Multi Platform eFootball PES

  • Thread starter Thread starter Romell
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Konami
تاریخ انتشار
September 2020
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
آخرین ویرایش:
یه چیز دیگه هم که واقعا برام جای سوال داره اینه که
تنها ویژگی مثبت نسخه ۱۴ فیزیک و پویایی لباس ها بود که خوب دراومده بود ولی نمیدونم چرا از ۱۵ همونم حذف کردن؟! الان یه نگاه به گیمپلی nba بکنید قشنگ پویایی لباسا مشخصه تازه خیلی سال پیش اینکارو کردن .دیگه داریم وارد نسل نه میشیم خیلی بده که بعضی مواقع حداقل تصوراتمون از یه شبیه ساز رو رعایت نکنن . هم ea هم konami
وقتی PES 2014 در دست توسعه بود تیم سازنده این بازی پروژه های بسیار بلند پروازانه ای برای این بازی در نسل هشتم داشت . بودجه بالایی برای ساخت بازی بهشون داده بودن و تیم سازنده هم بزرگ تر بود . به یک باره سال 2013 اون اتفاقات عجیب و غریبی که در بخش کلان مدیریت کونامی افتاد و بیرون کشیدن این کمپانی از ساخت بازی های AAA و پر هزینه ، خب طبیعی بود که ترکش هاش به این بازی هم سرایت کنه . بودجه کم تر و تیم سازنده محدود تر .

شما نسخه نسل هفتمی این بازی رو بری خوب بهش یه نگاهی بندازی با این که روی سخت افزار های نسل هفتم داشت اجرا میشد به شدت یه سری چیزاش فوق العاده بود . یکیش همین لباس و شورت ورزشی که گفتی و واقعا تکون خوردن لباس ها ( Havok Physic ) و شورت ورزشی بسیار طبیعی بود . هر کسی اون تکون خوردن و پویایی لباس ها رو میدید دیگه با خودش میگفت نسخه نسل هشتمی این بازی تو بخش تکون خوردن لباس ها میخواد چه چیز فوق العاده ای بشه .

نسل هشتم شد و در کمال شگفتی بازی تو بسیاری از بخش ها دانگرد شد و دلایلش رو برای شما توضیح میدم و امیدوارم به درد دوستان بخوره .

دوراندیل ( ادیتور معروف PES ) رفته سر وقت کد بازی PES 2014 ( پر رمز و راز ترین نسخه های بازی های صنعت گیم هستش مراحل توسعش به نظر من ) و چیزای به شدت عجیب و شوکه کننده ای در آورده .

مثل این که تماشاگرای بازی ورزشگاه رو ترک میکردن به صورت واقعی و نمایش کات سن ها ( شاید اواخر بازی بعد این که تماشاگرا فهمیدن تیمشون بازنده شده و یا چیزی شبی به این و ... ) شروع میشد و خلاصه دارید ویدئو رو میبینید که انیمیشن های مختلفی رو در این رابطه از کد نسخه 2014 بیرون کشیده .

View attachment ️_I_did_some_research_in_the_files_of_the_oldest_version_of_PES2014.mp4


















خودش هم میگه این بازی پروژه ای به شدت بلند پروازانه بوده . ایشون صحبت هایی کرده و توضیحاتی داده

This shows that the Japanese are extremely capable and the team is very good. But they are in charge of the director to define what they should or should not create for the game. Next generation, console + engine will not be but the limiter of these scenes

میگه : پس این نشون میده ژاپنی ها بسیار توانمند هستن و تیم سازنده بسیار خوبی دارن و تیم سازنده باید به حرف مدیریت گوش بده که چه چیزایی رو به بازی اضافه کنن و یا نکنن و نسل بعدی محدودیت های کنسول و موتور گرافیکی دیگه باعث و بانی این نمیشه که این چیزا به بازی اضافه نشه .

بعد دوراندیل در جواب میگه : اونا بسیار جاه طلب بودن اما فکر می کنم با کمی زمان بیشتر می تونستن این ویژگی رو اضافه کنن . با این حال اونا مجبور بودند گزینه های مد نظر خودشون و الویت های اول خود را انتخاب کرده و روش خود را با نسخه PES 2015 تغییر دهند در غیر این صورت این بازی هرگز به موقع منتشر نمیشد .

They were very ambitious, but I think that with a little more time they could have added that. However they had to make choices and change their method with PES 2015 otherwise the game would never have been released in time (According to Julien Merceron, Fox technical director

طبق گفتهJulien Merceron مدیر فنی موتور گرافیکی FOX که گفته بود مشکل زمانی داشتن برای انتشار نسخه 2015 .

صحبت های خودم : قبلا هم من گفته بودم سر نسخه 2015 با اون اتفاقات عجیب و غریبی که در کونامی افتاد و کونامی از ساخت بازی های AAA کشبد بیرون کاملا مشخصه و دیگه میشه مطمئن شد داستان PES نسل هشتمی و روند توسعه این بازی بعد نسخه 2014 چی بوده . این بازی قرار بود بترکونه . یه بازی بزرگ AAA باشه با بودجه ای بزرگ . ولی به یک باره تغییر سیاست های کونامی باعث میشه که در سال 2014 به بعد ( منظور از نسخه 2015 به بعد ) بودجه این استودیو کم بشه و همین طور تعداد نفرات این استودیو هم کم بشه . در ضمن به خاطر اون داستان های کشیدن بیرون کونامی از ساخت بازی های AAA کاملا مشخصه که حتی روند توسعه این بازی سر ساخت PES 2015 دچار مشکل شده بود .

چون ژولین مرکرون مدیر فنی فاکس که همون طور قبلا هم گفته بودم اشاره کرده بود که روند توسعه گرافیک بازی PES 2015 فقط سه ماه قبل از E3 مراحل توسعش شروع شده بود .

خب نتیجه کار : تمامی پروژه ها و ایده ها و اون دیدی که سر ساخت PES نسل بعدی بود رو تغییر رویه دادن و خیلی ایده ها و ویژگی ها و برنامه های نصفه نیمه رو گذاشتن کنار . بازی رو دانگرد کردن . و با توجه به بودجه ای که داشتن و تعداد نفراتی که داشتن مجبور شدن یه بازی جمع و جور تر و بسته تری رو روانه بازار کنن در نسخه 2015 و همین طور در سال های بعد .

اگر اون داستان ها پیش نمیومد و کونامی از ساخت بازی های AAA بیرون نمیکشید شاید نسخه اولین نسخه نسل هشتمی این بازی یه چیزی شوکه کننده از آب در میومد و همین طور نسخه های بعدی این بازی در سال های بعد تغییرات بزرگ تری هم میکرد و ویژگی های خیره کننده ای دیگه ای هم اضافه میشد به بازی .

به طور مثال دوراندیل میگه :

Possible. But there is such a long list of things that were planned but that could not be added in the final game, devs were far too ambitious

میگه یک لیست طولانی از مواردی که برای توسعه بازی برنامه ریزی شده اند وجود دارد اما این ویژگی ها در بازی نهایی قابل اضافه کردن نبود . تیم سازنده PES ایده هاشون خیلی بلند پروازانه بودن .

این دانگرد ها و برداشتن ویژگی های بی نظیر نسخه 2014 ( نسخه 2014 بازی به شدت ناقص بود و داریم درباره ویژگی ها و بیس و ریشه درست بازی که توسعه داده شده بود صحبت میکنیم ) فقط به این موارد ختم نمیشه .

ویژگی انگیزه motivation و Heart در PES 2014 هستش . که تو نسخه 2015 به کل اینا حذف شد از بازی . حالا این ویژگی چی بود ؟

Heart :

تماشاگران در بازی بسته به اینکه آیا این بازی خانگی یا خارج از خانه یا نحوه بازی تیم پشتیبانی شده است متفاوت عمل خواهند کرد و واکنش نشان می دهند. سطح عاطفی تیم شما و انگیزه بازیکنان شما با این عنصر ارتباط تنگاتنگی خواهد داشت. شما محیط واقعی فوتبال واقعی استادیوم مورد علاقه خود را احساس خواهید کرد ، اما باید هواداران خود را راضی کنید و یک نمایش خوب را تضمین کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این عملکرد فقط در حالت های بازی آفلاین طراحی و اجرا شده است. شما محیط واقعی فوتبال واقعی استادیوم مورد علاقه خود را احساس خواهید کرد ، اما باید هواداران خود را راضی کنید و یک نمایش خوب را تضمین کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این عملکرد فقط در حالت های بازی آفلاین طراحی و اجرا شده است.

photo_2020-06-26_16-22-30.jpg

motivation :

بنابراین یک شاخص "انگیزه" وجود دارد :

  • فلش مربوط به فرم بازیکن
  • و سطح آمادگی جسمانی
:Arrowd:

Capture.PNG


photo_2020-06-26_16-22-01.jpg

photo_2020-06-26_16-16-34.jpg photo_2020-06-26_16-18-29.jpg


پی نوشت و صحبت های خودم :

این موتور گرافیکی که سازندگان PES در نظر گرفته بودن برای توسعه این بازی همیشه سازندگان قبل این که یه موتور گرافیکی رو برای بازی خودشون در نظر بگیرن بازی رو تست میکنن با این موتور گرافیکی و از توانایی ها و کمبود های موتور گرافیکی خودشون با خبر هستن . تو این چند وقت اخیر صحبت هایی که دوراندیل کرده خوبیش این بوده میشه از صحبت هایی که کرد و توضیحاتی که داد قشنگ اون معمایی که تو روند پروسه ساخت این بازی بوده رو کامل ترش کرد و متوجه شد چرا این بازی به این سمت کشیده شد . خودمون میدونستیم یه سری چیزا رو ولی یه سری رو هم خب به هر حال تو شک داشتیم و یه سری جاها هم برای ما علامت سوال بود . به طور مثال دانگرد شدن نسخه PES 2015 نسل هشتمی با سخت افزار قوی تر نسبت به نسخه PES 2014 با سخت افزار ضعیف تر ، در جاهایی که خودمون میدونیم بازی دانگرد شده بود .

بعد اون هم بازی دیگه رفت به سمت و سویی که متاسفانه نباید میرفت .

نتیجه پایانی :

PES نسل نهمی اگر بودجه کم و تیم سازنده کمی داشته باشه بازم داستان همین آش و همین کاسه هستش و بازم نسخه های نسل بعدی ناقص و پر از مشکلات ریز و درشت منتشر میشه و کلیت کار بازم فرق خاصی با نسل هشتم نمیکنه ( تیم سازنده مجبور شد به خاطر بودجه کم تر و نفرات کم تر بسیاری از پروژه های بلند پروازانه خودش رو کنار بذاره و بازی جمع و جور تری رو روانه بازار کنه )

البته ، البته تجاربی که تیم سازنده بازی از نسخه های نسل هشتمی و گرفتاری هایی که داشتن باعث میشه که از همون اول هر قدمی بر میدارن کمی منظم تر و با برنامه تر باشه ( مثل همین خبر جدید که نسخه PES 2021 نسل هشتمی روش کار نمیشه وتیم سازنده تمامی وقتشون رو دارن برای توسعه نسخه نسل نهمی گذاشتن و اشتباه اواخر نسل هفت رو تکرار نکردن ) چون اون تغییر رویه به یک باره کونامی از ساخت بازی های AAA قشنگ مشخصه تمامی برنامه های تیم سازنده PES رو برای توسعه PES نسل هشتمی به هم زده بود .
 
آخرین ویرایش:
فقط همین 3 تا مربی جدید رو اضاف کردن؟
کاش میشد زیدان رو هم اضاف کنن
فقط همین سه تا .

اینا باید برن تک تک با این شخصیت ها قرار داد ببندن !!!

زیدان فکر کنم در انحصار فیفا هستش و کونامی نمیتونه این شخصیت رو به عنوان مربی یا بازیکن در بازیش قرار بده .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: db07
Adam Bhatti پس از دو سال کار در تیم PES Productions در شهر توکیو به عنوان مدیر تمامی عناوین کونامی و نه فقط PES به لندن برگشت .


Capture1.PNG
Capture2.PNG

توییت Adam Bhatti : بنابراین من بعد از گذشت 2 سال فوق العاده در ژاپن دوباره با خیال راحت به انگلیس بازگشتم. و تغییر منظره نیز به معنای تغییر نقش است. پس از 7 سال شگفت انگیز کار ویژه در PES ، من خوشحال هستم که به شما اعلام می کنم اکنون نقش مدیر تجاری ارشد را در تمام بازی های این کمپانی را خواهم داشت . تیزر هفته گذشته بازی PES 2022 نسل بعدی برنامه هایی را برای آینده ای شگفت انگیز برای PES در نظر گرفته است که فرصتی عالی برای من ایجاد می کند تا به سطحی بالاتر بروم و تمرکز خود را به طور مساوی در تمام عناوین خود به اشتراک بگذارم و از این به بعد نه فقط PES!
به حمایت باور نکردنی ما ادامه دهید .


پی نوشت : از صحبت های جدید این شخص میشه برداشت کرد که در نسل بعدی عناوین بزرگی مثل Silent Hill و بسیاری از آی پی های بزرگ این کمپانی قرار هستش دوباره زنده بشن و PES تنها عنوان تریپل A نیست که کونامی قصد ساخت و توسعش رو داره .

اگر چنین چیزی باشه میتونه خبر بسیار خوبی برای خود آی پی PES هم باشه و این یعنی این که کونامی از دوباره قصد داره به ساخت بازی های AAA برگرده و این یعنی بودجه بیشتر به استودیوهای سازندش .

چند وقت هم پیش هم خبر های رسمی از این که بخش گیمینگ این کمپانی دچار تغییراتی شده و از دوباره فعال شده بخش گیمینگ کمپانی کونامی .
 
آخرین ویرایش:
Adam Bhatti پس از دو سال کار در تیم PES Productions در شهر توکیو به عنوان مدیر تمامی عناوین کونامی و نه فقط PES به لندن برگشت .


View attachment 155389
View attachment 155390

توییت Adam Bhatti : بنابراین من بعد از گذشت 2 سال فوق العاده در ژاپن دوباره با خیال راحت به انگلیس بازگشتم. و تغییر منظره نیز به معنای تغییر نقش است. پس از 7 سال شگفت انگیز کار ویژه در PES ، من خوشحال هستم که به شما اعلام می کنم اکنون نقش مدیر تجاری ارشد را در تمام بازی های این کمپانی را خواهم داشت . تیزر هفته گذشته بازی PES 2022 نسل بعدی برنامه هایی را برای آینده ای شگفت انگیز برای PES در نظر گرفته است که فرصتی عالی برای من ایجاد می کند تا به سطحی بالاتر بروم و تمرکز خود را به طور مساوی در تمام عناوین خود به اشتراک بگذارم و از این به بعد نه فقط PES!
به حمایت باور نکردنی ما ادامه دهید .


پی نوشت : از صحبت های جدید این شخص میشه برداشت کرد که در نسل بعدی عناوین بزرگی مثل Silent Hill و بسیاری از آی پی های بزرگ این کمپانی قرار هستش دوباره زنده بشن و PES تنها عنوان تریپل A نیست که کونامی قصد ساخت و توسعش رو داره .

اگر چنین چیزی باشه میتونه خبر بسیار خوبی برای خود آی پی PES هم باشه و این یعنی این که کونامی از دوباره قصد داره به ساخت بازی های AAA برگرده و این یعنی بودجه بیشتر به استودیوهای سازندش .

چند وقت هم پیش هم خبر های رسمی از این که بخش گیمینگ این کمپانی دچار تغییراتی شده و از دوباره فعال شده بخش گیمینگ کمپانی کونامی .
خبر خوبی میتونه باشه . بنظر من توی نسل نهم میتونیم شاهد یه بازی خوب باشیم . الان دو سال وقت دارن برا نسخه بعدی که حالا با توجه به کمبود نفرات تیم سازنده کونامی وقت کاملا مناسبیه . امیدوارم مد های درون بازی مخصوصا مستر لیگ رو بتونن ارتقا ببخشن چون واقعا حوصله سربره و واقعا اگه کوتاه بیان و ایمپورتر بازی رو هم امکانات جدید بهش اضافه کنن عالی میشه (مگه ما کنسولیا چه گناهی کردیم :D)
یه ضعفی هم که کونامی داره پروموشن و بازاریابی بازیش هست مثلا ea سال 2018 لایسنس ucl رو خرید چقد خوب تونست تبلیغش کنه ولی کونامی این همه سال هیج کاریش نکرد یا همین لایسنس یورو که میخرن واقعا خوب بهش نمیپردازن ...
در کل نسخه بعدی خیلی حیاتیه اگر بتونن خوب درش بیارن و خوب فروش داشته باشه قطعا کونامی وقت و بودجه بیشتری صرفش میکنه و اینجوری ea هم مجبوره یه انقلابی(از نوع فیفا ۱۲:D) تو بازیش ایجاد کنه و بالاخره تو نسل ۹ یه شبیه ساز همه چی تموم نصیبمون میشه ...
 
  • Like
Reactions: Romell
خبر خوبی میتونه باشه . بنظر من توی نسل نهم میتونیم شاهد یه بازی خوب باشیم . الان دو سال وقت دارن برا نسخه بعدی که حالا با توجه به کمبود نفرات تیم سازنده کونامی وقت کاملا مناسبیه . امیدوارم مد های درون بازی مخصوصا مستر لیگ رو بتونن ارتقا ببخشن چون واقعا حوصله سربره و واقعا اگه کوتاه بیان و ایمپورتر بازی رو هم امکانات جدید بهش اضافه کنن عالی میشه (مگه ما کنسولیا چه گناهی کردیم :D)
یه ضعفی هم که کونامی داره پروموشن و بازاریابی بازیش هست مثلا ea سال 2018 لایسنس ucl رو خرید چقد خوب تونست تبلیغش کنه ولی کونامی این همه سال هیج کاریش نکرد یا همین لایسنس یورو که میخرن واقعا خوب بهش نمیپردازن ...
در کل نسخه بعدی خیلی حیاتیه اگر بتونن خوب درش بیارن و خوب فروش داشته باشه قطعا کونامی وقت و بودجه بیشتری صرفش میکنه و اینجوری ea هم مجبوره یه انقلابی(از نوع فیفا ۱۲:D) تو بازیش ایجاد کنه و بالاخره تو نسل ۹ یه شبیه ساز همه چی تموم نصیبمون میشه ...
امیدوارم که نسل نهم کونامی برگرده به ساخت بازی های تریپل A بزرگ خودش .

درباره او بخش صحبت هایی که گفته میشه PES باید تکون بخوره ! تا بعدش فیفا یه تکونی به خودش بده رو به طور کامل دلیل و برهان افت اون بازی این باشه من راستش خیلی ساده انگارانست .

این صحبت تکراری رو خیلی ها دارن میزنن . یه مثال واضح و خیلی سر راست براتون بزنم !! الان شما NBA 2K رو در نظر بگیرین ! اینا ترکوندن . هم نسل هشتم و هم نسل هفتم . کمپانی EA چی کار کرد ؟ تونست بازی NBA Live خودش رو یه تکون اساسی بده ؟ دیگه NBA Live که یه رقیب گردن کلفت چه تو مبحث فروش داره و چه تو مبحث کیفیت داره به نام NBA 2K ! آخرش چی شد ؟ NBA Live خفنی بیرون اومد ؟ خیر ، منتشر نشد و کلی از نسخه های رو زدن از اساس کنسل کردن ! موضوع پیشرفت و یا عدم یپشرفت بازی های دیگه نیست . موضوع سیاست های کلان و فاجعه بار مدیران EA هستش که به این سمت کشیده شده . تو نسل هشتم کلی از استودیو های خودشون رو به خاک سیاه نشوندن با دخالت ها و اعمال فشار بی جایی که به استودیو های خودشون میکردن . سری NBA هم به شدت تو بازار آمریکا مهم هستش و برای آمریکایی های این بازی به شدت مهم هستش ولی EA دو نسل زورش به NBA 2K نرسید . انقدر فروش بازیش فاجعه بار بود که اصلا زده چندین نسخه رو کنسل کرده .

این راحت ترین بهانه هستش که عدم پیشرفت فیفا رو به بازی PES بدونیم . اصلا خنده داره یه کمپانی به عظمت EA نشسته باشه که PES بترکونه تا بعدش فیفا بترکونه . این طوری کل صنعت گیم که اصلا باید درجا میزد . رقابت مهمه و تاثیرات خودش رو صد در صد میذاره ولی همه تقصیر ها و بهانه ها رو بندازیم گردن PES اصلا خنده داره .

تو مبحث فروش کونامی فقط میتونه فروش بازی خودش رو یه ثباتی بهش بده . تو بخش کیفی هم که دو بازی هر کدومشون تو یه جاهایی قوی هستن و تو یه جاهایی ضعیف و فاصله کیفی وحشتناک زیادی در مجموع ندارن . تو زمین مسابقه به راحتی هر چه تمام تر PES برنده هستش و خارج از زمین و تو بخش مد ها و حواشی و ... فیفا برنده هستش .

فیفا باید بازنگری تو مدیریت کلان مدیران و سازندگان خودش داشته باشه و بعد در ضمن شما فرض کن اصلا PES 2022 بترکونه . بعد سازندگان فیفا ببینن اوه PES چقدر عالی شده و خب دست به کار شیم و بریم سال بعد فیفای خفنی بسازیم ! ( تو یک سال اصلا نمیشه معجزه کرد برای ساخت یه بازی سالیانه و تیم سازنده از قبل باید برنامه داشته باشه برای توسعه بازی مورد نظر خودش . دقیقا همون کاری که سازندگان فیفا در نسل هفتم کرده بودن ) اصلا ساده انگارانست این موضوع .

همین PES نسل بعدی از سال 2018 در دست توسعه هستش و یه تیم کوچیکی داشت از اون سال روش کار میکرد و دیگه تو این سال های اخیر و به خصوص امسال دیگه کل تیم سازنده رفته روی نسخه نسل بعدی داره کار میکنه .

شما بخوای یه بازی خفن و سطح بالا بسازی باید براش برنامه داشته باشی . از قبل برنامه ریزی کرده باشی و خیلی بخش ها رو بخوای بازسازی کنی زمان میبره این موضوع .
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم که نسل نهم کونامی برگرده به ساخت بازی های تریپل A بزرگ خودش .

درباره او بخش صحبت هایی که گفته میشه PES باید تکون بخوره ! تا بعدش فیفا یه تکونی به خودش بده رو به طور کامل دلیل و برهان افت اون بازی این باشه من راستش خیلی ساده انگارانست .

این صحبت تکراری رو خیلی ها دارن میزنن . یه مثال واضح و خیلی سر راست براتون بزنم !! الان شما NBA 2K رو در نظر بگیرین ! اینا ترکوندن . هم نسل هشتم و هم نسل هفتم . کمپانی EA چی کار کرد ؟ تونست بازی NBA Live خودش رو یه تکون اساسی بده ؟ دیگه NBA Live که یه رقیب گردن کلفت چه تو مبحث فروش داره و چه تو مبحث کیفیت داره به نام NBA 2K ! آخرش چی شد ؟ NBA Live خفنی بیرون اومد ؟ خیر ، منتشر نشد و کلی از نسخه های رو زدن از اساس کنسل کردن ! موضوع پیشرفت و یا عدم یپشرفت بازی های دیگه نیست . موضوع سیاست های کلان و فاجعه بار مدیران EA هستش که به این سمت کشیده شده . تو نسل هشتم کلی از استودیو های خودشون رو به خاک سیاه نشوندن با دخالت ها و اعمال فشار بی جایی که به استودیو های خودشون میکردن . سری NBA هم به شدت تو بازار آمریکا مهم هستش و برای آمریکایی های این بازی به شدت مهم هستش ولی EA دو نسل زورش به NBA 2K نرسید . انقدر فروش بازیش فاجعه بار بود که اصلا زده چندین نسخه رو کنسل کرده .

این راحت ترین بهانه هستش که عدم پیشرفت فیفا رو به بازی PES بدونیم . اصلا خنده داره یه کمپانی به عظمت EA نشسته باشه که PES بترکونه تا بعدش فیفا بترکونه . این طوری کل صنعت گیم که اصلا باید درجا میزد . رقابت مهمه و تاثیرات خودش رو صد در صد میذاره ولی همه تقصیر ها و بهانه ها رو بندازیم گردن PES اصلا خنده داره .

تو مبحث فروش کونامی فقط میتونه فروش بازی خودش رو یه ثباتی بهش بده . تو بخش کیفی هم که دو بازی هر کدومشون تو یه جاهایی قوی هستن و تو یه جاهایی ضعیف و فاصله کیفی وحشتناک زیادی در مجموع ندارن . تو زمین مسابقه به راحتی هر چه تمام تر PES برنده هستش و خارج از زمین و تو بخش مد ها و حواشی و ... فیفا برنده هستش .

فیفا باید بازنگری تو مدیریت کلان مدیران و سازندگان خودش داشته باشه و بعد در ضمن شما فرض کن اصلا PES 2022 بترکونه . بعد سازندگان فیفا ببینن اوه PES چقدر عالی شده و خب دست به کار شیم و بریم سال بعد فیفای خفنی بسازیم ! ( تو یک سال اصلا نمیشه معجزه کرد برای ساخت یه بازی سالیانه و تیم سازنده از قبل باید برنامه داشته باشه برای توسعه بازی مورد نظر خودش . دقیقا همون کاری که سازندگان فیفا در نسل هفتم کرده بودن ) اصلا ساده انگارانست این موضوع .

همین PES نسل بعدی از سال 2018 در دست توسعه هستش و یه تیم کوچیکی داشت از اون سال روش کار میکرد و دیگه تو این سال های اخیر و به خصوص امسال دیگه کل تیم سازنده رفته روی نسخه نسل بعدی داره کار میکنه .

شما بخوای یه بازی خفن و سطح بالا بسازی باید براش برنامه داشته باشی . از قبل برنامه ریزی کرده باشی و خیلی بخش ها رو بخوای بازسازی کنی زمان میبره این موضوع .
والا پوینت حرف من بیشتر چیز دیگه ای بود و منظورم این نبود که دلیل عدم پیشرفت فیفا کونامیه ولی فک میکنم خیلی طبیعیه که اگه یه رقیب خوب داشته باشی خطر رو حس میکنی و باعث رشد و پیشرفتت میشه و مجبور میشی خودتو همش آپدیت کنی مثلا تو نسل هشتم فروش xbox one خیلی کمتر از ps4 برخلاف نسل هفت ولی الان که کنسول های نسل بعدی معرفی شده میبینیم به لحاظ سخت افزاری به مراتب مایکروسافت کنسول بهتری رو داره به بازار میده و خیلی روی عناوین انحصاریش(یکی از ضعف هاش در مقایسه با سونی)کار میکنه . پس خیلی ساد انگارانه نیست که اگر کونامی سرمایه گذاری بیشتری بکنه و فرضا فروش پس بیشتر بشه و فیفا کمتر بفروشه و ببینه مارکتش در خطره ea مجبوره بازی خودش رو بهبود ببخشه شما فرض کن اگر قضیه لایسنس نبود آیا رقابت سالمتر نبود ؟ آیا این بودجه کلانی که سر این قرارداد ها میشه اگر صرف گیمپلی و... میشد سطح کیفی بازیها قابل قبول تر نبود ؟ آیا فروش فیفا کمتر نبود ؟ فیفا همیشه صدر چارت هاست ولی nba live اینطور نیست به همین خاطر هیچوقت اعتبار خودشو سر فرانچایز فیفا نباید به خطر بندازه.فرق nba live با فیفا اینجاست و یکی دو ساله ea داره روی یه نسخه نسل بعدی این فرانچایز کار میکنه بلکه اونجا بتونه یه بازی خوب بسازه و مارکت رو بدست بیار هرچند من که بعید میدونم چون nba 2k واقعا بازی کاملیه .
 
آخرین ویرایش:
وقتی PES 2014 در دست توسعه بود تیم سازنده این بازی پروژه های بسیار بلند پروازانه ای برای این بازی در نسل هشتم داشت . بودجه بالایی برای ساخت بازی بهشون داده بودن و تیم سازنده هم بزرگ تر بود . به یک باره سال 2013 اون اتفاقات عجیب و غریبی که در بخش کلان مدیریت کونامی افتاد و بیرون کشیدن این کمپانی از ساخت بازی های AAA و پر هزینه ، خب طبیعی بود که ترکش هاش به این بازی هم سرایت کنه . بودجه کم تر و تیم سازنده محدود تر .

شما نسخه نسل هفتمی این بازی رو بری خوب بهش یه نگاهی بندازی با این که روی سخت افزار های نسل هفتم داشت اجرا میشد به شدت یه سری چیزاش فوق العاده بود . یکیش همین لباس و شورت ورزشی که گفتی و واقعا تکون خوردن لباس ها ( Havok Physic ) و شورت ورزشی بسیار طبیعی بود . هر کسی اون تکون خوردن و پویایی لباس ها رو میدید دیگه با خودش میگفت نسخه نسل هشتمی این بازی تو بخش تکون خوردن لباس ها میخواد چه چیز فوق العاده ای بشه .

نسل هشتم شد و در کمال شگفتی بازی تو بسیاری از بخش ها دانگرد شد و دلایلش رو برای شما توضیح میدم و امیدوارم به درد دوستان بخوره .

دوراندیل ( ادیتور معروف PES ) رفته سر وقت کد بازی PES 2014 ( پر رمز و راز ترین نسخه های بازی های صنعت گیم هستش مراحل توسعش به نظر من ) و چیزای به شدت عجیب و شوکه کننده ای در آورده .

مثل این که تماشاگرای بازی ورزشگاه رو ترک میکردن به صورت واقعی و نمایش کات سن ها ( شاید اواخر بازی بعد این که تماشاگرا فهمیدن تیمشون بازنده شده و یا چیزی شبی به این و ... ) شروع میشد و خلاصه دارید ویدئو رو میبینید که انیمیشن های مختلفی رو در این رابطه از کد نسخه 2014 بیرون کشیده .

View attachment 155362


















خودش هم میگه این بازی پروژه ای به شدت بلند پروازانه بوده . ایشون صحبت هایی کرده و توضیحاتی داده

This shows that the Japanese are extremely capable and the team is very good. But they are in charge of the director to define what they should or should not create for the game. Next generation, console + engine will not be but the limiter of these scenes

میگه : پس این نشون میده ژاپنی ها بسیار توانمند هستن و تیم سازنده بسیار خوبی دارن و تیم سازنده باید به حرف مدیریت گوش بده که چه چیزایی رو به بازی اضافه کنن و یا نکنن و نسل بعدی محدودیت های کنسول و موتور گرافیکی دیگه باعث و بانی این نمیشه که این چیزا به بازی اضافه نشه .

بعد دوراندیل در جواب میگه : اونا بسیار جاه طلب بودن اما فکر می کنم با کمی زمان بیشتر می تونستن این ویژگی رو اضافه کنن . با این حال اونا مجبور بودند گزینه های مد نظر خودشون و الویت های اول خود را انتخاب کرده و روش خود را با نسخه PES 2015 تغییر دهند در غیر این صورت این بازی هرگز به موقع منتشر نمیشد .

They were very ambitious, but I think that with a little more time they could have added that. However they had to make choices and change their method with PES 2015 otherwise the game would never have been released in time (According to Julien Merceron, Fox technical director

طبق گفتهJulien Merceron مدیر فنی موتور گرافیکی FOX که گفته بود مشکل زمانی داشتن برای انتشار نسخه 2015 .

صحبت های خودم : قبلا هم من گفته بودم سر نسخه 2015 با اون اتفاقات عجیب و غریبی که در کونامی افتاد و کونامی از ساخت بازی های AAA کشبد بیرون کاملا مشخصه و دیگه میشه مطمئن شد داستان PES نسل هشتمی و روند توسعه این بازی بعد نسخه 2014 چی بوده . این بازی قرار بود بترکونه . یه بازی بزرگ AAA باشه با بودجه ای بزرگ . ولی به یک باره تغییر سیاست های کونامی باعث میشه که در سال 2014 به بعد ( منظور از نسخه 2015 به بعد ) بودجه این استودیو کم بشه و همین طور تعداد نفرات این استودیو هم کم بشه . در ضمن به خاطر اون داستان های کشیدن بیرون کونامی از ساخت بازی های AAA کاملا مشخصه که حتی روند توسعه این بازی سر ساخت PES 2015 دچار مشکل شده بود .

چون ژولین مرکرون مدیر فنی فاکس که همون طور قبلا هم گفته بودم اشاره کرده بود که روند توسعه گرافیک بازی PES 2015 فقط سه ماه قبل از E3 مراحل توسعش شروع شده بود .

خب نتیجه کار : تمامی پروژه ها و ایده ها و اون دیدی که سر ساخت PES نسل بعدی بود رو تغییر رویه دادن و خیلی ایده ها و ویژگی ها و برنامه های نصفه نیمه رو گذاشتن کنار . بازی رو دانگرد کردن . و با توجه به بودجه ای که داشتن و تعداد نفراتی که داشتن مجبور شدن یه بازی جمع و جور تر و بسته تری رو روانه بازار کنن در نسخه 2015 و همین طور در سال های بعد .

اگر اون داستان ها پیش نمیومد و کونامی از ساخت بازی های AAA بیرون نمیکشید شاید نسخه اولین نسخه نسل هشتمی این بازی یه چیزی شوکه کننده از آب در میومد و همین طور نسخه های بعدی این بازی در سال های بعد تغییرات بزرگ تری هم میکرد و ویژگی های خیره کننده ای دیگه ای هم اضافه میشد به بازی .

به طور مثال دوراندیل میگه :

Possible. But there is such a long list of things that were planned but that could not be added in the final game, devs were far too ambitious

میگه یک لیست طولانی از مواردی که برای توسعه بازی برنامه ریزی شده اند وجود دارد اما این ویژگی ها در بازی نهایی قابل اضافه کردن نبود . تیم سازنده PES ایده هاشون خیلی بلند پروازانه بودن .

این دانگرد ها و برداشتن ویژگی های بی نظیر نسخه 2014 ( نسخه 2014 بازی به شدت ناقص بود و داریم درباره ویژگی ها و بیس و ریشه درست بازی که توسعه داده شده بود صحبت میکنیم ) فقط به این موارد ختم نمیشه .

ویژگی انگیزه motivation و Heart در PES 2014 هستش . که تو نسخه 2015 به کل اینا حذف شد از بازی . حالا این ویژگی چی بود ؟

Heart :

تماشاگران در بازی بسته به اینکه آیا این بازی خانگی یا خارج از خانه یا نحوه بازی تیم پشتیبانی شده است متفاوت عمل خواهند کرد و واکنش نشان می دهند. سطح عاطفی تیم شما و انگیزه بازیکنان شما با این عنصر ارتباط تنگاتنگی خواهد داشت. شما محیط واقعی فوتبال واقعی استادیوم مورد علاقه خود را احساس خواهید کرد ، اما باید هواداران خود را راضی کنید و یک نمایش خوب را تضمین کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این عملکرد فقط در حالت های بازی آفلاین طراحی و اجرا شده است. شما محیط واقعی فوتبال واقعی استادیوم مورد علاقه خود را احساس خواهید کرد ، اما باید هواداران خود را راضی کنید و یک نمایش خوب را تضمین کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این عملکرد فقط در حالت های بازی آفلاین طراحی و اجرا شده است.

View attachment 155366

motivation :

بنابراین یک شاخص "انگیزه" وجود دارد :

  • فلش مربوط به فرم بازیکن
  • و سطح آمادگی جسمانی
:Arrowd:

View attachment 155374


View attachment 155370

View attachment 155372View attachment 155373


پی نوشت و صحبت های خودم :

این موتور گرافیکی که سازندگان PES در نظر گرفته بودن برای توسعه این بازی همیشه سازندگان قبل این که یه موتور گرافیکی رو برای بازی خودشون در نظر بگیرن بازی رو تست میکنن با این موتور گرافیکی و از توانایی ها و کمبود های موتور گرافیکی خودشون با خبر هستن . تو این چند وقت اخیر صحبت هایی که دوراندیل کرده خوبیش این بوده میشه از صحبت هایی که کرد و توضیحاتی که داد قشنگ اون معمایی که تو روند پروسه ساخت این بازی بوده رو کامل ترش کرد و متوجه شد چرا این بازی به این سمت کشیده شد . خودمون میدونستیم یه سری چیزا رو ولی یه سری رو هم خب به هر حال تو شک داشتیم و یه سری جاها هم برای ما علامت سوال بود . به طور مثال دانگرد شدن نسخه PES 2015 نسل هشتمی با سخت افزار قوی تر نسبت به نسخه PES 2014 با سخت افزار ضعیف تر ، در جاهایی که خودمون میدونیم بازی دانگرد شده بود .

بعد اون هم بازی دیگه رفت به سمت و سویی که متاسفانه نباید میرفت .

نتیجه پایانی :

PES نسل نهمی اگر بودجه کم و تیم سازنده کمی داشته باشه بازم داستان همین آش و همین کاسه هستش و بازم نسخه های نسل بعدی ناقص و پر از مشکلات ریز و درشت منتشر میشه و کلیت کار بازم فرق خاصی با نسل هشتم نمیکنه ( تیم سازنده مجبور شد به خاطر بودجه کم تر و نفرات کم تر بسیاری از پروژه های بلند پروازانه خودش رو کنار بذاره و بازی جمع و جور تری رو روانه بازار کنه )

البته ، البته تجاربی که تیم سازنده بازی از نسخه های نسل هشتمی و گرفتاری هایی که داشتن باعث میشه که از همون اول هر قدمی بر میدارن کمی منظم تر و با برنامه تر باشه ( مثل همین خبر جدید که نسخه PES 2021 نسل هشتمی روش کار نمیشه وتیم سازنده تمامی وقتشون رو دارن برای توسعه نسخه نسل نهمی گذاشتن و اشتباه اواخر نسل هفت رو تکرار نکردن ) چون اون تغییر رویه به یک باره کونامی از ساخت بازی های AAA قشنگ مشخصه تمامی برنامه های تیم سازنده PES رو برای توسعه PES نسل هشتمی به هم زده بود .
شاخص انگیره که ازش حرف زدی از wining eleven 3 وجود داشت .حتی pes 2000 مثلا یکی شوت 8 بود اگر اون شاخص انگیزش قرمز بود قدرت شوت زنی که داشت یک پله ارتقا پیدا میکرد و میشد شوت 9.حالا از قدیم بازی کرده باشی میفهمی چی میگم
 
شاخص انگیره که ازش حرف زدی از wining eleven 3 وجود داشت .حتی pes 2000 مثلا یکی شوت 8 بود اگر اون شاخص انگیزش قرمز بود قدرت شوت زنی که داشت یک پله ارتقا پیدا میکرد و میشد شوت 9.حالا از قدیم بازی کرده باشی میفهمی چی میگم
شاخص انگیزه و Heart فرق داره با فرم بازیکن ها دوست عزیز و فرم بازیکن ها که از مدت ها پیش در این بازی بود شما ویژگی فرم بازیکن را با اون دو تا که بخشی از همدیگه بودن رو اشتباه گرفتی ( اون فلش مربوط به فرم بازیکن هم که کفتم تحت تاثیر Heart هم قرار میگرفت ) . ویژگی Heart اولین بار سر و کلش نسخه 2014 اضافه شده به بازی .

Capture5415145.PNG

? What is Heart in PES 2014

و توضیحات ماسودا کارگردان باز درباره Heart رو میتونی این جا ببینی .

Pro Evolutions Soccer 2014 - Konami Pre E3 Show 2013

Capture515151.PNG
 
  • Like
Reactions: gintoki
والا پوینت حرف من بیشتر چیز دیگه ای بود و منظورم این نبود که دلیل عدم پیشرفت فیفا کونامیه ولی فک میکنم خیلی طبیعیه که اگه یه رقیب خوب داشته باشی خطر رو حس میکنی و باعث رشد و پیشرفتت میشه و مجبور میشی خودتو همش آپدیت کنی مثلا تو نسل هشتم فروش xbox one خیلی کمتر از ps4 برخلاف نسل هفت ولی الان که کنسول های نسل بعدی معرفی شده میبینیم به لحاظ سخت افزاری به مراتب مایکروسافت کنسول بهتری رو داره به بازار میده و خیلی روی عناوین انحصاریش(یکی از ضعف هاش در مقایسه با سونی)کار میکنه . پس خیلی ساد انگارانه نیست که اگر کونامی سرمایه گذاری بیشتری بکنه و فرضا فروش پس بیشتر بشه و فیفا کمتر بفروشه و ببینه مارکتش در خطره ea مجبوره بازی خودش رو بهبود ببخشه شما فرض کن اگر قضیه لایسنس نبود آیا رقابت سالمتر نبود ؟ آیا این بودجه کلانی که سر این قرارداد ها میشه اگر صرف گیمپلی و... میشد سطح کیفی بازیها قابل قبول تر نبود ؟ آیا فروش فیفا کمتر نبود ؟ فیفا همیشه صدر چارت هاست ولی nba live اینطور نیست به همین خاطر هیچوقت اعتبار خودشو سر فرانچایز فیفا نباید به خطر بندازه.فرق nba live با فیفا اینجاست و یکی دو ساله ea داره روی یه نسخه نسل بعدی این فرانچایز کار میکنه بلکه اونجا بتونه یه بازی خوب بسازه و مارکت رو بدست بیار هرچند من که بعید میدونم چون nba 2k واقعا بازی کاملیه .
میدونم منظور شما چی بود و من صحبت های شما رو اصلا رد نمیکنم و یه گفتگویی شده و داریم صحبت میکنیم . منم گفتم در همون پست و اشاره کردم که رقابت نزدیک تر باعث پیشرفت میشه ولی در ادامش هم صحبت ها و نظرات خودم رو هم گفتم .

داستان مایکروسافت و پلی استیشن هم باید ببینیم چی میشه . در کل سیاست کلی این دو کمپانی اصلا با هم فرق هایی داره و در نسل نهم خواهیم دید . و این جا نمیشه درباره این دو کمپانی صحبت کرد و کلا مایکرو اولین بار نبوده کنسولش سخت افزار قوی تری ( البته رو محاسبات خام درباره ایکس باکس سری ایکس ) داده بیرون و نسل ششم هم کنسول قوی تری نسبت به پلی استیشن 2 داشت و حتی نسل هشتم هم کنسول ایکس باکس وان ایکسش خیلی قوی بود ولی در عمل استفاده درست حسابی ازش نشد و گفتم کلا صحبت زیاده و باید نسل نهم بیاد و قیمت کنسول ها مشخص بشه و ببینیم مایکرو سری بازی های انحصاری AAA که بتونه با بازی های انحصاری پلی استیشن رقابت کنه چی کار میکنه و امیدوارم که عالی کار کنه و اسپنسر هم که فعلا اومده گفته بازی های انحصاری فیرست پارتی مایکروسافت چند سال آینده منتشر میشن و ... میگم باید منتظر موند و دید چی کار میکنن . هم سونی و هم مایکرو . نسل نهم هنوز شروع نشده .

درباره NBA LIVE هم زمانی تو فروش به مراتب از NBA 2k بهتر و موفق تر بود که خب رفته رفته دیگه با قدرت گیری NBA 2k فروش NBA LIVE هم افت کرد . الان شما چارت فروش بازی بسکتبال رو بری ببیینی تو بازار آمریکا به شدت مهمه . بازی NBA 2K سال قبل 12 میلیون نسخه فروش کرده بود . نسخه 2020 هم فروشش بالا تر رفته بود . پس فروش این بازی به خصوص تو بازار آمریکا به مراتب از فیفا مهم تر هستش :Arrowd:

Capture55151.PNG

اتفاقا برای EA اوج گیری دوباره NBA Live براشون خیلی مهمه ولی فعلا موفق به انجام این کار نشدن ( کمپانی EA دستش بود و میتونست لایسنس لیگ بسکتبال NBA رو هم انحصاری میکرد ولی سازمان این لیگ رو به صورت انحصاری در اختیار هیچ کمپانی قرار نمیده ) و همین طور EA Sport یه بخش عظیم هستش و سیاست های هر بازی تو حیطه کاری خودش مهمه . همون قدر که فیفا براشون مهمه ، بازی NBA Live هم براشون مهم هستش و بار ها قصد داشتن به صحنه رقابت برگردن ولی خب با رقیب به شدت گردن کلفتی طرف هستن تا ببینیم نسل نهم چی کار میکنن .

لایسنس های برابر هم بله باعث رقابت عادلانه میشه ولی کونامی افت فروش بازیش فقط لایسنس ها نیست ( لایسنس ها صد در صد تاثیر خیلی زیادی داره ولی نسل های قبل هم کونامی بازیش مشکل لایسنس داشت ولی بازیش به شدت با کیفیت بود و تفاوت کیفیش نسبت به فیفا به مراتب بالا تر بود در هر بخشی که شما یگیری . فروش به مراتب بیشتری نسبت به الان داشت و کونامی هم با ندانم کاری هاش و اشتباهات پی در پی خودش باعث افت فروش بازی خودش و کوچ طرفدار هاش به بازی فیفا شد . ) کونامی هم مشکل داره.لایسنس انحصاری لیگ روسیه رو گرفت حتی یک دونه از استادیوم های این لیگ رو نساخت و داد طرفدار های بازی اون قسمت رو در آورد . اسکوربورد های لیگ های فول لایسنس رو اصلا اضافه نمیکنه و فقط به لوگو ریپلی یه سری لیگ بسنده کرد .تازه با دیتا پک یکی از استادیوم های روسیه رو ساخته و به بازی اضافه کرده و اونم به خاطر جام ملت های اروپا و نه خود لیگ روسیه . باقی بخش هایی هم که این بازی مشکل داشته مزید بر علت بوده . مثل مد های بازی و محتوا و ...
 
این کونامی بیاد یه بازی خام بده بیرون(روی کنسول)همه چیز دیفالت و بدون لایسنس یعنی یه قرون هم خرج این لایسنس ها نکنه حتی بدون ورزشگاه تمام تمرکز رو بزاره روی صداگزاری ،گرافیک ،نورپردازی و انیمیشن برای انیمیشن هم همون فناوری که چند وقت پیش صحبتش شد (الان دقیق خاطرم نیست ولی میگفتن که از موشن کپچر خیلی بالاتره فکر کنم تو بازی ufc هم استفاده شد ازش اگه اشتباه نکنم )استفاده کنن
و یه فایل ایمپورتر خفن که حتی بشه تتوی بازیکن و هر چیزی ک فکرشو بکنید رو ریخت تو بازی و یه ادیتور فوق پیشرفته برای ورزشگاه و اناتومی صورت و فیزیک
شک نکنید همون هفته اول انتشار ادیتور های خفن دیتا پک میسازن بازی رو کامل میکنن خودشون
 
این کونامی بیاد یه بازی خام بده بیرون(روی کنسول)همه چیز دیفالت و بدون لایسنس یعنی یه قرون هم خرج این لایسنس ها نکنه حتی بدون ورزشگاه تمام تمرکز رو بزاره روی صداگزاری ،گرافیک ،نورپردازی و انیمیشن برای انیمیشن هم همون فناوری که چند وقت پیش صحبتش شد (الان دقیق خاطرم نیست ولی میگفتن که از موشن کپچر خیلی بالاتره فکر کنم تو بازی ufc هم استفاده شد ازش اگه اشتباه نکنم )استفاده کنن
و یه فایل ایمپورتر خفن که حتی بشه تتوی بازیکن و هر چیزی ک فکرشو بکنید رو ریخت تو بازی و یه ادیتور فوق پیشرفته برای ورزشگاه و اناتومی صورت و فیزیک
شک نکنید همون هفته اول انتشار ادیتور های خفن دیتا پک میسازن بازی رو کامل میکنن خودشون
دقیقا ....

بار ها همین جا دربارش صحبت کردیم . خود انجمن ها هم بار ها بهشون گفتن چنین راهی رو برین .

اون خرج نجومی که سر پارتنر ها میکنین برید خرج کیفیت فنی و مد ها و محتوای خود بازی کنین و یه بازی سطح بالا بسازین

یه سورس باز ادیت هم در اختیار کاربرا قرار بدین و خودشون به راحتی هر چه تمام تر همه چی رو میسازن . در کنارش هم یه سری لایسنس و این چیزا هم بگیره کونامی ....

نمیکنن . احمقن . اگه احمق نبودن که بازی .........

اون فناوری هم که ازش صحبت کردیم اسمش تکنولوژی Motion Matching هستش که تو بازی TLOU 2 در نسل هشتم تونستن قدرت این تکنولوژی تعامل انیمیشن ها با محیط و .... رو نشون بدن و یه نوع کمک کننده به بخش موشن کپچر هستش ( بازی های دیگه ای مثل UFC و یه سری بازی دیگه هم ازش استفاده کردن ) تو همین بازیسنتر هم دربارش تو تاپیک های دیگه درباره این تکنولوژی یه سری صحبت هایی کرده بودم .

:Arrowd:

انیمیشن ها

Motion matching
 
آخرین ویرایش:
خبری که تقریبا قطعی شده و از منابع و جاهای مختلف متتشر شده درباره سیاست های کونامی در قبال PES نسل هشتمی و نسل نهمی بدین صورت است .

سری PES در کنسول های نسل هشتم از این به بعد دیگه به صورت Season Update منتشر میشه و این پشتیبانی تا نسخه PES 2024 خواهد داشت و همین طور با همین موتور Fox Engine به کار خودش ادامه میده .

سری PES همون طور که مشخص شده از موتور Unreal Engine استفاده میکنه ولی خبر جدید تری که منتشر شده تیم سازنده بازی دارن از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 استفاده میکنن و نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و همین طور پی سی از این موتور گرافیک بهره میبرن .

نسخه نسل بعدی هم اعلام شده 3 ساله که در دست توسعه هستش .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or