Dragon Age 3: نه از بازی The Witcher 3 می‌ترسیم و نه از Dark Souls II.

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
dragonage3teaser1.jpg


درود.


با معرفی شدن بازی Dragon Age 3 از سوی Bioware، بازار سبک RPG بازها داغ‌تر از همیشه شد. سه عنوان و سه سازنده‌ای که هر یک در گوشه‌ای از جهان می‌کوشند تا بهترین کارشان را روانه بازار کنند. همانطور که مطلع هستید دو عنوان بسیار مهم در این سبک یعنی The Witcher 3 و Dark Souls II' نیز در حال ساخت هستند، حال با این تفاسیل شرکت Bioware این دو عنوان را رقیب می‌داند؟ در همین راستا از این استودیو اقای Blair Brown در فروم رسمی بازی اذعان کرد: "نه از بازی The Witcher 3 می‌ترسیم و نه از Dark Souls II" وی در ادامه بیان کرد شرکت EA به این بازی اعتماد کامل دارد و از روند آن نیز بسیار خرسند و هیجان زده می‌باشند.

وی در پاسخ به سوال یکی از طرفدارن که در مورد این که بازی‌های The Witcher 3 و Dark Souls II هر دو نشان داده شدند و بسیار هم عالی بودند چه اقداماتی را در بال این بازی‌ها انجام خواهید داد، این گونه پاسخ داد.

"این بازی با نام Dragon Age 3 به فروش می‌رسد، و نه مثل دیگران که می‌گویند، هی اینور را ببینید، عنوان ما هم مثل برخی از بازی‌ها شده است. این بازی اینقدر قوی هست که به تنهایی ایستادگی کند.

وی در ادادمه نیز در مورد اطلاعات جدید از بازی بیان کرد، تصمیم با خودمان است که کی اطلاعات جدید را پیرامون بازی بدهیم، هنوز وقتش نرسیده است منتظر زمان عالی هستیم که هوش از سر همگان برداریم.

gamechup
 
اتمسفر یکی از عوامل تاثیرگذار در بازیه؟!!! دوست عزیز بازی یعنی اتمسفرش و هم ارز و در یک سطح هستن... کل گیم‌پلی و صدا و داستان و گرافیک و .... رو در یک کلمه خلاصه میشه، اونم‌ اتمسفر! بازی چیزی هست که بازی میکنیم. اتمسفر جیزی هست که در طول بازی تشکیل میشه. شما نمیتونی موسیقی رو بازی کنی، ولی همین موسیقی بخشی از اتمسفر هست.
بنده به هیچ وجه با این حرف موافق نیستم که اتمسفر و بازی یه چیز هستن و اتمسفر مجموعه ای از قسمتهای دیگست!!!
میتونین توضیح بدین چجوری گیم پلی یه بازی تو اتمسفرش خلاصه میشه؟؟؟
اگه اینجوریه چطور یه بازی مثل استاکر که گیم پلی نسبتا ضعیفی داشت و گرافیکش هم آنچنانی خفن نبود و داستانش هم در حد متوسطی بود میاد اکثر جوایز بهترین اتمسفر اون سال رو درو میکنه؟؟؟
یا مثلا اتمسفر تو یه بازی مثل Civilization رو چجوری تعریف میکنین؟؟؟
نه دوست عزیز همه اینا که گفتین شاید به گیرا بودن اتمسفر کمک کنند ولی به تنهایی چیزی کاملا جدا از هم هستن!!!
 
آخرین ویرایش:
نه دوست عزیز همه اینا که گفتین شاید به گیرا بودن اتمسفر کمک کنند ولی به تنهایی چیزی کاملا جدا از هم هستن!!!

اتفاقا چیزی نیستند که کمک کنند بلکه کاملا مرتبط به هم و بهتر بخوام بگم پیوند خورده به همند مثلا :

Amnesia TDD
این بازی رو اگه صداگذاریش رو بگیری 50 درصد ترسناک بودنش از بین میره
اگه مکانیزم های گیم پلیش رو ازش حذف کنی (روشنایی و احتیاج به نور ) بازم همین طور ترسناک بودنش ازش حذف میشه
یا اگه نورپردازی یا گرافیکش به این شکل نباشه بازم دخیله

یا یکی از بهترین نمونه های این نسل همین Ds یا نمونه دیگه M2033
ds با صداگذاری و موزیک فوق العادش و گرافیک و جو مردشه که باعث شده اون اتمسفر به وجود بیاد و خیلی عوامل دیگه

به طور کلی منظورم اینه که اصلا تا وقتی این جزئیات و موارد به خوبی پیاده نشند در کنار هم اون اتمسفر اصلا به وجود نمیاد که بخواد قابل لمس باشه تو بازی
 
گه اینجوریه چطور یه بازی مثل استالکر که گیم پلی نسبتا ضعیفی داشت و گرافیکش هم آنچنانی خفن نبود و داستانش هم در حد متوسطی بود میاد اکثر جوایز بهترین اتمسفر اون سال رو درو میکنه؟؟؟
کاری به بحثتون ندارم حرفت رو هم کاملا قبول دارم این دوستمون میخواد با پیچیده کردن یه موضوع ساده رو حرفش وایسه که کاملا اشتباه هست! ولی خدا وکیلی یه کم انصاف گیم پلی استالکر چش بود؟! نمی خوام زیاد وارد جزئیات بشم ولی در کل استالکر یه FPS بود که با کمک یه سری از المان های RPG گیمر تو دنیای مرده چرنوبیل قرار میداد تا زنده بمونه هیچ قسمتی از گیم پلی بازی غیر استاندارد نبود! گرافیک هم که انصافا زمان خودش خیلی خوب بود مشکل استالکر این بود که به شدت سلیقه ای بود مخاطب خاص خودشو داشت اگه میتونستی باهاش ارتباط برقرار کنی معتادش میشدی:d
 
آخرین ویرایش:
abtinhitodie
من میگم جمله سوالی بود باز میگین تهمت :دی واقعا در نوع خودش جالبه. انگااری اجیر شدین که ثابت کنین تهمتی در کار بوده و راه برگشتی هم نیست :دی دوست عزیز اون کلمه‌ای هم به کار میری رو درست نیست هر جایی استفاده کنی. اون یک واژه کلی هست که اگر چندین صفت و حالت یکجا جمع بشن اون وضعیت رو تشکیل میدن. نمیخوام این بحث الکی رو ادامه بدم ولی سعی کنین با دقت بیشتری از کلمات استفاده کنین و با دیدن یکی از شاخصه‌خای یک کلمه، کل کلمه رو نسبت ندین! اون از تهمت اینم از مازوخیستی بودن!
مسئله بعد اینکه نمیدونم شما چه تعریفی از دانش دارین، ولی اگر دانش کم باشه میزان درک انسان‌ها از محیط اطراف کم هست. هر چقدر دانش گسترده‌تر بشه، جهان‌بینی هر شخص هم کامل‌تر میشه. در مورد بازی هم همین صدق میکنه، هر چقدر به چیزهایی که میبینی اشراف داشته باشی، راحت‌تر و کامل‌تر درکشون میکنی. متاسفانه یا خوشبختانه این یک اصل هست و اون دوستانی مثل شما که فکر میکنن این نشان از خود بزرگ بینی و خود برتر بینی هست، در اشتباهن. اون روحیات و تجربیاتی هم که میگین زیر مجموعه دانش هستن.
ممنونم از جوابی که دادین ولی نمیدونم چرا به اون ابعاد هنریش اشاره نکردین. مثل طراحی محیط‌ها، طراحی سلاح‌ها و ... اون یکهویی عوض شدن جو بازی رو هم که بردین تو قسمت اشکالات :دی مثلا وقتی از Sen's Fortes به Anor Londo نقل مکان میکنی یکی از بهترین‌ صحنه‌هاییبود که توی عمرم دیده بودم و مصداق جمله "در پس تاریکی روشنایی هست" بود واسم.
احتمالا این کامبت سیستم بیظیر همونیه که خیلی شبیه WoW هست؟
گیچ شدن به قول شما و سردرگم بودن به قول من باز در راستای جو بازی هست و هیچ تناقضی با بازی نداره. مشکل اینجاست که شما فکر میکنین اینکه توی DS سردرگم هستین یعنی اشکال و چون توی DA این حس سردرگمی وجود نداره و مخاطب سریع همه چیز رو میفهمه، این دلیل برتریش محسوب میشه.
به من ثابت کنین که چرا شخصیت‌پردازی Dragon Age بهتره؟ اینکه تعداد دیالوگ‌ها زیاده باعث شده به همچین نتیجه‌ای برسین؟ هر چند میدونم منظور شما از شخصیت‌پردازی یه چیز دیگست، چون اگر به مفهوم واقعی شخصیت پردازی برسیم، شخصیت‌های دارک سولز برای دارک سولز مناسبن و شخصیت‌های DA برای DA. اگر مثلا جای الیستر و Solaire of Astora عوض بشن، هر دو بازی تضعیف میشن. پس DA به اشخاصی مثل Alisar احتیاج داره و DS به اشخاصی مثل Solaire of Astora و من برتری نسبت به همدیگه نمیبینم.
برای من مهمترین رکن Dragon Age شخصیت‌پردازیش بود. گیم‌پلیش واسم چیز جدیدی نداشت، بجز اینکه 4 نفر رو میتونستم با هم کنترل کنم. نمونه همچین گیم پلیی رو توی WoW دیده بودم؛ البته بعه مراتب کامل‌تر،جامع‌تر و گسترده‌تر. همینم باعث میشد تا هنگام بازی کردن چیز زیاد جدیدی از نظر گیم‌پلی تجربه نکنم و برای اون کامبت سیستمش بینظیر نباشه. اما دارک سولز کوچکترین اجزاش هم خاصن و متعلق به خودش هستن. دارک سولز یکی از بازی‌هایی بود که موقع بازی کردنش حس میکردم مدام در حال تجربه چیز جدیدی هستم، چیزی که به هیچ وجه توی DA نداشتم. البته دوباره تکرار میکنم علت اصلی اینکه من طرفدار DA هستم داستانش بود.
من دیگه نگفتم تهمت، شاید اشتباه برداشت کردید، منظورم این بود پست اول شما باعث شد این برداشت رو بکنم، و فقط اون ها رو گفتم که به خاطر اون برداشت اولّیه بهم حق بدید. و وقتی خودتون به عین گفتید سوالی پرسیدم، من که آزار ندارم قبول کردم جواب هم دادم. بحث مازوخیست هم بذارید به حساب شکیل بودن عبارت :D، و اینکه واضحه هیچ ابعادی غیر از اون که گفتم منظور نداشتم.
در مورد دانش و درک بازی: دانش مشخصه تاثیر تو درک محیط داره هیچ کس اینو نقض نکرد ولی دو نکته با حرف شما نمی خونه: اول اینکه درک انسان از محیط اطرافش رو محدود به دانش کردید، تجربیات قبلی فرد (نه دانش های اندوختش) تاثیر داره، که زیر مجموعه هاش میشه سلیقه، حس نوستالژی (خاصترین تجربه که برای هر فرد متفاوته و هیچ ربطی به دانش نداره)، تموم اینها سطح درک رو تغییر میده و اینکه محدود به دانش کنیم رو میگم خود خواهانست
راجع به ds گفتم میخوام تکرار مکرّرات نکنم برا همین به جای نکات مثبت مثل همون طراحی سلاح و غیره که واضح هستند سعی کردم اونچه برا خودم جنبه خاص بازی بود بیان کنم و واضحه با نکات مثبتی که ذکر کردید موافقم.
در رابطه با عوض شدن ناگهانی محیط دوست عزیز به وضوح گفتم اشکال بازی نیست، به عنوان مثال تو dlc بازی لوکیشن ها قبول کنید بی مقدمه تغییر میکرد که باز هم میگم تو هر بازی دیگه ای لطمه میزد اما اصلا برا من مهم نیست چون تموم مدت به بازی میگم bring it on منتظر چالش بعدیت هستم حالا میخواد کوهستان برفی باشه یا بیابان خالی ،
در مورد ds و گیج شدن توش، ۱۸۰ درجه مقصود من رو بر عکس برداشت کردید، منظور من از اون عبارتی که نقل قول کردید این بود: DA در عین حال اینکهٔ آماتور رو پس نمیزنه (که گفتم برام مهم نیست) به خاطر مبتدیها المان های بازی رو حذف نکرده همه چیز در پشت پرده رخ میده. (قواعد گیم پلی ژانر، اصطلاحاتی مثل stagger, diminishing و ... که همه و همه در بازی حضور دارند) و هیچ اشکالی در گیج شدن توی ds نمی بینم اصلا تو نکات مثبت بازی آوردمش! ایراداتی که به ds گرفتم و بهشون اشاره نکردید بحث فنی (مخصوصا فریم ریت) و سیستم لول اپ و استت ها که منجر به خلق کارکترهای با تنوع کمتر نسبت با da میشه
علاقه من به گیم پلی DA شاید نتیجه حداقل ۵ یا ۶ کارکتر با گیم پلی تایم +۳۰ روز (زمان خالص) توی wow هست. نزدیک به اون رو تو این نسل تو همین DA دیدم، (اینجاست که میگم تجربه شخصی چقدر تاثیر داره) منی که فایت hc لیچ کینگ wow زمانی که هنوز ۵% نرف بود حماسی ترین رخداد گیمریم هست حق دارم گیم پلی نزدیک به اون رو بپرستم. (شاید بذارید به حساب جو زده شدن ولی اگه تجربه مشابه داشته باشید درکم می کنید) فقط یک نکته ای در مورد واژه "بینظیر" حق با شماست، اصلا و ابدا گیم پلی da بینظیر نیست میخواستم بگم فوق العاده که از عبارت اشتباه استفاده کردم.
در مورد داستان و شخصیت پردازی: بازم حرفام تکراری میشه به وضوح گفتم ds دنیاش فرق داره به اون سطح از داستان گویی نیاز نداره، به قول خودتون جای x و y رو عوض کنیم هر دو لطمه میخورند. اصلا چرا هم چین برداشتی کردید؟ تو نکات منفی ds آوردم؟ گفتم da بهتره چون دیالوگ داره؟ خیر! فقط دلایل دوست داشتن da رو بیان کردم.
 
هنر داستان گویی تو یه بازی اینه که در خلال گیم پلی اونو جلو ببری نه بصورت جدا و با یه سری نوشته!!!
تو بازي مثل portal يكي از شخصيتهاي بسيار مهم و تاثير گذار به نام روزنبرگ اصلا از اول تا اخر سري ديده نميشه و هميشه فقط نقاشيهاش رو ديوار و تمام.......
تو بازي مثل halflife وقايع ما بين غيبت ٢٠ سال كاراكتر اصلي بازي فقط توي يه ورق روزنامه تو بولتن يه ازمايشگاه نشون داده ميشه و تمام.......

چرا اينجوريه؟
ايا لازم بود روزنبرگ هر چند وقت يه بار بياد كنار كراكتر اصلي و صد صفحه ديالوگ بگه تا حس بشه
ايا لازم بود فريمن تمام وقايع بيست سال غيبتش رو يكي يكي ببينه و باهاش بازي كنيم تا بفهميم چي شده؟؟؟

+

فضا و اتمسفر dark souls دقيقا مثه مثالهايي كه زدم ايجاب مي كرد كه داستان اونجوري روايت بشه ....روايت مرموز و مبهم داستان به زيبايي اون افزوده(عين مثالهاي بالام)منتقدام كه خوششون اومده بود
بقيه موارد dark souls هم همينطور

+

كلا علت اينكه بعضي دوستان خيلي با dark souls حال نمي كنن همونطور كه گفتم متفاوت بودنش(اونم در اكثر زمينه ها) هستش و انسان اكثرا يه چيز متفاوت و يه تغيير رو در ابتدا پس ميزنه;)

.
 
من مقایسه مستقیم نکردم،گفتم اگر کسی هر 3 بازی رو به طور کامل بهشون اشراف داشته باشه، دارک سولز رو انتخاب میکنه. من هیچ جایی نگفتم گرافیک دارک سولز بهتره و یا نگفتم موسیقیش بهتره. هر چند با حرفت که میگی نمیشه ثابت کرد به طور نسبی مخالفم. در واقع نمیشه مقایسه جزء به جزء کرد، ولی میشه مقایسه کل به کل کرد.
بازم هیچ فکتی وجود نداره، به جان خودم راست میگم :دی شاید خیلی ها باشن که هر سه تا بازی رو کاملا درک کرده باشن ولی بازم Dark Souls رو انتخاب نکنن، به صرف اینکه کسی Dark Souls رو انتخاب نکنه دلیل نمشه بگیم رو بازی به صورت کامل اشراف نداشته.
كلا علت اينكه بعضي دوستان خيلي با dark souls حال نمي كنن همونطور كه گفتم متفاوت بودنش(اونم در اكثر زمينه ها) هستش و انسان اكثرا يه چيز متفاوت و يه تغيير رو در ابتدا پس ميزنه;)
به شخصه با بازی های متفاوت من جمله همون Portal 2 ـی که مثال زدید یا مثلا Journey و ... خیلی حال میکنم، ولی خب اصلا با Dark Souls حال نکردم :دی یعنی چندین مرحله تلاش کردم ولی خب نشد دیگه، البته قرار هم نیست همه از یه بازی خوششون بیاد، منم چون دیدم خوشم نمیاد بی خیالش شدم ولی زیاد ربطی به اون قضیه متفاوت بودن نداره به نظرم :دی
 
به شخصه با بازی های متفاوت من جمله همون Portal 2 ـی که مثال زدید یا مثلا Journey و ... خیلی حال میکنم، ولی خب اصلا با Dark Souls حال نکردم :دی یعنی چندین مرحله تلاش کردم ولی خب نشد دیگه، البته قرار هم نیست همه از یه بازی خوششون بیاد، منم چون دیدم خوشم نمیاد بی خیالش شدم ولی زیاد ربطی به اون قضیه متفاوت بودن نداره به نظرم :دی
خوب حرفم كه شامل صد در صد افراد نميشه :dلفظ اكثرا رو به كار بردم(و سليقه افراد رو هم محترم ميشمارم)

ولي منظور من از متفاوت چيزي مثه پورتال يا جرني نيستن:d چون در حد دارك سولز متفاوت نيستن ..دارك سولز همه چيزش تقريبا با هم سبكاش متفاوت

+

در مورد تفاوت هم بگم :

دارك سولز خيلي سخته؟ولش بازي نمي كنم
داستانش مبهمه؟ولش بازي نمي كنم
دارك سولز فضاش خيلي غمگين و همه npc ها تقريبا ساكتن؟ولش بازي نمي كنم
و.......

يعني اگه دقت كنيد ٩٠ درصد المانهاي بازي برعكس جاذبه هاي رايج بازار و همشون هم تو يه بازي جمع شدن و مطمين اين تفاوتها خيلي ها رو دفع مي كنه


.
 
خوب حرفم كه شامل صد در صد افراد نميشه :dلفظ اكثرا رو به كار بردم(و سليقه افراد رو هم محترم ميشمارم)

ولي منظور من از متفاوت چيزي مثه پورتال يا جرني نيستن:d چون در حد دارك سولز متفاوت نيستن ..دارك سولز همه چيزش تقريبا با هم سبكاش متفاوت

+

در مورد تفاوت هم بگم :

دارك سولز خيلي سخته؟ولش بازي نمي كنم
داستانش مبهمه؟ولش بازي نمي كنم
دارك سولز فضاش خيلي غمگين و همه npc ها تقريبا ساكتن؟ولش بازي نمي كنم
و.......

يعني اگه دقت كنيد ٩٠ درصد المانهاي بازي برعكس سبك رايج بازار و مطمين اين تفاوتها خيلي ها رو دفع مي كنه

.
اتفاقا به نظرم تنها چیز متفاوتش همون درجه سختیش هست. وگرنه داستان مبهم یا فضای غمزده رو تو یه سری بازی دیگه هم شاهد بودیم. ولی بازم دقت کنی فروش بازی حدود 2.5 میلیون نسخه بوده که نشون میده خیلی ها تونستن با بازی ارتباط برقرار کنن :دی
 
من Dark Souls بازی نکردم (تابستون ایشالا) ولی Demon Souls بازی کردم.
چیزی که واسم سواله اینه که واقعا آیا کسی DS رو اصلا واسه داستان بازی می کنه ؟؟؟ اصلا فرصت، انگیزه ی فکر به داستان رو دارید ؟

من به عنوان کسی که همیشه از روند ساده شدن بازیها تو نسل فعلی به شدت ناراحت بودم، فکر می کنم، DS تو طراحیش مشکلات جدی داشت و قسمتی از سختی بازی، غیر مربوط به گیم پلی بود. منظورم اینه که واسه بازی کردن DS بیشتر از اینکه به مهارت تو بازی احتیاج داشته باشید، به صبر و حوصله و اعصاب احتیاج دارید.
دلیل اینکه DS هم اینقدر فن تو گیمرها واسه خودش جور کرده و حتی تا مرز قداست پیش رفته، به نظر من، اینه که هیچ بازی مشابهی واسش الان موجود نیست. هیچ رقیبی نداره. واقعا هیچ بازی دیگه ای رو نمیشه پیدا کرد که این حس رهایی و جستجو رو به آدم بده. و وقتی میگم حس رهایی، واقعا منظورم حس رهایی هست! از این نظر DS احساسی ترین بازی 7-8 سال گذشته س. حس ناامیدی، تردید و ترس رو با تمام وجود لمس میکنیم. نه مثل بقیه ی بازیها که با یه داستان و شخصیت پردازی کاری کنن که مثلا گیمر همزاد پنداری کنه، بلکه همه ی این احساسات مستقیما به خود گیمر منتقل میشه، فقط با پیشروی تو بازی!
به غیر از اون، من یادمه سیستم مبارزه ی DS رو هم خیلی دوست داشتم. اما همونطور که گفتم به نظرم ضعف های خیلی واضح توی طراحیش داشت که به خاطر یونیک بودنش، یا دیده نشدن یا اهمیت داده نشد بهشون. چون بعضی از همین ضعفها باعث همون یونیک بودنش شدن.
یجورایی مثل Skyrim. باز اینم نظر منه، ولی فکر می کنم Skyrim ضعیفترین بازی ای بود که توی نسل قبل GOTY پارو کرد. مبارزات ضعیف، داستان معمولی، level scaling ، طراحی ماموریت های اکثرا ساده و NPC های بد. اما چون تقریبا هیچ بازی دیگه ای نداریم که همچین دنیای فانتزی بزرگ و زیبایی رو واسه گشت و گذار بذاره در خدمت گیمر، تا این حد محبوب شد.


اما درست برخلاف DS، کاملا قابل تصوره که یه نفر DA:O رو به خاطر داستان بازی کنه. بازی داستان خوبی داشت و مهمتر از همه فوق العاده روایت میشد (مثل اکثر بازیهای Bioware). گیم پلیش هم هرچند غیر بالانس ولی خوب بود.
در کل مقایسه ی DS و DA:O به نظرم درست نیست اونقدرها!


Witcher 2 رو هم بازی نکردم فعلا. اینم ایشالا تابستون.
 
اتفاقا به نظرم تنها چیز متفاوتش همون درجه سختیش هست. وگرنه داستان مبهم یا فضای غمزده رو تو یه سری بازی دیگه هم شاهد بودیم. ولی بازم دقت کنی فروش بازی حدود 2.5 میلیون نسخه بوده که نشون میده خیلی ها تونستن با بازی ارتباط برقرار کنن :دی
درسته ولي اولا نه در اين حد و دوما اينكه همين سختي مكمل فضا و ابهام داستاني هستش و يه تجربه اي رو بهتون ميده كه تا حالا نداشتين.....
يعني مثلا npc غمگين داشتيم ولي نه در فضايي به جانكاهي و دشواري و اين حد هنري ...بازي سخت داشتيم ولي نه در فضايي افسرده و بدبخت....داستان مبهم داشتيم ولي نه در فضايي كه از شدت سختي مي ترسين يه قدم به جلو بردارين

يعني من هنوزم اعتقاد دارم بازي معجوني از تفاوتهاس(يعني خيلي از تفاوتها در كنار هم و با هم) كه اين بازي رو ارزشمند مي كنه و با وجود همين خاص بودن به قول شما اين همه هم فروش مي كنه
خيلي هم جالب نيس مقايسه اين بازي با دراگون ايج چون اكثر قسمتاشون خيلي با هم فرق داره



.
 
آخرین ویرایش:
دقیقا مشکل همینجاست.
ببین همه بلا استثنا فکر میکنن دارک سولز داستان نداره ولی کاملا اشتباه میکنن! احد چندبار گفت که نحوه روایتش یه چیز جدید و غیر عادیه که به زیبایی توضیح داده شده. حالا این نحوه روایت چجوریه؟ با حرف زدن با NPC ها؟ متاسفانه نه. حتی با تمام NPC های بازی هم حرف بزنی هیچی گیرت نمیاد جز حس ناامیدی و سردرگم شدن.
داستان بازی کاملا توی نوشته های روی تک تک آیتم ها گفته شده. بله دقیقا همینطوره. فقط کافیه شروع بازی رو به یاد داشته باشیم که به وجود اومدن این نفرین رو توضیح میده و بعد وارد داستانش میشه. مثلا توضیحات روی زره Ornstein و Smough یه بخشی از داستان رو بازگو میکنه. مواجه شدن با شخصیت Artorias یک طرف دیگه قضیه رو بازگو میکنه (به شدت از این DLC راضی بودم) و در نهایت هزاران آیتمی که در طول بازی پیدا میشن. در حقیقت، بازی شما رو وادار میکنه که هر چه بیشتر به دنبال قطعات گمشده داستان بگردین و در نهایت اونا رو کنار هم قرار بدین.

یه خواهش دارم از دوستان، اونایی که DS رو بازی نکردن، لطفا در صورتی که این عنوان و بازی نکردین، بیخود و بی جهت به نبود داستان و یه سری موارد دیگه گیر ندین.

ببخشید، ولی واقعا فکر میکنین من DS بازی نکردم؟ و شما اصلا پست منو خوندین؟
اصلا این بازی دیالوگ نداره که من بخوام در مورد دیالوگش صحبت کنم. 4 تا NPC که 2 خط دیالوگ میگن رو اصلا من حساب نکردم. بحث اصلی خودم هم روی همون دست نوشته‌هاس. شما فکر میکنین فقط خودتون اینجا اینا رو میخونین؟!!! یا احساس میکنین فقط خودتون اینجا RPG باز هستین؟!!! یا نکنه حس اینکه DSباز هستین و جزو عده‌ی خاصی از مردم به شمار میرید!!!!!!
نه آقاجون هیچ کدوم از اینا نیستید، لازم هم نکرده به من بگین من یک عنوان رو چطور بازی میکنم.
قرار هم نیست اعضای تحریریه بیان اینجا بگن نه همینه و هرکی این دو بازی رو بازی کرده، حتمی DS رو انتخاب میکنه!! من به این اعتراض دارم و در مورد انتخاب دو بازی هم 100٪ DAO رو بدون شک انتخاب میکنم.
این از این.
در مورد بحث داستان هم گفتم، تنها دلیلی که میتونه نقص Universe بازی رو کامل کنه، از قصد نذاشتن اطلاعت در مورد اونه، که این مورد به نظر من خیلی مضحک میاد. (الان باز میان میگن تو نوشته‌های فلان آیتم رو نخوندی، Wo0ow فقط شما خوندیدن!)
2 خط نوشته نمیتونه کار 100 خط دیالوگ و Codex و اون شرح دادن DAO رو بکنه.
 
ببخشید، ولی واقعا فکر میکنین من DS بازی نکردم؟ و شما اصلا پست منو خوندین؟
اصلا این بازی دیالوگ نداره که من بخوام در مورد دیالوگش صحبت کنم. 4 تا NPC که 2 خط دیالوگ میگن رو اصلا من حساب نکردم. بحث اصلی خودم هم روی همون دست نوشته‌هاس. شما فکر میکنین فقط خودتون اینجا اینا رو میخونین؟!!! یا احساس میکنین فقط خودتون اینجا RPG باز هستین؟!!! یا نکنه حس اینکه DSباز هستین و جزو عده‌ی خاصی از مردم به شمار میرید!!!!!!
نه آقاجون هیچ کدوم از اینا نیستید، لازم هم نکرده به من بگین من یک عنوان رو چطور بازی میکنم.
قرار هم نیست اعضای تحریریه بیان اینجا بگن نه همینه و هرکی این دو بازی رو بازی کرده، حتمی DS رو انتخاب میکنه!! من به این اعتراض دارم و در مورد انتخاب دو بازی هم 100٪ DAO رو بدون شک انتخاب میکنم.
این از این.
در مورد بحث داستان هم گفتم، تنها دلیلی که میتونه نقص Universe بازی رو کامل کنه، از قصد نذاشتن اطلاعت در مورد اونه، که این مورد به نظر من خیلی مضحک میاد. (الان باز میان میگن تو نوشته‌های فلان آیتم رو نخوندی، Wo0ow فقط شما خوندیدن!)
2 خط نوشته نمیتونه کار 100 خط دیالوگ و Codex و اون شرح دادن DAO رو بکنه.
ببخشید، خیلی عذر میخوام، جسارت شد ولی اگر دقت داشته باشین قسمت آخر حرفم به اونایی بود که DS رو بازی نکردن. شما که بازی کردین، مشکلت چیه؟
ثانیا، من گفتم فقط خودم میخونم؟ توی پستم این حرف رو نشونم میدی؟ نشونم میدی که من گفته باشم فقط خودم RPG باز هستم؟ نشونم میدی که گفته باشم جز عده خاصی از مردم هستم؟ نشونم میدی که گفته باشم چجوری به بقیه گفتم یه عنوان رو چجوری باید بازی کرد؟ نشونم میدی که گفته باشم 2 خط دیالوگ میتونه Lore بزرگ DAO رو به زیر بکشه؟ اینا همه رو نشونم میدی؟ چرا توهم میزنی آخر شبی؟ یکی از این حرفا رو اگر توی پستم نشونم دادی که هیچ، ولی اگر نشونم ندادی (که نمیتونی نشون بدی) یه خواهش ازت دارم و اینه که قبل از اینکه پست بدی و تیربارت رو به سمتم بگیری، خوب به حرفایی که قراره بار یه نفر کنی فکر کن.

حالا من سوال خودت رو ازت میپرسم. پست منو خوندی؟ یا همینطور اومدی یه چیزی بگی؟
 
ببخشید، خیلی عذر میخوام، جسارت شد ولی اگر دقت داشته باشین قسمت آخر حرفم به اونایی بود که DS رو بازی نکردن. شما که بازی کردین، مشکلت چیه؟
ثانیا، من گفتم فقط خودم میخونم؟ توی پستم این حرف رو نشونم میدی؟ نشونم میدی که من گفته باشم فقط خودم RPG باز هستم؟ نشونم میدی که گفته باشم جز عده خاصی از مردم هستم؟ نشونم میدی که گفته باشم چجوری به بقیه گفتم یه عنوان رو چجوری باید بازی کرد؟ نشونم میدی که گفته باشم 2 خط دیالوگ میتونه Lore بزرگ DAO رو به زیر بکشه؟ اینا همه رو نشونم میدی؟ چرا توهم میزنی آخر شبی؟ یکی از این حرفا رو اگر توی پستم نشونم دادی که هیچ، ولی اگر نشونم ندادی (که نمیتونی نشون بدی) یه خواهش ازت دارم و اینه که قبل از اینکه پست بدی و تیربارت رو به سمتم بگیری، خوب به حرفایی که قراره بار یه نفر کنی فکر کن.

حالا من سوال خودت رو ازت میپرسم. پست منو خوندی؟ یا همینطور اومدی یه چیزی بگی؟

!!!!!
شما اومدی داری نحوه‌ی داستان‌پردازی DS رو به من میگی، بعد میگی من چیزی نگفتم؟ داری تو پستی که از من نقل قول کردی اینا رو میگی، اگه میخواستی کلی بگی،‌برا چی نقل قول میکنی دیگه؟!
اگه واقعا سوئ‌تفاهم پیش اومده، که من معذرت میخوام، ولی شما اومدی تو نقل قول پست من این حرفا رو میزنی.

من نحوه داستان سرایی DS رو گفتم اونوقت تو استنباط کردی که آره من خیلی خفنم و خیلی RPG بازم و فقط خودم میفهمم و میخوام به بقیه بازی کردن یاد بدم (جدی این یه مورد رو چجوری در آوردی؟) و اینا؟ چی به چی دوختی! خداییش خودت خنده-ت نگرفت؟
تو گفتی بازی مبهمه و من گفتم به این دلایل مبهم نیست. فقط نحوه روایتش جور دیگه ای هست. اگر فکر کردی من فقط حرف خودمو میزنم که DS برترین بازی هست که دیدم و از همه لحاظ از DA برتره، باید بگم سخت در اشتباهی.
دیگه هم تو این تاپیک نه میام و نه پست میدم که بعدا انگ احمق بودن رو به آدم نزنین.

وقتی من دارم در مورد داستان حرف میزنم، یعنی یک چیزی میدونم، یعنی میدونم در مورد چی دارم حرف میزنم. اینکه بیای برای من ابتدایی‌ترین مبحث ممکن رو شرح بدی، یعنی داری بنده رو تحقیر میکنی.
 
آخرین ویرایش:
!!!!!
شما اومدی داری نحوه‌ی داستان‌پردازی DS رو به من میگی، بعد میگی من چیزی نگفتم؟ داری تو پستی که از من نقل قول کردی اینا رو میگی، اگه میخواستی کلی بگی،‌برا چی نقل قول میکنی دیگه؟!
اگه واقعا سوئ‌تفاهم پیش اومده، که من معذرت میخوام، ولی شما اومدی تو نقل قول پست من این حرفا رو میزنی.
من نحوه داستان سرایی DS رو گفتم اونوقت تو استنباط کردی که آره من خیلی خفنم و خیلی RPG بازم و فقط خودم میفهمم و میخوام به بقیه بازی کردن یاد بدم (جدی این یه مورد رو چجوری در آوردی؟) و اینا؟ چی به چی دوختی! خداییش خودت خنده-ت نگرفت؟
تو گفتی بازی مبهمه و من گفتم به این دلایل مبهم نیست. فقط نحوه روایتش جور دیگه ای هست. اگر فکر کردی من فقط حرف خودمو میزنم که DS برترین بازی هست که دیدم و از همه لحاظ از DA برتره، باید بگم سخت در اشتباهی.
دیگه هم تو این تاپیک نه میام و نه پست میدم که بعدا انگ احمق بودن رو به آدم نزنین.
 
قبل اینکه پاسخ دوستان رو بدم یک نکته‌ای رو بگم که کمک زیادی به یک‌سری از بحث‌ها میکنه.

نمیشه مستقیما گفت مثلا DS بهتر از DA هست. اما میشه گفت عملکرد DS در بازی بهتر از عملکرد DA در بازی بوده. هیچ وقت نمیشه گفت چون یکی توی املا 20 گرفته از کسی که توی ریاضی 18 گرفته بهتره. اما میشه گفت اون فرد به املا احاطه کامل داشته ولی دوستش به ریاضی احاطه کاملی نداشته. اینجا هم این مقایسه بدین شکله ... عملکرد دارک سولز توی دنیای خودش با عملکرد دارگون ایج توی دنیای خودش بررسی میشه. میخوایم ببینیم کدومشون بهتر تونستن اون چیزی رو که باید ارائه میدادن رو ارائه بدن. کدومشون بیشتر نوآوری داشته، کدومش تجربه جدیدی داشته و ... در نهایت کفه ترازو به کدوم‌ ور زنگینی کرد، اون بازی میشه بهتر. اونم به فرمول بالا.

بنده به هیچ وجه با این حرف موافق نیستم که اتمسفر و بازی یه چیز هستن و اتمسفر مجموعه ای از قسمتهای دیگست!!!
میتونین توضیح بدین چجوری گیم پلی یه بازی تو اتمسفرش خلاصه میشه؟؟؟
اگه اینجوریه چطور یه بازی مثل استاکر که گیم پلی نسبتا ضعیفی داشت و گرافیکش هم آنچنانی خفن نبود و داستانش هم در حد متوسطی بود میاد اکثر جوایز بهترین اتمسفر اون سال رو درو میکنه؟؟؟
یا مثلا اتمسفر تو یه بازی مثل Civilization رو چجوری تعریف میکنین؟؟؟
نه دوست عزیز همه اینا که گفتین شاید به گیرا بودن اتمسفر کمک کنند ولی به تنهایی چیزی کاملا جدا از هم هستن!!!

اتمسفر از اجتماع بوجود میاد و خودش به تنهایی معنایی نداره. مثلا توی بازی استراتژی، اون حسی که شما در قالب فرماندهی جنگ بهتون دست میده، ناشی از همین اتمسفر هست. اینکه شما نیروهاتون رو جمع میکنید و به سمتی یورش میبرید، اگر طراحی‌ها، صداهاشون، طرز حرکتشون و ... طبیعی جلوه کنه و شما ازش لذت ببرین، یعنی روی اتمسفر تاثیر خوبی گذاشته و شما را از اینکه بازی میکنین، راضی میکنه. در واقع این اتمسفر هست که به دل شما میشینه. یا توی یه بازی شوتر، وقتی شلیک میکنید و کسی و هدشات میکنید، اون هیجانی که به شما دست میده دلیل بر اون هست که جو اون صحنه شما رو گرفته. جو هم همون اتمسفره.
اتمسفر هم از مجموعه ادراکات ما سرچشمه میگیره. 2 مدل هم اتمسفر داریم. اتمسفری که بر شخصیت بازی حاکمه، اتمسفری که بر مخاطب حاکمه. فقشون هم در این هست که شخصیت بازی دیگه موسیقی و برخی از افکت‌های صوتی رو نمیشنوه، عوض این هم شما جای اون نیستی و پشت مونیتور نظاره‌گری. اگه کسی بتونه با هر 2 تا اتمسفر ارتباط برقرار کنه بذون شک از بازی لذت بیشتری میبره.

من دیگه نگفتم تهمت، شاید اشتباه برداشت کردید، منظورم این بود پست اول شما باعث شد این برداشت رو بکنم، و فقط اون ها رو گفتم که به خاطر اون برداشت اولّیه بهم حق بدید. و وقتی خودتون به عین گفتید سوالی پرسیدم، من که آزار ندارم قبول کردم جواب هم دادم. بحث مازوخیست هم بذارید به حساب شکیل بودن عبارت :D، و اینکه واضحه هیچ ابعادی غیر از اون که گفتم منظور نداشتم.
در مورد دانش و درک بازی: دانش مشخصه تاثیر تو درک محیط داره هیچ کس اینو نقض نکرد ولی دو نکته با حرف شما نمی خونه: اول اینکه درک انسان از محیط اطرافش رو محدود به دانش کردید، تجربیات قبلی فرد (نه دانش های اندوختش) تاثیر داره، که زیر مجموعه هاش میشه سلیقه، حس نوستالژی (خاصترین تجربه که برای هر فرد متفاوته و هیچ ربطی به دانش نداره)، تموم اینها سطح درک رو تغییر میده و اینکه محدود به دانش کنیم رو میگم خود خواهانست
راجع به ds گفتم میخوام تکرار مکرّرات نکنم برا همین به جای نکات مثبت مثل همون طراحی سلاح و غیره که واضح هستند سعی کردم اونچه برا خودم جنبه خاص بازی بود بیان کنم و واضحه با نکات مثبتی که ذکر کردید موافقم.
در رابطه با عوض شدن ناگهانی محیط دوست عزیز به وضوح گفتم اشکال بازی نیست، به عنوان مثال تو dlc بازی لوکیشن ها قبول کنید بی مقدمه تغییر میکرد که باز هم میگم تو هر بازی دیگه ای لطمه میزد اما اصلا برا من مهم نیست چون تموم مدت به بازی میگم bring it on منتظر چالش بعدیت هستم حالا میخواد کوهستان برفی باشه یا بیابان خالی ،
در مورد ds و گیج شدن توش، ۱۸۰ درجه مقصود من رو بر عکس برداشت کردید، منظور من از اون عبارتی که نقل قول کردید این بود: DA در عین حال اینکهٔ آماتور رو پس نمیزنه (که گفتم برام مهم نیست) به خاطر مبتدیها المان های بازی رو حذف نکرده همه چیز در پشت پرده رخ میده. (قواعد گیم پلی ژانر، اصطلاحاتی مثل stagger, diminishing و ... که همه و همه در بازی حضور دارند) و هیچ اشکالی در گیج شدن توی ds نمی بینم اصلا تو نکات مثبت بازی آوردمش! ایراداتی که به ds گرفتم و بهشون اشاره نکردید بحث فنی (مخصوصا فریم ریت) و سیستم لول اپ و استت ها که منجر به خلق کارکترهای با تنوع کمتر نسبت با da میشه
علاقه من به گیم پلی DA شاید نتیجه حداقل ۵ یا ۶ کارکتر با گیم پلی تایم +۳۰ روز (زمان خالص) توی wow هست. نزدیک به اون رو تو این نسل تو همین DA دیدم، (اینجاست که میگم تجربه شخصی چقدر تاثیر داره) منی که فایت hc لیچ کینگ wow زمانی که هنوز ۵% نرف بود حماسی ترین رخداد گیمریم هست حق دارم گیم پلی نزدیک به اون رو بپرستم. (شاید بذارید به حساب جو زده شدن ولی اگه تجربه مشابه داشته باشید درکم می کنید) فقط یک نکته ای در مورد واژه "بینظیر" حق با شماست، اصلا و ابدا گیم پلی da بینظیر نیست میخواستم بگم فوق العاده که از عبارت اشتباه استفاده کردم.
در مورد داستان و شخصیت پردازی: بازم حرفام تکراری میشه به وضوح گفتم ds دنیاش فرق داره به اون سطح از داستان گویی نیاز نداره، به قول خودتون جای x و y رو عوض کنیم هر دو لطمه میخورند. اصلا چرا هم چین برداشتی کردید؟ تو نکات منفی ds آوردم؟ گفتم da بهتره چون دیالوگ داره؟ خیر! فقط دلایل دوست داشتن da رو بیان کردم.

خب ظاهرا داریم کم کم به اون چیزی که بهش بحث میگن میرسیم و این خیلی خوبه. منم سعی میکنم در راستای نظراتمون بحث رو ادامه بدم و با نقل قولهای پراکنده بحث رو کش ندم.
در مورد مبحث دانش باید بگم که انسان هر چیزی رو که تحت دانش بدست میاره، حاصل از محیط و اجزا و افراد اون محیط هستن. الان شما وقتی از گوش دادن به موسیقی لذت میبری، زمانی این لذت به اوجش میرسه که شما با سازها آشنایی داشته باشید و زمانی این لذت به کمال خودش میرسه که شما تاریخچه موسیقی رو بدونین و با دونستن اینکه از چه سازهایی برای ساخته شدن این قطعه استفاده شده، به اوج لذت برسین. بحثی که من در مورد دانش راه انداختم در راستای چنین ابعادی هست و فکر نمیکنم کسی بتونه ردش کنه چون با رد این حرف من، کل جهان‌بینیش رو باید تغییر بده. حالا من زیاد دوست ندارم از اصطلاح استفاده کنم چون ترجیح میدم مخاطبم موقع خوندن پستم روی کلماتم مکث نکنه.
اما سوالی که اینجا ایجاد میشه اینهست که خود دانش از کجا سرچشمه میگیره؟ انسان چطوری دانش بدست میاره؟ خب روشهای رسیدن به دانش منتفاوت هست، یکیش همین تجربه‌ای هست که شما ازش نام بردی. مثلا ما توی دانشگاه، اول تدوری یک واکنش شیمیای رو میخوندیم و سپس در آزمایشگاه اون رو به طور عملی انجام میدادیم تا مکله ذهنمون بشه. این دانشی که از آزمایشگاه بدست اومد حاصل از تجربه شخصی بود.
اما در مورد سلیقه ... من اینجا میخوام بگم که خود سلیقه ناشی از دانش یک فرد هست. الان فرض میکنیم شما از بازی شوتر خوشت میاد، این همون سلیقه هست. سلیقه معیاری هست که شنا رو ه سمت چیز مورد نظرتون هدایت میکنه. میشه گفت شما بازی شوتر رو به بازی ریسینگ ترجیح میدین. این یعنی چی؟ یعنی شما توی ذهنتون فکر میکنین که بازی شوتر بهتر شما رو سرگرم میکنه. این نظر از کجا سرچشمه میگیره؟ از دیدگاه شما نسبت به این 2 سبک. این دیدگاه از کجا سرچشمه میگیره؟ از معیارهای شما. معیارها هم از استدلالات شما سرچشمه میگیره. استدلات هم از دانش افراد سرچشمه میگیره.
نوستالژی هم چون چیزی هست که به تجربیات گذشته برمیگرده باز میشه همون مورد تجربه.
البته منظور از دانش، دانستن ساده نیست، بلکه درک اون چیزهایی هست که بهش آگاهی داره.

اما در مورد 2 تا اشکالی که گفتین متاسفانه یادم رفت جواب بدم.
افت فریم رو که فکر کنم هممون قبو داریم و نیازی به توضیحش نیست. و البته این افت فریم بر روند بازی تاثیرگذار بود. مطمئنا خیلی‌ها در خلال بازی عصبی هم میشدند، همین فشار عصبی اون موقعی تشدید میشد که افت فریم هم رخ میداد و در مواقعی باعث مرگ میشد.
اما در مورد سیستم لول‌آپ ... شما میگین اینکه کاراکتر همه توانایی های سایر کلس‌ها رو بدست میاره، باعث میشه تنوع کاراکترها بیاد پایین. خب منم نقطه مقابلش رو میگم ... در آن واحد همه Spellها و Abilityها رو یکجا داریم. همینم باعث میشه با استراتژی خاصی درگیر بشیم و در آن واحد آیتم‌های زیادی برای استفاده در اختیار داشته باشیم. آیتم‌هایی که دونه به دونشون میتونن بر روی درگیری‌ها تاثیرگذار باشن. اما شما در اصل نمیتونی همشون رو یکجا داشته باشی. چون برای اینکار باید لولت خیلی بالا باشه و لئل بالایی در اون حد، رسیدن بهش سخته. چون بعضا ممکنه برای یک لول‌آپ، یکبار بازی رو تموم کنی :دی
در راستای اون استیت‌ها هم بگم که اول کاری به نظر میرسه بعد چند لول، عملا لول‌آپ تاثری نداره. مثلا بعد اینکه Strength رو به 50 برسونی، اگر بعدها باز بخوای به Strength اضافه کنی، تغییر آنچانی صورت نمیگیره. من چنین جوابی به این اشکال میدم، فرض میکنیم شما مثلا پاورلیفتینگ کاری و برای اینکه بتونی وزنه‌های سنگینی بلند کنین، مدام در حال تمرین و تلاشی. فرض میکنیم شما میتونی در نهایت 400 کیلو رو لیفت کنین. با فشار و تمرین زانه، این عدد رو به 410 میرسونین. اما آیا با تمرین شباه‌روزی باز میتونین این مقدار رو به طور چشم‌گیری افزایش بدین؟ هر چقدر تمرین رو هم زیاد کنین(خرج کردن لول‌ها به استیت مربوطه) نتیجش نامحسوس میشه. علتش هم اینه که به اون مرز نهایی رسیدین. پس عوض اینکه وزنه بلند کنین، میرین ورزش‌های استقامتی انجام میدین.

مسئله بعدی هم اینکه ظاهرا چون DA شبیه WoW هست واسه همین به قول خودتون میپرستینش. من خودم WoW بازی میکنیم، همین الانشم بازی میکنم و قشنگ با ساختمان WoW آشنایی دارم و همون طور هم که دیدین زود بهش اشاره کردم. بله ... بازی شبیه WoW هست، اما فقط از چند بعد کوچیک. DA انگشت کوچیکه WiW محسوب نمیشه. یک نیم نگاهی به Skillها و Workهای دو بازی نگاهی بندازین تا بیشتر متوجه این حرفم بشین. یا حتی کیفیت Spllها و Talentها. DA خوب عمل کرده بود ولی در قیاس با WoW نمیتونه ادعایی داشته باشه. Boss Fight هم که جای خود دارد و حتی توی 5 manش هم که تقریبا به ساختار DA نزدیک‌تره، باز اون Eliteی که نقش Boss اون Dungeon رو بازی میکنه، چالش برانگیزتر و دلچسب‌تره. این علاقه زیاد شما به بازی ظاهرا از WoW سرچشمه میگیره. پس فکر میکنم بهتره بیشتر WoW رو تحسین کنین تا DA:دی شما دارین شاگرد رو به خاطر داشته‌های استدادش تحسین میکنین. در صورتی که همین شاگرد از استاد تقلید کرده :دی به نظر چون یک بازی مثل WoW چنین تجربه‌ای رو به مخاطب داده(خیلی بهترش رو) پس فکر میکنم حساب WoW رو از DA جدا کنیم و خصلت‌های انحصاری DA رو بررسی کنیم. چون اگر مبنا بر این باشه ما داریم WoW رو یا DS مقایسه میکنیم. پس با استاد به این حرفتون، گیم‌پلی بازی چیز منحصربفردی نبود، چون خیلی بهترش رو توی WoW دیده بودیم. اینجا 4 نفره Boss میزدیم توی WoW هر Raid گنجایس 40 نفر رو داشت(که البته2معمولا 25man بودن و 40 نفری رو توی ریدهای WoW‌ کلاسیک میشد رفت) تازه نرمال و هیروئیکش جدا! تازع این قسمت PVE بازی بود. PVP حسابش جداست! من وقتی به DA نگاه میکنم، نوعی تقلیدی زیرکانه میبینم. البته این تقلید خوب هم بود و من هیچ اشکالی توش نمیبینم. ولی تکراری بود اول و آخرش :دی

این سوال رو هم جواب بدین. چند بار بازی رو تموم کردین؟ DS منظورمه :دی
بازم هیچ فکتی وجود نداره، به جان خودم راست میگم :دی شاید خیلی ها باشن که هر سه تا بازی رو کاملا درک کرده باشن ولی بازم Dark Souls رو انتخاب نکنن، به صرف اینکه کسی Dark Souls رو انتخاب نکنه دلیل نمشه بگیم رو بازی به صورت کامل اشراف نداشته.

به شخصه با بازی های متفاوت من جمله همون Portal 2 ـی که مثال زدید یا مثلا Journey و ... خیلی حال میکنم، ولی خب اصلا با Dark Souls حال نکردم :دی یعنی چندین مرحله تلاش کردم ولی خب نشد دیگه، البته قرار هم نیست همه از یه بازی خوششون بیاد، منم چون دیدم خوشم نمیاد بی خیالش شدم ولی زیاد ربطی به اون قضیه متفاوت بودن نداره به نظرم :دی
دارک سولز زیرلایه‌هاش زیاده. دراگون ایج صرفا داستانش زیرلایه‌های قابل بحث داره. طراحی‌هاش چیز خاصی نداره که بشه روش بحث کرد. موسیقی و صداپیشگی عالیه ... گیم‌پلی هم تجربه جدیدی نداره و شبیه WoW هست. چیزی جدیدی در بساط نداره گم‌پلیش و بیشتر واسه کنسول‌بازها تجربه جدیدی محسوب میشه. ولی توی دارک‌سولز همه چیز کاملا انحصاری هست و اون یونیک بودن از سرتا پای بازی میباره. نمیتونی بگی دارک‌سولز مشابه فلان بازیه. شاید در حالت جز به جز بشه چیزایی پیدا کرد، اما در کلدارک سولز متعلق به خودشه. همینم باعث میشه ویژگی‌های دارک سولز از لحاظ عددی بیشتر باشه، چرا؟ چون ویژگی‌های انحصاری بیشتری نسبت به DA داره. با تفاوت که این ویژگی‌ها کاملا انحصاری هستن. نهایت اینکه اگر ما مستقل بررسی کنیم، طبیعی هست که دارک سولز برنده هست.
اتفاقا به نظرم تنها چیز متفاوتش همون درجه سختیش هست. وگرنه داستان مبهم یا فضای غمزده رو تو یه سری بازی دیگه هم شاهد بودیم. ولی بازم دقت کنی فروش بازی حدود 2.5 میلیون نسخه بوده که نشون میده خیلی‌ها تونستن با بازی ارتباط برقرار کنن :دی
ممد برو بازی رو تموم کن بعد در مورد این بازی نظر بده :دی اون نظرت هم بخوره تو سرم :دی چون واقعا نمیشه بهت توضیح داد. چیزی رو که نمونش رو تجربه نکردی رو نمیشه بهت گفت :دی باید خودت تجربه کنی :دی 2.5 میلیون نفر هم در قیاس با جامعه RPG بازها عدد کمیه :دی همه جا عدد نشان دهنده بیشتر بودن نیست. توی مراسیمی 800 نفر شرکت داشتن، جمعیت کل واتیکان 800 نفر است :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or