Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,145
تریلر آخر بنظرم بهترین نمایش بازی بود. قشنگ نشون داد بازی اتمسفر خیلی خوبی داره. مخصوصا طراحی موجودات و دشمن های بازی عالی بود. فقط شاید گیم پلی بازی تا حدودی تکراری و خسته کننده بنظر برسه که اون منتظر نمایش های بعدی بود و نمیشه الان قضاوت کرد.

فرستاده شده از POCO X3 Pro من با Tapatalk
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
پست اول و دیدم فکر کردم کاره میکامیه.
نقش میکامی چیه ؟ تهیه کننده یا سوپروایزر ؟

بازی زیر نظر خود میکامیه.میکامی خیلی پروژه ها تهیه کننده بوده ، اما تاثیر خودش را گذاشته و میگذاره


شینجی میکامی: Ghostwire: Tokyo طولانی‌ترین پروژه‌ای است که روی آن کار کردم - زومجی

گرافیک هنری بازی شاهکاره

FAT8fWaUcAcQuln.jpg
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
سرطانی به نام Chromatic aberration تو تصویر به چشم میخوره :-& کی از شر این افکت مزخرف راحت میشیم رو خدا میدونه . خود عکاسا بیخیال ـش شدن ولی هنوز تو صنعت گیمینگ استفاده میشه :|
پ.ن : سونی بدجوری سیبیل بتزدا رو سر این بازی چرب کرده (حتی بیشتر از Deathloop) وگرنه باید Day 1 رو PS4 هم منتشر میشد . بیخود و بیجهت Next Gen Only ـه !!
 
آخرین ویرایش:

Frozen Flame

کاربر سایت
Dec 26, 2014
795
نام
دانیال
سرطانی به نام Chromatic aberration تو تصویر به چشم میخوره :-& کی از شر این افکت مزخرف راحت میشیم رو خدا میدونه
من نمیدونستم این Chromatic Aberration چی هست برای همین یه search کوچولو کردم و با اون چیزی که من فهمیدم (اگه درست فهمیده باشم :D ) به نظرم خیلی جالب اومد! حالا سوالم اینه که چرا دیگه عکاسا ازش استفاده نمیکنن یا چرا نباید توی Gaming هم استفاده بشه! دلیل خاصی داره!؟ یا سلیقه ایه؟ از روی اطلاعات نداشتنم دارم میپرسم!!!
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
من نمیدونستم این Chromatic Aberration چی هست برای همین یه search کوچولو کردم و با اون چیزی که من فهمیدم (اگه درست فهمیده باشم :D ) به نظرم خیلی جالب اومد! حالا سوالم اینه که چرا دیگه عکاسا ازش استفاده نمیکنن یا چرا نباید توی Gaming هم استفاده بشه! دلیل خاصی داره!؟ یا سلیقه ایه؟ از روی اطلاعات نداشتنم دارم میپرسم!!!
Chromatic Aberration مثل Film Grain میمونه استفاده میکنن تا خیر سرشون بیشتر حس هنری بده LOL در کل افکت رو اعصابیه و بیشتر تو بازیی که با UE4 ساخته میشن استفاده میشه . به شخصه هرکی رو دیدم ازش بیزار بوده و رو PC اولین گزینه ای که خاموش میکرده همین بوده . نمیدونم شما یادت یا نه یـ زمانی دور و بر سال 2009-2010 سازنده ها وسواس زیادی واسه به گند کشیدن بازیاشون با اضافه کردن رنگ زرد اغزاق شده نور خورشید و رنگ سبز داشتن اینم حالا دقیقا همونه میخوان تصویر رو هنری تر کنن مثلا LOL
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر