PlayStation Ghost of Tsushima

سازنده
Sucker Punch
تاریخ انتشار
July 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,736
نام
علی
واقعا محیط های بازی عین یک تابلوی نقاشی زیبا هستن پر از روح و رنگ ..
View attachment 142054
البته عکسی که گذاشتی خیلی بی کیفیته :D ولی این تیکه از نمایش یکی از بهترین جاهاش بود واقعا زیباست
همین گیف پایین (البته بی کیفیته ولی خب مشخصه محیط چقدر قشنگه)
http://uupload.ir/files/8oil_tm9iroy.gif
http://uupload.ir/files/m9tr_izmvmr2.gif
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
خب از دوباره نمایش جدید بازی Ghost of Tsushima رو با کیفیت بالا نگاه کردم تا بهتر بتونم نظر خودم رو بدم .

گرافیک بصری و فنی این بازی با توجه به چیزایی که دیدم واقعا فوق العاده و مثل همیشه در این بخش گرافیک در حد و اندازه های ای پی های AAA انحصاری پلی استیشن بود . نسبت به همون تریلر اولیه ای که نشون دادن هیچ دانگردی صورت نگرفته و بازی کیفیت و ثبات خودش رو حفظ کرده . هیچ وقت یادم نمیره اون تریلر اولیه این بازی نشون داده شده بود خیلی ها ، خیلی ها اومده بودن گفته بودن که این بازی عمرا بخواد روی پلی استیشن 4 ران بشه و اون تکون خوردن برگ ها و .... امکان نداره روی کنسول های این نسل شدنی باشه . با نشون دادن تریلر گیم پلی جدید دیدیم که شدنی هست و این کارا از دست ای پی های AAA مخصوص سونی بر میاد ( اونایی که دارن ترول میکنن این بخش رو وضعیتشون مشخصه و ... )

درباره مکانیزم گیم پلی و این موارد باید بیشتر از جزئیات درجه سختی و پیچیدگی مبارزات اطلاع کسب کرد و این تریلر سازندگان داشتن فقط نحوه پایه ای مبارزات و مخفی کاری رو نشون میدادن و حالا سخت بودن و چالشی بودنش رو باید اطلاعات بیشتری کسب کرد . درباره انیمیشن های شخصیت اول بازی دقیقا حرکات بدنش مثل ژاپنی های سامورایی و استایل خاص ژاپنی ها بود و عالی طراحی شده بود . نحوه کار با شمشیر و حرکاتی که انجام میده بی نظیره . فقط انیمیشن های دشمن ها هنگام خوردن تیر کمان بهشون کمی مشکل داشت که امیدوارم این بخش رفع بشه . انیمیشن دشمن ها هنگام خوردن ضربه شمشیر عالیه و بسیار زیبا طراحی شده . جو و اتمسفر گیرای این بازی و موسیقی بی نظیر این بازی میتونه از ارکان اصلی و ریشه اصلی این بازی بشه و شک ندارم در کاوش محیط محو دنیای دوران ژاپن فئودال میشیم .

صحبت زیاده . این بازی شاید بشه گفت اولین ای پی بزرگ Sucker Punch( از لحاظ مهم بودن و ریسک پذیری و .... ) بوده که سونی از این به بعد قصد داره روی Ghost of Tsushima سرمایه گذاری کنه و شماره های بعدی این بازی رو هم بسازه .

باز هم یه ای پی کاملا جدید دیگه از سونی رونمایی شد و این نسل چندین اپی جدید horizon zero dawn - Days Gone - Ghost of Tsushima رونمایی کرد و حتی ای پی های دیگه ای مثل The Order 1886 رونمایی کرد موفق نبود ( هنوز معلوم نیست سرنوشت این ای پی چی میشه ) و ای پی درایو کلاب و Dreams و کلی ای پی بزرگ و کوچیک دیگه در نسل هشتم معرفی کرد . یه سری به شدت موفق بودن و یه سری هم متوسط و یه سری هم ضعیف بودن . ولی ریسک پذیری سونی و اهمیت به بازی های داستان محور رو باید ستود .

ای پی همانند God Of War هم که اصلا یه بازی ریبوت شده بود و تولد دوباره این سری بود . یعنی سونی اگه در نسل هشتم نبود و یک سری استودیو ها و کمپانی های مستقل دیگه اگه اینا نبودن پرونده بازی های داستان محور در نسل هشتم بسته میشد و مرگ این بازی ها رفته رفته رقم میخورد . چون تاپیک Ghost of Tsushima نمیخوام بحث رو بکشونم سمت موارد دیگه و صحبت خیلی زیاده که این جا جاش نیست .

خلاصه باید به این ای پی های جدید سونی فرصت داد . وقتی آنچارتد نسخه اولش ساخته شده مکانیزم تیر اندازی بازی مشکلات زیادی در نسخه اول داشت و متای بازی هم خیلی بالا و شوکه کننده نبود . ساخت موتور گرافیکی این بازی هم اون زمان دقیقا یادمه واقعا بیچاره کرده بود ناتی داگ رو بهینه سازیش روی کنسول پر دردسر پلی استیشن 3 . داشتم اشاره میکردم که رفته رفته این بازی و استودیوی ناتی داگ پخته و وپخته تر شد و الان هم که یکی از سازندگان هیولای صنعت گیم شدن . تمامی استودیو های سونی در طول زمان و گذر نسل ها تونستن پخته تر بشن و رشد پیدا کنن . استودیوی ساکر پانچ و استودیوی Bend مشخصه سونی داره روی اینا سرمایه گذاری بیشتری میکنه و قصد داره از این به بعد ای پی های پر ریسک تر و پر هزینه تر رو بهشون بده و سونی قشنگ مشخصه یک سری از استودیو های دیگش رو هم میخواد روشون سرمایه گذاری بیشتری کنه و بهشون بازی های بزرگ تر و پر ریسک تر رو بده .

انتظار متای چه میدونم شوکه کننده نداشته باشید و متای این بازی بتونه 85 به بالا هم بگیره ( متای بالای 90 گرفت که دیگه عالی ولی خب بعیده ) یعنی این بازی بدون هیچ شکی موفق بوده و تو اولین نسخه ای این ای پی بزرگ خودش عالی عمل کرده . راه صد ساله رو یک شبه نمیشه رفت . حالا این نسخه اول این بازی هستش . در صورت موفقیت و چراغ سبز دادن سونی برای ساخت نسخه دوم این بازی اون وقت میشه دید که این ای پی چه مسیر دیوانه واری رو طی کنه و استودیوی ساکر پانچ که به شدت با استعداد هستش به چه سمت و سویی حرکت میکنه .
 
آخرین ویرایش:

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,495
نام
امین
کاملن از بازی راضی ام ولی خب تو بعضی موارد ریز میتونست بهتر بشه.
توقعی هم نداشتم که حس شبیه ساز کنجوتسو رو تو بازی ببینم.
بودن کاتانا تو بازی واسه من یعنی 40 درصد راه موفقیت طی شده :D 40 درصد هم ژاپن^:)^ اون 20 درصد باقی مونده هم تو سایر موارد پخش میشه:D

کف کار بازی حول 85 میچرخه و یجورایی موفقیت بازی تضمین شدست.
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
منم نمایش بازی رو با کیفیت عالی و به دقت دیدم، حرفی از گرافیک و موسیقی و این چیزا نمیزنم چون مشخصه کیفیت فوق‌العاده‌ای دارن اما همونطور هم که قبلا گفته بودم توی یک همچین بازی‌ای کامبت سیستم هست که حرف اول رو میزنه و با توجه به چیزی که دیشب دیدم واقعا ناامید شدم! انتظارم خیلی بیشتر بود، اون چیزی که نشون دادن اصلا چالشی نبود (حالا نمیدونم روی چه درجه سختی بوده) و هوش مصنوعی دشمنا هم باگ داشت.
امیدوارم همه‌ی اینها بخاطر این باشه که نخواستن زیاد in-depth بشن با نمایش بازی و اینکه در آینده چیزهای عمیق‌تری از مبارزات نشون بدن. ولی خب در حال حاضر در بهترین حالت میانگین 85 رو براش متصور میشم که با توجه به سابقه‌ی SP موفقیت عالی‌ای هست ولی خب نمیتونه جزو flagshipهای Goty Contender سونی قرار بگیره.

من SP رو برای خلق همچین ستینگی و ساخت یک بازی کم‌نظیر تو دوران فئودال ژاپن تحسین میکنم. تجربه‌ای هست توی گیمینگ که خیلی‌ها منتظرش بودن. امیدوارم موفق باشن و مزد 6 سال کار مداوم روی این پروژه رو بگیرن.
 

Kratos-_-0_0

کاربر سایت
Sep 10, 2012
938
نام
ارین
دوستانی که اگه اون حسی که میخواستین از بازی بگیرین منتظر یه گیم پلی سنگین و رئال بودن یا منتظر یه گیم پلی مثل sekiro و nioh بودین باید بگم اصلا راهو اشتباه اومدین :D
لپ کلام منتظر کیفیت کاری در
حد ناتی داگ و گوریلا یا
سانتا مونیکا نباشین که اصلا هم مهم نیست چون بیس ساکر پانچ یه گرافیک فنی قابل قبول گرافیک در کنار
ی گیم پلی واقعا فان و سرگرم کننده بوده
پست قبلیم گفتم ساکر پانچ تو یه سری چیزا پیشرفت کرده ولی همون
استدیو قدیم
از 2005 یا 2002 به اینور تا جایی که میدنم اگه اشتباه نکنم متای بالاتر ۸۵ نداشتن
اگه لذت نبردین دیگه منتظر نباشین تریلر بعدی علاقه مندتون کنینن ؛
انتظارتتون بالا نبرید که نا امیدتون کنه
---------------------------
اگه به موزیک بازی هم علاقه مند شدین
اسم اون سازی هم که جین میزنه شاکوهاچی ساز بومی ژاپنی هاست مدرس هم تو ایران داره کنار گیم شروع به یاد گیری کنین
موسیقی کلاسیک ژاپن با ساز شاکوهاچی اثری از Rodrigo Rodriguez - سانگ سرا
گوش بدین سیگار و چای و سیگار لذت ببرین


:D
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
دوستانی که اگه اون حسی که میخواستین از بازی بگیرین منتظر یه گیم پلی سنگین و رئال بودن یا منتظر یه گیم پلی مثل sekiro و nioh بودین باید بگم اصلا راهو اشتباه اومدین :D
لپ کلام منتظر کیفیت کاری در
حد ناتی داگ و گوریلا یا
سانتا مونیکا نباشین که اصلا هم مهم نیست چون بیس ساکر پانچ یه گرافیک فنی قابل قبول گرافیک در کنار
ی گیم پلی واقعا فان و سرگرم کننده بوده
پست قبلیم گفتم ساکر پانچ تو یه سری چیزا پیشرفت کرده ولی همون
استدیو قدیم
از 2005 یا 2002 به اینور تا جایی که میدنم اگه اشتباه نکنم متای بالاتر ۸۵ نداشتن
اگه لذت نبردین دیگه منتظر نباشین تریلر بعدی علاقه مندتون کنینن ؛
انتظارتتون بالا نبرید که نا امیدتون کنه
---------------------------
اگه به موزیک بازی هم علاقه مند شدین
اسم اون سازی هم که جین میزنه شاکوهاچی ساز بومی ژاپنی هاست مدرس هم تو ایران داره کنار گیم شروع به یاد گیری کنین
موسیقی کلاسیک ژاپن با ساز شاکوهاچی اثری از Rodrigo Rodriguez - سانگ سرا
گوش بدین سیگار و چای و سیگار لذت ببرین


:D
چقدر موسیقی آرامش بخش و باحالیه
 

RichesUNique

کاربر سایت
Jun 28, 2008
1,088
خداییش بازی از نظر گرافیکی هیچ مشکلی نداشت جز یه سری کم از تکسچرا که قشنگ معلومه کم کیفیتن مثل سنگ ها توی این دمو هرجا سنگ سفید رنگ بود خیلی بی کیفیت بودن

مشکل اصلیش هوش مصنوعی بود

این هم که راحت میمردن دشمنا بنظرم یا تا خر خره اپگرید بود یا ایزی مود بود
 
  • Like
Reactions: samadi741

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
گرافیک بازی فک براندازه اما گیم پلی اکشن بازی هنوز هم مبهمه و اگر کل بخش اکشن بازی همین باشه (که من همچین چیزی رو از ساکر پانج با اون سابقه ای که در گیم پلی infamous ها داره بعید میدونم) باید تاسف خورد و منتظر از دست رفتن پتانسیل بالای بازی بود.
دوستانی که اگه اون حسی که میخواستین از بازی بگیرین منتظر یه گیم پلی سنگین و رئال بودن یا منتظر یه گیم پلی مثل sekiro و nioh بودین باید بگم اصلا راهو اشتباه اومدین :D
لپ کلام منتظر کیفیت کاری در
حد ناتی داگ و گوریلا یا
سانتا مونیکا نباشین که اصلا هم مهم نیست چون بیس ساکر پانچ یه گرافیک فنی قابل قبول گرافیک در کنار
ی گیم پلی واقعا فان و سرگرم کننده بوده
انتظار یک گیم پلی سنگین و چیزی شبیه ب sekiro , nioh نداریم اما دوست هم نداریم با یک Ryse دیگه طرف بشیم
مطمئنا یک گیم پلی تکراری ب هیچ وجه فان نخواهد بود.بازم میگم من احساس میکنم کل گیم پلی اکشن بازی این نباشه
 
آخرین ویرایش:

Kratos-_-0_0

کاربر سایت
Sep 10, 2012
938
نام
ارین
چقدر موسیقی آرامش بخش و باحالیه
آره همراهشم یه حس عجیب
و مرموزی به آدم میده
دقیقا ژاپن تاریخ و سنت و موسیقیش
واقعا دوست داشتنیه
که حتی نمونش تو این تاپیک یا فروم های خارجی مشخص که همه هایپن سر این بازی که یکی از دلایل اصلیش
همین موضوعی که بالاتر گفتم
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
آره همراهشم یه حس عجیب
و مرموزی به آدم میده
دقیقا ژاپن تاریخ و سنت و موسیقیش
واقعا دوست داشتنیه
که حتی نمونش تو این تاپیک یا فروم های خارجی مشخص که همه هایپن سر این بازی که یکی از دلایل اصلیش
همین موضوعی که بالاتر گفتم
دقیقا
ژاپن کشور عجابیه
فرهنگ عجیب
طبیعت عجیب
مردمان عجیب
و تاریخ عجیب
یه جایی خوندم ژاپن قدیمی ترین تمدن تاریخه با ۵۰ هزار سال قدمت
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,201
نام
سامان
قسمت های عالی این گیم پلی ۱۸ دقیقه ای، موسیقی و گرافیک هنری بازی بود واقعا حرف نداشتن جفتشون
گرافیک فنی بازی نمیدونم چرا انگار یک دست نبود یک جاهایی خیلی خوب بود یک جاهایی انگار اصلا تکسچر نداشت. برام عجیب بود دیدم گرافیکو با لست ۲ مقایسه میکنین! گرافیک فنی بازی در حد هورایزن هم نبود چه برسه به لست!
سیستم مبارزات هم سلیقه ایه خودم به شخصه خوشم اومد. دیدم خیلیا با AC مقایسه میکنن و میگن خوب نشده که خب چون خودم از AC های جدیدم خوشم میاد این برام یه نکته مثبت بود:D
و اما بدترین بخش بازی که هوش مصنوعی بود اینا ربطی به درجه سختی نداشت یه جورایی یاد هوش مصنوعی مافیا ۳ افتادم حالا نه در اون حد افتضاح ولی واقعا خوب نبود امیدوارم اینو درست کنن!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر