Multi Platform Far Cry 5



Developer: Ubisoft Montreal
Publisher: Ubisoft

Director: Dan Hay
Platforms: PS4 PC XB1
Release Date: February 27, 2018

Genre: First-Person Shooter/Action-Adventure








اطلاعات منتشر شده از بازی:
It's the first Far Cry game set in America.
It's also playable on PS4 Pro and Project Scorpio.
You can play the entire story solo or in two-player co-op.
You play as the new junior deputy of fictional Hope County, Montana, players will find that their arrival accelerates a years-long silent coup by a fanatical doomsday cult, the Project at Eden's Gate. Protagonist is customisible meaning you can choose gender and skin color
Villians name is Joseph Seed
You can fly planes and take part in aerial dogfights.
Vehicles include American muscle cars, ATVs, boats, and big rigs.
Weapons include guns, grenades, sledgehammers, and baseball bats.
You can recruit other people to fight for you.
You can also recruit animals like bears and cougars.
There is a map editor that will have "new features that add a new dimension to the content created by fans".
PS4 players are getting a free Far Cry 5 skin pack at launch.
Ubisoft Montreal is leading development, with support from Ubisoft Toronto, Ubisoft Kiev, Ubisoft Shanghai, and Ubisoft Reflections.
 
آخرین ویرایش:
نابغه گرافیک و فیزیک اون استودیو سازنده کرایسیس بودن من سر کرایسیس ۲ واقعا کاری به مراحلش ندارم ولی گرافیک نورپردازی و فیزیکش واقعا عالی بود من خیلی لذت میبردم تازه زمان ۳۶۰ و ps3 ولی این نسل یکم کلا استودیو ها سعی کردن از فیزیک و. بزنن بیشتر به گستردگی محیط و گستردگی کارهای قابل انجام تو محیط بازی اضافه کنن مثل بازی های یوبی سافت چیز بدی هم نیست
 
  • Like
Reactions: Romell
اقا ویدیو مقایسه رو دیدم!!!عجب جزییاتی تو farcry 2 بود:|
فقط اون تیکه که نور خورشید تو فارکرای 2 از بین شاخه های درختا رد میشه ولی تو فارکرای 5 فقط قرص خورشید معلومه:-&
با ابن همه تبلیغ hdr رو.. هنوز نتونستن یک سری جزییات گرافیکی ساده رو پیاده سازی کنن
 
موقع نگاه کردن ویدیوی این ترول های یوتیوبی، کمی فکر هم کنید و فقط عصبانی نشید.
چرا FC2 آتیش می گیره همه چی FC5 نه؟ FC2 وسط آفریقا بود، علف ها و درخت ها خشک هستن و خیلی عادیه که بیشتر از علف ها و درخت های پر آب شمال آمریکا آتیش بگیرن.
چرا FC2 تیر به پشت فنس ها هم می ره؟ اولا FC5 هم همینطوریه، با اسنایپ های قوی رد می شد از دیوار های نازک. اما چرا بقیه رد نمی شن؟ Game Design Baby. توی نسخه های بعدی این حالت XRay رو اضافه کردن، اگه گلوله های همونجوری رد می شد بازی به طرز مسخره ای آسون می شد.
یه سری چیزا هم واقعا نقطه قوت FC5ـن بیشتر، مثلا اینکه پشت راکت لانچر آتیش نمی گیره واقعا خیلی خوبه، مزخرف ترین مکانیکیه که دیدم تا حالا:)) یا فیزیکی بودن موشک های RPG که کلا یه سبک دیگه از FPSـه و نمی شه گفت بدتر یا بهتر شده، صرفا سبک گیم پلی عوض شده.

ولی خدایی برید یه بار FC2 بازی کنید ببینید حالتون بهم نمی خوره از این حالتی که زور می زنه Realistic باشه ولی نمی تونه بهم می خوره یا نه. FC3-4-5 قطعا کیلومتر ها از FC2 بهتره.

پ.ن: یه دوستی از اینکه نسل 8 به اندازه کافی فیزیکی نیست صحبت کرده بود و می گفت موتور فیزیک استفاده کنن همه چی حل می شه. باید بگم که موتور فیزیک معجزه نمی کنه، صرفا یه سیستمیه که میاد جسم صلب (و یه سری چیز دیگه مثل حالت خاصی از بدن و پارچه) رو شبیه سازی می کنه. تعریف جسم صلب هم اینه:
جسم جامد (سفت و محکم) (به انگلیسی: Rigid body) به سیستمی گفته می‌شود که شامل تعداد زیادی ذرات ثابت هست که فاصلهٔ ذرات از یکدیگر همواره ثابت است.
فاصله ثابت باشه یعنی چی؟ یعنی نمی شکنه و خم نمی شه و ...
موتور فیزیک رو تقریبا همه بازی ها دارن استفاده می کنن، شکستن و ... هم بازی هایی که گیم پلیشون نیاز داره (Battlefield و ...) وجود داره، اما واقعا احمقانس واسه بازی هایی که هیچ تاثیری تو گیم پلی نداره بیاد کلی سیستم فوق العاده پیچیده و سنگین درست کنن که حالا مثلا تیر به درخت بزنی بشکنه! و فقط ساختنش هم نیست، به خاطر شکستن شاخه درخت باید از کلی جای دیگه بازی زد چون یه قسمتی از اون چند میلی ثانیه ای که زمان داری واسه پردازش رو می گیره.
 
آخرین ویرایش:
موقع نگاه کردن ویدیوی این ترول های یوتیوبی، کمی فکر هم کنید و فقط عصبانی نشید.
چرا FC2 آتیش می گیره همه چی FC5 نه؟ FC2 وسط آفریقا بود، علف ها و درخت ها خشک هستن و خیلی عادیه که بیشتر از علف ها و درخت های پر آب شمال آمریکا آتیش بگیرن.
چرا FC2 تیر به پشت فنس ها هم می ره؟ اولا FC5 هم همینطوریه، با اسنایپ های قوی رد می شد از دیوار های نازک. اما چرا بقیه رد نمی شن؟ Game Design Baby. توی نسخه های بعدی این حالت XRay رو اضافه کردن، اگه گلوله های همونجوری رد می شد بازی به طرز مسخره ای آسون می شد.
یه سری چیزا هم واقعا نقطه قوت FC5ـن بیشتر، مثلا اینکه پشت راکت لانچر آتیش نمی گیره واقعا خیلی خوبه، مزخرف ترین مکانیکیه که دیدم تا حالا:)) یا فیزیکی بودن موشک های RPG که کلا یه سبک دیگه از FPSـه و نمی شه گفت بدتر یا بهتر شده، صرفا سبک گیم پلی عوض شده.

ولی خدایی برید یه بار FC2 بازی کنید ببینید حالتون بهم نمی خوره از این حالتی که زور می زنه Realistic باشه ولی نمی تونه بهم می خوره یا نه. FC3-4-5 قطعا کیلومتر ها از FC2 بهتره.

پ.ن: یه دوستی از اینکه نسل 8 به اندازه کافی فیزیکی نیست صحبت کرده بود و می گفت موتور فیزیک استفاده کنن همه چی حل می شه. باید بگم که موتور فیزیک معجزه نمی کنه، صرفا یه سیستمیه که میاد جسم صلب (و یه سری چیز دیگه مثل حالت خاصی از بدن و پارچه) رو شبیه سازی می کنه. تعریف جسم صلب هم اینه:

فاصله ثابت باشه یعنی چی؟ یعنی نمی شکنه و خم نمی شه و ...
موتور فیزیک رو تقریبا همه بازی ها دارن استفاده می کنن، شکستن و ... هم بازی هایی که گیم پلیشون نیاز داره (Battlefield و ...) وجود داره، اما واقعا احمقانس واسه بازی هایی که هیچ تاثیری تو گیم پلی نداره بیاد کلی سیستم فوق العاده پیچیده و سنگین درست کنن که حالا مثلا تیر به درخت بزنی بشکنه! و فقط ساختنش هم نیست، به خاطر شکستن شاخه درخت باید از کلی جای دیگه بازی زد.
بخدا انقدر اون ویدئو واضح مقایسه ها داده شده من توضیح بیشتری ندم در او رابطه بهتره ! مقایسه دو بازی که در دو نسل مختلف داره روی سخت افزار هایی رندر میشه که فاصله زیادی در راندمان و کارایی دارن و در کمال شگفتی جزئیات تکنیکی نسخه فارکرای 2 بهتر هستش با توجه به سخت افزار ضعیف تری که داره روش رندر میشه !!!!

من درباره توضیحات شما متوجه نمیشم ؟!

شما داری میگی چیزایی که حرکت میکننن و متحرک هستن جز فیزیک محسوب نمیشن ؟؟!! باد ، آب ، آتش ، باران ، پارچه ، متلاشی شدن اشیا و گرد و غبار و .... اینا همه مربوط به قوانین فیزیک میشن ! شما یه تعریف ساده از فیزیک کردی دوست من !!!

من به خاطر افول بازی های فوتبالی در نسل هشتم و حتی دانگرد فیزیک لباس PES نسل هشتمی در مقایسه با PES 2014 رفتم کلی مقاله و .... درباره فیزیک خوندم که ببینم چرا نسل هشتم چنین بلایی به سر بازی ها اومد !!؟؟؟

Havok Physics offers the fastest, most robust collision detection and physical simulation technology available, which is why it has become the gold standard within the games industry and has been used by leading game developers in over 400 launched titles and many more in development.

موتور فیزیک Havok سریعترین و قدرتمند ترین تشخیص برخورد و تکنولوژی شبیه سازی فیزیکی را ارائه می دهد و به همین دلیل استاندارد طلایی صنعت بازی ها شده است و توسط طراحان پیشرو بازی در بیش از 400 عنوان ارائه شده و در بسیاری دیگری در بازی های دیگر مورد استفاده و توسعه قرار گرفته شده است .​

شما آنچارتد 4 رو که بازی کردین !؟؟ این بازی از موتور فیزیک هاوک داره استفاده میکنه و سازندگان این بازی تونستن از بخش زیادی از موتور فیزیک هاوک در ارائه کیفیت این بازی استفاده بهینه ای کنن .

نمونه‌های متفاوت از پدیده‌های فیزیکی : انواع و اقسام ما قوانین فیزیک داریم مثل فیزیک ذرات ، فیزیک اتمی و مولکولی ، فیزیک کاربردی که خیلی دز زندگی روزمره داریم میبینیمش و اختر فیزیک و ......

فیزیک (به زبان یونانی φύσις، طبیعت و φυσικῆ، دانش طبیعت) علم مطالعهٔ خواص طبیعت است. این علم را عموماً علم ماده (Matter) و حرکت و رفتار آن در فضا و زمان می‌دانند. این ماده می‌تواند از ذرات زیراتمی تا کهکشان‌ها و اجرام بسیار بزرگ آسمانی باشد. فیزیک از مفاهیمی مانند انرژی، نیرو، جرم، بار الکتریکی، جریان الکتریکی، میدان الکتریکی،الکترومغناطیس، فضا، زمان، اتم و نورشناسی استفاده می‌کند. اگر بطور وسیع‌تر سخن بگوییم، هدف اصلی علم فیزیک بررسی و تحلیل طبیعت است و همواره این علم در پی آن است که رفتار طبیعت را در شرایط گوناگون درک و پیش‌بینی کند.

کل این دنیا داره بر اساس قوانین فیزیک میچرخه دوست گرامی . تمامی افکت هایی که در بالا من مثال زدم میره جز قوانین فیزیک محسوب میشه و در شاخه موتور فیزیک میره مورد استفاده قرار میگیره .

فارکرای 2 هم من بازم میگم اون بازی طراحی مراحل فاجعه ای داشت و اکثریت ماموریت هاش شبیه به هم بود و توضیحات رو دادم . صد در صد هم فارکرای 3 و همین 5 هم از فارکرای 2 بهتر هستش به خصوص تو بخش داستان نویسی و طراحی مراحل و ..... ولی روی صحبت ما موتور فیزیک هستش که فارکرای از وقتی به وجود اومد اصلا سر موتور فیزیکش خیلی معروف شده بود و رجوع شود به نسخه یک این بازی که هم گرافیک ، هم داستان هم گیم پلی عالی و هم استفاده بی نظیر از موتور فیزیک رو کرده بود و انقدر معروف شده بود

اوه اوه :o من یادم رفته بود ! شاهکار و بازی افسانه ای به نام Half Life 2 ........... یادتونه ؟ میدونید چرا انقدر معروف شد ؟ یکی از دلایلش این بود که این بازی جز اولین بازی هایی بود که استفاده بی نظیری از موتور فیزیک کرده بود و موتور فیزیک در گیم پلی بازی کاربرد داشت ! در جزئیات بصری و فنی بازی هم تاثیر داشت و هالف لایف 2 جز اولین بازی های بود که بر اساس استفاده از موتور فیزیک قدرتمند تونست انقلابی در بازی های کامپیوتری به وجود بیاره و حتی معما های اون بازی هم معما هایی با استفاده از قوانین فیزیک بود ! اون معمای بشکه هایی که زیر آب بود و .......

اصلا اون هالف لایف به همین خاطر بود که صنعت گیم رو پوکونده بود .... یادمه بازی فارکرای 1 و هالف لایف 2 تو یه زمان به بازار اومده بود و عجب دورانی بود واقعا !





 
آخرین ویرایش:
اتفاقا من همیشه فکر میکردم نسل هشتم نسل فیزیک باشه که اصلا این طور نشد .

شما دوستان اون ویدئوی مقایسه رو خوب نگاه کنید ! حتی سیستم نور پردازی بازی تو زمان خودش از این شماره پنجم بهتر هستش ! انفجار ماشین و پراکنده شدن اجزا ماشین بر اثر انفجار و تخریب خونه ها و ..... در نسخه دوم به شدت عالی بودن و کی گفته اینا مهم نیستن ؟ تو مبارزه ها و میدون جنگ این جزئیات و تیکه تیکه شدن اشیا و .... میتونه کیفیت فنی و بصری و هیجان بازی رو دو چندان کنه !

اصلا یه سری جزئیات خجالت آوره تو این ویدئو ! چه جوری یه عده دوستان میان دفاع میکنن از این موضوع !

من دفیفا یادمه فار کرای 2 به خاطر این جزئیات عالی مورد انتقاد قرار نگرفت ! که اتفاقا خیلی هم تحسین شد . گرفتاری های بازی مشکلات مراحل فراعیش بود که به شدت خسته کننده بود و همین طور مراحل اصلی ! یکیش هم اون سیستم مسخره بیمای مالاریاش بود که یارو اصلا خوب نمیشد و دیگری خراب شدن اسلحه ها هم که میتونستن بهتر طراحیش کنن !


وگرنه فارکرای 2 همین موارد عالی رو هم که نداشت بازی با سر میخورد زمین به طور کامل . اون مناظر بازی و سیستم حیات وحش بازیش بی نظیر بود . نسل هشتم رو باید قبول کنیم نسلی بود که صنعت گیم تو یه سری موارد درجا زد !

من خودم فکر میکردم نسل هشتم اصلا تو فیزیک خلاصه میشه و بازی ها رو میارن به طرف تحریب پذیری و این موارد که اصلا این طور نشد .

آها یه چیزی یادم اومد ! نسخه دوم رو که بازی میکردم دشمن ها رو مثلا تو جنگل میدیم و دور بر علف اینا بود دورشون رو با آتش زدن میبستم و اینا بعد گیر میکردن و تو آتش جزغاله میشدن ! بتلفید رو رو مثال میزنم ! مثلا میشد دشمن رو وقتی تو خونه ای مخفی شده بعدش خونه رو بزنیم نابود کنیم و رو سر دمشن خراب بشه و باعث کشته شدنش بشه !

یعنی میشه از فیزیک بازی تو گیم پلی بازی کمک گرفت و گیم پلی بازی هم طبیعی تر بشه و هم متنوع تر ! یعنی فیزیک میتونست در نسل هشتم باعث انقلابی در گیم پلی بازی ها بشه که متاسفانه این طور نشد ! البته یه دلیلش جی پی یوی کنسول های نسل هشتمی بود که تو بخش فیزیک یه فاجعه تمام بودن !

از موتور فیزیک انویدیا انجین چقدر کمک گرفته شد در نسل هشتم ؟ از موتور فیزیک هاوک چقدر کمک گرفته شد در نسل هشتم ؟ میدونید این موتور های فیزیک چقدر کارایی ها دارن و چه پتانسیل هایی دارن که کلی از ویژگی هاشون رو در بازی ها خاموش میذارن ؟

نمونه مثال همین فارکرای 5 که سازندگانش اصلا بیخیال فیزیک در نسل هشتم شدن ! و صد البته کلی بازی دیگه .

شما اون مشکلات فارکرای 2 رو تو جاهای دیگه باید بیشتر ببینید که توضیح دادم یه سری طراحی های واقع گرایانه تو بازی به اون بازی ضربه زده بود و بیشتر از همه طراحی مراحل اصلی و فرعی خسته کننده بازی بودکه اون بازی رو باعث شد مورد انتقاد قرار بگیره و یه سری چیزا مثل همون آمپول مالاریا و خراب شدن بیش از حد اسلحه ها و .....

وگرنه این موارد فیزیک و این چیزا که عالی بود یعنی !

من به همین خاطره که با یه سری سر این 4K مشکل دارم ! حاضرم بازی 1080p باشه ولی در عوض فیزیک بازی و افکت های بازی بیشتر باشه و بازی پویا تو و زنده تر باشه ! بخش بزرگی از مشکلات این نسل هشتم همین گیمر ها بودن ! هی رزولشن و هی رزولشن که البته صد در صد مهمه ! خیلی هم مهمه ولی در کنارش موتور فیزیک و افکت های گرافیکی هم خیلی خیلی خیلی مهمن !

من همش فکر میکردم نسل هشتم نسلی باشه که انقلابی در بخش فیزیک صورت میگیره و بازی ها از این ویژگی در به کار بردن تنوع گیم پلی استفاده میکردن ! که خب در مجموع این طور نشد !

شما فقط یکم فکر کنید ! فقط یکم فکر کنید ! هنگام مبارزه ! دشمن و هوش مصنوعی دشمن هم انقدر باهوش بود که با عوامل فیزیک بر علیه شما مبارزه میکرد ! این نسل وقتی شما دوستان هی میگید چرا نسل هشتم گیم پلی بازی ها تکراری شده و تحولی صورت نگرفته یکیش این بود که سازندگان از همین فیزیک استفاده درست حسابی نکردن !

و در آخر بگم ! اون واچ داگز رو یادتونه که ؟؟!! گیم پلی بی نظیر واچ داگز که برای اولین بار نشون داده شد و هممون شوکه شده بودیم ! اون گیم پلی داشت از بخش بزرگی از قدرت موتور فیزیک انویدیا فیزیک استفاده میکرد و اون پویایی که دیدید به همین خاطر بود ! از افکت های بارون و کاغذ های توی خیابون که داشت بر اثر وزش باید این ور اون ور میرفت و لباس کاراکتر بازی و کلی افکت های دیگه دیگه که بعد تر در نسخه اصلی که بیرون اومد بیشترشون خاموش شد و مورد استفاده قرار نگرفت ! موتور فیزیک در یه بازی میتونه باعث پویایی و زنده بودن اون بازی بشه و حتی میتونه در گیم پلی بازی هم مورد استفاده قرار بگیره و ازش استفاده بشه .

حرف شما درسته و صرفا به فیزیک ختم نمیشه، موارد زیاده دیگه ایی هم هستند مثل هوش مصنوعی که به جز تک و توک بین این همه بازی عنوانی که در حد تغییر نسل باشه نداشتیم.
اینکه مشکل هم گیمرها هستند هم تا حدودی درسته چون چیزی که در مرحله اول میبینند ظاهر بازی و کیفیت تکسچرها هست. همین الان برین تاپیک RDR2 بعد از هر تریلر یک عده میگن از گرافیک بازی توقع بیشتری داشتیم! شما فرض کن راک استاری که با این همه بازی دیگه خودش رو ثابت کرده تو کیفیت بازیها باز گرافیک بالاتر میخواند یعنی هوش مصنوعی، تخریب پذیری محیط، پویایی دنیای بازی و این چیزا میره مرحله بعدی برای بسیاری

نسل قبل یک مقایسه گرافیکی بین Geow 1 تا 3، uncharted 1 تا tlou بکنید و یا سری AC میبینیم چه طوری گرافیک پله پله در کنار باقی اجزای بازی رو به جلو حرکت کرده ولی این نسل لانچ تایتل مایکروسافت بازی Ryse هست که راحت میتونه جز بهترین ها حساب بشه (پچ فورکی بگیره که وا بی لا).


موقع نگاه کردن ویدیوی این ترول های یوتیوبی، کمی فکر هم کنید و فقط عصبانی نشید.
چرا FC2 آتیش می گیره همه چی FC5 نه؟ FC2 وسط آفریقا بود، علف ها و درخت ها خشک هستن و خیلی عادیه که بیشتر از علف ها و درخت های پر آب شمال آمریکا آتیش بگیرن.
چرا FC2 تیر به پشت فنس ها هم می ره؟ اولا FC5 هم همینطوریه، با اسنایپ های قوی رد می شد از دیوار های نازک. اما چرا بقیه رد نمی شن؟ Game Design Baby. توی نسخه های بعدی این حالت XRay رو اضافه کردن، اگه گلوله های همونجوری رد می شد بازی به طرز مسخره ای آسون می شد.
یه سری چیزا هم واقعا نقطه قوت FC5ـن بیشتر، مثلا اینکه پشت راکت لانچر آتیش نمی گیره واقعا خیلی خوبه، مزخرف ترین مکانیکیه که دیدم تا حالا:)) یا فیزیکی بودن موشک های RPG که کلا یه سبک دیگه از FPSـه و نمی شه گفت بدتر یا بهتر شده، صرفا سبک گیم پلی عوض شده.

ولی خدایی برید یه بار FC2 بازی کنید ببینید حالتون بهم نمی خوره از این حالتی که زور می زنه Realistic باشه ولی نمی تونه بهم می خوره یا نه. FC3-4-5 قطعا کیلومتر ها از FC2 بهتره.

پ.ن: یه دوستی از اینکه نسل 8 به اندازه کافی فیزیکی نیست صحبت کرده بود و می گفت موتور فیزیک استفاده کنن همه چی حل می شه. باید بگم که موتور فیزیک معجزه نمی کنه، صرفا یه سیستمیه که میاد جسم صلب (و یه سری چیز دیگه مثل حالت خاصی از بدن و پارچه) رو شبیه سازی می کنه. تعریف جسم صلب هم اینه:

فاصله ثابت باشه یعنی چی؟ یعنی نمی شکنه و خم نمی شه و ...
موتور فیزیک رو تقریبا همه بازی ها دارن استفاده می کنن، شکستن و ... هم بازی هایی که گیم پلیشون نیاز داره (Battlefield و ...) وجود داره، اما واقعا احمقانس واسه بازی هایی که هیچ تاثیری تو گیم پلی نداره بیاد کلی سیستم فوق العاده پیچیده و سنگین درست کنن که حالا مثلا تیر به درخت بزنی بشکنه! و فقط ساختنش هم نیست، به خاطر شکستن شاخه درخت باید از کلی جای دیگه بازی زد.

فیزیک جنازه مرده ها هم ربطی به گیم دیزان و یا تروخشک بودن بوته ها داره؟ اینکه یک مسافت طولانی رو با ماشین طی کنی ولی هم لاستیک ها کمی خاکی نشن ؟ و ...
نه عزیز بحث اصلا سر تک تک موردهای این ویدیو و صرفا فارکرای تنها نیست، بحث سر فلسفه جدید بازیسازها در ماست مالی کردند و نهایتا ظاهرسازی ست
 
اوه اوه :o من یادم رفته بود ! شاهکار و بازی افسانه ای به نام Half Life 2 ........... یادتونه ؟ میدونید چرا انقدر معروف شد ؟ یکی از دلایلش این بود که این بازی جز اولین بازی هایی بود که استفاده بی نظیری از موتور فیزیک کرده بود و موتور فیزیک در گیم پلی بازی کاربرد داشت ! در جزئیات بصری و فنی بازی هم تاثیر داشت و هالف لایف 2 جز اولین بازی های بود که بر اساس استفاده از موتور فیزیک قدرتمند تونست انقلابی در بازی های کامپیوتری به وجود بیاره و حتی معما های اون بازی هم معما هایی با استفاده از قوانین فیزیک بود ! اون معمای بشکه هایی که زیر آب بود و .......

اصلا اون هالف لایف به همین خاطر بود که صنعت گیم رو پوکونده بود .... یادمه بازی فارکرای 1 و هالف لایف 2 تو یه زمان به بازار اومده بود و عجب دورانی بود واقعا!
اخ اخ گفتی HL2 دموی بازی قشنگ نشون میداد فیزیک بازی ملت با هر بار واکنش نشون دادن اجسام کف و خون قاطی میکردن....
 
شما داری میگی چیزایی که حرکت میکننن و متحرک هستن جز فیزیک محسوب نمیشن ؟؟!!
اینو نگفتم، گفتم موتور فیزیکی که توی بازی های استفاده می شه جسم صلب رو تعریف می کنه و تعریف فیزیکی جسم صلب اینه که نباید خم بشه یا بشکنه و ...
باد ، آب ، آتش ، باران ، پارچه ، متلاشی شدن اشیا و گرد و غبار و .... اینا همه مربوط به قوانین فیزیک میشن ! شما یه تعریف ساده از فیزیک کردی دوست من !!!
و دقیقا اینایی که گفتی(جز پارچه که گفتم پارچه و بدن یه فرد مرده رو موتور فیزیک انجام می ده) هیچ کدوم مربوط به موتور فیزیک نمی شن. باد رو که باید خودت جدا یه سیستم آیرودینامیکی درست کنی و ربطش به موتور فیزیک در نهایت اینه که یه نیرویی حساب می کنی (جدا از موتور فیزیک) و می دی موتور فیزیک و اونم میاد اثرات نیروی وارده رو برات حساب می کنه، آب رو که باید یه جوری تقریب بزنی و کلا فیزیکی نیست توی 99 درصد بازی ها به دلیل سنگینی زیاد، باران و گرد و غبار هم می ره توی Particle System و حتی سیستم رندرینگ.

شکستن اشیا باید بیای مستقل از موتور فیزیک جسمی که داری رو با یه الگوریتمی (واسه آشنایی ساده برید Voronoi Diagram رو سرچ کنید) به چند جسم تبدیل کنی و در پایان کار به موتور فیزیک بگی که الان اینا 2 تا جسمن و یه جسم نیستن و اونم اصلا در جریان شکستن نیست، صرفا از اون موقع به بعد میاد جای 1 جسم صلب، 2 جسم صلب رو شبیه سازی می کنه. در هر صورت تمام موتور فیزیک ها شبیه سازی جسم صلب، مفاصل (کمک فنر ماشین یا مفاصل بدن) و پارچه رو انجام می دن و کار بیشتری نمی کنن و بازی های یوبیسافت این 3 مورد رو به خوبی دارن. مثلا واسه پارچه برید خودتونو بمالید به پرچم ها ببینید چطور واکنش می دن.

پ.ن: اگه شما مقاله خوندی من از این موتور های فیزیک استفاده کردم.
 
اخ اخ گفتی HL2 دموی بازی قشنگ نشون میداد فیزیک بازی ملت با هر بار واکنش نشون دادن اجسام کف و خون قاطی میکردن....

Half-Life 2 received critical acclaim. It was praised for its advanced physics, animation, sound, AI, graphics, and narrative. The game won 39 "Game of the Year" awards and the title of "Game of the Decade" at the 2012 Spike Video Game Awards, and is widely considered to be one of the greatest and most significant video games of all time. Over 6.5 million copies of Half-Life 2 were sold at retail by December 2008, (not including Steam sales). As of February 2011, Half-Life 2 had sold over 12 million copies.
:Arrowd:
هالف لایف 2 تحسین منتقدان را در بر گرفت و برای فیزیک پیشرفته، انیمیشن، صدا، AI، گرافیک و روایت آن ستایش شد و ترجمه کردن بقیش هم که راحته و ......

از شانس من ، اون زمان من پی سی باز بودم و سیستم بسیار خوبی هم داشتم و این بازی از زمان خودش وحشتناک جلوتر بود .

این نسل هشتم افول هوش مصنوعی و فیزیک بود !

موتور های گرافیکی پیشرفت کردن و همین طور موتور فیزیک ولی سازندگان استفاده بهینه ای نکردن و ده برو که رفتیم فقط بازی ساختن و کوچ کردن سمت آنلاین و بازی آنلاین و یه محیط بزرگ و چند نفر رو بنداز تو محیط و کیو کیو و بکش بکش .....

هوش مصنوعی هم که کلا پشم .... هیچ پیشرفتی رخ نداد .....

یاد هوش مصنوعی شاهکار بازی Fear بخیر ! و همین طور هوش مصنوعی همین بازی HALF LIFE 2 و .....
 
آخرین ویرایش:
اینو نگفتم، گفتم موتور فیزیکی که توی بازی های استفاده می شه جسم صلب رو تعریف می کنه و تعریف فیزیکی جسم صلب اینه که نباید خم بشه یا بشکنه و ...

و دقیقا اینایی که گفتی(جز پارچه که گفتم پارچه و بدن یه فرد مرده رو موتور فیزیک انجام می ده) هیچ کدوم مربوط به موتور فیزیک نمی شن. باد رو که باید خودت جدا یه سیستم آیرودینامیکی درست کنی و ربطش به موتور فیزیک در نهایت اینه که یه نیرویی حساب می کنی (جدا از موتور فیزیک) و می دی موتور فیزیک و اونم میاد اثرات نیروی وارده رو برات حساب می کنه، آب رو که باید یه جوری تقریب بزنی و کلا فیزیکی نیست توی 99 درصد بازی ها به دلیل سنگینی زیاد، باران و گرد و غبار هم می ره توی Particle System و حتی سیستم رندرینگ.

شکستن اشیا باید بیای مستقل از موتور فیزیک جسمی که داری رو با یه الگوریتمی (واسه آشنایی ساده برید Voronoi Diagram رو سرچ کنید) به چند جسم تبدیل کنی و در پایان کار به موتور فیزیک بگی که الان اینا 2 تا جسمن و یه جسم نیستن و اونم اصلا در جریان شکستن نیست، صرفا از اون موقع به بعد میاد جای 1 جسم صلب، 2 جسم صلب رو شبیه سازی می کنه. در هر صورت تمام موتور فیزیک ها شبیه سازی جسم صلب، مفاصل (کمک فنر ماشین یا مفاصل بدن) و پارچه رو انجام می دن و کار بیشتری نمی کنن و بازی های یوبیسافت این 3 مورد رو به خوبی دارن. مثلا واسه پارچه برید خودتونو بمالید به پرچم ها ببینید چطور واکنش می دن.

پ.ن: اگه شما مقاله خوندی من از این موتور های فیزیک استفاده کردم.
واقعا بعضی اوقات بحث رو بیشترش ادامه ندیم بهتره ! توضیحات رو دادم و شما هم دادی بقیش رو دیگه کسانی که دارن میخونن دربارش داوری و قضاوت میکنن و اگه فکر کردی که افکت های آب و باد و این چیزا تو دسته قوانین فیزیک و موتور فیزیک قرار نمیگیره من صحبت بیشتری ندارم .

و Particle System و ...... زیر مجموعه موتور فیزیک هستش دوست گرامی ! خداییش داری من رو میپیچونی !!!؟؟؟ این چیزایی که گفتی همگی زیر شاخه های یه موتور فیزیک هستن ! شمایی که استفاده کردی و کار باهاشون کردی رو که باید بهتر از من بدونی ! خودت اینا رو شرح میدی و بعد جز دسته بندی زیر شاخه های موتور فیزیک نمیدونی ! ؟

تازه بخش کوچکی از زیر شاخه ها اینا هستن :Arrowd:

Capture.PNG
 
هر کسی این ویدئو رو ببینه ! یعنی هر کسی ! قشنگ متوجه میشه که چه چیز هایی مربوط به یه موتور فیزیک میشه !

بازی Batman arkham asylum که زمانی اومد کلی افکت های موتور فیزیک nvidia physx روی نسخه های کنسولی خاموش بود و روی پی سی روشن و تفاوت رو قشنگ ببینید ! و ببینید چه چیز هایی مربوط به فیزیک میشه ! نیازی به توضیحات بیشتری نیست ! این ویدئو خودش گویای همه چیز هستش


 
آخرین ویرایش:
حالا همه دارن از جزئیات و فیزیک و نور پردازی و اینجور چیزا ایراد میگیرن ولی برای من اصلا این چیزا مهم نیستن
ای کاش گیم پلی بازی یکم وسعت پیدا کنه !
تصور کن تو این محیط این آپشن در اختیارت بود یه پناهگاه بسازی و از نظر دفاعی و رفاهی پناهگاه رو آپدیت کنی و ارتقاع بدی
بعد همینطوری پیشرفت کنی و برای زنده بودن آدم های پناهگاه مجبور باشی پایگاه های دیگه رو فتح کنی برای منابع
به نوعی یه سبک نیمچه استراتژیک هم اضافه میشد به بازی خیلی خیلی دلپذیرتر میشد
 
حالا همه دارن از جزئیات و فیزیک و نور پردازی و اینجور چیزا ایراد میگیرن ولی برای من اصلا این چیزا مهم نیستن
ای کاش گیم پلی بازی یکم وسعت پیدا کنه !
تصور کن تو این محیط این آپشن در اختیارت بود یه پناهگاه بسازی و از نظر دفاعی و رفاهی پناهگاه رو آپدیت کنی و ارتقاع بدی
بعد همینطوری پیشرفت کنی و برای زنده بودن آدم های پناهگاه مجبور باشی پایگاه های دیگه رو فتح کنی برای منابع
به نوعی یه سبک نیمچه استراتژیک هم اضافه میشد به بازی خیلی خیلی دلپذیرتر میشد
این مواردی که میگی Fallout 4 داره
 
واقعا بعضی اوقات بحث رو بیشترش ادامه ندیم بهتره ! توضیحات رو دادم و شما هم دادی بقیش رو دیگه کسانی که دارن میخونن دربارش داوری و قضاوت میکنن و اگه فکر کردی که افکت های آب و باد و این چیزا تو دسته قوانین فیزیک و موتور فیزیک قرار نمیگیره من صحبت بیشتری ندارم .

و Particle System و ...... زیر مجموعه موتور فیزیک هستش دوست گرامی ! خداییش داری من رو میپیچونی !!!؟؟؟ این چیزایی که گفتی همگی زیر شاخه های یه موتور فیزیک هستن ! شمایی که استفاده کردی و کار باهاشون کردی رو که باید بهتر از من بدونی ! خودت اینا رو شرح میدی و بعد جز دسته بندی زیر شاخه های موتور فیزیک نمیدونی ! ؟

تازه بخش کوچکی از زیر شاخه ها اینا هستن :Arrowd:

شما موتور فیزیکی پیدا کردی که خودش شبیه سازی آیرودینامیک انجام بده منو خبر کن حتما.
پ.ن: پشت دستمو داغ می کنم که دیگه با گیمر جماعت توی مسائل تکنیکی بحث نکنم که در عین اینکه هیچ چیز نمی دونن، فکر می کنن همه چی می دونن. اینکه 4 تا بازی کردین دلیل نمی شه بدونید چطور بازی ها ساخته می شن.
 
هر کسی این ویدئو رو ببینه ! یعنی هر کسی ! قشنگ متوجه میشه که چه چیز هایی مربوط به یه موتور فیزیک میشه !

بازی Batman arkham asylum که زمانی اومد کلی افکت های موتور فیزیک nvidia physx روی نسخه های کنسولی خاموش بود و روی پی سی روشن و تفاوت رو قشنگ ببینید ! و ببینید چه چیز هایی مربوط به فیزیک میشه ! نیازی به توضیحات بیشتری نیست ! این ویدئو خودش گویای همه چیز هستش


هر چی منابع و قدرت انجین ها ازادتر میشه از اونور محدودیت کنسول ها هم بیشتر میشه مشکل بزرگ کنسول ها cpu شدن هست ولی امین جان رفیقمون از یک جهت درست میگه مثلا گیمرها دیگه براشون مهم نیست شما مثلا تفنگ ورداری بری به شاخه درخت شلیک کنی ببینی شاخه شکسته از اونور از یک چیزای دیگه بزنن ! ولی خب فیزیک تو یکسری از بازی ها ملزوم تره مثل کشتی کج و بسکتبال ولی اینجا گیمر بیشتر دنبال ازادی عمل مثلا شما میبینی تو این نسخه مینی گیم ماهیگیری اضافه کردن حسابش بکن میخواستن بیان واسه یکسری اجسام فیزیک تعریف کنن یا مثلا باد و طراحی کنن مجبور بودن از خیلی چیزا بزنن یا وقت زیادی صرف کنن راکستار به نظرم زمان زیادی که صرف بازی هاش میکنه صرف همین جزییات و همین مواردم میشه برای کنیول ها وگرنه رو pc که سازنده دستش بازه گزینه های مختلف بزاره مثلا نسل قبل رو کنیول ها موها رو نمیشد خوب دراورد در حالی که رو pc خیلی راحت میشد ولی این نسل محدودیت موها برداشته شد مثالش بازی تامب رایدر یا بتمن شنلش
 
اتفاقا من همیشه فکر میکردم نسل هشتم نسل فیزیک باشه که اصلا این طور نشد .

شما دوستان اون ویدئوی مقایسه رو خوب نگاه کنید ! حتی سیستم نور پردازی بازی تو زمان خودش از این شماره پنجم بهتر هستش ! انفجار ماشین و پراکنده شدن اجزا ماشین بر اثر انفجار و تخریب خونه ها و ..... در نسخه دوم به شدت عالی بودن و کی گفته اینا مهم نیستن ؟ تو مبارزه ها و میدون جنگ این جزئیات و تیکه تیکه شدن اشیا و .... میتونه کیفیت فنی و بصری و هیجان بازی رو دو چندان کنه !

اصلا یه سری جزئیات خجالت آوره تو این ویدئو ! چه جوری یه عده دوستان میان دفاع میکنن از این موضوع !

من دفیفا یادمه فار کرای 2 به خاطر این جزئیات عالی مورد انتقاد قرار نگرفت ! که اتفاقا خیلی هم تحسین شد . گرفتاری های بازی مشکلات مراحل فراعیش بود که به شدت خسته کننده بود و همین طور مراحل اصلی ! یکیش هم اون سیستم مسخره بیمای مالاریاش بود که یارو اصلا خوب نمیشد و دیگری خراب شدن اسلحه ها هم که میتونستن بهتر طراحیش کنن !


وگرنه فارکرای 2 همین موارد عالی رو هم که نداشت بازی با سر میخورد زمین به طور کامل . اون مناظر بازی و سیستم حیات وحش بازیش بی نظیر بود . نسل هشتم رو باید قبول کنیم نسلی بود که صنعت گیم تو یه سری موارد درجا زد !

من خودم فکر میکردم نسل هشتم اصلا تو فیزیک خلاصه میشه و بازی ها رو میارن به طرف تحریب پذیری و این موارد که اصلا این طور نشد .

آها یه چیزی یادم اومد ! نسخه دوم رو که بازی میکردم دشمن ها رو مثلا تو جنگل میدیم و دور بر علف اینا بود دورشون رو با آتش زدن میبستم و اینا بعد گیر میکردن و تو آتش جزغاله میشدن ! بتلفید رو رو مثال میزنم ! مثلا میشد دشمن رو وقتی تو خونه ای مخفی شده بعدش خونه رو بزنیم نابود کنیم و رو سر دمشن خراب بشه و باعث کشته شدنش بشه !

یعنی میشه از فیزیک بازی تو گیم پلی بازی کمک گرفت و گیم پلی بازی هم طبیعی تر بشه و هم متنوع تر ! یعنی فیزیک میتونست در نسل هشتم باعث انقلابی در گیم پلی بازی ها بشه که متاسفانه این طور نشد ! البته یه دلیلش جی پی یوی کنسول های نسل هشتمی بود که تو بخش فیزیک یه فاجعه تمام بودن !

از موتور فیزیک انویدیا انجین چقدر کمک گرفته شد در نسل هشتم ؟ از موتور فیزیک هاوک چقدر کمک گرفته شد در نسل هشتم ؟ میدونید این موتور های فیزیک چقدر کارایی ها دارن و چه پتانسیل هایی دارن که کلی از ویژگی هاشون رو در بازی ها خاموش میذارن ؟

نمونه مثال همین فارکرای 5 که سازندگانش اصلا بیخیال فیزیک در نسل هشتم شدن ! و صد البته کلی بازی دیگه .

شما اون مشکلات فارکرای 2 رو تو جاهای دیگه باید بیشتر ببینید که توضیح دادم یه سری طراحی های واقع گرایانه تو بازی به اون بازی ضربه زده بود و بیشتر از همه طراحی مراحل اصلی و فرعی خسته کننده بازی بودکه اون بازی رو باعث شد مورد انتقاد قرار بگیره و یه سری چیزا مثل همون آمپول مالاریا و خراب شدن بیش از حد اسلحه ها و .....

وگرنه این موارد فیزیک و این چیزا که عالی بود یعنی !

من به همین خاطره که با یه سری سر این 4K مشکل دارم ! حاضرم بازی 1080p باشه ولی در عوض فیزیک بازی و افکت های بازی بیشتر باشه و بازی پویا تو و زنده تر باشه ! بخش بزرگی از مشکلات این نسل هشتم همین گیمر ها بودن ! هی رزولشن و هی رزولشن که البته صد در صد مهمه ! خیلی هم مهمه ولی در کنارش موتور فیزیک و افکت های گرافیکی هم خیلی خیلی خیلی مهمن !

من همش فکر میکردم نسل هشتم نسلی باشه که انقلابی در بخش فیزیک صورت میگیره و بازی ها از این ویژگی در به کار بردن تنوع گیم پلی استفاده میکردن ! که خب در مجموع این طور نشد !

شما فقط یکم فکر کنید ! فقط یکم فکر کنید ! هنگام مبارزه ! دشمن و هوش مصنوعی دشمن هم انقدر باهوش بود که با عوامل فیزیک بر علیه شما مبارزه میکرد ! این نسل وقتی شما دوستان هی میگید چرا نسل هشتم گیم پلی بازی ها تکراری شده و تحولی صورت نگرفته یکیش این بود که سازندگان از همین فیزیک استفاده درست حسابی نکردن !

و در آخر بگم ! اون واچ داگز رو یادتونه که ؟؟!! گیم پلی بی نظیر واچ داگز که برای اولین بار نشون داده شد و هممون شوکه شده بودیم ! اون گیم پلی داشت از بخش بزرگی از قدرت موتور فیزیک انویدیا فیزیک استفاده میکرد و اون پویایی که دیدید به همین خاطر بود ! از افکت های بارون و کاغذ های توی خیابون که داشت بر اثر وزش باید این ور اون ور میرفت و لباس کاراکتر بازی و کلی افکت های دیگه دیگه که بعد تر در نسخه اصلی که بیرون اومد بیشترشون خاموش شد و مورد استفاده قرار نگرفت ! موتور فیزیک در یه بازی میتونه باعث پویایی و زنده بودن اون بازی بشه و حتی میتونه در گیم پلی بازی هم مورد استفاده قرار بگیره و ازش استفاده بشه .

من حس میکنم وقتی توو تریلر ها بازی این قدر خوبه (نمونش همون WD و division) ولی بازیه اصلی چند لول پایین تره ...محدودیت سخت افزاریه کنسول ها هست که این نسل اصلا سخت افزار مناسبی رو انتخاب نکردن، یه جا خونده بودم که وقتی حدودا ۲۰۱۴ کنسول ها ریلیز شدن سخت افزارشون در حد ۲۰۱۱ - ۲۰۱۲ بوده ...برای همینم هست که اولین نسلیه که میبینیم مدل pro یا X کنسول ها رو وارد بازار میکنن...چون واقعا یه ضعف بزرگی هست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or