Multi Platform Elden Ring

سازنده
FromSoftware
تاریخ انتشار
Feb 25, 2022
ناشر
Bandai Namco
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
n963053_.gif

بازی Elden Ring توسط شرکت FromSoftware ، اثری از هیدتاکا میازاکی ، سازنده‌ بازی‌های تحسین‌ شده ای همچون Bloodborne و Dark Souls ، با همکاری نویسنده معروف (Game of Thrones) جرج آر. آر. مارتین در دست ساخت است و بر روی کنسول‌های PlayStation 4 ، همچنین XONE و PC منتشر خواهد شد.e
t05882_.png
e680636_.png

  • ساخت بازي بعد از دی ال سی DS3 شروع شد .
  • بازي سوم شخص و اکشن آر پي جي خواهد بود .
  • تنوع نقش آفرینی در بازي از سري دارک سولز بيشتر خواهد بود .
  • چالش برانگيز
  • قابلیت سفارشی سازی کارکترها .
  • مارتين دنيا و افسانه های بازی را نوشت .
  • جهان باز (Open World) خواهد بود .
  • تم آن در مورد اراده بشر است .
r638585_.png


@A7A

108994
شایعات پیش تر گفته بودند که بازی یک تجربه OPEN WORLD خواهد بود ، که در آن قلمرو های پادشاهی گوناگونی را خواهید دید و با کشتن پادشاهان آن مناطق و فتح قلمرو ها ، به قدرت های جادویی یا ماورایی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد .
عکس بالا ، به این فرضیه ما را نزدیک می کند که ، یک حلقه بزرگ نورانی ، چندین حلقه کوچک دیگر را در بر گرفته و مانند یک تاج حلقوی شکل می باشد که چندین تاج کوچک دیگر را در خود جای داده . بنظر میرسد یک منبع انرژی در بالای تصویر وجود دارد که همانند خط و قطره های آب ، به پایین و به حلقه بزرگ تر سرازیر میشود و گویا از حلقه های کوچک هم میگذرد و همراه با گذر کردن ، انرژی آنها را از آن خود می کند . ممکن است بازی روایت گر قهرمانی باشد که از مکانی نیرویی میگیرد و آن را تقویت میکند و در مسیری متفاوت از باقی حکمرانان ، از آن استفاده می کند . اگر چه این ها همه فرضیه است ، اما کاملا مطابق با داستان گویی استودیوی FROM SOFTWARE هستند ، و به ویژه بازی DARK SOULS 3 که در آن Lord Wolnir با گذر از هر پادشاهی و تبدیل آن به خاکستر ، قدرت های ویژه آنها را از خود می کرد .
 
Last edited by a moderator:
من هم با شما موافقم تا حدودی. ایده های خیلی از تغییر هاش رو دوست دارم ولی از بعضی لحاظ میتونستن بهتر پیاده بشن. مثلا فلسکت میتونست توی شرایط خاص تری پر بشه (مثلا وقتی که یه کمپ یا یه گروه با تعداد مشخصی رو بزنی، نه این که با زدن یه گروه که دو سه تا سگ یا سرباز معمولی بیشتر نیست هم فلسکت پر بشه)، یا حالا که این مکانیک اضافه شده دیگه انقدر بعضی جاها قدم به قدم site of lost grace نمیذاشتن توی جهان بازی. یا برای مپ بازی میتونستن محدودیت بیشتری بذارن (مثلا مثل Hollow Knight برای این که ببینی خودت کجای مپ هستی باید کار خاصی انجام میدادی یا آیتم خاصی میگرفتی). ولی جدا از این تا الان با این که فقط Stormveil Castle رو کامل رفتم به نظرم طراحی لگسی دانجن هاش خیلی خوب بودن. یعنی موقع رفتن این منطقه بعضی جاهاش کاملا حس و فشار دارک سولز 1 رو برام تداعی میکرد. تعداد و جای site of lost grace هاش هم به غیر از یکی دوتاشون (که خیلی ضایع بودن) خوب بودن. ولی خب برای همین لگسی دانجن ها هم به نظرم اگه قابلیت فست ترول رو در حالی که توی منطقه هستی قفل میکردن (یه چیزی شبیه دانجن های معمولی) خیلی جالب تر میشد.
ولی تغییراتی هم بودن که به نظرم خیلی خوب پیاده شدن تا اینجا. مثلا قابلیت پریدن یا guard counter جوری نیستن که بازی رو آب خوردن کنن و باید دقت کرد که کی استفاده بشن. یا مثلا همین دیروز تازه متوجه شدم بعضی وقت ها که میمیرم باقی مونده ی rune هام نسبت به چیزی که داشتم کمتر میشن (برعکس سکیرو که کلی آوانس میداد سر این قضیه) و خیلی خوشم اومد از این تغییر :D. طراحی باس های اصلی هم، با این که فقط دوتا رو زدم، عالی بودن. از نظر سختی و سادگی هم که همیشه اختلاف نظر بوده سر بازی های میازاکی و تا جایی که یادمه همیشه هم راه هایی وجود داشته که بازی رو به شدت ساده کنی برای خودت (حتی توی دارک سولز 1). برای من که تمرکزم روی strength هست تا اینجا سختی بازی متناسب بوده و خیلی لذت بردم از تجربه کردنش.
تا الان فقط نزدیک 17 18 ساعت بازی کردم ولی در کل نسبت به تغییراتی سکیرو داشت به نظرم تغییرات الدن رینگ تا اینجا قطعا بهتر بودن برای تجربه‌م و از این نظر دوباره امیدوار شدم به میازاکی (مگه این که فروش و متای بالا تاثیر مخربی بذاره روی خودش و تیمش :D).
حق بود 💎
 
🌟سرورهای Elden Ring برای مدت زمان محدودی قطع خواهند شد


♨️فرام‌سافتور به بازیکنان الدن رینگ اعلام کرد که سرورهای بازی در زمان‌های خاصی از دسترس خارج خواهند شد زیرا آن‌ها در حال بهبود برخی عملکرد‌های حالت چند نفره بازی هستند.
با این وجود دسترسی به بخش‌های چند نفره Elden Ring مانند حالت PvP، کوآپ و پیام‌ها غیرفعال خواهد شد اما همچنان می‌توان بازی را به صورت آفلاین تجربه کرد. قطعی سرورهای به وقت در تهران در اولین اوقات صبح اتفاق می‌افتد و سرورهای پلی استیشن، ایکس باکس و استیم به ترتیب در ساعات ۶:۳۰ و ۷:۳۰ و ۸:۳۰ قطع خواهد شد
همینو کم داشتیم
این همین امروز صبح بود تموم شده.
دقیقا قبل از اینکه بازی بیاد بعد اینکه نتورک تست رو رفتم همینجا و همینطور تو تاپیک امتیازات گفتم میازاکی داره از رسالت خودش تو دنیای گیم دور میشه این چک پوینت های قدم به قدم این قابلیت پر شدن مجدد فلسک ها این حسی که نقشه بازی داره همه چیزو از ابهتی که میازاکی با دارک سولز ساخته بود داره خراب می کنه واقعا متوجه نمیشم چرا همچین مکانیزمی گذاشتن که فلسک ها پر بشه واقعا مپ بازی رو درک نمی کنم میازاکی سالها گیم هایی ساخت که گیمر ها رو با عشق و علاقه مجبور به حفظ کردن لحظه به لحظه مپ می کرد مهم نبود چقدر بزرگ یا کوچک ساخته شده اون لول دیزاینی که برای مپ هاش در نظر می گرفت استثنایی بود ولی الان بعد 30 ساعت بازی کردن الدن رینگ واقعا هیچ قسمت بازی حتی دقیقا به یادم نمونده من به هیچ عنوان نمیگم بازی بده اتفاقا محشره دارم از لحظه به لحظش لذت می برم ولی هر لحظه از بازی هم که می گذره بیشتر حس دور شدن میازاکی از رسالت گیمینگش به چشمم میاد
خودش هم فک کنم گفته که بازی رو از این لحاظ آسونتر کرده, بنظر خودم هم site of grace ها خیلی زیادن یا مپ بازی رو میتونست کاری کنه سخت تر باز کنیم. پر شدن فلسک هم شخصا من نمیفهمم پر میشه اصن اینقدر که جلو جلو رفتم فلسک هام زیاده مهم نیست خیلی. چیزی که یکم آزارم میده اینه که باس های تکراری زیاده. در کل بازی بازیه عالی ای هست حالا یه عده میگن آسونتر شده یه عده هم از سختی زیاد میگن.
 
برای کرش بازی راهی هست ؟

درایور به روز هست
بازی هم آپدیت کردم
من مشکل کرش نداشتم، اما اینارو تست کن IMG_20220301_172311.jpg
فرکانس هسته های cpu ات رو بزار رو اخرین گزینه موجود(این خیلی بازیو برا من بهتر کرد)
با توجه به کارتت هم preset مدیوم بزار و aa و shadow رو فقط بزار رو high
بعد اینکه بازیو ران کردی تو تسک منیجر explorer رو end task کن(البته این بیشتر برا بازیای ویندوز استور عه اما تست کردنش ضرر نداره)
تو nvida 3d settings قسمت power management رو بزار رو high performance

امیدوارم مشکلت حل بشه. البته انتظار تجربه روون نداشته باش
 
این همین امروز صبح بود تموم شده.

خودش هم فک کنم گفته که بازی رو از این لحاظ آسونتر کرده, بنظر خودم هم site of grace ها خیلی زیادن یا مپ بازی رو میتونست کاری کنه سخت تر باز کنیم. پر شدن فلسک هم شخصا من نمیفهمم پر میشه اصن اینقدر که جلو جلو رفتم فلسک هام زیاده مهم نیست خیلی. چیزی که یکم آزارم میده اینه که باس های تکراری زیاده. در کل بازی بازیه عالی ای هست حالا یه عده میگن آسونتر شده یه عده هم از سختی زیاد میگن.
واسه من که هنوز ارور میده واسه مولتی 🤔🤔🤔
 
خب ببین یه مساله ای که هست اینه که دارک سولز به این چیزها نیاز نداشت چون محیطش خطی بود و کوچیک. برای همینم مثلا نقشه گذاشتن یه کار بیهوده یا مثلا یه فست تلپورت اول هر محیطی کافی بود و یه میانبر فقط از قبل از اتاق باس نیاز داشت.

اسب برای گشتن محیط بزرگ نیاز هست، مطمئن باش جلوتر هم سختی باس ها با در نظر گرفتن همین اسب تنظیم میشه. علاوه بر این بعضی جاها اصلا استفاده ازش بلاک شده.

اتفاقا من از جامپش راضیم، چون دیگه لازم نیست برای بالا رفتن از یه صخره کوچک یا پریدن از روی یه شکف خیز بگیرم و بدوم و با زمانبندی میلیمیتری بپرم:D

وقتی مدت زیادی بازی کنی و نخوای مدام برگردی سر بونفایر و برای پر کردن فلاسک دشمن ها رو ریسپاون کنی، این پر شدن فلاسک خیلی هم خوبه:D

پرفومنس رو قبول دارم،خیلی خوب نیس. البته من با آپدیت کارت گرافیک تونستم بهترش کنم ولی بازم خیلی منابع مصرف میکنه:D

در کل من با این تغییراتی که دادن موافق هستم، اون حالت سنتی دارک سولز دیگه زیادی تکراری شده بود:D

در خصوص مقایسه با botw هم، از نظر من که الدن رینگ اوپن ورلد خیلی بهتری هست، حداقل مکانیزم انگیزه و تلاش و پاداش رو به خوبی رعایت کرده. محیطش زنده تر هست و فقط الکی بزرگ و خالی نیست و اکتشاف کردن واقعا ارزش داره و داستان و لور هم که مشخصه که از اون یه پارگراف داستان botw صد پله بهتر هست :D
دقیقا قبل از اینکه بازی بیاد بعد اینکه نتورک تست رو رفتم همینجا و همینطور تو تاپیک امتیازات گفتم میازاکی داره از رسالت خودش تو دنیای گیم دور میشه این چک پوینت های قدم به قدم این قابلیت پر شدن مجدد فلسک ها این حسی که نقشه بازی داره همه چیزو از ابهتی که میازاکی با دارک سولز ساخته بود داره خراب می کنه واقعا متوجه نمیشم چرا همچین مکانیزمی گذاشتن که فلسک ها پر بشه واقعا مپ بازی رو درک نمی کنم میازاکی سالها گیم هایی ساخت که گیمر ها رو با عشق و علاقه مجبور به حفظ کردن لحظه به لحظه مپ می کرد مهم نبود چقدر بزرگ یا کوچک ساخته شده اون لول دیزاینی که برای مپ هاش در نظر می گرفت استثنایی بود ولی الان بعد 30 ساعت بازی کردن الدن رینگ واقعا هیچ قسمت بازی حتی دقیقا به یادم نمونده من به هیچ عنوان نمیگم بازی بده اتفاقا محشره دارم از لحظه به لحظش لذت می برم ولی هر لحظه از بازی هم که می گذره بیشتر حس دور شدن میازاکی از رسالت گیمینگش به چشمم میاد
من هم با شما موافقم تا حدودی. ایده های خیلی از تغییر هاش رو دوست دارم ولی از بعضی لحاظ میتونستن بهتر پیاده بشن. مثلا فلسکت میتونست توی شرایط خاص تری پر بشه (مثلا وقتی که یه کمپ یا یه گروه با تعداد مشخصی رو بزنی، نه این که با زدن یه گروه که دو سه تا سگ یا سرباز معمولی بیشتر نیست هم فلسکت پر بشه)، یا حالا که این مکانیک اضافه شده دیگه انقدر بعضی جاها قدم به قدم site of lost grace نمیذاشتن توی جهان بازی. یا برای مپ بازی میتونستن محدودیت بیشتری بذارن (مثلا مثل Hollow Knight برای این که ببینی خودت کجای مپ هستی باید کار خاصی انجام میدادی یا آیتم خاصی میگرفتی). ولی جدا از این تا الان با این که فقط Stormveil Castle رو کامل رفتم به نظرم طراحی لگسی دانجن هاش خیلی خوب بودن. یعنی موقع رفتن این منطقه بعضی جاهاش کاملا حس و فشار دارک سولز 1 رو برام تداعی میکرد. تعداد و جای site of lost grace هاش هم به غیر از یکی دوتاشون (که خیلی ضایع بودن) خوب بودن. ولی خب برای همین لگسی دانجن ها هم به نظرم اگه قابلیت فست ترول رو در حالی که توی منطقه هستی قفل میکردن (یه چیزی شبیه دانجن های معمولی) خیلی جالب تر میشد.
ولی تغییراتی هم بودن که به نظرم خیلی خوب پیاده شدن تا اینجا. مثلا قابلیت پریدن یا guard counter جوری نیستن که بازی رو آب خوردن کنن و باید دقت کرد که کی استفاده بشن. یا مثلا همین دیروز تازه متوجه شدم بعضی وقت ها که میمیرم باقی مونده ی rune هام نسبت به چیزی که داشتم کمتر میشن (برعکس سکیرو که کلی آوانس میداد سر این قضیه) و خیلی خوشم اومد از این تغییر :D. طراحی باس های اصلی هم، با این که فقط دوتا رو زدم، عالی بودن. از نظر سختی و سادگی هم که همیشه اختلاف نظر بوده سر بازی های میازاکی و تا جایی که یادمه همیشه هم راه هایی وجود داشته که بازی رو به شدت ساده کنی برای خودت (حتی توی دارک سولز 1). برای من که تمرکزم روی strength هست تا اینجا سختی بازی متناسب بوده و خیلی لذت بردم از تجربه کردنش.
تا الان فقط نزدیک 17 18 ساعت بازی کردم ولی در کل نسبت به تغییراتی که سکیرو داشت به نظرم تغییرات الدن رینگ تا اینجا قطعا بهتر بودن برای تجربه‌م و از این نظر دوباره امیدوار شدم به میازاکی (مگه این که فروش و متای بالا تاثیر مخربی بذاره روی خودش و تیمش :D).
توی سولز ۱ من راه که می رفتم، ۴ ستون بدنم میلرزید که الان دخلم رو میارن، بعد من چجوری این همه راه رو برگردم اینجا تا بتونم همین سول هام رو دوباره بردارم. این حس برای من خیلی قشنگ بود. در مورد سولز ۲ اصلاً نظر نمی دم، چون بنظرم همه چی بود جز سولز. توی سولز ۳ این حس به نابودی رفت، چون بونفایرها به نسبت زیاد بودن
اینجا دیگه نمی دونم چی بگم، کم سایت آف گریس داره، باز respawn point هم داره این وسط، یعنی قشنگ بین ۲ تا سایت ۲۵۰ متر فاصله ست، که بینش ۲ تا هم ریسپاون پوینته، این خیلی بده
شاید خیلی ها رو جذب کنه، ولی من رو نه، دور می کنه... به این کار میگن nerf کردن، بازی رو نرف کردن تا ساده بشه و مخاطب بیشتر بگیرن
بلیزارد هم همین کار رو با wow کرد، برداشت talent build‌ رو نابود کرد، من ترک کردم، خیلی های دیگه هم ترک کردن... من دوران TBC شبی ۱۲۰ گلد خرج ریسپک م بود، ۱۰۰ گلدم خرج repair م، اول اومدن respec fee رو برداشتن، بعدم کلاً talent build رو زدن داغون کردن، stat‌ها رو بهم ریختن... نتیجه ش شد این

nerf کردن شاید بطور کوتاه مدت مخاطب رو زیاد کنه، ولی مخاطب های وفادار رو دور می کنه، این جدیدا هم که اومدن خیلی وفادار نیستن، میان و بعدش میرن زود
آخرش خودشون می مونن و خوشون و مخاطب قدیمیی که دیگه اعتماد نمی کنه

پ.ن: کاش توی development بازی از یکی مثل bluepoint کمک می گرفتن! این چیزی که من می بینم ایراداش خیلی خیلی بیشتر از اونیه که با ۴-۳ تا پچ بخواد درست بشه (الان جدای از PS5 روی PC با 12700 و 3080 و نصب روی M2 SSD هم تست کردمش، رسماً فاجعه ست...)... این حرف منم غر غر نیست، بازی hardco*e و سرعتی باید بدون استاتر و لگ باشه، وگرنه نمیشه اصلاً... فرض کن وسط کانتر بخوای هی لگ بزنی... سه سوته هد شاتی

پ.ن.۲: تا الان با ۴ تا باس اصلی و... و سرگیجه ای که گرفتم، روی ۲ تا پلتفرم متفاوت (که یکیشون واقعاً high end هست) با ارفاق نمره ای که منطقی می دونم براش بین 8 تا 8.5 هست...
 
شما مشکل کار نکردن کنترلر ندارید؟ من هر کاری می کنم بازی کنترلر Xbox one نمیشناسه! از غیر فعال کردن استیم overlay تا forced on کردن steam input توی big picture ... همه کاری کردم اما نمیشناسه :|
اول برو steam اون قسمت big picture mode و بعد قسمت controller settings و xbox configuration support رو تیکشو بزن ، اگر با این درست نشد برو تنظیمات خود بازی controller و enable steam input کن


ببخشید ۲ تا پست پشت هم سر هم‌ شد
 
  • Like
Reactions: Taha75
توی سولز ۱ من راه که می رفتم، ۴ ستون بدنم میلرزید که الان دخلم رو میارن، بعد من چجوری این همه راه رو برگردم اینجا تا بتونم همین سول هام رو دوباره بردارم. این حس برای من خیلی قشنگ بود. در مورد سولز ۲ اصلاً نظر نمی دم، چون بنظرم همه چی بود جز سولز. توی سولز ۳ این حس به نابودی رفت، چون بونفایرها به نسبت زیاد بودن
اینجا دیگه نمی دونم چی بگم، کم سایت آف گریس داره، باز respawn point هم داره این وسط، یعنی قشنگ بین ۲ تا سایت ۲۵۰ متر فاصله ست، که بینش ۲ تا هم ریسپاون پوینته، این خیلی بده
شاید خیلی ها رو جذب کنه، ولی من رو نه، دور می کنه... به این کار میگن nerf کردن، بازی رو نرف کردن تا ساده بشه و مخاطب بیشتر بگیرن
بلیزارد هم همین کار رو با wow کرد، برداشت talent build‌ رو نابود کرد، من ترک کردم، خیلی های دیگه هم ترک کردن... من دوران TBC شبی ۱۲۰ گلد خرج ریسپک م بود، ۱۰۰ گلدم خرج repair م، اول اومدن respec fee رو برداشتن، بعدم کلاً talent build رو زدن داغون کردن، stat‌ها رو بهم ریختن... نتیجه ش شد این

nerf کردن شاید بطور کوتاه مدت مخاطب رو زیاد کنه، ولی مخاطب های وفادار رو دور می کنه، این جدیدا هم که اومدن خیلی وفادار نیستن، میان و بعدش میرن زود
آخرش خودشون می مونن و خوشون و مخاطب قدیمیی که دیگه اعتماد نمی کنه

پ.ن: کاش توی development بازی از یکی مثل bluepoint کمک می گرفتن! این چیزی که من می بینم ایراداش خیلی خیلی بیشتر از اونیه که با ۴-۳ تا پچ بخواد درست بشه (الان جدای از PS5 روی PC با 12700 و 3080 و نصب روی M2 SSD هم تست کردمش، رسماً فاجعه ست...)... این حرف منم غر غر نیست، بازی hardco*e و سرعتی باید بدون استاتر و لگ باشه، وگرنه نمیشه اصلاً... فرض کن وسط کانتر بخوای هی لگ بزنی... سه سوته هد شاتی

پ.ن.۲: تا الان با ۴ تا باس اصلی و... و سرگیجه ای که گرفتم، روی ۲ تا پلتفرم متفاوت (که یکیشون واقعاً high end هست) با ارفاق نمره ای که منطقی می دونم براش بین 8 تا 8.5 هست...
بونفایر هارو خیلی کردن . بازی به نسبت آسون شده .
دانجن های بلاد یدونه بونفایر داشت که خون آدمم میکرد تو شیشه . دارک ۳ هم باز بهتر بود
هی بلاد ۲ کجایییییییی
 
scale مپ بازی بسیار بزرگه. داستانش تو بعضی نقاط ادامه داره و در باقی نقاط گیمر تنهاست با یک دنیای وسیع که هرگوشه رو هرچقدر ادامه میدی بازم به قول انگلیسی ها it keeps giving...

قرار نیس فرمول دارک سولز که در دیمن سولز، دارک یک تا سه و بلادبورن شیره اش کشیده شد رو باز هم تکرار کنه. تا زمانی که مقایسه انجام بدید با دارک سولز، بازی ممکنه تو ذوق تون بزنه. انقدر به تنهایی وسیع و گسترده هست که زیر سایه ی هیچ بازی دیگری نباشه و استقلال خودش رو داشته باشه. دست تون هم که بازه. کسی اصرار نکرده حتما باید grace point رو فعال کنین یا وجود اسب، سلب اختیار کنه ازتون که پیاده گز کنید. در دارک سولز یه جبری حاکم بود که به خفقان و تاریکی بازی اضافه میکرد که خب اینجا متعادل تر شده و طبیعیه. الان یه بازی با طیف دارک سولز میذاشتن جلوتون نمیگفتین این رو که من هفت هشت سال پیش تجربه کردم؟
 
scale مپ بازی بسیار بزرگه. داستانش تو بعضی نقاط ادامه داره و در باقی نقاط گیمر تنهاست با یک دنیای وسیع که هرگوشه رو هرچقدر ادامه میدی بازم به قول انگلیسی ها it keeps giving...

قرار نیس فرمول دارک سولز که در دیمن سولز، دارک یک تا سه و بلادبورن شیره اش کشیده شد رو باز هم تکرار کنه. تا زمانی که مقایسه انجام بدید با دارک سولز، بازی ممکنه تو ذوق تون بزنه. انقدر به تنهایی وسیع و گسترده هست که زیر سایه ی هیچ بازی دیگری نباشه و استقلال خودش رو داشته باشه. دست تون هم که بازه. کسی اصرار نکرده حتما باید grace point رو فعال کنین یا وجود اسب، سلب اختیار کنه ازتون که پیاده گز کنید. در دارک سولز یه جبری حاکم بود که به خفقان و تاریکی بازی اضافه میکرد که خب اینجا متعادل تر شده و طبیعیه. الان یه بازی با طیف دارک سولز میذاشتن جلوتون نمیگفتین این رو که من هفت هشت سال پیش تجربه کردم؟
که اینطور ....
عجب....
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or