Multi Platform Elden Ring

سازنده
FromSoftware
تاریخ انتشار
Feb 25, 2022
ناشر
Bandai Namco
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
n963053_.gif

بازی Elden Ring توسط شرکت FromSoftware ، اثری از هیدتاکا میازاکی ، سازنده‌ بازی‌های تحسین‌ شده ای همچون Bloodborne و Dark Souls ، با همکاری نویسنده معروف (Game of Thrones) جرج آر. آر. مارتین در دست ساخت است و بر روی کنسول‌های PlayStation 4 ، همچنین XONE و PC منتشر خواهد شد.e
t05882_.png
e680636_.png

  • ساخت بازي بعد از دی ال سی DS3 شروع شد .
  • بازي سوم شخص و اکشن آر پي جي خواهد بود .
  • تنوع نقش آفرینی در بازي از سري دارک سولز بيشتر خواهد بود .
  • چالش برانگيز
  • قابلیت سفارشی سازی کارکترها .
  • مارتين دنيا و افسانه های بازی را نوشت .
  • جهان باز (Open World) خواهد بود .
  • تم آن در مورد اراده بشر است .
r638585_.png


@A7A

108994
شایعات پیش تر گفته بودند که بازی یک تجربه OPEN WORLD خواهد بود ، که در آن قلمرو های پادشاهی گوناگونی را خواهید دید و با کشتن پادشاهان آن مناطق و فتح قلمرو ها ، به قدرت های جادویی یا ماورایی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد .
عکس بالا ، به این فرضیه ما را نزدیک می کند که ، یک حلقه بزرگ نورانی ، چندین حلقه کوچک دیگر را در بر گرفته و مانند یک تاج حلقوی شکل می باشد که چندین تاج کوچک دیگر را در خود جای داده . بنظر میرسد یک منبع انرژی در بالای تصویر وجود دارد که همانند خط و قطره های آب ، به پایین و به حلقه بزرگ تر سرازیر میشود و گویا از حلقه های کوچک هم میگذرد و همراه با گذر کردن ، انرژی آنها را از آن خود می کند . ممکن است بازی روایت گر قهرمانی باشد که از مکانی نیرویی میگیرد و آن را تقویت میکند و در مسیری متفاوت از باقی حکمرانان ، از آن استفاده می کند . اگر چه این ها همه فرضیه است ، اما کاملا مطابق با داستان گویی استودیوی FROM SOFTWARE هستند ، و به ویژه بازی DARK SOULS 3 که در آن Lord Wolnir با گذر از هر پادشاهی و تبدیل آن به خاکستر ، قدرت های ویژه آنها را از خود می کرد .
 
Last edited by a moderator:

Maniac Gamer

کاربر سایت
Oct 21, 2008
2,769
نام
مارشال
این درهای مه گرفته Stormveil Castle چطور باز میشن؟ تونستید ازش رد بشید؟
با Stonesword Key ها. یه دونه تو خود قلعه هست، بقیه هم تو map بگردی معمولا از جنازه ها پیدا میشه. (البته به نظر کلا کمیاب هست، من 24 ساعت بازی کردم 4تا پیدا کردم. 😅)
 
  • Like
Reactions: Vesemir

DoReMi

کاربر سایت
Feb 24, 2022
300
این درهای مه گرفته Stormveil Castle چطور باز میشن؟ تونستید ازش رد بشید؟

Stonesword Key لازم داری

۱. یه جفت پیر زن که به هم چسبیدن در Roundtable. یکی جهت خرید دارن
۲. نزدیک چکپوینت مرکزی در Sofra Rivera یه نفری که داره ساز میزنه سه تا جهت خرید داره
۳. توی بعضی از محیطا هم هست.
 

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,442
نام
مسلم
Stonesword Key لازم داری

۱. یه جفت پیر زن که به هم چسبیدن در Roundtable. یکی جهت خرید دارن
۲. نزدیک چکپوینت مرکزی در Sofra Rivera یه نفری که داره ساز میزنه سه تا جهت خرید داره
۳. توی بعضی از محیطا هم هست.
اینم اضافه کن که از اول بازی میتونی دو تا کلید برداری.
 
  • Like
Reactions: DoReMi

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
8,442
نام
مسلم
خوب
همه تعریفن و تمجید
من از یک منظر دیگه یکم صحبت کنم

نکات منفی اول:

۱- متاسفانه، متاسفانه، متاسفانه اون چیزی که ازش می ترسیدم رخ داده! سانت به سانت site of lost grace، قابلیت fast travel و respawn point هایی که مپ رو اشغال کردن. برای من D3 نسبت به DS1 در این خصوص فاجعه بود، شما دیگه در نظر بگیرین اینجا نظرم چیه...

۲- مفت مفت بر میداره همون اول steed رو می کنه توی پاچه ت! یعنی چه؟ مثلاً اسمت tarnished هست، یکم زحمتی، حرکتی، کوئستی، کوفتی، زهرماری... زرت بر میداره یه اسب میده بهت. که چی مثلاً؟

۳- این مکانیسم جامپش واقعاً چرنده (بنظر من). همون با circle هم می دویدی و هم جامپ می کردی خیلی بهتر بود

۴- این ماجرای پر شدن مجدد فلسک ها وقتی یه herd رو می زنی هم خیلی چرنده!

۵- با این همه سر و صدا، پرفورمنس قشنگ گند زده. وقتی RTX 3090 روی 720p low استاتر و فریم دراپ میده، از PS5 چه انتظاره؟ استاترها برای من جهنم درست کرده و نیم ساعت بازی می کنم، سرگیجه امانم رو می بره. جیگرم در اومده که بتونم یکم برم جلو و ۲ تا باس بزنم...

۶- نقشه... یک عمر اینور و اونور دارک سولز رو حفظ نکردیم که حالا بخواد مپ بده دستمون. دقیقاً همون حسی رو دارم که gps guide توی GTA 5 بهم میداد. زمانی که من کل شهر رو توی GTA VC و GTA SA حفظ بودم و هنوزم هستم، هیچ ایده ای از شهر لوس سانتوس ندارم. چون زرت زرت با GPS میرفتی اینور و اونور. اینم همون میشه. کل DS1 و DS2 و DS3 و BB رو حفظیم که چی به چیهُ ولی اینو شرط می بندم ۶ ماه بعد هیچکی یادش نمونه که چی کجا بود!

نکات مثبت حالا:

همه گفتین، منم تحسین می کنم. این open world شدنش خیلی عالیه، به شرطی که اینهمه گریس سایت نمی داشت. اینکه هر سوراخ و سمبه ای یه چیزی داره عالیه.
روح کلی سری رو حفظ کرده با این تغییرات، هنوز خیلی باید برم جلوتر، ولی نمی دونم چرا حس ششمم بهم میگه که این بازی نه قراره برام تبدیل به BOTW بشه، و نه قراره بتونه شاهکار DS1 رو دوباره تکرار کنه برام
بیشتر بگم این بازی روی جو روانی و هایپ سوار شد و سواری خوبی هم گرفت، تا جایی که خیلی اومد بالا. میازاکی جاش همین بالاست البته، هیچ سوالی هم درش نیست، یارو نابغه ی ذاتیه، دمش گرم که اینقدر خلاق و خفنه، من طرفدار ۱۰۰ آتیشش هستم. ولی بنظر من جاش با DS1 این بالا بوده و هست، نه این (تا الان البته)
خب ببین یه مساله ای که هست اینه که دارک سولز به این چیزها نیاز نداشت چون محیطش خطی بود و کوچیک. برای همینم مثلا نقشه گذاشتن یه کار بیهوده یا مثلا یه فست تلپورت اول هر محیطی کافی بود و یه میانبر فقط از قبل از اتاق باس نیاز داشت.

اسب برای گشتن محیط بزرگ نیاز هست، مطمئن باش جلوتر هم سختی باس ها با در نظر گرفتن همین اسب تنظیم میشه. علاوه بر این بعضی جاها اصلا استفاده ازش بلاک شده.

اتفاقا من از جامپش راضیم، چون دیگه لازم نیست برای بالا رفتن از یه صخره کوچک یا پریدن از روی یه شکف خیز بگیرم و بدوم و با زمانبندی میلیمیتری بپرم:D

وقتی مدت زیادی بازی کنی و نخوای مدام برگردی سر بونفایر و برای پر کردن فلاسک دشمن ها رو ریسپاون کنی، این پر شدن فلاسک خیلی هم خوبه:D

پرفومنس رو قبول دارم،خیلی خوب نیس. البته من با آپدیت کارت گرافیک تونستم بهترش کنم ولی بازم خیلی منابع مصرف میکنه:D

در کل من با این تغییراتی که دادن موافق هستم، اون حالت سنتی دارک سولز دیگه زیادی تکراری شده بود:D

در خصوص مقایسه با botw هم، از نظر من که الدن رینگ اوپن ورلد خیلی بهتری هست، حداقل مکانیزم انگیزه و تلاش و پاداش رو به خوبی رعایت کرده. محیطش زنده تر هست و فقط الکی بزرگ و خالی نیست و اکتشاف کردن واقعا ارزش داره و داستان و لور هم که مشخصه که از اون یه پارگراف داستان botw صد پله بهتر هست :D
 

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان
بنظرم بعضی باسهای بازی دیگه دارن از دایره منطق خارج میشن انگار که دیگه فرام سافت ایده هاش ته کشیده، این Tree Spirit کوفتی که توی Fringfolk Hero Cave هست چی کارش باید کرد؟ طول باس اندازه طول اتاقه، کل اتاقو پر میکنه! یه حرکتم داره کل اتاق میره رو هوا و هر کاری کنید دمیج میخورید! انقدر تکون میخوره که اصلا نمیفهمم دارم چی کار میکنم. یه Grab Attack هم داره که اونم وان شات میکنه آدمو عملا مگر جونت کامل پر باشه.
 

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
خوب
همه تعریفن و تمجید
من از یک منظر دیگه یکم صحبت کنم

نکات منفی اول:

۱- متاسفانه، متاسفانه، متاسفانه اون چیزی که ازش می ترسیدم رخ داده! سانت به سانت site of lost grace، قابلیت fast travel و respawn point هایی که مپ رو اشغال کردن. برای من D3 نسبت به DS1 در این خصوص فاجعه بود، شما دیگه در نظر بگیرین اینجا نظرم چیه...

۲- مفت مفت بر میداره همون اول steed رو می کنه توی پاچه ت! یعنی چه؟ مثلاً اسمت tarnished هست، یکم زحمتی، حرکتی، کوئستی، کوفتی، زهرماری... زرت بر میداره یه اسب میده بهت. که چی مثلاً؟

۳- این مکانیسم جامپش واقعاً چرنده (بنظر من). همون با circle هم می دویدی و هم جامپ می کردی خیلی بهتر بود

۴- این ماجرای پر شدن مجدد فلسک ها وقتی یه herd رو می زنی هم خیلی چرنده!

۵- با این همه سر و صدا، پرفورمنس قشنگ گند زده. وقتی RTX 3090 روی 720p low استاتر و فریم دراپ میده، از PS5 چه انتظاره؟ استاترها برای من جهنم درست کرده و نیم ساعت بازی می کنم، سرگیجه امانم رو می بره. جیگرم در اومده که بتونم یکم برم جلو و ۲ تا باس بزنم...

۶- نقشه... یک عمر اینور و اونور دارک سولز رو حفظ نکردیم که حالا بخواد مپ بده دستمون. دقیقاً همون حسی رو دارم که gps guide توی GTA 5 بهم میداد. زمانی که من کل شهر رو توی GTA VC و GTA SA حفظ بودم و هنوزم هستم، هیچ ایده ای از شهر لوس سانتوس ندارم. چون زرت زرت با GPS میرفتی اینور و اونور. اینم همون میشه. کل DS1 و DS2 و DS3 و BB رو حفظیم که چی به چیهُ ولی اینو شرط می بندم ۶ ماه بعد هیچکی یادش نمونه که چی کجا بود!

نکات مثبت حالا:

همه گفتین، منم تحسین می کنم. این open world شدنش خیلی عالیه، به شرطی که اینهمه گریس سایت نمی داشت. اینکه هر سوراخ و سمبه ای یه چیزی داره عالیه.
روح کلی سری رو حفظ کرده با این تغییرات، هنوز خیلی باید برم جلوتر، ولی نمی دونم چرا حس ششمم بهم میگه که این بازی نه قراره برام تبدیل به BOTW بشه، و نه قراره بتونه شاهکار DS1 رو دوباره تکرار کنه برام
بیشتر بگم این بازی روی جو روانی و هایپ سوار شد و سواری خوبی هم گرفت، تا جایی که خیلی اومد بالا. میازاکی جاش همین بالاست البته، هیچ سوالی هم درش نیست، یارو نابغه ی ذاتیه، دمش گرم که اینقدر خلاق و خفنه، من طرفدار ۱۰۰ آتیشش هستم. ولی بنظر من جاش با DS1 این بالا بوده و هست، نه این (تا الان البته)
دقیقا قبل از اینکه بازی بیاد بعد اینکه نتورک تست رو رفتم همینجا و همینطور تو تاپیک امتیازات گفتم میازاکی داره از رسالت خودش تو دنیای گیم دور میشه این چک پوینت های قدم به قدم این قابلیت پر شدن مجدد فلسک ها این حسی که نقشه بازی داره همه چیزو از ابهتی که میازاکی با دارک سولز ساخته بود داره خراب می کنه واقعا متوجه نمیشم چرا همچین مکانیزمی گذاشتن که فلسک ها پر بشه واقعا مپ بازی رو درک نمی کنم میازاکی سالها گیم هایی ساخت که گیمر ها رو با عشق و علاقه مجبور به حفظ کردن لحظه به لحظه مپ می کرد مهم نبود چقدر بزرگ یا کوچک ساخته شده اون لول دیزاینی که برای مپ هاش در نظر می گرفت استثنایی بود ولی الان بعد 30 ساعت بازی کردن الدن رینگ واقعا هیچ قسمت بازی حتی دقیقا به یادم نمونده من به هیچ عنوان نمیگم بازی بده اتفاقا محشره دارم از لحظه به لحظش لذت می برم ولی هر لحظه از بازی هم که می گذره بیشتر حس دور شدن میازاکی از رسالت گیمینگش به چشمم میاد
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
Stromveil tower
a9e2e61f7f002ac14d3f48d351966a51.jpg


فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
درود
از این site

20220301_154057.jpg

وقتی از سلول میای بیرون سمت راستت که باسِ گودریکه
سمت چپ یه گولاخی و دوتا فسقلی کنارش،
از همین چپ برون برو جلو اینارو بزن و جلوتر میرسی به یه محوطه که کلی تیرانداز اونجاس
یکی از خروجی های اون مکانِ پر از تیرانداز تو رو میبره سمت این site
مسیرش هم بسیار سخته:D
کلی تیرانداز از بالا اذیتت خواهند کرد
 

mikami.pro

کاربر سایت
Jan 31, 2017
692
🌟سرورهای Elden Ring برای مدت زمان محدودی قطع خواهند شد


♨️فرام‌سافتور به بازیکنان الدن رینگ اعلام کرد که سرورهای بازی در زمان‌های خاصی از دسترس خارج خواهند شد زیرا آن‌ها در حال بهبود برخی عملکرد‌های حالت چند نفره بازی هستند.
با این وجود دسترسی به بخش‌های چند نفره Elden Ring مانند حالت PvP، کوآپ و پیام‌ها غیرفعال خواهد شد اما همچنان می‌توان بازی را به صورت آفلاین تجربه کرد. قطعی سرورهای به وقت در تهران در اولین اوقات صبح اتفاق می‌افتد و سرورهای پلی استیشن، ایکس باکس و استیم به ترتیب در ساعات ۶:۳۰ و ۷:۳۰ و ۸:۳۰ قطع خواهد شد
همینو کم داشتیم
 

Sam _Fisher

کاربر سایت
Dec 10, 2011
142
نام
علی
خوب
همه تعریفن و تمجید
من از یک منظر دیگه یکم صحبت کنم

نکات منفی اول:

۱- متاسفانه، متاسفانه، متاسفانه اون چیزی که ازش می ترسیدم رخ داده! سانت به سانت site of lost grace، قابلیت fast travel و respawn point هایی که مپ رو اشغال کردن. برای من D3 نسبت به DS1 در این خصوص فاجعه بود، شما دیگه در نظر بگیرین اینجا نظرم چیه...

۲- مفت مفت بر میداره همون اول steed رو می کنه توی پاچه ت! یعنی چه؟ مثلاً اسمت tarnished هست، یکم زحمتی، حرکتی، کوئستی، کوفتی، زهرماری... زرت بر میداره یه اسب میده بهت. که چی مثلاً؟

۳- این مکانیسم جامپش واقعاً چرنده (بنظر من). همون با circle هم می دویدی و هم جامپ می کردی خیلی بهتر بود

۴- این ماجرای پر شدن مجدد فلسک ها وقتی یه herd رو می زنی هم خیلی چرنده!

۵- با این همه سر و صدا، پرفورمنس قشنگ گند زده. وقتی RTX 3090 روی 720p low استاتر و فریم دراپ میده، از PS5 چه انتظاره؟ استاترها برای من جهنم درست کرده و نیم ساعت بازی می کنم، سرگیجه امانم رو می بره. جیگرم در اومده که بتونم یکم برم جلو و ۲ تا باس بزنم...

۶- نقشه... یک عمر اینور و اونور دارک سولز رو حفظ نکردیم که حالا بخواد مپ بده دستمون. دقیقاً همون حسی رو دارم که gps guide توی GTA 5 بهم میداد. زمانی که من کل شهر رو توی GTA VC و GTA SA حفظ بودم و هنوزم هستم، هیچ ایده ای از شهر لوس سانتوس ندارم. چون زرت زرت با GPS میرفتی اینور و اونور. اینم همون میشه. کل DS1 و DS2 و DS3 و BB رو حفظیم که چی به چیهُ ولی اینو شرط می بندم ۶ ماه بعد هیچکی یادش نمونه که چی کجا بود!

نکات مثبت حالا:

همه گفتین، منم تحسین می کنم. این open world شدنش خیلی عالیه، به شرطی که اینهمه گریس سایت نمی داشت. اینکه هر سوراخ و سمبه ای یه چیزی داره عالیه.
روح کلی سری رو حفظ کرده با این تغییرات، هنوز خیلی باید برم جلوتر، ولی نمی دونم چرا حس ششمم بهم میگه که این بازی نه قراره برام تبدیل به BOTW بشه، و نه قراره بتونه شاهکار DS1 رو دوباره تکرار کنه برام
بیشتر بگم این بازی روی جو روانی و هایپ سوار شد و سواری خوبی هم گرفت، تا جایی که خیلی اومد بالا. میازاکی جاش همین بالاست البته، هیچ سوالی هم درش نیست، یارو نابغه ی ذاتیه، دمش گرم که اینقدر خلاق و خفنه، من طرفدار ۱۰۰ آتیشش هستم. ولی بنظر من جاش با DS1 این بالا بوده و هست، نه این (تا الان البته)
من هم با شما موافقم تا حدودی. ایده های خیلی از تغییر هاش رو دوست دارم ولی از بعضی لحاظ میتونستن بهتر پیاده بشن. مثلا فلسکت میتونست توی شرایط خاص تری پر بشه (مثلا وقتی که یه کمپ یا یه گروه با تعداد مشخصی رو بزنی، نه این که با زدن یه گروه که دو سه تا سگ یا سرباز معمولی بیشتر نیست هم فلسکت پر بشه)، یا حالا که این مکانیک اضافه شده دیگه انقدر بعضی جاها قدم به قدم site of lost grace نمیذاشتن توی جهان بازی. یا برای مپ بازی میتونستن محدودیت بیشتری بذارن (مثلا مثل Hollow Knight برای این که ببینی خودت کجای مپ هستی باید کار خاصی انجام میدادی یا آیتم خاصی میگرفتی). ولی جدا از این تا الان با این که فقط Stormveil Castle رو کامل رفتم به نظرم طراحی لگسی دانجن هاش خیلی خوب بودن. یعنی موقع رفتن این منطقه بعضی جاهاش کاملا حس و فشار دارک سولز 1 رو برام تداعی میکرد. تعداد و جای site of lost grace هاش هم به غیر از یکی دوتاشون (که خیلی ضایع بودن) خوب بودن. ولی خب برای همین لگسی دانجن ها هم به نظرم اگه قابلیت فست ترول رو در حالی که توی منطقه هستی قفل میکردن (یه چیزی شبیه دانجن های معمولی) خیلی جالب تر میشد.
ولی تغییراتی هم بودن که به نظرم خیلی خوب پیاده شدن تا اینجا. مثلا قابلیت پریدن یا guard counter جوری نیستن که بازی رو آب خوردن کنن و باید دقت کرد که کی استفاده بشن. یا مثلا همین دیروز تازه متوجه شدم بعضی وقت ها که میمیرم باقی مونده ی rune هام نسبت به چیزی که داشتم کمتر میشن (برعکس سکیرو که کلی آوانس میداد سر این قضیه) و خیلی خوشم اومد از این تغییر :D. طراحی باس های اصلی هم، با این که فقط دوتا رو زدم، عالی بودن. از نظر سختی و سادگی هم که همیشه اختلاف نظر بوده سر بازی های میازاکی و تا جایی که یادمه همیشه هم راه هایی وجود داشته که بازی رو به شدت ساده کنی برای خودت (حتی توی دارک سولز 1). برای من که تمرکزم روی strength هست تا اینجا سختی بازی متناسب بوده و خیلی لذت بردم از تجربه کردنش.
تا الان فقط نزدیک 17 18 ساعت بازی کردم ولی در کل نسبت به تغییراتی که سکیرو داشت به نظرم تغییرات الدن رینگ تا اینجا قطعا بهتر بودن برای تجربه‌م و از این نظر دوباره امیدوار شدم به میازاکی (مگه این که فروش و متای بالا تاثیر مخربی بذاره روی خودش و تیمش :D).
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر