ساکنین و در واقع نژادهای ER فقط به انسان ها و غیر انسان ها تقسیم نمیشن (هر چند بازیکن شامل این قضیه میشه) و دشمن ها هم شامل موجوداتی با درجه هوشی متفاوت نیستن. بلکه شما در طول بازی با طیف وسیعی از موجودات جالب روبرو میشید. نژادهای گوناگونی که برخی از اون ها ریشه های فانتزی مشابهی با اونچه که توی عناوین قبلی دیدید داشته باشن؛ مواردی که نیم نگاهی به اونها توی تریلر داشتیم. باقی نژادها کاملا جدید هستن و رنگ و بوی کارهای FS رو دارن. نژادهای مختلف توی دنیای بازی شخصیت پردازی و تنوع و طعم و بوی جدیدی دارن که تا پیش از این نبوده چرا که بیشتر اونایی که تا الان دیدید، به انسان ها و غیر انسان ها تقسیم میشدن.
اینکه به نظر نگارنده این بازی در دسته High Fantasy قرار میگیره به این خاطره که وسعت دنیا، لور و روایت اون در هر زمینه ممکن با شکوه تر از عناوین قبلیه تا با اون چیزی که میخواد باشه، همسان و هماهنگ باشه. به علاوه، تم بازی تا حدودی روشن تر از کارهای همیشگی FS هست؛ هر چند لحظات تاریک خودش رو خواهد داشت.
از کانسپت ER گرفته تا نقش های بزرگی که در دنیای بازی وجود داره، حتی تا چیزهای نسبتا ساده ای مثل عملکرد جادو، جایگاهش، هدفش و افرادی که میتونن به اون دست پیدا کنن، همگی بیشتر از حد معمول پرداخته شدن. به خاطر همین واضحه که وقت و تلاش زیادی برای ساخت و پرداخت دنیای بازی صرف شده؛ به گونه ای تا به حال توی عناوین قبلی به این حد نبوده.
در مورد خود ER هم اگر در نظر بگیریم که Dark Sign, Old Blood و لینک کردن آتش و ارواح در واقع تخطی از روند طبیعت و حالت و وضعیت دنیا بوده، ER خود "حالت و وضعیت دنیا" هست و به همین دلیل چیزی مثل اون شکسته بشه، همه چیز به هم میریزه و تمامی چیزها تحت تاثیر قرار میگیرن.
میتونیم برای بهتر نشون دادن این موضوع، راجع به دنیای خودمون مثال بزنیم. چیزهایی مثل ماه، اتمسفر و میدان مغناطیسی تاثیر بسیار زیادی بر روی زمین و محیطی که ما بر روی اون زندگی میکنیم دارن. به طوری که اگر یکی از این موارد حذف بشه، کل زندگی بر روی زمین عوض میشه. ER در واقع نیروی اساسی و تشکیل دهنده دنیای بازی هست و اگرچه شکسته شدنش کل حیات رو در دنیای بازی از بین نبرده، اما تاثیرات خارق العاده و عجیبی رو بر روی دنیای بازی گذاشته.
بدون اون، چه اتفاقی برای سرزمین، مردمش به خاطر نبود اثرش میوفته؟ چه اتفاقی میوفته وقتی حصار پایین بیاد و تمامی چیزهای وحشتناک و غیر قابل تصوری که ER مانع از ورودشون میشد، شروع به وارد شدن به دنیا کنن؟ جایی که افرادی که میشناختین، چیزهای دیگه ای بشن. جایی که خود حیات و تمامی چیزهای داخل و پیرامونش اونطور که باید، عمل نمیکنن. تاثیرات شکسته شدن ER به هر چیزی رخنه کرده و شما قراره شاهد نتیجه این موضوع باشین. تمامی چیزها چگونه و کجا به هم برخورد میکنن و چی قراره پیش بیاد؟
فقط این نیست که راجع به این قضایا توی بازی مطالبی بخونید. بلکه قراره برید اونجا و خودتون وقایع رو مشاهده و تجربه کنین و تاثیرش رو بر دنیای پیرامون خود ببینین. به همین خاطر روایت محیطی گسترش پیدا میکنه.
خب حالا چی میشه؟ شما در یه دنیای در حال آشفتگی و نزاع و درگیری بین مردمانش رو خواهیم دید که نیروهای حیات شکسته شدن و نه تنها مثل عناوین قبلی فقط سرزمینی که شما در اون هستین تاثیر پذیرفتن، که تمامی سرزمین ها با تمامی ساکنین، قوانین، خصوصیات و معماری های منحصر به فردشون هم تاثیر پذیرفتن و شما قراره این موارد رو کاملا تجربه کنین. جست و جو و گشت و گذار زیادی توی بازی وجود داره و قراره با طیف وسیعی از شخصیت های مختلف روبرو بشید که هر کدوم شخصیت پردازی منحصر به فرد و ماموریت و هدف مختص به خودشون رو خواهند داشت.
شخصیت اصلی هم داستان شخصی و منحصر به فرد و جالبی فراتر از اینکه "برو اونجا و فلان کار رو بکن و سرزمین رو نجات بده" خواهد داشت.
چیزی ک باهاش روبرو هستین، دنیای وسیع تری نسبت به دارک سولز هست که در اون فقط به مکان های دیگه اشاره نمیشه، بلکه خودتون به اونجاها میرید و تجربه میکنید. حاکمین، ملت ها، خدایان و شیاطین همه درگیر و در تکاپو هستن و شما خودتون رو در میون تمامی این ها خواهید یافت.
انتظار یه روایت فوق العاده با سنگینی چشمگیرتری نسبت به عناوین قبلی رو داشته باشین
ترجمه پست کاربر Omnipotent از ریست ارا.