنلاینش
دقیقا اگر بازی تو دهه ۷۰ - ۸۰ نباشه علتش فقط بخش انلاینه
تو این بخش ملت میمیرن برای ماشینهای سوپر اسپرت و امکانات به روز..
بسیاری از ایونت ها و فرامین و میشن ها توسط گوشی همراه انجام میشه که امکانش برای بازی که تو دهه ۸۰ عه نیست
 
من با اینکه عاشق دهه 80 میلادی هستم ولی دلم نمی خواد بازی توی اون دهه باشه
حال هوای میامی مدرن هم عالیه :D بخصوص اینکه دستشون باز می مونه برای آنلاینش
فیلم میامی 4k میگذارد و خودش را با این آرام میکند

 
من با اینکه عاشق دهه 80 میلادی هستم ولی دلم نمی خواد بازی توی اون دهه باشه
حال هوای میامی مدرن هم عالیه :D بخصوص اینکه دستشون باز می مونه برای آنلاینش
دقیقا اگر بازی تو دهه ۷۰ - ۸۰ نباشه علتش فقط بخش انلاینه
تو این بخش ملت میمیرن برای ماشینهای سوپر اسپرت و امکانات به روز..
بسیاری از ایونت ها و فرامین و میشن ها توسط گوشی همراه انجام میشه که امکانش برای بازی که تو دهه ۸۰ عه نیست
فرمایشاتون کاملا متینه
 
میگم به نظرم باید بازی از دهه70-80 شروع شه تا الان
بخش مولتیش هم به دو صورت دهه 80 و زمان حال جدا کنن
چون واقعا اصلا دوست ندارم چیزای عجیب غریب مثله موتور پرنده تفنگ لیزری و ماشین پرنده و.... ببینم
هرچی واقعی تر بهتر
ولی از اون ور هم نمیشه از رانندگی با اون ماشین کلاسیک امریکای ها دست کشید
ولی اصلا نمیتونم با کارکتر زن ارتباط برقرار کنم
 
دو مورد رو راکستار هیچ بهانه ای نداره که توی VI درست نکرده باشه:

1. ماموریت های خطی
2.شوتینگ منسوخ شده

به ویژه مورد 1 که اگر بازم این مشکل بزرگ برطرف نشده بود منتقدین اینبار نباید ازش چشم پوشی کنن.
ولی همه میدونیم وقتی GTA جدید میاد همینجوری 10 هست که ردیف میشه و هیچکس این ایرادها یادش نمی مونه که بخواد نمره کم کنه :D
 
:DOk, let's talk about this
"ماموریت های خطی"
اینو خیلی ها قبلا ایراد گرفتن، گفتن، دقیقا منظورتون چیه؟ تعریفتون از مرحله غیر خطی چیه؟ شما وقتی Main mission رو جلو میبرین دارین داستان رو جلو میبرین، داستان هم اونجوری که نوشته شده قرار جلو بره نه اونجوری که شما میخواین، بازی RPG نیست که آزادی عمل داشته باشین! اصلی ترین نکته بازیهای راکستار روایت داستان در کنار دنیای جهان باز واقع گرا هست. شوتینگ بازی مثل بقیه موارد واقع گرایانست، انتظار شوتینگ Doom, COD نداشته باشین، مخصوصا سری RDR2 .
من باورم نمیشه بعضیا واسه راکستار ایراد میگیرن، راکستار تنها استودیویی هست که بازیهای جهان بازش حوصله سر بر نیست.
 
:DOk, let's talk about this
"ماموریت های خطی"
اینو خیلی ها قبلا ایراد گرفتن، گفتن، دقیقا منظورتون چیه؟ تعریفتون از مرحله غیر خطی چیه؟ شما وقتی Main mission رو جلو میبرین دارین داستان رو جلو میبرین، داستان هم اونجوری که نوشته شده قرار جلو بره نه اونجوری که شما میخواین، بازی RPG نیست که آزادی عمل داشته باشین! اصلی ترین نکته بازیهای راکستار روایت داستان در کنار دنیای جهان باز واقع گرا هست. شوتینگ بازی مثل بقیه موارد واقع گرایانست، انتظار شوتینگ Doom, COD نداشته باشین، مخصوصا سری RDR2 .
من باورم نمیشه بعضیا واسه راکستار ایراد میگیرن، راکستار تنها استودیویی هست که بازیهای جهان بازش حوصله سر بر نیست.
ماموریت خطی رو من با گیم‌دیزاین قدیمی‌شده راکستار جایگزین می‌کنم و برات ۲ تا مثال می‌زنم:

۱) GTA 3

تو یکی از ماموریت‌های GTA 3 باید یک نفر رو تو کوچه کتک بزنی، بعد با ماشین تعقیبش کنی و بکشیش. نکته جالب قضیه این بود که ماشین اون شخص که سوارش میشه از قبل از شروع مرحله سر همون کوچه پارکه. بازی غیر مستقیم این آپشن رو بهت میداد موقع Replay بازی که چرخ‌هاش رو پنچر کنی، ببری و داخلش بمب کار بذاری، ماشین رو اصلا ببری تو یک جای بن‌بست پارک کنی که نتونه فرار کنه و… بازی لزوما اونطوری که اسکریپت شده بود پیش نمی‌رفت، بهت یک رنج انتخاب می‌داد که با توجه به خلاقیتت و آشنایی با مکانیزم‌های بازی، لحظه‌های emergent gameplay خلق کنی.

۲) Watch Dogs

همه مشکلات واچ داگز قبول و به حق، ولی تو یکی از ماموریت‌ها همچین دستوری بهت داده میشه: توی یک انبار قدیمی هستی و دشمن‌ها دارن میان به سمتت، ۲ دقیقه وقت داری که آماده بشی. همین. بازیکن می‌تونه تو راه‌های ورودی C4 کار بذاره، بره پشت بوم و با پیستول هدشات کنه، یجا قایم بشه و با هک و مخفی‌کاری جلو بره، با ماشین جلوی مسیر رو ببنده و از پشت ماشین راننده رو اسنایپ کنه و… این همپوشانی مکانیزم‌های مختلف بازی تو بخش‌هایی از بازی‌های یوبیسافت که باید یک اصطلاحا enemy fortress رو خالی کنی هم دیده میشه. تو فارکرای همونقدر RPG و AK47 بدست وارد منطقه دزدهای دریایی شدن استراتژی خوبیه، که مثل رمبو با تیرکمان و اسنایپر از دور کارشون رو ساختن و مسئله هم همینجاست: به بازیکن بجای این که یک ست لگوی مشخص بدی و بگی تهش باید این چیزی بشه که من میگم، میشه بهش هزارتا تیکه لگوی مختلف داد که هر چیزی خودش خواست بسازه.

جدای از این راکستار تو بخش شروع هر ماموریت شدیداً داره لنگ میزنه. ۹۹/۹۹٪ ماموریت‌ها اینطوری شروع میشه که میری نقطه A، کات سین می‌بینی، تنهایی یا با همراهت میری نقطه B و تو طول راه حرف می‌زنید (حرف‌هایی که میشه حین کات‌سین گفته بشه یا اصلا گفته نشه)، کات‌سین می‌بینی، درگیری و تعقیب. هیچوقت دوتا ماموریت بهم وصل نمیشن. هیچوقت نمیری یکجا و ماموریت همونجا باشه. راکستار اینقدر به این فرمولش مطمئنه که حتی ذره‌ای نمی‌خواد ساختارش رو محض تنوع هم که شده عوض کنه و این واقعا عجیبه چون یک دنیای وسیع باز خلق می‌کنند هر دفعه، ولی خط داستانی به زحمت از ۲۰ درصدش بهره می‌بره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or