بازی Elden Ring توسط شرکت FromSoftware ، اثری از هیدتاکا میازاکی ، سازنده بازیهای تحسین شده ای همچون Bloodborne و Dark Souls ، با همکاری نویسنده معروف (Game of Thrones) جرج آر. آر. مارتین در دست ساخت است و بر روی کنسولهای PlayStation 4 ، همچنین XONE و PC منتشر خواهد شد.e
ساخت بازي بعد از دی ال سی DS3 شروع شد .
بازي سوم شخص و اکشن آر پي جي خواهد بود .
تنوع نقش آفرینی در بازي از سري دارک سولز بيشتر خواهد بود .
شایعات پیش تر گفته بودند که بازی یک تجربه OPEN WORLD خواهد بود ، که در آن قلمرو های پادشاهی گوناگونی را خواهید دید و با کشتن پادشاهان آن مناطق و فتح قلمرو ها ، به قدرت های جادویی یا ماورایی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد .
عکس بالا ، به این فرضیه ما را نزدیک می کند که ، یک حلقه بزرگ نورانی ، چندین حلقه کوچک دیگر را در بر گرفته و مانند یک تاج حلقوی شکل می باشد که چندین تاج کوچک دیگر را در خود جای داده . بنظر میرسد یک منبع انرژی در بالای تصویر وجود دارد که همانند خط و قطره های آب ، به پایین و به حلقه بزرگ تر سرازیر میشود و گویا از حلقه های کوچک هم میگذرد و همراه با گذر کردن ، انرژی آنها را از آن خود می کند . ممکن است بازی روایت گر قهرمانی باشد که از مکانی نیرویی میگیرد و آن را تقویت میکند و در مسیری متفاوت از باقی حکمرانان ، از آن استفاده می کند . اگر چه این ها همه فرضیه است ، اما کاملا مطابق با داستان گویی استودیوی FROM SOFTWARE هستند ، و به ویژه بازی DARK SOULS 3 که در آن Lord Wolnir با گذر از هر پادشاهی و تبدیل آن به خاکستر ، قدرت های ویژه آنها را از خود می کرد .
چه شور و اشتیاقی داشتن همه بابت دیدن این دمو. من همه پیش نمایش هارو ندیدم اما مال یورو گیمر خیلی کامله. حدود نیم ساعت ویدئو هست که طرف توش سعی میکنه کاملا هرچیزی که دیده رو توضیح بده. در کل پیشنهاد میکنم اون رو ببینید، ایده خوبی از این میگیرد که بازی چجور هدفی داره و قصد دارن چیکارا انجام بدن با الدن رینگ. اون وسط با یاسوهیرو کیتائو (از مارکیتگ استودیوی فرام سافتور) هم صحبت کردن که یورو گیمر توی ویدئو ازش نقل قول گذاشته. مثل اینکه اینبار مصاحبه ای با خود میازاکی در کار نبوده. اما بریم سراغ یه سری از اطلاعات جدیدی که بنظرم مهم بودن:
بازی اول از هر چیزی یک RPGئه. این یعنی قرار نیست همیشه تمرکز روی مبارزات و اکشن باشه. گاهی اوقات مشغول سفر کردن هستید که اینجا چشم اندازهای زیبا و چرخه شبانه روزی میان وسط.
دنیای الدن رینگ رنگارنگ تر از بازیای قبلیه. این مناطقی که توش بازی میکنیم، در اصل برای قهرمانانی ساخته شدن که مدت ها پیش اونجا بودن و توی جاهای تجملاتی و پرزرق و برقی زندگی میکردن. از این رو یکی از دلایلی که محیط های اینجا همش تیره و تاریک نیست همینه. ضمن اینکه قراره وقت طولانی رو صرف گشت و گذار کنیم، برای همین فرام سافتور احساس میکنه چشم اندازهای قشنگ و طلوع خوردشید و اینطور موارد برای اینکه انگیزه پلیر از بین نره نیازه.
الدن رینگ با هدف راحت تر شدن نسبت به بازیای قبلی ساخته نمیشه. اتفاقا هدفشون سخت تر شدن هم نیست، اما آپشن ها و مسیرهای متفاوتی که بازی در اختیار پلیر قرار میده، باعث میشه تا افراد بیشتری بتونن بیان سمتش.
اسم Bonfireهای جدید، Site of Lost Grace هست که شبیه دارک سولز عمل میکنن. یعنی با استراحت کردن کنارشون، هیل هاتون برمیگردن (برعکس بلادبورن که نامحدود نبودن و هر بار ازتون کم میشد). اسکیل هارو (که قبلا در موردشون صحبت کرده بودن) هم همینجا بین سلاح هاتون جابجا میکنید.
اون شکستن Stanceها که علی @Safety & Peace بالاتر در موردش گفت هم گویا دشمن هارو مثل سکیرو یه ضرب نمیکشه. اما خب دمیج خیلی بالایی میده به دشمن و بیشتر شبیه ویسرال اتک های بلادبورن هست.
یه سری Sleep Arrow هستن که میتونید روی دشمن های بزرگ هم استفادشون کنید تا موقت بیهوش بشن و بتونید به مسیرتون ادامه بدید.
Illusory Wallها برگشتن.
قصه همچنان به شیوه قبل روایت میشه، اما اینبار جدا از دنیای بازی، شخصیت ها و درامای اطرافشون هم کمک زیادی میکنن تا دید بهتری رو از داستان اصلی به دست بیاریم. البته الان که فکر میکنم اینارو قبلا هم گفته بودن، برای همین سریع ازش رد میشم. فقط بدونید که فرام سافتور از اینکه یه عده داستان بازی هاشون رو به سختی میتونن بفهمن، آگاه هست.
بنظر میاد این لگاسی دانجن ها آزادی عمل خیلی بالایی به پلیر میدن. یعنی در واقع از همون اول با توجه به آزادی عمل ساخته شدن و پیچیده و چندلایه هستن. اینطور که رسانه ها دیدن، احتمالا روال به این شکله که موقعی که میخواین مسیر اصلی بازی رو پیش ببرین باید برین سراغ این لگاسی دانجن ها. توی نمایشی که دیدن هم اولین دانجن نشون داده شده. این انتخاب رو هم دارید که مثلا از در پشتی وارد این دانجن بشید یا از در اصلی. (در اصلی مسیر به شدت پرخطری هست که گویا اگه این مسیر رو انتخاب کردید، باید پای عواقبش هم وایستید)
مپ بازی به شدت زیباست و رنگبندیش شبیه به بازی های کلاسیک RPG توصیف شده. انگار خیلی هم بزرگه و روش نوشته ای نیست، اما یه گوشه گزینه ای برای نشون دادن دخمه های زیرزمینی وجود داره که احتمالا نشون میده با مپ چندلایه طرفیم. فرام سافتور معتقد هست که داشتن مپ ابدا لذت کشف کردن رو از بین نمیبره، چون شما از همون اول قرار نیست همه جارو از طریق نقشه ببینید. به مرور و با پیدا کردن قطعات مختلف نقشه، مپتون هی آپدیت میشه. امکان علامت گذاشتن روی نقاط مختلف نقشه هم وجود داره که یورو گیمر اون رو چیزی شبیه به سیستم Breath of the Wild توصیف میکنه. البته تیم سازنده هنوز داره این موضوع علامت گذاری رو بررسی میکنه که ببینن باهاش چیکار کنن، مثلا هنوز معلوم نیست که بشه توی کواپ هم از علامت گذاری استفاده کرد یا نه.
توی بخشی از نمایش، وسط بالای تصویر یک قطب نما هم دیده شده که جهت مسیری که میرید رو بهتون میگه.
به طور کلی واکنش ها خیلی مثبت هستن. از گیم اینفورمر سولزباز ترین گیمرشون رو فرستادن تا نمایش رو ببینه و میگه که الدن رینگ پتانسیل تبدیل شدن به بهترین بازی فرام سافتور رو داره. یه سری ابهامات کوچیکی هم وجود داشته، مثلا IGN میگه توی فلان بخش ما نمیدونستیم که آیا میشه پرید اون طرف محیط و چیزای جدیدی پیدا کرد یا نه.
یه توضیح مختصری هم در مورد این بدم که رسانه ها دقیقا چیا دیدن. این 15-16 دقیقه گیمپلی شامل دوتا بیلد شخصیت بوده: یکیشون برای مبارزه از راه نزدیک با شمشیر، و اون یکی بیلد جادو و اینطور چیزا. (به گفته جف کیلی گیمپلی روی PC ضبط شده بوده) این وسط بعضی مراحل رو دوبار با روش های مختلف میرفتن تا تنوعش رو نشون بدن. یه کات سینی هم بوده که مربوط به یکی از شخصیت های داستانیه، اگر که دوست نداشتید ببینید اسپویلر رو باز نکنید اما خب چیزیه که قبلا کم و بیش حدس میزدیم:
ایشون همونطور که میشد فهمید، قراره اینجا نقش Maiden in Black یا Doll رو داشته باشه و شخصیتمون رو لول آپ کنه. اسمش Melina هست، یک چشمش زرده و اون یکی توسط تتو یا زخمی شبیه به اسکلت بال اژدها، بسته شده. فرام سافتور میگه که ایشون بر خلاف شخصیت های قبلی که کم حرف بودن، نقش بزرگ تری توی داستان داره.
اولین باس اصلی بازی رو هم نشونشون دادن که اون دیگه واقعا اسپویل هست و من الان از اینکه اطلاعاتش رو خوندم پشیمونم! پیشنهاد میکنم شما هم چیزی نخونید، یا اگه میخونید خیلی گذرا همینطوری رد بشید. البته هیچ ویدئوی جدیدی رو اجازه ندارن منتشر کنن رسانه ها، فعلا فقط همون چندتا اسکرین شاتی که امروز پخش شده رو داریم + ریز به ریز اطلاعات از چیزایی که دیدن و از تیم سازنده شنیدن.
پ.ن: ببخشید پستم انقد تپل شد. ولی گیم اینفورمر همین الان توی توئیچ لایوه و دارن حین دیمنز سولز بازی کردن، سوالای کاربرا رو در مورد پیش نمایش جواب میدن.
برای دوست دل نگران بالایی، اتفاقا در مورد ویژوال بازی خیلی راضین. میگن که عالی بنظر میرسه و خیلی روون اجرا میشده.
تا نیاد معلوم نمیشه اما سختی سکیرو رو مطمئنا نداره. نهایتا مثل سولز 3 باشه که یه بازی نسبتا آسون حساب میشه. نکته اینه که اینجا گزینه های خیلی متنوع تری نسبت به بازی های قبلی داریم و یه جورایی ترکیب مکانیزم های قبلی بازی های FS هست. خود سازنده هم گفته که بازی برای بازیکنان تازه وارد مهربون تر عمل میکنه
===
کسی دقت کرده به Hub بازی؟ وسط میز چندین شمشیر وجود داره که بی شباهت به اون تخت پادشاهی شمشیر نشان (!) توی Game of Thrones نیست در عین حال منو یاد میز گرد آرتور و شوالیه هاش هم میندازه.