DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
نمی خوام دوستانی که Xbox ONE دارند رو ناامید کنم ولی این خبر فقط برای PC Gamer هاست ! :d خود خبر هم اصلا و ابدا نامی از کنسول ها نبرده و فقط فقط فقط برای PC گیمرها ، اصلا هم ربطی که کنسول های بازی نداره (!) یعنی سایتی که این خبر رو قرار داده بیشتر در مورد تکنولوژی ها و اخبار بروز فناوری فعالیت داره تا بخواد در مورد بازی بحث داشته باشه...
سطح دسترسی پایین از لحاظ سخت افزاری اون هم توسط یک میان افزار (همین Dx 12) فقط فقط به طراحان و بازیسازن در رابطه با PC Gaming اطلاق داره و PC گیمر ها باید حسابی خوشحال باشند..کنسول ها به دلیل داشتن سخت افزار ثابت و دریافت اطلاعات و پردازش موازی اصلا از چنین میان افزاری نهایت بهره را نخواهند بُرد !
وقتی میگن ساخت دایرکت ایکس 12 به مدت 4 سال هستش که شروع شده و از اون جایی که کنسول ایکس باکس وان هم مال مایکرسافت هستش مسئولین مایکرو احمق نیستن که در این 4 سال برای ساخت جی پی یو و کلا طراحی سخت افزازی هیچ مشارکت ،همفکری با تیم سازنده دایکرت ایکس 12 نداشته باشن و جالبیش اینجا هم باشه که دایرکت ایکس 12 هم مال مایکروسافت هستش و همچنین به همراه شرکت های بزرک ای ام دی و انویدیا هیچ همفکری برای ساخت ایکس باکس وان نگیرن ............. وقتی مسئولین مایکرو خودشون رو پاره میکنن که آقا یکم صبر داشته باشین مشکل ساخت بازی های مولتی پلتفرم بر روی کنسول ایکس باکس وان حل میشه و صد البته اجازه هم نداشتن که بگن دایرکت ایکس 12 در حال ساخت هستش !!! و خیلی موضوعات دیگه که در آینده روشن تر میشه . به عبارتی زمان همه چیز رو نشون میده .

اگه واقعا فکر کنیم در این 4 سال ساخت دایرکت ایکس 12 ، این وسط کنسول ایکس باکس وان برگ چغندر بود و هیچ مشارکتی بین این دو برای طراحی کنسول ایکس باکس وان بر پایه دایرکت ایکس 12 نبوده واقعا باید بگم که سخت در اشتباه هستیم !!!
 
8-|...
نمیدونم این همه لج بازی برا چی هست !
آخه یک طرفدارای مثل شما عزیزان چقدر باید صبر کنه، شما که میگی 4 سال زمان برده که بخوان Dx 12 رو طراحی کنن ! قبول.
ولی خب مگر فرصت نداشتن یه کنسول نسل بعدی کامل و بدون مشکل و بدون آپدیت کردن و ارتقاء و و و و و و و و و ..........تحویل طرفدارا بدن ؟! اون هم بعد از این همه مدتی که مهندسان و معماران مایکرو داشتن روی این کنسول کار میکردن و تحقیقات انجام میدادن !
آره خُب راست میگین، شاید من اشتباه می کنم ! باز هم اشکالی نداره، ببینیم اون روز که این DX عرضه شد چقدر به وضعیت Xb1 بهبودی میبخشه (!)
اصلا قبول شما درست میگین، مایکروسافت باز هم به زمان و فرصت نیاز داره تا بتونه از نهایت قدرت کنسول نهایت بهره و استفاده رو ببره ! من دیگه حرفی ندارم.............
 
همون قدر که شما عزیزان نسل پیش صبر کردین ، البته صبر شما که ماشاالله صبر ایوب بود . . .
حداقل ما نتیجه اون همه صبر رو به طور خیلی واضح و روشن در این نسل PlayStation شاهد هستیم ! :d
اینکه PS4 از هیچ لحاظی کمبود نداره، این خودش میتونه خیلی چیزها (!) رو ثابت کنه ! سخت افزار عالی، عناوین که عالی بودن، عالی تر شدن ! دیگه بحث رزولشن و فریم ریت که تاریخی شده و اصلا نیاز نیست در مورد گفته بشه، بازی های مستقل هم که Sony بخاطر مدیریت عالی که در این قسمت داره سنگ تموم گذاشته !
اگر شما دقت کنی ما نتیجه این همه صبر (!) و انتظار رو از زمان لانچ PS4 شاید تجربه نکرده باشیم ولی مطمئنا حّس کردیم ! که خیلی خیلی زود تجربه هم خواهیم کرد !
برا همین میگم چیز الکی که نیست، بحث و صحبت ما در مورد اتفاقات رُخ داده شده در یک نسل هست ! توی این نسل یک کمپانی بزرگی مثل مایکروسافت نباید این همه اشتباه انجام بده و بعد شما بخواید اون ها رو توجیه کنید و به بقیه بگید که :
باید صبر کنن و مایکروسافت به زمان نیاز داره تا بتونه خودش رو نشون بده، آخه دیگه چقدر زمان، یک نسل گذشت، باید انقدر تجربه کسب کرده باشه و از اشتباهات خودش درس گرفته باشه تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشه ! البته من هنوز هم بر روی عقیده خودم پایبند هستم و هنوز هم میگم بیشتر تاثیر این رابط گرافیکی (Dx 12) بر روی PC ها خواهد بود و هست ! بر روی کنسول هم تاثیر داره ولی تاثیرش قطعا با اتفاقاتی که بر روی PC خواهد اُفتاد متفاوت خواهد بود ! به عبارتی دیگه بیشتر باعث بهبودی وضعیت PC Gaming هست تا بخواد وضعیت Xbox رو درست کنه ! همین.
پ.ن: لطفا نقل قول نکنید :d چون بنده الان جواب های شما رو قبول دارم و دیگه حرفی ندارم، زیرا مایکروسافت باز هم به زمان نیاز داره....
 
همون قدر که شما عزیزان نسل پیش صبر کردین ، البته صبر شما که ماشاالله صبر ایوب بود . . .

حداقل صبر ما نتیجه داد و اینقدر انحصاری قشنگ قشنگ برا ps3 دیدیم که این اخری تا همین الان هم داره فوج فوج جایزه میبره حتی dlc ش هم ترکونده:-"

ما که بخیل نیستیم امیدوارم برا شما هم این نسل این اتفاق بیفته;)
 
8-|...
نمیدونم این همه لج بازی برا چی هست !
آخه یک طرفدارای مثل شما عزیزان چقدر باید صبر کنه، شما که میگی 4 سال زمان برده که بخوان Dx 12 رو طراحی کنن ! قبول.
ولی خب مگر فرصت نداشتن یه کنسول نسل بعدی کامل و بدون مشکل و بدون آپدیت کردن و ارتقاء و و و و و و و و و ..........تحویل طرفدارا بدن ؟! اون هم بعد از این همه مدتی که مهندسان و معماران مایکرو داشتن روی این کنسول کار میکردن و تحقیقات انجام میدادن !
آره خُب راست میگین، شاید من اشتباه می کنم ! باز هم اشکالی نداره، ببینیم اون روز که این DX عرضه شد چقدر به وضعیت Xb1 بهبودی میبخشه (!)
اصلا قبول شما درست میگین، مایکروسافت باز هم به زمان و فرصت نیاز داره تا بتونه از نهایت قدرت کنسول نهایت بهره و استفاده رو ببره ! من دیگه حرفی ندارم.............

من دقیق نمی فهمم حرف حساب شما چیه:دی به خدا همه چیز واضح هست. این تحقیقاتی هم که مهندسین ماکرو کردن جزئیش برای سخت افزاری بوده که بعضی از قابلیت های کلیدی DX12 رو بتونه ساپورت کنه!
 
همون قدر که شما عزیزان نسل پیش صبر کردین ، البته صبر شما که ماشاالله صبر ایوب بود . . .

نسل قبل که تفاوت در حد 3 4 فریم یا 1 افکت بود نتیجه شد این به قول شما صبر ایوب میخواست
این نسل که تفاوت در این حد پس چی ... منتظر انواع علف زیر پاتون باشین ...;)
 
پنجاه درصد ضعف پردازنده ی گرافیکی رو نمیشه با API جبران کرد! برید نقدهای Mantle رو بخونید و ببینید که میزان بهبود کارایی و افزایش فریم ریت تو battlefield چقدر بوده! اونم فقط برای کارتهای قوی مثل 7870 به بالا! برای یه کارت گرافیک مثل 7790 که مشابهش توی اکسباکس استفاده شده ده درصد افزایش فریم ریت هم نبوده. یچیز دیگه اینه که سازندگان بازی به منابع سطح پایین کنسولها همین الانم دسترسی دارن در واقع دایرکت ۱۲ نمیتونه کار زیادی کنه برا اکسباکس. اما این برا دنیای PC چیز جدیدیه. مایکروسافت تصمیم گرفت تا تمرکزش رو بزاره رو کینکت واسه همین مجبور شد قیمت رو متعادل کنه و یه GPU ضعیفتر استفاده کنه حالا هم دیگه کار خاصی نمیتونه کنه. اگه به مرور بتونه از تمام قدرت اکسباکس وان استفاده کنه PS4 هم به همین مبنا پیش خواهد رفت پس این اختلاف همیشه اینقدر باقی خواد موند. یادتون باشه پردازنده های مورد استفاده در PS4 و اکسباکس وان هر دو از AMD با معماری بسیار مشابه هستند
 
عکس العمل برنامه نویس N@ughty Dog ICE Team در مورد DX12:
92593933237256852670.jpg
 
8-|...
نمیدونم این همه لج بازی برا چی هست !
آخه یک طرفدارای مثل شما عزیزان چقدر باید صبر کنه، شما که میگی 4 سال زمان برده که بخوان Dx 12 رو طراحی کنن ! قبول.
ولی خب مگر فرصت نداشتن یه کنسول نسل بعدی کامل و بدون مشکل و بدون آپدیت کردن و ارتقاء و و و و و و و و و ..........تحویل طرفدارا بدن ؟! اون هم بعد از این همه مدتی که مهندسان و معماران مایکرو داشتن روی این کنسول کار میکردن و تحقیقات انجام میدادن !
آره خُب راست میگین، شاید من اشتباه می کنم ! باز هم اشکالی نداره، ببینیم اون روز که این DX عرضه شد چقدر به وضعیت Xb1 بهبودی میبخشه (!)
اصلا قبول شما درست میگین، مایکروسافت باز هم به زمان و فرصت نیاز داره تا بتونه از نهایت قدرت کنسول نهایت بهره و استفاده رو ببره ! من دیگه حرفی ندارم.............

یک چیزی هست به اسم تعهد..!
ماکرو با دو قول گرافیکی داره همکاری میکنه برای ساخت DX12 و متعهد شدن که سال 2014 این قابلیت عرضه بشه و قبل از اون کسی حق انتشار بازی بر این پایه رو نداره حتی Epic با اون عظمت مجبور شده بازیهاش رو عقب بندازه تا به تعهد عمل کنه
اینها هم همه سیاست هست اون دو قول گرافیک یحتمل نتونستن کارتهای گرافیکشون رو که بر پایه dx12 هست زود به عرضه عمومی برسونن به خاطر همین هم تاخیر دادن

بعد حالا شما چرا اینقدر ناراحتین که XBOX ONE قابلیت DX12 رو داره..؟
 
والا دیگه موندم چی بگم...
یعنی اینکه باز هم حرفای خودتون رو میزنید خیلی جالبه ! من همه جرفهام رو در پُست های قبلی ـیم (!) گفتم.
فقط برای بار آخر میگم و تمام ! ضعف های یک GPU رو نمیشه با یک رابط گرافیکی و میان افزار (Dx 12) و دیگری به قول شما داشتن زمان حل کرد ! نمیشه آقا من اگر این رو به شماها توضیح بدم زبونم مودرمیاره...
====
منظور حرف شما میدونید چیه ؟!
شما دارید با این حرفهاتون می گید که همه مشکلات و ضعف های گرافیکی (حالا خیلی قسمت ها رو شامل میشن) رو با یه آپدیت نرم افزاری ( مثل Dx 12) و داشتن زمان و فرصت میتونن حل کنن ! :| نمیشه آقا نمیشه !
خیلی بهبود ببخشه میشه همون 10 درصد حالا میگیم 20 درصد، نه 70 80 90 و یا 100% ! نه از این خبرا نیست !
===
نمیدون واقعا از سر لج بازی دارید اینن حرف ها رو میزنید یا فقط برای اینکه بگذرونید، واقعا برام سوال شده !
چون سوء تفاهمی پیش نیاد، دوباره به طور خلاصه خدمت دوستان عرض میکنم که:
یه رابط گرافیکی مثل Dx 12 نمی تواند 100% وضعیت گرافیکی یک کنسول مثل X1 رو بهبود ببخشد ! خیلی تاثیر داشته باشه 10 الی 20 درصد ، نه....
این Api میخواد وضعیت PC Gaming رو بهبود ببخشه. شایدم زیر و رو کنه ! تاثیری که در این قسمت شامل میشه توصیف نشدنی هست ولی کنسول Xb1 ! خیر.
دیگه فکر نکنم جای حرفی باقی مونده باشه !
 
یه کارت مثل r9290x که تو اکثر بنچمارکها نمیتونه به 780ti برسه اما دارید میبینید که با api mantle اختلاف ایجاد شده پس مهمه
البته اینجا mantle vs dx11 شک نکنید dx12 بسیار بهتر از mantle ظاهر میشه و فراگیر تر هست
انویدیا هم برای همین داره به ابو اتیش میزنه .مسلما با پیاده سازی dx12 روی xbox one بطرز قابل توجهی اختلاف با ps4 کم میشه

Thief-Mantle-DirectX-Benchmarks-1080p.png

شما نباید افزایش فریم ریت کارت 290x رو در نظر بگیری که بیش از دوبرابر پردازنده ی گرافیکی موجود در اکسباکس وان قدرت داره. کارت گرافیک بسیار مشابه اکسباکس وان در این بنجمارک که گذاشتید 260x هستش که میبینید تفاوتش در حد صفره با Mantle و بدونش! در واقع دسترسی بع منابع سطح پایین پردازنده گرافیکی باعث میشه محدودیتی که پردازنده مرکزی ایجاد میکنه برا پردازنده های گرافیکی قوی برداشته بشه و تمامی بنچمارک ها نشون میدن که mantle کارایش برای کارتهای رده بالاس نه رده پایین. همونطور که برنامه نویس naugh*y dog عنوان کرده تو تویتر این low level access برا کنسول ها چیز جدیدی نیس ولی برای PC ها مهمه.
 
ضعف های یک GPU رو نمیشه با یک رابط گرافیکی و میان افزار (Dx 12) و دیگری به قول شما داشتن زمان حل کرد ! نمیشه آقا من اگر این رو به شماها توضیح بدم زبونم مودرمیاره...
اولا شما در جایگاهی نیستی که بخوای بگی یک API هیچ تاثیری رو سخت افزار نمیتونه بزاره دوما برای اثبات حرفت باید رفرنس بدی . مگرنه عمه منم میتونه بیاد بگه DX12 هیچ تاثیری روی XBOX ONE نداره

کسی نگفته با DX12 کنسول ماکرو سافت در حد یه R9290X میشه اما با توجه صحبتهای ماکرو میشه به این نتیجه رسید که تا حد زیادی اختلاف با PS4 کمتر میشه




http://forum.bazicenter.com/thread87043/

اها یادم نبود اینجا میگفتی ناتی داگ میخواد PS4 تبدیل کنه به 4WAY SLI 780TI :)) :lol:

کارت گرافیک بسیار مشابه اکسباکس وان در این بنجمارک که گذاشتید 260x هستش
OK .... :)
 
آخرین ویرایش:
مثکه بعضیا هنوز دوزاریشون نیوفتاده که جریان چیه.
dx12 قراره چیکار بکنه؟
1. دسترسی سطح پایین بده به سخت افزار که انویدیا گفته اجباری نیست اگه سازنده ای حس کرد احتیاج داره میتونه بره سر وقتش و استفاده کنه این قابلیت واسه همه کارتای dx11 شرکت انویدیا و معماری gcn شرکت amd و کارتای گرافیکی که قراره آینده بیان عرضه میشه.
2.از cpu overhead کم میکنه که این به قول انویدیا میوه رو میشه از همین الان چید هر کارت قدیمی که با dx12 سازگار باشه شامل همون gcn و dx11 های انویدیا منفعت میبره.
3.یه سری قابلیت جدید داره که احتیاج به سخت افزار جدید داره که هنوز کسی نمیدونه چیه و چه سخت افزاری نیاز داره ولی قابلیت سخت افزاریو نمیشه با قدرت خام جبران کرد مثل چی؟ مثلا کارت 4870x2 قدرت خامش 2.4 ترافلاپه ولی 5850 قدرت خامش 2 ترافلاپه اولی تا دایرکت 10.1 ساپورت داره دومی تا 11 حالا بازی اگه با دایرکت 11 ساخته بشه روی 10.1 اجرا نمیشه اگرم بخواد پورت بشه کیفیت کار میاد پایین.

حالا الان مایکرو داره میگه x1 فول از dx12 استفاده میکنه یعنی چی؟ یعنی اینکه 1. دسترسی سطح پایین به سخت افزار پیدا میکنه که خودش همین الان داره پس اینجا نباید زیاد تاثیر بگیره.
2.از cpu overhead کم میشه که این خودش تاثیر داره بستگی به بازی داره رو بازیایی که از cpu زیاد استفاده میشه تا 200 درصد بعضی بازیا فرق ایجاد میشه.
3. یه سری قابلیت سخت افزاری جدید داره که مال آیندس و تو همون کنفرانس dx12 یه سریاشو گفتن و اشاره شد بقیه چیزاشم بعدا میگن.
الانم که فیل اسپنسر داره میگه تاثیرش روی بازیای x1 خیلی زیاده پس نظر بقیه بی ارزشه هر چی هست میمونه تا تو عمل مشخص شه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or