داستان بازی به صورت کلی اینجوریه:
A Real Reborn افتضاح خیلی خیلی سطحی با یه پیسینگ افتضاح
Heavensward شدید معمولی ولی پیسینگ خوب
Stormblood زباله
Shadowbringers یکی از بهترین تجربیات گیمینگ من شاهکار به تمام معنا با بهترین ویلینی که تو عمرم دیدم
Endwalker اینم یکی از بهترین تجربیات گیمینگم. شدوبرینگرز رو بیشتر دوست داشتم ولی اندواکر هم شاهکاره برا خودش
Dawntrial آشغال ترین چیزی که میشه تصورش کرد. پتانسیل داستان شدید بالاست ولی نویسنده هاش یه مشت بچن انگار که بهشون گفتن یه داستان انیمه شونن برا بچه های 12 ساله بسازید خیلی خیلی بده
به نظر من شما درست و عادلانه قضاوت نکردی
نمیشه داستان های 5 تا بازی اول رو راحت از هم جدا کرد.
و به نظرم منصفانه نیست که به ARR گفته بشه افتضاح.
اجازه بده با World of Warcraft مثال بزنم
اون بازی روی Lore و تاریخچه ای که از Warcraft در طی 3 شماره بازی ایجاد شده بود سوار شد و بنا شد که داستان خاصی هم نداشت.
در اینجا هم ARR نقشی که داره و داشت این بود که بتونه دنیا رو معرفی کنه و بستری که قرار هست داستان توش روایت بشه رو فراهم کنه.
من نمیگم که عامدانه این طور برنامه ریزی کردند اما این که بخوایم بهش بگیم افتضاح به نظرم کم انصافی هست، داستان بازی قوی نبود و تا حدی معمولی بود و در نظر بگیریم که تجربه ی اولشون هم بود با اون حجم کار که همزمان روی 1.0 و روی 2.0 انجام میدادن.
خیلی از افرادی که در دوران کووید و سقوط WoW به 14 مهاجرت کردند منجمله 4 نفر از دوستان من، از داستان ARR راضی بودن و بعضا بودند بعضی از استریم های معروفی که خوششون هم اومده بود از اون داستان.
در کل این رو بگم که با نظر شما در مورد ریتم و پیسینگ موافق هستم در تمام موارد.
آقااااااا Heavensward معمولی ؟! و Stormblood زباله ؟!
در حالیکه در هر دوی این داستان های اولین بذر های Shadowbrigners کاشته شد؟
یعنی شما از داستان های کاراکترهای استینین و ییزل لذت نبردی و به نظرت شدیدا معمولی میاد؟
شاید جزییات داستانی رو فراموش کردی شما
من شخصا از داستان پچ های Stormblood بسیار لذت بردم و بخوام شخصی نظر بدم من خودم Stormblood رو بیشتر از Heavensward دوست داشتم.
مشکل من بصورت عمده با کاراکتر لیس بود که بخوام توضیح بدم کامنت رو فقط طولانی تر میکنم.
در مورد Shadowbringers و Endwalker هم که جای حرف و حدیثی نیست
و اما Dawntrail من بعد از اینکه اینجا کامنت گذاشتم و از شما پرسیدم دیگه رفتم و ازش ریویو خوندم و ویدیو ریویو دیدم ... با چیزهایی که میدونم اگر بخوام بهش امتیاز بدم میدم 3 از 10
___________________________________________________________________________________________
من از انتهای Endwalker روند ناامید شدن از داستان رو تجربه کردم اما با خودم فکر کردم از اونجایی که
گروه سایان منحل شد کاراکتر زیرو قرار هست در کنار ما باشه و این ها دارن یک شخصیت جدید رو معرفی میکنن، در مورد ارن ویل هم همین طور فکر میکردم.
با معرفی ووک لامات آخر این بازی و عنوان شدن اینکه نقش پررنگی توی داستان داره، همچنین عنوان شدن اینکه کرایل هم مهم هست، به این نتیجه رسیدم که Dawntrail با سلیقه من جور نیست چون همون 6-7 تا کویست که ووک لامات با ما بود کافی بود که روی اعصاب من بره.
بهترین نقطه برای این بود که شخصیت های جدیدی معرفی بشن و همراه ما باشن از این به بعد اما از این پتانسیل استفاده نکردن و ظاهرا بقیه هی اومدن و رفتن در طی این اکسپنشن.
در کل من بسیار از این تیم نا امید شدم در داستان پردازی و نمیفهمم تیمی که چنین مسیر و روندی رو در روایت داستان طی کرده چطور داستان Dawntrail رو بیرون داده و چطور یوشیدا این داستان رو تایید کرده؟!؟!
و متوجه شدم بار کلی داستان رو خانم ایشکاوا به دوش گرفته بوده، ایشون بوده که تمام نکات رو در 3 بازی اول بیرون کشیده و کنار هم گذاشته و شاهکارهای 4 و 5 رو خلق کرده.
فکر میکردم غیبتش در پچ های Endwalker به این دلیل هست که داره روی Dawntrail کار میکنه که بعدا متوجه شدم که داستان Dwantrail کار ایشون نخواهد بود.
حدس غریب به یقین دارم که روی FF17 داره کار میکنه ایشون.
ولی باز هم دلیل نمیشه که داستان کلیشه ای مثل Dawntrail رو بیرون بدن ....