Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:

EVIL4baz

کاربر سایت
Jul 8, 2014
447
هر کسی نظری داره، نظر بنده هم اینه که بازی مطمئنا گیم پلی نرم و روونی خواهد داشت و به نظرم باید به بازی بازم بیشتر فرصت داشت خودشو نشون بده. این نمایش های ابتدایی نسل معمولا نصف شون یا گم می شن (دد آیلند 2 و دیپ داون و ...) یا از اون نصف باقی مونده فقط نصف شون خوب در میان :) من فک می کنم بازی جدید میکامی باید تو این دسته باشه و باید چیز خوبی از آب در بیاد. هر چند بازم باید بیشتر ازش بدونیم به نظرم
 

Kurt117

کاربر سایت
Aug 6, 2009
3,636
نام
Ali
مشکل من با نمایش این بود که، کلا انتظار یه بازی دیگه رو داشتم :|
بعد از تریلر معرفی و حرفای استاد ناکامورا، انتظار بازی نسبتا ترسناک و عجیب غریب داشتم (به قول خودش spooky :-")، یجورایی شبیه سایلنت هیل های قدیمی...
ولی خوب بازی ای که نشون دادن کلا یه چیز دیگه بود :| بازی هم بیشتر شبیه پروژه های نسبتا بزرگ AA بود تا یه عنوان با بودجه و زمان ساخت زیاد.
ولی خوب به هر حال به نظرم زوده نظر قطعی بدیم چون نحوه تدوین تریلر دیشب هم خیلی توی دیوار بود ادم همچنان نمیفهمید بازی و گیم پلی دقیقا چجورین.
 
آخرین ویرایش:

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
زباله اینا چیه آخه به بازی نسبت میدید! :D
بد موقعی بازی رو نشون دادن چون همه انتظار گرافیک فک برانداز داشتن و هیچ کسی فکر نمیکرد گیم‌پلی بازی اینقدر سوپرایزکننده باشه و با ساخته‌های قبلی استدیو تفاوت داشته باشه...عجیب‌ترین نمایش چند وقت اخیر بود رسما.
بازی خاصی هم یادم نمیاد توی این سبک باهاش مقایسه کنم...خیلی بازی ریسکیه.
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,238
تا حدی ناامید کننده بود متاسفانه. منم انتظار اتمسفر متفاوت تری داشتم. این انگار ریل شوتر بود که طرف مجیک میزد همش! حالا فعلا نمیشه گفت تنوع گیم پلی تا چه حدیه ولی این نمایش راضی کننده نبود اصلا
 
  • Like
Reactions: Jill-Valentine

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
الان میکامی دقیقا چه کاره بازیه ؟ دوستان انتظار survival horror داشتن ولی قبلا خودشون گفته بودن بازی اکشن ادونچر هست ولی خب اصلا فکر نمیکردم اول شخص باشه و سونی بیاد انحصاریش کنه :|
 
آخرین ویرایش:

METRO_2034

کاربر سایت
Oct 29, 2010
2,881
نه به تریلر معرفی بازی نه به این:| کلی از اون نمایش اولیش خوشم اومد با این یکی گند زده شد به اون چیزی که فکر می کردیم اکثرا.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
بدترین ظلمی که در حق بازی کردن این بود که توی مراسم نسل بعدی نشونش بدن...
اصلا نمیدونم چرا بازی بین نسلی نیست و فقط واسه PS5 و PC منتشر میشه :|

Ghostwire_GameplayReveal_CoreGrab.png
Ghostwire_GameplayReveal_Torii.png
Ghostwire_GameplayReveal_Rainwalker.png
Ghostwire_GameplayReveal_Shibuya.png

امیدوارم در نهایت یه بازی خلاقانه و عجیب غریب از آب دربیاد...
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,147
تریلر خیلی عجیب و تا حدی گیج کننده بود، مخصوصا گیم پلی که مشخص نبود دقیقا مکانیزم هاش به شکلی هست. بعد از صحبت های ناکومورا و تریلر اول فکر کنم اکثرا انتظار یه بازی اکشن اودنچر سوم شخص با المان های ترس و روانشناختی رو داشتند، اما این چیزی که دیدم بیشتر ترکیبی از bioshock و fear با المان های سوپرنچرال بود.
برام سواله خروج ناکامورا از استودیو تاثیری روی مسیر بازی بازی و عوض شدن گیم پلی داشته یا نه؟ چون همونطور که قبلا گفتم ایده اصلی بازی از خودش بوده. اما خب ممکنه منظورش از spooky و دلهره اور بودن بازی همین طراحی عجیب دشمنان و فضای غیر منتظره بازی هست که ممکنه هر لحظه بازیکن شکه کنه. هر چند امیدوارم خیلی روی جامپ اسکیر تاکید نکرده باشند.

جدا از گیم پلی و گرافیک، از اتمسفر بازی و دشمنان خیلی خوشم اومد. میکامی واقعا شوخی نکرده بود این بازی کاملا جدید و متفاوت نسبت به ساخته های قبلیش هست.

الان میکامی دقیقا چه کاره بازیه ؟ دوستان انتظار survival horror داشتن ولی قبلا خودشون گفته بودن بازی اکشن ادونچر هست ولی خب اصلا فکر نمیکردم اول شخص باشه و سونی باید انحصاریش کنه :|

کارگردان بازی ظاهرا Kenji Kimura هست. احتمالا مثل EW2 نقش ناظر و مشاور پروژه رو داره.
 

-Poormaz-

کاربر سایت
Oct 6, 2009
4,093
نام
پوریا
این و Deathloop انحصاری کنسولی PS5
پ.ن : نمایش بازی هم خیلی خوب بود انتظار نداشتم اول شخص باشه !!!
احمد جدا به نظرت نمایش بازی خوبه؟ نکنه چون ژاپنیه؟ به نظر من که فاجعه ای بیش نیست. یعنی واقعا فاز سونی رو درک نمیکنم که این رو انحصاری اش کرده. خیلی زود که صد در صد بگیم ولی به نظر من از خیلی از جهات، مثل گیم پلی، فضاسازی مشکل داره. به نظر یه بازی بی هویت میاد که داره از چند عنوان به شکل خیلی بدی تقلید میکنه. اصلا من مخاطب رو درگیر خودش نکرد. خیلی خیلی خوشحال شدم که ناکامورا از این پروژه جدا شد. اون بازی توت فرنگی بیشتر درگیرکننده بوده.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
احمد جدا به نظرت نمایش بازی خوبه؟ نکنه چون ژاپنیه؟ به نظر من که فاجعه ای بیش نیست. یعنی واقعا فاز سونی رو درک نمیکنم که این رو انحصاری اش کرده. خیلی زود که صد در صد بگیم ولی به نظر من از خیلی از جهات، مثل گیم پلی، فضاسازی مشکل داره. به نظر یه بازی بی هویت میاد که داره از چند عنوان به شکل خیلی بدی تقلید میکنه. اصلا من مخاطب رو درگیر خودش نکرد. خیلی خیلی خوشحال شدم که ناکامورا از این پروژه جدا شد. اون بازی توت فرنگی بیشتر درگیرکننده بوده.
والا پوریا من توقعی از بازی نداشتم واسه همین از نمایش بازی خیلی خوشم اومد اینی هم که میگی تقلید کرده رو اصلا قبول ندارم من بازی رو رو سراغ ندارم که چینین کامبت عجیب غریبی رو با اون آرت استایل با هم داشته باشه الانم زود ـه گیم پلی بازی رو بخوایم قضاوت کنیم یـ نمایش نصف و نیمه از کامبت بازی دیدیم نه هنوز به بار ـه نه به دار نمیشه فاتحهش رو خوند در مورد فضا سازی هم دیگه جدا نمیدونم چجوری باید تو تریلر بازی نمایش میدادن اون همه موجود عجیب غریب نشون دادن با کوچه پس کوچه های نئونی توکیو حالا چون حال و هواش اکشن بود یکم توی حاشیه رفتن ولی خوب بازم قشنگ بازی داد میزد که از نظر اتمسفر و فضا سازی چیز عجیب غریبی ـه

در کل فک میکنم اکثرا انتظار یـ چیز سوم شخص با تم تاریک تو مایه های TEW داشتن ولی یهو معلوم شد بازی اکشن ـه و اول شخص هم هست که خوب بازم جای نگرانی نداره شنیجی میکامی یـ بازیی مثل ونکوئیش تو کارنامش داره که یکی از عجیب غریب تر شوتر های نسل هفت به حساب میاد

در مورد این ناکامورا هم من یـ چیز بگم واقعا نمیدونم چرا ایشون یهو تبدیل شد به آدم گنده صنعت گیمینگ !؟ تو E3 رو سن اومد دو سه تا شیرین کاری کرد یک شب ـه 200 هزار تا فالوور تو Twitter پیدا کرد (یکی مثل کوری بارلاگ که با اون همه سابقه به زور الان رسیده به 200 هزار تا فالوور) رسما تا ارش بردنش بالا کسی که نهایت دست اوردش طراحی دشمنای TEW و مقام کانسبت آرتیست تو تیم کامیا بوده !! طرف یهو گنده شد بعد از تیم بازی جدا شد یـ سریا هم با خودشون گفتن حتما یـ خبرایی پشت پرده بوده !! هرچی که بوده حتی طرف در مقام Creative director هم که از پروژه جدا شده بازم به این معنی نیست این وسط به ضرر بازی تموم میشد ـه. جدیدا یـ توئیت زده گفته مونده که آیا کپکام بهش ادامه Okami رو میده بسازه یا نه که خوب عمرا همچین کاری بیاد بکنه چون طرف کریر و نفوذ خاصی تو صنعت گیمینگ نداره که بخوان چنین IP رو از زیر خاکی بکشن براش بیرون
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر