PlayStation God Of War

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
gqhw_rsa3_gow_topic.png




0y2l_gowbox.png



10 نکته در مورد گاد آو وار

ld16_gow4.png


74829

کریتوس ، کسی که به خاطر انتقام خون خانواده ی خود المپ را بر سر المپیون خراب کرد ، اینبار به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته. اما نه به عنوان کریتوس خشمگین و جویای انتقام قبل، بلکه به عنوان مردی با تجربه که نگاهش به زندگی تغییر کرده. و پس از سال ها،دوباره فرصتی به دست آورده تا طعم پدر بودن(گرچه خونی بودن این رابطه مشخص نیست!) را بچشد، در مسیر تعلیم و آماده کردن این پسر برای نسلی جدید،باید سعی کند خوی خشن خود را مهار کند.
زندگی نامه ی کریتوس تا پایان GOW III

74830

Atreus پسر کریتوس است که زیر دست پدر خود، در حال آموزش و آماده شدن برای عصری جدید است. برعکس کریتوس که یک خارجی در اسکاندیناوی محسوب میشود،این پسر به خوبی با زبان شمالی ها آشناست.(گرچه Atreus نیز نامی یونانی است) همچنین او قابلیت استفاده از جادوی رعد و برق را نیز دارد.

9pjt_gow5.png

  • داستان بازی سال ها بعد از پایان GOW III ، در اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می افتد، تیم سازنده به دقت تایم لاین دقیقی برای دنیای بازی ترسیم کرده اند و آگاهی دارند که چه اتفاقاتی در این دنیا می افتد و صرفا کریتوس را به محیط دیگری نبرده اند. گرچه شاید به تمام اتفاقات بین پایان GOW III و شروع این بازی اشاره نشود در بازی

  • بر خلاف نسخه های قبل،دوربین به صورت ثابت نیست و به پشت سر کریتوس انتقال داده شده،زاویه ی دوربین قفل نیست و امکان چرخاندن آن وجود دارد

  • در بازی،هیچ صحنه ای کات نخورده و انگار تمام بازی پشت سر هم فیلم برداری شده است

  • در بازی علاوه بر Leviathan Axe و سپر ، سلاح های دیگری هم حضور دارند، اما این دو ستاره های بازی خواهند بود

  • آترئوس جایگزین جادو در بازی شده ، او با تیرهای خود در مبارزات به کریتوس کمک میکند، به عنوان مثال میتواند دشمن ها را Stun کند

  • چینش دکمه ها تغییر کرده و L1 و L2 برای ضربات سبک و سنگین و مربع برای کنترل آترئوس به کار میرود

  • در مبارزات میشود از محیط کمک گرفت، به عنوان مثال با پرتاب تبر به سمت چراغ نفتی و انداختن آن به روی دشمن میتوان دشمن را به آتش کشید. یا میتوان با پرتاب تبر به طرف دشمن،او را به دیوار دوخت

  • هنگامی که تبر در دسترس نیست، میتوان با دست خالی و مشت به دشمن حمله کرد. همچنین میتوان تبر را بعدا به دست خود فراخواند

  • از سپر میتوان برای Parry کردن ضربات و همینطور در حملات استفاده کرد.

  • در بازی سیستم گرفتن XP و Level Up کردن هم کریتوس و هم آترئوس وجود دارد

  • امکان آپگرید Skillـها ، Armor و سلاح ها وجود دارد

  • سیستم Craft کردن در بازی وجود دارد و امکان ساخت Armorـهای مختلف چه برای کریتوس و چه آترئوس در بازی وجود دارد

  • Runeـهایی وجود دارد که با نصب آن ها بر روی تبر میتوان قدرت های آن را افزایش داد

  • بر خلاف شماره های گذشته، قابلیت پرش و همچنین شنا کردن در بازی وجود ندارد

  • امکان مرگ آترئوس در حین گیم پلی وجود ندارد

  • Cory Barlog (کارگردان بازی)خود خواستار ادامه ی بازی بوده،و برای ساخت ادامه ی سری ، باید ایده و کار متفاوتی را به سونی پیشنهاد میداده تا اجازه ی ساخت ادامه ی بازی را بگیرد. همچنین با رویه ای که برای بازی در پیش گرفته شده، او خواهان جذب مخاطب های بیشتر برای سری است تا این سری بتواند به سطح بازی هایی مانند Uncharted و یا Assassin's Creed در داشتن فن بیس بزرگ برسد.
27x5_stm.png
yye5_gow_coll.png

1y7r_gow2.png

kt42_image_god_of_war-32160-3634_0001_thumb.jpg
3sii_image_god_of_war-32160-3634_0002_thumb.jpg
wevp_image_god_of_war-32160-3634_0003_thumb.jpg


kf41_image_god_of_war-35800-3634_0001_thumb.jpg
8jfi_image_god_of_war-35800-3634_0002_thumb.jpg
1qds_image_god_of_war-35800-3634_0003_thumb.jpg


gcnh_image_god_of_war-35800-3634_0004_thumb.jpg
atte_image_god_of_war-35800-3634_0005_thumb.jpg
qwuv_image_god_of_war-35800-3634_0006_thumb.jpg


ujrw_image_god_of_war-35800-3634_0007_thumb.jpg
8ybc_image_god_of_war-35800-3634_0008_thumb.jpg
fity_image_god_of_war-35800-3634_0009_thumb.jpg

3bpq_gow3.png



5rzs_gow1.png




Prologue : A Saga Borne of Ash

A Saga Borne of Ash

Chapter One : A Riddle of Rune



Chapter Two : The Creatures Arise

Rise of The Draugr
A Fire Troll Approaches
Manifestation of The Revenant

Chapter Three : The Dead Stone Mason

The Dead Stone Mason
---

در پست دوم تاپیک، اطلاعاتی که در ارتباط با اساطیر نورث توسط دوستان نوشته شده،جمع آوری شده!

و همچنین احسان @Kaine و کیان @.: Darkness :. برای آماده کردن تصاویر
 
Last edited by a moderator:
بازی HnS کلاً باید فاقد بخش ادونچر و این تیپ خاله زنک بازیا باشه (این بازیا یه جورایی ورژن تحول یافته و سلاحیلیزه شده ی Beat em Up ها هستن و صرفاً روی مبارزه با تعداد زیاد دسمنا تاکید دارن) یا به شدت این بخشش کم باشه :D واسه همینه که گشت و گذار و اکسپلور نداریم و وقتی گشت و گذار نباشه Open World بودن هم بی معنیه :D واسه همین هم گاو فعلی HnS نیست و یه عنوان Action/Adventure ـه :D
پ.ن : هر بازی ای که سلاح سرد توش باشه رو نمیگن HnS :D
اون h&s فقط گیم پلیش که بر مبنای سرعت و کومبو هستس منظورم بود همین گاد او وار اولین h&s بود که ادونچرم قاطی خودش کرد .
 
بعد از نمایش بازی بخاطر اینکه یکم درجه تعصب و نوستالژی و هایپ بالا بود و همینطور یکم زمان برای هضم کردن تغییراتی که در ظاهر و صد البته باطن بازی اعمال شده بود لازم بود، گفتیم بذاریم یکم بگذره و چند بار نمایش بازی رو ببینیم بعد چیزی بگیم.!:D

اول از هرچیزی صرف نظر از تغییراتی که هسته گیم پلی و سیستم کامبت بازی به خودش دیده، یکی از مهم ترین {به احتمال زیاد مهم ترین نکته نمایش حداقل برای من} بخش هایی که داخل نمایش بازی خودنمایی میکرد و از نظر لِول و سطح کاری واقعا عالی و پرفکت کار شده بود، طریق جلو رفتن داستان بازی، انتخاب دیالوگ های پخته و کارگردانی و میزانسن بی نظیر صحنه ها {منظور صحنه های داستانی و رواییه} و همچنین روابط و نحوه تعامل کریتوس با پسر ناشناخته داستان بود. {بعضی ها اشاره کردن که باتوجه به نحوه ارتباطشون این پسر خونی و تنی کریتوس نیست و به احتمال زیاد طی اتفاقاتی بهش تحمیل شده که باتوجه به شواهد تا حدودی درسته چون تو یه بخش از نمایش وقتی کریتوس ازش میپرسه چرا کار اون تروله رو تموم نکردی، پسره میگه اون داشت درست تو چشمام نگاه میکرد و کریتوس اشاره میکنه که "فکر کردم مادرت قبلا بهت یاد داده که چطور شکار کنی"!!. اصلا انگار تابه حال مادر پسر رو دیدار نکرده...!}. خلاصه از این حیث بازی مثل همیشه عالی بود.{حالا میخواد شبیه TLoU بدوننش یا عنوانه دیگه که شخصا اصلا برام مهم نیست}!

این که بعضی ها میگن حالا که بازی GoW اونم باحضور کریتوس پس همین اول کاری ما منتظر ابراز خشم و نابودی و ویرانی از طرف اون بودیم و اینا دیگه ته بی انصافیه اونم تو این بازه زمانی اوایل معرفی. بابا طرف آخر تریلوژی، سین صحبت با آتنا و دیالوگ هایی که بین کریتوس و اون رد و بدل میشه کاملا به پوچی رسیده بوده و تازه اون موقعس که میفهمه این خشم و هیولایی که تو وجودشه باعث تمام بدبختیاش بوده و کوری هم اشاره کرده که با ادامه بازی تازه کریتوس باید یاد بگیره چه موقع لازمه این هیولای درونشو آزاد کنه و چه موقع نباید، و یا سوال مهم تر اینکه "اصلا چرا باید اقدام به کنترل کردن خشمش بکنه ؟". که تازه هنوز هیچ اطلاعات خاصی از داستان بازی در دسترس نیست و 100% این نمایش بازی حکم آرامش قبل از طوفان و دلایل چرایی شروع شدن طوفان جدید رو ایفا میکنه...بعد اونوقت شما میخواین تو نمایش اول یه Sequel اونم با اون پایان نسخه سوم خشم ببینین. :D
ولی جدای از اون توی همین نمایش هم میشد خشم و عصبانیت کریتوس رو در روابط بین و پسر و دیالوگاشون رویت کرد. {من که حسش کردم شما رو نمیدونم:D}.

بازی از نظر ویژوالی و بصری تو همین مرحله از تولید هم واقعا عالی {فوق العاده برای من} به نظر میرسه. تکنیکش برفش تو این مرحله بهترین نباشه، جزو بهترین ها بود انصافا...!با همین نمایش کوتاه هم میشه فهمید بازی از نظر تنوع و اپیک بودن محیط ها و دشمنا امیدوار کننده و خفن به نظر میرسه. {وای اصن حتی تصور دیدار با اساطیر و خدایان اسکاندیناوی و منطقه ها و موجودات عظیم الجثه هم لذت بخشه. {باید روی اطلاعتم از این متالوژی جدید حسابی کار کنم تا قبل از عرضه بازی، رسما هیچی نمیدونم:D}!دیگه این ایرادات بنی اسرائیلی که چرا دشمنا خونشون این رنگی بود، چرا اون رنگی نیست واقعا تو این برهه از زمان بی انصافیه و دشمنا فقط از یه گونه نیستن که بازی تمش تو افسانه ها سیر میکنه بعد..:D
*همه اینا یه طرف طراحی اندام کریتوس هم یه طرف، هنوز که هنوز من طراحی اندام این بشر تو نسخه های قبلی رو نتونستم هضم کنم.!:D

در مورد گیم پلی و تغییرات اون هم صد در صد نگرانی وجود داره اما اینکه از همین الان بریم به سمت قضاوت کردن و این حرفا "بازم بی انصافیه" {:D} چون با این حال هنوز هم اون حال و هوای سنگینی و حس خفن نبرد های بازی حس میشد و به نظر QTE های بازی قرار یه چیزی خوبی از آب در بیاد و نه صرفا یه چیز ساده. مهم ترین نکته در این رابطه اینه که قرار "یه چیز فرش و تازه رو تجربه کنیم که خودش خیلی مهمه. سلاح ها هم 100% تنوعشون زیاد تره و مختص یه تبر نمیشه {دیگه سانتا خودشو تو این مسئله ثابت کرده قبلا}. تبر و کمال تا الان تایید شدست باتوجه به HUD کریتوس.! ریجشم خیلی حس نوستالژی خوبی داشت، یهو بدنشو خاکستر دوباره فرا گرفت.

اوه چقدر زیاد شد حجم متن، نمیخواد بخونید از نظر من. هرکیم خوند دمش گرم:D مخلص کلام خیلی اپیک بود.
 
اون h&s فقط گیم پلیش که بر مبنای سرعت و کومبو هستس منظورم بود همین گاد او وار اولین h&s بود که ادونچرم قاطی خودش کرد .
همون یه ذره ادونچری هم که قاطی خودش کرد یه سری به عنوان HnS قبولش نداشتن و میگفتن گاو کلاً باید Action/Adventure به حساب بیاد :D کلاً مخاطب از این تیپ بازیا که برپایه ی مبارزه هستن ، توقع نان ستاپ اکشن داره و همون چند قدم راه رفتن توی محیط هم ممکنه ی تاثیر منفی روی مخاطب این سبک داشته باشه :D همین گاو هم بعد از شماره ی 1 کمیت و حجم مبارزاتش به شدت بیشتر از ادونچرش شد نمونه ی بارزش همون 2 و 3 :D کلاً HnS و OW سنخیت چندانی با هم ندارن چون به محض اضافه شدن مقدار زیادی ادونچر و گشت و گذار بازی خود به خود از شاخه ی HnS به AA تغییر میکنه :D

===

اینا هی میگن بازی OW نیست ولی چیزایی که توی تریلره خیلی ناجور چیز دیگه ای میگه ! :دی از اون Exp هایی که میداد بگذریم چرا توی یه بازی خطی باید یه لوکیشن Discover بشه ؟ :دی

 
آخرین ویرایش:
احتمال هست زاويه دوربين به قوله دوستمون akiba فقط واسه اول بازي ياprolouge ( نميدونم املاش چطوره) مثل بتمن كه اولش اول شخص بود هرچند من همينم خيلي دوست دارم
 
احتمال هست زاويه دوربين به قوله دوستمون akiba فقط واسه اول بازي ياprolouge ( نميدونم املاش چطوره) مثل بتمن كه اولش اول شخص بود هرچند من همينم خيلي دوست دارم
دقیق یادم نیست ولی فکر میکنم تو یکی از gow های قبلی هم اوایل بازی دوربینش اینجوری بود بعدا برگشت به شکل اصلی خودش.ولی وجدانن گرافیکش خیلی خیلی عالی بود.منی که با گرافیک هوریزون مشکل دارم با دیدن گرافیک gow کاملا راضی شدم.در ضمن یه نکته هست اونم اینکه شاید این گرافیک رو داشتن رو ps4Kneo.new.5.power اجرا میکردن
 
همون یه ذره ادونچری هم که قاطی خودش کرد یه سری به عنوان HnS قبولش نداشتن و میگفتن گاو کلاً باید Action/Adventure به حساب بیاد :D کلاً مخاطب از این تیپ بازیا که برپایه ی مبارزه هستن ، توقع نان ستاپ اکشن داره و همون چند قدم راه رفتن توی محیط هم ممکنه ی تاثیر منفی روی مخاطب این سبک داشته باشه :D همین گاو هم بعد از شماره ی 1 کمیت و حجم مبارزاتش به شدت بیشتر از ادونچرش شد نمونه ی بارزش همون 2 و 3 :D کلاً HnS و OW سنخیت چندانی با هم ندارن چون به محض اضافه شدن مقدار زیادی ادونچر و گشت و گذار بازی خود به خود از شاخه ی HnS به AA تغییر میکنه :D

===

اینا هی میگن بازی OW نیست ولی چیزایی که توی تریلره خیلی ناجور چیز دیگه ای میگه ! :D از اون Exp هایی که میداد بگذریم چرا توی یه بازی خطی باید یه لوکیشن Discover بشه ؟ :D


اکشن خالص دویل می کرای یا همون بایونتا بهترن ولی چیزی که گاد استثنا میکرد همین کمی ادونچرش بود :D و البته اساطیر یونان و ... ولی دیگه اینا خیلی نامردن یهو زدن یه بازی ساختن که اگه کریتوس داخلش نبود شرط میبندم چهل ساعت گیم پلی نشون میدادن عمرا کسی میفهمید این گاد آو واره :D
این چیزی که من دیدم جهان بازه دیگه حالا شاید کاملا باز نباشه ولی دیگه تا اواخر راه باز بودنو رفته :)
نمیدونم فکر کنم من کلا مشکل دارم :D دوس دارم یه بازی بسازن ترکیبی از آنچارتد و دویل می کرای و گاد او وار و ویچر >:) کمی آساسین کریدم قاطیش کنن دیگه حله :))
نوع ضرباتی که کریتوس میزد تو مایه های ویچر بود البته بهتر ولی خب لذت که کومبو زدن داره هیچی نداره :( جوری داره پیش میره کلا سبک h&s داره از بین میره همه بازیا دارن رو میارن به اوپن ورد و نقش آفرینی و اینا :( خو لامصبا کومبو میخوایم ما :D
 
  • Like
Reactions: tooraj.zi
اين موقعيت دوربين واقعا بهترين گزينه واسه روايت داستان و جلب توجه پلير نسبت به محيطه چيزى كه تو نسخه هاى قبل نبوده و الان با پيشرفت زيادى كه گيم ها توى چندسال اخير داشتن واقعا نيازه. قبول كنيد ديگه سيستم مبارزات و گيم پلى run & kill مثل نسخه ٣ جواب نميده و اگه اونجورى پيش ميرفت تبديل به يه بازى معمولى ميشد و بدتر گند ميزد به خاطراتمون.
ولى الان دستشون بازه واسه كلى تغيير توى بازى و ساخت epic battleهاى معروف وايكينگ ها.
اينم بگم كه سلاح اصلى مردان سرزمين شمال همين تبر بوده و اگه از اول چيزى غير از اين بود عجيب بود ولى خب هممون ميدونيم كه توى روند بازى سلاح هاى جديدى بدست مياره كريتوس مثلا ميشه به چكش ثور فكر كرد :D
 
منم فکر میکنم اون زاویه دوربین یه جوری فقط برا اپنینگ و نمایش اول بازی بوده باشه مبارزاتی که نشون داد همش تن به تن بود هر جور دارم فکر میکنم این نوع زاویه مناسب یه بازی H&S نیست مخصوصا برا موقعی که یه لشکر میرزه سرش... مگر همونطور که بعضی دوستان اشاره سبک بازی دگرگون شده باشه ! البته امیدارم اینطور نباشه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Kainé

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or