PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
رفقا گرافیک بازی ملموس فرق کرده یا باید ذره بین انداخت?

می‌خوام بدونم حس نسل بعدی رو جوری میده که بگیم ghost قبلیه گرافیکش outdated میزنه ؟

:D
کنار هم مقایسه نکنی... با تصویر ذهنی... فکر می کنی اصلا فرقی نکرده... ولی وقتی کنار هم می زاری... بسیار بسیار پیشرفت داشته:دی

 
خب خب خب!
کنسول من که تعمیرکاره گفته بود امیدی بهش نیست و جوابش کرده بود ، از گور برگشت و از دیروز بعد از ظهر روشنه!
چون جرات ندارم خاموشش کنم ، چون میترسم دوباره روشن نشه! :دی
از اولش هم داشتم این ابرشاهکار رو پلی میدادم 🤩
من عقلم به چشمم هست ، سر همین واقعا بهترین گرافیکی هست که به عمرم پلی دادم! واقعا بصری یه لول از هرچی‌ که پلی دادم بالاتره!
حیف که اپ پلی استیشن ام ساین اوت شده ، نمیتونم شات آپلود کنم ،
وگرنه چیزای خوبی گرفته بودم.
کامبت بازی هم انگار نشستی یه فیلم سینمایی با بهترین ست پیس ها ساخته شده توسط بهترین کارگردان رو داری تماشا میکنی😎
...
تا اینجا درس بزرگی که بازی بهم داده این بوده: اون دهن صاب مرده ت رو بی موقع باز نکن! 🥺 مخصوصا در مواجهه با غریبه ها!
20251003_200143(1).jpg
 
رفقا گرافیک بازی ملموس فرق کرده یا باید ذره بین انداخت?

می‌خوام بدونم حس نسل بعدی رو جوری میده که بگیم ghost قبلیه گرافیکش outdated میزنه ؟

:D

فرق چیه، فکت میفته:دی واقعا طول میکشه تا هضم کنی CG نیست و واقعا گرافیک خود بازیه:دی از نظر آرت دیرکشن یه لول دیگه ای از خفنیته. انقدر رنگ ها، قاب ها، کالر کانترست ها خفنه که عین نقاشی میمونه. خیلی خوبه همه چی.

بعد به شکل عجیبی محیط ها داینمیک هستن. یعنی محیط ها بزرگی رو میبینی که توش شونصد هزارتا علف و گل هست که همشون PBR تکسچر هستن و با وزش باد به شکلی که امضا خود بازیه تکون میخورن. واقعا پشم ریزونه.
 
رفقا گرافیک بازی ملموس فرق کرده یا باید ذره بین انداخت?

می‌خوام بدونم حس نسل بعدی رو جوری میده که بگیم ghost قبلیه گرافیکش outdated میزنه ؟

:D
از @mohsen2019 باید بپرسی ببینی هنوز هم اعتقاد داره این نسل کلاهبرداری بود و بازی ها روی PS4 هم اجرا میشن یا نه :)
 
از @mohsen2019 باید بپرسی ببینی هنوز هم اعتقاد داره این نسل کلاهبرداری بود و بازی ها روی PS4 هم اجرا میشن یا نه :)
کاراکتر اصلی یه زنه! نه کچله نه دل و روده میکشه بیرون نه عربده میکشه نه قدیمیه IPش! چجوری به خودت اجازه میدی پای این بازی سطحی رو پیش ایشون که تگش کردی بکشی وسط؟! :D
 
داشتم تو نقشه چرخ میزدم یهو رسیدم به درب عجیب غریب اومدم برم توش یکی از رفقا اومد گفت مگه از جونت سیر شدی نرو اینجا و شروع کرد یه mystic tale تعریف کردن به نام general spider lily .توی سوشیما هم از این داستان ها بود اینجا بهتر هم شده ‌خود کوئست در مورد یه ژنرالی هست که بعد از سال ها صاحب یه دختر میشه و میخواد بهش شمشیر زنی یاد بده و تو تمرینی که با هم دارن دخترشو به اشتباه زخمی میکنه و دخترش بعد چند روز میمیره و غم و اندوهی اینو فرا میگیره و تو عمارتش ....
بقیشو نمیگن خودتون برید ولی عجیب کوئست خفنی بود .
بازی بد حال میده :x
 
اسپویل داستانی نیس ، کلا چیزی رو لو نمیده ، مال نیم ساعت اول بازی هم هست.
صحنه مبارزه تمرینی آتسو با برادرش تو کودکی :
پدر رو به برادر آتسو: حالا به آتسو ضربه بزن! (با شمشیر چوبی)
مادر از کلی اون طرف تر : ولی محکم نزن! 🥹🥹🥺
...
واقعا بغض کردم باهاش ، خیلی دیالوگ تاثیر گذاری بود.
 
داشتم تو نقشه چرخ میزدم یهو رسیدم به درب عجیب غریب اومدم برم توش یکی از رفقا اومد گفت مگه از جونت سیر شدی نرو اینجا و شروع کرد یه mystic tale تعریف کردن به نام general spider lily .توی سوشیما هم از این داستان ها بود اینجا بهتر هم شده ‌خود کوئست در مورد یه ژنرالی هست که بعد از سال ها صاحب یه دختر میشه و میخواد بهش شمشیر زنی یاد بده و تو تمرینی که با هم دارن دخترشو به اشتباه زخمی میکنه و دخترش بعد چند روز میمیره و غم و اندوهی اینو فرا میگیره و تو عمارتش ....
بقیشو نمیگن خودتون برید ولی عجیب کوئست خفنی بود .
بازی بد حال میده :x
آره این کوئست خیلی خوبی بود. داستانش هم واقعا غم انگیزه.
 
  • Like
Reactions: Thundersky and ashe
برخلاف سوشیما که از همون ساعتای اول حالت تکرار به خودش گرفته بود ولی یوتی چقدر فعالیتاش جذاب و اعتیاد آوره. از بعد رد دد ۲ به یاد ندارم اینطوری غرق طبیعت و دنیای بازیی شده باشم. ذره به ذره همون مپ اول بازی رو میگردم و برا خودم کمپ میزنم (غذا درست کردنشم حال میده حتی) و با غریبه ها صحبت میکنم ماموریت میگیرم. یکی از خفن ترین ماموریتا که فرعی هم بود درباره شکار یه قاتلیه که آخرش به شکل درام و غمناکی تموم میشه و آتسو و یه نفری لب صخره دوتایی کنار هم ساز میزنن و با اینکه ماموریت جایزه خوبی بهت میده ولی دلتم‌ میسوزه که چرا اونجوری باید تموم میشد. جالبه که شخصیت پردازی خود آتسو هم توی ماموریتای فرعی حسابی خودنمایی میکنه و نشون میده چقدر بانو غم و عذاب وجدان داره درونشو میخوره و صرفا یه ماجراجویی انتقام محور کلیشه ای نیست. بشدت شخصیت دوست داشتنیی داشته از همین اول راه. برخلاف یکی مثل الوی که زورچپون میخوان همه فن حریف نشونش بدن، آتسو یه حالت Badass طوری داره که تقابلش با بقیه رو کیف میکنی میبینی نمونشم اون مسافرخونه که میره داخل و چهارتا گولاخ میفتن به جونش و به یه حالت کمدی گونه ای درگیر میشه باهاشون.
بازی واقعا زیبا و خاصه. جالبه که همه این تجربیاتی که داشتم صرفا توی ۱۰ ساعت بوده اونم در شرایطی که نهایتا ۲ یا ۳تا ماموریت اصلی رفتم و هنوز کلی فعالیت داخل همون مپ کوچیک اول بازی برام باقی مونده.
 
آخرین ویرایش:
فعلا زیباترین آرمور بنظرم Spider lily هست فقط Helment ش زمخت
اینو رنگ بنفشش بدون هلمت قشنگه. لباس اول بازی خودمون رنگ سفیدش رو اگه بخری بنظرم زیباست. همونکه دوستان عکسش رو گذاشتن چند صفحه قبل.
 
برخلاف سوشیما که از همون ساعتای اول حالت تکرار به خودش گرفته بود ولی یوتی چقدر فعالیتاش جذاب و اعتیاد آوره. از بعد رد دد ۲ به یاد ندارم اینطوری غرق طبیعت و دنیای بازیی شده باشم. ذره به ذره همون مپ اول بازی رو میگردم و برا خودم کمپ میزنم (غذا درست کردنشم حال میده حتی) و با غریبه ها صحبت میکنم ماموریت میگیرم. یکی از خفن ترین ماموریتا که فرعی هم بود درباره شکار یه قاتلیه که آخرش به شکل درام و غمناکی تموم میشه و آتسو و یه نفری لب صخره دوتایی کنار هم ساز میزنن و با اینکه ماموریت جایزه خوبی بهت میده ولی دلتم‌ میسوزه که چرا اونجوری باید تموم میشد. جالبه که شخصیت پردازی خود آتسو هم توی ماموریتای فرعی حسابی خودنمایی میکنه و نشون میده چقدر بانو غم و عذاب وجدان داره درونشو میخوره و صرفا یه ماجراجویی انتقام محور کلیشه ای نیست. بشدت شخصیت دوست داشتنیی داشته از همین اول راه. برخلاف یکی مثل الوی که زورچپون میخوان همه فن حریف نشونش بدن، آتسو یه حالت Badass طوری داره که تقابلش با بقیه رو کیف میکنی میبینی نمونشم اون مسافرخونه که میره داخل و چهارتا گولاخ میفتن به جونش و به یه حالت کمدی گونه ای درگیر میشه باهاشون.
بازی واقعا زیبا و خاصه. جالبه که همه این تجربیاتی که داشتم صرفا توی ۱۰ ساعت بوده اونم در شرایطی که نهایتا ۲ یا ۳تا ماموریت اصلی رفتم و هنوز کلی فعالیت داخل همون مپ کوچیک اول بازی برام باقی مونده.
سوشیما اگر پاکسازی کمپ دشمنان حذف کنی ، کل بازی پر از فعالیت های متنوع بود . ماموریت های فرعی ، یکی از یکی خفن تره . داستان های افسانه ای عالی و ....

کمپ های بی شمار مغول ها هم ناگزیر باید می بودند چون داستان در دل هجوم مغول ها بوده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or