DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
کل اون شو رو دیده بودم .... مایکرو تاکید داشت با همکاری هر سه این شرکت DX12 رو ساختن
این خبر از طرف بلاگ انویدیا هست و تو این خبر انویدیا نمیاد بگه "جا داره به برو بکس ای ام دی و اینتل بگم که اون ها هم هستن تنها نیستیم مچکریم " :D
ولی ممکنه استارت کار با انویدیا زده شده باشه .....
هر سه شرکت انویدیا و اینتل و ای ام دی همکاری نزدیک و زیادی با مایکرو داشتن در ساخت DX12 ... اقای انوش که الان مسئول بخش oculus vr هست گفته بود . . .و اگر اشتباه نکنم گفته بود ممنونم از ای ام دی که کدهاش {دقیق نمیدونم / یادم نیست منظورش چی بود } که کد هاش رو با مایکروسافت برای ساخت DX12 اشتراک گزاشت

AMD برای کنسول مایکروسافت که انقدر سر ساپورتش از DX12 مانور دادن GPU ساخته اونوقت مایکروسافت توی توسعه ی DX12 فقط میاد با انویدیا همکاری کنه؟!‍
Nvidia سرش تو ساخت GPU نسل بعد کنسولا بی کلاه موند فقط داره روی بازیهای PC و تکنولوژی هایی که بیشتر PC رو تحت تاثیر میده مانور تبلیغاتی میده. فعلا هم که معلوم شد همش درحد یه تبلیغ بود و Fury X رقیبش 980ti رو شکست داده.

ساخت DX12 با کم کردن Overhead روی GPU ـهای nVidia زمان DX11 استارت خورده و مدتها قبل از رونمایی رسمی از DX12 ادامه داشته از اونجایی که DX یک API یونیورسال هست و همه نوع GPU رو ساپورت میکنه خیلی طبیعی هست که باید با همه کمپانیها همکاری کنن ولی شکی نیست که استارت این پروژه با انویدیا بوده، دلیل اینکه مایکروسافت AMD رو برای ساختن کنسول انتخاب کرده این نبوده که از اسم AMD خوشش میومده یا یکی تو مایکروسافت فن AMD بوده دلیلش اینه که برای پروژه ساخت Xbox one رقم پیشنهادی AMD از بقیه کمپانیها به قول خودشون Profitable ـتر بوده، درضمن مایکروسافت از AMD امتیاز سیلیکن GCN رو خریده و فقط لایسنس نکرده، یعنی با این قرارداد رسما میتونه الان GPU تولید کنه و به جمع شرکتهای سازنده GPU اضافه بشه، قراردادی که بعید بوده بتونه با nVidia ببنده مگر به قیمت خیلی خیلی بالا.
تنها کارتهایی که الان FL 12_1 رو ساپورت میکنن سری 900 انویدیا هستن، اگر توی این چند ماهه کنفرانسهای مرتبط با توسعه و ساخت گیم رو دیده باشین علی الخصوص SIGGRAPH 2015 اکثر انجین سازها دارن میرن سمت تکنیکهای Voxelization برای نورپردازی و ... دقیقا چیزی که انویدیا سخت افزارهای شتابدهنده براشون تعبیه کرده و FL 12_1 تاکید خیلی زیادی روی به کارگیری این نوع الگوریتمها دارن.

dx12-features-980ti.jpg


GeForce GTX 980 Ti - DX12 Feature Level and Tier Details - Legit Reviews

https://developer.nvidia.com/content/basics-gpu-voxelization

https://msdn.microsoft.com/en-us/li...605(v=vs.85).aspx?f=255&MSPPError=-2147217396

اگر AMD نتونه تو فاصله کوتاه نبودن FL ـهای 12.1 رو روی کارتهاش جبران کنه بدون هیچ شکی تو بازیهای آینده مشکل پیدا میکنه چون روز به روز تعداد استودیوهایی که دارن از این تکنیکهای جدید برای توسعه انجین استفاده میکنن بیشتر میشه، و این الگوریتمها به احتمال قریب به یقین روی GPUـهای AMD به خاطر نبودن سخت افزار پشتیبانی کننده کندتر از nVidia اجرا میشن.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
نسل قبل و نسل حاضر نشون دادن که خیر.. بدیهی هم هست دلیلش.. اگر طرف بخواد زیاد پول بده خب میره سمت PC دیگه نمیاد کنسول بگیره...
(PS3 با قیمت 600 دلار و Xbox One با 500 دلار مثال خیلی خوبین..)
این قیمتایی که دادی هیچ ربطی به سخت افزار قوی تر نداشتن بعله هر دو شکست خوردن تو زمان لانچ ولی هیچ کدوم برتری سخت افزاری که نداشتن هیچ میلنگیدن تو این ضمینه :)) بعدم اگه PS4 هم قیمت X1 بود بازم این حرفو میزدی ؟ PS3 با 600 دلار و یـ سخت افزار غریبه که اکثر بازیا با بد بختی و افت کیفیت روش اجرا میشد یا XBOX 1 با سخت افزار ضعیف و سیاست مسخره کینکت اجباری ماکرو که باعث شد تا به این روز دچار بشه همون جور هم که گفتم هیچ بویی از سخت افزار قوی تر نبرده بودن ! ماکرو اگه به جای کینکت یـ کاری میکرد که وضعیت الان کنسولش از نظر سخت افزاری با PS4 بر عکس میشد با اینکه 100 دلار اضافه تر میگرفت راحت میتونست حداقل اول نسل رو اینجوری نبازه و نزاره PS4 همینجور رکورد بزنه تو ضمینه فروش بعدم هم تو دراز مدت میتونست برتریش رو به رخ بکشه (با سخت افزار قوی تر)
در کل هیشکی از سخت افزار قوی تر بدش نمباد صد دلار اضافه تر هم چیزی نیست که بخواد یـ سری رو پولدار کنه یـ سری رو فقیر تر ....
 

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
سونی و ماکروسافت دنیال APU بودند و تنها کسی هم که یک محصول قابل استفاده داشت AMD بود. اینتل و انویدیا حداقل اون زمان توی این قضیه هیچ محصولی که جوابگوی سونی و ماکروسافت باشه رو نداشتند. در مورد RROD هم تا جایی که یادمه مشکل از ترمال منجمنت دستگاه بود نه خود چیپ ست چون مشابه همون چیپ ست (x1800) نه تنها هیچ مشکلی در اون زمان نداشت بلکه از محصولات دیگر روی دسکتاپ هم زمان خودش هم جلو تر بود
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
شما قراره چندین سال با کنسول حال کنید ارزش 200 دلار بیشتر رو نداشت؟

مشکل حرارت بیش از حد 360 دقیقا تقصیر کی بود پس؟ چطور شد زمانی که چیپ 65nm شد مشکلات حل شد حتی سری فالکون که cpu تنها 65nm شد بازم مشکلات خیلی زیادی داشت چه بسا بدترم شد. دیگه همه می دونیم مشکل 360 از gpu بود از چی دفاع می کنید؟

من فعلاً کنسول نسل هشتمی ندارم و اگر هم بخرم صرفاً بخاطر تجربه بازیهای انحصاری، بازی با دوستان و ... هست. اگر همه مثل شما فکر میکردن هیچکس GPUهای Mid Range و یا Low Range رو نمیخرید.

مشکلات 360 هم ناشی از طراحی بورد و متعلقاتش و سیستم خنک کننده کنسول بود که AMD در اونها نقشی نداشته.

من دقیق نمی دونم چی رو میگی، ولی فکر کنم منظورت حساب کردن های پیچیده ریاضی رو GPU باشه منظورت. این رو اگه اشتباه نکنم DX11 یه چیزی داره(میگم چیز چون نمی دونم چی باید بهش بگم:D) به نام DirectCompute که همین کار رو می کنه. کار های باحالی هم باهاش انجام میدن، مثلا شبیه سازی صدای موتور یا کار های فوق سنگین دیگه که اگه بخوان با CPU انجامش بدن 2 فریم هم نمی گیری.
اگه هم که یه چیز دیگه رو داری می گی هم که شرمنده.

نه، اون که شما میگی همون Compute Shader هست و روی DX11 هم امکان پذیر هست (و حتی DX10). Async Compute چیز دیگه‌ای هست. در واقع میشه گفت همون کارکرد Compute Shader یا DirectCompute رو داره اما این امکان رو مهیا میکنه که چند عملیات محاسباتی بطور همزمان و موازی در GPU انجام بشن، اسم این قابلیت رویDX12 هست Multiengine.

http://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2015/03/dx12-features-xbox-one-pc-mobile-26-1024x579.jpg
http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2015/03/GPU-Pipelines.jpg
 

psco

کاربر سایت
Jul 11, 2009
180
نام
PreMieR
حاشیه رو ولش کنید اصل مطلبو بچسبید
امار ارقام داره واقعیتو نشون میده

اینم وضعیت بازار دی: 18% در برابر 82%
53412331173710278280.png




STAR SWARM که نتیجش شده افزایش کارایی برای هردو برند (البته نتیجه افتضاح در dX11 برای AMD )

71450.png


که خوب انویدیا حریف رو دوود کرده

یکی دیگه هم ASHES OF Singularity بازی هست amd رو در دیوار amd pc gaming show نشون میداد و در مرحله آلفا هست (پیش از بتا)

در وهله اول کارایی افتضاح DX11 برای AMD شبیه به STAR SWARM که در بالا دیدیم .

نتیجش هم شده افزایش کارایی dx12 برای amd و کاهش کارایی برای NVIDIA - اما نکته جالب

نکته جالبش اینه که حتی با اافزایش کارایی فقط amd با dx12 باز هم طبق نمایش extreamtech نتونسته از سد dx11 انویدیا عبور کنه (وای به اینکه به زودی انویدیا بتونه در همین بازی AMD BASE هم افزایش کارایی در DX12 داشته باشه )

DX11-High.png


DX12-High.png


اگر 1% افزایش کارایی STAR SWARM روی NVIDIA بیاد باید FURY X رو رقیب GTX 950 بدونیم .

تازه پاسکال تازه نفس هنوز نرسیده با این اوضاع بحرانی AMD احتمالا رقیب پاسکال GP100 هم دوباره ریبرند سری های قبلی باشه دی:
درکل عجله نکنید صبر کنید بازیهای DX12 بیوفتن رو غلطک تعداد بیشتری بازی منتشر بشه . پاسکال هم که با 17Billion transistors داره میاد. حرفهای زیادی برای گفتن داره.

psco

چه ربطی داره به تاپیک نمی فهمم واقعا
اگه میتونستی بفهمی که خیلی خوب میشد هیچوقت نمیفهمی
کلا پستهای منو نقل قول نکن علاقه ایی به جواب دادن بهت ندارم
ممنون
 
آخرین ویرایش:

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,942
نام
حسین
حاشیه رو ولش کنید اصل مطلبو بچسبید
امار ارقام داره واقعیتو نشون میده

اینم وضعیت بازار :))18% در برابر 82%

برای مشاهده تصویر اصلی (792x432) روی این نوار کلیک کنید.
53412331173710278280.png

psco

چه ربطی داره به تاپیک نمی فهمم واقعا
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
این قیمتایی که دادی هیچ ربطی به سخت افزار قوی تر نداشتن بعله هر دو شکست خوردن تو زمان لانچ ولی هیچ کدوم برتری سخت افزاری که نداشتن هیچ میلنگیدن تو این ضمینه :)) بعدم اگه PS4 هم قیمت X1 بود بازم این حرفو میزدی ؟ PS3 با 600 دلار و یـ سخت افزار غریبه که اکثر بازیا با بد بختی و افت کیفیت روش اجرا میشد یا XBOX 1 با سخت افزار ضعیف و سیاست مسخره کینکت اجباری ماکرو که باعث شد تا به این روز دچار بشه همون جور هم که گفتم هیچ بویی از سخت افزار قوی تر نبرده بودن ! ماکرو اگه به جای کینکت یـ کاری میکرد که وضعیت الان کنسولش از نظر سخت افزاری با PS4 بر عکس میشد با اینکه 100 دلار اضافه تر میگرفت راحت میتونست حداقل اول نسل رو اینجوری نبازه و نزاره PS4 همینجور رکورد بزنه تو ضمینه فروش بعدم هم تو دراز مدت میتونست برتریش رو به رخ بکشه (با سخت افزار قوی تر)
در کل هیشکی از سخت افزار قوی تر بدش نمباد صد دلار اضافه تر هم چیزی نیست که بخواد یـ سری رو پولدار کنه یـ سری رو فقیر تر ....
با توجه به حرف‌های شما یعنی Steam Machine که از 500 دلار تا 1400 هم میره (بسته به سخت افزارش) باید خیلی بالا باشه؟
 

arsenalmom

کاربر سایت
Nov 14, 2009
1,348
نام
محمدرضا
برای خرید کارت گرافیک صبر میکنم معماری پاسکال NVIDIA سال بعد از راه برسه و فکر میکنم DX12 سال بعد از نظر داشتن قابلیت ها کامل تر هم میشه.

بارها توسط بقیه بچه ها تو فروم گفته شده ولی بازم تکرار میکنم امیدوارم AMD بتونه با تراشه های NVIDIA رقابت کنه چون خوب میدونید که وجود فقط یک شرکت تو این بخش مهم تو بازار چقدر میتونه به ضرر مصرف کننده باشه خودم از اینکه AMD داره ضرر میکنه تو این چند سال اخیر خیلی ناراحتم
یکسری ها از این فاصله ای که بین این دو شرکت افتاده ابراز خوشحالی میکنن برام خیلی خنده داره:|
 
آخرین ویرایش:

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
نسل قبل و نسل حاضر نشون دادن که خیر.. بدیهی هم هست دلیلش.. اگر طرف بخواد زیاد پول بده خب میره سمت PC دیگه نمیاد کنسول بگیره...
(PS3 با قیمت 600 دلار و Xbox One با 500 دلار مثال خیلی خوبین..)

نسل قبل خیلی داستانش فرق داشت wii باعث شد امار فروش به هم بخوره 1 نواوری تازه باعث تغییر در نسل شد اما در نهایت اخرای نسل برای همه عادی شد فروشش خیلی افت کرد.

در نهایت هر 3 کنسول نسل قبل عالی فروختن همه 3 تا هم برنده شدن حالا حتما نباید 100 ملیون تا نسخه رکوردش زده بشه که حتی همین ps4 هم براش تضمینی نیست که 100 تا هم بزنه مگه همین شکل ادامه پیدا کنه

این رو در نظر داشته باشید که نسل قبل فروش بین 3 کنسول تقسیم شد اما الان افتاده دست ps4

خلاصه اینکه من حاضرم بیشتر خرج کنم جنس بهتر و با کیفیت تر بگیرم بعضی ها هم ارزان ترین مد نظرشون هست(هر چند در نهایت این عده بیشتر از لحاظ مالی در خرج می افتن تازه کلی هم عذاب می کشن) حتی کیفیت ساخت دسته با جنس بدنه دستگاه های این نسل هم به مراتب افت کرده

اصلا من نمی فهمم چراهر چیزی می گم به کنسول ختم می شه حرف من سر amd هست که باعث افت ati سابق هم شده تنها 18 درصد بازار هم الان دستشه 82 درصد برای nvidia شده اما اینکه چرا 1 عده nvidia مسخره می کنن مشخص نیست دیگه بهتر از nvidia نداریم که حتی در بازار موبایل هم با اختلاف بسیار زیاد بهترین بنچمارک ها برای nvidia هست هر چند به خاطر قیمت بالا با مصرف زیادش کسی زیاد سمتش نمی ره
 

BOBBY ROODE

کاربر سایت
Feb 27, 2014
113
نام
ParsiGift
ساخت DX12 با کم کردن Overhead روی GPU ـهای nVidia زمان DX11 استارت خورده و مدتها قبل از رونمایی رسمی از DX12 ادامه داشته از اونجایی که DX یک API یونیورسال هست و همه نوع GPU رو ساپورت میکنه خیلی طبیعی هست که باید با همه کمپانیها همکاری کنن ولی شکی نیست که استارت این پروژه با انویدیا بوده، دلیل اینکه مایکروسافت AMD رو برای ساختن کنسول انتخاب کرده این نبوده که از اسم AMD خوشش میومده یا یکی تو مایکروسافت فن AMD بوده دلیلش اینه که برای پروژه ساخت Xbox one رقم پیشنهادی AMD از بقیه کمپانیها به قول خودشون Profitable ـتر بوده، درضمن مایکروسافت از AMD امتیاز سیلیکن GCN رو خریده و فقط لایسنس نکرده، یعنی با این قرارداد رسما میتونه الان GPU تولید کنه و به جمع شرکتهای سازنده GPU اضافه بشه، قراردادی که بعید بوده بتونه با nVidia ببنده مگر به قیمت خیلی خیلی بالا.
تنها کارتهایی که الان FL 12_1 رو ساپورت میکنن سری 900 انویدیا هستن، اگر توی این چند ماهه کنفرانسهای مرتبط با توسعه و ساخت گیم رو دیده باشین علی الخصوص SIGGRAPH 2015 اکثر انجین سازها دارن میرن سمت تکنیکهای Voxelization برای نورپردازی و ... دقیقا چیزی که انویدیا سخت افزارهای شتابدهنده براشون تعبیه کرده و FL 12_1 تاکید خیلی زیادی روی به کارگیری این نوع الگوریتمها دارن.

dx12-features-980ti.jpg


GeForce GTX 980 Ti - DX12 Feature Level and Tier Details - Legit Reviews

https://developer.nvidia.com/content/basics-gpu-voxelization

https://msdn.microsoft.com/en-us/li...605(v=vs.85).aspx?f=255&MSPPError=-2147217396

اگر AMD نتونه تو فاصله کوتاه نبودن FL ـهای 12.1 رو روی کارتهاش جبران کنه بدون هیچ شکی تو بازیهای آینده مشکل پیدا میکنه چون روز به روز تعداد استودیوهایی که دارن از این تکنیکهای جدید برای توسعه انجین استفاده میکنن بیشتر میشه، و این الگوریتمها به احتمال قریب به یقین روی GPUـهای AMD به خاطر نبودن سخت افزار پشتیبانی کننده کندتر از nVidia اجرا میشن.

نه ندیدم یعنی وقت نکردم ... مرسی که گفتین عزیز فکر میکنم باید بزارمش تو لیست دانلود
Dx12.1 فعلا که بازی قرارنیست ازش استفاده کنه ولی بعیده سری 400 از این استاندارد DX پشتیبانی نکنه وگرنه وضع ای ام دی بدتر از اینم میشه
در مورد فیوچر vxgi که یکی از قابلیت های DX12.1 هست که انویدیا توصعه داده ... سازنده کوانتوم بریک هم گفته از قابلتیتی شبیه vxgi استفاده میکنه در حالی که کنسول ایکس1 به صورت سخت افزاری از 12.1 پشتیبانی نمیکنه ..... و با همکاری ای ام دی یا مایکرو ساختن
{ اینم بگم منصف باشیم با 100 دلار که به ای ام دی میدن سخت افزار کنسول های نسل هشت خوبه ... حالا سرمایه گزاران انویدیا بیاین به من بر چسب ای ام دی فن بوی بزنین }

فکر میکنم شما اشتباه به خاطرت میاد. کدهای Mantle در واقع برای Vulkan (که API نسل بعدی OpenGL هست) بکار گرفته شده و در واقع کدهای Vulkan به هیچ وجه با کدهای OpenGL سازگاری نداره و برای اینکه GPU شما بتونه از Vulkan پشتیبانی کنه به درایورهای جدید نیاز خواهید داشت. اما DX12 با اینکه همه/اکثر ویژگیهای مهم این دو API رو داره با ورژن های قبلی خودش هم سازگار هست و اینطور نیست که تماماً جدید باشه.

صرف نظر از اینکه مایکروسافت کارش در ارتباط با DX12 رو با کدوم یک از این شرکتها شروع کرده باشه باید به این نکته توجه داشت که DX12 در GDC 2014 معرفی شد (اگر اشتباه نکنم) و از اون زمان تا الان حدوداً 2 سال زمان داشته/داره تا بخواد از سایر شرکتها هم برای بهتر کردن API خودش استفاده کنه. اما نکته مهم این هست که زمانی که مایکروسافت برای اولین بار از DX12 پرده برداری کرد یک دموی آماده برای GPUهای Nvidia داشت و روی اون دموی Forza 5 با استفاده از DX12 رو نشون داد و بعد هم که یک دمو برای Intel تدارک دیدن و هر دوی این شرکتها از نظر درایور و ساپورت جلوتر از AMD بودن. حتی برای اولین بار در نمایش Dx11.2 هم مایکروسافت از GPUهای Nvidia استفاده کرد. پس عجیب نیست که Nvidia تونسته GPUـی با فیچر لول DX12_1 عرضه کنه و بیش از یکسال جلوتر از AMD باشه (در یسری قسمتها، مثلاً GPUهای AMD در کامپیوت بهتر از Nvidia عمل میکنن که همین یکی از نقاط قوت DX12 هم هست، هرچند جزو FLها نیومده).
اما شاید بشه گفت که از اونجایی که Ashes Of Singularity اولین بار با استفاده از منتل روی GPUهای AMD به نمایش دراومده پس انجین این بازی با GPUهای AMD سازگارتر هست.

درسته عزیز
در مورد DX12 در واقع بین اجرای بازی و سخت افزار فاصله کم میشه و دیگه درایور نقش خاصی این بین نمیتونه ایفا کنه ... شاید موتور انجین بازی برای ای ام دی اپتیمایز باشه با این که سازنده بازی گفته با هر سه شرکت اینتل و ای ام دی و انویدیا چند ماه بازی رو برای سخت افزارشون بازی اپتیمایز کردیم/کردن .... با DX11 انویدیا ای ام دی رو لوله میکنه و این حرف که اپتیمایز ای ام دی هست وارد نیست .... ولی با DX12 نتیجه چیز دیگه ای هست
شاید چون این بازی از قابلیت مخصوص معماری جی سی ان asynchronous shaders استفاده میکنه این جوری کارتای ای ام دی بهتر کار میکنند .....
بر هر حال Fable Legends در راهه .... که از UE4 استفاده میکنه که با انویدیا همکاری نزدیکی داره .... ببینیم این نبرد DX12 چی میشه


نسل قبل خیلی داستانش فرق داشت wii باعث شد امار فروش به هم بخوره 1 نواوری تازه باعث تغییر در نسل شد اما در نهایت اخرای نسل برای همه عادی شد فروشش خیلی افت کرد.

در نهایت هر 3 کنسول نسل قبل عالی فروختن همه 3 تا هم برنده شدن حالا حتما نباید 100 ملیون تا نسخه رکوردش زده بشه که حتی همین ps4 هم براش تضمینی نیست که 100 تا هم بزنه مگه همین شکل ادامه پیدا کنه

این رو در نظر داشته باشید که نسل قبل فروش بین 3 کنسول تقسیم شد اما الان افتاده دست ps4

خلاصه اینکه من حاضرم بیشتر خرج کنم جنس بهتر و با کیفیت تر بگیرم بعضی ها هم ارزان ترین مد نظرشون هست(هر چند در نهایت این عده بیشتر از لحاظ مالی در خرج می افتن تازه کلی هم عذاب می کشن) حتی کیفیت ساخت دسته با جنس بدنه دستگاه های این نسل هم به مراتب افت کرده

اصلا من نمی فهمم چراهر چیزی می گم به کنسول ختم می شه حرف من سر amd هست که باعث افت ati سابق هم شده تنها 18 درصد بازار هم الان دستشه 82 درصد برای nvidia شده اما اینکه چرا 1 عده nvidia مسخره می کنن مشخص نیست دیگه بهتر از nvidia نداریم که حتی در بازار موبایل هم با اختلاف بسیار زیاد بهترین بنچمارک ها برای nvidia هست هر چند به خاطر قیمت بالا با مصرف زیادش کسی زیاد سمتش نمی ره

چی میزنی ؟
من خودم هم انویدیا داشتم و هم ای ام دی
ATI رو دوست داشتم و وقتی amd خریدش فکر میکردم این جوری باعث پیشرفت amd در cpu و gpu میشه و بهتر پیش میره با هم .... ولی این جوری نشد
این که همیشه طرفداران سونی / انویدیا رقیب رو تخریب و تحقیر میکنند شکی نیست .... فقط چون همه خودشون رو درست کار میبینند واقعیت مشخص نیست
با این که نظر مثبتی به AMD دارم ... ولی چون به بی راهه رفته .... خرید بعدیم یک کارت از شرکتی هست که پاسکال رو میده بیرون .... ازش خوشم نمیاد ....ولی کارتش که گناهی نکرده : دی
در مورد بنچ که گزاشتم با لحنی رک و کمی تند صحبت کردم این بود این همه ای ام دی رو مسخره میکردن سرمایه گزاران انویدیا ، این جوری شد اولین بازی DX12 !
بعش هم شما مصرف کارت ......... سهم بازار ..... و قاطی کردی مثل این که عنوان تاپیک رو نخوندی
باشه .... فقط تصور کن ای ام دی نباشه همین Fury داغون به قول شما ها رو ، رو کنه .... اون وقت عشقتون انویدیا چطوری حالتون رو میگره ... پاسکال هم اومد gameworks زیاد برای مکسول اپتیمایز نمیشه ... همون طور که gtx 780ti با فعال بودن تمام تنظیمات گیم ورکس در پروجکت کارز از 960 پیشی نگرفت ! منتظر باشین پاسکال هم بیاد همین اتفاق برای مکسول بیافته !
در اخر معذرت که کمی تند صحبت کردم { شکلک گل چرا نیست : دی}
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
چند روز گذشته DF طی مقاله ای پرفورمنس DX12 رو روی کارتهای AMD و nVIDIA با استفاده از بنچمارک Ashes of the Singularity بررسی کرده بود که نتایج واقعا عجیب غریبی حاصل شده بود. من طی این پست مقاله رو تا حدی منعکس کردم


DFمقاله منتشر کرده و پرفورمنس DX12 رو روی پی سی بررسی کرده
متاسفانه با تبلت پست میدم و نمیتونم کامل مقاله رو منعکس کنم فقط بطورخلاصه DX12 بیشر روی سی پی یو موثره و گاهی این تاثیر تا ۷۵ درصد هم میرسه
منتها پرفورنس روی محصولات AMD به مراتب بهتر ز nVIDIA و Intel بوده (حداقل در حال حاضر)

مشخصا سی پی یوهایی که تعداد هسته های بالاتری دارن (معماری AMD) به مراتب سود بیشتری از DX 12 میبرن


مشخصا طراحی کنسولای نسل حاضر هم با این دید صورت گرفته



طی بنچمارک ارائه شده کارتی مثل R9 290 x که در در DX11 بسیار ضعیفتر از Titan X است ( 50%) در DX12 پرفورمنسی برابر ارائه میکنه حتی گاهی حتی پرفورمنس بهتری داره

به طبعش سرو صدای زیادی در بردهای مختلف به راه افتاد حالا Oxide سازنده این بنچمارک توضیح داده که این تفاوت عجیب و غریب بین کارتها AMD و nVIDIA از کجا حادث شده


AMD’s DirectX 12 Advantage Explained – GCN Architecture More Friendly To Parallelism Than Maxwell

Oxide میگه معماری GCN شرکت AMD به مراتب نسبت به Maxwell با پردازش موازی همخوانی بیشتری داره.

As Mahigan pointed out, Maxwell’s Asychronous Thread Warp can queue up 31 Compute tasks and 1 Graphic task, whereas AMD’s GCN 1.1/1.2 is composed of 8 Asynchronous Compute Engines (each able to queue 8 Compute tasks for a total of 64 coupled) with 1 Graphic task by the Graphic Command Processor.
توضیح داده شده که معماری Maxwell شرکت nVidia در پردازش های موازی و غیر همزمان میتونه 31 کار/پردازش رو انجام بده ولی GCN AMD میتونه 64 تا رو پردازش کنه این به این معناست که در در DX12 معماری AMD به مراتب کارآمد تره

489247b8_Async_Aces_575px.png


This basically means that in terms of parallelism, GCN GPUs should be able to surpass their direct Maxwell rivals, something we’ve been witnessing in the Ashes of the Singularity benchmark.


البته معماری Maxwel در DX11 عملکرد بهتری داشته و احتمالا خواهد داشت.

“nVIDIA, on the other hand, does much better at Serial scheduling of work loads (when you consider that anything prior to Maxwell 2 is limited to Serial Scheduling rather than Parallel Scheduling). DirectX 11 is suited for Serial Scheduling therefore naturally nVIDIA has an advantage under DirectX 11.”



“People wondering why Nvidia is doing a bit better in DX11 than DX12. That’s because Nvidia optimized their DX11 path in their drivers for Ashes of the Singularity. With DX12 there are no tangible driver optimizations because the Game Engine speaks almost directly to the Graphics Hardware. So none were made. Nvidia is at the mercy of the programmers talents as well as their own Maxwell architectures thread parallelism performance under DX12. The Devellopers programmed for thread parallelism in Ashes of the Singularity in order to be able to better draw all those objects on the screen. Therefore what we’re seeing with the Nvidia numbers is the Nvidia draw call bottleneck showing up under DX12. Nvidia works around this with its own optimizations in DX11 by prioritizing workloads and replacing shaders. Yes, the nVIDIA driver contains a compiler which re-compiles and replaces shaders which are not fine tuned to their architecture on a per game basis. NVidia’s driver is also Multi-Threaded, making use of the idling CPU cores in order to recompile/replace shaders. The work nVIDIA does in software, under DX11, is the work AMD do in Hardware, under DX12, with their Asynchronous Compute Engines.”



به اعتقاد Oxide شرکت nVIDIA تمامی تلاش خودش رو معطوف DX11 کرده ولی از اون سمت AMD بیشتر روی DX12 متمرکز بوده. دلیل اینکه nVidia در DX11 اینقدر بهتر عمل میکرده هم همین بوده.

“But what about poor AMD DX11 performance? Simple. AMDs GCN 1.1/1.2 architecture is suited towards Parallelism. It requires the CPU to feed the graphics card work. This creates a CPU bottleneck, on AMD hardware, under DX11 and low resolutions (say 1080p and even 1600p for Fury-X), as DX11 is limited to 1-2 cores for the Graphics pipeline (which also needs to take care of AI, Physics etc). Replacing shaders or re-compiling shaders is not a solution for GCN 1.1/1.2 because AMDs Asynchronous Compute Engines are built to break down complex workloads into smaller, easier to work, workloads. The only way around this issue, if you want to maximize the use of all available compute resources under GCN 1.1/1.2, is to feed the GPU in Parallel… in comes in Mantle, Vulcan and Direct X 12.”


7d8a8295_drawcalls.jpeg


نکته قابل ذکر اینه که در کارتهای سری GCN واحدهای ACE وجود دارن که وجودشون باعث این برتری شده.

این مقاله کاملا توضیح داده که وظیفه این موتورها دقیقا چیه و چه کاری انجام میدن


مشخصا کارتهای سری GCN و کنسولهای نسل 8 براساس این معماری طراحی شدن.
در PS4 دقیقا 8 عدد واحد ACE وجود داره و GPU ی اکس باکس وان هم از 2 ACE بهره میبره که در آینده ممکنه فاصله پرفورمنس دو کنسول رو بیشتر از این افزایش بده
 
آخرین ویرایش:

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
مشخصا کارتهای سری GCN و کنسولهای نسل 8 براساس این معماری طراحی شدن.
در PS4 دقیقا 8 عدد واحد ACE وجود داره و GPU ی اکس باکس وان هم از 2 ACE بهره میبره که در آینده ممکنه فاصله پرفورمنس دو کنسول رو بیشتر از این افزایش بده
"Our belief is that by the middle of the PlayStation 4 console lifetime, asynchronous compute is a very large and important part of games technology." - Mark Cerny
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
چند روز گذشته DF طی مقاله ای پرفورمنس DX12 رو روی کارتهای AMD و nVIDIA با استفاده از بنچمارک Ashes of the Singularity بررسی کرده بود که نتایج واقعا عجیب غریبی حاصل شده بود. من طی این پست مقاله رو تا حدی منعکس کردم

چیزی که شما نقل قول کردید کم و بیش درسته منتهی نظر نا کامل شخصی خارج از تیم اکسید هست، دلیل دقیقتر این تفاوت رو خود سازنده بازی امروز بیان کرده که میتونید در این پست بخونید:

[Various] Ashes of the Singularity DX12 Benchmarks - Page 121

در واقع گفته که انجین اونها که تحت DX12 هست از Async Compute پشتیبانی میکنه و در حالی که درایورهای GPUهای Nvidia نشون میدن که از Async Compute پشتیبانی میکنن اما در عمل توانایی این کار رو ندارن یا احتمالاً میشه گفت برای انجام این کار از راه‌های نرم افزاری استفاده میکنن (بر خلاف GPUهای AMD با معماری GCN که ساپورتش از این قابلیت سخت افزاری هست). و حتی گفته که اونها به درخواست Nvidia این قابلیت رو برای کارتهای Nvidia خاموش کردن. این در حالی هست که گفتن با استفاده از Async Compute میشه حدود 30% به پرفورمنس بازیها اضافه کرد (البته این یک چیز ثابت نیست و میتونه کمتر هم بشه بسته به نوع بازی). در این تصویر هم میتونید ببینید که هر معماری این دو شرکت چند تا دستور گرافیکی و چند تا دستور محاسباتی رو میتونه ساپورت کنه:

confusion_reignsiduwo.png

سه تا نکته در مورد جدول بالا وجود داره:

1- برای GCN 1.0 تعداد ACE ها و Queueها برابر هستن، یعنی GCN 1.0 کلاً دو تا Queue داره.
2- برای GCN 1.1/1.2 تعداد Queueها در هر ACE هشت تا هست (یعنی باید ضرب در 8 بشه). یعنی GCN 1.1/1.2 دارای 64 Queue هستن.
3- برای معماری GCN (نسل اول تا سوم) انجام کامپیوت و گرافیک بطور همزمان امکان پذیر هست یعنی Compute Processorها و Command Processor میتونن در کنار هم کار کنن. اما برای GPU های Nvidia فقط سری Maxwell 2 دارای این قابلیت هست که اون هم احتمالاً بخاطر مناسب نبودن طراحیش در مقایسه با 290X نتونسته خوب ظاهر بشه.

در واقع دلیل اصلی این تفاوتها پشتیبانی ضعیف Nvidia از Async Compute بیان شده (که این هم حدس یا اطلاعات دسته اول سازنده انجین بازی هست). اما هنوز مقایسه‌ای انجام نشده که نشون بده چه مقدار Queue برای انجام این محاسبات کافی، چه مقدار از اونها بهینه هستن. PS4 از 64 Queue برای GPUـش استفاده کرده و XB1 هم از 16 تا Queue (که فکر میکنم مشابه 7790 باشه) در کنار دو تا Command Processor استفاده کرده.

نکته مثبت این هست که تمامی GPUهای AMD که با معماری GCN هستن از این قابلیت پشتیبانی میکنن و کلاً برای بکارگیری چنین روشهایی انعطاف پذیری بیشتری دارن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر