PlayStation Ghost of Tsushima Director's Cut

سازنده
Sucker Punch
تاریخ انتشار
July 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5
GHOST.png

سازنده: Sucker Punch Productions
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: PS4 , PS5
تاریخ عرضه: 20 آگوست, 2021
پس شایعات فراوان, بالاخره از نسخه ارتقا یافته عنوان موفق Ghost of Tsushima به صورت انحصاری برای کنسول های PS4 و PS5 رونمایی شد.
این نسخه به قیمت 70$ عرضه خواهد شد و در صورت داشتن نسخه اصلی میتوانید با 10$ به نسخه نسل بعدی درسترسی پیدا کنید.

اما این نسخه شامل چه محتوای جدیدی خواهد شد؟

1. جزیره جدید Iki و محتوات داستانی تازه
2. مینی گیم های جدید
3. سیستم lock on (با آپدیت به نسخه معمولی اضافه میشه)
4. تکنیک ها ودشمنان جدید
5. حیوانات جدید برای نوازش!
6. lip-sync فیکس شده, دوبله ژاپنی (انحصاری PS5)
7. قابلیت پنهان کردن Quiver با تریدان (با آپدیت به نسخه معمولی اضافه میشه)
8. مد جدید برای بخش Legends (با آپدیت به نسخه معمولی اضافه میشه)
9. آرمور جدید برای جین و اسبش

تصاویر
1.JPG 2.JPG
3.JPG 4.JPG
 
آخرین ویرایش:

nimaprince

کاربر فعال بخش مطبوعات و دنیای بازی
کاربر سایت
Jun 4, 2009
2,332
نام
نيما
سلام به همه دوستان
من خیلی وقت پیش روی PS4 بازی اصلی رو پیش خرید کردم
اون موقع تا وسط های بازی رفتم و بخاطر مشکلاتی که داشتم کلا نزدیک 1 الی 2 سال فکر کنم دست به کنسول PS4 نزدم
یه 3-4 ماه پیش PS5 خریدم
چون روی اکانتم خیلی بازی داشتم اکثرشون با یه مبلغ 10 دلاری به نسخه های PS5 آپگرید کردم، که حقیقتاً اصلا از این کار سونی خوشم نیامد
چون مایکروسافت بصورت رایگان این کار رو کرد برای عناوینش

حالا بگذریم
خواستم این بازی گوست آف سوشیما رو بخرم دیدم برام گزینه آپگرید به PS5 نه 10 دلاری و نه 30 دلاری فعال نیست
در صورتی که من قبلاًٌ نسخه PS4 رو خریده بودم توی نسل قبل به قیمت 60 دلار (پیش خرید) ولی الان میرم توی استور گزینه ای برای خرید یا آپگرید محصول نمیبینم
داخل کنسول و توی کتابخانه بازی هام نسخه PS4 برای نصب و اجرا هست ولی برای PS5 نیست و میگه نسخه کامل رو باید بخری
الان توی استور اکانت من
Ghost of Tsushima DIRECTOR’S CUT نسخه PS4 برام 40 دلار هستش
Ghost of Tsushima DIRECTOR’S CUT نسخه PS5-PS4 برام 50 دلار هستش

(UPGRADE) PS4 Ghost of Tsushima DIRECTOR'S CUT برام غیر فعال هستش

این یعنی چی؟!!!
یعنی باز باید 50 دلار بدم بابت بازی !!!!
 
  • Like
  • Sad
Reactions: Taha75 and Dead2021

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,703
نام
Ebrahim
(UPGRADE) PS4 Ghost of Tsushima DIRECTOR'S CUT برام غیر فعال هستش

عجیبه که برات غیر فعاله! چون خود من بازی (نزدیک به یک سال پیش) رو با ۲۰ دلار به نسخه نسل بعد آپگرید کردم!

===================================

امروز نشستم بازهم پا بازی؛ به هیچ عنوان نمیخوام تمومش کنم! :D :|

چند هفته ای میشه که همش دارم نقشه بازی رو شخم میزنم و ماموریت های فرعی رو میرم! :D

واقعا بازی فوق العاده ای ساختن؛ تصاویر بازی رو میشه پرینت گرفت و قابشون کردن تو اتاق! :D :x \m/

کاشکی نسخه فیزیکی بازی رو میخریدم که بدونم تو این دنیای بی رحم، هنوز قشنگی های خودشو داره! :D
 

Dead2021

کاربر سایت
Jul 20, 2021
988
دوستان من تمام آپگریدهای Trapper رو به دست آوردم،ولی هنوز سراغ dlc بازی نرفتم
سؤال من اینه، حالا که دیگه گزینه‌ای برای آپگرید در trapper نیست، این پوست حیوانات رو می‌تونم با خیال راحت بفروشم یا جلوتر در بازی اصلی و dlc بکار میاد ؟

(UPGRADE) PS4 Ghost of Tsushima DIRECTOR'S CUT برام غیر فعال هستش

این یعنی چی؟!!!
یعنی باز باید 50 دلار بدم بابت بازی !!!!

در مورد بخش اول که بهتون حق می‌دم این حرکت سونی (پیرامون میان‌نسلیها ) کاملن دور از مشتری مداری بود و هست
ولی در مورد مشکل تون شما همون نسخه‌ی ps4 که براتون موجود هست رو دانلود و نصب کنید ، شاید بعدش اون گزینه فعال بشه
البته اگه دغدغه‌ی حجم اینترنت دارید،شخصن نمی‌تونم تضمین کنم که مشکل حل میشه بهتره بیشتر سرچ کنید تو نت (به انگلیسی)

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
آخرین ویرایش:

DoReMi

کاربر سایت
Feb 24, 2022
296
با زبان ژاپنی و کوروساوا مُد برای اولین بار پا به دنیای سوشیما گذاشتم. حقیقتا انتظار چنین قاب هنری قشنگی رو نداشتم. یه لحظه وسط گشت و گذار سوئیچ کردم روی normal display و محو تماشای محیطی شدم که موندم در ng+ به حالت رنگی در بیارمش. فعلا دور اول رو با همون سیاه سفید پیش میرم که قشنگ تو کف همه ی محیط ها بمونم برای ng+.
 

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,703
نام
Ebrahim
بالاخره دیروز عصر تمومش کردم.

همیشه گفتم که من خواب چنین بازی ای رو دوران نوجوانی میدیدم! چون همیشه عاشق فرهنگ غنی و قدیمی ژاپن باستان بودم و هستم.

بازی دقیقا همون چیزهای که من دوست دارم رو داره؛ گرافیک کمرشکن و زیبا، داستان بی نقص (که پایان بازی گریه ام گرفت)، موسیقی گوش نواز که در پایان بازی به اوج خودش رسیده بود و روح روان آدمو نابود میکرد!

گیم پلی بازی در عین سادگی، ولی بسیاری دوست داشتنی ساخته شده؛ طوری که همون موقع خواستم برم سراغ نیوگیم پلاس!

شخصیت پردازی و رابطه با دیگر شخصیت های به خفن ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده!

این بازی تا مدتها تو یادم میمونه!

۱۰/۱۰

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن که در این چند ماه گذشته بازی کردم به ترتیب زیر است:

۱. لست ۲

۲. گوست او سوشیما

۳. گاد ۲۰۱۸

۴. اسپایدرمن مایلز مورالز

۵. اسپایدی ریمستر
 

DoReMi

کاربر سایت
Feb 24, 2022
296
با زبان ژاپنی و کوروساوا مُد برای اولین بار پا به دنیای سوشیما گذاشتم. حقیقتا انتظار چنین قاب هنری قشنگی رو نداشتم. یه لحظه وسط گشت و گذار سوئیچ کردم روی normal display و محو تماشای محیطی شدم که موندم در ng+ به حالت رنگی در بیارمش. فعلا دور اول رو با همون سیاه سفید پیش میرم که قشنگ تو کف همه ی محیط ها بمونم برای ng+.
از این پیام تا امروز فکر میکنم نزدیک به ۱۰۰ ساعت غرق در دنیای این بازی بودم و داستان اصلی و کوئست های بازی به اتمام رسید. سوای از بحث های فنی و ...، با یک اثر فرهنگی مواجه هستیم و نکته قابل تاملش این هست که فرهنگ مشرق زمینی که ازش صحبت میکنم، توسط یک استودیوی مغرب زمینی طراحی و ارائه میشه. دنیای سوشیما سراسر زیبایی، شرافت، نجابت و احترام به یکدیگر هست. چیزی که بازتاب اصالت و ریشه های مشرق زمین و دیار سرزمین های افسانه ای و جادویی هست.

به طور مثال، وقتی سر و کله ی سم در دنیای بازی پیدا میشه، برای همه جای سوال هست که چرا و چطور به این روز افتادیم که برای مقابله با دشمن باید به سم پناه ببریم. چیزی که اگر در یک بازی برخاسته از فرهنگ غرب می بود، یک چیز کاملا عادی و انسانی تلقی میشد. مرحله اول بازی با احترام به هویت و انسانیت همه شروع میشه و این وقار و احترام در مرحله ی آخر تکرار میشه‌. معتقدم که فایت نهایی بازی، جزو ماندگارترین و هنری ترین چیزهایی هست که یک نفر در زندگیش میتونه تماشا کنه. باز هم دوست دارم درباره ی ابعاد فرهنگی این بازی بنویسم و یا بخونم. یادمه وقتی میازاکی Sekiro رو معرفی کرد، شیفته ی فرهنگ سامورایی و فرهنگ سرزمین های دور شدم و سوشیما تیر خلاصی بود که بیش از پیش به این سمت از کره ی زمین توجه نشون بدم و مطمئناً این مسئله از مشاوره گرفتن بسیار و مطالعه و بررسی این فرهنگ ریشه گرفته.

بازی زلال هست. لقمه گنده تر از دهنش بر نمیداره و همونی که پیش روی مخاطب میزاره هم سرشار از احترام و مشتری مداری هست. سوای از پول هایی که سونی به جیب زده دارم به مسئله نگاه میکنم. بازی هیچ ادعایی نداره و در عین حال در تمام ابعاد میتونیم ازش بعنوان یکی از بهترین آثار این صنعت یاد کنیم. مثل بازی های هم سبک و سیاق خودش، تو حلق و چشم مخاطب نمیکنه مولفه های مختلفش رو. تکلیفش با خودش معلومه.

به یاد نمیارم دیگه کجا چنین روایت شسته و رفته ی قشنگی رو هم در داستان اصلی و هم در مراحل فرعی شاهد بودم. من بعد از گذشت ساعت ها از شروع اولین کوئست فرعی، تمام اطلاعات و جزئیات اینکه دور و اطرافم چه خبر هست و این npc ها کی هستن در ذهنم بود. برعکس خیلی بازیای دیگه که یادت میره وسط مراحل که این کیه، اینجا کجاس، در سوشیما همه چیز یادتون میمونه و علت این موضوع هم اینه که در کمتر بازی دیگری، کارکترهای غیراصلی اینقدر عمیق و تحسین برانگیز دیالوگ میگن. یعنی عملا با هویج مواجه نیستیم و کارکترها همپای جین ساکای، شخصیت شون عمیق تر میشه و چیزی کم ندارن.
چه دیالوگ هایی،
چه داستانی،
چه اتمسفری! لعنت بهت ساکرپانچ. تعداد مناظر و لوکیشن های نفس گیر و بی نظیری که در این بازی مشاهده میکنید اونقدر زیاده که دیگه کار از فوتومد میگذره. یه جاهایی دسته رو کنار میذاشتم و فقط از محیط لذت میبردم. مثلا داری با اسب لا به لای محیط کوهستانی میلولی و به یکباره از یک روزنه، راهت به یک دشت پر از گل های رنگارنگ باز میشه. طیف رنگ ها و تنالیته های مختلف، بازی رو به یک بوم نقاشی بدل میکنن و شما در برابر این همه زیبایی، بی دفاعید.


من حوصله ی گشتن دنبال کالکتیبل رو ندارم و معمولا بازی هایی که تروفی هاشون به این صورت باشه رو زیاد درگیرشون نمیشم که بگردم ببینم فلان قطعه کجاست و این مسئله شامل حال سوشیما هم شد و سعی کردم تا جای ممکن با جزیره تعامل داشته باشم و نتیجه ی این تعامل در ۹۹ درصد مواقع چیزی جز لذت برام در پی نداشت.

یه کم از نکات منفیش بگم:

۱. بعضی جاها گرافیک بازی در حد دو سه نسل قبل میشه و یه جاهایی توازن و تعادل گرافیکی رو شاهد نیستیم. یه جاهایی، مصنوعی بودن محیط تو ذوق میزنه و در اکثر جاها البته، زیبایی هنری بازی جور گرافیک فنی رو میکشه که البته با در نظر گرفتن گستره و scale بازی، نمیشه زیاد بهش خرده گرفت

۲. مراحل فرعی اگرچه که دیالوگ و خط داستانی خیلی قشنگی دارن ولی در بعضی مولفه ها شبیه هم میشن و به تکرار مبتلا میشن

۳. حیات وحش تو بازی عملا تو دیوار هست در همه ابعاد، کاش کلا شاهد چنین تنوع جانوری مصنوعی و بی جزییاتی نمی بودیم. مثلا یه گوزن رو تو بازی با تیر کمان بزنید انگار که یه بادکنک رو تیر زدی.

۴. هوش مصنوعی دشمنا گاهی اذیت میکنه و تعجب برانگیزه.

و یکی دو مورد دیگه که حضور ذهن ندارم.

در کل، سوشیما یک بازی به یادموندنی و بسیار زیبا هست که باید تجربه بشه چون در این دنیای پرهیاهو، خلوت کردن در دنیای رنگارنگ سوشیما میتونه تسلی خاطر و آرامشی باشه که تا گیمر نباشی نمیفهمی.
 
آخرین ویرایش:

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,108
نام
حسین
تازه شروع کردم. خاک بر سرم که زودتر نرفتم سراغش :|

بازی نیست که، رسما فیلم سینماییه. چه گرافیکش چه از لحاظ کارگردانی. آدم جدی جدی فکر میکنه داره یکی از آثار کوراساوا رو میبینه.

من حالم از بازیهای RPG بهم میخوره ولی این یکی اصلا ابر شاهکاره.
 

Amir09

کاربر سایت
Aug 10, 2008
1,656
نام
امیر
خوشحالم میبینم ارزش این بازی دو سال بعد از انتشارش داره بیشتر داره دیده میشه. متای گوست اصلا بازتاب دهنده ی کیفیت اصلی این بازی نیست. وسوسه شدم برم نسخه فیزیکی Director’s cut رو هم برای PS5 بگیرم و ۶۰ فریم لذت ببرم. این بازی از اونهاست که باید فیزیکی داشتش.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر