PlayStation God Of War

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
gqhw_rsa3_gow_topic.png




0y2l_gowbox.png



10 نکته در مورد گاد آو وار

ld16_gow4.png


74829

کریتوس ، کسی که به خاطر انتقام خون خانواده ی خود المپ را بر سر المپیون خراب کرد ، اینبار به سراغ اساطیر اسکاندیناوی رفته. اما نه به عنوان کریتوس خشمگین و جویای انتقام قبل، بلکه به عنوان مردی با تجربه که نگاهش به زندگی تغییر کرده. و پس از سال ها،دوباره فرصتی به دست آورده تا طعم پدر بودن(گرچه خونی بودن این رابطه مشخص نیست!) را بچشد، در مسیر تعلیم و آماده کردن این پسر برای نسلی جدید،باید سعی کند خوی خشن خود را مهار کند.
زندگی نامه ی کریتوس تا پایان GOW III

74830

Atreus پسر کریتوس است که زیر دست پدر خود، در حال آموزش و آماده شدن برای عصری جدید است. برعکس کریتوس که یک خارجی در اسکاندیناوی محسوب میشود،این پسر به خوبی با زبان شمالی ها آشناست.(گرچه Atreus نیز نامی یونانی است) همچنین او قابلیت استفاده از جادوی رعد و برق را نیز دارد.

9pjt_gow5.png

  • داستان بازی سال ها بعد از پایان GOW III ، در اساطیر اسکاندیناوی اتفاق می افتد، تیم سازنده به دقت تایم لاین دقیقی برای دنیای بازی ترسیم کرده اند و آگاهی دارند که چه اتفاقاتی در این دنیا می افتد و صرفا کریتوس را به محیط دیگری نبرده اند. گرچه شاید به تمام اتفاقات بین پایان GOW III و شروع این بازی اشاره نشود در بازی

  • بر خلاف نسخه های قبل،دوربین به صورت ثابت نیست و به پشت سر کریتوس انتقال داده شده،زاویه ی دوربین قفل نیست و امکان چرخاندن آن وجود دارد

  • در بازی،هیچ صحنه ای کات نخورده و انگار تمام بازی پشت سر هم فیلم برداری شده است

  • در بازی علاوه بر Leviathan Axe و سپر ، سلاح های دیگری هم حضور دارند، اما این دو ستاره های بازی خواهند بود

  • آترئوس جایگزین جادو در بازی شده ، او با تیرهای خود در مبارزات به کریتوس کمک میکند، به عنوان مثال میتواند دشمن ها را Stun کند

  • چینش دکمه ها تغییر کرده و L1 و L2 برای ضربات سبک و سنگین و مربع برای کنترل آترئوس به کار میرود

  • در مبارزات میشود از محیط کمک گرفت، به عنوان مثال با پرتاب تبر به سمت چراغ نفتی و انداختن آن به روی دشمن میتوان دشمن را به آتش کشید. یا میتوان با پرتاب تبر به طرف دشمن،او را به دیوار دوخت

  • هنگامی که تبر در دسترس نیست، میتوان با دست خالی و مشت به دشمن حمله کرد. همچنین میتوان تبر را بعدا به دست خود فراخواند

  • از سپر میتوان برای Parry کردن ضربات و همینطور در حملات استفاده کرد.

  • در بازی سیستم گرفتن XP و Level Up کردن هم کریتوس و هم آترئوس وجود دارد

  • امکان آپگرید Skillـها ، Armor و سلاح ها وجود دارد

  • سیستم Craft کردن در بازی وجود دارد و امکان ساخت Armorـهای مختلف چه برای کریتوس و چه آترئوس در بازی وجود دارد

  • Runeـهایی وجود دارد که با نصب آن ها بر روی تبر میتوان قدرت های آن را افزایش داد

  • بر خلاف شماره های گذشته، قابلیت پرش و همچنین شنا کردن در بازی وجود ندارد

  • امکان مرگ آترئوس در حین گیم پلی وجود ندارد

  • Cory Barlog (کارگردان بازی)خود خواستار ادامه ی بازی بوده،و برای ساخت ادامه ی سری ، باید ایده و کار متفاوتی را به سونی پیشنهاد میداده تا اجازه ی ساخت ادامه ی بازی را بگیرد. همچنین با رویه ای که برای بازی در پیش گرفته شده، او خواهان جذب مخاطب های بیشتر برای سری است تا این سری بتواند به سطح بازی هایی مانند Uncharted و یا Assassin's Creed در داشتن فن بیس بزرگ برسد.
27x5_stm.png
yye5_gow_coll.png

1y7r_gow2.png

kt42_image_god_of_war-32160-3634_0001_thumb.jpg
3sii_image_god_of_war-32160-3634_0002_thumb.jpg
wevp_image_god_of_war-32160-3634_0003_thumb.jpg


kf41_image_god_of_war-35800-3634_0001_thumb.jpg
8jfi_image_god_of_war-35800-3634_0002_thumb.jpg
1qds_image_god_of_war-35800-3634_0003_thumb.jpg


gcnh_image_god_of_war-35800-3634_0004_thumb.jpg
atte_image_god_of_war-35800-3634_0005_thumb.jpg
qwuv_image_god_of_war-35800-3634_0006_thumb.jpg


ujrw_image_god_of_war-35800-3634_0007_thumb.jpg
8ybc_image_god_of_war-35800-3634_0008_thumb.jpg
fity_image_god_of_war-35800-3634_0009_thumb.jpg

3bpq_gow3.png



5rzs_gow1.png




Prologue : A Saga Borne of Ash

A Saga Borne of Ash

Chapter One : A Riddle of Rune



Chapter Two : The Creatures Arise

Rise of The Draugr
A Fire Troll Approaches
Manifestation of The Revenant

Chapter Three : The Dead Stone Mason

The Dead Stone Mason
---

در پست دوم تاپیک، اطلاعاتی که در ارتباط با اساطیر نورث توسط دوستان نوشته شده،جمع آوری شده!

و همچنین احسان @Kaine و کیان @.: Darkness :. برای آماده کردن تصاویر
 
Last edited by a moderator:
آقا مگه من الان چیزی گفتم؟ :sweatsmile: چرا الکی پای آدم رو به بحث باز می‌کنید آخه :-" اتفاقا من تا قبل از عرضه بازی همیشه ذهنم رو باز نگه می‌دارم و صبر می‌کنم ببینم چی ساختن و بعد که بازی اومد و تجربه‌اش کردم و دیدم چقدر شبیه Devil May Cry نیست در مورد بازی (بیشتر هم گیم پلی اون که بازم چقدر شبیه Devil may Cry نیست) نظر میدم و میگم چرا شبیه Devil may Cry نیست.[/SPOILER]
Fixed that for ya!:D
 
خدا خیرشون بده با این کرایتوس ؛ GoWIII رو رفتم همین هفته پیش چند بار میخواستم دیسک رو بشکنم !!! از نظر گیم پلی و تنوع باس ها عالی بود ، اما داستانش گند بود خود کرایتوس رو هم نمیدونم چطور کسی میتونه بهش علاقه داشته باشه ، توی GoW کلا کرایتوس Villain هست !!! پازل هاشون هم که روی مخ بود ، خود تنوع پازل ها خیلی قشنگ و عالی بود ، سختیشون هم بد نیست (میتونست بهتر باشه) اما بد ترین قسمت تمام بازی کیلیپ هاییه که نقشه رو به بازی کن نشون میده ، هر دفعه که وارد یه محیط و یه اتاق میشی یا یه پازل شروع میشه دوربین میره و یه دور کامل توی محیط میزنه اونم با سرعت خیلی پایین و حتی نمیدونی Skipش کنی ! واقعا دیوانه کننده بود ، بیخود نبود کرایتوس اعصاب نداشت !!!

از یه طرفی هم الان هیچ Hack n Slash ـــه جدیدی نیست ! به اجبار باید با یه روانی مثل کرایتوس کنار اومد ! کاشکی یه DMCی میومد (البته مثل قدیمیاش)
 
یعنی واقعاً احسان رو نشناختین بعد این همه سال؟ اوایل با U4 هم مشکل داشت بعد نم نم عاشقش شد :D شاید داره از الان هایپ زدایی می کنه :D

نه ولی جدی راست هم میگه به نیّت هیت حرف نمی زنه و قطعاً عملکرد SM خیلی بد بوده، بازم میگم عملکردشون بد بوده حتی خارج از بحث بازی ساختن هم عملکردی بدی داشتن نمونه کارشون همین GoW III: Remastered من نمی فهمم وقتی نسخه سوم و Ascension هر دو تا با معماری ثابت PS3 ساخته شدن چطور اینو می شده ریسمتر کنی ولی اون یکی رو نه؟ بعد قیمت بذاری 40 دلار؟ یعنی منتقد مدیریتی که داخل SM حاکمه هستم ولی خب شرابط دیگه اینطوری پیش رفته و وقتشه که بهش آرمانی نگاه نکنیم. قرار نبود پروژه بعدی اینها GoW باشه منتها بودجه سرمام آور و فرصت ساخت New IP ـی که بهشون داده شد رو خراب کردن و ما هم جای ناشر بودیم چه بسا بهترین گزینه رو برگردوندن Barlog و ادامه دادن همون GoW می دونستیم چون اینا نیاز دارن دوباره خودشون رو اثبات کنن در عین اینکه یه برگردون مالی درست درمون هم به استدیو باید شکل بگیره یعنی بخشی از این قضیه فکر می کنم اجبار هم درش باشه ولی دیگه الان همینه که هست، "باید اونطوری می شد و چرا اینطوری نشد" رو بیخیال. حالا هم نمی شه بگی قطعاً شکست می خورن که، چرا بخورن؟ دو تا نمایش گیم پلی بزارین ازش ببینیم عیار کارشون معلوم می شه.

بعد امان از روزگار :D یادمه به SMM9 ایراد می گرفتی که چرا تحت تأثیر جو Ascension رو نقد کرده و اسمش رو گذاشته سقوط آزاد! بعد الان خودت بهش میگی فاجعه؟ اونموقع فاجعه نبود؟ از تو انتظار بیشتری میره :D

اتفاقاً SF V از یه جهت خیلی هم جاش اینجاست :D وقتی میگیم Ascension فاجعه بوده باید یه معیاری واسش داشته باشیم و بلاخره یا تو الان داری این حرف رو بر اساس متا می زنی یا فروش، کدوم یکی ـه؟ هر کدوم باشه با همین استدلال می شه به SF V هم تاخت چون همه مردم که نمی دونن ضعف محتوا همچین بلایی سرش آورده و اون کسی که از بیرون داره نگاه می کنه هم تحلیلش اینه که SF وقتی از 94 رسیده به 78 و تو فروش هم له شده لابد تمام شده ـست، خُب این تحلیل درست ـه؟ نمیگم Ascension فوق العاده و حتی خیلی خوب بوده که دروغه، ولی فاجعه هم نیست اصلاً متا 80 کجاش فاجعه ـست؟ اینکه همیشه هم از نظر فروش تو اوج نباشی واسه همه پیش میاد حتی نسخه های اصلی ـشون چه برسه به Spin-Off، مگه GT6 اونم تو سبک ریسینگ با اون طیف مخاطب وسیع به فروش 2-3 میلیونی نزول پیدا نکرد آخر نسل؟ GT تموم شده ـست؟

علی هم الان چیزی هنوز نگفته واقعاً و میخواد نتیجه کار رو ببینه ولی کلیت حرفش تو این سالها اینه که باید GoW رو به استانداردهای H&S نزدیک کنن، چند تا مقاله هم درباره ضعف های گیم پلی نوشته و آخر دست همین ایراد رو به GoW تازه هم می گیره، درست نمی گم علی؟ :D منتها GoW اگه قرار باشه روزی به سمت DmC و LoS و کارهای Mikami بره واسه H&S بازها شاید خوشایند باشه ولی واسه اکثریت نه و ریزش زیادی تو فروش خودش پیدا می کنه چون اصن GoW خودش رو تونست از بقیه H&S ـها جدا کنه و آدمای خیلی بیشتری رو بکشونه سمت این ژانر دقیقاً بخاطر همین سادگی که داشت و اینکه در ابعاد خودش یونیک بود. حالا اگرم تو تعریف H&S گیم پلی ناقصی داره، خُب چه ایرادی داره بذار یه بازی ناقض مثل GoW هم تو این ژانر باشه.

GoW نه فروشش و نه متایی که گرفته تو ژانر H&S تکرار شدنی نیست، Kratos هم تو خیلی از نظرسنجی ها رتبه تک رقمی داره، خود IP هم از اکثر H&S ـهای تاریخ محبوبیت بیشتری داره تو همین فروم چند بار نظرسنجی گذاشته شد که بهترین H&S نسل هفت چی ـه؟ بازم هر موقع دوست داشتین از این نظرسنجی ها می تونیم بذاریم. خُب چه دلیلی دقیقاً واسه ادامه دادن یه IP میخواین دیگه؟ Ascension سال 2013 اومده، IV تو بهترین حالت 2017 ! باور کنین شیردوشیدن تعریفش فرق می کنه.

پی نوشت: علی و احسان جفتتون می دونین که درجه یک و از رفقای قدیمی هستین، اختلاف نظر همه جا هست و چیزی از این حقیقت کم نمی کنه :D
 
آخرین ویرایش:
البته وحید،اون قیمت گذاری GOW III R رو فکر نمیکنم سانتا درش دخیل باشه! و بیشتر به خود سونی برمیگرده! دلایلش هم خودت اشاره کردی:دی همون بازگشت مالی ... ادامه دادن GOW هم همینطور که گفتی :دی
یه مورد دیگه هم که هست فکر کنم March 2017 بیاد بازی ... یکم فاصله معرفی و عرضه کمه،اما خوب فکرم نمیکنم تا 2018 بره:-"
 
یه مورد دیگه هم که هست فکر کنم March 2017 بیاد بازی ... یکم فاصله معرفی و عرضه کمه،اما خوب فکرم نمیکنم تا 2018 بره:-"
3 ساله Cory Barlog برگشته به سونی و داره روی بازیش کار میکنه.هرجور حساب کنی باید 2017 حالا وسطاش یا نزدیکای آخر سال منتشر بشه:-"
 
امیر آکیبا Calm Down Dude :دی انرژیتو نگه دار برای کراشی که قراره روی PS4.5 بیاد :دی

===

در مورد نقد خب بالاخره خط فکری و دیدگاه آدم در طول زمان تغییر میکنه :دی ممکنه توی یه زمان یه سری معیار ها توی ذهنت نباشه یا بعداً برات توی درجه ی دیگه ای از اولویت قرار بگیرن :دی خودت داری میگی متای 80 فاجعه نیست پس شاید اعتراضم اون موقع تا حدودی برای کوبوندن بازی منطقی بوده ، ولی الان بدون توجه به متا و با معیارهای الانم بله بازی یه فاجعس :دی

در مورد SF V هم کوچکترین ربطی به Ascension نداره چرا ؟ چون Ascension خونه ایه که از پایبست ویرانه ! :دی
در مورد فاجعه معیار من نه فروشه نه متا ، دیگه توی گیم انقدری تجربه دارم که بتونم خودم یه بازی رو تحیلی کنم :دی گیم پلی = 0 (یه فاجعه ای که اگه همون گیم پلی 3 رو توش کپی می کردن شرافتش بیشتر بود، تنوع سلاح هم که جوکی بیش نبود! کل بازی 1 شمشیر! لول) ، طراحی و تنوع دشمن ها = 0 (رسماً یه کپی پیست از شماره III) ، ارزش سینگل پلیر=0 (چقدر بود همش ؟ سه سوت تموم میشد! توی یه بازی HnS تمرکزو گذاشته بودن روی آنلاین به جای سینگل ! اینم لول) پر از باگ های ریز و درشت که میتونم خودم برات نام ببرمشون حتی یه سریشو خودم به SMM9 گفتم و با عکس بهش نشون دادم تا توی نقدش ازش استفاده کنه ! و هزار تا مورد ریز و درشت دیگه :دی
من معیارم هیچ وقت متا نبوده ، نیست و نخواهد بود ! متا رو گفتم چون ماکان گفت :دی
حالا فعلاً صبر کن تریلر بازی بیاد اون موقع راحت تر میشه ترول کرد :دی
 
مشکل اینجاست که شما از GOW چیزی مثل DMC یا NG یا LOS میخواین در صورتی که GOW با همین سبک و کمبوزنی های ساده ولی در عین حال قدرتیش محبوبیت داره
همون کوبوندن شمشیر و یا هرچیزی تو سر دشمن اون حس و حال یونیک رو به پلیر منتقل میکنه نه که N تا کمبو بزنن این تنوع سلاح هم دقیقا یادمه خود بارلاگ تو گپ و گفت و گو با سازندگان زد که GOW سلاح هاش کم نیستن منتهی مردم به اون زنجیر و شمشیرهای کریتوس عادت کردن...تو گاو 3 سلاح ها بیشتر از 4 تا بودن که کاملا خوب بود
من نمیدونم چرا گیر دادین به AS نسخه ای که نه تنها تیم اصلی گاو نساخته بلکه فرعی هم هستش و یکی از ضعف هاش همون مولتی پلیرش بود که همه ی تمرکز بخش سینگل رو گرفت از استودیو نه که مولتی بد باشه اتفاقا عالیه تنوع سلاح ها Relic ها Magic ها و مودهای مولتی عالی بودن و خودم بیشتر از 100 ساعت مولتی رو بازی کردم به شخصه خودم اگه این بار هم مولتی وجود داشته باشه خوش حالم
GOW هم نقص داره بی نقص نیس هم تو گیم پلی و ...منتهی الان نسخه جدید داستان مهمه گیم پلی هم عده ای دوس دارن نزدیک معیارهای بقیه HnS ها بشه در صورتی که گاو با همین استاندارهای خودش محبوب شده و اینم یادتون باشه همیشه تغییرات به طور کامل جالب نیس نمونش تو AS اومدن مکانیزم همین QTE ها رو تغییر دادن چیز خوبی از اب در اومد اما اون تغییرات داخل گیم پلی و کمبو زنی جاهاییش نقص داشت بعد الان کجا AS کپی پیست بوده؟اومدن تغییر دادن مکانیزم عوض کردن بعضی هاش خوب شد بعضی هاش بد
یه مثال دیگه هم2 LOS بود که تغییرات زیادی داشت اما دیدیم که چجوری له شد بازی که نسخه اولش خیلی خوب بود
من و عده ی زیادی که گاو رو دوس دارن بخاطر همون سیستم سادشه نه مثل NG که میشه به صورت حرفه ای تو بازی کمبوهای N تایی زد یا دیدن اون صحنه های سینمایی QTE که با کارگردانی عالیشون ادمو میخکوب میکنن
و نکته اخر تو این نسل واسه کسایی که HnS دوس دارن نامی هایی این سبک هیچ نسخه ای ازشون معرفی نشده جز گاو...GOW و LOS تمشون یه تم غربی پسنده و DMC و NG تم شرقی پسند دارن خب معلومه وقتی یکی که کاملا معلومه تم شرقی رو دوس داره تمایل داشته باشه GOW هم همینجوری بشه که نخواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
@Kaine
در مورد کراش و GOW بهت گفتم،جفتشون بازی بین النسلی میشن! اینم مثل GOW IV vs DMC5 روشون شرط میبندم! :-" حالا هی چپ و راست بیا این رو بگو! :D
---
احسان کلا جدیدا نسبت به یک سری از بازی ها هیت میورزی! :D اون از آنچارتد که میگفتی زیر TR خواهد بود! (حالا باز خوبه TR یه زمانی بازیه بزرگی بوده! نسخه های اخیرشم بازی های خوبی بودن! :D )
حالا میای میگی GOW کلا فقط به خاطر خشونتش سر پا مونده :| :| و HSـی که به هرکی بدی میگه یه تقلید از GOWـه ، میگی HS>GOW :|
MK هم باز همینطور:-" (این رو میگیم چون فقط دیدگاهت صرفا حرفه ایه جزو بازی حسابش نمیکنی! :| )

این که میگی گیم پلی و داستان و طراحی و تنوع دشمن ها و ... = 0 هم که! :| رسما همون کلمه ی یکی مونده به آخر پستت ـه:-"
هرجور حساب کنی GOW در بدترین حالتش،از خیلی از بازی هایی که میگی سر تر بوده! :D بخش مولتیش هم ساپورت خیلی خوبی کردن ازش! :D (حالا به خاطر جبران یا هرچی...ولی مپ و سلاح و زره و کلاس جدید،همه چی مجانی دادن:D )
در مورد داستان هم اندازه ی بقیه ی نسخه ها بود زمانش! همون 9-10 ساعت! دیگه گیر الکی نده! :D حتما میخوای الانم یه 180 دیگه بزنی،تو هم بگی کریتوس ـه GOW:A ، کریتوس نبود! :D
راستی تو که تغییرات میخوای... کدوم GOW بیشترین تغییر رو نسبت به ریشه هاش داشت؟ و کدوم GOW رو الان داری باهاش کل سری رو ترول میکنی؟ همین دوتا سؤال که جوابش یکی میشه،جوابت هست که GOW خیلی هم کارش درسته توی سبکی که داشته از اول! :D

بعد این پیش داوریت در مورد سانتا! تو همین چند روز پیش گفتم از تیم نینجا ، Ni-Oh بعید بود،نگفتی مگه چشونه ؟ :| الان میشه اینطور برداشت کرد که NG3 و Z رو بهتر از GOW:A میدونی؟ :D تیم نینجا با اون سابقه ی فاجعه ی اخیرش میتونه Ni-Oh بسازه، بعد سانتا به خاطر یک نسخه ی فرعیه سری، که کله گنده هاشون هم بالا سرش نبودن، نمیتونه GOW IV بسازه؟ :-"


---
راستی گویا این جمله ی وحید رو ندیدی:p

با همین استدلال می شه به SF V هم تاخت چون همه مردم که نمی دونن ضعف محتوا همچین بلایی سرش آورده و اون کسی که از بیرون داره نگاه می کنه هم تحلیلش اینه که SF وقتی از 94 رسیده به 78 و تو فروش هم له شده لابد تمام شده ـست
:p :p :p
 
این یه دیدگاه اشتباه هست بنظر من!!

الان احسان توقع داری همه فایتینگ ها SF باشن و همه HNS ها DMC و Bayonetta باشن؟؟ بعد این انتقاداتی که میکنی من خودم به شخصه میتونم برای بهترین بازی تاریخ هم همچین چیزی رو بنویسم :دی پیدا کردن دوتا باگ تو بازی که تو مرتضی پیدا کردید دلیل نمیشه بگی بازی بده، میگم باگ رو تو بهترین بازی تاریخ بشریت هم میشه پیدا کنی، اون ایراد هایی که گرفتی هم باز اصلا بی پایه و اساسه آخه :دی برای هر بازی میشه اینجوری ایراد گذاری کرد فقط کافیه تو کامنتت کلمه GOW رو برداری و هر بازی که دلت خواست و به شرایط خورد بنویسی :دی

این یه دیدگاه بنظر من غلط هست که هم تو هم علی دانته هرگز گریه نمیکنه دارید! شما الان فکر میکنید هر بازی فایتینگی باید حتما SF باشه و در غیر اینصورت دیگه ارزش نداره و فایتینگ نیست! در حالی که هر بازی مشخصه ها و شرایط خودش رو داره، اینکه بگی فلان بازی فقط بخاطر خشونت معروف شده بنظرم خیلی اشتباهه! همون زمانی که مورتال اومد صدتا بازی دیگه با حشونت های بدتر هم اومدن که میتونم الان برات همش رو لیست کنم ولی آیا دیگه اسمی ازشون هست؟ فکر میکنی صرفا یه بازی مثل Mortal Kombat فقط بخاطر خشونت به این موفقیت و فروش و زنده بودن ip ایش تا الان رسیده؟

همین قضیه هم برای God Of War صدق میکنه! بنظرم خیلی اشتباه و غلطه که بزرگی همچین بازی رو بزاری پای خشونت فقط! به نظر من گیمر باشه حتی گیم پلی GOW >>>>>>>> DMC+Bayonetta . خدا رو شکر هم هم دویل رو بازی کردم و هم بایونتا 1 رو جویدم :دی

بار اولمون هم نیست در رابطه با گاد اف وار صحبت کردیم، داستان این بازی به تنهایی برای من ارزشش از صدتا بایونتا و دویل می کرای بهتره، گرافیک و موسیقی هم حرفی برای گفتن نمیزاره و نسخه 2008 اش همین الان از نصف بازی های سال 2013 و 2014 و 2015 بهتره! کاراکتری این بازی داره که خیلی از بزرگترین سری بازی های تاریخ ارزوشونه همچین کاراکتری برای بازیشون داشته باشن! من به اینا میگم موفقیت و دلایلی که سونی باید ادامه این سری رو بسازه.

خودت میدونی من خودم از همه بیشتر دلم میخواست سانتا رو یه IP جدید کار کنه ولی خب وقتی سری GOW چه از لحاظ ارزشی و چه فروشی یکی از بهترین های برند پلی استیشن هست چرا سونی نباید اینکار رو بکنه! آخرین نسخه این سری سال 2013 اومده، بگیم نسخه جدید دیگه حداقل 2017 میاد یعنی 4 سال فاصله اونم تازه آخرین نسخه یه چیز فرعی بوده واقعا میشه میلک شدن؟ این الان با عرضه سالانه AC یکیه؟ درسته GOW تا الان 6 نسخه داشته ولی دوتاش برای نسل ششم بوده! دوتاش برای نسل هفتم بوده و اون دوتا دیگه هم برای psp!!
الان سری AC کلا از نسل هفت شروع شده و تا الان 10 تا نسخه و شایدم بیشتر داده بیرون!

اون حرفت در مورد مرده بودن IP هم نادیده میگیرم وگرنه الان IP سری بازی SF در حد میرمهنا هم نیست با اون وضع متا و فروش افتضاح :دی
 
یعنی 3-2 تا پست در جواب من دادین توی همشم SF ـو ترول کردین :D روزی که بزرگترین عنوان فایتینگ بخواد به خاطر متا ترول بشه باید کلاً نسخه ی بحث کردنو پیچید :D

روزی که بزرگترین H&S هم به خاطر یه نسخه ترول بشه،خوب SFV هم به خاطر یه نسخه اصلی و لانچ بد ترول میشه دیگه:D
+من ترول نکردم که! :-" سر همون کلمه ی "له شدن" که میخواستی گردنم رو بزنی،گفتم بفرستمت سراغ وحید،گردن اونم بزنی:D (مطمئنا من و وحید برنامه نریختیم جفتمون از یک کلمه استفاده کنیم در راستای فروشش:-" )
بازی اگه بزرگترین HnS باشه پا نمیشه بره اسلوموشن کردن زمان + Doppelganger رو از یه بازی دیگه کش بره و برای کم رنگ تر کردن نبود سلاح توی بازی با یه تقلید ناشیانه زور چپونش کنه :دی
 
آخرین ویرایش:
شدیدا حال میده با کریتوس بزنیم مار میدگاردو صاف کنیم به به حتی تصورش هم لذت بخشه>:D<
من حرف های بعضی از دوستانو درک نمی کنم بیشترین مشکل GOW:A به جای اینکه ایراد در گیم پلی باشه عدم کشش داستان بود مگه در GOW1&2 کسی به غیر از BOC از چیزی دیگه ای استفاده میکرد؟؟؟اصلا مگه به جز یک یا دوتا جادو به علاوه ی boc بقیه استفاده ای داشتن؟؟؟؟پس چرا اون دوتا مشکلی نداشتن؟؟؟؟؟چرا این مشکلات خر A رو گرفت؟؟؟؟نصف بیشتر جذابیت های گاو در داستان با کشش شدیدا بالاست که این مورد عملا در A وجود نداشت به نطر من تنها مشکل گیم پلی A رو در ریج بار بود وگرنه مابقی همون گیم پلی سابق بود
به علاوه یه جوری حرف میزنین که اگه یک استودیو پس از بازی های عالی یک بازی فرعی پایین تر از حد انتطار بسازه دیگه کارش تموم شدست خب من اینجا ندررلمز رو مثال میزنم اگه براساس منطق دوستان در نظر بگیریم هیچ وقت MK9 نباید ساخته میشد یا ACBF پس از AC3 و ACR.از GOW:A فاکتور بگیریم این سانتا همون سانتاست اینکه پروژشون شکست خورد دلیل بر نابودی استودیو نیست که اگه بود الان نصف صنعت بازی سازی نابود شده بود
البته نکات نگران کننده هم که نیستن به عنوان مثال کریتوس و یونانو چه به اساطیر نورث فرض هم بگیریم اومدن اون زمان که کریتوس داشت قیمه قیمه میکرد کجا بودن؟؟؟؟؟بخش زیادی از جذابیت های GOW بخاطر روابط بین کریتوس و سایر خدایان بود مثلا نصف جدابیت مبارزه با زئوس برمیگشت به رابطه ی پدر و پسری این دوتا که اینجا وجود نداره
در هر حال با چندتا کانسپت که نمی شه نتیجه گیری کرد به علاوه مدیر پروژه بارلاگه که برای من لدت بخش ترین بازی سری رو به وجود آورده همون کسی که از پایان به بن بست رسیده GOW1 گاو2 رو استارت زد
 
یعنی 3-2 تا پست در جواب من دادین توی همشم SF ـو ترول کردین :D روزی که بزرگترین عنوان فایتینگ بخواد به خاطر متا ترول بشه باید کلاً نسخه ی بحث کردنو پیچید :D
روزی که بزرگترین H&S هم به خاطر یه نسخه ترول بشه،خوب SFV هم به خاطر یه نسخه اصلی و لانچ بد ترول میشه دیگه:دی
+من ترول نکردم که! :-" سر همون کلمه ی "له شدن" که میخواستی گردنم رو بزنی،گفتم بفرستمت سراغ وحید،گردن اونم بزنی:دی (مطمئنا من و وحید برنامه نریختیم جفتمون از یک کلمه استفاده کنیم در راستای فروشش:-" )
 
میبینم که باز به صورت کاملا غافلگیرانه‌ای بحث به این سمت رفت که اگه انتقاد می‌کنیم یعنی می‌خوایم بازی کپی DMC, Bayo, NG و... بشه :D به جان خودم حس می‌کنم بچه‌ها وقتی پای GoW وسط میاد یه قابلیت خاص رو در خودشون فعال کردن و هر سری یه بحث جدید شکل می‌گیره از این قابلیت استفاده می‌کنند :D قابلیته به این صورته که هر سری بحث GoW میشه، به محض دیدن «احسان چوجی» و «علی دانته» دکمه Reset رو میزنید و کلا تمام اون بحثای گذشته رو از ذهنتون پاک می‌کنید و یه راست میرید سروقت «همه چیز قرار نیست مثل DMC, NG, Bayo باشه« :D (البته جدیدا Level Up شدید و اصلا چیزی نگفته اتوماتیک Reset کرده و وارد فاز دفاعی میشید :D )

یعنی شونصد بار تا الان بحث شده و همیشه هم من و احسان گفتیم که نمی‌خوایم بازی کپی از اون بالایی ها باشه، از MGR مثال آوردیم، خود من یه مطلب فوق طولانی در موردش نوشتم و گفتم GoW:A ایده‌اش درست بود ولی بد اجراش کرد و اصلا یه سیستم پیشنهاد دادم که حتی QTE ها رو هم یه مرحله جلو می‌برد و کاملا خاص و یونیک GoW بود.... ولی خب باز این قابلیت Reset وارد عمل میشه و همه بحثای قبلی دود میشه میره هوا :D بخاطر همین فعلا تا اومدن اطلاعات یا تریلر از گیم‌پلی بحث کردن در این مورد بی فایده است.

==========

فقط در مورد سانتا می‌خواستم یه مطلبی رو بگم. به نظرم این مورد که یه استدیو برای یه مدت خیلی طولانی فقط روی یه بازی کار کنه به هیچ عنوان خوب نیست و امیدوارم سونی بعد از اون شکستی که با IP جدیدشون خوردن، سانتا رو مجبور نکنه از این به بعد فقط GoW (یا کلا HnS) بسازه. اگه بگیم ساخت GoW I دو سال طول کشیده یعنی الان سانتا ۱۳ ساله داره GoW می‌سازه، ۱۳ سال مدت زمان خیلی زیادیه‌ها! بیشترین تاثیر منفی که این موضوع داره روی خود استدیو و کارکنانش هست. تیم سازنده هر چقدرم که به یه چیز علاقه داشته باشه، وقتی برای یه مدت طولانی مجبور بشه فقط روی اون کار کنه مطمئنا کم کم شروع می‌کنه به از دست دادن انگیزه‌ و ایده‌هاش برای اون بازی/سبک کم کم از بین میره.

این مورد فقط مختص سانتا و GoW نیست و یه مسئله‌ کلیه. اگه به همه استدیو‌های بزرگ یا معروف نگاه کنید می‌بینید که تقریبا همشون بعد از یه مدت سعی می‌کنند بازی یا سبک جدید بسازن(یا تغییرات خیلی اساسی توی بازیشون ایجاد کنند) تا به همچین خستگی دچار نشن. ND، ساکرپانچ، Evolution (خدا بیامرز)، تیم نینجا، مدیا مولکول و... . حتی PG که فکر کنم همه قبول داشته باشن وقتی میگم یکی از خداهای سبک اکشن هست، داره کم کم به سمت بازی‌های RPG میره. همه‌اش بخاطر اینکه از به وجود اومدن خستگی و Fatigue توی استدیو جلوگیری کنند. ولی متاسفانه سانتا همچین چیزی رو نداشته و ۱۳ ساله که فقط با GoW مشغوله. حالا شاید خیلیا با این حرفم مخالفت کنند ولی به نظرم وضعیتی که GoW:A داشت یکی از مهمترین دلایلش همین خستگی تیم از IP بود. الان می‌گید تیم دوم داشت روی بازی کار می‌کرد و عنوان فرعی بود و حرفتون هم کاملا درسته ولی من ازتون یه سوال می‌کنم، به نظرتون اگه بعد از GoW I یا GoW II به سانتا می‌گفتن یه عنوان فرعی از سری بسازن، اون موقع هم میومدن باز دشمنای GoW I و GoW II رو رنگ می‌کردن و به عنوان یه بازی جدید عرضه کنند؟ اینکه سانتا توی GoW:A تمرکزش رو گذاشت روی مولتی و برای سینگل فقط یه رنگ آمیزی از نسخه قبلی انجام دادن، کاملا نشون میده چقدر اعضای تیم تشنه این هستن که یه تجربه‌ای متفاوت داشته باشن و یه چیز رو امتحان کنند.

بعد اصلا مسئله خستگی رو هم اگه بزاریم کنار، کار کردن روی یه بازی/سبک جدید یه تجربه فوق‌العاده ای برای تیم و اعضای اونه که میتونه خیلی به افزایش ایده‌ها و خلاقیت تیم توی پروژه‌های بعدیشون کمک کنه. الان تغییرات گیم‌پلی U4 رو ببینید، به نظرتون اگه ND تجربه فوق‌العاده‌ای به اسم TLOU رو نداشت بازم می‌تونستن U4 رو به همین صورتی که الان هست بسازن؟ یا Rockstar North، اگه بعد از GTA IV روی RDR و Max Payne 3 کار نمی‌کرد، به نظرتون GTAV می‌تونست اون همه عالی ظاهر بشه و اونقدر حس تازگی بده؟

متاسفانه بخاطر شکستی که توی IP جدیدشون خوردن سانتا از این تجربه محروم موند. امیدوارم حداقل همون دوران کمی که داشتن روی IP جدید کار می‌کردن براشون استراحت کافی بوده باشه و بتونند با ایده‌های جدید برگردن سروقت GoW IV. (هرچند اینکه بازی جدیدتون کنسل و تعدادی از اعضای تیم اخراج بشن خودش ضربه روحی بزرگیه)

پ.ن: الان باز یه تعدادی از دوستان از چیزایی که نوشتم خوششون نمیاد میرن توی گروه‌های مختلف من رو مورد عنایت قرار میدن که چرا نظر دادم.
 
آخرین ویرایش:
بازی اگه بزرگترین HnS باشه پا نمیشه بره اسلوموشن کردن زمان + Doppelganger رو از یه بازی دیگه کش بره و برای کم رنگ تر کردن نبود سلاح توی بازی با یه تقلید ناشیانه زور چپونش کنه :D
هرچی میخوای بگو اما اینکه بزرگترین بازیه این سبک هست رو هیچ جوره،با هیچ متر و مقیاسی نمیتونی ببری زیر سؤال! با هیچ متری! :D
حالا هرچقدرم دوست داری به GOW:A گیر بده! ولی این سری زیر سؤال نمیره! :D

اگرم دوست داری زیر سؤال ببری،میتونی DMC رو ببری زیر سؤال که با شماره ی دوم کلا نابود شد،و اینکه 3 و 4 رو بهترین نسخه ها میدونید کاملا یک اشتباه واضح هست! چون توی 2 نشون داده شد که DMC یک IP سوخته ـست! :D اصلا هم بزرگ نیست،بزرگ که هیچ،کلا عددی توی این سبک نیست! :D
بقیه ی بازی های سبک هم همینطور برو جلو! :D
بازیی که توی این سبک تونسته چنین جذب مخاطبی داشته باشه،مطمئن باش بزرگترین بازی سبک هم هست! :D

---
حالا از بحث احسان که بگذریم:-"

با توجه به آرت هایی که اومده...به نظرتون چرا رنگ کریتوس به حالت عادی برگشته؟ گویا نفرین از روش برداشته شده! :دی
اگر دلیلش بخشیده شدن باشه،که سر همون باس فایت زئوس باید تغییر رنگ میداد...اما حالا...؟ :-"
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or