شخصا طرفدار فوتبال اروم و شبیه سازیم ولی طبق تجربه ایی که از ut داشتم کسی که این مود و گیم پلی مخصوص به اون رو ساخته ذهنه بیماری داشته
بیخود نیست این همه طرفدار یا معتاد داره حتی کسایی که فوتبال رو دنبال نمیکنن ، یا هرچقدرم گیم پلی بازی ضعیف باشه بازم کلی طرفدار داره این بخش... حالا از پرداخت درون برنامه اییش برای قوی تر شدن تیمها بگذریم که این مورد تو صنعت گیم داره گند میزنه به همه چی..
کلا تاریخچه ultimate team رو کسی میدونه چجوری بوجود اومده؟
مد ultimate team اولین بار طریق یک DLC، به صورت آزمایشی ( در انحصار کنسول ایکس باکس 360 ) و تنها به مود لیگ قهرمانان اروپای فیفا 06 اضافه شد که اسمش هم همون زمان Ultimate Team بود . ( اون زمان خیلی این مد دیده نشد و به هر حاال تازه شروع کار این مد کارتی بود )
بعد نکته بسیار جالبش اینه بعد از چند سال وقفه در انتشار این مد ، در سال 2009 به صورت یک DLC با قیمت 10 دلار عرضه شد و با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و بیش از یک میلیون مخاطب جمع کرده بود . ولی اون زمان این مد مشکلات زیادی داشت . سرور ها مشکل داشتن و قطعی ها و کرش های زیادی با خودش به همراه داشت . تا خود نسخه 2010 همن طور به صورت پولی عرضه میشد ولی در نسخه 2011 این مد به صورت رایگان منتشر شد ( این مد تا نسخه 2011 به صورت جداگانه و بعد از انتشار نسخه اصلی به صورت DLC عرضه میشد و پولی بود ) و میزان طرفدار های این بازی سه برابر شد دقیقا اون سال ها .
تا خود نسخه 2011 قبلش بازی فقط به صورت یک مد کارتی بود که گفتم وقتی بازی اصلی منتشر میشد بعدش این مد التیمیت تیم به صورت DLC و پولی عرضه میشد .
تو نسخه 2011 دیگه مد آنلاین بازی هم آماده شد و گیمر ها با هم بازی میکردن ( انجام مسابقات دوستانه Head to Head با تیم هایی که توسط خود بازیکنان پرورش داده شده بودن )
بعدش دیگه در نسخه فیفا 12 این مد دیگه بخشی از خود بازی اصلی شد و دیگه به صورت DLC در دسترس قرار نگرفت تا به همین امروز که هر سال این مد ویژگی های مهمی بهش اضافه شد مثل فیفا 17 که مد FUT Champions بود که کلی طرفدار پیدا کرد و جهش بزرگی در بخش التیمیت تیم بود .
تو فیفا 13 که ساخت اپلیکیشن برای آندروید و IOS برای مدیریت بخش FUT Companion ایجاد شده بود که میزان طرفدار های این مد به شدت زیاد شد و میزان بازی کننده های این مد به 11 میلیون نفر رسید در اون نسخه .
تو فیفا 14 هم برای اولین بار بازیکنان لجند رو رنمایی کردن و خلاصه این که هر سال این مد بهش رسیدگی شد و شد اینی که امروز میبینیم و طرفدار های زیادی در سراسر جهان داره .
کلا مد های کارتی ( به نوعی بخشی از ریشه این مد ها قمار هستش .... ) تو سراسر جهان طرفدار زیاد داره . این مد هم اول به صورت یه مد کارتی بود که به صورت DLC بعد از انتشار نسخه اصلی بازی منتشر میشد و اوایل اصلا به صورت پولی بود این مد که بعدش هم شد اینی که امروز میبینم و تیم سازنده فیفا یه مد کارتی رو آمیخته با بازی کردن گیمر ها در بخش آنلاین کردن ( با داشتن و سرور های قدرتمند و ایجاد سرور های انحصاری و .. ) و مد های فرعی به بخش التیمیت تیم اضافه کردن و تعداد پلیر های فیفا همین طور بالا و بالاتر رفت ....
همون زمانی که اصلا این مد پولی بود ( تو ایران کسی نمیتونست بازی کنه چون باید پول پرداخت میکرد و مثل امروز اینترنت و پرداخت پول دیجیتالی و ... راحت تر نبود و هر چند الان این مد رایگان شده و بخشی از فیفای نسخه اصلی ) کلی طرفدار داشت و به شدت محبوب شده بود و بعد دیگه گسترده تر شد این مد و به صورت رایگان شدو بخشی از خود بازی اصلی و بعد هم گیمر ها دیدن میشه به صورت آنلاین بازی کرد و تیمی رو که میسازیم میشه باهاش بازی کرد دیگه فروش فیفا و طرفدار های این سری بیشتر و بیشتر شد و دیگه رسید به این فیفایی که امروزه میبینیم .
خلاصه این که دیوید روتر کارگردان سری فیفا در نسل هفتم ( از فیفا 09 تا خود فیفا 14 کارگردان بود ) نقش بسیار زیادی در گسترش و توسعه این مد داشت ( ایده اولیه رو این شخص ایجاد نکرد ولی بعدش که اومد کارگردان شد این مد رو به سطح جدیدی رسوند و گسترش و توسعش داد و مدی رو توسعه داد که به شدت برای EA سود آورد شد ) و به صورت کامل هم موفق شد و الان هم تو EA پست بالا تری بهش دادن و به هر حال ایده های این شخص برای کمپانی EA بسیار سود آور بود .