Forza Motorsport 5

ljbne94mfwwq9f8w92xv.jpg


Forza Motorsport 5 برای کنسول XBOX ONE معرفی شد
معرفی کنسول جدید ماکروسافت با نمایش کوتاهی از بازی ریسینگ معروف استودیو Turn 10 همراه بود ..
هنوز اطلاعات کاملی از این بازی مخابره نشده و به زودی باید شاهد این اطلاعات باشیم..

67yipv1hwekxur1rh5bd.jpg
 
آخرین ویرایش:
یادمه اینو من تو همین تاپیک چندین صفحه قبل بهت گفتم اما در جواب گفتی Turn 10 کارشو خوب بلده در بلد بودن اونا که شکی نیست اما خوشحالم خودتم به این نتیجه رسیدی به هر حال شیر پیر و خسته هم شیره چه با 15 ترک چه با 300 تا
مایکرو ترجیح داده فورزا رو یه کم خراب کنه اما به لانچ برسونه سیاست غلطیه کاری که حریف نمیکنه بازیه بزرگ برای لانچ نیست ایکاش امروز یه خبر خوب برای بازی بیاد که مثل DC تاخیر خورده که وقت داشته باشن حسابی بهش برسن
ay6uoa98gr7icx2v9m2o.gif
 
بابت off-topic شرمنده ولی ظاهرا از این پست من:
یعنی تریلر یه چیزی فرای خفن بود!:| فقط ای کاش مایکرو لانچ رو شش ماهی عقب می انداخت، هم کنسول لانچ بهتری داشت و هم بازیسازها بی عجله بازی ها رو می ساختن. حیف این بازی هست که به خاطر تنگی وقت تو ساختش بخواد متای حقش رو نگیره:(
بعضی ها تعبیر بدی کردن! من خودم عاشق Forza هستم و تو این نسل بازی ریسینگی حتی نزدیکش هم نشده چه برسه به اینکه بخواد باهاش رقابت کنه. پست بالا رو از سر علاقه به بازی و دلسوزی داده بودم، یعنی اینکه واقعا حیفه که وقتشون برای ساخت بازی کم بوده و بنابراین ممکنه منتقدها حقش رو بخورن. بعد بعضی ها کلا اون وری برداشت کردن و فحش میدن تو فیس بوک به ما:)))))) جوگیری هم حدی داره.
 
در مورد فیزیک بازی:

Do you get to drive them?(To gauge physics/handling

We don't really need to drive them. This is the thing that people misunderstand about racing games. If we were not trying to be a sim, we might have to drive them. But because we're trying to be a sim, we don't have to drive them. The reason is, when you think about a car's 0-60 time, or its horsepower - those are all the results of physics. Those aren't 'the physics'

So we are recreating the way the car makes power, and how that power goes through the inertia in the drive shaft, and where the friction is, how long the suspension is, where the tyre patch is in contact with the road and how it move and what the resulting physics of that is. The reason that a car in the real world might understeer or oversteer is because of those attributes. We measure and model all of those physical attributes


But how can you be sure that the physics engine is working properly if you don't test at least some of the cars? Surely you need to have a baseline for the physics engine, even if you've got all the data to feed into it

So, we do research the cars. We have a whole bunch of things like 0-60 that we research. And yes, there is a test suite, that's an automation that goes through and runs all the cars from 0-60 and we're able to see that our game hits the same numbers. But we've been spot-on with that for years

The level of detail and simulation that we're into, it's about polar moment of inertia and the way the car moves around, which isn't going to show itself in 0-60. You can hit 0-60 by hook or by crook, but actually getting the way it's going to make Gs and the way it's going to add yaw by moving the weight to the front versus the back - this is all about suspension and tyre physics and inertia through the car
The only way to get that right is to measure everything on the car - really take the car apart and build a math model that allows us to reconstruct the car accurately. There's no way to test that against the real data. There's not a widespread database of cars polar moment of inertia. There's a small number. Whereas 0-60, there's a widespread database. So that's why we automate the testing of that
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or