خوب
همه تعریفن و تمجید
من از یک منظر دیگه یکم صحبت کنم
نکات منفی اول:
۱- متاسفانه، متاسفانه، متاسفانه اون چیزی که ازش می ترسیدم رخ داده! سانت به سانت site of lost grace، قابلیت fast travel و respawn point هایی که مپ رو اشغال کردن. برای من D3 نسبت به DS1 در این خصوص فاجعه بود، شما دیگه در نظر بگیرین اینجا نظرم چیه...
۲- مفت مفت بر میداره همون اول steed رو می کنه توی پاچه ت! یعنی چه؟ مثلاً اسمت tarnished هست، یکم زحمتی، حرکتی، کوئستی، کوفتی، زهرماری... زرت بر میداره یه اسب میده بهت. که چی مثلاً؟
۳- این مکانیسم جامپش واقعاً چرنده (بنظر من). همون با circle هم می دویدی و هم جامپ می کردی خیلی بهتر بود
۴- این ماجرای پر شدن مجدد فلسک ها وقتی یه herd رو می زنی هم خیلی چرنده!
۵- با این همه سر و صدا، پرفورمنس قشنگ گند زده. وقتی RTX 3090 روی 720p low استاتر و فریم دراپ میده، از PS5 چه انتظاره؟ استاترها برای من جهنم درست کرده و نیم ساعت بازی می کنم، سرگیجه امانم رو می بره. جیگرم در اومده که بتونم یکم برم جلو و ۲ تا باس بزنم...
۶- نقشه... یک عمر اینور و اونور دارک سولز رو حفظ نکردیم که حالا بخواد مپ بده دستمون. دقیقاً همون حسی رو دارم که gps guide توی GTA 5 بهم میداد. زمانی که من کل شهر رو توی GTA VC و GTA SA حفظ بودم و هنوزم هستم، هیچ ایده ای از شهر لوس سانتوس ندارم. چون زرت زرت با GPS میرفتی اینور و اونور. اینم همون میشه. کل DS1 و DS2 و DS3 و BB رو حفظیم که چی به چیهُ ولی اینو شرط می بندم ۶ ماه بعد هیچکی یادش نمونه که چی کجا بود!
نکات مثبت حالا:
همه گفتین، منم تحسین می کنم. این open world شدنش خیلی عالیه، به شرطی که اینهمه گریس سایت نمی داشت. اینکه هر سوراخ و سمبه ای یه چیزی داره عالیه.
روح کلی سری رو حفظ کرده با این تغییرات، هنوز خیلی باید برم جلوتر، ولی نمی دونم چرا حس ششمم بهم میگه که این بازی نه قراره برام تبدیل به BOTW بشه، و نه قراره بتونه شاهکار DS1 رو دوباره تکرار کنه برام
بیشتر بگم این بازی روی جو روانی و هایپ سوار شد و سواری خوبی هم گرفت، تا جایی که خیلی اومد بالا. میازاکی جاش همین بالاست البته، هیچ سوالی هم درش نیست، یارو نابغه ی ذاتیه، دمش گرم که اینقدر خلاق و خفنه، من طرفدار ۱۰۰ آتیشش هستم. ولی بنظر من جاش با DS1 این بالا بوده و هست، نه این (تا الان البته)
خب ببین یه مساله ای که هست اینه که دارک سولز به این چیزها نیاز نداشت چون محیطش خطی بود و کوچیک. برای همینم مثلا نقشه گذاشتن یه کار بیهوده یا مثلا یه فست تلپورت اول هر محیطی کافی بود و یه میانبر فقط از قبل از اتاق باس نیاز داشت.
اسب برای گشتن محیط بزرگ نیاز هست، مطمئن باش جلوتر هم سختی باس ها با در نظر گرفتن همین اسب تنظیم میشه. علاوه بر این بعضی جاها اصلا استفاده ازش بلاک شده.
اتفاقا من از جامپش راضیم، چون دیگه لازم نیست برای بالا رفتن از یه صخره کوچک یا پریدن از روی یه شکف خیز بگیرم و بدوم و با زمانبندی میلیمیتری بپرم
وقتی مدت زیادی بازی کنی و نخوای مدام برگردی سر بونفایر و برای پر کردن فلاسک دشمن ها رو ریسپاون کنی، این پر شدن فلاسک خیلی هم خوبه
پرفومنس رو قبول دارم،خیلی خوب نیس. البته من با آپدیت کارت گرافیک تونستم بهترش کنم ولی بازم خیلی منابع مصرف میکنه
در کل من با این تغییراتی که دادن موافق هستم، اون حالت سنتی دارک سولز دیگه زیادی تکراری شده بود
در خصوص مقایسه با botw هم، از نظر من که الدن رینگ اوپن ورلد خیلی بهتری هست، حداقل مکانیزم انگیزه و تلاش و پاداش رو به خوبی رعایت کرده. محیطش زنده تر هست و فقط الکی بزرگ و خالی نیست و اکتشاف کردن واقعا ارزش داره و داستان و لور هم که مشخصه که از اون یه پارگراف داستان botw صد پله بهتر هست