![Gears-of-War_E-Day_Announce_Screenshot_6-f4080b1e36291f34bdad.jpg Gears-of-War_E-Day_Announce_Screenshot_6-f4080b1e36291f34bdad.jpg](https://forum.bazicenter.com/data/attachments/308/308550-ae6bef08f37f9e89d1df521761cf7164.jpg?hash=rmvvCPN_no)
سازنده: The Coalition
ناشر: Microsoft Studios
سبک: شوتر سوم شخص
پلتفرم: PC , Xbox Series
صفحه Steam : دارد
تاریخ عرضه: نامعلوم
بخش چند نفره : تایید نشده
Co-op : تایید نشده
آپدیت و ویرایش این پست ادامه خواهد داشت.
آخرین ویرایش:
تریلر که حرفی نیست ولی اینکه بخوای از تریلر معرفی هم نتیجه بگیری زیاد منطقی نیست باید گیم پلی ببینیم.یه بار دیگه تریلر معرفی بازی رو ببین جوابت رو میگیری...![]()
اتفاقا سر همین مسئله کلی بحث کردم از سریع شدن گیم پلی سر هر نسخه شاکی بودم سر همین سگانه. حتی دیمیج دشمنان هم سر هر نسخه غیر طبیعی تر میشد افکتهای خون پاینتر میومد تیکه تیکه شدن دشمنها مصنوعی تر میشد.همینه که راد فرگوسن رفته الان 2-0 جلویم اینها هم قطعا بازخوردهای ملت رو دیدن و قصد دارن همه چیز جبران بکنن البته سقوط گرز تقریبا از دو سه سال بعد از گرز 2 آغاز شد که یک عده هی میگفتن بازی باید تحول داشته باشه بازی باید رنگی باشه و کلی فضا های سبز و شاد داشته باشه و یک عده هم میگفتن گیم پلی بازی سنگینه و باید طوری باشه که گیمر های کژوالم جذب خودش بکنه حالا بعد از 10 -15 سال همه دارن خدا خدا میکنن بازی برگرده به ریشه ها!
کلا گیم پلی بازی تغییر دادن تو شماره های یک و دو شما برای کشتن حریف حتما باید تاکتیک و استراتژی داشته باشی و برای کشتن یک نفر باید کلی وقت صرف میکردی اما تو شماره سه به بعد و آواخر نسخه 2 همه اینها کنار گذاشته شد و برتری بازیکنها فقط به سرعت عمل دست بود و تو 2 دقیقه میدی ده نفر یکی 50 نفر کشتن! اونجا بود که هر کی پینگش پایین تر بود هر کی سیستم بهتری داشت و حتی کسی که به قول معروف دستش گرم تر بود بهتر نتیجه میگرفت و اون تاکتیک و استراتژی به حاشیه رفت این اواخر هم که یک عده به موس رو آورده بودن حتی روی کنسول و اصلا قضیه مسخره شده بوداتفاقا سر همین مسئله کلی بحث کردم از سریع شدن گیم پلی سر هر نسخه شاکی بودم سر همین سگانه. حتی دیمیج دشمنان هم سر هر نسخه غیر طبیعی تر میشد افکتهای خون پاینتر میومد تیکه تیکه شدن دشمنها مصنوعی تر میشد.
مثلا تو شماره ۱ بازی یه نارنجک مینداختی قشنگ یه ور دشمن طبیعی متلاشی میشد و کنده میشد ولی تو شماره ۳ به چهار قسمت مساوی تقسیم میشد! خیلی وقتها ها تیکه هاغیب میشدند. حتی شات گان هم همینطور بود ولی تو شماره یک شات گان را به هرجای دشمن میزدی همون قسمت اسیب میدید. کلا شماره یک حس واقعی تر داشت سنگین بود. ویدیوهای مقایسش تو یوتیوب هست.
حتی سنگر گیری ها تو هر شماره بیشتر سُر میخوردن که تو شماره ۵ ماشالا از پشت سنگر ۲٠ متر مونده سُر میخوردن میرفتن پشت سنگر انگاری رو زمین یخ ریخته بودند.
فرخ اینکه Matt searcy چطور کارگردانی هست به نظرم نمیشه درموردش نظر قطعی داد چون 2 تا سمت قبلیش Campaign designer بوده که اون خودش جای بحث داره ولی در کل اگه بخوایم به کارگردانی هایوباسترز نگاه کنیم به وضوح الگوبرداری زیادی از Gears of war 2 شده چه از لحاظ لول دیزاین چه از لحاظ استفاده ایده ها. مثالشم اینه اگه یادت باشه تو گرز 2 یه مرحله داشتیم که رو پلتفرم قایق مانندی یک مسیری روی آب طی میکردیم تا به nexus برسیم که در همین حین با دشمن ها هم وارد مبارزه میشدیم که در آخر با leviathan جنگیدیم حالا دقیقا همون سناریو پلتفرم شناور رو تو هایوباسترز داریم ولی این بار روی مواد مذاب، اصلا به نظر من مد escape یا کلیت هایوباسترز ریشش از مرحله rift worm تو گرز 2 بیرون اومده خودت این مرحله رو ببینی متوجه منظورم میشی. اینا تنها شواهدی هست که من میتونم بهشون اشاره کنم.اینکه Matt Searcy شاید کارگردان خوبی باشه ولی ذهنیت مریض مثل کلیفی داره؟
Hivebusters بخش دی ال سی بازی خوبی بود ولی بیشتر فان بود تا این که بگم گیم پلی عمیقی داشته .حالا در کمال تعجب کلی صحنه توش من دیدم که افکتهای خون کلا حذف شده بودند.
حالا من واقعا تو این مورد زیاد تجربه ندارم که واقعا بدونم کارنامه Matt Searcy چطوری هست؟
ولی از نظر شما کارگردان قابل اعتمادی هست؟ میتونه واقعا گیم پلی خشن و دلهره اور ایجاد کنه؟
ایا هستند کسانی که کنار Matt Searcy که کمکش کنند؟
در کل راد فرگوسن کسی بود که سر جاجمنت اعتقاد داشت که باید LORE در خدمت گیم پلی باشه! که یکی از احمقانه ترین چیزهایی بود که اون زمان شنیده بودم. برای همینه که تو گرز آو وار جاجمنت ما تو بخش کمپین لنسر با اره برقی داشتیم در صورتی که حوادث جاجمنت کمی بعد از E-DAY و قبل ساخته شدن MK2 روایت میشد، یه عده میگن لنسر با اره برقی انقدر آیکانیکه که نمیشد تو کمپین نزارنش ولی خب بدترین کار ممکن اینه که به LORE بازی صدمه بزنن، درکل جاجمنت بازیه عجیبی بود.همینه که راد فرگوسن رفته الان 2-0 جلویم اینها هم قطعا بازخوردهای ملت رو دیدن و قصد دارن همه چیز جبران بکنن البته سقوط گرز تقریبا از دو سه سال بعد از گرز 2 آغاز شد که یک عده هی میگفتن بازی باید تحول داشته باشه بازی باید رنگی باشه و کلی فضا های سبز و شاد داشته باشه و یک عده هم میگفتن گیم پلی بازی سنگینه و باید طوری باشه که گیمر های کژوالم جذب خودش بکنه حالا بعد از 10 -15 سال همه دارن خدا خدا میکنن بازی برگرده به ریشه ها!
ممنون از اطلاعاتفرخ اینکه Matt searcy چطور کارگردانی هست به نظرم نمیشه درموردش نظر قطعی داد چون 2 تا سمت قبلیش Campaign designer بوده که اون خودش جای بحث داره ولی در کل اگه بخوایم به کارگردانی هایوباسترز نگاه کنیم به وضوح الگوبرداری زیادی از Gears of war 2 شده چه از لحاظ لول دیزاین چه از لحاظ استفاده ایده ها. مثالشم اینه اگه یادت باشه تو گرز 2 یه مرحله داشتیم که رو پلتفرم قایق مانندی یک مسیری روی آب طی میکردیم تا به nexus برسیم که در همین حین با دشمن ها هم وارد مبارزه میشدیم که در آخر با leviathan جنگیدیم حالا دقیقا همون سناریو پلتفرم شناور رو تو هایوباسترز داریم ولی این بار روی مواد مذاب، اصلا به نظر من مد escape یا کلیت هایوباسترز ریشش از مرحله rift worm تو گرز 2 بیرون اومده خودت این مرحله رو ببینی متوجه منظورم میشی. اینا تنها شواهدی هست که من میتونم بهشون اشاره کنم.
View attachment 341668View attachment 341669
در کل بر اساس مصاحبه هایی که انجام دادن میشه گفت به یه درکی رسیدن که فنها چی میخوان مثل همین خشونت ، المان های ترس یا از خودگذشتگی که تو 2 شماره قبلی وجود نداشت. حتی اگه به E-HOLE داخل تریلر نگاه کنیم خیلی وهم آورتر نسبت به ساخته اپیک هستش. البته سوال هایی هم برای من بعد از خوندن مصاحبه ها پیش اومده چون طبق گفته کارگردان بازی داستان E-DAY طی چندین روز روایت میشه و برند دایرکتور بازی هم گفته Gears of war بدون chainsaw گرز نمیشه ولی حداقل اینو از لحاظ lore داستانی میدونیم که 1 سال بعد از E-DAY زمانی که Marcus fenix ، dom santiago ، tai kaliso و padrick salton تو شهر Jannermont وارد نبرد تن به تن مرگبار با لوکاستها میشن tai از Powersaw صنعتی برای کشتن لوکاست استفاده کرد که بعدش این ایده مجهز کردن مارک 1 لنسر به chainsaw bayonet رو بعد از بازگشت به Ephyra مارکوس با آدام فینکس به اشتراک گذاشت. حالا دقیقا به چه صورت میخوان این قضیه رو حل کنن با توجه به timeline بازی در حاله ای از ابهامه.
در کل راد فرگوسن کسی بود که سر جاجمنت اعتقاد داشت که باید LORE در خدمت گیم پلی باشه! که یکی از احمقانه ترین چیزهایی بود که اون زمان شنیده بودم. برای همینه که تو گرز آو وار جاجمنت ما تو بخش کمپین لنسر با اره برقی داشتیم در صورتی که حوادث جاجمنت کمی بعد از E-DAY و قبل ساخته شدن MK2 روایت میشد، یه عده میگن لنسر با اره برقی انقدر آیکانیکه که نمیشد تو کمپین نزارنش ولی خب بدترین کار ممکن اینه که به LORE بازی صدمه بزنن، درکل جاجمنت بازیه عجیبی بود.
در کل هر نسخه از سه گانه زمان خودش خیلی خوب بود و تو نسخه سوم گیم پلی کاملا بی نقص شد. البته من خودم همیشه نسخه اول و دوم رو ترجیح میدادم ولی چیزی که تو همه نسخه ها وجود داشت اسکیل گپی بود که به معنای واقعی بین همه پلیرها وجود داشت و چیزی نبود که یک شبه همه بتونن تو بازی خبره بشن بلکه زمان زیادی میبرد.
منم خودم از کسانی بودم که نسبت به آرت دایرکشن شماره سوم بازی که رنگو لعاب بیشتری گرفته بود زاویه داشتم ولی خب کاریش نمیشد کرد چون Unreal engine 3 با تکنیکهای جدیدی که اون زمان معرفی کرده بود میخواست شرکت های بازیسازی رو به سمت خودش بیاره و حتی اپیک از Gear of war 3 به عنوان وسیله ای برای شوکیس گرافیکی و تبلیغاتی استفاده میکرد.
یادمه یک زمانی حدود 10- 15 سال پیش تو این فروم یک عده میگفتن شخصیت پردازی هاپوکومار از مارکوس بهتره! و یک سری بازی ها مثال میزدن ولی الان بعد از گذشت این همه سال تقریبا همه مارکوس فینکس و شخصیتش می شناسن و خیلی ها منتظرن که دوباره برگرده و برعکس خیلی از بازی های که قبلا دوستان مثال میزدن کامل فراموش شدن کلا دنیا گرز برخلاف چیزی که یک عده قبلا ادعا میکردن داستان عظیم و پیچیده ای داره و به اندازه کافی هم عمق داره و هر کدام ازکارکترها یک شخصیت مخصوص به خودش داره که میشهبرای هر کدومش یک سناریو کامل تعریف کردView attachment 341732
دقیق دو روز بعد از شوکیس بازی رو دانلود و نصب کردم و وقتی فهمیدم نسخههای ۲ و ۳ برای ویندوز نیست قلبم شکستیه کالکشن لازمه این سری واقعا
تنها چیزی که این جو و فضا کم داره یه نسخه از Uncharted هست برای رقابت و به یاد قدیما تو سر و کله همدیگه زدن که کدومشون تکسچر سیب زمینی گوشه کادر تصویرش بهتر و با جزییاتترهمقایسه Unch 3 و GeoW 3 از افسانهایترین مباحث این سایت بود
مارکوس با برگشتش یه دنیا خاطره نه فقط از خودش و بحثهای مرتبطت و آدما، بلکه اون سن و زندگیهای شخصی و اون تاریخ رو هم با خودش آورد.
پ.ن: ماکروسافت ببینه دارم بازی کنسول سلرش رو با شبیه ساز دوالسنس بازی میکنم قطعا یه آدمکش میفرسته سراغم![]()
از زمان حرف زدی میخوام به خاطره زنده کنمیادمه یک زمانی حدود 10- 15 سال پیش تو این فروم یک عده میگفتن شخصیت پردازی هاپوکومار از مارکوس بهتره! و یک سری بازی ها مثال میزدن ولی الان بعد از گذشت این همه سال تقریبا همه مارکوس فینکس و شخصیتش می شناسن و خیلی ها منتظرن که دوباره برگرده و برعکس خیلی از بازی های که قبلا دوستان مثال میزدن کامل فراموش شدن کلا دنیا گرز برخلاف چیزی که یک عده قبلا ادعا میکردن داستان عظیم و پیچیده ای داره و به اندازه کافی هم عمق داره و هر کدام ازکارکترها یک شخصیت مخصوص به خودش داره که میشهبرای هر کدومش یک سناریو کامل تعریف کرد
آره فرخ متوجه منظورت شدم تو از کارگردان جدید بیشتر سناریو های به قول معروف moment to moment میخوای که وقتی 2 نفر با هم درگیر هستند با توجه به زاویه دوربین حس شخصی بودن رو به ادم منتقل کنه که انگار داری برای جونت میجنگی حالا چه داخل گیم پلی چه بخشی از کات سین به همراه QTE، دقیقا مثل همون last of us.ممنون از اطلاعات
ولی بیشتر منظورم شباهت یا مکانیزم گیم پلی نیست. منظورم اون ذهنیت مریض هست مخصوصا تو نبردهای تن به تن نزدیک. میدونی که چی میگم؟
کلا کارگردانی کردن صحنه های خشن با زاویه دوربین خیلی مهمه که بتونه اون حس را به گیمر بده. به طور مثال میتونم بازی tlou را مثال بزنم که خیلی عالی این کار را انجام میدند.
تو gears of war 1 هم kryll ها بعد از اینکه light mass bomb در غارهای زیر زمینی منفجر شد تا مرز انقراض پیش رفتن و برای همینه تو شماره های بعدی دیگه اثری ازشون نبود. حالا ممکن تو E-day هم یک سری موجودات hollow ببینیم که توسط لوکاست ها ازشون استفاده نظامی میشه یا حتی بعضی از رنک های متفاوت از لوکاست هارو ببینیم مثل همین drone یا grenadier یا theron guard های جدید. در مورد اسلحه ها هم به نظرم police lancer احتمالا وجود داره با توجه به فضای شهری ولی بعده ها به دلیل ناکارآمدیش در مقابل لوکاستها دیگه استفاده نشده کلا بهانه های باور پذیر اینچنینی میشه به کار برد. حتی همون رترو لنسر و نیزه سرش هم به دلیل زخیم بودن پوست لوکاستها بارها در مبارزات شکسته شد.یه سوال. چجوری میتونن عدم حضور سلاح ها و دشمنان جدید که قراره در E DAY معرفی بشن رو در آینده زمانی توجیه کنن؟
15 سال گذشتاز زمان حرف زدی میخوام به خاطره زنده کنم
تو این سایت یه پیج ایجاد شده بود بنام (ایا gears of war انقلاب بازی ها بود یا نبود؟) یه همچین اسمی داشت تاپیک فکر کنم برای ۱۷ سال پیش بود اون تاپیک.
فقط کاربران خیلی قدیمی سایت شاید یادشون بیاد و شاید تونسته باشم یکی از خفنترین خاطرات را زنده کرده باشماگه نگم اولین ولی یکی از خون بارترین تاپیک های بازیسنتر بود که ادمین های خود سایت هم توش بحث میکردند چقدر ادم بن شد و اخطار گرفتن و..
خلاصه انقلاب که چی بگم خیلی ها حتی گیرز را در حد تحول بازیها هم قبول نداشتند! و صرفا یه بازی خوب میدونستند.
خلاصه زمان و زمان! همه چیر را ثابت خواهد کرد امروز ۱۸ سال از تاریخ اولین شماره بازی گذشته. همون شماره اول را فقط یه گرافیک نسل امروزی بزن دیگه به هیچ چیزش و قسمت بازی دست نزن، شوتر اکشن سوم شخصی حتی در حد رقابت براش نیست .
حالا امروزه شاید راحت ثابت بشه که ای پی گیرز یه بازی انقلابی و متحول کننده سبک خودش بوده.
اره خودشه. کلی پست پاک شد کلی فدایی داشتیم