Gran Turismo 6 [پست اول حتماً خوانده شود]

تا اونجایی که من میدونم GT-R2007 شتابش 3.2 هست و بوگاتی 1.9,شما کدوم جی تی ارو منظورتونه که 2.8 هست

GT-R 2013 ؛ و نکته ی جالب ترش اینه که مسئولین نیسان گفتن تا سال 2015 با GT-R استوک , بوگاتی رو میگیریم !!!! :دی باید منتظر شاهکار جدیدشون بود :دی البته از GT-R هیولایی به اسم Alpha Omega هم ساخته شده که تمامی رکورد های دنیا رو جا به جا کرده :دی
بوگاتی رو هم اشتباه به عرضتون رسوندن :دی مگه فرمولا وانه :دی بوگاتی شتابش 2.5 ـه :دی این سوپر اسپرت جدیده ـش فک کنم 2.2 یا این حدوداس اینو دقیق خاطرم نیست :دی
 
نه عزیز برو دو سه تا مجله اتوموبیل از گوگل سرچ کن,ماشینی که سه برابره جی تی ار پهنای لاستیکشه و هزار اسب قدرت داره شتابش فقط سه دهم کمتر از جی تی ار هست؟
فرمولا هم در اشتباه هستی چون شتابش 1.5 هست تا 100
 
البته احسان McLaren F1 در اصل 3 نفره س (راننده وسط قرار میگیره و 2 سرنشین هم سمت چپ و راست) 100-0ش هم 3.5ـه و هنوزم سریعترین خودروی غیر Turboـیه دنیاس ! :d
جهت اطلاع دوستان میگم در مورد GT-R هم 2012ش تا 100 رو همونطور که دوستمون گفت تو 2.8 و 2013ش هم تو 2.6 رد میکنه ، با بررسی تست و بررسی ها میشه به این نتیجه رسید که تو بحث کل کل مشکل اصلی Top Speed ، GT-Rش هستش یعنی اگه 1/4 مایل رو در نظر بگیریم اکثر ماشینای گرونتر از خودش رو جا میذاره ولی حداکثر سرعت متاسفانه عقب میفته ، مدل 2013ش رو هم بخوایم با Veyronـه استاندارد مقایسه کنیم تا 170 180 مثل سایه دنبالش میره در صورتیکه تفاوت قیمتشون... دقیقتر بگم اگه 2013ش رو در نظر بگیریم برای بالاترین مدل (Black Edition) قیمتش در حد گیربکس Veyron هم نمیشه !
اینا در مورد مدل استانداردش بود مدلای تیون و به نوعی دستکاری شده ش هم بالاترین مدل تا جایی که من اطلاع دارم فعلا AMS Alpha Omega هستش که 100-0 رو تو 2.5 و 300-0 رو هم حدودا تو 9 ثانیه رد میکنه (موشکه :d) یعنی Veyron تا بخواد به 300 برسه Alpha Omega یه 4 یا 5 تا خیابون بالاتره ، 1/4 مایل هم تو 8.6 ثانیه در کل به غیر از حداکثر سرعت Veyron هیچ حرفی برای گفتن نداره !
کلا تو ماشینای استاندارد و بحث کل کل و شتاب این حرفا نباید زیاد با GT-R شوخی کرد چون تو اکثر موارد گرد و خاک به پا میکنه !
نه عزیز برو دو سه تا مجله اتوموبیل از گوگل سرچ کن,ماشینی که سه برابره جی تی ار پهنای لاستیکشه و هزار اسب قدرت داره شتابش فقط سه دهم کمتر از جی تی ار هست؟
فرمولا هم در اشتباه هستی چون شتابش 1.5 هست تا 100
خوب شما اشتباه فک میکنی !
هر چی اسب بخار بالاتر باشه دلیل نمیشه که شتاب هم به همون اندازه کاهش پیدا کنه !
Veyronـه استاندارد هم تا 100 رو تو 2.5 رد میکنه ، شتاب تا 100 کیلومتر برای ماشینای استاندارد معمولا یه حد مشخصی داره یعنی با بالاتر رفتن اسب بخار تفاوت محسوسی در کار نیست تفاوت اصلی تو شتاب ثانویه و... مشخص میشه !
 
آخرین ویرایش:
نه عزیز برو دو سه تا مجله اتوموبیل از گوگل سرچ کن,ماشینی که سه برابره جی تی ار پهنای لاستیکشه و هزار اسب قدرت داره شتابش فقط سه دهم کمتر از جی تی ار هست؟
فرمولا هم در اشتباه هستی چون شتابش 1.5 هست تا 100
هر چیزی بزرگتر بود بهتر نیست که ! عمری توی ماشین ها پرسه زدیم حالا برم مجله بخونم ؟ شما سر در این سایت رو نگاه کن 100 تا 100 تا شتاب ها رو زده :

bugatti.com - 2.5 – 7.3 – 16.7 – 55.6

اینم ویدئو :

Bugatti Veyron Supersport acceleration analysis - Download, Play - 4shared

شما فکر کردی مثلاً چون GT-R حدود 500 اسب قدرت داره و بوگاتی حدود 1000 پس شتاب بوگاتی هم باید چند ثانیه از GT-R بهتر باشه ؟ :biggrin1: نه برادر این خبرا نیست رسیدن به شتاب زیر 3.4 خودش از کارهای شاق مهندسی که فقط از سوپر اسپرت ساز ها بر میاد همون دهم دهم پایین اومدنش هم به همین سادگی ها نیست که بوگاتی 16 سیلندر رو بکنه 18 تا یهو مثلاً شتابش بشه 1 ! :biggrin1: بحث شتاب خیلی گسترده تر از چند تا لاستیک پهن و HP ـه ! اصلاً HP ربط مستقیمی به شتاب نداره ! هیچ قانونی هم نیست که بگه HP بیشتر مساوی با شتاب بیشتر ! مثل اینکه دوباره باید دست کنم توی کلوب و مطالبش رو اینجا هم بیارم :دی
@رامین :
بله واقفم به جریان سرنشین ها توی McLaren F1 :دی دیگه خواستم جمع ببندم نمیشد تک تک بگم :دی ولی شتابش پایین تر بودا ! :دی حالا شاید توی دیتابیس مغزم یه سری اشتباه پیش اومده :دی
ویرایش : آره 3.2 رو توی ذهنم اومده بود 2.2 , نوشتم 2.2 :دی
 
آخرین ویرایش:
عجـــــــــــب.بالاخره این حرکات احمقانه رو زدن و برای PS3 معرفیش کردن؟:|

حداقل دل خوش کرده بودم که دیگه شاهد اون دیوونه بازیهای سابقشون نباشیم.ولی ظاهرا این حرکات تمومی نداره.بازم ماشین استاندارد؟خب آخه مگه مجبوری 1200 تا ماشین بچپونی تو بازی؟نمیشه فقط 500 تا ماشین بزاری ولی همش یه دست و تر و تمیز باشه؟

امیدوارم این اشتباهات فقط به همین یه مورد ختم بشه و دوباره شاهد یه جی تی بی رقیب باشیم.
 
یه سری مطلب هم از قبل نوشته بودم در مورد شتاب (فکر کنم توی GT5 هم گذاشته بودم) گفتم شاید برای علاقه مندان مفید باشه :دی یه سری تحقیق هم در این مورد دارم انجام میدم که به نتیجه رسید براتون اینجا میذارم :دی دیگه بازی سیمولیشن ـه و یه کم بحث تخصصی فکر نکنم بد باشه :دی

توي اصطلاح تيون به شتاب زير 3.4 ثانيه ميگن Red Border يعني خط قرمز ! از نظر سرعت هم 360 كيلومتر خط قرمزه . اما چرا ؟

1- وقتي شتاب به زير 3.4 بياد در سرعت بالا از نظر مهندسي مكانيك دور موتور ماشين بايد بتونه روي 9000 آر پي ام فيكس بشه . اما مشكل اينجاس كه اين گشتاور انقدر بالاست كه حتي تصورش هم نميتونين بكنين . يعني اگه تك تك قسمت هاي موتور صد در صد علمي نباشن و دور موتور روي 9000 بره ، موتور مثل پشم توي هوا پخش ميشه! (اين گشتاور بالا براي غلبه به نيروي جاذبه زمين هست) نيسان جي تي آر به راحتي به 9000 آر پي ام ميرسه ، اما راز كارش رو هرگز فاش نكرد .
2- وقتي شتاب به زير 3.4 بياد در سرعت بالا وزن ماشين از نظر فيزيكي اون قدر كم ميشه كه به راحتي با يك تلنگر ميتونه از زمين بلند بشه و به دنبالش شروع به پشتك و وارو كنه! ابنجاست كه نقطه ثقل مطرح ميشه . بايد نقطه ثقل طوري مهندسي طراحي شده باشه كه بتونه ماشين رو با همون وزن (يك سوم وزن اصلي) روي زمين نگه داره و هنر سازندگان ابر اسپرت اينه .(دليل كاهش وزن بهم خوردن قانون گرانش و قانون نقطه ثقل هست)
3- وقتي شتاب بياد زير 3.4 در سرعت بالا اصطلاك لاستيك ها در بهترين نوع لاستيك ريسينگ به 30% حالت اصلي ميرسه و در اين حالت شما كافيه روي روي 10 سانتي متر خاك كه اصطلاك كمي داره برين ، ماشين مثل مرغ سركنده ميشه ! (به دليل بهم خوردن قانون اصطكلاك)
4- وقتي شتاب بياد به زير 3.4 مصرف بنزين اون قدر زياد ميشه كه بايد يه پمپ بنزين اختصاصي سفارش بدي! و هنر سازندگان ابر اسپرت اينه كه مصرف رو با همچين شتابي نرمال نگه ميدارن . ( به دليل گشتاور خيلي بالا مصرف چند برابر ميشه)
5- وقتي شتاب بره زير 3.4 توي سرعت 250 به بالا يه پرنده به ماشين بخوره ، انگار يه سنگ گنده خورده . بوگاتي ويرون در يك تست شي كوچيكي رو در سرعت 320 با ماشين برخورد داد . شايد باورتون نشه ، اما طوري منحرف شد كه انگار با يه مانع گنده شاخ به شاخ شده ! ( به دليل بهم خوردن قانون گريز از مركز)
و صد ها دلیل دیگه ...
ساخت این نوع ماشین ها فوق العاده تخصصی هست. اگه راحت بود الان همه ی کمپانی ها سوپر اسپرت می ساختن و دیگه فقط در انحصار چند تا کمپانی خاص نبود :)
 
اقا همینجا در مورد شتاب بوگاتی معذرت خواهی میکنم,یه نمه حافظم نم کشیده
ولی هر چی گشتم توی رکوردایی که با GT-R 2012 استوک بود 2,8 نیافتم ,همه 3.1 بود
 
در مورد مقایسه شتاب هم من ماشینی رو ندیدم که بتونه نیسان GTR رو در شتاب اولیه بگیره.

چندتا مسابقه درگ بین نیسان و چندتا ماشین خفن دیدم.همشون زیر خواب نیسان بودن:dاز فراری 458 بگیر تا دوج وایپر و لامبورگینی.
 
آخرین ویرایش:
عجـــــــــــب.بالاخره این حرکات احمقانه رو زدن و برای PS3 معرفیش کردن؟:|

حداقل دل خوش کرده بودم که دیگه شاهد اون دیوونه بازیهای سابقشون نباشیم.ولی ظاهرا این حرکات تمومی نداره.بازم ماشین استاندارد؟خب آخه مگه مجبوری 1200 تا ماشین بچپونی تو بازی؟نمیشه فقط 500 تا ماشین بزاری ولی همش یه دست و تر و تمیز باشه؟

امیدوارم این اشتباهات فقط به همین یه مورد ختم بشه و دوباره شاهد یه جی تی بی رقیب باشیم.

حالا اینای که گفتی بکنار از همه بدتر احتمال ساپورت رز 1080p در بازیست اونم بصورت native البته 1920 نیست و هنوز رسما واسه GT6 تایید نشده ولی چون GT5 داشت میگم که احتمالا 6 هم خواهد داشت که اگه تایید بشه دیگه هیچ امیدی نمیشه به بهتر شدن گرافیک بازی داشت:( نمیدونم چه کاریه اخه وقتی گرافیک بازی از ضعف تکسچر آسفالت و رفلکشن و سایه زنی. افت فریم . پارگی تصویر رنج میبره چرا اینا میان تمام زور GPU رو واسه رز هدر میدن اونم وقتی که در حالت 1080p مجبورن از یک AA بیخودی استفاده کنن که به مفت نمیارزه:( کلا منم از این کارای PD سردرنیاوردم و نخواهم اورد :دی واسه همین کاشکی واسه PS4 بود بازی تا بتونن هرکاری میخوان رو اون انجام بدن به نحوه احسنت حالا امید وارم نسخه PS4 تایید بشه بلخره:x
 
حالا اینای که گفتی بکنار از همه بدتر احتمال ساپورت رز 1080p در بازیست اونم بصورت native البته 1920 نیست و هنوز رسما واسه GT6 تایید نشده ولی چون GT5 داشت میگم که احتمالا 6 هم خواهد داشت که اگه تایید بشه دیگه هیچ امیدی نمیشه به بهتر شدن گرافیک بازی داشت:( نمیدونم چه کاریه اخه وقتی گرافیک بازی از ضعف تکسچر آسفالت و رفلکشن و سایه زنی. افت فریم . پارگی تصویر رنج میبره چرا اینا میان تمام زور GPU رو واسه رز هدر میدن اونم وقتی که در حالت 1080p مجبورن از یک AA بیخودی استفاده کنن که به مفت نمیارزه:( کلا منم از این کارای PD سردرنیاوردم و نخواهم اورد :دی واسه همین کاشکی واسه PS4 بود بازی تا بتونن هرکاری میخوان رو اون انجام بدن به نحوه احسنت حالا امید وارم نسخه PS4 تایید بشه بلخره:x
البته گفته شده که موتور بازی دستخوش تغییر و تحولات اساسی شده.بنابراین بعید میدونم این دفعه خبری از پارگی تصویر و افت فریم باشه.

یه نکته جالب رو هیچ کس بهش اشاره نکرده.نکته ایی که ترس من رو بیشتر کرده.که نکنه بازی از جی تی 5 هم بیشتر مشکلات داشته باشه.

اونم اینکه PD در هر کنسول سونی،2 تا GT عرضه کرده.1 و 2 برای Ps1.جی تی 3 و 4 برای Ps2.حالا هم 5 و 6 برای Ps3.تمام جی تی هایی که نسخه اولشون برای کنسول سونی اومده،نمرات بالاتری نسبت به نسخه بعدی داشته.یعنی 1 از 2 بهتر شده.3 از 4 بهتر شده.از لحاظ فنی هم نسخه هایی که فرد بودن،کیفیت بهتری نسبت به نسخه های زوج داشتن.حالا حساب کنید جی تی 5 میانگینش 84 شد و کلی مشکل ریز و درشت داشت.با این حساب اگر رسم همیشگی اجرا بشه،چه بر سر جی تی 6 میاد؟؟!!
 
آقایون 0-100 ویرون سوپر اسپورت همون 2.5 ثانیه اس تازه اگر شرایط فراهم باشه یعنی استارت خوب + لانچ کنترل
حالا مواردی هم هست مثل جهت و سرعت وزش باد و شیب مسیر که تو شتاب تاثیر میزارن و گاهی هم باعث ثبت رکورد بهتر از رکورد ادعایی کارخونه میشن که این رکوردا هیج وقت ملاک ارزیابی قرار نمیگیرن یعنی هیچ وقت نمیشه بگی ویرون 0-100 اش 2.2 ثانیس
اگر اینطور باشه FXX هم 0-100 زیر 2.5 رو هم ثبت کرده ولی 0-100 این ماشین تو اکثر تست ها همون دوروبر 3 ثانیس و همین عدد هم ملاک قرار داه میشه یا 458 هم تونسته 3.1 ثانیه رو ثبت کنه ولی از هر صدتا تست مثلا 2 بار شاید این رکورد رو بتونه بزنه.

GTR به خاطر ضرایب دنده پایین و لانچ کنترل پیشرفته ای که داره تو شتاب گیریهای اولیه مثل 0-100 خیلی سریعه ولی به خاطر همون ضرایب دنده پایین ماکسیمم سرعتش افت میکنه . البته مشخصا تمرکز نیسان رو همون شتاب گیری و تایم درگ پایین هست نه رسیدن به تاپ اسپید بالا
بحث اون gtr تیون شده هم کلا فرق میکنه و حساب ماشن تیون شده با مدل استانداردش کاملا جداست و رکورداشم هیچ جا ملاک قرار داده نمیشه و همیشه مدل استادارد کارخونه مد نظر هست برای مقایسه.

راستی دوست عزیز mohsen gt5 نسل بعد ویرون هم نمیتونه اون رکورد 1.9 رو بزنه الان راننده های فرمول یک خیلی خوب استارت بزنن حدود 2.2 تا 2.3 ثانیه تو 0-100 رکورد میزنن 1.5 ثانیه کجا بود ؟ همین هفته پیش ماسا تو مسابقه اسپانیا یه استارت فوق العاده سریع داشت 0-100 حدود 2.3 بود و 0-200 نزدیک 5 ثانیه . استارت سریع زدن با ماشین فرمول یک به دلیل ممنوع بودن انواع سیستمهای کمکی مثل لانچ کنترل کار راحتی نیست
 
متأسفانه PD داره مسیر رو اشتباه میره و کسی هم جلوشون رو نمیگیره. یکی از دلایلی که بدم نمی اومد فروش GT5 پایین بشه ، این بود که PD به خودش بیاد. ولی بیشتر از 10 میلیون نسخه با میانگین 84 خیلی زیاده و یامائوچی فکر میکنه حتماً راه درستی رو داره میره که بازی انقدر میفروشه.
الآن بی صبرانه منتظر GT6 هستم و هنوز هیچی نشده ، 590 مگ ویدئو ازش گرفتم (کنفرانس و تریلر و گیم پلی و ...) و فکر کنم از یکی دو ماه دیگه شب ها خواب GT6 ببینم ! :دی ولی میترسم که کلی از اشکالات GT5 توی این نسخه هم باقی مونده باشه.
سایت هایی که از بازی Preview نوشتن ، به شدت از فیزیک جدید بازی تعریف کردن و حداقل از نظر گیم پلی و فیزیک خیالمون راحت هست ولی مثلاً در مورد دمیج ، یکی از تهیه کننده های بازی گفته که دمیج فرقی با GT5 نخواهد داشت ! :| گفته که ما در PD به کوبوندن ماشین ها به همدیگه کاری نداریم و دوست داریم مردم زیبایی ماشین ها رو ببینن ! دلیلی هم که دمیج رو توی نسخه قبلی قرار دادیم این بود که ملت درخواست کرده بودن !
از اون طرف ماشین هایی که به بازی اضافه شده هم تعدادشون کمه. در مجموع 1200 تا ماشین توی بازی هست و فکر میکنم توی GT5 هم حدود 1070،1080 تا اینا بود. یه سری هم DLC بود و یعنی ماشین های جدید احتمالاً حدود 100 تا یا کمتر میشن. اگه یه سری از استانداردها که به پریمیوم تبدیل میشن هم جزو ماشین های جدید محسوب بشن که دیگه کمتر.
پیست ها هم همین طور. 7 تا پیست نسبت به GT5 بیشتر داره که احتمالاً 3 تا از این پیست ها هم همون DLC ها هستن. یعنی می مونه 4 تا پیست جدید. من دوست داشتم تعداد پیست ها خیلی بیشتر باشه چون نصف جذابیت یه ریسینگ به تنوع پیست هاش هست تا آدم خسته نشه.
PD به جای اینکه بیاد وقت و هزینه رو صرف بالاتر بردن ماشین های پریمیوم و پیست ها بکنه میره سراغ چیزهایی که با وجود جالب بودن ، استفاده خیلی زیادی ازشون نمیشه. مثلاً همین قابلیت GPS توی GT6 (البته هنوز اطلاعات زیادی ازش ندارم) بعید میدونم خیلی ازش استفاده بشه ، یا Course Creator اگه مثل قبل باشه ، ملت یه کم باهاش ورمیرن و کنار میذارن. بدبختی اینجاست که از همین Course Creator میشه کلی استفاده کرد و توی A-Spec ازش کار کشید ، ولی خود PD هم توی GT5 تقریباً ولش کرده بود.
کلاً این دفعه دوست دارم انتظارم رو تا پایین ترین سطح ممکن بیارم تا بعداً توی ذوقم نخوره. درسته که اگه GT6 یه A-Spec تموم نشدنی داشته باشه من دیگه از کار و زندگی می افتم و معتاد میشم ، ولی دوست دارم از GT5 درس گرفته باشن و حیف هنوز در این مورد مطمئن نیستم و میترسم.
================
حالا انقدر غُر زدم ، یه بخشی از پست رو هم به یکی از ویژگی های بازی اختصاص بدم ! :دی
مثل اینکه این بار هم Special Events (یکی از بهترین بخش های GT5) توی بازی وجود داره و بخش های جدیدی داره. مثل بخش GT Academy که در اون باید با Nissan 370Z شروع کنیم (و احتمالاً به تدریج ماشین هایی مثل GT-R هم از راه میرسن) و یه حالت آموزشی داره. Lucas Ordonez که قهرمان GT Academy شده ، در این بخش از طریق یه سری راهنمایی بازیکن ها رو آموزش میده که در جاهای مختلف چطوری رانندگی کنن و اینا ! :دی

 
خونها ریخته خواهد شد :دی طرفدارای کوروت و ZR1 یه لیوان آب قند کنارشون داشته باشن :دی

2013 GTR vs Corvette ZR1 - Download - 4shared

بابا این که فقط تست شتاب هست!!! من نگفتم که شتاب ZR-1 بالاتره.اتفاقا شتاب GT-R 100% بهتره. من گفتم در کل ZR-1 خیلی بهتره. من خودم تو GT5 تو پیست Nurburgring با دو تاشون رفتم Time Trial.ولی این کجا و آن کجا. هر دو ماشین بدون تیونینگ شدن و همه ی تنظیمات یه جور. یادمه با کوروت 7:17 (اگه اشتباه نکنم)رفتم که با هیچ ماشینی در اون سبک و سیاق رکوردشو نزدم.:d
 
برادر من که یکبار معذرت خواستم که,گفتم این رکورد هارو چند وقتی بود بیخیال شده بودم یاذم رفت,هر کدومو یه ثانیه اشتباه کردمالانم بذار این جی تی اره 2013 رو دان کنم ببینم داستان چیه,ولی من گفتم 2012 رکورد 2.8 پیدا نکردم .نمیدونم اینی که chuji گذاشته همینه یا 2013
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or