خوب خدا از سر ما به خیر گذروند یکی از دوستامون که بازیو خریده بهش 10 هزار تومن دادم بازیو داد یه هفته منم بازی کنم :d در حقیقت اجاره کردم.
داستان:
خیلی عالی هستش البته من فکر کنم وسطای بازی هستم ولی روایت داستان بازی تا اینجا خیلی خوب هست و عمیقتر از قبل شده.
کیم پلی:
سرعت بازی بالا رفته و گیم پلی هیجانی تر و بهتر شده و باگهای بازی خیلی کمتر شده
صدا:
خیلی عالی شده به خصوص دیالوگها جذابتر شده.
گرافیک:
بازی گرافیکش نسبت به 2 پیشرفت محسوسی کرده و بعد از اینکه یکمی شماره 3 رو بازی کنید وقتی شماره 2 رو تو دستگاه بزارین حالتون حسابی گرفته میشه صحنه های شلوغ و بزرگ تو بازی زیاد هست و فریم ریت علی رغم همه این حرفا خیلی خوب و تقریبا پایدار باقی میمونه و گسستگی فریم هم در بازی اصلا دیده نمیشه مگر یکی دو صحنه خیلی نادر اون هم فقط در قسمت بالای تصویر که هر کسی متوجه نمیشه.
نور پردازی که واقعا WOW انگیز هست! نورهای داینامیک و به طبع از اون سایه های داینامیک تو بازی زیاد دیده میشه حتی تو صحنه های سنگین انجین بازی دو دره بازی در نمیاره.
یک چیز دیگه راجع به نور پردازی بازی ولیومتریک بودن نور پردازی Global بازی هست که واقعا هم زیباس البته در بعضی زمینه ها مثل کیفیت
gradient این نور پردازی به Crysis 2 نمیرسه و بعضا تبدیل رنگهای نزدیک به هم در نورپردازی با دقت کمتری صورت میگیره و البته نور پردازی ولیومتریک بازی مثل C2 روی همه آبجکتهای بازی تاثیر گذار نیست ولی در مجموع خوش رنگ و لعاب تر و هنری تر از C2 هست.
کارکتر مدلها نسبت به قبل خیلی پیشرفت داشته و با بازیهای خیلی خوب از این نظر قابل قیاس هست.
تکسچرها در بازی جالب هستن و نرمال مپ های زیبا و سنگینی در بعضی صحنه ها به چشم میخوره و یک نکته مثبت دیگه ترکیب این نرمال مپها با پالی گونهای بیشتر هست یعنی بر خلاف نسخه های قبلی اکثر در و دیوارهای بازی Flat نیستن و علاوه بر نرمال مپ بر جستگیهای پالی گونی هم دارن (نمی دونم ولی فکر میکنم از قابلیتهایTess به صورت محدود استفاده شده باشه)
AA نکته منفی گرافیک بازی هست مخصوصا اگر HDTV شما سایز بزرگتر از 37 یا 40 اینچ باشه اگر از LED یا LCD استفاده میکنید به دلیل Over sharp بودن تصویر پیشنهاد میکنم حتما Sharpness تصویر رو کم کنید و روی 0 بزارید و از تی وی فاصله کافی بگیرید تا زنندگی این لبه ها کمتر به چشم بیاد اگر از پلاسما استفاده میکنید گزینه های رزولوشن انهانسر رو هم علاوه بر شارپنس تصویر خاموش کنید در مجموع فکر میکنم بازی از یک الگوریتم خاص برای از بین بردن بعضی لبه ها استفاده میکنه ولی این الگوریتم (شاید نوعی بلور بر روی لبه ها) روی همه زاویا و آبجکتها به درستی کار نمیکنه.
موشن بلور بازی زیبا هست و خیلی خوب Sampleگرفته میشه و حتی در موشن بلورهای خیلی سریع و نزدیک به دوربین هم حالت اجسام موشن بلور شده حالت چندتایی پیدا نمیکنن و یک بلور نرم و نسبتا زیبا دارن مخصوصا روی Camera motion blur بهتر از OMB کار شده بعضی قابلیتها مثل بلور متناسب با سرعت حرکت سیگمنتها بر روی یک آبجکت (مثل بازی RE5) که تو Tech demo های انجین جدید تبلیغ شده بود در بازی دیده نمیشه ولی مجموعا Object motion blur بازی یکی از تکنیکهای بزرگی هست که نسبت به بازی قبلی در بازی گنجانده شده و تاثیر مثبتی در روونتر و سینمایی تر جلوه دادن بازی داره.
در آخر انیمیشن بازی هم پیشرفت خوب و قابل قبولی داشته ولی جا داشت تیم هنری بازی روی حرکت بعضی کاراکترها مخصوصا در جریان بازی وقت بیشتری صرف میکردن.