DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
اصلا قضیه رزولوشن و فریم نیست شاید x1 اصلا از ps4 ضعیفتر باشه که تا حالا هم بوده و شواهد و مدارکش موجوده ولی اینکه x1 تا حالا api inefficient داشته و api اصلیش dx12 هست نمیشه زیر سوال برد بقیه چیزاشم که زمان ثابت میکنه منو شما و اون عربه یا پاکستانیه احسان راشید که الات تویتاشو خبر کرده بودی واسه این حرفا که بگن قضیه چیا هست کوچکتر از این حرفا هستن.
کلا این خبر واسه من بد بود چون خرید کارت گرافیک دوباره به حالت تعلیق در اومد.

- - -ویرایش - - -

Raja Koduri درباره dx12 گفته:
getting four generations of hardware ahead

Eric Mentzer از اینتلم درباره dx12 گفته
This is absolutely, I think, the most significant jump in technology in a long, long time
Meet the future of PC graphics: Microsoft reveals faster, console-like DirectX 12 | PCWorld
دقیقا ! :d دو خبر بالا رو که قرار دادی اگر خونده باشی، یکی از اونها از شرکت AMD هست و دیگری از شرکت Intel ! فقط هم در مورد تکنولوژی و سخت افزار بحث داشتن، تیتر خبر گویای همه چیز هست !
نمیدونم بعضی دوستان برا چی انقدر ساده از کنار این قضیه میگذرن، این یه خبر فوق العاده برای PC گیمر ها ب حساب میاد، ولی خُب مثل اینکه اینجا برعکس شده ! :d
@gartell
توضیح دادم دیگه ! :d به دلیل سخت افزار محدود و ثابت کنسول و محدود بودن دسترسی ها به ES Ram کنسول Xbox ONE و پهنای باند کم، اینکه بیشتر سازنده ها با قضیه Es Ram مشکل دارن، همین هست دیگه !
اگر این نیست پس خوشحال میشم قضیه فریم ریت کمتر و رزولیشن پایین تر بر روی Xb 1 رو بدونم !
 
دقیقا ! :d دو خبر بالا رو که قرار دادی اگر خونده باشی، یکی از اونها از شرکت AMD هست و دیگری از شرکت Intel ! فقط هم در مورد تکنولوژی و سخت افزار بحث داشتن، تیتر خبر گویای همه چیز هست !
نمیدونم بعضی دوستان برا چی انقدر ساده از کنار این قضیه میگذرن، این یه خبر فوق العاده برای PC گیمر ها ب حساب میاد، ولی خُب مثل اینکه اینجا برعکس شده ! :d
@gartell
توضیح دادم دیگه ! :d به دلیل سخت افزار محدود و ثابت کنسول و محدود بودن دسترسی ها به ES Ram کنسول Xbox ONE و پهنای باند کم، اینکه بیشتر سازنده ها با قضیه Es Ram مشکل دارن، همین هست دیگه !
اگر این نیست پس خوشحال میشم قضیه فریم ریت کمتر و رزولیشن پایین تر بر روی Xb 1 رو بدونم !

دسترسی ها به ES Ram کنسول Xbox ONE و پهنای باند کم

پهنای باند x1 کم نیست چون esram با ddr3 موازی با هم کار میکنن یعنی پهنای باندشون با هم جمع میشه مشکل یکی حجم کمه esram هستش یکی موازی کردن این دوتا حافظه با هم برای فریم بافر که باید به شیوه های جدید رندرویر براشون نوشته بشه مثلا تو همین عکس بالای تصویر نگا کن فورزا 5 روی x1 فقط از یکی از ویزگیهای dx12 استفاده میکرده که نوشته bundles make rendering nearly free برای همین تونسته 1080 روی 60 قفل بشه با آبجکت و کامرا موشن بلور که تو esram جا شده هر چقدرم بگیم گرافیکش پایین باشه پس این نشون میده x1 قدرت fill rate کردن اون رزولوشن تو 60 فریمو داره با اومدن dx12 سازنده ها میرن سمت انجینای dx12 اونوقت مشکل الانشون با x1 حل میشه.

اگر داری این حرف هارو بر اساس اون خبری که گذاشتی قفل شد میزنی بزار یه چیزی بهت بگم این thuway که خودش اینسایدر میدونه سوژه ترول من و چند نفر دیگه هست تو توییتر و برو توییت هاشو بخون به عقل این بابا شک میکنی ،یه گاف هایی میده درجه یک
biggrin1.gif


اینم یه عکس از آقای احسان راشید که علاقه زیادی به خود نمایی داره و الان به خاطر حرفای ضد مایکروسافتی مورد توجه سونی فنا قرار گرفته ولی کلا توجه به این آدم به پرستیژ سونی فنا صدمه میزنه.

37509860028964040886.jpg
 
آخرین ویرایش:
پهنای باند x1 کم نیست چون esram با ddr3 موازی با هم کار میکنن یعنی پهنای باندشون با هم جمع میشه مشکل حجم کمه esram هستش که باید به شیوه های جدید رندر بشه مثلا تو همین عکس بالای تصویر نگا کن فورزا 5 روی x1 فقط از یکی از ویزگیهای dx12 استفاده میکرده که نوشته bundles make rendering nearly free برای همین تونسته 1080 روی 60 قفل بشه تو esram جا شده با اومدن dx12 سازنده ها میرن سمت انجینای dx12 اونوقت مشکل الان با x1 حل میشه.

اینم یه عکس از آقای احسان راشثید که علباقه زیادی به خود نمایی داره و الان به خاطر حرفای ضد مایکروسافتی مورد توجه سونی فنا قرار گرفته ولی کلا توجه به این آدم به پرستیژ سونی فنا صدمه میزنه.

37509860028964040886.jpg
اشتباه !
آخه مرد حسابی (!) این تصویری که بالا میبینی اولا اصلا در منبع خبر نبوده و اینجا تزئینی قرار گرفته ! این تصویر مربوط به مراسم GDC است نه منبع خبر !
دوما ! شما که اینقدر میگی تصویر بالا رو نیگاه کن، چطور اون کلمه Port به اون گندگی رو ندیدی ؟! :-/
dd7b9a-1395486475.jpg
این بازی بر روی XB1 اجرا نشده بود، بر روی PC پورت کرده بودند !
همین خروجی کوچیکی که گرفتن برای PC از این بازی براشون 4 ماه زمان برده ! مثل اینکه این قسمت ها رو یادت رفته بود ! تازه من یه جایی خونده بودم که این بازی بر روی PC با یک کارت Titan Black اجرا شده...
====
بعدشم نمیدونم قضیه چیه، اینقدر شما گیر دادی به این آقا ! :-/ حالا این تصاویر و ترول ها بماند ! ..
چیزی که مهمه این آقا یک Insider شناخته شده در این صنعت هست ! حالا میخواد شبیه گالوم باشه، یا هر کس دیگه ای ....
 
نمی خوام دوستانی که Xbox ONE دارند رو ناامید کنم ولی این خبر فقط برای PC Gamer هاست ! :d خود خبر هم اصلا و ابدا نامی از کنسول ها نبرده و فقط فقط فقط برای PC گیمرها ، اصلا هم ربطی که کنسول های بازی نداره (!) یعنی سایتی که این خبر رو قرار داده بیشتر در مورد تکنولوژی ها و اخبار بروز فناوری فعالیت داره تا بخواد در مورد بازی بحث داشته باشه...
سطح دسترسی پایین از لحاظ سخت افزاری اون هم توسط یک میان افزار (همین Dx 12) فقط فقط به طراحان و بازیسازن در رابطه با PC Gaming اطلاق داره و PC گیمر ها باید حسابی خوشحال باشند..کنسول ها به دلیل داشتن سخت افزار ثابت و دریافت اطلاعات و پردازش موازی اصلا از چنین میان افزاری نهایت بهره را نخواهند بُرد !
اینقدر سر X1 حرص می خوری آخرش کار دست خودت ندی! ای شیطون، نکنه سونی ارث پدرته و ما خبر نداریم!؟ :d یا نکنه خدای نکرده با مایکروسافت پدرکشتگی داری!!
 
توضیح دادم دیگه ! :d به دلیل سخت افزار محدود و ثابت کنسول و محدود بودن دسترسی ها به ES Ram کنسول Xbox ONE و پهنای باند کم، اینکه بیشتر سازنده ها با قضیه Es Ram مشکل دارن، همین هست دیگه !
اگر این نیست پس خوشحال میشم قضیه فریم ریت کمتر و رزولیشن پایین تر بر روی Xb 1 رو بدونم !

شما اصلا خودت متوجه هستی چی میگی ؟! مگه کنسول دقیقا با معماری حال حاضر ساخته میشه ؟ طراحیه x1 دقیقا رو به Hیندس همون اینده ای که قراره dx12 روش بیاد همون اینده ای که شرکتهایی مثل ibm و ... میخوان انجامش بدن .

خیلی خوبه که به همین راحتی سر یه فریم و رزولوشن داری تصمیم میگیری پس الان forza با 1080 و 60 فریم اجرا میشه چی ؟ طرز پستتون خیلی ابjدایی هست چون نمیدونی اصلا چی به چیه ! وقتی دوکیت های نهایی تا همین اواخv در دست بازی سازها نیست پس بازیساز نمیتونه انجین بازیشون را با سخت افزار مچ کنن . ولی طبق بیانه های اخیر مایکرو دوکیت های نهایی دست بازیسازها رسیده که اتفاقا چند بازی ساز هم راضی هستند و دست بازیسازها را بسیار بازتر کرده و مکلی از بابت esram و . نیست دوم اینکه مایکرو خودش گفته اپدیت dx12 دست بازیسازها را بسیار بیشتر باز میکنه روی x1 همون چیزی که میگی تاثیر زیاد نداره . خود مایکرو که دیروز گفته با esram کارهای شگفت انگیزی میشه انجام داد حالا چطورکه مشکل دارن ! شما یکم صبر کن ببین حرف کی راسته ؟!


اصلا واقعا یه عده جالب اینجا هستند که حتی نمیخوان قبول کنن محصول خود مایکرو روی محصول خودش بهتر جواب میده ! :) مایکرو اونقدر ابله تشوریف داره !
ورژن جدید از فنبازی بعد از نوروز 93 اختراع شده تو بازی سنتر ;;)
 
اینقدر سر X1 حرص می خوری آخرش کار دست خودت ندی! ای شیطون، نکنه سونی ارث پدرته و ما خبر نداریم!؟ :d یا نکنه خدای نکرده با مایکروسافت پدرکشتگی داری!!
لازم نکرده شما نگران باشی ! :)
بنده نمیام هر خبری که مربوط به همایش GDC هست رو در یک خبر مجزا و جداگانه قرار بدم، اگر اینطور که شما میگی بود تا الان برای هر یک از معرفی های Sony و یا مصاحبه ها و کنفرانس هاش یک تاپیک جداگانه میزدم تا شما بیشتر آشنا بشی، پس نمیخواد الکی نگران باشی !

عکس تزئینی باشه یا نباشه بالاخرا مال مراسم dx12 هست یا نه؟ بعدش انگلیسیت که باید خوب باشه چی نوشته؟ نمیبینی نوتشه بعضی ویژگیهایی که الان روی x1 هست با اون خط آخر که نوشته اینها روی x1 قرار خواهد گرفت



نکنه خودشی :))
به همین راحتی بحث رو پیچوندی دیگه، دست مریزاد ! :)
 
اشتباه !
آخه مرد حسابی (!) این تصویری که بالا میبینی اولا اصلا در منبع خبر نبوده و اینجا تزئینی قرار گرفته ! این تصویر مربوط به مراسم GDC است نه منبع خبر !
دوما ! شما که اینقدر میگی تصویر بالا رو نیگاه کن، چطور اون کلمه Port به اون گندگی رو ندیدی ؟! :-/
dd7b9a-1395486475.jpg
این بازی بر روی XB1 اجرا نشده بود، بر روی PC پورت کرده بودند !
همین خروجی کوچیکی که گرفتن برای PC از این بازی براشون 4 ماه زمان برده ! مثل اینکه این قسمت ها رو یادت رفته بود ! تازه من یه جایی خونده بودم که این بازی بر روی PC با یک کارت Titan Black اجرا شده...
====
بعدشم نمیدونم قضیه چیه، اینقدر شما گیر دادی به این آقا ! :-/ حالا این تصاویر و ترول ها بماند ! ..
چیزی که مهمه این آقا یک Insider شناخته شده در این صنعت هست ! حالا میخواد شبیه گالوم باشه، یا هر کس دیگه ای ....

مرد حسابی (!!!؟؟؟) تو توی اون نوشته کلمه پورتو فقط دیدی بقیه نوشته های عکسو ندیدی یا نخواستی ببینی؟ عکسه رسمی واسه معرفی dx12 هست داره درباره ویژگیای dx12 حرف میزنه نمیبینی چیا توش نوشته اون خط آخرشو نمیبینی؟ یا میترسی ببینی؟

بعدشم نمیدونم قضیه چیه، اینقدر شما گیر دادی به این آقا ! :-/ حالا این تصاویر و ترول ها بماند ! ..
چیزی که مهمه این آقا یک Insider شناخته شده در این صنعت هست ! حالا میخواد شبیه گالوم باشه، یا هر کس دیگه ای ....

نکنه خودشی؟ :))
 
آخرین ویرایش:
من نمیدونم اینهمه بحث الکی برای چیه! فیل اسپنسر خیلی شیک و مجلسی جواب داده:

https://twitter.com/XboxP3/statuses/446873135594225664

d962df-1395496200.jpg


از واژه Impact هم استفاده کرده یعنی اینکه تاثیر شدیدی داره! واثرش رو هم به استفاده از DX12 موقع ساخت بازی مربوط کرده یعنی اینکه به کد نویسی خاصی هم احتیاج هست که فعلا در دسترس نیست و ... خیلی روشن هم گفته که همین الان بعضی قابلیتهای DX12 روی XO هست و داره استفاده میشه ولی به صورت کامل وقتی DX12 بیاد از همه قابلیتها پشتیبانی میشه ، که اگه آدم یکم منطق داشته باشه و از سر فقط برای حفظ تعادل بدن نخواد استفاده کنه میفهمه که اگه منظور فقط قابلیت برنامه نویسی در سطح پایین بود که اصلا دلیلی برای اومدن DX12 و تاثیر گذاشتنش روی بازیهای Xbox one نبود پس حتما قابلیتهای فراتری وجود داره که احتیاج به پشتیبانی سخت افزاری داره و در آینده با اومدن DX12 و مدرن شدن انجین بازیها قابل استفاده خواهد شد .
 
آخرین ویرایش:
لازم نکرده شما نگران باشی ! :)
بنده نمیام هر خبری که مربوط به همایش GDC هست رو در یک خبر مجزا و جداگانه قرار بدم، اگر اینطور که شما میگی بود تا الان برای هر یک از معرفی های Sony و یا مصاحبه ها و کنفرانس هاش یک تاپیک جداگانه میزدم تا شما بیشتر آشنا بشی، پس نمیخواد الکی نگران باشی !
به همین راحتی بحث رو پیچوندی دیگه، دست مریزاد ! :)

حسین جان اینطور که میگی نیست دوست عزیزم api جدید خیلی بیشتر از چیزی که فکر میکنی روی عملکرد کارایی xbox one تاثیر داره (البته طرفدارای xbox هم باید منطقی باشن api جدید قرار نیست براشون شقالقمر کنه اما مطمئنا فاصله با ps4 بسیار ناچیز میشه ) مخصوصا تو بازیهای مولتی پلتفروم چون پای PC هم وسط هست وضعیت به نفع ماکرو هست طراحان بازی روی این API جدید حسابی کار میکنن .تو بازیهای انحصاری XBOX ONE هم که دیگه خیلی خیلی وضعیت بهتر میشه


حقیقت امر اینه در نسل گذشته برخی کنسول گیمرها پلتفروم PC تمام شده میدونستن . اما در طی 8-7 سال گذشته رقابت و مباحث تخصصی معماریهای تراشه های گرفیکی و در کنارش PC GAMING بشدت بالا گرفت . از طرفی انویدیا هیچ سودی رو کنسولهای این نسل نداره و مطمئن باشید تو اختلاف گرافیکی بازیهایی که تحت حمایش هستن مخصوصا با این API جدید سنگ تموم میزاره . حتی ممکنه تولید سری جدید تراشه های گرافیکی کند تر کنه و بیشتر طراحان بازی مورد حمایت خودش قرار بده که همینطور هم هست

درکل نسل طلایی PC GAMING شروع شده و با وجود این API جدید و دسترسی سطح پایین به سخت افزار باز هم اختلاف بین PC و کنسولها هنوز نیومده کیلومتری میشه

در این نسل ترکیب کنسول + PC HIGH END شدیدا توصیه میشه

من فقط متعجبم وقتی قویترین تراشه انویدیا GM210 رو نود 20 با اون قدرت وحشتناک عرضه بشه با وجود این API جدید احتمالا پرفورمنس سر به فلک میکشه :d CPU های 14 نانومتری اینتل DDR4 ساپورت تو راه هستن دیگه چه شود :x
 
آخرین ویرایش:
در این نسل ترکیب کنسول + PC HIGH END شدیدا توصیه میشه

دقیقا

من فقط متعجبم وقتی قویترین تراشه انویدیا GM210 رو نود 20 با اون قدرت وحشتناک عرضه بشه با وجود این API جدید احتمالا پرفورمنس سر به فلک میکشه :d CPU های 14 نانومتری اینتل DDR4 ساپورت تو راه هستن دیگه چه شود

من فکر میکنم PC Gaming داره به سرعت میره سمت اجرای بازیهای نسل بعدی تو رزولوشنهای 4K و با فریم ریتهای مطلوب به قول معروف ارائه یه گیمینگ لوکس یعنی همون چیزی که جذابیت PC گیمینگ های اند هست ولی در کنارش کنسول میتونه برای کسایی که بودجه زیادی ندارن کیفیت قابل قبولی رو تو رزولوشن 720 تا 1080 روی فریم ریت 30 مدتها ارائه بده مخصوصا اگر ویژگیهای مورد نیاز DX12 به صورت سخت افزاری داخلش جاسازی شده باشه.
 
چی بگم الان من به تو؟ :| غیب گو؟ سق سیاه ؟:d
خوب ربطی به غیب گویی نداره به نظر من ماکرو میخواد به سه هدف برسه یکی اوردن DX12 رو وان دومی بالا کشیدن ویندوز 8 و احتمالا 9 و سوم که زیاد به ماکرو ربطی نداره پر کردن جیب Nvidia و AMD

من موندم این بحثا چیه که دوستان الکی را میندازن خود ماکرو اومده گفته این جور بعد دوباره یسری حرف پیشمیاد و میگیم که نه اینجور نخواهد شد هنوز چیزی ازش ندیدیم بزارید اگه اومد و اونجوری که ماکرو گفته بود نشد خراب بشیم دوباره سر ماکرو
 
آخرین ویرایش:
نگفتند DX SDK کی قراره عرضه بشه و روی چه ویندوزی ؟

بتاش امسال دست سازنده های قرار میگیره ولی بازیاشو حالا حالا انتظار نداشته باشین حداقل تا سال دیگه همین موقع هیچ بازی ای برا pc با dx12 نمیاد من میگم خیلی خوش بین باشیم witcher 3 اولیشه.

یه خبر خوب برای طرفدارای x1
[h=1]Xbox One Japanese Exclusive is “From an Awesome Studio;” Something “Never Seen Before” to Be Shown at TGS[/h]
Xbox One Japanese Exclusive is “From an Awesome Studio;” Something “Never Seen Before” to Be Shown at TGS | DualShockers
 
بتاش امسال دست سازنده های قرار میگیره ولی بازیاشو حالا حالا انتظار نداشته باشین حداقل تا سال دیگه همین موقع هیچ بازی ای برا pc با dx12 نمیاد من میگم خیلی خوش بین باشیم witcher 3 اولیشه.

امسال بودنشو که می دونم ، تاریخ دقیقی ندادند ؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or