درود
به قول مرحوم تاندر ریو (استاد تراویس) درسته من بدنم اینجا نیست ولی روحم هدایتتون میکنه :d
بعد از اون نکات عروج و احتمالات (که خداییش یه سریاش درست هم دراومد :d) اینبار در مورد کیفیت بصری دمو و یه سری خرت و پرت دیگه می خوام یه نیمچه مطلبی بنویسم چون همچین بازی بزرگی واقعاً مورد کم لطفی قرار گرفته ! و اگر همون پیشرفت نسخه ی نهایی نسبت به دموی گاو 3 برای این نسخه هم صادق باشه عروج خیلی راحت میتونه از مدعیان شماره ی 1 بهترین کیفیت بصری سال باشه (اگه آخر سال رو خدا بخیر کنه :d)
از اونجا که بچه ها تا فی خالدون تلو رو در آوردن لازم دونستم یه سری نکات ریز رو هم در مورد گاو اشاره کنم
اولین نکته ی خیلی بارز و توی چشم , توی این عکس معلومه که قطرات آبی که روی دوربین می پاشن مثل خیلی از بازیهای دیگه صرفاً یه افکت خیس که تداعی کننده ی آب باشه نیستن بلکه توی تصویر پایین میبینیم که ، تصویر بازوهای کاریبدیس توی یکی از قطرات آب منعکس شدن :d (حتی یه کم پایین ترش شره ی آب ، تصویر ابر توی آسمون رو هم کج و کوله کرده :d)
نکته ی بعد رگه های قرمز روی Blade of Chaos کریتوس هست ، شاید با یه نگاه ساده به نظر بیاد این رگه ها صرفاً یه رنگ هستن که روی شمشیر زده شدن ولی نکته ی جالبش اینجاست که این رگه ها عین نور واقعی نسبت به سایه و نور واکنش نشون میدن ! توی تصاویر متعدد تفاوت تیره و روشن بودن اون رگه ها رو میشه توی سایه و نور تشخیص داد ولی توی تصویر زیر واضح ترین حالت هست که سایه و نور رو در کنار هم داریم :
مورد بعدی لُنگ معروف کچل ـه :d حتی گاو 3 هم با اون عظمتش همچین افکتی رو نداشت :d توی این نسخه از بازی تصویر محیط اطراف روی طرح های طلایی رنگ روی لُنگ کریتوس (:d) می افته !!! (مشابه افتادن تصویر محیط ، روی لنز اسنایپ توی بازیهای FPS :d) جدا از اون , جزییات و دوخت های چرم به کار رفته توی دو متر پارچه ی آویزون از کریتوس هم مثال زدنیه
+ اینکه توی این نسخه کریتوس وقتی سرش رو خم میکنه پس کله ـش چروک می افته این مورد هم توی این عکس هم توی دمو وقتی کلایوپی رو بوس میکنه مشخصه :
یکی از نکاتی که گاو 3 رو از رقیبانش توی 2010 متمایز میکرد نورپردازی فک برانداز بازی بود :d که اینجا به نظر میرسه وارد فاز جدیدتری هم شده ! یه نمونه ـش اگر به گوش اون فیل مرحوم دقت کنید لحظاتی که پشت به نور قرار میگیره گوشش به خاطر نازک بودن و عبور نور صورتی تر دیده میشه و یا این عکس که علاوه بر نور محیط ، نور آتشدانِ اون کنار ، از زمین گرفته تا خود کریتوس و دیوار ، روی همه ی اجسام تاثیر گذاشته :
نکته ی بعدی انقباض و انبساط عضلات کریتوس هست ! اگر چه این قابلیت به صورت خفیف تر هم توی گاو 3 وجود داشت (فکر کنم اولین بازی نسل با این قابلیت هم بود :d) ولی اینجا خیلی پیشرفته تر و واضح تر هم شده ! شاید توی سایر بازیها حرکت بدن و دست و پای کرکتر به کش اومدن تکسچر ها خلاصه بشه ولی بر و بچه های سانتا مثل اینکه اینبار انواع و اقسام حالات ماهیچه رو روی بدن کریتوس جاسازی کردن :d توی عکس های مختلف اگر دقت کنید از عضلات شونه تا عضلات بدن و پا همه متغیر هستن ، ولی اینجا هم یه نمونه از تغییر عضلات سرشانه در حالات مختلف رو میذارم باقیش با خودتون :d
(اگر بخوام تمامش رو بذارم صفحه عکس بارون میشه :d)
توی تصاویر زیر می تونید انواع تغییر عضلات سرشانه رو از حالت کاملاً معمولی و بدون فشار تا تغییر اون بسته به انواع قرار گیری دست ببینید (همین حالت برای باقی اعضای بدن حتی پاها هم برقراره :d)
با وجود یه دموی خیلی خیلی کوتاه و گفته شدن باقی نکات اینها بخشی از ناگفته ها بود :d یه کم که از بحث بصری فاصله بگیریم یه سری نکات ریز دیگه هم میشه پیدا کرد :d
یه نکته در مورد حدس امیر و من در مورد Kirra و دلوس مربوط به عکس زیر میشه که اون زیارتگاه رو نشون میده و یه سری ملتی که دارن از اونجا عبور میکنن :d
در همین مورد درباره ی آپولو داریم :
"پسر زئوس و لتو است که در جزیره ی کوچک دلوس به دنیا آمد . او را یونانی ترین خدایان دانسته اند . در شهر یونانی به زیبایی و آراستگی اندام شهرت داشته است . او استاد موسیقی بود . او را خدای سیمین کمان هم می خوانند و خدای کمان گیر و تیراندازی نیرومند که تیرهایش را به جاهای بسیار دور پرتاب می کرده است . او همچنین درمان دهنده است و نخستین خدایی است که هنر درمان را به انسان آموخت . علاوه بر این خدای روشنایی نیز هست . یعنی خدایی که هیچ سیاهی و تاریکی در او نیست .
پرستشگاهش در معبد دلفی قرار گرفته است . نام پیتون را بدان خاطر به او نسبت داده اند که توانست اژدهایی به نام پیتون را بکشد . او را دلوسی هم نامیده اند چون زادگاهش در جزیره ی دلوس بود . درخت غار درخت مورد علاقه ی او بود و حیوانات مورد علاقه اش کلاغ و دلفین بود ."
نکته ی بعد هم این پارچه ی آبی رنگ هست که باید یه جریانی داشته باشه :d حالا معلوم نیست این پارچه تِل یا مو بند زن یا بچه ی کریتوس ـه یا اینکه دستمال قدرت داداش کایکو ـه که رسیده به کریتوس :d
و به عنوان حسن ختام به این تصویر دقت کنید :d
روی بادبان تصویر یه جغد مشاهده میشه و پایین تر هم سپر های اسپارتان ها از کشی آویزون هست ! شاید این نماد ها به این محیط ربطی نداشته باشه و حتی شاید در بازی اصلی چیز دیگه ای جای اینها رو بگیره ولی فکر کنم شاید این دو تصویر کنار هم بخوان به نکته ای اشاره کنن ! :d در یونان باستان دو نشونه برای آتنا در نظر میگرفتن یکی جغد و یکی هم سپری که طرح کله ی مدوسا روش قرار داره ، اگر یادتون باشه اون سپر رو فکر کنم توی coo دیدیم :d (توی یکی از نسخه های psp حضور داشت :d) و اما اینجا این جغد هم فکر کنم به آتنا باید اشاره داشته باشه ! از طرفی آتنا میدونه کریتوس برادرشه و همیشه در پشت صحنه حواسش به کریتوس هست (بدون اینکه خودش بدونه ! حتی در کودکی نذاشت آرس کریتوس رو بکشه) از طرفی در جنگ تروی آتنا طرف یونانی ها بود (جنگ تروی بین تروجان ها و باقی سپاه یونان بوده همونطور که می دونید و این سپاه یونان اسپارتان ها رو هم شامل میشه :d) از حضور کرکتر آشیل توی بخش مولتی و حضور دو گروه تروجان و اسپارتان توی این بخش و یه سری نکات مخفی که چند وقت پیش یه بنده خدایی از یه سری فایل های بازی کشیده بود بیرون (نکات سینگلش رو ندیدم برای جلوگیری از اسپویل) احتمالش کم نیست که این علامت ها ربطی به جنگ TROY داشته باشه ! یعنی شروع طوفانی بازی جنگ تروی خواهد بود ؟ :d
هنوز تحقیقات رو این نماد ها ادامه داره تا ببینم میشه چیز دیگه ای ازش استنباط کرد یا نه ! :d