Multi Platform Elden Ring

سازنده
FromSoftware
تاریخ انتشار
Feb 25, 2022
ناشر
Bandai Namco
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
n963053_.gif

بازی Elden Ring توسط شرکت FromSoftware ، اثری از هیدتاکا میازاکی ، سازنده‌ بازی‌های تحسین‌ شده ای همچون Bloodborne و Dark Souls ، با همکاری نویسنده معروف (Game of Thrones) جرج آر. آر. مارتین در دست ساخت است و بر روی کنسول‌های PlayStation 4 ، همچنین XONE و PC منتشر خواهد شد.e
t05882_.png
e680636_.png

  • ساخت بازي بعد از دی ال سی DS3 شروع شد .
  • بازي سوم شخص و اکشن آر پي جي خواهد بود .
  • تنوع نقش آفرینی در بازي از سري دارک سولز بيشتر خواهد بود .
  • چالش برانگيز
  • قابلیت سفارشی سازی کارکترها .
  • مارتين دنيا و افسانه های بازی را نوشت .
  • جهان باز (Open World) خواهد بود .
  • تم آن در مورد اراده بشر است .
r638585_.png


@A7A

108994
شایعات پیش تر گفته بودند که بازی یک تجربه OPEN WORLD خواهد بود ، که در آن قلمرو های پادشاهی گوناگونی را خواهید دید و با کشتن پادشاهان آن مناطق و فتح قلمرو ها ، به قدرت های جادویی یا ماورایی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد .
عکس بالا ، به این فرضیه ما را نزدیک می کند که ، یک حلقه بزرگ نورانی ، چندین حلقه کوچک دیگر را در بر گرفته و مانند یک تاج حلقوی شکل می باشد که چندین تاج کوچک دیگر را در خود جای داده . بنظر میرسد یک منبع انرژی در بالای تصویر وجود دارد که همانند خط و قطره های آب ، به پایین و به حلقه بزرگ تر سرازیر میشود و گویا از حلقه های کوچک هم میگذرد و همراه با گذر کردن ، انرژی آنها را از آن خود می کند . ممکن است بازی روایت گر قهرمانی باشد که از مکانی نیرویی میگیرد و آن را تقویت میکند و در مسیری متفاوت از باقی حکمرانان ، از آن استفاده می کند . اگر چه این ها همه فرضیه است ، اما کاملا مطابق با داستان گویی استودیوی FROM SOFTWARE هستند ، و به ویژه بازی DARK SOULS 3 که در آن Lord Wolnir با گذر از هر پادشاهی و تبدیل آن به خاکستر ، قدرت های ویژه آنها را از خود می کرد .
 
Last edited by a moderator:

m49663

کاربر سایت
Sep 27, 2010
653
نام
علیرضا
ترجمه کردن صفحه به صفحه که واقعا زمان زیادی میطلبه، اما من یه بخش هاییش رو براتون میذارم که همچنان وقت و حوصله زیادی طلبید! :)) ولی خب به هر حال مصاحبه خیلی جالبی بود. با همون ایموجی نوشیدنی @FUTURE بخونید و لذت ببرید. :D

- مصاحبه کننده میگه صحبت کردن با میازاکی عین تجربه کردن بازیاشه، شما این بازی ها رو میری و تو اینترنت میبینی به طور اجتناب ناپذیری بعضی باس ها و لوت ها و... رو جا گذاشتی. اینجا هم طرف گفته که یکی از جالب ترین ذهن های دنیای بازیسازی مقابل شما نشسته اما وقتی مهلت مصاحبه تموم میشه، احساس میکنی حجم عظیمی از طلا و جواهر جا مونده. :)) :))

- میازاکی میگه از لحاظ ذهنی توی وضعیت جالبی قرار نداره، چون چند ماه مونده به عرضه و شک و تردیدها در مورد اینکه «کاش فلان کار رو بهتر انجام میدادم» شروع میشه. اما خب قرار گرفتن تو این شرایط سخت فقط مربوط به الدن رینگ نیست، سر همه بازیا براش اتفاق میوفته و جالبه که به گفته خودش بالا رفتن تجربه هم کار رو براش راحت تر نمیکنه.

-در مورد Godfrey، شخصیت روی کاور مجله ازش سوال شد که میازاکی جواب نسبتا مفصلی داد. ایشون حضور شدیدا پررنگی تو داستان داره، اما در کنار این میازاکی یه چیزای کاملا جدیدی رو هم گفت که قبلا اعلام نشده بود. برای همین میذارمش داخل اسپویلر:
توی دوران اوج شکوه The Lands Between، دو الدن لرد وجود داشته که اولینشون همین گادفری بوده. ایشون یک جور بازتاب از تمام شکوه و بزرگی های این سرزمین و همچنین خود Elden Ring محسوب میشه. همونطور که خیلیا حدس زده بودن، گادفری همسر ملکه ماریکائه. اما بنا به دلایلی که اصلا نمیدونیم، میازاکی میگه که گادفری در نهایت از این سرزمین تبعید شده و درست مثل شخصیت قابل بازی ما، یک Tarnished هست. از این رو، گادفری برای شخصیت پلیر مظهر یک ارتباط عمیقیه که با هم دارن، هر دوی اون ها زمانی درخشیدن و حالا از شکوه و جلال خودشون افتادن. (البته اینکه توی زمان حال گادفری دقیقا کجاست و زندست یا مرده، فکر کنم کلا مشخص نیست)

- بازم در مورد کاور مجله پرسیدن، روی سلاح Godfrey یه نشانه هایی از موجودات دریایی هست و برای همین خواستن بدونن که آیا اقیانوس ها هم بخشی از بازین؟ میازاکی کاملا از جواب دادن طفره رفت و گفت ایشون شخصیت خیلی جذابیه و وقتی بازی بیاد چیزای زیادی هست که پلیرا در موردش خواهند فهمید. :D

- در مورد اولین گفتگو با جناب جورج آر. آر. مارتین هم گفته که اولش بخاطر اختلاف نسلی بینشون یکم ترس و استرس داشته اما وقتی چند بار با هم این گفتگوها رو داشتن، این تجربه براش تبدیل شده به چیزی مثل صحبت کردن با یه دوست قدیمی. احترام متقابل خیلی خوبی هم بینشون به وجود اومده، چه از جنبه کاری و چه شخصی. فرام سافتور نمیخواسته که مارتین داستان اصلی یا نوشته های داخل بازی رو بنویسه و بجاش دنبال این بودن که یک دنیایی رو براشون پایه ریزی کنه، و اونم به این موضوع کاملا احترام گذاشته. در مورد اینکه چرا مارتین نویسنده خود بازی نیست هم بخاطر این بوده که فرام سافور احساس میکرده که در واقع اینطوری خلاقیت مارتین محدود تر میشه و کمتر میتونه الهام بخش باشه.

- با وجود اینکه الدن رینگ از لحاظ مقیاس با همه بازیاشون متفاوته، فرام سافتور موقع شروع ساخت همون رویکرد مشابه با بازی های قبلیشون رو در پیش گرفته (منظور استراتژی سازنده ها برای لایه بندی و شکل دادن به جهان بازی و اینطور چیزا هست). میازاکی مطمئن نیست این رویکرد درستی بوده یا نه، اما در کل مقیاس بزرگ تر بازی با همه چالش هایی که داشته، بهشون اجازه داده تا جزئیات و المان های بیشتری رو داخل بازی قرار بدن؛جزئیات و المان هایی که قبلا امکان اعمال کردنشون وجود نداشته.

- اون سطح از آزادی که تیم سازنده از ابتدا در نظر داشته که به بازیکن بده هی بالا و بالاتر رفته و دلیل تاخیر خوردن بازی (همونطور که از قبل اعلام شده بود)، حاصل همین پیچیدگی های ناشی از همین موضوع بوده.

- فرام سافتور تو خیلی از بخش ها مجبور شده تا برای پیاده کردن فرمول و مکانیزم های دارک سولز و گسترش دادن اون ها در قالب یک بازی وسیع تر، از آزمون و خطا استفاده کنه. بخش بزرگی از این بر میگرده به تمپو و ریتم بازی و اینکه پلیر از بازی خسته نشه. فان بودن و آزادی عمل پلیر توی این جهان جدید، بالاترین اولویت های فرام هستن. همه این ها باعث به وجود اومدن شخصیت ها و رویدادهایی میشن که باید کنار هم قرار بگیرن و بدون فدا شدن چیزی، همه چیز به خوبی با پلیر و انگیزه های پلیر آمیخته بشه.

- کوید روی توسعه بازی تاثیر گذاشته، بخصوص اون اوایل که مشکلاتی رو در زمینه ارتباط رسانی بین اعضای تیم به وجود آورده. اما به گفته میازاکی هر چند اوایل این مسئله یه چالش بزرگ بوده، به مرور تونستن با شرایط کنار بیان. جالبه که میگه خیلی از اعضا از جمله خودش تجربه کار کردن به صورت ریموت رو از قبل داشتن، برای همین فقط کافی بوده تا این رو در سطح کمپانی گسترش بدن.

- همه بازی های فرام سافتور ویژگی های خاصی داشتن و الدن رینگ حاصل ترکیب تمام اون دانش ها و تجربه هان. بنابراین فرام در حال ساخت عنوانی هست که قبلا ممکن نبوده.

- میازاکی ریمیک دیمنز سولز رو تجربه نکرده، چون کلا از بازی کردن اون چیزی که ساخته لذت نمیبره. میگه که اگه بازیشون کنه احساسات و خاطرات گذشته براش تداعی میشن و تحملش یکم سخته براش (آخی :D). اما خب از بابت اینکه پلیرهای جدید با ظاهر تازه روی کنسول های فعلی دارن بازیش میکنن و ازش لذت میبرن، خوشحال و راضیه.

- ازش سوال پرسیدن آیا گرافیک ریمیک دیمنز سولز، روی تیم سازنده الدن رینگ فشاری رو ایجاد میکنه یا نه که در جواب گفته بله، نه تنها در مورد الدن رینگ بلکه در مورد تمام بازی هایی که میسازیم این فشار احساس میشه. اما خب این رو هم اشاره کرده که گرافیک براشون تو اولویت اول نیست و هر چند الدن رینگ از لحاظ ظاهری بهترین بازی فرام سافتور خواهد بود، گرافیک براشون اولویت پایین تری داره نسبت به سایر المان ها.

- میازاکی در مورد اینکه آیا الدن رینگ بهترین بازی استودیو تبدیل میشه یا نه میگه که این سوال سختیه. اما تلاششون بر اینه که بهترین بازی ممکن و همچنین بهترین بازی فرام سافتور تا به امروز رو بسازن. مجددا به همون جریان تجربه گذشته و رشدی که اعضای تیم تو این سال ها داشتن اشاره کرده. نتیجه گیری میازاکی اینه که ساختن الدن رینگ فقط در حال حاضر براشون ممکنه، بنابراین یقین داره که به بهترین بازیشون تبدیل میشه.

- در مورد Erdtree (همون درخت طلایی بزرگ داخل تریلرها و عکس ها) کلی صحبت کرده و تازه گفته که میخوام از اسپویل دوری کنم! :)) اما به طور کلی، توی دارک سولز آتش اون المان بصری برجسته بازی بود و اینجا درخت همچین نقشی داره. به لحاظ ظاهری، Erdtree نگاه و توجهتون رو روی صفحه جذب میکنه. یک درختیه که برگ های طلاییش براق هستن و نه تنها نوعی بازتاب فیزیکی از جهان محسوب میشه، بلکه تجسمیه از نظم و قوانین حاکم بر این دنیا. میازاکی دنبال چیزی بوده که همه اینارو بازتاب بده اما مطلق و بی نهایت نباشه. در نتیجه ایده این درخت شکل گرفت، چون چیزیه که زندست، چیزیه که رشد میکنه و چیزیه که پژمرده میشه و میمیره. نظم و قوانینی که این Erdtree به دنیا میدن هم به همین شکلن، به مرور زمان رشد میکنن و تغییر میکنن و میمیرن. بنابراین میازاکی احساس میکنه که چه به لحاظ بصری و چه مفهومی، درخت درون بازی با این المان ها به خوبی مطابقت داره. در آخر هم گفته هرچی بیشتر از این بگه اسپویل محسوب میشه.
اقا دمش شما گرم :x
 
  • Like
Reactions: Ludens

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
بازی توسط سیستم رده بندی سنی ESRB موفق به دریافت درجه M به معنای Mature شد:D

از بین تمام بازی های FS از زمان DeS، فقط DS2 رده بندی T گرفته بود از بس ملایم و لطیف بود:D
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,606
نام
Mehrdad
من که ناچارم اول رو PS4 بازی کنم، تجربه ثابت کرده چند هفته اول بازی افت فریم و مشکلات زیادی خواهد داشت(بلادبورن و دارک سولز 3)
هرچند سکیرو از این نظر به نظرم یک پیشرفت بزرگ بود و از همون روز اول بازی با پرفورمنس خوبی اجرا میشد، اما الدن رینگ رو بعید میدونم و احتمالا تجربه 4 نسبت به 5 خیلی تفاوت خواهد داشت، خدا میدونه چقدر لودینگ داریم رو 4، با این حال احتمالا یک پلی ترو مفصل رو 4 میرم تا برسم به 5 و لذتشو ببرم.

نکته مثبت اینه که بازی رایگان به نسخه 5 تبدیل میشه.
 

noorihamid99

کاربر سایت
Mar 16, 2012
1,647
نام
hamid
سلام . دوستان من تا حالا اصلا بازيه سولز انجام ندادم ميخام اولين بازيمو با اين بازى شروع كنم .. بنظرتون برم سراغش يا مناسب من نيست؟ واقعا خيلى سخته بازيش؟
 

AMIN-PASHA

کاربر سایت
Jul 10, 2017
1,948
نام
امین پاشاپور
سلام . دوستان من تا حالا اصلا بازيه سولز انجام ندادم ميخام اولين بازيمو با اين بازى شروع كنم .. بنظرتون برم سراغش يا مناسب من نيست؟ واقعا خيلى سخته بازيش؟
شما برای شروع برو سمت دارکسولز3

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 

noorihamid99

کاربر سایت
Mar 16, 2012
1,647
نام
hamid
دارکسولز یه شاهکاره، واقعا حیفه، حتما حتما پیشنهاد میکنم بازیش کنی

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
داستانش چی اونوقت ؟ اگه از 3 شروع کنم گنگ نمیشه برام ؟ 2- اینکه از بین این سه نسخه کدوم یکم حالا اسونتره ؟
 

navid-25

کاربر سایت
Aug 7, 2020
298
نام
نوید
؟ 2- اینکه از بین این سه نسخه کدوم یکم حالا اسونتره ؟
از همین دارک سولز 3 شروع کن.
دارک سولز 1 و 2 گیم پلی کندی داشتن ، سپر بگیر یه ضربه بزن و... همینطور برو جلو ولی دارک سولز 3 یکم سریعتره واسه همین نسبت به قبلیا راحت تر میزنه .
واسه اولین تجربه از سولزبورن واقعا بازی راحتی نیست ولی به سختی دارک سولز 1 هم نیست.
اگه یکم با حوصله بازی کنی یه مقدار هم وقت بزار در مورد کلاس های بازی و ایتما بخونی کاملا قلق بازی دستت میاد.
 
  • Like
Reactions: noorihamid99

saeedonly

کاربر سایت
Nov 22, 2012
1,074
داستانش چی اونوقت ؟ اگه از 3 شروع کنم گنگ نمیشه برام ؟ 2- اینکه از بین این سه نسخه کدوم یکم حالا اسونتره ؟
بنظر من نسخه سوم از همه اسون تر بود ولی یه نظریه ای هست میگه وفتی دو تا نسخه از سولز بازی کرده باشی سومی مطمئنا اسون بنظر میاد بخاطر همین مشکوکم به نظر خودم.خلاصه جذابیت سولز به همین سخت بودنشه باید پترن باس هارو یاد بگیری و مردن رو یه مکانیک بازی ببینی.داستانم کلا گنگه و نسخه سوم داستان کلی مختص خودش رو داره ولی اگه خیلی حساسی اول یک رو برو بعد سه رو چون یه ربطایی بهم دارن مثل لوکیشنا که مخصوصا تو دی ال سیا خیلی نمود پیدا میکنه.من خودم از نسخه دوم شروع کردم بعد یک و سه.
 
  • Like
Reactions: noorihamid99

Big_Solid_Snake

کاربر سایت
Jan 6, 2021
67
نام
amir
بنظر من نسخه سوم از همه اسون تر بود ولی یه نظریه ای هست میگه وفتی دو تا نسخه از سولز بازی کرده باشی سومی مطمئنا اسون بنظر میاد بخاطر همین مشکوکم به نظر خودم.خلاصه جذابیت سولز به همین سخت بودنشه باید پترن باس هارو یاد بگیری و مردن رو یه مکانیک بازی ببینی.داستانم کلا گنگه و نسخه سوم داستان کلی مختص خودش رو داره ولی اگه خیلی حساسی اول یک رو برو بعد سه رو چون یه ربطایی بهم دارن مثل لوکیشنا که مخصوصا تو دی ال سیا خیلی نمود پیدا میکنه.من خودم از نسخه دوم شروع کردم بعد یک و سه.
شاید به قولا شما که میگی وقتی دو تا نسخه از سولز بازی کرده باشی سومی مطمئنا اسون بنظر میاد درست باشه ولی نسخه سه کلا چه از نظر بنده حقیر خودم و از نظر کامینیتی سولز نسخه سه خیلی اسون تره دلیلش بونفایرهای زیاده بازی که تقریبا بازیرو اسون کرده ما ام که ماسوخیزستیم یه نقطه ضعف حساب شد برامون:D
سلام . دوستان من تا حالا اصلا بازيه سولز انجام ندادم ميخام اولين بازيمو با اين بازى شروع كنم .. بنظرتون برم سراغش يا مناسب من نيست؟ واقعا خيلى سخته بازيش؟
ببین گیمپلی بازی همون ترکیب بهبود یافته کله بازیای میازاکیه با طعم اپن ورلد اگه با سختی بازی کنار بیای صد درصد خوشت میاد ببین بازی مهارت میخواد شاید سر یه باس 20 بار بمیری(باساام بیشترشون خفنن بی اغراق بعضیاشون اهنگ تمشونو میگیری صدبار گوش میدی انقدر موزیکای بازی قشنگن) ولی مهارتت میاد بالا باسو که بزنی جایزشون ارضات میکنه ادامه میدی
اگه بازیو فقط واسه داستاناشون میری که اصن پیشنهاد نمی کنم بازیای میزاکی مستقیم داستان تحویل نمیده حسابی باید بگردی دنبال فلان ایتم و فلانکس دیالگشو بشنوی و... خلاصه خون بالا میاری تازه قسمتی از داستان بفهمی ما ام بعد از چندین بار بازی کردن تئوری های فلان یوتوبر به نتیجه کامل داستان بازیا نرسیدیم:))
اگه میخوای بدونی دنیای بازیای میازاکی چطوریه پیشنهاد من اینه که از همون نسخه یک دارک سولز شروع کنی خیلی بهتره. دنیای شماره یک اتمسفرش اگه بگیرتت عاشق بازیای میازاکی میشی شاید کندی بازی اوایل اذیت کنه ولی بدون شک شماره یک بخاطر لول دیزاین و باساش و هابش تا همین الان به نظرم بهترین نسخه بازیه نسخه سه که دوستان گفتن میتونه شروع خوبی باشه برات چون کمی اسون تر شده به دلیل چنتا موارد سکیرو ام به نظر برات بد نباشه چون بازی مخفی کاری داره تو چنتا موارد میتونه خیلی اسون کنه کارو برات سرغت بازیم بالاست.
پ.ن: :Groupwave: long live Hidetaka Miyazaki
 

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
من معتقدم مثل یک مرد با ترس هاتون روبرو بشید و سری سولز رو از شماره اول شروع کنید انصافا بلایتاون و تومب اف جاینت و انور لوندو به خصوص عزیزان دل اورنستین و اسمو اصلا ترس ندارن فقط یکم درد دارن :D ولی به جاش رو پا خودتون وایمیستید و وقتی بازی های بعدی میازاکی رو رفتید پوست کلفت شدید و حتی از تعداد زیاد تر بانفایر ها تو بازی های جدید ترش شاید ناراحت بشید :D کلا چطوری بگم وقتی دارک سولز 1 رو بازی می کنی انگار وارد یه دنیای دیگه میشی
https://nitter.net/pic/media%2FE_8v6ynWYAM0akc.jpg%3Fname%3Dorig
 

mehrdadb3

کاربر سایت
Nov 15, 2007
635
ایشون باید اول با یکی از همین سولزها ترجیح شماره 3 یابلاد بورن شروع کنن ببینند اصلا از این سبک خوشش میاد میتونه ادامش بده یا نه بعدا خودش همه چیز رو متوجه میشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر