Multi Platform Far Cry 5



Developer: Ubisoft Montreal
Publisher: Ubisoft

Director: Dan Hay
Platforms: PS4 PC XB1
Release Date: February 27, 2018

Genre: First-Person Shooter/Action-Adventure








اطلاعات منتشر شده از بازی:
It's the first Far Cry game set in America.
It's also playable on PS4 Pro and Project Scorpio.
You can play the entire story solo or in two-player co-op.
You play as the new junior deputy of fictional Hope County, Montana, players will find that their arrival accelerates a years-long silent coup by a fanatical doomsday cult, the Project at Eden's Gate. Protagonist is customisible meaning you can choose gender and skin color
Villians name is Joseph Seed
You can fly planes and take part in aerial dogfights.
Vehicles include American muscle cars, ATVs, boats, and big rigs.
Weapons include guns, grenades, sledgehammers, and baseball bats.
You can recruit other people to fight for you.
You can also recruit animals like bears and cougars.
There is a map editor that will have "new features that add a new dimension to the content created by fans".
PS4 players are getting a free Far Cry 5 skin pack at launch.
Ubisoft Montreal is leading development, with support from Ubisoft Toronto, Ubisoft Kiev, Ubisoft Shanghai, and Ubisoft Reflections.
 
آخرین ویرایش:

sajad-tnt

کاربر سایت
Aug 17, 2010
895
نام
سجاد
SSE 4.1 Support or higher required
ای وای ... این همه دلم رو خوش کرده بودم برای این بازی, اما حالا اجرا نمیشه :|
عزیز اطلاع دارید این رو میشه بعدا با پچ یا از طریقی روی SSE4 هم اجرا کرد یا تنها راهش تعویض پردازنده هست؟
 

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,234
نام
Mohammad
یکی از نکاتی که تو این بازی اصلا متوجهش نشدم یجورایی مخفی بودن بعضی مراحل اصلیه :|
همینطوری داشتم تو شهر میچرخیدم و خرابکاری میکردم بعد با یه آدم رو به رو شدم و بالای سرش علامت مراحل اصلی بازی ظاهر شد.
 
  • Like
Reactions: agent 360 and WCW

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
ای وای ... این همه دلم رو خوش کرده بودم برای این بازی, اما حالا اجرا نمیشه :|
عزیز اطلاع دارید این رو میشه بعدا با پچ یا از طریقی روی SSE4 هم اجرا کرد یا تنها راهش تعویض پردازنده هست؟

اطلاعی ندارم ولی بعید میدونم که بشه با آپدیت حلش کرد. حالا باز مطمئن نیستم. بهترین راه اینه که به فروم ubisoft بری و بپرسی اونجا.
 
  • Like
Reactions: sajad-tnt

Assassin's Creed

کاربر سایت
Jun 24, 2006
1,320
نام
محمد امین
ای وای ... این همه دلم رو خوش کرده بودم برای این بازی, اما حالا اجرا نمیشه :|
عزیز اطلاع دارید این رو میشه بعدا با پچ یا از طریقی روی SSE4 هم اجرا کرد یا تنها راهش تعویض پردازنده هست؟
الکی برا این بازی هزینه نکن! بازیش هم نکنی چیزیو از دست نمیدی!
فعلا هم که کلکسیون باگه!

امروز داشتم بازی میکردم وسط یه مرحله یه ماشین اومد از بغلم رد شد رفت تو یه درخت زارت رفت بالا اومد افتاد روم مردم! دوستام هم که باید میومدن زندم میکردن چون وسط ماشین بودن نتونستن!
یه بار هم دیشب یکی از شخصیت ها تو درخت گیر کرده بود شصت بار مجبور شدم بازی رو از نو اجرا کنم بلاخره بیاد از بیرون!!!
 

Assassin's Creed

کاربر سایت
Jun 24, 2006
1,320
نام
محمد امین
یه مقدار بی ربطه به تاپیک اما این جریان فارکرای 2 و جزئیاتش دلیل داشت،
بنظرم یوبی سافت اون زمان با عرضه فارکرای 2 میخواست قدرت خودشو به استدیو رقیب و سازنده نسخه اول فارکرای (شاهکار فارکرای یک) یعنی کرایتک و همینطور صاحب جدیدش یعنی EA نشون بده، بعداز جدا شدن کرایتک و یوبی سافت، کرایتک رویاهایی که برای ادامه فارکرای داشت رو تو یک دنیای دیگه ای دنبال می کنه که نتیجش میشه عنوان محشری به اسم کرایسیس! همین جزئیات رو حتی با کیفیت بیشتر در سال 2007 تو کرایسیس یک می بینیم. درست یک سال بعدش تو سال 2008 یوبی سافت فارکرای 2 رو داد بیرون با اون هایپ وحشتناکش. با اینکه هر دو عنوان یعنی هم کرایسیس و هم فارکرای 2 از زمان خودشون جلوتر بودن اما به اون موفقیتی که لیاقتشو داشتن نرسیدن که واقعا حیف شد.
کرایسیس رو که گیمرها بخاطر بیش از حد سنگین بودنش کوبیدن، فارکرای 2 رو هم بخاطر همین جزئیاتی که تو این ویدیوها مشاهده می کنید. شاید باورتون نشه اما اون سال خیلی ها ناراضی بودن که آقا محیط بازی چرا اینقدر بزرگه!!! چرا اسلحه ها خراب میشه چرا خورشید میتابه چرا میچرخه زمین ...:-<
اتفاقا همون زمان که فارکرای 2 اومد، یکی از هایپ شدن ها و جذابیت های بازی همین محیطش بود.
ولی مشکل اصلی فارکرای 2 این بود که یکی شخصیت اصلی مالاریا داشت و مالاریاش هم خوب بشو نبود و یهو وسط بازی داستان داشتی، دوم هم این بود که هر گندی تو نقشه میزدی میومدی بیرون بر میگشتی انگار نه انگار، یعنی یه نقشه به چه بزرگی دستت بود ولی اگه مثلا یه پاسگاه رو میگرفتی بعد دوباره میرفتی عینا همونجا بود و همش چندبار کاری بود وگرنه تو زمان خودش عالی بود.
بعد این فارکرای 5 از لحاظ جزئیات حتی روی فارکرای 3 و 4 رو هم کم کرده و نسبت به اونها هم شدیدا داغونه

------------------

من که اصلا از بازی راضی نیستم، بجز سه تا شخصیت اصلی منفی بازی مابقی چیزا مسخره است! گرافیک بازی که قشنگ نسبت به فارکرای 4 یه عقب گرد شده و محیط هم که خیلی خلوته، NPC های بازی واقعا مسخره اند، میری طرف نجات میدی بعد یهو یه تیر بغلش میزنی یارو بدو بدو فریاد میزنه میره! د لامصب همین الان نجاتت دادم! تنها بخش جذابش به نظرم ماشین سواریش هست، بعد توی فارکرای 4 تو واقعا خسته نمیشدی میتونستی کل محیط رو بگردی هرچی هست رو درو کنی و کلی تو محیط جا برای اکتشاف داشت ولی فارکرای 5 عملا هیچ انگیزه ای برای گشت و گذار بهت نمیده و البته چیزی هم نداره کل محیط بازی عین هم هستند و واقعا آدم توش بگرده چیه جدید ببینه؟ شب هاش هم که خیلی حس مصنوعی به آدم میده!!!

من که اصلا راضی نیستم، یک مشکل اصلی که دارم با این سیستم سلامت بازی هست که توی قسمت های قبلی یارو یهو دستش میشکست صاف و صوف میکرد چرا اینو برداشتن؟ کلا نمیدونم چیه بازی های یوبی چندسال هی داره آب میره! Watchdogs 2 رو بازی میکنه آدم شهرش فکر کنم به اندازه یکه بلوک Watchdogs هم نباشه!
 

.MARSHAL.

کاربر سایت
May 29, 2012
119
نام
سیاوش
بحثی در مورد ویژگی های حذف شده از بازی نسبت به FC2 یا عنوان های قبلی ندارم. مطمئنا اکثر گیمرها خواهان جزییات و ویژگی های بیشتر هستند و هرچی بازی کاملتر و واقعی تر باشه لذتش هم بیشتر خواهد بود. و واقعا هم امیدوارم این انتقادهایی که از طرف گیمرها میشه Ubisoft حداقل به بعضی از مهمترین هاشون توجه کنه و در پچ های آینده بعضی از این ویژگی های به قول گفتنی cool قبلی رو به بازی برگردونه.

ولی حالا جدای از این موضوع، الان وضعیت جوری شده که طرف کاور بازی رو هم تا حالا ندیده (چه برسه به اینکه بازی رو خریده و تجربه کرده باشه) و اومده در یک نطق ـه به خیال خودش در حد پایان نامه دکترا چنان نسخه بازی و کل شجره نامه سازنده رو پیچیده و انواع مختلف فکت های شگفت انگیز رو صادر کرده هرکی ندونه انگار ایشون 25 بار بازی رو پلات کردند و حالا از حجم حقایقی که در بازی پیدا کردن در حال انفجار هستند و حتما باید بیان اونها رو به اشتراک بگذارند وگرنه...

بگذریم؛

مطمئنا روی صحبتم با کسانی که بازی رو تجربه کردند و نظرها و انتقاداتشون رو بیان میکنند نیست، هرکسی آزاده نظر و سلیقه و انتقاد یا تعریفش رو از عنوانی که تجربه کرده بیان کنه و به نظرم هرچقدر هم مطلبی که بیان میکنه تو آفساید باشه بازم هیچ ایرادی به این قضیه وارد نیست، چون به هرحال طرف نظر و سلیقه خودش رو در مورد اون موضوع یا عنوان گفته. ولی اینکه حتی یک ثانیه هم یک عنوان رو تجربه نکرده باشیم و شروع کنیم به نسخه پیچیدن و فکت صادر کردن اصلا کار جالبی نیست.

به نظر من؛ بازی مثل هر عنوان دیگه ای نقص و ایراد و کمبودهای خودش رو داره ولی از طرف دیگه کلی امکانات، قابلیتها، انیمیشن ها و مکانیک های مختلف بهش اضافه شده که در عنوان های قبلی نبوده و در مجموع بازی رو واقعا لذت بخش کرده. در بحث ستینگ، نوع و تنوع ماموریت ها، حذف شدن tower ها، بهینه و منظم کردن مپ و zone های بازی، قابلیت روندن انواع هواپیما، هلی کوپتر و وسایل نقلیه دیگه و خیلی امکانات و ویژگی های دیگه بازی واقعا رشد چشمگیری نسبت به عنوان های قبلی داشته و همین عوامل همراه با داستان و شخصیت پردازی (مخصوصا شخصیت های منفی) بازی رو واقعا جذاب و به قول گفتنی فان کرده. من تمام نسخه های قبلی رو بازی کردم، و به جرات میتونم بگم هیچ کدوم از نسخه های قبلی به اندازه این نسخه نتونسته بودند منو سرگرم کنند.

در مجموع به نظرم خیلی از ما گیمرهای پست مدرن امروزی (اول از همه هم خودم رو میگم) زیادی وسواسی و نق نقو شدیم و کلا تو هر عنوانی به شدت دنبال چندتا فاکتور برای غر زدن و شکایت کردن هستیم؛ که البته تا یه اندازه ایش کاملا خوب و مفید و لازم هست، چون به هرحال انتقاد های (سازنده!) باعث رشد و پیشرفت و بالا رفتن استانداردهای هم خودمون و هم عنوانی که براشون هزینه میکنیم و کلا رشد و پیشرفت صنعت میشه (وگرنه اگر غیر از این بود که برای همه چی باید فقط به به و چه چه میکردیم). ولی از طرفی افراط زیادی تو این قضیه هم جز زهرمار کردن خیلی از تجربه هایی که میتونستند واقعا برامون لذت بخش باشند و یا محروم کردن خودمون از تجربه ی عنوان های مختلف، هیچ چیز دیگه ای برامون نداشته و نداره...
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
اون زمان که فارکرای ۲ اومد من خودم یادمه راهنمایی بودم گرفتم بازی در کل بازی کسل کننده ای بود !! ولی این مواردش جالب بود خراب شدن اسلحه مثلا بادمه ماشین دود میکرد باید کاپوت میدادی بالا یا مثلا امپول میزد به خودش ولی باقی مواردش خسته کننده بود ولی این جزییات خوب هستن به نظرم برای چالش بیشتر
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
به نظر من اینا موارد مهم تر لحاظ نمیکنن حالا خراب شدن اسلحه فوقش یک انیمیشن معمولی که تکرار میشه ولی بازی با این محیط زیبا درست کنی اونوقت یک چرخه شبانه روزی یا حتی اب و هوای بارانی ابری تو بازیت نزاری اینا خیلی میتونه به زیبایی بازی کمک کنه اینا جزیی تر تا خراب شدن اسلحه
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,736
اقا بازی به طرزه عجیبی خیلی خوب اوپتیمایز شده !!! الان روی اولترا من زیره 75 فریم نمی گیرم و ثابته.روی سیستم دوستمم که 1060 هست ، میگه روی های زیره 60 فریم نمیره مگر معدود جاها !
خلاصه از نظر اوپتیمایز از بازی خیلی راضیم دمشون گرم.
 
  • Like
Reactions: noorihamid99

'!|SNAKE|!'

کاربر سایت
Sep 4, 2011
725
نام
Soroush
متاسفانه یه چیزی باب شده توی جامعه گیمری ایران که هر کی رد میشه یه لگد به یوبی سافت میزنه ٬حالا بی دلیل یا با دلیل البته یوبی سافت گاهی باید لگد بخوره قبول دارم اما سیاستهای دو سال اخیرشو قابل لگد زدن نمیدونم .


اگر دوست دارید بازی رو شکست خورده قلمداد کنید فقط بخاطر یه فیزیک و کلا بخاطر فیزیک بازی میکنید بله درسته بازی شکست خوردس ٬ اما توی بازی مگه فقط فیزیکه که مطرح هست ؟ داستان و شخصیت پردازی و گیم پلی و گرافیک چی میشن پس ؟ اگر توی این یک مورد یعنی فیزیک نسخه پنجم عقبه اما توی صد مورد جلو هست . برای من هم که نسل پیش هم کنسول باز بودم فارکرای ۲ فاجعه بود چون بازی به شدت از افت فریم رنج میبرد طوری که یک ساعتم نتونستم بازی کنم و جالبه نمرات کاربرا توی متا به فارکرای ۲ بسیار کمتره از فارکرای ۵ هست .این ویدیو هام مدتهاس باب شده و چیزی جدیدی نیست و ماییم که خیلی جدی میگیریم .

قطعا اگر جزییات بیشتر توی بازی بود بهتر بود اما نباید بی انصاف بود و خوبی ها رو نگفت .نسخه پنجم از لحاظ فان بودن و مپ و شخصیت پردازی و کاستومایز و هانت و ...خیلی نکات مثبت خوبی داره .به هر حال بازی از نسخه سوم دوباره جون گرفت و نسخه پنجم ادامه همون فرموله که همه دوست دارن .

منم موافق جزییات بیشترم ٬اما جزییات بیشتر فقط فیزیک نیست موارد دیگم هست که نسخه پنجم خیلی بالاتره .و شما حتما باید بازی کنید و نظر بدید مثلا بازی توی قسمتRosterبازی جزییات خوبی داره که کاملا جدید هست و خودش یه جزییاته
در کل مهم ترین نقد هم به بازی به نظرم بالانس موندن هوش مصنوعی هست که باید بهش در اینده جدی بپردازه یوبی سافت .
 
آخرین ویرایش:

guppy

کاربر سایت
May 30, 2015
2,149
نام
davood
در کل لذتی که بازی یوبی با تجربه ای که از بازیاش میده تو کمتر بازی دیدم همه بازیشم preorder کردم ولی به نظرم این farcry5بهترین این نسخه بوده
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
اتفاقا من همیشه فکر میکردم نسل هشتم نسل فیزیک باشه که اصلا این طور نشد .

شما دوستان اون ویدئوی مقایسه رو خوب نگاه کنید ! حتی سیستم نور پردازی بازی تو زمان خودش از این شماره پنجم بهتر هستش ! انفجار ماشین و پراکنده شدن اجزا ماشین بر اثر انفجار و تخریب خونه ها و ..... در نسخه دوم به شدت عالی بودن و کی گفته اینا مهم نیستن ؟ تو مبارزه ها و میدون جنگ این جزئیات و تیکه تیکه شدن اشیا و .... میتونه کیفیت فنی و بصری و هیجان بازی رو دو چندان کنه !

اصلا یه سری جزئیات خجالت آوره تو این ویدئو ! چه جوری یه عده دوستان میان دفاع میکنن از این موضوع !

من دفیفا یادمه فار کرای 2 به خاطر این جزئیات عالی مورد انتقاد قرار نگرفت ! که اتفاقا خیلی هم تحسین شد . گرفتاری های بازی مشکلات مراحل فراعیش بود که به شدت خسته کننده بود و همین طور مراحل اصلی ! یکیش هم اون سیستم مسخره بیمای مالاریاش بود که یارو اصلا خوب نمیشد و دیگری خراب شدن اسلحه ها هم که میتونستن بهتر طراحیش کنن !


وگرنه فارکرای 2 همین موارد عالی رو هم که نداشت بازی با سر میخورد زمین به طور کامل . اون مناظر بازی و سیستم حیات وحش بازیش بی نظیر بود . نسل هشتم رو باید قبول کنیم نسلی بود که صنعت گیم تو یه سری موارد درجا زد !

من خودم فکر میکردم نسل هشتم اصلا تو فیزیک خلاصه میشه و بازی ها رو میارن به طرف تحریب پذیری و این موارد که اصلا این طور نشد .

آها یه چیزی یادم اومد ! نسخه دوم رو که بازی میکردم دشمن ها رو مثلا تو جنگل میدیم و دور بر علف اینا بود دورشون رو با آتش زدن میبستم و اینا بعد گیر میکردن و تو آتش جزغاله میشدن ! بتلفید رو رو مثال میزنم ! مثلا میشد دشمن رو وقتی تو خونه ای مخفی شده بعدش خونه رو بزنیم نابود کنیم و رو سر دمشن خراب بشه و باعث کشته شدنش بشه !

یعنی میشه از فیزیک بازی تو گیم پلی بازی کمک گرفت و گیم پلی بازی هم طبیعی تر بشه و هم متنوع تر ! یعنی فیزیک میتونست در نسل هشتم باعث انقلابی در گیم پلی بازی ها بشه که متاسفانه این طور نشد ! البته یه دلیلش جی پی یوی کنسول های نسل هشتمی بود که تو بخش فیزیک یه فاجعه تمام بودن !

از موتور فیزیک انویدیا انجین چقدر کمک گرفته شد در نسل هشتم ؟ از موتور فیزیک هاوک چقدر کمک گرفته شد در نسل هشتم ؟ میدونید این موتور های فیزیک چقدر کارایی ها دارن و چه پتانسیل هایی دارن که کلی از ویژگی هاشون رو در بازی ها خاموش میذارن ؟

نمونه مثال همین فارکرای 5 که سازندگانش اصلا بیخیال فیزیک در نسل هشتم شدن ! و صد البته کلی بازی دیگه .

شما اون مشکلات فارکرای 2 رو تو جاهای دیگه باید بیشتر ببینید که توضیح دادم یه سری طراحی های واقع گرایانه تو بازی به اون بازی ضربه زده بود و بیشتر از همه طراحی مراحل اصلی و فرعی خسته کننده بازی بودکه اون بازی رو باعث شد مورد انتقاد قرار بگیره و یه سری چیزا مثل همون آمپول مالاریا و خراب شدن بیش از حد اسلحه ها و .....

وگرنه این موارد فیزیک و این چیزا که عالی بود یعنی !

من به همین خاطره که با یه سری سر این 4K مشکل دارم ! حاضرم بازی 1080p باشه ولی در عوض فیزیک بازی و افکت های بازی بیشتر باشه و بازی پویا تو و زنده تر باشه ! بخش بزرگی از مشکلات این نسل هشتم همین گیمر ها بودن ! هی رزولشن و هی رزولشن که البته صد در صد مهمه ! خیلی هم مهمه ولی در کنارش موتور فیزیک و افکت های گرافیکی هم خیلی خیلی خیلی مهمن !

من همش فکر میکردم نسل هشتم نسلی باشه که انقلابی در بخش فیزیک صورت میگیره و بازی ها از این ویژگی در به کار بردن تنوع گیم پلی استفاده میکردن ! که خب در مجموع این طور نشد !

شما فقط یکم فکر کنید ! فقط یکم فکر کنید ! هنگام مبارزه ! دشمن و هوش مصنوعی دشمن هم انقدر باهوش بود که با عوامل فیزیک بر علیه شما مبارزه میکرد ! این نسل وقتی شما دوستان هی میگید چرا نسل هشتم گیم پلی بازی ها تکراری شده و تحولی صورت نگرفته یکیش این بود که سازندگان از همین فیزیک استفاده درست حسابی نکردن !

و در آخر بگم ! اون واچ داگز رو یادتونه که ؟؟!! گیم پلی بی نظیر واچ داگز که برای اولین بار نشون داده شد و هممون شوکه شده بودیم ! اون گیم پلی داشت از بخش بزرگی از قدرت موتور فیزیک انویدیا فیزیک استفاده میکرد و اون پویایی که دیدید به همین خاطر بود ! از افکت های بارون و کاغذ های توی خیابون که داشت بر اثر وزش باید این ور اون ور میرفت و لباس کاراکتر بازی و کلی افکت های دیگه دیگه که بعد تر در نسخه اصلی که بیرون اومد بیشترشون خاموش شد و مورد استفاده قرار نگرفت ! موتور فیزیک در یه بازی میتونه باعث پویایی و زنده بودن اون بازی بشه و حتی میتونه در گیم پلی بازی هم مورد استفاده قرار بگیره و ازش استفاده بشه .
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
بلی فیزیک خیلی مهمه خیلی ! یادمون نمیره سر نمایشای آنچراتد 4 چقد خشتک ها سر همین فیزیک اینجا دریده نشد چقدر تعریفا که نشد شوتینگ بازی به لطف فیزیک خفنش برا من یـ چیز نابی شد که تا حالا تو هیچ بازییی تجربه نکرده بودم اینکه شرکت ها الان کارشون این شده از همین جزئیات بزنن و به رنگ لعاب بازیا اضافه کنن یـ چیز 100 درصد و مسلمه وقتی به جزئیات توجه کنی میشی یکی مثل ناتی داگ یا راکستار و امسالهم که دائم تو این موارد ازشون تعریف میشه و بولد میشن . میگید چرا یوبی رو میکوبید بالاخره یـ چیزی این وسط هست . وگرنه من خودم عاشق بازی های جهان بازم و فقط دوست دارم تو محیط بگردم و میدونم FC5 صد درصد ارضام میکنه تو این مورد ولی خوب باز نمیشه این چیزا رو نادید گرفت ....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر