ساخت DX12 با کم کردن Overhead روی GPU ـهای nVidia زمان DX11 استارت خورده و مدتها قبل از رونمایی رسمی از DX12 ادامه داشته از اونجایی که DX یک API یونیورسال هست و همه نوع GPU رو ساپورت میکنه خیلی طبیعی هست که باید با همه کمپانیها همکاری کنن ولی شکی نیست که استارت این پروژه با انویدیا بوده، دلیل اینکه مایکروسافت AMD رو برای ساختن کنسول انتخاب کرده این نبوده که از اسم AMD خوشش میومده یا یکی تو مایکروسافت فن AMD بوده دلیلش اینه که برای پروژه ساخت Xbox one رقم پیشنهادی AMD از بقیه کمپانیها به قول خودشون Profitable ـتر بوده، درضمن مایکروسافت از AMD امتیاز سیلیکن GCN رو خریده و فقط لایسنس نکرده، یعنی با این قرارداد رسما میتونه الان GPU تولید کنه و به جمع شرکتهای سازنده GPU اضافه بشه، قراردادی که بعید بوده بتونه با nVidia ببنده مگر به قیمت خیلی خیلی بالا.
تنها کارتهایی که الان FL 12_1 رو ساپورت میکنن سری 900 انویدیا هستن، اگر توی این چند ماهه کنفرانسهای مرتبط با توسعه و ساخت گیم رو دیده باشین علی الخصوص SIGGRAPH 2015 اکثر انجین سازها دارن میرن سمت تکنیکهای Voxelization برای نورپردازی و ... دقیقا چیزی که انویدیا سخت افزارهای شتابدهنده براشون تعبیه کرده و FL 12_1 تاکید خیلی زیادی روی به کارگیری این نوع الگوریتمها دارن.
GeForce GTX 980 Ti - DX12 Feature Level and Tier Details - Legit Reviews
https://developer.nvidia.com/content/basics-gpu-voxelization
https://msdn.microsoft.com/en-us/li...605(v=vs.85).aspx?f=255&MSPPError=-2147217396
اگر AMD نتونه تو فاصله کوتاه نبودن FL ـهای 12.1 رو روی کارتهاش جبران کنه بدون هیچ شکی تو بازیهای آینده مشکل پیدا میکنه چون روز به روز تعداد استودیوهایی که دارن از این تکنیکهای جدید برای توسعه انجین استفاده میکنن بیشتر میشه، و این الگوریتمها به احتمال قریب به یقین روی GPUـهای AMD به خاطر نبودن سخت افزار پشتیبانی کننده کندتر از nVidia اجرا میشن.
نه ندیدم یعنی وقت نکردم ... مرسی که گفتین عزیز فکر میکنم باید بزارمش تو لیست دانلود
Dx12.1 فعلا که بازی قرارنیست ازش استفاده کنه ولی بعیده سری 400 از این استاندارد DX پشتیبانی نکنه وگرنه وضع ای ام دی بدتر از اینم میشه
در مورد فیوچر vxgi که یکی از قابلیت های DX12.1 هست که انویدیا توصعه داده ... سازنده کوانتوم بریک هم گفته از قابلتیتی شبیه vxgi استفاده میکنه در حالی که کنسول ایکس1 به صورت سخت افزاری از 12.1 پشتیبانی نمیکنه ..... و با همکاری ای ام دی یا مایکرو ساختن
{ اینم بگم منصف باشیم با 100 دلار که به ای ام دی میدن سخت افزار کنسول های نسل هشت خوبه ... حالا سرمایه گزاران انویدیا بیاین به من بر چسب ای ام دی فن بوی بزنین }
فکر میکنم شما اشتباه به خاطرت میاد. کدهای Mantle در واقع برای Vulkan (که API نسل بعدی OpenGL هست) بکار گرفته شده و در واقع کدهای Vulkan به هیچ وجه با کدهای OpenGL سازگاری نداره و برای اینکه GPU شما بتونه از Vulkan پشتیبانی کنه به درایورهای جدید نیاز خواهید داشت. اما DX12 با اینکه همه/اکثر ویژگیهای مهم این دو API رو داره با ورژن های قبلی خودش هم سازگار هست و اینطور نیست که تماماً جدید باشه.
صرف نظر از اینکه مایکروسافت کارش در ارتباط با DX12 رو با کدوم یک از این شرکتها شروع کرده باشه باید به این نکته توجه داشت که DX12 در GDC 2014 معرفی شد (اگر اشتباه نکنم) و از اون زمان تا الان حدوداً 2 سال زمان داشته/داره تا بخواد از سایر شرکتها هم برای بهتر کردن API خودش استفاده کنه. اما نکته مهم این هست که زمانی که مایکروسافت برای اولین بار از DX12 پرده برداری کرد یک دموی آماده برای GPUهای Nvidia داشت و روی اون دموی Forza 5 با استفاده از DX12 رو نشون داد و بعد هم که یک دمو برای Intel تدارک دیدن و هر دوی این شرکتها از نظر درایور و ساپورت جلوتر از AMD بودن. حتی برای اولین بار در نمایش Dx11.2 هم مایکروسافت از GPUهای Nvidia استفاده کرد. پس عجیب نیست که Nvidia تونسته GPUـی با فیچر لول DX12_1 عرضه کنه و بیش از یکسال جلوتر از AMD باشه (در یسری قسمتها، مثلاً GPUهای AMD در کامپیوت بهتر از Nvidia عمل میکنن که همین یکی از نقاط قوت DX12 هم هست، هرچند جزو FLها نیومده).
اما شاید بشه گفت که از اونجایی که Ashes Of Singularity اولین بار با استفاده از منتل روی GPUهای AMD به نمایش دراومده پس انجین این بازی با GPUهای AMD سازگارتر هست.
درسته عزیز
در مورد DX12 در واقع بین اجرای بازی و سخت افزار فاصله کم میشه و دیگه درایور نقش خاصی این بین نمیتونه ایفا کنه ... شاید موتور انجین بازی برای ای ام دی اپتیمایز باشه با این که سازنده بازی گفته با هر سه شرکت اینتل و ای ام دی و انویدیا چند ماه بازی رو برای سخت افزارشون بازی اپتیمایز کردیم/کردن .... با DX11 انویدیا ای ام دی رو لوله میکنه و این حرف که اپتیمایز ای ام دی هست وارد نیست .... ولی با DX12 نتیجه چیز دیگه ای هست
شاید چون این بازی از قابلیت مخصوص معماری جی سی ان asynchronous shaders استفاده میکنه این جوری کارتای ای ام دی بهتر کار میکنند .....
بر هر حال Fable Legends در راهه .... که از UE4 استفاده میکنه که با انویدیا همکاری نزدیکی داره .... ببینیم این نبرد DX12 چی میشه
نسل قبل خیلی داستانش فرق داشت wii باعث شد امار فروش به هم بخوره 1 نواوری تازه باعث تغییر در نسل شد اما در نهایت اخرای نسل برای همه عادی شد فروشش خیلی افت کرد.
در نهایت هر 3 کنسول نسل قبل عالی فروختن همه 3 تا هم برنده شدن حالا حتما نباید 100 ملیون تا نسخه رکوردش زده بشه که حتی همین ps4 هم براش تضمینی نیست که 100 تا هم بزنه مگه همین شکل ادامه پیدا کنه
این رو در نظر داشته باشید که نسل قبل فروش بین 3 کنسول تقسیم شد اما الان افتاده دست ps4
خلاصه اینکه من حاضرم بیشتر خرج کنم جنس بهتر و با کیفیت تر بگیرم بعضی ها هم ارزان ترین مد نظرشون هست(هر چند در نهایت این عده بیشتر از لحاظ مالی در خرج می افتن تازه کلی هم عذاب می کشن) حتی کیفیت ساخت دسته با جنس بدنه دستگاه های این نسل هم به مراتب افت کرده
اصلا من نمی فهمم چراهر چیزی می گم به کنسول ختم می شه حرف من سر amd هست که باعث افت ati سابق هم شده تنها 18 درصد بازار هم الان دستشه 82 درصد برای nvidia شده اما اینکه چرا 1 عده nvidia مسخره می کنن مشخص نیست دیگه بهتر از nvidia نداریم که حتی در بازار موبایل هم با اختلاف بسیار زیاد بهترین بنچمارک ها برای nvidia هست هر چند به خاطر قیمت بالا با مصرف زیادش کسی زیاد سمتش نمی ره
چی میزنی ؟
من خودم هم انویدیا داشتم و هم ای ام دی
ATI رو دوست داشتم و وقتی amd خریدش فکر میکردم این جوری باعث پیشرفت amd در cpu و gpu میشه و بهتر پیش میره با هم .... ولی این جوری نشد
این که همیشه طرفداران سونی / انویدیا رقیب رو تخریب و تحقیر میکنند شکی نیست .... فقط چون همه خودشون رو درست کار میبینند واقعیت مشخص نیست
با این که نظر مثبتی به AMD دارم ... ولی چون به بی راهه رفته .... خرید بعدیم یک کارت از شرکتی هست که پاسکال رو میده بیرون .... ازش خوشم نمیاد ....ولی کارتش که گناهی نکرده : دی
در مورد بنچ که گزاشتم با لحنی رک و کمی تند صحبت کردم این بود این همه ای ام دی رو مسخره میکردن سرمایه گزاران انویدیا ، این جوری شد اولین بازی DX12 !
بعش هم شما مصرف کارت ......... سهم بازار ..... و قاطی کردی مثل این که عنوان تاپیک رو نخوندی
باشه .... فقط تصور کن ای ام دی نباشه همین Fury داغون به قول شما ها رو ، رو کنه .... اون وقت عشقتون انویدیا چطوری حالتون رو میگره ... پاسکال هم اومد gameworks زیاد برای مکسول اپتیمایز نمیشه ... همون طور که gtx 780ti با فعال بودن تمام تنظیمات گیم ورکس در پروجکت کارز از 960 پیشی نگرفت ! منتظر باشین پاسکال هم بیاد همین اتفاق برای مکسول بیافته !
در اخر معذرت که کمی تند صحبت کردم { شکلک گل چرا نیست : دی}