Alignment
Camber : این قسمت مربوط هست به وضع قرار گیری چرخهای هر محور نسبت به هم . به این صورت که بالای چرخها میتونن از هم دور ( Camber مثبت ) و یا به هم نزدیک بشن ( Camber منفی ) که در تصویر نمایش داده شده در بازی هم مشخص هست . افزایش Camber منفی باعث میشه که تمایل ماشین برای مستقیم رفتن در سر پیچها ( understeer ) کم بشه و کم کردنش باعث میشه که تمایل ماشین برای بیشتر پیچیدن در سر پیچها ( oversteer ) کم بشه . شما میتونید Camber هر محور رو ( جلو و عقب ) به صورت جدا گانه تنظیم کنید . برای رسیدن به بهترین حالت باید به دیفرانسیل جلو و یا عقب و ... بودن ماشین هم توجه کنید .
توضیح حالت های oversteer و understeer از روی عکس
Toe : این هم مشابه Camber هست با این تفاوت که محور مورد نظر روی چرخ فرق میکنه . اگر toe-in رو استفاده کنید در واقع جلوی چرخها رو ( قسمتی که به سپر جلو نزدیک تر است ) رو به سمت داخل بدنه متمایل کردید ( که منجر به دور شدن قسمت عقب چرخها هم خواهد شد ) که برای بیشتر شدن کنترل شما در پیچها مناسب هست اما پایداری ماشین در مسیرهای مستقیم رو کم میکنه و اگر حالت toe-out رو انتخاب کنید جلوی چرخها از هم دور میشن که برای مسیرهای مستقیم مناسب هست ولی برای پیچها مناسب نیست . در هر دو حالت با اعمال کردن Toe شدید عمر مفید لاستیکهای شما کم خواهد شد و باید توجه کنید که ماشینتان را برای چه مسابقه ای آماده می کنید ، مسابقات طولانی و یا کوتاه !
Caster در واقع Caster به زاویه بین امتداد محور فرمان و محمور عمودی چرخها اطلاق میشه ( در شکل مشخص هست ) و این زاویه در ماشین ، و دوچرخه با نام positive caster شناخته میشه . به صورت طبیعی positive caster میتونه به پایداری خودرو در مسیرهای مستقیم کمک کنه ، از طرف دیگه وقتی در سر پیچ های تند و یا نسبتاً تند ترمز میکنید به علت جمع شدن سیستم تعلیق محور جلو چرخها به صورت طبیعی Camber منفی پیدا میکنن ( در شکل قسمت Springs مشخصه ) که به پیچیدن کمک میکنه و مقدار مشخصی از positive caster میتونه این اثر رو هم تقویت کنه و در سر پیچ ها مفید واقع بشه . طوری که Camber ماشین بیش از اون چیزی که هست به نظر میرسه .
positive caster بیش از حد میتونه برای حرکت ماشین در پیچهای تند اختلال ایجاد کنه .