Fallout4 بیشتر مانند نسخه بازیافت شده Fallout 3 میماند

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
Zjiii.jpg


به تازگی VG247 مقاله ای در مورد Fallout 4 منتشر کرده و در آن از ناامیدی خود نسبت به این عنوان سخن گفته است. در ادامه بخشهایی از این مقاله که VG247 در آن گلایه های خود را مطرح کرده برایتان قرار میدهم.

اگه دوست دارید Fallout 4 دقیقا شبیه Fallout 3 باشه، پس خبر خوبی براتون داریم. بعد از دیدن 15 دقیقه گیم پلی (ادیت شده) از بازی در Gamescom میتونم گزارش بدم که چه خوب یا چه بد، بازی دقیقا شبیه Fallout 3 هست.
Fallout 4 بازی زشتی نیست، ولی خب خیلی هم چشم نواز نیست. برای بازیی که بازیکن رو به جستجوی در آشغال و مواد بدردنخور و ترکیب و بازیافت اونها برای (ساخت لوازم جدید و) زنده موندن تشویق میکنه، به صورت جالبی خود Fallout 4 هم مثل یک عنوان بازیافت شده (از Fallout 3) میمونه. مدل شخصیتها در این مورد بدجوری به چشم میزنند، خصوصا وقتی از نزدیک خارتگران و Ghoul ها نگاه میکنی نبود یک تعریف دقیق (برای طراحی شخصیتها) به چشم میاد. (همچنین) هیچ انیمیشن فوق العاده ای برای صورت ها(facial animation) در بازی بکار نرفته که بخواد شما رو به هیجان در بیاره. فقط در حد جوابگو بودن/کار کردن روی این بخش های بازی کار شده.
تا الان، من چیزی توی Fallout 4 ندیدم که بتونه من رو غافلگیر کنه. آره میدونم، این Fallout جدیده که سالها بی صبرانه منتظرش بودیم. چیزایی که تا الان از بازی دیدم خوب به نظر میاد، و توی تقویمم دارم توی نوامبر براش جا باز میکنم، ولی هیجان من نسبت به بازی از E3 تا الان یکم کمتر شده. در حقیقت، تا الان ما هیچ چیز فوق العاده ای از بازی ندیدیم.

برای خواندن تمام مقاله و نظرات سایت VG247 میتوانید به اینجا مراجعه کنید. Fallout 4 قرار است در تاریخ 11 نوامبر برای کنسول های نسل هشتم و کامپیوتر های شخصی عرضه میشود.

منبع
Don't shoot the messenger
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
خب چندتا نکته خیلی ریز:
1-یکی از دوستان (شما نه ها) خیلی انگار با من دشمنی داره و همش سعی داره بگه حرفای من از روی فن بازی هستش و از این حرفا واسه همین دیگه بیخیال جواب دادنش شدم چون تمام استدلالهایی که آورده بود برای حرفش رو با حرف منطقی جواب دادم ولی گویا اینکه یکی رو با Aggression و بی اعصابی فن بوی و محمل گو جلوه بده براش جالب تره تا جواب منطقی بده به حرفای آدم.


2-تجربه شخصی که الان گفتی رو کاملا من میپذیرم و Point ام کی Stand میکنه 2008-2009 خیلی بازیهایی اومده بودن که از لحاظ بصری و داستان پردازی خیلی جذابیت های بیشتری از Oblivion داشتن، اون تاثیر عمیق Oblivion توی سال عرضه اش و یه سال بعد واقعا میشد حس کرد....با وجود اینکه میگم Oblivion خیلی بهتر از برای مثال DA:O بود با اینکه با اون بازی هم من زندگی کردم.

3-اتفاقا COD هرچی تغییراتش کمتر باشه هم بازم به چشم نمیاد چون هرسال عرضه میشه، آدم انتظار نداره توی یک سال بازی از این رو به اون رو بشه ولی توی 6 سال.......

4-خدایی یه دونه شخصیت به یاد موندنی نام ببر توی Skyrim :d یک دونه هم کفایت میکنه.....اصلا هم بحث کل کل و اینا نیست من اول صحبت کلا فقط راجع به خود بازی حرف زدم و اصلا مقایسه اش نکردم با Title های دیگه.....ولی خیلی سخته برای من که بپذیرم یه بازی که از دید اینهمه آدم "بهترین" هستش و اینقدر روش غیرتی میشن بچه ها یه کاراکتر در حد مثلا Nathaniel Howe توی Dragon Age: Awakening که یه DLC بود هم نداره.....یعنی حتی چیزی نزدیک به اون دختره که توی Grey Warden Initiation Ceremony میمیره هم نداره :d باز Oblivion یه مارتین رو داشت که باوجود اینکه خیلی Bleak و یخ بود ولی اسمش حداقل یادم مونده :d



5-اون تیکه راجع به مفید بودن دیالوگ هم متوجه نشدم، واقعا دیالوگ های بازی خیلی سطحی هستن و فقط در حد سوق دادن کاراکتر به سمت Objektiv هستن که به نظر من باز واسه یه بازی که ادعای بهترین بودن داره و ادعای Lore قدرتمند داره باید بتونه یکم از این Lore ش رو توی چهارتا دیالوگ میون 4000 تا دیالوگ رکورد شده اش جا بده.




توی صفحه های قبل گفتم کاراکتر های بازی اسکایریم شخصیتشون در حد یک بز هم نیست، واقعا حقیقت هستش....اصلا اینا انسان نیستن....قابل باور نیستن...روابطشون عمقی نداره.....روابطی بینشون با کاراکتر اصلی وجود نداره، اینا همه ایرادات واقعی هستن که میشه به این بازی که توی سالی عرضه شد که قبلش خیلی بازیهای RPG دیگه کاراکتر هایی در حد Morrigan و Alistair یا Garuss وجود داشتن.

همین کتاب رو من یک سال بعد از عرضه نسخه اول Witcher خوندم که باعث شد از شخصیت تریس مریگلد به شدت بدم بیاد، ولی این بازی اینقدر توی نسخه دوم قشنگ من رو با تریس مانوس کرد که توی نسخه سوم وقتی Yennefer ای که کاملا توی کتابها باهاش Fall in love شدم به عنوان یه کاراکتر بی نظیر رو میخواستم انتخاب کنم به جای این آدمی که ازش بدم میومد یه زمانی احساس گناه میکردم......وقتی رقبای TES همچین چیزهایی میتونن جلوی من قرار بدن من حق ندارم ناراضی باشم از طراحی انسانهای دنیاشون؟ که تاثیر گذار تریناشون توی داستان واقعا کلا فاقد حتی ساده ترین خصوصیات انسانی هستن.

ka8o0.jpg


4- کلی شخصیت به یاد موندنی برای من داشت، توی هر faction و ماموذیت و داستان های جانبی کلی آدم بودن که من شخضا برام جالب بودن، cicero ، astreed ، tolfdir ، galmar stone fist ، ulferic stormclok ، isran ، serana ، lord harkon ، ancano و nazir و.... کلی شخصیت دیگه.
نمیگیم اینا لزوما شخصیت پردازیه قوی ای داشتن، ولی اینقدر همراهی با داستان و پیکره و چهارچوبش خوب قوی بود که ضمن بازی کردن هر کدوم از ماموریت ها عرق فضاسازی و شخصیت ها و میشدی، ناخودآگاه این آدما میشدن جزوی از ذهنیات و خاطرات بازیت، نمیدونم باید چجوری منظورمو برسونم البته.
فضاسازی و کرکترها و عمق دنیای بازی برای من اینقدر عالی بود که بتونم به راحتی بگم TES SKYRIM بهترین بازی ای بود که توی کل دوران گیمیریم بازی کردم. جالبه که توی نظرسنجی گیم اسپات هم که جامعه ی آماری بالایی رو شامل میشد بهترین بازی دهه نام گرفت.
 
آخرین ویرایش:

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
من خودم بیشتر از 200 300 ساعت اقلاً اسکایریم رو بازی کردم!:D مطمئناً میدونم اسکایریم چطوره. بازی رو به قولی جوییدم!
مشکل من با اسکایریم همون سیستم کوئست هاست. مشکل دیگه ای ندارم. این مشکل کوئست ها به شدت میره روی اعصاب. شما تنوعی نمی بینی، می دونی الان این کوئست میگه برو فلان lair اونجا یه سری bandit اول هستن اونا رو میزنی بعد یهو یه سری thug میان میری توی یه دری که یه لودینگ داره بعد هم اونجا یه آیتمی هست اصولاً:D یه باس فایت(یه شبه باس فایت مثلاً یه bandit thug ـه خفن) میاد میزنیش اون رو هم و بر می گردی. یا این که تهش هم دو تا انتخاب بهت میده مثه مثلاً Azura's Star.
مشکل من همین بود با بازی. هیچ مشکل دیگه ای نداشتم. یکی از تفریحاتم پیاده طی کردن Skyrim بود. دیدن اژدهاها، رد شدن از کنار بناها به خصوص عاشق Labyrinth بودم! ولی همون سیستم کوئست هاش ساعات +50 رو خیلی از نظر کیفیت میورد پایین در مقایسه با ساعات اولیه بازی (اقلاً برای من). کل حرفم همینه.:D
پ.ن: البته یه سری کوئست بودن هم که پیچیده تر از این حرفا بودن و من اونا رو توی همون 50 ساعات ابتدایی رفتم:D مثلاً یادمه کوئست Nightingaleها خیلی خیلی خفن بود:D
 
آخرین ویرایش:

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
سیستم لول آپ بازی چیز جدیدی نیست و قبلا Kingdoms of Amalur: Reckoning هم از این قابلیت استفاده میکرده. خوبیش اینه که دیگه با چند لول بالا رفتن نمیتونی اطرافیانتو راحت بکشی, و باز هم برات یه چالش محسوب میشه. اما اگه یه مدت طولانی از مکانی دور بمونی و لولت به شدت بالا باشه دیگه اون مکان آب خوردن میشه. همین قابلیت باید اینقدر حرفه ای باشی تا بتونی درست حسابی بالانس کنی, چون تو KoA خیلی به چشم نمیومد. من به بتسدا امید دارم, میدونم در اینجور زمینه ها کم کاری نمیکنه.
 

Esmralda

کاربر سایت
Jul 11, 2015
123
نام
شانت
مشکل من با اسکایریم همون سیستم کوئست هاست. مشکل دیگه ای ندارم. این مشکل کوئست ها به شدت میره روی اعصاب. شما تنوعی نمی بینی، می دونی الان این کوئست میگه برو فلان lair اونجا یه سری bandit اول هستن اونا رو میزنی بعد یهو یه سری thug میان میری توی یه دری که یه لودینگ داره بعد هم اونجا یه آیتمی هست اصولاً:D یه باس فایت(یه شبه باس فایت مثلاً یه bandit thug ـه خفن) میاد میزنیش اون رو هم و بر می گردی. یا این که تهش هم دو تا انتخاب بهت میده مثه مثلاً Azura's Star.

احتمالا اون دوستمون که میگفت skytim شبیه یه MMO ـه که سینگل بازی میکنی منظورش این بود. این سبک quest ها بیشتر توی بازی های mmo هست ولی الان دیگه فکر نکنم جواب بده حتی wow هم با اینکه هنوز از این سبک quest ها داره اون وسطا quest های جالب و متفاوت هم میزاره. حالا انتظار ملت از یه بازی سینگل بالاتر از این حرفاست.

skyrim یه سری کوئست نداشته که کلا تموم نمیشدن ؟ یادمه یه جا همچین چیزی رو خوندم. اینا جزو اون کوئست ها نیست ؟

FO3 زیاد اینطوری نبود و من یادم نمیاد از quest ها زیاد خسته شده باشم. بعضی quest ها هم واقعا انتخاب های جالبی داشتن مثلا یادمه میشد شهر megaton رو کلا ترکوند :d

سیستم لول آپ بازی چیز جدیدی نیست و قبلا Kingdoms of Amalur: Reckoning هم از این قابلیت استفاده میکرده. خوبیش اینه که دیگه با چند لول بالا رفتن نمیتونی اطرافیانتو راحت بکشی, و باز هم برات یه چالش محسوب میشه.

منم دوست دارم بازی challenging باشه و بمونه تا آخر بازی. FO3 یه خورده سر این موضوع مشکل داشت و زیادی قوی میشدیم مخصوصا اگر اون mutant ـه که اسمش یادم نیست باهامون همراه میشد. (همون که gatling laser داشت.) کلا دنیای FO جون میده برای survival بازی :d
 

GodFather

کاربر سایت
Jun 29, 2006
2,052
نام
امیرحسین
من خودم اون موقع با fall out 3 حال نکردم ولی دمو های این رو که دیدم به نظرم بازی خوبی و وسیعی بود .البته نباید المان داستان که مخصوص bethesda هست رو فراموش کرد tod haward هیچ وقت یک بازی مزخرف رو اینطوری نمایش نمیده که مردم الکی هایپ شن
 

SILICON POWER

کاربر سایت
Jan 30, 2015
285
تو این سبک تا امروز رو دست بازی Fallout New Vegas نیومده. اونایی که با حوصله و با زبان انگلیسی خوب تا آخر تمومش کردن میدونن این بازی از نسخه 3 خیلی جذاب تر بود
 

ecan

کاربر سایت
Oct 3, 2012
90
اعلام کردن که سیستم لول آپ محدود توی فال اوت های قبلی برداشته شده و بعد پایان داستان همچنان می تونین بگردین تو محیط و لول آپ کنین
 

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,661
نام
Kasra
خوشبختانه دیگه اون سیستم Level up پله ای برای دشمنا وجود نداره (که با توجه به level شما level دشمنا هم بالا میرفت.) از یه طرف این شیوه یه مزیت داره و اونم اینه که چالش برانگیز بودن بازی رو حفظ میکنه ولی از یه طرف کلا Grinding رو بی معنی میکنه یا مثلا اگر کاراکتر شما level بالایی تو Charm و از این دست خصوصیات داشته باشه بازی سخت میشه. امیدوارم چیزی مثل رندوم دانجن های بی پایان هم در بازی وجود نداشته باشه.
 

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
تو این سبک تا امروز رو دست بازی Fallout New Vegas نیومده. اونایی که با حوصله و با زبان انگلیسی خوب تا آخر تمومش کردن میدونن این بازی از نسخه 3 خیلی جذاب تر بود
خود من ساعت تا 6 صب داشتم بازی میکردم, البته وسطش تورنومنت دوتا میدیدم :d نیو وگاس مثل بقیه ی بازیای Obsidian به شدت آندرریتده, بعد از 5-6 بار بازی کردن و چند صد ساعت گشتن هنوز همه چیز تازه به نظر میرسه. شخصا دوس دارم 4 بیشتر شبیه نیو وگاس باشه از هر لحاظ تا نسخه ی 3...
 

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,231
نام
Мojtaba
من چند سالی میشه FALLOUT 3 رو بازی کردم و الان زیاد چیزی ازش یادم نمیاد به جز گستردگیش اما به نظرم NEW VEGAS جذاب تر از شماره 3 بود البته به شرطی که DLC هاش رو هم بگیرید.
در مورد این مقاله هم به نظر من گرچه گرافیک برای چنین بازی هایی که گیم پلی حرف اول رو میزنه شاید زیاد تعیین کننده نباشه اما به هر حال تاثیرش هم نباید نادیده گرفت. انتظار من بعد از دیدن تریلر های گیم پلی بازی از گرافیک و به خصوص انیمیشن ها بیشتر از این بود.
===============================================
بازم سوال پیش میاد که از کجای FO انتظار چشم نوازی باید داشت؟ اگر منظور چشم نواز نبودن بافت ها و قیافه ها و ... هست که Meh. اگرم منظور چشم نواز نبودن محیط هست، که باس هممون دسته جمعی خودکشی کنیم:d
من به مقاله و وضعیت فعلی بازی کاری ندارم اما تجربه FALLOUT 4 با همین گیم پلی و گرافیکی بالا به مراتب بهتر از همین گیم پلی با گرافیک و انیمیشن پائین هست پس بنابراین نمیشه گفت اهمیتی نداره.
محیط های Post -apocalypse هم می تونن چشم نواز و دیدنی باشن.

 

amirfifa

کاربر سایت
Aug 6, 2013
303
خوشبختانه دیگه اون سیستم Level up پله ای برای دشمنا وجود نداره (که با توجه به level شما level دشمنا هم بالا میرفت.) از یه طرف این شیوه یه مزیت داره و اونم اینه که چالش برانگیز بودن بازی رو حفظ میکنه ولی از یه طرف کلا Grinding رو بی معنی میکنه یا مثلا اگر کاراکتر شما level بالایی تو Charm و از این دست خصوصیات داشته باشه بازی سخت میشه. امیدوارم چیزی مثل رندوم دانجن های بی پایان هم در بازی وجود نداشته باشه.
این سیستم توی فال اوت ۴ هست
لول شما توی فال اوت ۴ سقفی نداره و بعد از تموم شدن خط داستانی می تونین لول رو افزیش بدین و توی محیط گشت گذار کنید
تاد هاوارد در مصاحبه ای با وبسایت gameinformer گفته بود که سطح و لول دشمنان شما در بازی موازی با افزایش سطح شما زیاد می شود و این طور نیست که بعد از مدتی گیم پلی بازی چالش برانگیزی خود را از دست بدهد.
او این قابلیت را RunbberBanding نامید و با یک مثال افزود: ما در یک منطقه با دشمنانی در سطوح مابین 5-10 رو به رو هستیم. همراه با سپری شدن زمان و همچنین افزایش لول بازیکن سطح قابلیت های دشمنان حتی به لول 30 و یا بالاتر خواهد رسید.
 

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
سیستم لول آپ بازی چیز جدیدی نیست و قبلا Kingdoms of Amalur: Reckoning هم از این قابلیت استفاده میکرده. خوبیش اینه که دیگه با چند لول بالا رفتن نمیتونی اطرافیانتو راحت بکشی, و باز هم برات یه چالش محسوب میشه. اما اگه یه مدت طولانی از مکانی دور بمونی و لولت به شدت بالا باشه دیگه اون مکان آب خوردن میشه. همین قابلیت باید اینقدر حرفه ای باشی تا بتونی درست حسابی بالانس کنی, چون تو KoA خیلی به چشم نمیومد. من به بتسدا امید دارم, میدونم در اینجور زمینه ها کم کاری نمیکنه.

میگم این KoA: R خوب بود بد بود از لحاظ سیستم های گیم پلی و اینا؟ چون lead designerـش الان lead designerـه Mass Effect andromedaست. :d
 

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
میگم این KoA: R خوب بود بد بود از لحاظ سیستم های گیم پلی و اینا؟ چون lead designerـش الان lead designerـه Mass Effect andromedaست. :d


ایده های خیلی جالبی داشتن اما اصلا خوب پیاده نشدن. بازی سعی داشت RPG رو با Hack N Slash تلفیق کنه, اما خیلی جذاب درنیومد. یکی از چیزای جدیدش همین سیستم لول آپ بود و اینکه میتونستی تمام Experience Points هاتو برگردونی یه Skill Tree جدید واسه خودت درست کنی. ولی خیلی مزه بازی رو از بین میبرد. اون سیستم لول آپ هم خیلی تاثیری تو بازی نداشت.

از نظر طراحی مراحل و Quest ها خیالتو راحت کنم, افتضاح!:d به شدت Fiction های مصنوعی داشت. حالا قضاوت این نسخه ME با خودت, من نمیدونم چی قراره از آب در بیاد ولی امیدوارم خیلی درگیر ایده های جدید تو گیم پلی بازی نشه:-"
 

pedramstalker

کاربر سایت
Jan 7, 2010
926
نام
پدرام
به نظر من که بازی از لحاظ وسعت و گرافیک خیلی خوب بود و کلا فرق داشت نسبت به ۳ ولی چیزی که هم توی شماره ۳ هم new vegas و هم این شماره جدید تو ذوق میزنه انیمیشنهای کارکترهاست انگار حالات خشکی داره .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر