PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
من اولین بار که تریلر سوشیما اومد ، ناگهان گفتم عجب طراحی هنری زیبایی . چقدر خفنه . اون موقع بازی سر زبان ها نیوفتاده بود . با خودم گفتم این موفق می شه (همین حرف سال ۲۰۱۱ برای لست ۱ هم گفتم)

سوشیما نقاشی زنده بود

حالا ساکرپانچ با کلی تجربه و فیدبک ، اومده شماره دوم ساخته . معلومه خفن تر شده و فک انداز

تمام شات ها و نماها همه نقاشی زنده به غایت چشم نوازه
 
دیشب اوداچی رو گرفتم و همونطور که انتظار داشتم خفن بود. بهترین اوداچی که داخل یک بازی دیدم قطعا همین ورژن یوتی هستش. از همون ابتدا که دستت میگیری سنگینیش رو نشونت میدن و وقتی هم باهاش وارد مبارزه میشی به ترسناک بودنش پی میبری. با هر ضربه روحت جلا داده میشه. انمی‌هارو پرت میکنه این‌ور اون‌ور. واقعا لذتبخشه بازی با این سلاح. کوئستش هم عالی بود. دقیقا با حال و هوای خود اوداچی سازگار بود.
گشت و گذار تو این بازی واقعا زیادی خووبه. دیشب یکی از توری‌گیت‌هارو رفتم بالا و هوا طوفانی شد. باد شدید میامد رعد و برق میزد. منم با هدفون بازی میکنم. وایساده بودم لب پرتگاه فقط به صدای طبیعت گوش میکرد. خیلی خوب و واقعی و قشنگ دراوردن. واقعا میشه بازی رو زندگی کرد :D
 
دیشب اوداچی رو گرفتم و همونطور که انتظار داشتم خفن بود. بهترین اوداچی که داخل یک بازی دیدم قطعا همین ورژن یوتی هستش. از همون ابتدا که دستت میگیری سنگینیش رو نشونت میدن و وقتی هم باهاش وارد مبارزه میشی به ترسناک بودنش پی میبری. با هر ضربه روحت جلا داده میشه. انمی‌هارو پرت میکنه این‌ور اون‌ور. واقعا لذتبخشه بازی با این سلاح. کوئستش هم عالی بود. دقیقا با حال و هوای خود اوداچی سازگار بود.
گشت و گذار تو این بازی واقعا زیادی خووبه. دیشب یکی از توری‌گیت‌هارو رفتم بالا و هوا طوفانی شد. باد شدید میامد رعد و برق میزد. منم با هدفون بازی میکنم. وایساده بودم لب پرتگاه فقط به صدای طبیعت گوش میکرد. خیلی خوب و واقعی و قشنگ دراوردن. واقعا میشه بازی رو زندگی کرد :D
سلاح های موجود در بازی چیا هستند ؟؟؟

اسامی و ویژگی ها ؟

1000045154.jpg
 
آخرین ویرایش:
سلاح های موجود در بازی چیا هستند ؟؟؟

اسامی و ویژگی ها ؟

View attachment 395226


کاتانا. دوال کاتانا. نیزه. اوداچی. کوساریگاما.
تیرکمون و سلاح گرم هم داریم.

میگم که نسخه دیلاکس‌ش ارزش خرید داره؟ چندتا شوکیس ازش دیدم زیاد چنگی به دل نمی‌زد محتویات اضافه‌ش.

دیلاکس معمولا واسه اینه که ۱۰$ اضافه بدی سازنده شاد شه وگرنه در اکثر مواقع ارزش ندارن. مال یوتی هم به نظرم ارزش نداره. همون نسخه استاندارد کفایت میکنه.
 
بازی به شکل بی‌رحمانه ای زیباست. همه سمت بوم نقاشیه.
طبیعت بکر،
مراحل متنوع،
آب و هوا و رنگ‌بندی شاهکار،
Npcهای دوست داشتنی،
گرافیگ هنری بی‌نظیر،
داستان مهیج،
گیم‌پلی جذاب،
دوبله ژاپنی همتراز با سکیرو و امثالهم،
ژاپن رویایی،
مخفی کاری عالی،
نبرد رو در روی محشر،
سیستم اقتصادی و اکسپلور rewarding
Hud بی بدیل،
مپ آروم و با وقار و بدون فچ کوئست،
کوروساوا مد،


کمتر از ۱ ساعت زمان لازم داره که به فوق العاده بودن بازی پی ببرید. بازی انگار rdr2 هست ولی در بافت سامورایی و قدیم.

صبح پاشدم گفتم یه کم بشینم پاش ببینم چی داره. از ساعت ۵ صبح تا ۱ درگیرش بودم. میزان immersion خیلی بالاست. اصلا قابل قیاس با تریلرهاش نیست تجربه کردنش. بازی یک اثر فرهنگی و جاذبه ی توریستی واسه ژاپن هست. لعنتی یک جادویی داره این مشرق زمین که هرگز در نمونه های غربی و هالیوود زده دیده نمیشه. ساکرپانچ واقعا در فهم بافت ژاپن و خلق موقعیت به استانداردهای جدیدی رسیده. مپ بازی شلوغ نیست ولی بین ۲ تا نقطه ای که خود بازی برات مشخص میکنه، کلی فعالیت جانبی دیگر وجود داره و به گیمر میسپاره که کشفش کنه. خلاصه که هرآنچه که گوست آو سوشیما داشت، یوتی بهترش رو داره.
 
بازی به شکل بی‌رحمانه ای زیباست. همه سمت بوم نقاشیه.
طبیعت بکر،
مراحل متنوع،
آب و هوا و رنگ‌بندی شاهکار،
Npcهای دوست داشتنی،
گرافیگ هنری بی‌نظیر،
داستان مهیج،
گیم‌پلی جذاب،
دوبله ژاپنی همتراز با سکیرو و امثالهم،
ژاپن رویایی،
مخفی کاری عالی،
نبرد رو در روی محشر،
سیستم اقتصادی و اکسپلور rewarding
Hud بی بدیل،
مپ آروم و با وقار و بدون فچ کوئست،
کوروساوا مد،


کمتر از ۱ ساعت زمان لازم داره که به فوق العاده بودن بازی پی ببرید. بازی انگار rdr2 هست ولی در بافت سامورایی و قدیم.

صبح پاشدم گفتم یه کم بشینم پاش ببینم چی داره. از ساعت ۵ صبح تا ۱ درگیرش بودم. میزان immersion خیلی بالاست. اصلا قابل قیاس با تریلرهاش نیست تجربه کردنش. بازی یک اثر فرهنگی و جاذبه ی توریستی واسه ژاپن هست. لعنتی یک جادویی داره این مشرق زمین که هرگز در نمونه های غربی و هالیوود زده دیده نمیشه. ساکرپانچ واقعا در فهم بافت ژاپن و خلق موقعیت به استانداردهای جدیدی رسیده. مپ بازی شلوغ نیست ولی بین ۲ تا نقطه ای که خود بازی برات مشخص میکنه، کلی فعالیت جانبی دیگر وجود داره و به گیمر میسپاره که کشفش کنه. خلاصه که هرآنچه که گوست آو سوشیما داشت، یوتی بهترش رو داره.
لیاقت متا ۹۰ داشت ولی خب امثال Edge و منتقدهای اندک کج سلیقه یا از عمد ، نمره کم دادند .


دقیقا شما گفتید . همون RDR2 هست در بافت ژاپن
 
دوستان گفتنی‌ها رو گفتن و نمی‌خوام حرف تکراری بزنم ولی بدون سرِ سوزنی اغراق، باید اعتراف کنم که زیبایی بصری و آرت‌دیزاینِ بی‌نهایت خوشگلِ بازی، رسماً مزاحم و مخلّ پیشروی در بازیه :D الان دو روزه که به امید Yotei از سر کار برمی‌گردم و 2-3 ساعتی می‌شینم پاش، ولی تو دامِ photo mode بازی می‌افتم و مثل عکاسی که مسحورِ سوژه‌اش شده، دائم واسه خودم عکس می‌گیرم! هر بار، تایم مفید گیم‌پلیم به 20 دقیقه نمی‌رسه خداشاهده! بارها شده که دارم با اسب یورتمه میرم ولی میگم بذار یه دقیقه وایستم و از طبیعتِ بازی لذت ببرم! ایستادن همانا و دیگه از جام، جُم نخوردن و زل زدن به تابلوی نقاشی روبه‌روم همان!

پ.ن: من خودم بابت طولانی شدن پروسه ساختِ Yotei شاکی بودم؛ چون فکر نمی‌کردم که بازی نسبت به شماره قبلی، اینقدر پیشرفت کرده باشه؛ انصافاً تریلرهای بازی هم با نهایت بدسلیقگی ادیت شده بود. به هرحال، الان یکی از فن‌های به شدت خوشحالِ PlayStation در دنیا محسوب میشم :D
 
یک مرد ژاپنی انقدر برای بازی هایپ بوده که قبل از ریلیز به هوکایدو پرواز کرد تا از کوه Yotei بالا بره تا کامل در یونیورس این شاهکار غوطه ور بشه. این یک سفر 4 روزه بود، شامل یک شب اقامت در کوهستان. هر بار صعود به کوه یوتئی 7 ساعت طول کشیده
1000005673.jpg
1000005674.jpg
1000005672.jpg
 
اقتصاد یوتی گویا مبنی بر لخت کردن من واسه خریدن چندتا ماهی ـه که خودم رو سیر کنم :(
کسی از دوستان میگه چجوری میشه تو بازی ماهی گرفت؟ :دی

=========

و یه سوال دیگه
یه ماموریت فرعی هست مرد ماهیگیره و خرسش
خو اون رو تموم کردم. بعد اون مرده (توکای بود چی بود اسمش) گفت من دارم میرم به خرسم غذا بده
بعد ماموریت تکمیل شد کلا
الان به این خرسه غذا بدم یا ندم اتفاقی میفته؟ بهش برسم میاد تو لگشر فداییان آتسو؟ :دی (بغل اون گنجشگ و گرگه) یا نه الکیه؟
 
میگم که نسخه دیلاکس‌ش ارزش خرید داره؟ چندتا شوکیس ازش دیدم زیاد چنگی به دل نمی‌زد محتویات اضافه‌ش.
اصلا و عبدا. خودم پشیمونم از دیلاکسش. آرمورش که بشدت زشته و قابلیت خاصی هم بهت نمیده. اسبی هم که بهت میده خوشگلترش هست. اون یک میلیون و خورده ای اضافه رو بذار توی جیبت حیفش نکن.
 
Motion Blur نمیدونم از اول میشد خاموش کرد یا با آپدیت امروز یا دیروز اضافه شد ، ولی خب خداروشکر میشه خاموشش کرد 8-| چی بود! :دی
...
یه سوال ، متریال هایی که داریم باهاش آرمور فعلی رو آپگرید کنیم یا بذاریم واسه آرمور های بهتر؟
یکی رو آپگرید کردم پشتش یه سری خار و خاشاک اضافه کرده شبیه خارپشت شدم! :دی
 
  • Like
Reactions: Thundersky
Motion Blur نمیدونم از اول میشد خاموش کرد یا با آپدیت امروز یا دیروز اضافه شد ، ولی خب خداروشکر میشه خاموشش کرد 8-| چی بود! :دی
...
یه سوال ، متریال هایی که داریم باهاش آرمور فعلی رو آپگرید کنیم یا بذاریم واسه آرمور های بهتر؟
یکی رو آپگرید کردم پشتش یه سری خار و خاشاک اضافه کرده شبیه خارپشت شدم! :دی
متریال که مفت و فراوون ریخته تو بازی. من همرو تا 2 3 می برم اگه ارمور خفنی باشه 4 هم می برم. متریال اصلا خودش جور می شه از بس زیاده :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or