بلاخره بعد کلی انتظار نسخه جدید دایینگ لایت معرفی شد.
بازی تغییرات خیلی زیادی داشته از جمله انیمیشن های جدید برای پارکور, محیط تاریکتر و اتمسفر سنگین تر و گرافیک فوق العاده چشم نواز... منتظر یه تجربه فوق العاده باشید!
روی ۳۰ فریم بازی قابل تحمل هست یا نه؟ چون مثلا یسری بازی ها مثل red dead بنظرم با این که ۳۰ فریم هستند ازار دهنده نیستن.بهترین حالت روی همون ۶۰ فریم هست؟
بیشتر بازی کن. من حدودا ۲۰ ساعت تا الان بازی کردم. بعد از ۱۳ ساعت اینا حدودا بازی به اوج خودش میرسه.
نمرات و نقد ها هم به نظرم کمی برای بازی سخت گیری شده و واقعا به اون شکل که داخل نقد ها اشاره شده بازی دارای ضعف و اشکال نیست. البته یک سری از انتظارات رو کمپین تبلیغاتی بازی ایجاد کردن.
روی ۳۰ فریم بازی قابل تحمل هست یا نه؟ چون مثلا یسری بازی ها مثل red dead بنظرم با این که ۳۰ فریم هستند ازار دهنده نیستن.بهترین حالت روی همون ۶۰ فریم هست؟
بازی وجه فانش سنگینی میکنه تا بخش ترس و بقا
و بخاطر این که هنوز اون جو بقا رو به نحوی داره به نسبت تمام بازی زامبی محور کاملا فان یه سروگردن بالاتره چه جزئیات چه داستان چه اتمسرش
اما اگه کسی به دید بازی سبک بقا بره داخلش کاملا ضدحال میخورده چون هدف بازی این نیست
سوم شخصشم بد نمیشد با اینکه واسه اول شخص طراحی شده سوم شخصش مثل سایبرپانک داغون نیست البته مجبورم بودن روش کار کنن چون کوآپ داره و پلیرا همدیگرو میبینن.
من بعد از حدود ۴۰ ساعت بازی رو تموم کردم و گفتم بیام نظر خودمو بگم با توجه به این که یک پیش نمایش برای نمایش e3 بازی نوشته بودم.
صحبت اصلی خودم رو با مقایسه با نمایش های بازی شروع می کنم که متاسفانه بخش های اصلی یا حتی انقلابی اون نمایش ها، اثری در نسخه نهایی بازی ندارند و میشه گفت تکلند نتونسته به هیچ عنوان اون بخش هارو در نسخه نهایی قرار بده. به عنوان مثال قرار بود تا با تصمیم گیری ما، قسمتی از نقشه به صورت کامل دچار تغییر بشه و حتی تو نمایش شاهد این بودیم که شهری از دل آب بیرون میاد و حتی زامبی های جدید هم وارد بازی میشن، اما تو نسخه نهایی تمام این بخش ها حذف شدن و انتخاب ها تنها در پایان بازی و سرنوشت شخصیت ها نقش دارند.
کلا این حس بهم دست داد که داستان بازی رو نتونستن به دلیل وسعت به شدت زیاد بازی به خوبی پیش ببرند و از یک جایی حس میشه که عملا انتخاب ها هم نقشی در روند بازی ایجاد نمیکنند. که همین موضوع تا حدودی ناامید کننده ظاهر میشه.
موضوع بعدی هم وجود تعدادی سلاح مثل اسکورپین یا حتی سلاح های گرم بود که در نسخه نهایی اثری از اون ها نیست. (البته به نظر میاد این حرکت برای بالانس بیشتر انجام شده).
در کنار این موارد، بخش کامبت هم اون طور که باید و شاید پیشرفتی نکرده یا حتی در مواردی پس رفت کرده و در ساعات پایانی بازی چالش و جذابیت خودش رو از دست میده. خبری از دشمن های جدید یا پرقدرت در بازی نیست و زامبی ها هم نقش به شدت کمرنگی رو در این شماره ایفا میکنند. به عنوان مثال Volatiles که از قوی ترین زامبی های بازی هستند، به شدت نقش کمرنگی تو بازی دارند و به درستی از اون ها برای افزایش سختی مراحل استفاده نشده.
پارکور قطعا بهترین ویژگی شماره دومه و تا آخرین ثانیه بازی بازیکن رو سورپرایز میکنه و با پیشروی در مراحل، این بخش هم پیشرفت میکنه و دست بازیکن رو برای هر حرکتی برای عبور از محیط و ساختمان ها باز میذاره. این بخش به قدری خوب ظاهر میشه که حتی تعدادی زیادی از مراحل که بازیکن رو عملا مجبور به سفر از نقطه A به B و تکرار اون میکنه هم نه تنها اذیت کننده نمیشه، بلکه به بخش های جذاب بازی تبدیل میشن. موزیک های فوق العاده هم مکمل بسیار خوبی برای جذابیت بیشتر این بخش ها هستند.
در نهایت به نظرم بازی یک ادامه خوب برای شماره اول محسوب میشه و یک عنوان تا حدودی ناامید کننده برای کسانی که نمایش های قبل از عرضه رو دنبال می کردند.
اون مرحله که تو e3 سال ۲۰۱۹ نمایش دادن و قرار بود یکی از مراحل اولیه بازی باشه، مرحله یکی مونده به آخر بازیه و واقعا خسته نباشن با این مارکتینگشون.
من بعد از حدود ۴۰ ساعت بازی رو تموم کردم و گفتم بیام نظر خودمو بگم با توجه به این که یک پیش نمایش برای نمایش e3 بازی نوشته بودم.
صحبت اصلی خودم رو با مقایسه با نمایش های بازی شروع می کنم که متاسفانه بخش های اصلی یا حتی انقلابی اون نمایش ها، اثری در نسخه نهایی بازی ندارند و میشه گفت تکلند نتونسته به هیچ عنوان اون بخش هارو در نسخه نهایی قرار بده. به عنوان مثال قرار بود تا با تصمیم گیری ما، قسمتی از نقشه به صورت کامل دچار تغییر بشه و حتی تو نمایش شاهد این بودیم که شهری از دل آب بیرون میاد و حتی زامبی های جدید هم وارد بازی میشن، اما تو نسخه نهایی تمام این بخش ها حذف شدن و انتخاب ها تنها در پایان بازی و سرنوشت شخصیت ها نقش دارند.
کلا این حس بهم دست داد که داستان بازی رو نتونستن به دلیل وسعت به شدت زیاد بازی به خوبی پیش ببرند و از یک جایی حس میشه که عملا انتخاب ها هم نقشی در روند بازی ایجاد نمیکنند. که همین موضوع تا حدودی ناامید کننده ظاهر میشه.
موضوع بعدی هم وجود تعدادی سلاح مثل اسکورپین یا حتی سلاح های گرم بود که در نسخه نهایی اثری از اون ها نیست. (البته به نظر میاد این حرکت برای بالانس بیشتر انجام شده).
در کنار این موارد، بخش کامبت هم اون طور که باید و شاید پیشرفتی نکرده یا حتی در مواردی پس رفت کرده و در ساعات پایانی بازی چالش و جذابیت خودش رو از دست میده. خبری از دشمن های جدید یا پرقدرت در بازی نیست و زامبی ها هم نقش به شدت کمرنگی رو در این شماره ایفا میکنند. به عنوان مثال Volatiles که از قوی ترین زامبی های بازی هستند، به شدت نقش کمرنگی تو بازی دارند و به درستی از اون ها برای افزایش سختی مراحل استفاده نشده.
پارکور قطعا بهترین ویژگی شماره دومه و تا آخرین ثانیه بازی بازیکن رو سورپرایز میکنه و با پیشروی در مراحل، این بخش هم پیشرفت میکنه و دست بازیکن رو برای هر حرکتی برای عبور از محیط و ساختمان ها باز میذاره. این بخش به قدری خوب ظاهر میشه که حتی تعدادی زیادی از مراحل که بازیکن رو عملا مجبور به سفر از نقطه A به B و تکرار اون میکنه هم نه تنها اذیت کننده نمیشه، بلکه به بخش های جذاب بازی تبدیل میشن. موزیک های فوق العاده هم مکمل بسیار خوبی برای جذابیت بیشتر این بخش ها هستند.
در نهایت به نظرم بازی یک ادامه خوب برای شماره اول محسوب میشه و یک عنوان تا حدودی ناامید کننده برای کسانی که نمایش های قبل از عرضه رو دنبال می کردند.
اون مرحله که تو e3 سال ۲۰۱۹ نمایش دادن و قرار بود یکی از مراحل اولیه بازی باشه، مرحله یکی مونده به آخر بازیه و واقعا خسته نباشن با این مارکتینگشون.
بنظرم متای بازی هم بخاطر همین مواردی که گفتی اینقدر ضربه خورد چون منتقدا هم انتظار همون بازی رو داشتن نه اینی که تحویل گرفتن
البته بازی برا من همچنان فوق العادس و دارم خیلی اروم پیش میرم که تموم نشه یه وقت
صحبت اصلی خودم رو با مقایسه با نمایش های بازی شروع می کنم که متاسفانه بخش های اصلی یا حتی انقلابی اون نمایش ها، اثری در نسخه نهایی بازی ندارند و میشه گفت تکلند نتونسته به هیچ عنوان اون بخش هارو در نسخه نهایی قرار بده. به عنوان مثال قرار بود تا با تصمیم گیری ما، قسمتی از نقشه به صورت کامل دچار تغییر بشه و حتی تو نمایش شاهد این بودیم که شهری از دل آب بیرون میاد و حتی زامبی های جدید هم وارد بازی میشن، اما تو نسخه نهایی تمام این بخش ها حذف شدن و انتخاب ها تنها در پایان بازی و سرنوشت شخصیت ها نقش دارند.
جایی که با colonel روبرو میشید و تصمیم گیری میکنید دقیقا روی این شهر زیر آب تاثیر داره. یکیش باعث میشه 3 منطقه جدید از زیر آب بیرون بیاد و زامبی های جدیدی هم داره.
جایی که با colonel روبرو میشید و تصمیم گیری میکنید دقیقا روی این شهر زیر آب تاثیر داره. یکیش باعث میشه 3 منطقه جدید از زیر آب بیرون بیاد و زامبی های جدیدی هم داره.
نه وجود نداره. Dying Light 2: Changes Between 2019 Gameplay Demo Vs Final Game
It's heavily implied at the end of the demo that this part of the city was flooded on purpose to keep a more dangerous zombie variant at bay. Due to the player's choice in that demo, that zombie type returns. There's nothing quite that extreme in the final game, as players will get the same general experience with slight variations.
اون مرحله کلا تصمیم گیریش به کشتن کلونل یا اعتماد بهش برای پیدا کردن x13 تغییر پیدا کرده و مرحله یکی مونده به آخر بازی هم هست. همچنین تو اون بخش ها دیگه بازی بهمون اجازه نمیده به محیط بازی برگردیم و عملا بازی تموم شدست.