Xbox GEARS OF WAR E-DAY

سازنده
The Coalition
ناشر
Microsoft studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
Gears-of-War_E-Day_Announce_Screenshot_6-f4080b1e36291f34bdad.jpg

سازنده: The Coalition
ناشر: Microsoft Studios
سبک: شوتر سوم شخص
پلتفرم: PC , Xbox Series
صفحه Steam : دارد
تاریخ عرضه: نامعلوم
بخش چند نفره : تایید نشده
Co-op : تایید نشده
GEARS OF WAR E-DAY نسخه بعدی از مجموعه بازیهای این فرنچایز میباشد که به عنوان سری اصلی محسوب میشود و نه به عنوان یک عنوان Spin-off. داستان E-DAY روایت اتفاقات هولناک و سلاخی شدن انسانها توسط موجودات ناشناخته زیر زمینی به نام لوکاست در امرجنس-دی را به تصویر میکشد. SERA بعد از 79 سال جنگ پندولوم بین دو ابر قدرت نظامی Union of the independent republic و Coalition of the ordered government بر سر منابع انرژی زیر زمینی ( Imulsion ) برای مدت کوتاهی روی آرامش رو به خود دید و مردمان Sera برای اولین بار به آینده روشن و بدون جنگ امیدوار شدند. در این زمان قهرمانان جوان جنگ یعنی مارکِس فینِکس و دامینیک سانتیاگو که در غم از دست دادن دوست و برادر خود یعنی کارلوس سانتیاگو شریک بودند و از فاجعه ای که در انتظارشان هست کاملا بی خبرند، تهدیدات و کابوس های مرگباری که فقط آن را در رویای تلخ و ناخوشایند خود تصور میکردند. هیولاهایی که از زیر تخت بیرون می آیند!

آپدیت و ویرایش این پست ادامه خواهد داشت.
 
آخرین ویرایش:
یه بار دیگه تریلر معرفی بازی رو ببین جوابت رو میگیری...:-"
تریلر که حرفی نیست ولی اینکه بخوای از تریلر معرفی هم نتیجه بگیری زیاد منطقی نیست باید گیم پلی ببینیم.
من قضاوتی نمیکنم بگم چی میخواد بشه. فقط نظرات را میخوام بدونم که واقعا کارگردان کارنامش چیه میشه واقعا اعتماد کرد؟
 
همینه که راد فرگوسن رفته الان 2-0 جلویم اینها هم قطعا بازخوردهای ملت رو دیدن و قصد دارن همه چیز جبران بکنن البته سقوط گرز تقریبا از دو سه سال بعد از گرز 2 آغاز شد که یک عده هی میگفتن بازی باید تحول داشته باشه بازی باید رنگی باشه و کلی فضا های سبز و شاد داشته باشه و یک عده هم میگفتن گیم پلی بازی سنگینه و باید طوری باشه که گیمر های کژوالم جذب خودش بکنه حالا بعد از 10 -15 سال همه دارن خدا خدا میکنن بازی برگرده به ریشه ها!
اتفاقا سر همین مسئله کلی بحث کردم از سریع شدن گیم پلی سر هر نسخه شاکی بودم سر همین سگانه. حتی دیمیج دشمنان هم سر هر نسخه غیر طبیعی تر میشد افکتهای خون پاینتر میومد تیکه تیکه شدن دشمنها مصنوعی تر میشد.
مثلا تو شماره ۱ بازی یه نارنجک مینداختی قشنگ یه ور دشمن طبیعی متلاشی میشد و کنده میشد ولی تو شماره ۳ به چهار قسمت مساوی تقسیم میشد! خیلی وقتها ها تیکه هاغیب میشدند. حتی شات گان هم همینطور بود ولی تو شماره یک شات گان را به هرجای دشمن میزدی همون قسمت اسیب میدید. کلا شماره یک حس واقعی تر داشت سنگین بود. ویدیوهای مقایسش تو یوتیوب هست.
حتی سنگر گیری ها تو هر شماره بیشتر سُر میخوردن که تو شماره ۵ ماشالا از پشت سنگر ۲٠ متر مونده سُر میخوردن میرفتن پشت سنگر انگاری رو زمین یخ ریخته بودند.
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا سر همین مسئله کلی بحث کردم از سریع شدن گیم پلی سر هر نسخه شاکی بودم سر همین سگانه. حتی دیمیج دشمنان هم سر هر نسخه غیر طبیعی تر میشد افکتهای خون پاینتر میومد تیکه تیکه شدن دشمنها مصنوعی تر میشد.
مثلا تو شماره ۱ بازی یه نارنجک مینداختی قشنگ یه ور دشمن طبیعی متلاشی میشد و کنده میشد ولی تو شماره ۳ به چهار قسمت مساوی تقسیم میشد! خیلی وقتها ها تیکه هاغیب میشدند. حتی شات گان هم همینطور بود ولی تو شماره یک شات گان را به هرجای دشمن میزدی همون قسمت اسیب میدید. کلا شماره یک حس واقعی تر داشت سنگین بود. ویدیوهای مقایسش تو یوتیوب هست.
حتی سنگر گیری ها تو هر شماره بیشتر سُر میخوردن که تو شماره ۵ ماشالا از پشت سنگر ۲٠ متر مونده سُر میخوردن میرفتن پشت سنگر انگاری رو زمین یخ ریخته بودند.
کلا گیم پلی بازی تغییر دادن تو شماره های یک و دو شما برای کشتن حریف حتما باید تاکتیک و استراتژی داشته باشی و برای کشتن یک نفر باید کلی وقت صرف میکردی اما تو شماره سه به بعد و آواخر نسخه 2 همه اینها کنار گذاشته شد و برتری بازیکنها فقط به سرعت عمل دست بود و تو 2 دقیقه میدی ده نفر یکی 50 نفر کشتن! اونجا بود که هر کی پینگش پایین تر بود هر کی سیستم بهتری داشت و حتی کسی که به قول معروف دستش گرم تر بود بهتر نتیجه میگرفت و اون تاکتیک و استراتژی به حاشیه رفت این اواخر هم که یک عده به موس رو آورده بودن حتی روی کنسول و اصلا قضیه مسخره شده بود
در کل بعید میدونم گیم پلی به نسخه یک و دو برگرده و تنها امیدم به بخش داستانی هست
 
اینکه Matt Searcy شاید کارگردان خوبی باشه ولی ذهنیت مریض مثل کلیفی داره؟
Hivebusters بخش دی ال سی بازی خوبی بود ولی بیشتر فان بود تا این که بگم گیم پلی عمیقی داشته .حالا در کمال تعجب کلی صحنه توش من دیدم که افکتهای خون کلا حذف شده بودند.

حالا من واقعا تو این مورد زیاد تجربه ندارم که واقعا بدونم کارنامه Matt Searcy چطوری هست؟
ولی از نظر شما کارگردان قابل اعتمادی هست؟ میتونه واقعا گیم پلی خشن و دلهره اور ایجاد کنه؟
ایا هستند کسانی که کنار Matt Searcy که کمکش کنند؟
فرخ اینکه Matt searcy چطور کارگردانی هست به نظرم نمیشه درموردش نظر قطعی داد چون 2 تا سمت قبلیش Campaign designer بوده که اون خودش جای بحث داره ولی در کل اگه بخوایم به کارگردانی هایوباسترز نگاه کنیم به وضوح الگوبرداری زیادی از Gears of war 2 شده چه از لحاظ لول دیزاین چه از لحاظ استفاده ایده ها. مثالشم اینه اگه یادت باشه تو گرز 2 یه مرحله داشتیم که رو پلتفرم قایق مانندی یک مسیری روی آب طی میکردیم تا به nexus برسیم که در همین حین با دشمن ها هم وارد مبارزه میشدیم که در آخر با leviathan جنگیدیم حالا دقیقا همون سناریو پلتفرم شناور رو تو هایوباسترز داریم ولی این بار روی مواد مذاب، اصلا به نظر من مد escape یا کلیت هایوباسترز ریشش از مرحله rift worm تو گرز 2 بیرون اومده خودت این مرحله رو ببینی متوجه منظورم میشی. اینا تنها شواهدی هست که من میتونم بهشون اشاره کنم.

frame_0001.jpgScreenshot 2024-06-19 003352.png



در کل بر اساس مصاحبه هایی که انجام دادن میشه گفت به یه درکی رسیدن که فنها چی میخوان مثل همین خشونت ، المان های ترس یا از خودگذشتگی که تو 2 شماره قبلی وجود نداشت. حتی اگه به E-HOLE داخل تریلر نگاه کنیم خیلی وهم آورتر نسبت به ساخته اپیک هستش. البته سوال هایی هم برای من بعد از خوندن مصاحبه ها پیش اومده چون طبق گفته کارگردان بازی داستان E-DAY طی چندین روز روایت میشه و برند دایرکتور بازی هم گفته Gears of war بدون chainsaw گرز نمیشه ولی حداقل اینو از لحاظ lore داستانی میدونیم که 1 سال بعد از E-DAY زمانی که Marcus fenix ، dom santiago ، tai kaliso و padrick salton تو شهر Jannermont وارد نبرد تن به تن مرگبار با لوکاستها میشن tai از Powersaw صنعتی برای کشتن لوکاست استفاده کرد که بعدش این ایده مجهز کردن مارک 1 لنسر به chainsaw bayonet رو بعد از بازگشت به Ephyra مارکوس با آدام فینکس به اشتراک گذاشت. حالا دقیقا به چه صورت میخوان این قضیه رو حل کنن با توجه به timeline بازی در حاله ای از ابهامه.

همینه که راد فرگوسن رفته الان 2-0 جلویم اینها هم قطعا بازخوردهای ملت رو دیدن و قصد دارن همه چیز جبران بکنن البته سقوط گرز تقریبا از دو سه سال بعد از گرز 2 آغاز شد که یک عده هی میگفتن بازی باید تحول داشته باشه بازی باید رنگی باشه و کلی فضا های سبز و شاد داشته باشه و یک عده هم میگفتن گیم پلی بازی سنگینه و باید طوری باشه که گیمر های کژوالم جذب خودش بکنه حالا بعد از 10 -15 سال همه دارن خدا خدا میکنن بازی برگرده به ریشه ها!
در کل راد فرگوسن کسی بود که سر جاجمنت اعتقاد داشت که باید LORE در خدمت گیم پلی باشه! که یکی از احمقانه ترین چیزهایی بود که اون زمان شنیده بودم. برای همینه که تو گرز آو وار جاجمنت ما تو بخش کمپین لنسر با اره برقی داشتیم در صورتی که حوادث جاجمنت کمی بعد از E-DAY و قبل ساخته شدن MK2 روایت میشد، یه عده میگن لنسر با اره برقی انقدر آیکانیکه که نمیشد تو کمپین نزارنش ولی خب بدترین کار ممکن اینه که به LORE بازی صدمه بزنن، درکل جاجمنت بازیه عجیبی بود.

در کل هر نسخه از سه گانه زمان خودش خیلی خوب بود و تو نسخه سوم گیم پلی کاملا بی نقص شد. البته من خودم همیشه نسخه اول و دوم رو ترجیح میدادم ولی چیزی که تو همه نسخه ها وجود داشت اسکیل گپی بود که به معنای واقعی بین همه پلیرها وجود داشت و چیزی نبود که یک شبه همه بتونن تو بازی خبره بشن بلکه زمان زیادی میبرد.
منم خودم از کسانی بودم که نسبت به آرت دایرکشن شماره سوم بازی که رنگو لعاب بیشتری گرفته بود زاویه داشتم ولی خب کاریش نمیشد کرد چون Unreal engine 3 با تکنیکهای جدیدی که اون زمان معرفی کرده بود میخواست شرکت های بازیسازی رو به سمت خودش بیاره و حتی اپیک از Gear of war 3 به عنوان وسیله ای برای شوکیس گرافیکی و تبلیغاتی استفاده میکرد.

 
چند وقت پیش که سه گانه رو دوباره بازی کردم چیزی که بنظرم اومد اینه که تغییری که گیرز توی نسخه ی ٣ کرد لازم بود. یعنی شما تو نسخه ی اول میبینید که بازی با یک بیس بسیار عالی شکل گرفته. تو نسخه ی دوم همین بیس گیم پلی و فضاسازی رو میبنید که با ایده های جدید و یک لول دیزاین فوق العاده همراه شده و بعدش توی نسخه ی سوم کلیف بی دستش تو ایده خیلی محدودتره و برای اینکه نخواد بازی تکراری بشه اومده بود فضاسازی رو یکم تغییر داده بود و از طرفی بازی رو به شدت شلوغ تر ، اکشن تر و دیوانه وارتر کرده بود! یعنی شما با یه گونه ای از دشمن طرف میشدید که نه تنها وقتی شلیک میکردید یه چیز جدیدی مثل مواد مذاب از بدنشون خارج میشد بلکه بعد از اینکه میمردن منفجر هم میشدن. بنظرم این تغییرات برای گیرز ٣ لازم بود.
کلا نسل هفت رو اگه به سه گانه های موفق دقت کنید (مس افکت ها، انچارتد ها ، بتمن ها ، دد اسپیس ها ، مدرن وارفیرها و بقیه که حضور ذهن ندارم) اینجوری بودن که نسخه ی اول بیس بازی شکل میگرفت و وقتی بازی موفق میشد توی نسخه ی دوم تمام ایده ها اجرایی میشد و بازی واقعا به کمال میرسید :D و نسخه ی سوم یا به بازی ایده های ناجوری اضاف میکردن و خوب نمیشد یا یه حالت دنبال دار همون دو نسخه ی اول میشد و معمولا نارضایتی هایی هم از طرف فن های دو اتیشه بهمراه داشت. چون ایده ها تو نسخه ی دوم کامل میشدن و دست سازنده برای ایده پردازی اونقدری باز نبود و کمتر بازی ای پیدا میشد که نسخه ی سومش بهتر از نسخه ی دومش بود.
 
فرخ اینکه Matt searcy چطور کارگردانی هست به نظرم نمیشه درموردش نظر قطعی داد چون 2 تا سمت قبلیش Campaign designer بوده که اون خودش جای بحث داره ولی در کل اگه بخوایم به کارگردانی هایوباسترز نگاه کنیم به وضوح الگوبرداری زیادی از Gears of war 2 شده چه از لحاظ لول دیزاین چه از لحاظ استفاده ایده ها. مثالشم اینه اگه یادت باشه تو گرز 2 یه مرحله داشتیم که رو پلتفرم قایق مانندی یک مسیری روی آب طی میکردیم تا به nexus برسیم که در همین حین با دشمن ها هم وارد مبارزه میشدیم که در آخر با leviathan جنگیدیم حالا دقیقا همون سناریو پلتفرم شناور رو تو هایوباسترز داریم ولی این بار روی مواد مذاب، اصلا به نظر من مد escape یا کلیت هایوباسترز ریشش از مرحله rift worm تو گرز 2 بیرون اومده خودت این مرحله رو ببینی متوجه منظورم میشی. اینا تنها شواهدی هست که من میتونم بهشون اشاره کنم.

View attachment 341668View attachment 341669



در کل بر اساس مصاحبه هایی که انجام دادن میشه گفت به یه درکی رسیدن که فنها چی میخوان مثل همین خشونت ، المان های ترس یا از خودگذشتگی که تو 2 شماره قبلی وجود نداشت. حتی اگه به E-HOLE داخل تریلر نگاه کنیم خیلی وهم آورتر نسبت به ساخته اپیک هستش. البته سوال هایی هم برای من بعد از خوندن مصاحبه ها پیش اومده چون طبق گفته کارگردان بازی داستان E-DAY طی چندین روز روایت میشه و برند دایرکتور بازی هم گفته Gears of war بدون chainsaw گرز نمیشه ولی حداقل اینو از لحاظ lore داستانی میدونیم که 1 سال بعد از E-DAY زمانی که Marcus fenix ، dom santiago ، tai kaliso و padrick salton تو شهر Jannermont وارد نبرد تن به تن مرگبار با لوکاستها میشن tai از Powersaw صنعتی برای کشتن لوکاست استفاده کرد که بعدش این ایده مجهز کردن مارک 1 لنسر به chainsaw bayonet رو بعد از بازگشت به Ephyra مارکوس با آدام فینکس به اشتراک گذاشت. حالا دقیقا به چه صورت میخوان این قضیه رو حل کنن با توجه به timeline بازی در حاله ای از ابهامه.


در کل راد فرگوسن کسی بود که سر جاجمنت اعتقاد داشت که باید LORE در خدمت گیم پلی باشه! که یکی از احمقانه ترین چیزهایی بود که اون زمان شنیده بودم. برای همینه که تو گرز آو وار جاجمنت ما تو بخش کمپین لنسر با اره برقی داشتیم در صورتی که حوادث جاجمنت کمی بعد از E-DAY و قبل ساخته شدن MK2 روایت میشد، یه عده میگن لنسر با اره برقی انقدر آیکانیکه که نمیشد تو کمپین نزارنش ولی خب بدترین کار ممکن اینه که به LORE بازی صدمه بزنن، درکل جاجمنت بازیه عجیبی بود.

در کل هر نسخه از سه گانه زمان خودش خیلی خوب بود و تو نسخه سوم گیم پلی کاملا بی نقص شد. البته من خودم همیشه نسخه اول و دوم رو ترجیح میدادم ولی چیزی که تو همه نسخه ها وجود داشت اسکیل گپی بود که به معنای واقعی بین همه پلیرها وجود داشت و چیزی نبود که یک شبه همه بتونن تو بازی خبره بشن بلکه زمان زیادی میبرد.
منم خودم از کسانی بودم که نسبت به آرت دایرکشن شماره سوم بازی که رنگو لعاب بیشتری گرفته بود زاویه داشتم ولی خب کاریش نمیشد کرد چون Unreal engine 3 با تکنیکهای جدیدی که اون زمان معرفی کرده بود میخواست شرکت های بازیسازی رو به سمت خودش بیاره و حتی اپیک از Gear of war 3 به عنوان وسیله ای برای شوکیس گرافیکی و تبلیغاتی استفاده میکرد.

ممنون از اطلاعات
ولی بیشتر منظورم شباهت یا مکانیزم گیم پلی نیست. منظورم اون ذهنیت مریض هست مخصوصا تو نبردهای تن به تن نزدیک. میدونی که چی میگم؟
کلا کارگردانی کردن صحنه های خشن با زاویه دوربین خیلی مهمه که بتونه اون حس را به گیمر بده. به طور مثال میتونم بازی tlou را مثال بزنم که خیلی عالی این کار را انجام میدند.
 
IMG_8948.jpeg

دقیق دو روز بعد از شوکیس بازی رو دانلود و نصب کردم و وقتی فهمیدم نسخه‌های ۲ و ۳ برای ویندوز نیست قلبم شکست :D یه کالکشن لازمه این سری واقعا :D

تنها چیزی که این جو و فضا کم داره یه نسخه از Uncharted هست برای رقابت و به یاد قدیما تو سر و کله همدیگه زدن که کدومشون تکسچر سیب زمینی گوشه کادر تصویرش بهتر و با جزییات‌تره :D مقایسه Unch 3 و GeoW 3 از افسانه‌ای‌ترین مباحث این سایت بود :D

مارکوس با برگشتش یه دنیا خاطره نه فقط از خودش و بحث‌های مرتبطت و آدما، بلکه اون سن و زندگی‌های شخصی و اون تاریخ رو هم با خودش آورد.

پ.ن: ماکروسافت ببینه دارم بازی کنسول‌ سلرش رو با شبیه ساز دوال‌سنس بازی می‌کنم قطعا یه آدم‌کش میفرسته سراغم :دی
 
View attachment 341732

دقیق دو روز بعد از شوکیس بازی رو دانلود و نصب کردم و وقتی فهمیدم نسخه‌های ۲ و ۳ برای ویندوز نیست قلبم شکست :D یه کالکشن لازمه این سری واقعا :D

تنها چیزی که این جو و فضا کم داره یه نسخه از Uncharted هست برای رقابت و به یاد قدیما تو سر و کله همدیگه زدن که کدومشون تکسچر سیب زمینی گوشه کادر تصویرش بهتر و با جزییات‌تره :D مقایسه Unch 3 و GeoW 3 از افسانه‌ای‌ترین مباحث این سایت بود :D

مارکوس با برگشتش یه دنیا خاطره نه فقط از خودش و بحث‌های مرتبطت و آدما، بلکه اون سن و زندگی‌های شخصی و اون تاریخ رو هم با خودش آورد.

پ.ن: ماکروسافت ببینه دارم بازی کنسول‌ سلرش رو با شبیه ساز دوال‌سنس بازی می‌کنم قطعا یه آدم‌کش میفرسته سراغم :D
یادمه یک زمانی حدود 10- 15 سال پیش تو این فروم یک عده میگفتن شخصیت پردازی هاپوکومار از مارکوس بهتره! و یک سری بازی ها مثال میزدن ولی الان بعد از گذشت این همه سال تقریبا همه مارکوس فینکس و شخصیتش می شناسن و خیلی ها منتظرن که دوباره برگرده و برعکس خیلی از بازی های که قبلا دوستان مثال میزدن کامل فراموش شدن کلا دنیا گرز برخلاف چیزی که یک عده قبلا ادعا میکردن داستان عظیم و پیچیده ای داره و به اندازه کافی هم عمق داره و هر کدام ازکارکترها یک شخصیت مخصوص به خودش داره که میشهبرای هر کدومش یک سناریو کامل تعریف کرد
 
یادمه یک زمانی حدود 10- 15 سال پیش تو این فروم یک عده میگفتن شخصیت پردازی هاپوکومار از مارکوس بهتره! و یک سری بازی ها مثال میزدن ولی الان بعد از گذشت این همه سال تقریبا همه مارکوس فینکس و شخصیتش می شناسن و خیلی ها منتظرن که دوباره برگرده و برعکس خیلی از بازی های که قبلا دوستان مثال میزدن کامل فراموش شدن کلا دنیا گرز برخلاف چیزی که یک عده قبلا ادعا میکردن داستان عظیم و پیچیده ای داره و به اندازه کافی هم عمق داره و هر کدام ازکارکترها یک شخصیت مخصوص به خودش داره که میشهبرای هر کدومش یک سناریو کامل تعریف کرد
از زمان حرف زدی میخوام به خاطره زنده کنم 😁

تو این سایت یه پیج ایجاد شده بود بنام (ایا gears of war انقلاب بازی ها بود یا نبود؟) یه همچین اسمی داشت تاپیک فکر کنم برای ۱۷ سال پیش بود اون تاپیک.
فقط کاربران خیلی قدیمی سایت شاید یادشون بیاد و شاید تونسته باشم یکی از خفنترین خاطرات را زنده کرده باشم 😁😁😁 اگه نگم اولین ولی یکی از خون بارترین تاپیک های بازیسنتر بود که ادمین های خود سایت هم توش بحث میکردند چقدر ادم بن شد و اخطار گرفتن و..
خلاصه انقلاب که چی بگم خیلی ها حتی گیرز را در حد تحول بازیها هم قبول نداشتند! و صرفا یه بازی خوب میدونستند.

خلاصه زمان و زمان! همه چیر را ثابت خواهد کرد امروز ۱۸ سال از تاریخ اولین شماره بازی گذشته. همون شماره اول را فقط یه گرافیک نسل امروزی بزن دیگه به هیچ چیزش و قسمت بازی دست نزن، شوتر اکشن سوم شخصی حتی در حد رقابت براش نیست .
حالا امروزه شاید راحت ثابت بشه که ای پی گیرز یه بازی انقلابی و متحول کننده سبک خودش بوده.
 
ممنون از اطلاعات
ولی بیشتر منظورم شباهت یا مکانیزم گیم پلی نیست. منظورم اون ذهنیت مریض هست مخصوصا تو نبردهای تن به تن نزدیک. میدونی که چی میگم؟
کلا کارگردانی کردن صحنه های خشن با زاویه دوربین خیلی مهمه که بتونه اون حس را به گیمر بده. به طور مثال میتونم بازی tlou را مثال بزنم که خیلی عالی این کار را انجام میدند.
آره فرخ متوجه منظورت شدم تو از کارگردان جدید بیشتر سناریو های به قول معروف moment to moment میخوای که وقتی 2 نفر با هم درگیر هستند با توجه به زاویه دوربین حس شخصی بودن رو به ادم منتقل کنه که انگار داری برای جونت میجنگی حالا چه داخل گیم پلی چه بخشی از کات سین به همراه QTE، دقیقا مثل همون last of us.

من اون 2 مورد هم رو مثال زدم که بگم در واقع کارگردانی matt searcy حتی زمانی که لید کمپین دیزاینر بود بیشتر وفادار به فرمول شماره های پیشین بوده. به نظرم تمام اون مواردی که در ذهن داری سوای کارگردانی خوب و ذهن خلاق مستلزم تغییراتی در انیمیشن ها ، گیم پلی و حتی لول دیزاین هست تا بشه اون موقعیت ها رو به وجود آورد. چیزی که داخل تریلر دیدیم و حتی در مصاحبه ها هم بهش اشاره شده :

Rayner adds. “We have fully modernized gears from the ground up, infusing the DNA of Gears with the full capabilities of modern gaming technology. Every character, environment, and animation in ‘Gears of War: E-Day‘ has been completely rebuilt in Unreal Engine 5

"We're also going to change up gameplay stuff as well. We've worked on the franchise for ten years so we've got experience with revisiting enemy types, but also adding new weapons, and maybe even new enemies as well. We'll do all that stuff."

چون وقتی به گرز های قبلی نگاه میکنیم با توجه به ماهیت ژانر بازی همیشه کاراکترهای اصلی در موقعیت هایی قرار گرفتند که با تعداد زیادی از دشمن ها در آن واحد روبرو بشن و موقعیت ها تن به تن کمتری رخ میده و حتی quick time event هایی مثل chainsaw duel هم صرفا به خاطر نزدیکی دشمن به پلیر یا بالعکس صورت میگیره که با یک زاویه دوربین فیکس از بقل سریع خاتمه پیدا میکنه ولی چیزی که درE-DAY دارن روش مانور میدن این هست که هر یکدونه لوکاست هم تهدید بسیار جدی محسوب میشه حالا چه با اسلحه یا CQC و ازونجایی که بازی رگه هایی از survival horror داره به همین دلیل سناریوهایی که مد نظرت هست رو قطعا خواهیم دید حداقل شواهد این رو نشون میده.
یه سوال. چجوری میتونن عدم حضور سلاح ها و دشمنان جدید که قراره در E DAY معرفی بشن رو در آینده زمانی توجیه کنن؟
تو gears of war 1 هم kryll ها بعد از اینکه light mass bomb در غارهای زیر زمینی منفجر شد تا مرز انقراض پیش رفتن و برای همینه تو شماره های بعدی دیگه اثری ازشون نبود. حالا ممکن تو E-day هم یک سری موجودات hollow ببینیم که توسط لوکاست ها ازشون استفاده نظامی میشه یا حتی بعضی از رنک های متفاوت از لوکاست هارو ببینیم مثل همین drone یا grenadier یا theron guard های جدید. در مورد اسلحه ها هم به نظرم police lancer احتمالا وجود داره با توجه به فضای شهری ولی بعده ها به دلیل ناکارآمدیش در مقابل لوکاستها دیگه استفاده نشده کلا بهانه های باور پذیر اینچنینی میشه به کار برد. حتی همون رترو لنسر و نیزه سرش هم به دلیل زخیم بودن پوست لوکاستها بارها در مبارزات شکسته شد.
 
از زمان حرف زدی میخوام به خاطره زنده کنم 😁

تو این سایت یه پیج ایجاد شده بود بنام (ایا gears of war انقلاب بازی ها بود یا نبود؟) یه همچین اسمی داشت تاپیک فکر کنم برای ۱۷ سال پیش بود اون تاپیک.
فقط کاربران خیلی قدیمی سایت شاید یادشون بیاد و شاید تونسته باشم یکی از خفنترین خاطرات را زنده کرده باشم 😁😁😁 اگه نگم اولین ولی یکی از خون بارترین تاپیک های بازیسنتر بود که ادمین های خود سایت هم توش بحث میکردند چقدر ادم بن شد و اخطار گرفتن و..
خلاصه انقلاب که چی بگم خیلی ها حتی گیرز را در حد تحول بازیها هم قبول نداشتند! و صرفا یه بازی خوب میدونستند.

خلاصه زمان و زمان! همه چیر را ثابت خواهد کرد امروز ۱۸ سال از تاریخ اولین شماره بازی گذشته. همون شماره اول را فقط یه گرافیک نسل امروزی بزن دیگه به هیچ چیزش و قسمت بازی دست نزن، شوتر اکشن سوم شخصی حتی در حد رقابت براش نیست .
حالا امروزه شاید راحت ثابت بشه که ای پی گیرز یه بازی انقلابی و متحول کننده سبک خودش بوده.
15 سال گذشت
آیا به نظرتون GEARS OF WAR تحول بود؟؟
خیلی از پستها تو این تاپیک پاک شد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or