محسن بیخیال این مهندسمون شو چون اخر خندس بحث کردن با این اقا. البته از مدیران هم می خوام این پست ها رو پاک نکنن تا بروبچ بازیسنتر لحظات شادی رو با این تاپیک به سر ببرن .
ولی محسن تو چجوری 85% داری میری جلو ناقلا نکنه از بین گفته های مهندس باگی چیزی پیدا کردی اخه من هرچی رو 85% میرم از مکان اول خیلی زرنگ باشم و کار درست رانندگی کنم 4ام میشم نا قلا به ماهم بگت رو یاد بده راستی محسن جان اگه لازم می دونی تا یه تاپیک برا قسمت Tuning بزنیم خیلی بخش باحالیه البته به شرط این که اموزش اولش رو تو اماده کنی.
محسن طراحی زیاد تو کار نامه دارم همش که درست شد تو طراحی با هم کل میندازیم اخه من و همسر والا مقام طراحی زیاد انجام دادیم ولی هنوز کامل نیست .
محسن همه ی مهندس ها رو دربرمیگره اخه ما مثل این رفیقمون نیستیما.
البته ما داریم دکترا تموم می کنیم اگه خدا بخواد.
والا من بیخال شده بودم ! ولی دوباره شروع کرد ! هی میگه خداحافظ forza 3 و بای بای و ... ولی باز روز از نو ، روزی از نو !!
روی 85% رفتن هم خیلی سخت نیست ! تنهای چیزی که باید داشت تمرکز هست و هیجان زده نشدن ! فرض کن دور اول رو خیلی خونسرد میری ! تو مسیر مدام پشت سرت رو نگاه میکنی و میبینی که بقیه دارن بهت نزدیک میشن و نتیجه میگیری خوب نمیری ! اونوقت یهو میخوای گاز بدی و پیچها رو باسرعت بیشتر طی کنی که تازه به خودت میای و میبینی جاده پیچیده و تو نپیچیدی ! :biggrin1:
به موقع ترمز بگیر ، به موقع گاز بده و از خصوصیت متمایز کننده هر ماشین هم استفاده کن ! دو تا مثال کاملاً متضاد میزنم تا متوجه شی ! بوگاتی یه ماشین فوقالعاده سریع و پر شتابه ولی ترمز گیری ضعیفی داره ! در نتیجه باید از فاصله دور از پیچها شروع کنی به ترمز کردن و بعد به محض اینکه رسیدی به آخرای پیچ گاز رو تا آخر پر کنی ! تا بتونی تو مسیر مستقیمی که نصیبت شده اون مسافتی که به اجبار ترمز کردی رو جبران کنی !
در عوض FXX فرمان پذیری و ترمز گیری بالایی داره و سرعت معمولی ! یعنی میتونی در فواصل خیلی کوتاه ماشین رو وایسونی ! یعنی میتونی دیرتر از بقیه رقبا بزنی روی ترمز و با سرعت بیشتری وارد پیچ ها بشی !
پس نکات مهم از نظر من ( ممکنه بقیه تجربه دیگه ای رو هم به دست آورده باشن ) اینها هستن :
1) گاز و ترمز رو بسیار آرام فشار بده ! یعنی در هنگام خارج شدن از پیچ و وارد شدن به پیچ باید با ترمز و گاز ( RT و LT ) رو خیلی نرم فشار بدی و به تدریج فشار رو زیاد کنی ! که برای هر ماشینی هم فرق داره !
2) لاستیکهات رو سالم نگه دار ! طوری گاز نده که ماشین رو زمین سر بخوره ! همچنین ماشینت رو ! اگه ماشینت صدمه دید بدون که بیشتر از 1 یا 2 دور نمیتونی موقیعت خودت رو حفظ کنی ! در واقع میتونم بگم سلامت ماشینت بزرگترین سرمایت هست !
3) خصوصیات ماشینت رو بشناس و ازش بر ضد رقبات استفاده کن ! یه مثال جالب دارم از بوگاتی ! وقتی سرعت بوگاتی بیشتر از رقباش ( حتی اگه رقیبش هم بوگاتی باشه ) باشه هر کی بهش بخوره میره قاطی باقالیا ! بخصوص اگه به عقبش بخوره ! فقط بخاطر اینکه این ماشین یک موتور 16 سیلندر داره ، یعنی هم سنگینه و هم پر قدرت !
4) خصوصیات بارز خودت رو هم بشناس ! مثلآً من سر پیچها طوری به ماشین حریف میزنم که هم بتونم با سرعت بیشتری وارد پیچ بشم ( یعنی از ماشین حریف به عنوان سرعت گیر استفاده کردم اونهم با استناد به قانون بقای تکانه ! :biggrin1: ) حرکت رقیبم رو مختل کنم ، به موتورش و اجزای داخلیش آسیب بزنم ( که در ادامه مسابقه بسیار مؤثره :biggrin1: ولی یه نمه ناجوانمردانس ! ) و همچنین ماشین خودم کمترین آسیب رو ببینه ! در حد بدنه ! طوری که اجزای داخلی آسیب نبینن !!
5) هوش مصنوعی رو پیش بینی کن ! ماشینها دوست دارن و البته مجبورن که در بهترین مسیر برن ! همچنان که بازیکن هم باید در مسیری بره که در پیچها با بالاترین سرعت وارد شه و با بالاترین سرعت خارج و ... یعنی میتونی سرعت رقبات رو بکشی ! بهشون راه ندی بدون اینکه تمرکز خودت رو هم از دست ندی ! فقط کافیه یه بار ازشون جلو بزنی تا برنده باشی !
به شخصه میتونم بگم که پر هیجان ترین بازی در سبک ریسینگ برای من این بازی هست ! چرا که باید ماشینم رو در شبیه ترین وضع ممکن به واقعیت کنترل کنم ، نذارم آسیب ببینه ! به رقبام راه ندم و اگه لازم شد طوری از مسیر خارجشون کنم و یا بهشون صدمه بزنم که نتونن دوباره مزاحمم بشه ! واقعاً وقتی که فقط یک دست تو این بازی میبرم احساس خیلی خوبی بهم دست میده ! احساسی که شاید در مرحله آخر MW ( فرار نهایی از دست پلیسها ! ) و بعد از 3 یا 4 بار باختن خفیفترش بهم دست داد !
برای Tuning هم باید اون تعریف اولیه هر قسمت رو بنویسیم تا همه بتونن بفهمن هر تغییری چه پیامدی داره براشون ! اگر بتونم آمادش کنم تاپیک رو هم میزنیم ! ولی فک نمیکنم استقبال شه ! اما تلاش خودم رو میکنم ! :biggrin1: خودم هم زیاد چیزی بارم نیست از قسمت Tuning اش ! ولی خب باید از یه جایی شروع کرد دیگه ! :biggrin1:
امین جان هر گردی گردو نیست ! هر مهندسی هم امین نیست ! هر مهندسی هم مهندس نیست ! :biggrin1:
ممنون از لطفت ! :smile: