Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,709
نام
Ebrahim
میکامی کجاس دیگه بازی کارگردانی نمیکنه ؟
کاش برمیگشت کپکام

فکر کنم اینطور بگی بهتره:

میکامی نمی خواد برگرده به میادین؟!:D توییترشو که پرکرده از عکس های کتاب و غذا:|
 
  • Like
Reactions: ehsan M

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
چیزی که کسی بهش دقت نکرده بود و خبر خوب اینکه بازی داره با Unreal Engine 4 ساخته میشه و میشه امیدوار بود که مثل پروژه‌های قبلی تنگو، بازی مشکلات تکنیکی نداشته باشه.

Celebrating Unreal developer success at E3 2019

احتمال خیلی زیاد گیم‌پلی بازی رو امسال می‌بینیم...فقط معلوم نیست توی کدوم مراسم چون دیگه بتزدا امسال خودش کنفرانس E3 نداره.
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,147
مصاحبه خیلی جالبی بود. مخصوصا اطلاعاتی که در مورد RE داشت. نمیدونستم بخش قلعه RE4 از این هم قرار بوده طولانی تر باشه. فکر کنم بخش مورد علاقه میکامی و تیم سازنده بازی بوده.

در مورد گوست وایر هم برام جالب بود که بازی چندین سال با یه تیم ده نفره توی مرحله pre-production بوده. به شخصه تا حالا بازی با فرایند ساخت به این شکلی ندیده بودم. بنظرم احتمالا بخاطر همین موضوع ناکامورا EW2 رو‌ کارگردانی نکرد. چون میخواسته یه ip جدید با ایده و خلاقیت خودش بسازه تا شاید یه روزی یه فرانچایز بزرگ بشه. واقعا الان که این موضوع رو فهمیدم ترک ناکامورا از پروژه و تانگو خیلی بیشتر ناراحت کننده هست، چون ظاهرا خیلی شور و اشتیاق زیادی برای این پروژه داشته. معلوم نیست چه مشکلی پیش اومده که حاضر شده پروژه ای رو که چندین سال روش کار میکرده و یجورایی پروژه و ارزوی شخصیش بوده یه شبه ول کنه و بره. این از صحبت هاش توی توییت هاش درست بعد از خروج از تانگو و حین مراسم TGA هم کاملا مشهود بود.

برام سواله اگر ایده و کانسپت اصلی بازی از ناکامورا بوده، بخاطر خروجش از تانگو و مسائل حقوقی احتمالش هست بازی دچار ریبوت شده باشه؟ هر چند احتمالش کمه و اگر اینطور بود تا الان و شاید توی این مصاحبه یه چیزهایی ازش شنیده بودیم و احتمالا به یه توافقی با ناکامورا رسیدند.

جالبه باز هم مشخص نشد چه کسی جای ناکامورا رو گرفته و بازی رو ‌کارگردانی میکنه. وقتی هم در مورد میزان دخالت میکامی توی بازی سوال شد، پاسخ از طرف کل مجموعه تانگو بود و اینطور القا شد مثل EW2 میکامی بیشتر نقش ناظر و مشاور پروژه رو داره.

اگر بازی از همون اوایل 2019 که میکامی توی مصاحبه گفت وارد تیم شده، وارد فاز full production شده باشه احتمالا یک تا دو سال دیگه تا ریلیز فاصله داشته باشه. اما خب به احتمال زیاد مثل EW1 کراس جن باشه. در هر صورت امیدوارم بزودی یا حداقل تا اخر سال یه سری اطلاعات جدید از بازی بیرون بیاد تا دوباره هایپش بالا بره.
 

GZ454

کاربر سایت
Apr 2, 2020
217
مصاحبه خیلی جالبی بود. مخصوصا اطلاعاتی که در مورد RE داشت. نمیدونستم بخش قلعه RE4 از این هم قرار بوده طولانی تر باشه. فکر کنم بخش مورد علاقه میکامی و تیم سازنده بازی بوده.

در مورد گوست وایر هم برام جالب بود که بازی چندین سال با یه تیم ده نفره توی مرحله pre-production بوده. به شخصه تا حالا بازی با فرایند ساخت به این شکلی ندیده بودم. بنظرم احتمالا بخاطر همین موضوع ناکامورا EW2 رو‌ کارگردانی نکرد. چون میخواسته یه ip جدید با ایده و خلاقیت خودش بسازه تا شاید یه روزی یه فرانچایز بزرگ بشه. واقعا الان که این موضوع رو فهمیدم ترک ناکامورا از پروژه و تانگو خیلی بیشتر ناراحت کننده هست، چون ظاهرا خیلی شور و اشتیاق زیادی برای این پروژه داشته. معلوم نیست چه مشکلی پیش اومده که حاضر شده پروژه ای رو که چندین سال روش کار میکرده و یجورایی پروژه و ارزوی شخصیش بوده یه شبه ول کنه و بره. این از صحبت هاش توی توییت هاش درست بعد از خروج از تانگو و حین مراسم TGA هم کاملا مشهود بود.

برام سواله اگر ایده و کانسپت اصلی بازی از ناکامورا بوده، بخاطر خروجش از تانگو و مسائل حقوقی احتمالش هست بازی دچار ریبوت شده باشه؟ هر چند احتمالش کمه و اگر اینطور بود تا الان و شاید توی این مصاحبه یه چیزهایی ازش شنیده بودیم و احتمالا به یه توافقی با ناکامورا رسیدند.

جالبه باز هم مشخص نشد چه کسی جای ناکامورا رو گرفته و بازی رو ‌کارگردانی میکنه. وقتی هم در مورد میزان دخالت میکامی توی بازی سوال شد، پاسخ از طرف کل مجموعه تانگو بود و اینطور القا شد مثل EW2 میکامی بیشتر نقش ناظر و مشاور پروژه رو داره.

اگر بازی از همون اوایل 2019 که میکامی توی مصاحبه گفت وارد تیم شده، وارد فاز full production شده باشه احتمالا یک تا دو سال دیگه تا ریلیز فاصله داشته باشه. اما خب به احتمال زیاد مثل EW1 کراس جن باشه. در هر صورت امیدوارم بزودی یا حداقل تا اخر سال یه سری اطلاعات جدید از بازی بیرون بیاد تا دوباره هایپش بالا بره.
یحتمل خود میکامی جاشو گرفته
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
بازی از سال 2019 وارد ساخت نشده!میکامی از سال 2019 وارد پروژه شده! بین سال 2017 تا 2019 این ها داشتن چیکار میکردن؟دو سال تو مرحله الفا پروداکشن بودن؟

نکته بعدی اینکه بتسدا هیچ وقت پروژه ای که زمان زیادی با عرضه فاصله داشته باشه معرفی نمیکنه(بازی های تاد هاوارد از سر فشار مخاطب معرفی کردند).

وقتی بتسدا بازی را سال 2019 معرفی کنه یعنی نهایتا 6 الی 18 ماه بعد عرضه میشه که با این تفاسیر بازی باید اکتبر امسال عرضه بشه.

من مطمئنم بازی همین امسال منتشر میشه.

راجع به ناکامورا هم من احساس میکنم ادم نقد پذیری نبوده و میخواسته حرف ، حرف خودش باشه.حتی بعضی وقت ها با توجه به رفتار و حرکات هاش میگم نکنه موقع ساخت بازی میزده زیر اواز!:-??

کلا از نظر روانی ادم نرمالی نیست به نظرم و قطعا هم با میکامی به مشکل خورده! من با توجه به رشته دانشگاهیم به طرز عجیبی حس هام معمولا درست از اب درمیاد :-"

فعلا هم مهم ترین نکته همین انریل انجین 4 هست که میتونیم یک گرافیک خفن در توکیوی بارانی را شاهد باشیم.من از همین الان هم باس ها و شخصیت های منفی بازی را تضمین میکنم و 90 درصد یک شخصیت منفی مذهبی در بازی وجود داره :))
 

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,709
نام
Ebrahim
من مطمئنم بازی همین امسال منتشر میشه.

غیر ممکنه بازی امسال منتشر شه؛ احتمال زیاد تا اواخر سال میلادی خبرهای ازش میشنویم، اما عرضه بازی غیر ممکنه.:D

فقط و فقط کاشکی بازی بین نسلی نباشه.

کلا از نظر روانی ادم نرمالی نیست به نظرم و قطعا هم با میکامی به مشکل خورده! من با توجه به رشته دانشگاهیم به طرز عجیبی حس هام معمولا درست از اب درمیاد :-"

حالا چون به میکامی به مشکل برخورده، آدم نرمالی نیست!!!! (در حالی که این بدبخت همه جا از میکامی تعریف میکرده) از اون حرف ها بودا :D:|
 
  • Like
Reactions: gintoki and Sepi_60

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
غیر ممکنه بازی امسال منتشر شه؛ احتمال زیاد تا اواخر سال میلادی خبرهای ازش میشنویم، اما عرضه بازی غیر ممکنه.:D

فقط و فقط کاشکی بازی بین نسلی نباشه.



حالا چون به میکامی به مشکل برخورده، آدم نرمالی نیست!!!! (در حالی که این بدبخت همه جا از میکامی تعریف میکرده) از اون حرف ها بودا :D:|

همین امسال منتشر میشه.راجع به ناکامورا هم یک نگاه به رفتار و حرکت هاش تو گیم اواردز ۲۰۱۹ بندازی میفهمی:))
 
  • Like
Reactions: Love Console

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,147
همین امسال منتشر میشه.راجع به ناکامورا هم یک نگاه به رفتار و حرکت هاش تو گیم اواردز ۲۰۱۹ بندازی میفهمی:))

فکر نکنم اصلا درست باشه صرفا بخاطر اون حرکاتش توی E3 یا TGA بگیم طرف سلامت روانی نداره یا دیوانه هست.
اون حرکات رو همونطور که گفتم میشه بحساب هیجان و اشتیاقش برای اولین بازی که کارگردانی میکرده، یا اینکه استرس ناشی از اولین پرزنتیشنی که توی یه مراسم بزرگ داشته و نمیدونسته چجوری این هیجان رو‌ کنترل کنه و همینطور بخشی از فرهنگی که باهاش بزرگ شده گذاشت. وگرنه سابقه داره خیلی از دولوپرها توی E3 و مراسم های دیگه جنگولک بازی هایی از این کرینج وارتر و بدتر هم انجام دادند :D

در مورد اختلاف نظر با میکامی هم، خود میکامی از قبل از انتشار EW1 گفته بود ناکامورا یکی از سه نفری هست که توانایی کارگردانی بازی بعدی شرکت رو داره. اگر میکامی به اندازه کافی به ناکامورا اعتماد نداشته چرا هدایت پروژه رو به اون سپرده.
ضمن اینکه خود میکامی هم قبلا بارها گفته بود و توی این مصاحبه هم به نوعی اشاره شده، توی پروژه هایی که میکامی تهیه کننده یا ناظر ارشد هست، سعی میکنه تا اونجایی که میتونه توی کار کارگردان دخالت نکنه و دستش رو باز بزاره. این موضوع برای مثال هم توی RE2 و هم EW2 کاملا مشهوده و هر دو بازی تم، محتوا، استایل و... متفاوتی نسبت به نسخه قبلی دارند، هر چند سبک و‌ جوهره اصلی بازی اول حفظ شده باشه.

بنظرم اگر اختلاف نظر سلیقه ای هم بوده بیشتر بین مقامات بالاتر بتزدا و زنیمکس با ناکامورا و تانگو بوده و احتمالا از مسیری که بازی پیش گرفته بوده راضی نبودند و یا اینکه بازی کیفیت مطلوب رو نداشته. هر چند بطور کلی احتمالش هست حرف شما درست باشه و اگر بازی یه مشکل اساسی داشته احتمالا میکامی اصرار داشته مثل RE2 بازی ریبوت و از نو ساخته بشه اما ناکامورا قبول نکرده و از شرکت خارج شده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر