PlayStation Ghost of Tsushima

  • Thread starter Thread starter Kainé
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Sucker Punch
تاریخ انتشار
July 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
نمی‌دونم این مقایسه‌ها با RDR2 برای چیه! :D
RDR2 بازی‌ای هست که کلاً هر نسل مشابهش رو شاید یکی دو جای دیگه ببینیم. بازی‌ای که از نظر جزییات و ریزه‌کاری‌ها و گرافیک استانداردهای جدیدی تعریف کرده و آدم چیزهایی توی این بازی عظیم و اپن‌ورلد می‌بینه که توی ۹۹٪ از خطی‌ترین بازی‌ها هم نمیشه دید!
یه بخشی از قضیه به جادوی سیاهی برمیگرده که راک‌استار بهش دسترسی داره و هیچ استودیوی دیگه‌ای نمی‌تونه حتی به تولید یه بازی اپن‌ورلد این مدلی با کیفیت راک‌استار فکر بکنه. نسل قبل هم نمی‌دونم چطوری GTAV رو برای اون کنسول‌ها با سخت‌افزار ۲۰۰۵ ساختن و الآن هم معلوم نیست RDR2 رو دقیقاً چطوری انقدر عجیب تولید کردن.
یه بخشی هم به عظمت پروسه‌ی تولید بازی‌های راک‌استار مربوط میشه که قابل مقایسه با اکثر استودیوها نیست. یعنی تعداد افرادی که روی بازی کار می‌کنن رو بعید می‌دونم اصلاً بشه کنار تعداد سازنده‌های بازی‌ای مثل Ghost of Tsushima گذاشت و توی دو تا مقیاس کاملاً متفاوت قرار دارن!
در مجموع به نظرم راک‌استار یه جورایی نقش مسی و رونالدو رو توی دوران اوج این دو بازیکن داره. بقیه بازیکن‌ها ممکن بود خیلی هم خفن کار کنن و آدم کیف می‌کرد از نوع بازی‌شون، ولی باز به جادوی این دو نفر نمی‌رسیدن. ولی دلیل نمی‌شد بگیم چون مسی و رونالدو در اون حد بودن، پس بقیه نقش شلغم رو داشتن! :D
 
خب تریلر رو دیدم چند نکته بشدت جذاب بود ولی خدایی چند نکته همون نقاط جذاب رو به فنا میداد اول بگم بخدا فن هیچی نیستم جز استقلال :D این از این اول محیط بازی بشدت بکر جذاب و عالی طراحی شده بود وزش باد و برگ و گل دم اسب و خلاصه دود اینا که همتون دیدین کف بر هم شدین بریم سراغ نکات یکمی بد بازی اولین نکته بد جزییات همین محیط خوب و قشنگه که اگه از نزدیک نگاه کنین واقعا عجیب بنظر میرسه که چرا اینجوریه نکته بد انیمیشن یکنواخت و خیلی شبیه بهم مردن دشمناس یعنی تو ممکنه دوتا دشمن کنار هم بکشی ولی یجور بمیرن چند ثانیه رو پا یهو میفتن نکته بد دیگه هوش مصنوعی بد بازیه که بشدت تو ذوق میزد انگار یه سامورایی رفته با بچه دبیرستانیا دعوا راجب مبارزات به شخصه دوس داشتم ولی نکته جدیدی که بگم وای چقد جدید خدایی ندیدم نحوه لول اپ هم بگم براتون البته پیش بینیم اینه ها نیاین بگین چجوری با یه تریلر 18 دقیقه ای کل بازیو حدس زدی ولی مشخصه تا حدودی پیدا کردن چندتا مقبره و احترام گذاشتن به سبک سامورایی ها نجات دادن حیوونا و ازاد کردن چند منطقه که به دست شورشیا گرفتاره یه چیزی هم که یکم اذیتم کرد اینه که با است رد بشی از جلو یه بوته و اون ایتم برداری اینکه انیمیشن نیس برا این کار اونم یه بازی در این حد که خیلیا فک میکردن مثل من بازی سال و فلان یکم عجیبه کاری به خسته کننده بودن این دست انیمیشنا ندارم که شش ساعت وایسی پوست درخت بکنه ولی بنظرم نبودش نکته منفیه تا بودنش راجب مقایسه با رد دد 2 واقعا مقایسه خوبی نیس من با نظر دوستمون موافقم سالهای سال رو یه بازی مثل رد دد کار شده فقط خط دیالوگ بازی به هزاران میرسه جزییاتی که بکار رفته اصلا عجیبه حالا یکی از دوستان میگفت حوصلم سر رفت بازی میکردم برام عجیب بود چجوری میشه ادم از رد دد حوصلش سر بره تعداد افرادی که رو رد دد کار کردن کجا این کجا خیلی فرق داره شرکت سازنده کجا این کجا سابقه ها هم نگاه کنین قابل مقایسه نیس ببینین بازی کلون یه بازی دیگه باشه ازش الهام گرفته باشه بنظرم بدم نیس از انچارتد گرفته که از تام رایدر الهام گرفته تا خیلی بازیای دیگه که موفق هم بودن من این بازیو مخلوطی از فار کرای اساسین نیوح مبینم در قالب سامورایی که اتفاقا شاید موفق هم باشه فقط باید زمان داد . نزنین مارو فقط :D
 
بنظرم تاپیک Vs رو باز کنید تا اوضاع بدتر نشده :D
در بحث مقایسه با بازیهای دیگه واقعا نمیشه مقایسه نکرد. غیرقابل انکاره که got اومده از بازیهای هم سبک الهام گرفته در نتیجه این مقایسه ناخودآگاه تو ذهن ادم شکل میگیره.
 
  • Like
Reactions: Imaginative
این Duel بخش جالب بازی بود قبلاً Duel تو بازی های وسترن تجربه کرده بودیم اینجا Duel سامورایی وار با استادها به نظرم خیلی جالب میشه باید دید طراحی و مکانیزم های چجوری درمیان
 
من نمیدونم چرا این قضیه الهام گرفتن این بازی داره اینقدر بولد میشه؟همه ی بازیهای امروزی از هم الهام میگیرن ولی چرا فقط برای این بازی مطرح میشه؟خود اساسین های جدید از ویچر الهام گرفتن یا گیرز اخری یکی از اعضای ارشد کوالیشن میگفت تو بعضی مسائل از گاد جدید الهام گرفتن یا تم اساسین اخری شبیه گاد جدید هست یا توم ریدر های مدرن از آنچارتد الهام گرفتن یا سایبرپانک المان ها و تم بازیهای مختلف رو با هم میکس کرده.مثل دئوس اکس و مکس پین(اهسته کردن زمان) و تیرهای کات دار(اسم بازی یادم نیست) و ... یا همین شایعه که گفته بود بازی جدید پلی گراند گیمز تو تم و سبک hzd هست و از اون الهام گرفته یا بازی elden ring که یه اینسایدر میگفت از زلدا و شدو اف کلولوس الهام گرفته و ....
 
یادش بخیر. گرافیک
View attachment 142040
ش تو همین حد هم باشه اوکیه
اون گلا که میپاشه بالا... عمرا از نظر گرافیک فنی و جزئیات به پای هورایزن برسه.. ولی تو بحث هنری و فضا سازی گوست منو خیلی بیشتر گرفت...

سازنده ها تو همه بخش های بازی روی دو تا چیز تاکید داشتن، نمیتونم بگم شبیه سازی، بهتره بگم فضا سازی و استایلیش بودن.... تو قدم به قدم این نمایش دیشب میشد این دو مورد رو دید.
 
به به تایپک دست چه کسی هم افتاده:o احسان عزیز:x

تصویر پست اول هم عالیه:-bd؛ آدم احساس می کنه داره یه تصویر از بازی های پلی استیشن رو میره و اون لیبل ساکر پانچ سمت چپ هم به عنوان تروفیه.:D


یه تشکری هم از نریمان بکنیم بخاطر زحماتش.\m/
 
تریلرهایی که من دیدم خیلی بی کیفیته! کیفیت 1080 گرفتم ولی انگار 140p بوده اندازه fullHD کش اومده :|

یه نسخه 1080 گرفتم 245 مگ یکی دیگه نزدیک 400 مگ یکی از یکی بدتر :|

یه نسخه اصلی با کیفیت کسی نداره؟ HD هم باشه خوبه ولی نسخه استریم نباشه؟
 
خب بعد از هایپی که خودم شدم قبل از اومدن تریلر و سعی کردم با شما هم در میون بزارم :D گفتم یه سری چیزایی که نظر منو به خودش جلب کرد بگم
اولین چیزی که نظرمو جلب کرد و میتونم بگم سورپرایز شدم، رابطه و تنازع بین واقعیتی که اتفاق افتاده (حمله وحشیانه مغول ها) و موقعیت ایستایی که حاکم بر اون سرزمین بوده (ژاپن). مغول ها که خودتون بهتر میدونید که چه قدر وحشی بودن و هرجایی که میرسیدن فقط خرابی به بار میاوردن، فرهنگ کوهستان و خوی وحشی گری داشتن، از اون طرف، ژاپن با همه ملاحظات تاریخی و جنبه های مثبت و منفی فرهنگ شون (مثل همه جوامع و به خصوص جوامع قرون وسطایی)، این اعتقاد به طبیعت و االهام گرفتن از طبیعت توی زندگی روزانه، بسیار جذاب توی بازی پیاده سازی شده.
از کمک گرفتن از باد، تا پرنده ها و حیوانات، احترام به افراد مرده و به خصوص معابد که به نظر میاد نقش پررنگی هم توی ساخت دنیا و حتی گیم پلی داره، همه و همه خیلی قشنگ درون بازی هست.
این اکتشاف و exploration که اتفاقا بخش اول و بزرگ تریلر هم بود، منو بسیار یاد زلدا ها و Shadow of the Colossus میندازه، یعنی دقیقا نوع دیدگاهی که ژاپنی ها و به خصوص بازی سازا(اودا، میاموتو)، فیلم ساز ها (کوروساوا، میازاکی استودیو جیبلی) و حتی موسیقیدانان دارن به سرزمین خودشون که نوعی همزیستی با طبیعت هست، حالا استودیویی آمریکایی، همون حس رو داره به من منتقل میکنه.
اینکه به سرزمین خودت اعتماد کنی و همراه نشانه های طبیعت بشی و بتونی راه خودتو پیدا کنی و به دشمنی که به سرزمین ات حمله کردن و زندگی طبیعی و جاری رو ازت گرفتن، بتونی برش غلبه کنی، خیلی حس خوبیه که ساکر پانچ با همون charm همیشگی که داره، به من منتقل کرد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or