Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
خب حالا روی کنسول بازی میکنین و به این عادت کردین ولی روی PC (استیم و...) عملا اینطوره.
چه 2 کیلوبایت و چه nگیگ باید حتما بازی آپدیت بشه که اصلا قابلیت اجرا داشته بشه.
=========

الان متوجه شدم منظورتون چیه.
مخصوصا اگه بازی رو فیزیکی میخرید و دیسکش رو میزارید توی کنسول خب انتظار دارین بدون آپدیت بازی قابل اجرا باشه که منطقیه.
من چون PCپلیرم و از این فضا دورم اولش متوجه نشدم.
اما خب در مورد این بازی که نه دیسکش به تنهایی و بدون آپدیت قابل بازیه و نه حالت دیگه ای :D
منم البته یه pc پلیر بازنشسته هستم😁. هنوزم میگم fps خواستگاهش pc هست و لذتش رو PC قابل قیاس نیست.
میدونی ماکان شاید برای هم نسل های ما که با فلاپی با کامپیوتر آشنا شدیم و از قدیم عشقمون این بود که بازی رو دیسک و کاورشو داشته باشیم یه نقطه مغزمون حک شده که بازی واقعی بازی فیزیکی هست😁. من خب چون همیشه آرشیو فیزیکی بازی هارو داشتم و دارم برام همیشه نسخه فیزیکی در اولویت بوده و خواهد بود😁.
 
CD موزیک های بازی هم بصورت فیزیکی منتشر میشه. فعلا که اوضاع قمر در عقرب هست ولی ای کاش بشه تهیه ش کرد. تصاویرشو خواستم بزارم ولی سرعت اینقدر اومده پایین که اصلا آپلود نمیشه.
ویرایش: اینم تصاویرش
 

Attachments

  • Screenshot_۲۰۲۵۰۶۱۴-۱۳۳۵۲۱_Instagram.jpg
    Screenshot_۲۰۲۵۰۶۱۴-۱۳۳۵۲۱_Instagram.jpg
    91.2 KB · مشاهده: 1
آخرین ویرایش:
CD موزیک های بازی هم بصورت فیزیکی منتشر میشه. فعلا که اوضاع قمر در عقرب هست ولی ای کاش بشه تهیه ش کرد. تصاویرشو خواستم بزارم ولی سرعت اینقدر اومده پایین که اصلا آپلود نمیشه.
ای کاش یه نسخه کامل بدن و همون نسخه دیجیتال نباشه چون نسخه دیجیتال ترک های ناقص زیاد داره مثلا تم باس
Komodo توش نیست و ترک Apotheosis که مال باس آخر هست هم کامل نیست
 
در وصف این بازی فقط می‌تونم بگم که Doom به بلوغ رسید. بالاخره یک بازی شوتر اول شخص تم دارک با ضربات سنگین و حرکات مهندسی شده رو شاهدیم. چند روز پیش doom eternal رو تموم کردم و حقیقتا سرعت زیادش بعضی جاها سرسام آور بود ولی واقعا بازی زیبایی بود و دوسش داشتم. این یکی ولی چیز دیگریه. اصلا هم راحت نیست. روی درجه سختی های بالا و سرعت ۱۵۰ عملا یک چالش وحشتناکه. ازون شوترهاییه که اوقات فراغت هی بزنی چپترهاش رو تکرار کنی. تمام بشه بازم میام. تا این ۲ مرحله ای که رفتم ۱۰ از ۱۰ بوده واسم. دقیقا همون چیزی که چندین سال هست صنعت گیم به خودش ندیده بود. اینو میگن شوتر fps نه اون ژان گولر بازیای کالاف و بتلفیلدهای جدید و.. .
 
در وصف این بازی فقط می‌تونم بگم که Doom به بلوغ رسید. بالاخره یک بازی شوتر اول شخص تم دارک با ضربات سنگین و حرکات مهندسی شده رو شاهدیم. چند روز پیش doom eternal رو تموم کردم و حقیقتا سرعت زیادش بعضی جاها سرسام آور بود ولی واقعا بازی زیبایی بود و دوسش داشتم. این یکی ولی چیز دیگریه. اصلا هم راحت نیست. روی درجه سختی های بالا و سرعت ۱۵۰ عملا یک چالش وحشتناکه. ازون شوترهاییه که اوقات فراغت هی بزنی چپترهاش رو تکرار کنی. تمام بشه بازم میام. تا این ۲ مرحله ای که رفتم ۱۰ از ۱۰ بوده واسم. دقیقا همون چیزی که چندین سال هست صنعت گیم به خودش ندیده بود. اینو میگن شوتر fps نه اون ژان گولر بازیای کالاف و بتلفیلدهای جدید و.. .
هرچی جلوتر برید اتفاقات جالبتری میبینید. گیم دیزاین بازی و طراحی مراحلش میتونم بگم بی نظیره، علی الخصوص چندتا مرحله خاص که حالا اسپویلشون نمیکنم.
من خودم روی نایتمر هم امتحان کردمش روی کنسول البته، واقعا سخت میشه بازی، اونایی که میگن راحته یا سوپرمن هستن و فوق حرفه ای یا نسخه ای که ما بازی کردیمو بازی نکردن😁. روی pc البته باید راحتتر بشه جمعش کرد ولی روی کنسول روی درجات سختی بالا حقیقتا اشک آدم در میاد.
 
هرچی جلوتر برید اتفاقات جالبتری میبینید. گیم دیزاین بازی و طراحی مراحلش میتونم بگم بی نظیره، علی الخصوص چندتا مرحله خاص که حالا اسپویلشون نمیکنم.
من خودم روی نایتمر هم امتحان کردمش روی کنسول البته، واقعا سخت میشه بازی، اونایی که میگن راحته یا سوپرمن هستن و فوق حرفه ای یا نسخه ای که ما بازی کردیمو بازی نکردن😁. روی pc البته باید راحتتر بشه جمعش کرد ولی روی کنسول روی درجات سختی بالا حقیقتا اشک آدم در میاد.
Eternal UV رو پی سی از TDA UV رو کنسول برای من آسون تر بود :دی همه میگن ایم اسیست آسونه ولی دقت و سرعتی که موس به آدم میده در عمل خیلی کار رو آسون تر میکنه
 
Eternal UV رو پی سی از TDA UV رو کنسول برای من آسون تر بود :دی همه میگن ایم اسیست آسونه ولی دقت و سرعتی که موس به آدم میده در عمل خیلی کار رو آسون تر میکنه
ولی خوبیش اینه از موس که استفاه میکنی احساس چیت زدن نمیکنی یا اینکه یکی دستت رو گرفته گذاشته روی سر دشمن:دی
یکی از ننگهای زمانه همین استفاده از ایم اسیسته که خب روی کنسول عملا پلیر بیشتر وقتها مجبوره که استفاده کنه که بازی همچنان لذت بخش بمونه.
 
ولی خوبیش اینه از موس که استفاه میکنی احساس چیت زدن نمیکنی یا اینکه یکی دستت رو گرفته گذاشته روی سر دشمن:دی
یکی از ننگهای زمانه همین استفاده از ایم اسیسته که خب روی کنسول عملا پلیر بیشتر وقتها مجبوره که استفاده کنه که بازی همچنان لذت بخش بمونه.
از قدیم گفتن مادر که نباشه باید با زن بابا ساخت😂.
فعلا روی کنسول بی دردسر تر میشه بازی کرد وگرنه اصلا fps معنا و مفهوم واقعیش روی pc هست. انشالا با HL3 یه دستی به pc میکشیم و تجدید دیدار میکنیم باهاش😁.
ماکان ولی بازیش کن تا داغه، جادوییه بازیش جادویی.
 
تنها اثر شوتر اول شخصی که میتونه این عنوان رو شکست بده، نسخه ی بعدیه همینه!

دهمین مرحله رو هم پاکسازی کردم. واقعا دوست ندارم تموم شه. تابحال چندتا از مراحل رو دو سه مرتبه تکرار کردم. رفتم atomic heartنصب کردم روی کنسول که یه کم فاصله بگیرم از این حجم رویایی بودن یک fps... . روی هر سطح سختی و تنظیمات گیم پلی‌ای، بازی به طور کل وارد چالش های اساسی میشه و این خیلی نکته خوبیه. بشخصه هیچ مشکلی با نبود glory kill ندارم. از لحاظم منطقی هم قابل درک هست: سپر با اون همه تجهیزات و امکانات و البته زیبایی رو باید بزاری کنار که بتونی انیمیشن های گلوری کیل رو از دوم ایترنال قرض بگیری جهت اجرا روی دشمن. یعنی تو این نسخه هر دو دست اسلیر پر هست و ترجیح میده دستش به اون موجودات اهریمنی آلوده نشه حتی الامکان. بهترین شات‌گان های تاریخ رو هم در این بازی طراحی و اجرا کردن. سوپرشاتگان رو طلایی کردم در هر دو حالتش و رسماً یک وحشیه به تمام در close range هست.
 
تنها اثر شوتر اول شخصی که میتونه این عنوان رو شکست بده، نسخه ی بعدیه همینه!

دهمین مرحله رو هم پاکسازی کردم. واقعا دوست ندارم تموم شه. تابحال چندتا از مراحل رو دو سه مرتبه تکرار کردم. رفتم atomic heartنصب کردم روی کنسول که یه کم فاصله بگیرم از این حجم رویایی بودن یک fps... . روی هر سطح سختی و تنظیمات گیم پلی‌ای، بازی به طور کل وارد چالش های اساسی میشه و این خیلی نکته خوبیه. بشخصه هیچ مشکلی با نبود glory kill ندارم. از لحاظم منطقی هم قابل درک هست: سپر با اون همه تجهیزات و امکانات و البته زیبایی رو باید بزاری کنار که بتونی انیمیشن های گلوری کیل رو از دوم ایترنال قرض بگیری جهت اجرا روی دشمن. یعنی تو این نسخه هر دو دست اسلیر پر هست و ترجیح میده دستش به اون موجودات اهریمنی آلوده نشه حتی الامکان. بهترین شات‌گان های تاریخ رو هم در این بازی طراحی و اجرا کردن. سوپرشاتگان رو طلایی کردم در هر دو حالتش و رسماً یک وحشیه به تمام در close range هست.
glory kill هنوز داخل بازی هست ولی به خاطر این که با سیستم melee بازی تداخل ایجاد نکنه اختیاری شده، اگر روی هوا دکمه رو بزنی با سپر دشمنا رو یا نصف میکنه یا سرشون رو قطع میکنه
 
تنها اثر شوتر اول شخصی که میتونه این عنوان رو شکست بده، نسخه ی بعدیه همینه!

دهمین مرحله رو هم پاکسازی کردم. واقعا دوست ندارم تموم شه. تابحال چندتا از مراحل رو دو سه مرتبه تکرار کردم. رفتم atomic heartنصب کردم روی کنسول که یه کم فاصله بگیرم از این حجم رویایی بودن یک fps... . روی هر سطح سختی و تنظیمات گیم پلی‌ای، بازی به طور کل وارد چالش های اساسی میشه و این خیلی نکته خوبیه. بشخصه هیچ مشکلی با نبود glory kill ندارم. از لحاظم منطقی هم قابل درک هست: سپر با اون همه تجهیزات و امکانات و البته زیبایی رو باید بزاری کنار که بتونی انیمیشن های گلوری کیل رو از دوم ایترنال قرض بگیری جهت اجرا روی دشمن. یعنی تو این نسخه هر دو دست اسلیر پر هست و ترجیح میده دستش به اون موجودات اهریمنی آلوده نشه حتی الامکان. بهترین شات‌گان های تاریخ رو هم در این بازی طراحی و اجرا کردن. سوپرشاتگان رو طلایی کردم در هر دو حالتش و رسماً یک وحشیه به تمام در close range هست.
دقیقا درست گفتین.
من قبل تر که گفتم بهترین اثر شوتر تاریخ تا الان هست برام حقیقتا اغراق نکردم. سلیقه رو که بزارید کنار که اترنال سریعتر بود و مثلا فلان قسمتش چنین بود و.... و هر دو اثر رو مسقل نگاه کنید این نسخه قابل قیاس با اترنال نیست. اصلا نمونه ای نداره، توی تمام بخش ها و سطوح در قله قرار گرفته تقریبا.
بعد از HL2 تا همین امسال که این اثر رو بازی کردم چیزی رو نمیتونستم به لحاظ گیم دیزاین بالاتر ببینم ازش ولی این بازی و فقط همین نسخه تونست این کار رو انجام بده. از نظر من بهترین اثر fps تاریخ هست.
 
  • Like
Reactions: Thundersky

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or