DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
مگه واقعا قراره طبق اون مقاله کارایی سخت افزار 2برابر بشه که هر کس همچین حرفی زده شعری بیش نسروده.این مطلب بیشتر توضیحی ساده داده که DX12 همواره بیشتر در خدمت رابط بین سخت افزار و بازی انجام وظیفه میکرده بدین معنی که اجازه افزایش بهره وری رو در عملکردش میده نه از لحاظ فیزیکی CPU/GPU رو تغییر بده.خب وقتی میگه ما هنوز در عمل صحت این ادعاها رو ندیدیم بحث این دوستان بر سر این موضوع آب در هاون کوبیدنه و طرف ختم کلام کرده.والا گمون نکنم بین ما کاربرهای ساده کسی وجود داشته باشه که اطلاعاتش در حد یه برنامه نویس فوق حرفه ای بالا باشه و حالا بیاییم یه چند تا مقاله انگلیسی رو ترجمه کنیم کار شاقی انجام ندادیم.

من این مطلبو گذاشتم تا بگم خود توسعه دهنده ها هم از افزایش کارائیش خبر ندارن که چقدر واقعا بالا میره"حالا ما کاربرها اینجا داریم برای درصد افزایشی DX12 "تعیین تکلیف میکنیم.

خیلی جالبه چیزی رو که مایکروسافت با سخت افزار XB ONEش نتونسته بدست بیاره میخواد با نرم افزار بهش برسه:))
بمونید تا کل کوه یخ توی XBOX ONE پیدا شه!
:d

توسعه دهنده هایی که تحت امر مایکروسافت نیستند اگه این 200% افزایش کارایی رو روی XB ONE بوسیله DX12 تائید کنند من یکی از مدیریت میخوام تا 1ماه منو بن کنه

لابد مایکروسافت هم غول نرمفزرای نیست و اصلا به عقلش نمی رسه که چی درست کرده و فقط دو سه تا قطعه انداخته تو یه جعبه و فقط به فکر پول در اوردنه و تو هم خودت DX 12 رو طراحی کردی که اینقدر مطمئن حرف میزنی و حتی حرف اسپنسر رو قبول نداری (که به زبون ساده برای کسایی مثل تو گفته که فرقش مثل فرق اوایل نسل X360 با اواخرش هست)

استفاده از آرایه های ادبی در این مقاله ( مثلا) خیلی زیاده ، طرف یجا میگه من ندیدم یجا دیگه میگه نمیشه(خیلی جالبه که اینقدر از پارادکس استفاه کرده)
نگران نباش اینجا اینقدر از مدیرایی مثل تو هستن که اگه سوپر ترولر هم بشی بازم قربون صدقت میرن!!
 
XBO is very low on overhead. Overhead is not the problem. It is that the XBO isn't splitting DX tasks across the 8 cores
مشکل dx که الان روی x1 هست cpu overhead نیست اینه که dx فقط با یه هسته کار میکنه

I think it'll make it easier to have games run at higher resolution and have more objects on screen at once
با اومدن dx12 رو x1 همزمان رزولوشن و جزئیات با هم میره بالا.

DirectX 12 could end Xbox One resolution woes, suggests Stardock CEO - VideoGamer.com
 
Brad Wardell می گوید
اگر به معماری کنسول XBOX ONE درست نگاه کنیم خواهیم دید از 8 هسته اصلی CPU تنها یک هسته در اختیار DirectX 11 است اما در حالت DirectX 12 تمامی 8 هسته می تواند از توانایی های DirectX استفاده کند​
سوال من اینه که اگه تا الان از یک هسته استفاده میکرده و از این به بعد بخواد از هر هشت هسته استفاده کنه باید تغییرات وحشتناکی تو گرافیک بازیهاش ببینیم :d ولی فکر نمی کنم اینجوری باشه و بزرگنمایی کرده! باز باید صبر کرد و دید
 
سوال من اینه که اگه تا الان از یک هسته استفاده میکرده و از این به بعد بخواد از هر هشت هسته استفاده کنه باید تغییرات وحشتناکی تو گرافیک بازیهاش ببینیم :d ولی فکر نمی کنم اینجوری باشه و بزرگنمایی کرده! باز باید صبر کرد و دید

ویرایش :منتظر halo باش!
 
آخرین ویرایش:
البته کار اصلی دایرکت ایکس در رابطه با کارت گرافیکه.
رابط نرم افزاری بین کارت گرافیک و گیم یا هر چیزی که از کارت گرافیک استفاده می کنه (البته با وساطت درایور کارت)
یکی از ویژگیهای این ورژن اینه که اون بخش از گیم که به پردازش پردازنده نیاز داره در این ورژن بهینه شده در حد جهش
 
[h=1]AMD & Microsoft Game Developer Day[/h]
61325012301325350322.png
88460873039967397461.jpg



روز 2 ماه ژوئن ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر به وقت اروپای مرکزی ، محل برگزاری : استکهلم سوئد

برنامه:

09.25-09.30 – Welcome and agenda: Kevin Strange, AMD
09.30-10.00 – GCN Performance ftw: Stephan Hodes, AMD
10.00-10.30 – TressFX: The Fast and the Furry Nick Thibieroz, AMD
10.30-11.00 – Xbox Indie Scene 2014: Mike Froggatt, Microsoft
11.00-11.15 – Break
11.15-12.00 – Introduction to DirectX 12: Ivan Nevraev, Microsoft
12.00-12.30 – D3D 12: “The future is so bright you gotta wear shades”: Dave Oldcorn, AMD
12.30-14.00 – Lunch break
14.00-14.45 – Rendering Battlefield 4 with Mantle (includes demo): Johan Andersson, Frostbite
14.45-15.30 – Inside XBox One: Martin Fuller, Microsoft
15.30-16.00 – Coffee break
16.00-16.45 – Low-level Shader Optimization for Next-Gen and DirectX 11: Emil Persson, Avalanche
16.45-17.30 – Holy Smoke! Faster Particle Rendering using DirectCompute Gareth Thomas, AMD
17.30-20.00 – Drinks reception - mingle


https://www.eventbrite.com/e/amd-microsoft-game-developer-day-tickets-11172787107
 
من ویدیو رو دیدم..بازی گرافیک خیلی بالایی داشت فقط تو صحنه هایی که ضبط شده درگیری وجود نداشت که بشه نظر قطعی رو گرافیک بازی داد..کاراکتر از محیط ها بدون این که اتفاق خاصی بی افته همش در حال عبور بود.

من این پستو الان دیدم هر چند نظر عجیب غریبیه ولی به هر حال...

قبل از دیدن ویدئو:
خطر لو رفتن داستان بازی وجود داره اگر میخواین خودتون بازی رو تجربه کنید این ویدئو رو نبینید.

حجم 14 مگ فرمت mp4 رزولوشن 640x360

Ryse Gameplay

[video=aparat;jXRI7]http://www.aparat.com/v/jXRI7[/video]

عکسهای همین ویدئو:
57742524165521710655.jpg
65481343068190429364.jpg
50977696682531878702.jpg
51340155723905784807.jpg
74822773015930173754.jpg
63624433693948485715.jpg
92483519423988004316.jpg
27287527458830057154.jpg
23898420539951607654.jpg
88724668316892984187.jpg
15991099465320459169.jpg
20748096591454575725.jpg
 
من این پستو الان دیدم هر چند نظر عجیب غریبیه ولی به هر حال...

قبل از دیدن ویدئو:
خطر لو رفتن داستان بازی وجود داره اگر میخواین خودتون بازی رو تجربه کنید این ویدئو رو نبینید.

حجم 14 مگ فرمت mp4 رزولوشن 640x360

Ryse Gameplay

[video=aparat;jXRI7]http://www.aparat.com/v/jXRI7[/video]

عکسهای همین ویدئو:

این ویدئو رو با چه دستگاهی ظبط کردی؟
 
DirectX 12 Might Not Have A Big Effect On Xbox One, Mostly Targeted For PC: Flying Wild Hog GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog

طراح ارشد Shadow Warrior و کارگردان بازی در مورد DX 12 و تاثیرش :
Krzysztof Narkowicz stated that, “It’s targeted at lowering draw call overhead on PC, which isn’t such a big issue on Xbox One, as some low level access is already available there. On the other hand having one API across multiple platforms decreases development time”. This indicates that DX 12 will have more impact on PC compared to the Xbox One but in the end development time [and probably costs] will be brought down across the two platforms.
The situation can be compared to AMD’s Mantle who are also solving the same issue of allowing developers to program PC games close to the metal similar to console games development. There is a reason why Mantle may not be available for PS4 and Xbox One since they already have low level API access.


 

مصاحبه جالبی انجام داده .

در ابتدا گفته که DirectX 12 دسترسی Low-Level برای برنامه نویسی به سازنده ها میده که باعث میشه مشکل سربار و Overhead ها که بخشی از کارایی CPU به خودشون اختصاص میدن تا حد زیادی از بین بره ( به همین دلیل توسعه دهنده ها بر روی PC به مانند کنسول میتونن از حداکثر پتانسیل سخت افزار استفاده کنن ) بعد گفته این قابلیت بیش از همه برای پلتفرم PC کارسازه و یک موضوع جدید و پیشرفته بر روی XBOX ONE خلق نمیکنه چون پیش از این هم به واسطه تکنولوژی Mantle در GPU کنسول XBOX ONE شاهد این دسترسی Low-Level بودیم .

در آخر هم گفته سخت افزار XBOX ONE خیلی شبیه به PS4 هستش و این کنسول از رابط های برنامه نویسی و APIهایی نظیر DirectX استفاده می کنه که باعث میشه پروسه ساخت بازی راحت و آسان باشه .
 
برای بار صدم فیل اسپنسر درباره دایرکت دوازده گفته:

67699968294782960125.jpg



دایرکت ایکس دوازده اثر خیلی زیادی روی بازیای ایکس وان که با دایرکت دوازده نوشته شده باشن داره بعضی ویژگیهای دایرکت ایکس دوازده الان روی ایکس باکس وان هست ولی فول دایرکت ایکس دوازده میاد.
 
از منظق فن های ماکرو !! از فنای ماکرو بیش از این هم نمیشه انتظار داشت !
باشه از این به بعد خواستیم بدونیم تاثیر DX12 رو X1 چقدره از یوشیدا می پرسیم :lol:. این با منطق شما سونی فن فوق منطقی که مرز های منطق رو در هم شکستی جور در میاد؟:lol:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or