Multi Platform Elden Ring

سازنده
FromSoftware
تاریخ انتشار
Feb 25, 2022
ناشر
Bandai Namco
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
n963053_.gif

بازی Elden Ring توسط شرکت FromSoftware ، اثری از هیدتاکا میازاکی ، سازنده‌ بازی‌های تحسین‌ شده ای همچون Bloodborne و Dark Souls ، با همکاری نویسنده معروف (Game of Thrones) جرج آر. آر. مارتین در دست ساخت است و بر روی کنسول‌های PlayStation 4 ، همچنین XONE و PC منتشر خواهد شد.e
t05882_.png
e680636_.png

  • ساخت بازي بعد از دی ال سی DS3 شروع شد .
  • بازي سوم شخص و اکشن آر پي جي خواهد بود .
  • تنوع نقش آفرینی در بازي از سري دارک سولز بيشتر خواهد بود .
  • چالش برانگيز
  • قابلیت سفارشی سازی کارکترها .
  • مارتين دنيا و افسانه های بازی را نوشت .
  • جهان باز (Open World) خواهد بود .
  • تم آن در مورد اراده بشر است .
r638585_.png


@A7A

108994
شایعات پیش تر گفته بودند که بازی یک تجربه OPEN WORLD خواهد بود ، که در آن قلمرو های پادشاهی گوناگونی را خواهید دید و با کشتن پادشاهان آن مناطق و فتح قلمرو ها ، به قدرت های جادویی یا ماورایی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد .
عکس بالا ، به این فرضیه ما را نزدیک می کند که ، یک حلقه بزرگ نورانی ، چندین حلقه کوچک دیگر را در بر گرفته و مانند یک تاج حلقوی شکل می باشد که چندین تاج کوچک دیگر را در خود جای داده . بنظر میرسد یک منبع انرژی در بالای تصویر وجود دارد که همانند خط و قطره های آب ، به پایین و به حلقه بزرگ تر سرازیر میشود و گویا از حلقه های کوچک هم میگذرد و همراه با گذر کردن ، انرژی آنها را از آن خود می کند . ممکن است بازی روایت گر قهرمانی باشد که از مکانی نیرویی میگیرد و آن را تقویت میکند و در مسیری متفاوت از باقی حکمرانان ، از آن استفاده می کند . اگر چه این ها همه فرضیه است ، اما کاملا مطابق با داستان گویی استودیوی FROM SOFTWARE هستند ، و به ویژه بازی DARK SOULS 3 که در آن Lord Wolnir با گذر از هر پادشاهی و تبدیل آن به خاکستر ، قدرت های ویژه آنها را از خود می کرد .
 
Last edited by a moderator:
این Backhand blade چجوری دو تایی میشه گرفت تو دست؟ من گرفتمش یدونه هستش
و اینکه کدوم بیلدش بهتره Keen or Blood
باید two hand اش کنی. رو پلی استیشن مثلث رو نگه می داری و r1 می زنی.
بستگی به stat های خودت داره اگه dex/str هستی keen اگه arc آپگرید کردی blood.
 
  • Like
Reactions: mehrdadb3
باید two hand اش کنی. رو پلی استیشن مثلث رو نگه می داری و r1 می زنی.
بستگی به stat های خودت داره اگه dex/str هستی keen اگه arc آپگرید کردی blood.
dex = 59
str = 38
arc = 26
به این صورت هستم
fai = 21
int =10
راستی scavangers هم +25 هستش ترکیبش با این خوب در میاد
من شمشیر اصلیم Blood hound fang هستش ولی یه ترکیب سبک هم میخوام داشته باشم
و اینکه بعد از اینکه اون باس اتش انداز رو کشتم مسیرم باید برم تو قلعه؟
 
dex = 59
str = 38
arc = 26
به این صورت هستم
fai = 21
int =10
راستی scavangers هم +25 هستش ترکیبش با این خوب در میاد
من شمشیر اصلیم Blood hound fang هستش ولی یه ترکیب سبک هم میخوام داشته باشم
و اینکه بعد از اینکه اون باس اتش انداز رو کشتم مسیرم باید برم تو قلعه؟
اگه دمیج بیشتر مدنظرته keen بذار چون str/dex ات بالاست. اگه می خوای بلادلاس روش باشه و تو زدن باس ها بدردت بخوره پیشنهاد من blood هست.

باس آتش انداز منظورت اون غول آتشی که اول بازی تو محیطه؟ بعد اون آره باید بری توی قلعه ای که سمت چپ نقشه و همون غول آتشی هست
 
  • Like
Reactions: mehrdadb3
اگه دمیج بیشتر مدنظرته keen بذار چون str/dex ات بالاست. اگه می خوای بلادلاس روش باشه و تو زدن باس ها بدردت بخوره پیشنهاد من blood هست.

باس آتش انداز منظورت اون غول آتشی که اول بازی تو محیطه؟ بعد اون آره باید بری توی قلعه ای که سمت چپ نقشه و همون غول آتشی هست
blood ش کردم ولی دیگه نمیتونم بلاد فلیم روش اجرا کنم احتمالا برگردونم رو keen
 
  • Like
Reactions: jdepp
بالاخره بعد از زدن ۹۰ درصد باسا , بالاخره سر باس commander از سامن استفاده کردم :دی
قطعا یکی از بیخود ترین و چیپ ترین باس هایی بود که به عمرم دیدم. هیچ ظرافت و زیبایی نداشت :دی
فقط سوار یه گراز شده بود و اندازه لامبورگینی سرعت میرقت و اسپم میکرد :دی
یادمه سر دارک سولز ۱ وقتی اون باس دوتاییه مشهور رو رسیدم و کشتمش, چنان حس غروری بهم دست داد که نگو و نپرس. چقدر اون باس ها عظیم و خارق العاده بودن:دی
اما الان یه مشت باس چیپ ریختن توی این بازی که فقط سرعت دارن و اسپم میکنن.
مشکل اینه که باس ها واقعا سخت نیستن! بلکه غیر طبیعی و غیر بالانس هستن. یه زمانی توی دی ال سی بلادبورن باس میدیدی پشم واسه ادم نمی موند:دی
منکر عظمت بازی نیستم. اما از نظر باس و طراحیشون, واقعا تا اینجا صفر بوده :دی
 
بالاخره بعد از زدن ۹۰ درصد باسا , بالاخره سر باس commander از سامن استفاده کردم :D
قطعا یکی از بیخود ترین و چیپ ترین باس هایی بود که به عمرم دیدم. هیچ ظرافت و زیبایی نداشت :D
فقط سوار یه گراز شده بود و اندازه لامبورگینی سرعت میرقت و اسپم میکرد :D
یادمه سر دارک سولز ۱ وقتی اون باس دوتاییه مشهور رو رسیدم و کشتمش, چنان حس غروری بهم دست داد که نگو و نپرس. چقدر اون باس ها عظیم و خارق العاده بودن:D
اما الان یه مشت باس چیپ ریختن توی این بازی که فقط سرعت دارن و اسپم میکنن.
مشکل اینه که باس ها واقعا سخت نیستن! بلکه غیر طبیعی و غیر بالانس هستن. یه زمانی توی دی ال سی بلادبورن باس میدیدی پشم واسه ادم نمی موند:D
منکر عظمت بازی نیستم. اما از نظر باس و طراحیشون, واقعا تا اینجا صفر بوده :D
ببین اگه سرعت باسا رو زیاد نمی کردن پس قرار بود چجوری سخت ترشون کنن؟ چون برخلاف بلادبورن و دارک سولز ۱ الان طرف وارد محیط باس می شه سامن که تا دلت بخواد داره. ۶۰ تا پوشن جورواجور و افکت و پرفیوم و بلید و فراست و رات و ...داره. جدا از جادوهای مختلف و آسون کننده ای که هست یارو یه سلاح با اسکیل خیلی قوی برمیداره دو تا بلاد اسپم کنه مثلا با ریوز آو بلاد یا مونلایت فراست بزنه یا reduvia اسپم کنه و... باس تو همون دوتا حرکت اول نابود می شه هم ابهت باس زیر سوال می ره هم می گن دی ال سی همین بود!
hp ایشون رو هم زیاد کنه باز به یه طریق دیگه ای ایراد گرفته می شه. الدن رینگ رو نمی شه با دارک سولز ۱ و بلادبورن مقایسه کرد تو اونا op شدن به راحتی این نبود. تو همین بازی اصلی تقریبا تو این دو سال قبل دی ال سی تمام باس ها رو پلیرا رنده کرده بودن. حتی مالنیا رو هم دیگه به راحتی می زدن. خب کول ترین باس همین مالنیا بود. بخوای از اون قوی تر طراحی کنی باید روی سرعت و تعداد اتکاشون کار کنی دیگه. من جور دیگه به ذهنم نمی رسه که چیکار باید می کردن.
اینکه در اون دوران زدن باس حس غرور به ادم دست بده بنظرم ربطی به خفن بودن اون باس نداشته و به بد بودن باس های الدن رینگ هم ربط نداره. شاید جو و شرایط اینطوری بوده. در عظمت و خفن بودن اسموگ و اورنشتاین شکی نیست ولی اولین ها همیشه بیاد موندنی ترینن.
در هر صورت من مطمئنم هرشکلی که طراحی کنن بالاخره ایراد گرفته می شه به بازیشون.
 
در عظمت و خفن بودن اسموگ و اورنشتاین شکی نیست ولی اولین ها همیشه بیاد موندنی ترینن.
دقیقا بنظرم این قضیه خیلیش برمیگرده به همون اولین تجربه ها و قدیمی تر بودن.

من با اینکه دارک یک Top 10 بازیا عمرمه ولی خداوکیلی الان (منظور بعد الدن رینگ، بلادبورن، دارک 3 و ...) بشینی پای باساش غیر همین چند مورد واقعا حرف خاصی واسه گفتن نداره، چه از نظر پیچیدگی دیزاین چه مووست چه چالشش، من تنها باس دارک سولز یک که چند باری بهش مردم همون اسموگ بود بقیه رو بدون سامن همون دفعه اول دوم میزدم.

مشکلی که الدن رینگ داره اینه که اینقد دست پلیر رو توی ساخت بیلدای شخمی تخیلی باز گذاشته و از آخر میمیک هم به تهش اضافه کرده که الان اگه حتی باسای سخت دارک 3 مثل Nameless King و Sister Friede رو هم بیاری اینجا یکم Health Bar و سختیش رو هم زیاد کنی بازم ملت با این بیلدایی که ساختن دمار از روزگارشون در میارن :D

بماند که یه سری مکانیکا به بازی اضافه شده که ساختار رو به هم ریخته مثل همین پریدن و Aerial Attack، مثلا الان چند وقتیه هی میبینم ویدیو میزارن چرا پریدن از رول بهتره، همین قضیه به تنهایی دیزاین نصف باسای دارک سولزو به هم میریزه :D
سر همین چیزا بنظرم نمیشه مستقیم با دارک سولز مقایسش کرد چون همونطوری که گفتی باس دیزاین و چالش برانگیز کردنش واسه الدن رینگ خیلی سخت تره تا دارک سولز.
 
آخرین ویرایش:
حقيقتش من تا الان به باس خيلى چالش برانگيزى برخورد نكردم با اينكه اهل جادو جمبل و باف كردن و اينام نيستن.
البته هنوز به باس اخر نرسيدم يعنى ميتونم وارد فاز اندگيم بشم ولى فعلا دارم ميچرخم دور و بر.
 
دقیقا بنظرم این قضیه خیلیش برمیگرده به همون اولین تجربه ها و قدیمی تر بودن.

من با اینکه دارک یک Top 10 بازیا عمرمه ولی خداوکیلی الان (منظور بعد الدن رینگ، بلادبورن، دارک 3 و ...) بشینی پای باساش غیر همین چند مورد واقعا حرف خاصی واسه گفتن نداره، چه از نظر پیچیدگی دیزاین چه مووست چه چالشش، من تنها باس دارک سولز یک که چند باری بهش مردم همون اسموگ بود بقیه رو بدون سامن همون دفعه اول دوم میزدم.

مشکلی که الدن رینگ داره اینه که اینقد دست پلیر رو توی ساخت بیلدای شخمی تخیلی باز گذاشته و از آخر میمیک هم به تهش اضافه کرده که الان اگه حتی باسای سخت دارک 3 مثل Nameless King و Sister Friede رو هم بیاری اینجا یکم Health Bar و سختیش رو هم زیاد کنی بازم ملت با این بیلدایی که ساختن دمار از روزگارشون در میارن :D

بماند که یه سری مکانیکا به بازی اضافه شده که ساختار رو به هم ریخته مثل همین پریدن و Aerial Attack، سر همین چیزا بنظرم نمیشه مستقیم با دارک سولز مقایسش کرد چون همونطوری که گفتی باس دیزاین و چالش برانگیز کردنش واسه الدن رینگ خیلی سخت تره تا دارک سولز.
مثلا الان چند وقتیه هی میبینم ویدیو میزارن چرا پریدن از رول بهتره، همین قضیه به تنهایی دیزاین نصف باسای دارک سولزو به هم میریزه :D
دقیقا بعد بازی کردن این دی ال سی من داشتم به این فکر می کردم که اینا اگه بخوان چیز جدیدی عرضه کنن قراره برای بازی بعدیشون چه حرکتی سر سبک مبارزه و پلی استایل کاربر بزنن. چون عملا به حد کمال رسوندن سولز رو. مثلا از سلاح های پرتابی و پرفیومر سلاح بگیر تا سبک مبارزه ی کونگ فو. جامپ که دیگه تو نسخه ی اصلی هم بود و اینجا طرف یه اش آو وار می زنه چند ثانیه رو هواست فقط.( اش کروسیبل و چند تا سلاح دیگه) عملا به ذهنم نمی رسه چی می شه دیگه به استایل مبارزات اضافه کرد. مگه اینکه بخوان تکرار کنن. وگرنه بخوای نوآورانه باشه کارشون رو سخت تر می کنه. حالا اینو با سولز یا بلادبورن حتی نمی شه مقایسه کرد. باس ها با این سرعتی که گرفتن و تعداد اتکی که دارن دیگه من موندم برای بازی های بعدی قراره چجورس طراحی بشن. واقعا بنظرم خیلی دیدنی باید باشه بازی بعدی فرامسافتور. درصورتی که بخوان نوآورانه باشه.
 
آخرین ویرایش:
بالاخره بعد از زدن ۹۰ درصد باسا , بالاخره سر باس commander از سامن استفاده کردم :D
قطعا یکی از بیخود ترین و چیپ ترین باس هایی بود که به عمرم دیدم. هیچ ظرافت و زیبایی نداشت :D
فقط سوار یه گراز شده بود و اندازه لامبورگینی سرعت میرقت و اسپم میکرد :D
یادمه سر دارک سولز ۱ وقتی اون باس دوتاییه مشهور رو رسیدم و کشتمش, چنان حس غروری بهم دست داد که نگو و نپرس. چقدر اون باس ها عظیم و خارق العاده بودن:D
اما الان یه مشت باس چیپ ریختن توی این بازی که فقط سرعت دارن و اسپم میکنن.
مشکل اینه که باس ها واقعا سخت نیستن! بلکه غیر طبیعی و غیر بالانس هستن. یه زمانی توی دی ال سی بلادبورن باس میدیدی پشم واسه ادم نمی موند:D
منکر عظمت بازی نیستم. اما از نظر باس و طراحیشون, واقعا تا اینجا صفر بوده :D
من تا حالا ۸ تا از ۱۰ تا باس اصلی (که Commander هم شاملشون میشه) رو بدون سامن زدم، و واقعا غیر از یکی دوتا از move هاشون احساس نکردم چیپ یا ناعادلانه ان. فقط باس آخر اینطور که از رفقام شنیدم استثنا هست.

تنها حرکت همین Gaius که به نظرم واقعا چیپ و بیخوده، راش دادنشه که آخرم راهی برای مقابله باهاش پیدا نکردم که ۱۰۰٪ مواقع موثر باشه.

این اعتراض هایی که الان مردم به میزان وحشی و سخت بودن باس ها SOTE میکنن رو به باسای DLC تک تک بازی های سولز قبلی هم کرده بودن، چون تو همشون باسای DLC چندین لول از باسای بازی اصلی سخت تر بودن. (مثلا Manus رو با O&S مقایسه کن)

اینکه مردم توقع دارن باس ها از لحاظ سختی در حد مثلا باسای دارک سولز ۳ باشن وقتی پلیر تو الدن رینگ حتی بدون سامن چندین برابر پلیر تو دارک سولز ۳ قویه، اصلا منطقی نیست.
 
آخرین ویرایش:
دقیقا بعد بازی کردن این دی ال سی من داشتم به این فکر می کردم که اینا اگه بخوان چیز جدیدی عرضه کنن قراره برای بازی بعدیشون چه حرکتی سر سبک مبارزه و پلی استایل کاربر بزنن. چون عملا به حد کمال رسوندن سولز رو. مثلا از سلاح های پرتابی و پرفیومر سلاح بگیر تا سبک مبارزه ی کونگ فو. جامپ که دیگه تو نسخه ی اصلی هم بود و اینجا طرف یه اش آو وار می زنه چند ثانیه رو هواست فقط.( اش کروسیبل و چند تا سلاح دیگه) عملا به ذهنم نمی رسه چی می شه دیگه به استایل مبارزات اضافه کرد. مگه اینکا بخوان باز تکرار کنن. وگرنه بخوای نوآورانه باشه کارشون رو سخت تر می کنه. حالا اینو با سولز یا بلادبورن حتی نمی شه مقایسه کرد. باس ها با این سرعتی که گرفتن و تعداد اتکی که دارن دیگه من موندم برای بازی های بعدی قراره چجورس طراحی بشن. واقعا بنظرم خیلی دیدنی باید باشه بازی بعدی فرامسافتور. درصورتی که بخوان نوآورانه باشه.
برای سری بعد میشه باس ها 2 تا فاز داشته باشند فاز یک که کشتیشون فاز دومشون یه روح رو از مثلا جهنم احضار کنند (به صورت رندوم که تکراری نشه) و با اون مبارزه کنی
 
  • Like
Reactions: jdepp and Rohshen
با همون astrologer شروع کردم لول ۵۰ شدم. باس اول رو فکر کنم هنوز نزدم و همینطوری دارم ول میچرخم و کیف میکنم 😁
برای من خیلی جذابه که بازی اصلا جای پرتی نداره، محیط بدون استفاده نداره و نقطه به نقطه بازی rewarding هست و همین مورد اعتیاد خیلی شدیدی به گیمپلی میده.
قبلا تو بازیهای مختلف دیدم که مکان هایی وجود داره که فقط از دور میشه بهش تماشا کرد و استفاده خاصی نداره. حتی اگه نزدیکش هم بشی یه ساختمون پرتی هست. ولی برام خیلی جالب بود که همینطوری با ول چرخیدن سر از مکان های خیلی عجیب و غریب دراوردم و جالبترینشون یکی devin tower caelid center بود که همینطوری از روی لبه های اون برج حرکت کردم و اصلا انتظارشو نداشتم که منتهی به چیز خاصی بشه. یکی هم siofra river که خیلی خیلی اتفاقی واردش شدم. فکر نمیکنم بازی در این اندازه وجود داشته که بتونه ماجراجویی به این گستردگی رو عملی کنه.

یه جایی هم برخوردم که یه موجود عظیم الجثه با یه تیرکمون جادویی آبی رنگی اندازه هیکل خودش ایستاده و پشتش یه دیگ گنده جلوی یک قلعه ای چیزی هست. راهی پیدا نکردم وارد اون مسیر بشم ولی حس کنجکاویم رو بدجور داره قلقلک میده 😁

با این سیستمی که بازی داره فکر کنم منم مثل دوستان به NG+7 برسم 😁
 
با همون astrologer شروع کردم لول ۵۰ شدم. باس اول رو فکر کنم هنوز نزدم و همینطوری دارم ول میچرخم و کیف میکنم 😁
برای من خیلی جذابه که بازی اصلا جای پرتی نداره، محیط بدون استفاده نداره و نقطه به نقطه بازی rewarding هست و همین مورد اعتیاد خیلی شدیدی به گیمپلی میده.
قبلا تو بازیهای مختلف دیدم که مکان هایی وجود داره که فقط از دور میشه بهش تماشا کرد و استفاده خاصی نداره. حتی اگه نزدیکش هم بشی یه ساختمون پرتی هست. ولی برام خیلی جالب بود که همینطوری با ول چرخیدن سر از مکان های خیلی عجیب و غریب دراوردم و جالبترینشون یکی devin tower caelid center بود که همینطوری از روی لبه های اون برج حرکت کردم و اصلا انتظارشو نداشتم که منتهی به چیز خاصی بشه. یکی هم siofra river که خیلی خیلی اتفاقی واردش شدم. فکر نمیکنم بازی در این اندازه وجود داشته که بتونه ماجراجویی به این گستردگی رو عملی کنه.

یه جایی هم برخوردم که یه موجود عظیم الجثه با یه تیرکمون جادویی آبی رنگی اندازه هیکل خودش ایستاده و پشتش یه دیگ گنده جلوی یک قلعه ای چیزی هست. راهی پیدا نکردم وارد اون مسیر بشم ولی حس کنجکاویم رو بدجور داره قلقلک میده 😁

با این سیستمی که بازی داره فکر کنم منم مثل دوستان به NG+7 برسم 😁
این از مزیتهای بازیه که استودیو کل مپ رو با طراحی دستی خلق کرده.
اینه که تیم طراحی مپ با تیم بخش گیم پلی و محتوا هماهنگ میشن و برای تیکه تیکه مپ برنامه دارن که نتیجه میشه اینکه جایی پیدا نمیکنی که هرز افتاده باشه و فقط وظیفه پر کردن نقشه رو داشته باشه.
(در مقایسه با بازیهای یوبیسافتورلد)

کلا اینطور بازیها که درش مپ به طور دستی طراحی میشه همیشه جذابن حتی ایندیهایی که اینطور طراحی میشن.

فکر نمیکنم بازی در این اندازه وجود داشته که بتونه ماجراجویی به این گستردگی رو عملی کنه.
اختصاصی در مورد این ویژگی اگه بازی نکردی پس حتما Outer Wilds رو بازی کن.
هیچ ویدئویی در موردش نبین که اسپویل میشی.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or