Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
من نمیدونم این نسخه چطوریه چون هنوز نه نقدی خوندم نه ویدیویی دیدم نه چیزی
ولی تا 20 سال دیگه شوتری به پای DOOM 2016 نمیرسه
DOOM Eternal رو هم تمومش کردم همون DOOM 2016 هست + این که بخش های پلتفرمش بیشتر و بهتر شده، باس فایت ها بهتر شدن و بازی سریعتر شده
نمیدونم موتور بازی سازیشون چی هست لامصب ها ولی چه از لحاظ گرافیکی و نورپردازی هم مدت ها پرچم دار کیفیت فنی هستن
چه از لحاظ هوش مصنوعی ، هنوز بعد از 7/8 سال نتونستم درجی سختی اخر DOOM 2016 رو تموم کنم سخت و نفس گیر و لذت بخش
بخش های گسترده و مولتی خوبی هم دارن ولی حیف همیشه پلیر کم دارن... :"/
 
چه تجربه عجیب غریبی شد این بازی برای من قبل جنگ بازی را گرفتم خورد به جنگ نتونستم بازی کنم الان بالاخره دیشب تموم و پلاتش کردم.بازی که شاید تو حالت عادی ۳ ۴ روز باید تمومش میکردم نزدیک ۲۰ روز معطلش بودم.من حالا مثل خیلی از بچه ها فن سینه چاک دووم نیستم ولی این شماره از تمام نسخه های دیگه بیشتر بهم حال داد اونم شاید به خاطر این بود که داستان بازی خیلی سر راست تو کات سین ها روایت میشد و من کلا اینجور داستان سرایی را خیلی دوست دارم .
 
بهترین fps حداقل ۱۰ سال اخیر.
بازی پلت شد.
۱۰ از ۱۰.
فقط بهم بگید که واسه دو تا اسکین revenant و conquerer باید save slot جدیدی شروع کرد یا میشه با تکرار هر مرحله روی درجه سختی های هارد و الترا هارد هم بازشون کرد؟ تو حالت دوم آپگریدها باقی میمونن واسه همون میپرسم
 
بهترین fps حداقل ۱۰ سال اخیر.
بازی پلت شد.
۱۰ از ۱۰.
فقط بهم بگید که واسه دو تا اسکین revenant و conquerer باید save slot جدیدی شروع کرد یا میشه با تکرار هر مرحله روی درجه سختی های هارد و الترا هارد هم بازشون کرد؟ تو حالت دوم آپگریدها باقی میمونن واسه همون میپرسم
هردو نیاز به save جدید دارن، revenant رو باید روی pandemonium تموم کنید و conquerer رو باید روی ultra nightmare . آپگریدها هم باقی نمونن و همه چیز از صفر هست.
 
  • Like
Reactions: Thundersky
خوب چند بار هر مرحله رو تمام کردم و گذاشتم یکم بگذره تا مطمئن بشم و نظرمو درباره FPS های دنیای MachineGames و id Software بدم



6. Wolfenstein: The Old Blood
5. Wolfenstein: The New Order
4. Doom 2016
3. Doom Eternal
2. Wolfenstein II: The New Colossus
1. Doom: The Dark Ages


بهترین به نظرم Doom: The Dark Ages و تنها ایرادش کم شدن Glory Kill ها بود.
 
دوستان شانسی وجود داره که نسخه جدید Rage رو بسازند؟

طرفداران ژانر FPS


با شرایطی که نسخه دوم پیدا کرد امکانش خیلی نزدیک به صفره.
به نظرم زنده کردن عناوین قدیمیشون یا حتی کار روی یک عنوان جدید خیلی شانس بیشتری داره تا برگشت Rage.

اما اگه زد و خواستن بسازن این بار باید خودشون روش کار کنن.
آوالانش واقعا سر نسخه دوم ضعیف کار کرد (در مقایسه با نسخه اول)
 
آخرین ویرایش:
دوستان شانسی وجود داره که نسخه جدید Rage رو بسازند؟
والا اگر میخواد شبیه نسخه ۲ ساخته بشه ترجیح خود من اینه که ساخته نشه😁.
اگر بسازن باید نسخه ۲ رو ایگنور کنن و یه ادامه مستقیم از نسخه ۱ بسازن. هیچوقت نفهمیدم چجوری اینا تونستن از اون نسخه ۱ با اون آرت استایل جذاب و جو سنگین و گان پلی تاکتیکی و در عینه حال مفرح برسن به یه بازی با تم صورتی و mindless shooter و اون داستان آبدوخیاری و درهم و برهم..
نسخه ۱ بدون ایراد نبود ولی یه هویت منحصر به فردی داشت. همین سپر دووم اسلیر در واقع wingstick نیکولاس رین هست. مبارزات و حال و هواش کاملا مختص خودش بود.
 
والا اگر میخواد شبیه نسخه ۲ ساخته بشه ترجیح خود من اینه که ساخته نشه😁.
اگر بسازن باید نسخه ۲ رو ایگنور کنن و یه ادامه مستقیم از نسخه ۱ بسازن. هیچوقت نفهمیدم چجوری اینا تونستن از اون نسخه ۱ با اون آرت استایل جذاب و جو سنگین و گان پلی تاکتیکی و در عینه حال مفرح برسن به یه بازی با تم صورتی و mindless shooter و اون داستان آبدوخیاری و درهم و برهم..
نسخه ۱ بدون ایراد نبود ولی یه هویت منحصر به فردی داشت. همین سپر دووم اسلیر در واقع wingstick نیکولاس رین هست. مبارزات و حال و هواش کاملا مختص خودش بود.
دقیقا نسخه ۱ Rage کجا نسخه ۲ کجا
یادمه نسخه یک تیر های Electric داشتی که اگه میزدی به آب و دشمن رد می شد برق می گرفت :D
واقعا آرت استایل و هویت خودشو داشت


درباره سپر Doom نکته جالبی که داره اون کاورگیری در لحظه و کاورگیری همراه حرکت کردنه که بازیو تبدیل کرده به یک FPS متفاوت با بقیه FPS ها
 
دقیقا نسخه ۱ Rage کجا نسخه ۲ کجا
یادمه نسخه یک تیر های Electric داشتی که اگه میزدی به آب و دشمن رد می شد برق می گرفت :D
واقعا آرت استایل و هویت خودشو داشت


درباره سپر Doom نکته جالبی که داره اون کاورگیری در لحظه و کاورگیری همراه حرکت کردنه که بازیو تبدیل کرده به یک FPS متفاوت با بقیه FPS ها
Rage 1 دو تا مشکل اساسی داشت که اگر اونارو نمیداشت واقعا عنوان بی همتایی بود. اولیش بحث تکنیکیش که خب روی pc زمان لانچش فاجعه بود، حتی روی کنسول هم کم عیب و ایراد نبود ولی روی pc عملا روز لانچ غیر قابل بازی بود که خب غیر قابل بخشش هست، و مورد دوم خط دریافت ماموریت ها بود که خیلی شلخته و بی برنامه ساخته بودن، تمام روایت داستان بازی رو نابود کردن. کلا به لحاظ آب و تاب های سینماتیک عنوان کم زرق و برقی هم بود.
اما....
آرت استایلش، سیستم مبارزات و گان پلیش، اتوموبیل رانیش، اتمسفرش، صداگذاریش و انیمیشن و صد البته هوش مصنوعیش واقعااا کم نظیر بود. بازی راحت پتانسیل یک اثر ماندگار رو داشت ولی خب با کم دقتی و شاید کارگردانی ضعیف نابودش کردن. من خودم شدیدا دوستش داشتم و دوست دارم نسخه ۲ با همون اتمسفر و حال و هوا بسازن ازش.

راجب دارک ایج، من بعید میدونم حالا حالاها چیزی شبیهش رو تجربه کنم، تقریبا میشه گفت توی اکثر قسمت ها قله fps محسوب میشه. ۲ بار بازی رو تموم کردم و واقعا میتونم بگم حس HL2 رو بعد از ۲۰ سال دوباره تجربه کردم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or