بازی Elden Ring توسط شرکت FromSoftware ، اثری از هیدتاکا میازاکی ، سازنده بازیهای تحسین شده ای همچون Bloodborne و Dark Souls ، با همکاری نویسنده معروف (Game of Thrones) جرج آر. آر. مارتین در دست ساخت است و بر روی کنسولهای PlayStation 4 ، همچنین XONE و PC منتشر خواهد شد.e
ساخت بازي بعد از دی ال سی DS3 شروع شد .
بازي سوم شخص و اکشن آر پي جي خواهد بود .
تنوع نقش آفرینی در بازي از سري دارک سولز بيشتر خواهد بود .
شایعات پیش تر گفته بودند که بازی یک تجربه OPEN WORLD خواهد بود ، که در آن قلمرو های پادشاهی گوناگونی را خواهید دید و با کشتن پادشاهان آن مناطق و فتح قلمرو ها ، به قدرت های جادویی یا ماورایی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد .
عکس بالا ، به این فرضیه ما را نزدیک می کند که ، یک حلقه بزرگ نورانی ، چندین حلقه کوچک دیگر را در بر گرفته و مانند یک تاج حلقوی شکل می باشد که چندین تاج کوچک دیگر را در خود جای داده . بنظر میرسد یک منبع انرژی در بالای تصویر وجود دارد که همانند خط و قطره های آب ، به پایین و به حلقه بزرگ تر سرازیر میشود و گویا از حلقه های کوچک هم میگذرد و همراه با گذر کردن ، انرژی آنها را از آن خود می کند . ممکن است بازی روایت گر قهرمانی باشد که از مکانی نیرویی میگیرد و آن را تقویت میکند و در مسیری متفاوت از باقی حکمرانان ، از آن استفاده می کند . اگر چه این ها همه فرضیه است ، اما کاملا مطابق با داستان گویی استودیوی FROM SOFTWARE هستند ، و به ویژه بازی DARK SOULS 3 که در آن Lord Wolnir با گذر از هر پادشاهی و تبدیل آن به خاکستر ، قدرت های ویژه آنها را از خود می کرد .
همه اینها درسته ولی هیچکدومشون حس اولین بار مواجهه شدن با DS1 نمیشه.البته DS2 هم برای من یه سال طلایی زندگیمو ساخت.با اینکه خیلی ها دوسش ندارن و خودم دیگه بعد یه سال متوجه شدم طراحیش خیلی ساده بوده ولی اولین باری که بازی رو تموم کردم واقعا این طراحی ساده به چشمم نیومد و روئیایی بود.از اون طرف DS3 هم واقعا چند ماه روئیایی تو زندگیم ساخت.BB هم همینطور.الان که فکرشو میکنم چقدر روزای عجیب و خوشی با سری سولز داشتم که یادم رفته بود
حتی یکی از دلایلی که نینتندو سویچ خریدم چند سال پیش بازی کردن DS1 خارج از خونه بود.یادش بخیر
به نظرم دارک سولز 1 غیر قابل توصیف ترین بازی میازاکیه یعنی همه بازی های میازاکی رو وقتی میخای توصیف کنی می تونی ویژگی ها و زیبایی هاش رو با کلمات بیان کنی ولی دارک سولز آدم وقتی میخاد توصیفش کنه کلمات نمی تونن زیباییش رو بیان کنن آدم به تته پته می افته چون به نظرم یکی از خاص ترین بازی های تاریخ این صنعته میازاکی واقعا کارگردان بزرگیه ولی هیچ وقت نتونست اون احساس خاصی که پشت دارک سولز 1 بود رو توی بازی های بعدیش (که انصافا همگی هم معرکه بودن) پیاده کنه
فقط دارک سولز یک، یادمه وقتی به اون نرده بان، بالای مینی باس اول بازی رسیدم، دیسک 360 بازی رو به 18 قسمت مساوی تقسیم کردم برادرم که بازی رو برام اورده بود هنوز یادشه میگه چی بود این بازی واست اوردم خودش شرمش میشه هنوز
به شدت منتظرم تا این بازی عرضه شه یک بازی متفاوت و ان شاء الله مثل کارهای قبلی میازاکی فوق العاده ... یادم هست اولین باری که دارک سولز بازی کردم بازی رو پرت کردم دور به نظرم یک بازی سطحی بود ... دفعه بعد نمی دونم چی شد که دوباره بازی رو تهیه کردم و باز همون آش و همون کاسه ... تا اینکه در داخل همین سایت به طور اتفاقی دوباره ترغیب شدم بازی رو تهیه کنم و این بار بود که دیگه واقعا تبدیل شد به یکی از بهترین بازی های عمرم بعد هم آثار دیگه میازاکی رو تجربه کردم و در یک کلام فوق العاده ... الان هم با 33 سال سن هنوز همون حس سرخوشی رو دارم که سال ها پیش برای دارک سولز داشتم ...
خلاصه ی صحبت های حضرت:
عنوان جدید ما بر اساس بهترین ویژگی های سه گانه ی سولز توسعه یافته و بهترین بازی تیم ما تا به امروز خواهد بود
همانطور که آنهایی که به اندازه کافی خوش شانس بودند که به تجربه Network Test بپردازند، بدون شک تایید خواهند کرد که The Lands Between یکی از جذاب ترین و مرموزترین دنیا هایی است که تا به امروز با آن مواجه شدن
حضرت فرمودند که ما میخواستیم دنیایی را خلق کنیم که سرشار از لذت کاوش در مکان هایی ناشناس و مرموز باشه، بنابراین میخواستیم چیزهای فریبنده زیادی برای ماجراجویی تازه و جدید خلق کنیم
تنوع چیزیست که ما هنگام ساختن این بازی برای آن تلاش کردیم و من معتقدم که توانستیم به بهترین شکل ممکن به آن برسیم
ترجمه کردن صفحه به صفحه که واقعا زمان زیادی میطلبه، اما من یه بخش هاییش رو براتون میذارم که همچنان وقت و حوصله زیادی طلبید! ولی خب به هر حال مصاحبه خیلی جالبی بود. با همون ایموجی نوشیدنی @FUTURE بخونید و لذت ببرید.
- مصاحبه کننده میگه صحبت کردن با میازاکی عین تجربه کردن بازیاشه، شما این بازی ها رو میری و تو اینترنت میبینی به طور اجتناب ناپذیری بعضی باس ها و لوت ها و... رو جا گذاشتی. اینجا هم طرف گفته که یکی از جالب ترین ذهن های دنیای بازیسازی مقابل شما نشسته اما وقتی مهلت مصاحبه تموم میشه، احساس میکنی حجم عظیمی از طلا و جواهر جا مونده.
- میازاکی میگه از لحاظ ذهنی توی وضعیت جالبی قرار نداره، چون چند ماه مونده به عرضه و شک و تردیدها در مورد اینکه «کاش فلان کار رو بهتر انجام میدادم» شروع میشه. اما خب قرار گرفتن تو این شرایط سخت فقط مربوط به الدن رینگ نیست، سر همه بازیا براش اتفاق میوفته و جالبه که به گفته خودش بالا رفتن تجربه هم کار رو براش راحت تر نمیکنه.
-در مورد Godfrey، شخصیت روی کاور مجله ازش سوال شد که میازاکی جواب نسبتا مفصلی داد. ایشون حضور شدیدا پررنگی تو داستان داره، اما در کنار این میازاکی یه چیزای کاملا جدیدی رو هم گفت که قبلا اعلام نشده بود. برای همین میذارمش داخل اسپویلر:
توی دوران اوج شکوه The Lands Between، دو الدن لرد وجود داشته که اولینشون همین گادفری بوده. ایشون یک جور بازتاب از تمام شکوه و بزرگی های این سرزمین و همچنین خود Elden Ring محسوب میشه. همونطور که خیلیا حدس زده بودن، گادفری همسر ملکه ماریکائه. اما بنا به دلایلی که اصلا نمیدونیم، میازاکی میگه که گادفری در نهایت از این سرزمین تبعید شده و درست مثل شخصیت قابل بازی ما، یک Tarnished هست. از این رو، گادفری برای شخصیت پلیر مظهر یک ارتباط عمیقیه که با هم دارن، هر دوی اون ها زمانی درخشیدن و حالا از شکوه و جلال خودشون افتادن. (البته اینکه توی زمان حال گادفری دقیقا کجاست و زندست یا مرده، فکر کنم کلا مشخص نیست)
- بازم در مورد کاور مجله پرسیدن، روی سلاح Godfrey یه نشانه هایی از موجودات دریایی هست و برای همین خواستن بدونن که آیا اقیانوس ها هم بخشی از بازین؟ میازاکی کاملا از جواب دادن طفره رفت و گفت ایشون شخصیت خیلی جذابیه و وقتی بازی بیاد چیزای زیادی هست که پلیرا در موردش خواهند فهمید.
- در مورد اولین گفتگو با جناب جورج آر. آر. مارتین هم گفته که اولش بخاطر اختلاف نسلی بینشون یکم ترس و استرس داشته اما وقتی چند بار با هم این گفتگوها رو داشتن، این تجربه براش تبدیل شده به چیزی مثل صحبت کردن با یه دوست قدیمی. احترام متقابل خیلی خوبی هم بینشون به وجود اومده، چه از جنبه کاری و چه شخصی. فرام سافتور نمیخواسته که مارتین داستان اصلی یا نوشته های داخل بازی رو بنویسه و بجاش دنبال این بودن که یک دنیایی رو براشون پایه ریزی کنه، و اونم به این موضوع کاملا احترام گذاشته. در مورد اینکه چرا مارتین نویسنده خود بازی نیست هم بخاطر این بوده که فرام سافور احساس میکرده که در واقع اینطوری خلاقیت مارتین محدود تر میشه و کمتر میتونه الهام بخش باشه.
- با وجود اینکه الدن رینگ از لحاظ مقیاس با همه بازیاشون متفاوته، فرام سافتور موقع شروع ساخت همون رویکرد مشابه با بازی های قبلیشون رو در پیش گرفته (منظور استراتژی سازنده ها برای لایه بندی و شکل دادن به جهان بازی و اینطور چیزا هست). میازاکی مطمئن نیست این رویکرد درستی بوده یا نه، اما در کل مقیاس بزرگ تر بازی با همه چالش هایی که داشته، بهشون اجازه داده تا جزئیات و المان های بیشتری رو داخل بازی قرار بدن؛جزئیات و المان هایی که قبلا امکان اعمال کردنشون وجود نداشته.
- اون سطح از آزادی که تیم سازنده از ابتدا در نظر داشته که به بازیکن بده هی بالا و بالاتر رفته و دلیل تاخیر خوردن بازی (همونطور که از قبل اعلام شده بود)، حاصل همین پیچیدگی های ناشی از همین موضوع بوده.
- فرام سافتور تو خیلی از بخش ها مجبور شده تا برای پیاده کردن فرمول و مکانیزم های دارک سولز و گسترش دادن اون ها در قالب یک بازی وسیع تر، از آزمون و خطا استفاده کنه. بخش بزرگی از این بر میگرده به تمپو و ریتم بازی و اینکه پلیر از بازی خسته نشه. فان بودن و آزادی عمل پلیر توی این جهان جدید، بالاترین اولویت های فرام هستن. همه این ها باعث به وجود اومدن شخصیت ها و رویدادهایی میشن که باید کنار هم قرار بگیرن و بدون فدا شدن چیزی، همه چیز به خوبی با پلیر و انگیزه های پلیر آمیخته بشه.
- کوید روی توسعه بازی تاثیر گذاشته، بخصوص اون اوایل که مشکلاتی رو در زمینه ارتباط رسانی بین اعضای تیم به وجود آورده. اما به گفته میازاکی هر چند اوایل این مسئله یه چالش بزرگ بوده، به مرور تونستن با شرایط کنار بیان. جالبه که میگه خیلی از اعضا از جمله خودش تجربه کار کردن به صورت ریموت رو از قبل داشتن، برای همین فقط کافی بوده تا این رو در سطح کمپانی گسترش بدن.
- همه بازی های فرام سافتور ویژگی های خاصی داشتن و الدن رینگ حاصل ترکیب تمام اون دانش ها و تجربه هان. بنابراین فرام در حال ساخت عنوانی هست که قبلا ممکن نبوده.
- میازاکی ریمیک دیمنز سولز رو تجربه نکرده، چون کلا از بازی کردن اون چیزی که ساخته لذت نمیبره. میگه که اگه بازیشون کنه احساسات و خاطرات گذشته براش تداعی میشن و تحملش یکم سخته براش (آخی ). اما خب از بابت اینکه پلیرهای جدید با ظاهر تازه روی کنسول های فعلی دارن بازیش میکنن و ازش لذت میبرن، خوشحال و راضیه.
- ازش سوال پرسیدن آیا گرافیک ریمیک دیمنز سولز، روی تیم سازنده الدن رینگ فشاری رو ایجاد میکنه یا نه که در جواب گفته بله، نه تنها در مورد الدن رینگ بلکه در مورد تمام بازی هایی که میسازیم این فشار احساس میشه. اما خب این رو هم اشاره کرده که گرافیک براشون تو اولویت اول نیست و هر چند الدن رینگ از لحاظ ظاهری بهترین بازی فرام سافتور خواهد بود، گرافیک براشون اولویت پایین تری داره نسبت به سایر المان ها.
- میازاکی در مورد اینکه آیا الدن رینگ بهترین بازی استودیو تبدیل میشه یا نه میگه که این سوال سختیه. اما تلاششون بر اینه که بهترین بازی ممکن و همچنین بهترین بازی فرام سافتور تا به امروز رو بسازن. مجددا به همون جریان تجربه گذشته و رشدی که اعضای تیم تو این سال ها داشتن اشاره کرده. نتیجه گیری میازاکی اینه که ساختن الدن رینگ فقط در حال حاضر براشون ممکنه، بنابراین یقین داره که به بهترین بازیشون تبدیل میشه.
- در مورد Erdtree (همون درخت طلایی بزرگ داخل تریلرها و عکس ها) کلی صحبت کرده و تازه گفته که میخوام از اسپویل دوری کنم! اما به طور کلی، توی دارک سولز آتش اون المان بصری برجسته بازی بود و اینجا درخت همچین نقشی داره. به لحاظ ظاهری، Erdtree نگاه و توجهتون رو روی صفحه جذب میکنه. یک درختیه که برگ های طلاییش براق هستن و نه تنها نوعی بازتاب فیزیکی از جهان محسوب میشه، بلکه تجسمیه از نظم و قوانین حاکم بر این دنیا. میازاکی دنبال چیزی بوده که همه اینارو بازتاب بده اما مطلق و بی نهایت نباشه. در نتیجه ایده این درخت شکل گرفت، چون چیزیه که زندست، چیزیه که رشد میکنه و چیزیه که پژمرده میشه و میمیره. نظم و قوانینی که این Erdtree به دنیا میدن هم به همین شکلن، به مرور زمان رشد میکنن و تغییر میکنن و میمیرن. بنابراین میازاکی احساس میکنه که چه به لحاظ بصری و چه مفهومی، درخت درون بازی با این المان ها به خوبی مطابقت داره. در آخر هم گفته هرچی بیشتر از این بگه اسپویل محسوب میشه.
این خیلی خوبه و قبلا هم در موردش صحبت کردیم توی همین تاپیک و همین کار FS رو با ارزش میکنه اما استاد باید یه فکری بکنن در مورد این قسمت و یه خرده لولش رو بیارن بالا چون مطمئنا خیلی طول نمیکشه که راجع به این بخش هم مورد انتقاد واقع بشن و توی نقد ها احتمالا ببینیم که با ریمیک دیمنز مقایسه-ش میکنن و میزنن تو سرش
تشکر از محسن بابت وقت و انرژی که گذاشت اجرت با آقا Godfrey
این خیلی خوبه و قبلا هم در موردش صحبت کردیم توی همین تاپیک و همین کار FS رو با ارزش میکنه اما استاد باید یه فکری بکنن در مورد این قسمت و یه خرده لولش رو بیارن بالا چون مطمئنا خیلی طول نمیکشه که راجع به این بخش هم مورد انتقاد واقع بشن و توی نقد ها احتمالا ببینیم که با ریمیک دیمنز مقایسه-ش میکنن و میزنن تو سرش
مخلصیم. آره این قضیه رو انگار خودشون کاملا آگاه هستن، ولی خب بنظر میاد واقعا یه فاز «همینی که هست» گرفتن و کاریشم نمیشه کرد. هرچند مقایسه با دیمنز سولز انحصاری یکم ناجوانمردانه بنظر میاد... اما اگه ظاهر نهایی بازی زیاد با دارک سولز ۳ تفاوت نداشت اون موقع یکم بده.
مخلصیم. آره این قضیه رو انگار خودشون کاملا آگاه هستن، ولی خب بنظر میاد واقعا یه فاز «همینی که هست» گرفتن و کاریشم نمیشه کرد. هرچند مقایسه با دیمنز سولز انحصاری یکم ناجوانمردانه بنظر میاد... اما اگه ظاهر نهایی بازی زیاد با دارک سولز ۳ تفاوت نداشت اون موقع یکم بده.
طرف بازی رو نمیتونه تموم کنه و چیت میزنه تا تمومش کنه و توی نقدش با کمال وقاحت میگه چیت زدم و FS باید درجه سختی بذاره تا من بتونم تمومش کنم بعد تو میگی "ناجوانمردانه" هست؟
به نظرم این فازی که گرفتن زیاد جالب نیست. یه سوییچ کنن به UE، کافیه به نظرم و کیفیت قابل قبولی میگیرن. البته اینا گرافیک هنریشون اینقدر خفنه که آدم میمونه چی بگه و به نظرم یکی از دلایلی که تا به حال اونجوری بهشون گیر نمیدن همینه ولی به نظرم نزدیکیم به روزی که بیان بگن فلان و بهمان.
بازم میگم واقعا برای من مهم نیست که گرافیک بازی پیکسلی باشه یا فوتو رئال و اتفاقا خیلی خوشحالم که FS از معدود سازنده هایی هست که گرافیک رو ارجحیت نمیده به بقیه بخش ها ولی بعضی وقت ها باید نرمش قهرمانانه () انجام داد توی بخش هایی که امکان پذیر هست.
چرا استیم هنوز system requirementsبازی رو نزاشته یعنی هنوز دارن اپتیمایز میکنن ؟ امیدوارم 970 g1 ذغالی یه کیفیت مناسبی بده بازی اپن ورده فکر کنم vram کم بیاره
درسته که ما سولزبورن بازا در وحله اول گیم پلی بازی برامون مهمه و آنچنان گرافیک خیلی مهم نیست ولی اگه گرافیک هم خفن باشه لذت بازی رو چند برابر میکنه مثل دیمنز سولز ریمیک
حالا توقع گرافیک انچنانی هم نداریم ولی ناسلامتی دیگه نسل 9 هستیم باید ی تکونی هم بدن گرافیک رو