این بازی از هیچ تکنولوژی خاصی مثل Tressfx استفاده نمیکنه
چون سازنده tomb raider قرار داد amd gaming evolvedرو امضا کرده بود و مورد حمایت ای ام دی بود { و همچنان هست } اجازه همکاری با انویدیا نداشت و وقتی بازی منتشر شد چون کد های Tressfx جدید بود انویدیا اونا رو نداشت و بعد از منتشر شدن بازی ای ام دی کد ها رو در اختیار انویدیا قرار داد تا اپتیمایز کنه ..... و نهایتا مشکل برطرف شد
الان خیلی از بازی ها از گیم ورکس استفاده میکنند و سازنده ها قرار داد nvidia The Way It's Meant to be Played رو امضا میکنند و ای ام دی کد ها رو نداره و به مشکل بر میخوره ... وحتی بعد ریلیز بازی هم نه انویدیا نه سازنده کد های مربوطه رو در اختیار ای ام دی قرار نمیده چون بندی در این مورد در قرار داد انویدیا هست .... جنگ نرمه
ولی انویدیا حتما میتونه با این که درایور برای این بازی داده بود بیرون ...بازم عملکرد کارت هاش رو بهبود بده
Ashes Of Singularity قبل از DX12 بر اساس منتل ای ام دی توسعه داده میشد، به هر حال خیلی تابلوئه که مشکل انویدیا توی این تستها منعکس کننده واقعیت نیست خیلی دور از ذهنه که انویدیا توی DX12 که یک ای پی آی هست که با کمک خود انویدیا از چند سال قبل از رونمایی رسمیش توسعه داده شده از DX11 ضعیفتر عمل کنه.