PlayStation God Of War

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
gqhw_rsa3_gow_topic.png




0y2l_gowbox.png



10 نکته در مورد گاد آو وار

ld16_gow4.png


74829

کریتوس ، کسی که به خاطر انتقام خون خانواده ی خود المپ را بر سر المپیون خراب کرد ، اینبار به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته. اما نه به عنوان کریتوس خشمگین و جویای انتقام قبل، بلکه به عنوان مردی با تجربه که نگاهش به زندگی تغییر کرده. و پس از سال ها،دوباره فرصتی به دست آورده تا طعم پدر بودن(گرچه خونی بودن این رابطه مشخص نیست!) را بچشد، در مسیر تعلیم و آماده کردن این پسر برای نسلی جدید،باید سعی کند خوی خشن خود را مهار کند.
زندگی نامه ی کریتوس تا پایان GOW III

74830

Atreus پسر کریتوس است که زیر دست پدر خود، در حال آموزش و آماده شدن برای عصری جدید است. برعکس کریتوس که یک خارجی در اسکاندیناوی محسوب میشود،این پسر به خوبی با زبان شمالی ها آشناست.(گرچه Atreus نیز نامی یونانی است) همچنین او قابلیت استفاده از جادوی رعد و برق را نیز دارد.

9pjt_gow5.png

  • داستان بازی سال ها بعد از پایان GOW III ، در اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می افتد، تیم سازنده به دقت تایم لاین دقیقی برای دنیای بازی ترسیم کرده اند و آگاهی دارند که چه اتفاقاتی در این دنیا می افتد و صرفا کریتوس را به محیط دیگری نبرده اند. گرچه شاید به تمام اتفاقات بین پایان GOW III و شروع این بازی اشاره نشود در بازی

  • بر خلاف نسخه های قبل،دوربین به صورت ثابت نیست و به پشت سر کریتوس انتقال داده شده،زاویه ی دوربین قفل نیست و امکان چرخاندن آن وجود دارد

  • در بازی،هیچ صحنه ای کات نخورده و انگار تمام بازی پشت سر هم فیلم برداری شده است

  • در بازی علاوه بر Leviathan Axe و سپر ، سلاح های دیگری هم حضور دارند، اما این دو ستاره های بازی خواهند بود

  • آترئوس جایگزین جادو در بازی شده ، او با تیرهای خود در مبارزات به کریتوس کمک میکند، به عنوان مثال میتواند دشمن ها را Stun کند

  • چینش دکمه ها تغییر کرده و L1 و L2 برای ضربات سبک و سنگین و مربع برای کنترل آترئوس به کار میرود

  • در مبارزات میشود از محیط کمک گرفت، به عنوان مثال با پرتاب تبر به سمت چراغ نفتی و انداختن آن به روی دشمن میتوان دشمن را به آتش کشید. یا میتوان با پرتاب تبر به طرف دشمن،او را به دیوار دوخت

  • هنگامی که تبر در دسترس نیست، میتوان با دست خالی و مشت به دشمن حمله کرد. همچنین میتوان تبر را بعدا به دست خود فراخواند

  • از سپر میتوان برای Parry کردن ضربات و همینطور در حملات استفاده کرد.

  • در بازی سیستم گرفتن XP و Level Up کردن هم کریتوس و هم آترئوس وجود دارد

  • امکان آپگرید Skillـها ، Armor و سلاح ها وجود دارد

  • سیستم Craft کردن در بازی وجود دارد و امکان ساخت Armorـهای مختلف چه برای کریتوس و چه آترئوس در بازی وجود دارد

  • Runeـهایی وجود دارد که با نصب آن ها بر روی تبر میتوان قدرت های آن را افزایش داد

  • بر خلاف شماره های گذشته، قابلیت پرش و همچنین شنا کردن در بازی وجود ندارد

  • امکان مرگ آترئوس در حین گیم پلی وجود ندارد

  • Cory Barlog (کارگردان بازی)خود خواستار ادامه ی بازی بوده،و برای ساخت ادامه ی سری ، باید ایده و کار متفاوتی را به سونی پیشنهاد میداده تا اجازه ی ساخت ادامه ی بازی را بگیرد. همچنین با رویه ای که برای بازی در پیش گرفته شده، او خواهان جذب مخاطب های بیشتر برای سری است تا این سری بتواند به سطح بازی هایی مانند Uncharted و یا Assassin's Creed در داشتن فن بیس بزرگ برسد.
27x5_stm.png
yye5_gow_coll.png

1y7r_gow2.png

kt42_image_god_of_war-32160-3634_0001_thumb.jpg
3sii_image_god_of_war-32160-3634_0002_thumb.jpg
wevp_image_god_of_war-32160-3634_0003_thumb.jpg


kf41_image_god_of_war-35800-3634_0001_thumb.jpg
8jfi_image_god_of_war-35800-3634_0002_thumb.jpg
1qds_image_god_of_war-35800-3634_0003_thumb.jpg


gcnh_image_god_of_war-35800-3634_0004_thumb.jpg
atte_image_god_of_war-35800-3634_0005_thumb.jpg
qwuv_image_god_of_war-35800-3634_0006_thumb.jpg


ujrw_image_god_of_war-35800-3634_0007_thumb.jpg
8ybc_image_god_of_war-35800-3634_0008_thumb.jpg
fity_image_god_of_war-35800-3634_0009_thumb.jpg

3bpq_gow3.png



5rzs_gow1.png




Prologue : A Saga Borne of Ash

A Saga Borne of Ash

Chapter One : A Riddle of Rune



Chapter Two : The Creatures Arise

Rise of The Draugr
A Fire Troll Approaches
Manifestation of The Revenant

Chapter Three : The Dead Stone Mason

The Dead Stone Mason
---

در پست دوم تاپیک، اطلاعاتی که در ارتباط با اساطیر نورث توسط دوستان نوشته شده،جمع آوری شده!

و همچنین احسان @Kaine و کیان @.: Darkness :. برای آماده کردن تصاویر
 
Last edited by a moderator:
مثل نمایش پارسال، بعد از دیدن نمایش بازی بخاطر میزان تعصب و هایپ و خفنی بازی و هضم و پردازش تغییرات صورت گرفته در ظاهر و صد البته باطن بازی دوباره گفتیم بذاریم یکم از نمایش بازی بگذره هایپ فروکش کنه {که مطمئنا این یه مورد باتوجه با اجزای بازی و چیزهای نشون داده شده فکر نکنم اصلا درجه ای تا زمان عرضه پایین بیاد چه برسه به فروکش کردن:D} و یه چند صد باری نمایش بازی رو مثل پارسال ببینیم و داسنتنی ها از GoW های قبلی رو بذاریم کنار تغییرات و شبهات این نسخه ببینم چطوری میشه بعد.

اول از همه چیز {با اینکه یه لایو گیم پلی خیلی گزینه بهتری بود} اما تریلر با اینکه یه تریلر داستانی با بخش هایی از گیم پلی بود واقعا با کیفیت بود و میدونست چه موقع هایی کات بخوره و دوباره جون بگیره از نظر فنی و کارگردانی عالی بود.{واقعا سانتا بنظرم چند لول کاری سطحش ارتقا و تغییر پیدا کرده}. جدای از کوتاه بودن گفت و گو و رد و بدل شدن دیالوگ ها و نحوه رخ دادن اتفاقات داخل این نمایش در مقایسه با نمایش پارسال بازم با همون چند جمله ای که رد و بدل میشه واقعا معلومه چقدر داستان و روایت اون و مخصوصا دیالوگ ها پخته و به اصطلاح Well - Written هستن واقعا کوری سنگ تموم گذاشته چه تو مبحث نویسندگی {که قبلا خودشو ثابت کرده بود اما دوباره داره انتظارات رو بالاتر میبره} چه تو مبحث کارکردانی که سانتا یه چیز عجیب و غریبی شده جدیدا تو این زمینه دیگه مثل GoW های قبلی نیست که فقط به یه شات با میزانسن خوب و یه نمای زیبا کفایت کنن و بیشتر از اون این قضیه برده داستان پردازی و نمایش حس و حال درونی کرکترا شده {مثل صحنه ای که کریتوس قایق رو میکشه و Arteus دست روی نقاط حس داستان میذاره}.

مثل پارسال هنوز هم وجود نگرانی در مبحث و گیم پلی و در واکنش با این حجم تغییرات تو هسته بازی انکار ناپذیره و یجورایی تا عرضه بازی یا نمایش های بیشتر به طور دقیق مشخص نیست موقع تجربه چه حسی قرار به آدم بده. اما شخصا انتظار دیگه ای نداشتم از این مبحث چون پارسال هم به همین شکل بازی رو نشون دادن و یه جورایی میشد حدس زد بازی زوایه دوربین دیگه نداره {و فقط گاهی وقتا دوربین برای دادن یکم فضای بیشتر به بازیکن گارد خودش رو باز و بسته میکنه} که خیلی ها منتظر بودن داخل مبارزات عظیم تر کلن بازی عوض بشه که همچین چیزی کاملا بعید بود و بیشتر شبیه یه معجزس و تا حدودی نشدنی. با اینکه حس دوگانه ای نسبت به گیم پلی داشتم {اصلا نمیدونستم چه حسی داشته باشم راستش} ولی بنظرم این تغییرات از نوش شبم برای بازی واجب تر بوده و حقیقتا تا این جای کار برای من فراتر از عالی بوده و قشنگ راسته کار مذاجمه. نکته خوب قضیه اینه که با وجود این تغییر ها هنوز هم اون حس سنگینی و خفنی و افسارگسیخته ضربات و خشم کریتوس داخل مبارزات بازی بود حتی با اینکه خیلی این بخش گروندد تر و واقع‌گرایانه تر شده بود.

بنظرم طبیعه این حس دوگانه بعضی از دوستان اما اینکه بگیم کریتوس شخصیتش کلن عوض شده و دیگه به اون خفنی نیست و ... واقعا بی انصافیه چون که بازم هرچقدر از اتفاقات سری قبلی بخوان فاصله بگیرن بازم این کریتوس همون شخصیه که یه یونان و کوه المپ رو به فنا داد و اگه اندینگ نسخه سوم رو یادتون باشه اونجا کریتوس وقتی کسی برای نابودن کردن نمیمونه و تازه به خودش میاد میبینه حس پوچی بهش دست میده و تازه میفهممه همه اعمالش یجورایی اشتباه بوده و از کارهاش پشیمون و بعدش به آتنا اشاره میکنه که "فقط یه نفر دیگه مونده که باید از بین ببرمش. خودش". و با اینکه فکر نمیکنم تو این نسخه هم آدم شده باشه (!) و این همش سیا کاریه (:D) ولی جدا چه انتظاری دارید ؟ بلاخره این همون کرکتره و بنظرم دقیقا دارن این اوایل همون حس و حال اواخر نسخه آخر حسو حال و درونی کریتوس رو به نمایش میکشن. و یه جا میبینیم که Arteus خطاب به کریتوس میگه که "حداقل الان حقیقت رو میدونم" و "میدونم به اندازه تو قوی نیستم" مثل اینکه Arteus از کارهای کریتوس در صورتی که کریتوس شدیدا میخواسته چیزی نفهمه، باخبر شده و یهجورایی بدشم نیومده چون که وقتی کریتوس با اون حالت افسرده و حس پشیمونی و غمی که تو چشاشه میگه "حقیقت" معلومه از خودش راضی نیست و گذشتش انگار برای مثل یه لکه ننگ میمونهو به اون افتخار نمیکنه. بعد دوستان میگن چرا انقدر Calm هستش ؟ ولی بازم میگم این آدم نشده هنوز فقط کافیه هالک داخلش صدا زده بشه.:D

غیر از این طراحی محیطا (چکش ثور و مجسمه عظیم الجسه اون داخل دریا و سواری داخل اون رودخونه رویایی واییی8-|) و دشمنا و استیج فایت های بازی و گرافیک چه هنری و چه فنی ورای تصور بود. کمبت بازی با اینکه عوض شده اما میزد یه چیز خفن و Satisfying کننده باشه و میخورد تنوع کمبو ها و فینیشر ها زیاد باشه و همینطور ترکیب کردن و Chain کردن ضربات یکی از نقاط قوتش باشه. پرتاپ کردن تبرش داخل و دریا و اون صحنه ای که منتظرش بود یهو کات خورد و نمایش های نفس گیر و تیز کردن اینکه گذشته کریتسو هنوز هم مهمه {با اینکه فکر میکردیم با احتمال زیاد بهش دیگه نپردازند ولی انگار مسئله مهمیه چه حس خوبی داشت واقعا} و دوباره کات خوردن به جریانات داخل دریا بعد از آروم شدن و دیدن یورمنگاندی و اینکه میخواد کمک کنه {ببین قضیه یا هدف چیه که این میخواد کمک کنه. البته از اینا زیاد نبودن کمک کردن به کریتوس و بعد تا فهمیدن هدفش چیه کریتوس هلاکشون کرد نمونش هیفیتس یا گایا} و یه دفعه سیاه شدن صفحه خیلی اپیک بود. هایپ تا خرخره خلاصه.:D
 
سیستم مبارزات بازی تا حد زیادی الان فکر میکنم وامدار سری سولزبورن هست. هم جایگاه دوربین هم نوع مبارزات بنظرم شبیه بلادبورنه. این خودش جای تامل داره. بقدری بلادبورن مکانیک مبارزاتش بی نقصه که حتما Gow هم خیلی عالی میشه. البته اون سختی و مشقت بلادبورن رو هم نباید داشته باشه چون بلاخره گاوه و باید همه بتونن بازیش کنن نه یه قشر خاص خوره گیم.

در کل الان که این تریلر و قبلی رو دیدم بنظرم Gowهای قبلی خیلی بچه بازی بودن. کسایی هم که ایراد میگیرن وقتی اومد و بازی کردن توبه میکنن. اگرم نکردن که جز زیانکاران خواهند بود
 
الان دوباره چندين بار تريلر رو ديدم. خيلي بيشتر حال كردم! نميدونم چرا ديشب دچار حس دوگانگي شده بودم :D ولي الان شكم برطرف شد! ولي بازم يه مورد هست كه روو اعصابه و اونم دوربين بازيه! يكم دوربين عقب تر بره خيلي خيلي بهتر ميشه! :D
 
  • Like
Reactions: only sony
دیروز بعد از دیدن کنفرانس حس خیلی خوبی نسبت به مبارزات نداشتم. بازی خیلی روون به نظر نمیومد و حس میکردم دوربین بیش از اندازه به کریتوس نزدیکه و نمیشه درست دشمنا رو دید. ولی الان که دوباره نشستم یه ۵-۶ باری تریلر را با کیفیت عالی دادم، تقریبا تمام نگرانی‌هام برطرف شدن.

از ۲:۰۵ توی تریلر که سپر رو رو کرد و بعد افتاد به جون دشمنا قشنگ اوج هایپ بود. اول با سپر و مشت میوفته به جونشون و بعد هم خیلی شیک و یکپارچه و بدون معطلی تبر برمیگرده توی دستش و شروع میکنه به سفره کردن باقی دشمنا با تبر. یا ۲:۱۹ که بچه آویزون گردن دشمنه و بعد ضربه زدن بچه میره تو هوا و یه تیر میخوابونه تو شکمش که اثر الکتریکی داره و بعد ضربه کریتوس یه ضربه شارژی میزنه و همه رو میترکونه. یا ۲:۲۷ که ضربات مختلف تبر رو نشون میده و قشنگ یکی از نگرانی‌های من (که نبود تنوع توی ضربات بود) رو برطرف کرد و نشون داد که چه کارای خفنی میشه با این قابلیت برگشتن تبر به دستای کریتوس انجام داد.

در کل هرچی بیشتر تریلر رو نگاه کردم و آروم آروم هی صحنه رو برگردونم و از اول دیدم، بیشتر به این نتیجه رسیدم که مبارزات توی بازی میتونند یه چیز کاملا جدید و خیلی خفن باشن :دی

الان تنها نگرانیم برمیگرده به دوربین که هنوز به نظرم یه ذره به کریتوس نزدیکه و اینکه به نظر میاد در همه حالت پشت سر کریتوس قرار داره. امیدوارم وقتی با آنالوگ سمت راست دوربین رو جابجا میکنیم خود کریتوس ثابت بمونه و فقط دوربین تغییر کنه (مثل اکثر بازیای Action Adventure چون آنچارتد). ولی در کل بازبینی نمایش بازی خیلی خیلی هایپم کرد و به نظرم دلیل اینکه دیروز اونطوری نسبت بهش واکنش نشون دادم این بود که توی کنفرانس نمیشد هی آروم و با دقت بررسی کرد صحنه‌ها رو و همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد :دی
 
این اتاق گنج که کوزه با طرح کریتوس و مرحومین BoC روش بود رو خیلی دوست داشتم:( نمیشه یک نسخه ی BoC اونجا پیدا بشه؟ میخواااام:))
یک موردی که هست،فکر میکنم کریتوس دیگه توی این بازی از جیبش یا از غیب، سلاح یا آیتمی در نمیاره!
از نظر طبیعی شدن و این چیزا جالبه! ولی از نظر تنوع سلاحی به نظرم خوب نیست:| ، یعنی دیگه بعید میدونم سلاحی مثل 2تا کله شیر آهنی رو از تو جیبش در بیاره! :-"، چیزی هم باشه مثل سپری که استفاده میکنه باید قابلیت فشرده سازی داشته باشه!

ولی ترکیب تبر و سپر و مشت و لگد چیز بس خوفی در اومده تو مبارزات:x


یه مورد هم اینکه قبلا هم گفته بودم این گاو احتمالا اخرین حضور کریتوس هست. قشنگ پسرش داره برای جنگ اماده میشه.
توی همین تریلر هم گویا یکجا نشون داد کنترل پسرک رو در اختیار داریم:-" ، 2:55 تریلر (زاویه ی دوربین مثل مواقعی بود که کنترل کریتوس دستمونه! )
در مورد آماده کردن پسرک برای نسخه ی بعد هم کاملا موافقم! :دی یعنی همه چیز از نمایش پارسال و همین نمایش داره این نشونه رو میده که پسرک در آینده میشه شخصیت اصلی! :دی
 
اون قوله تو برفا انقد بزرگه که جلو کریتوس افتاده چکششم کنارش ولی بس که بزرگه دیده نمیشه:D

اول تریلر هم پوست گردن کریتوس خیلی طبیعی چروک میشه و جمع میشه هر طرفی نگاه میکنه یه حالت میگیره

رنگ تیر تیرکمون پسره (اون پرهایه ته تیرا) چند رنگ‌ بودن یه جا سبز به جا زرد یه جا قرمز

اینارو وقتی با کیفیت بالایه گیمرساید دیدم متوجه شدم عجب کیفیتی داره ویدیوش (همونی که دوستمون بالا گذاشته)
 
  • Like
Reactions: CriRo7 and voldmort
یه حسی بهم میگه بازی هایی که در زمینه داستان سرایی و به خصوص شخصیت پردازی از تکنیک های ناتی داگ در خلق بازی هایی همچون TLOU و U4 استفاده کردند و خواهند کرد ( GOW) بدجور تو دل منتقد ها جا میگیرند.
زوده ولی برای همین بازی هم اگه اتفاق خاصی پیش نیاد و همه چیز خوب پیش بره با یه متای بین 91 تا 94 خواهیم دید.:D
 
  • Like
Reactions: voldmort
خیلی دوست دارم ببینم کری چطور کریتوس رو برده اسکاندیناوی:-?
اون لحن صحبتش با پسره(من هنو باورم نمیشه پسر کریتوس باشه:D) اون نصیحتهایی که میکنه "قلبت رو به روی نا امیدی ببند" "قلبت رو به روی زجر کشیدن ببند" "باید یه جنگجو باشی"
یه حسی بهم میگه این مبارزه آخر کریتوس هست و آخر بازی قراره بمیره=((
ایندفه دیگه برای همیشه=((=((=((
توجه کردید زن کریتوس یه شمشیر خفن پشتشه؟ آ
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or