Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
مثل اینکه مشکل خاصی نیست
فکر میکنم چون داره با آپدیتش همزمان دانلود میشه این ارور رو داد
گزینه uninstall رو زدم که از اول دانلود کنم
یک دفعه خودش یک آپدیت 800 مگی رو کرد داره دانلود میکنه
صبر کن ببینم چی میشه خبرشو بهت میدم

ویرایش ۱ : اون آپدیت ۸۰۰ و خورده ای مگی رو دانلود کرد باز آخرش ارور داد دوباره گزینه Uninstall رو زدم بعد امکان لانچ بازی رو داد الانم داره unpack میکنه
کلا دیوونه میوونه میزنه 😁

ویرایش ۲ : دوباره تو پروسه آنپک ارور داد گفت برو Verify and Rapair کن اینجا دوباره رو صد در صد مثل زمان دانلود ارور میده

فکر کنم دانلود از اول رو دوباره افتادیم 😄
بازی از فولدر خود بازی اجرا میشه بدون مشکل ولی از اپ کار نمیکنه
این مشکل رو خیلیا دارن تو نت سرچ کردم
 
زنگ خطر این داستان از سال 2023 و AW2 به صدا در اومد بله کارت های مثل 1080 یا حتی 1660 هنوز جواب هستن ولی نه دیگه برای بازی ها روز از دور خارج شدن الان یک بازی ساز نمیاد معماری مدرن و قدرت سخت افزار روز که دستشو باز میذاره و همه گیر هم شده ول کنه به سخت افزار 10 سال پیش بچسبه. مثال شما هم در مورد ps5 اشتباه هست ps5 قابلیت ray tracing داشت و اومدن رو ps5 pro بهترش کردن واقعیت اینه ray tracing دیگه یک استاندارد هست معماری Turing که شروع کننده ray tracing بود برای 7 سال پیش هست. این ماجراها هم فقط به گرافیک ختم نمیشه الان بازی ها مدرن قدرت اجرا روی hdd دارن؟ (حتی ssd ها ساتا هم دیگه زنگ خطر براش به صدا در اومده) ایا رم 16 گیگ هنوز جوابه روی بازی ها جدید؟ ماکروسافت چرا این همه رو Tpm 2 سخت گیری کرد چرا چند ماه پیش سی یو ها نسل 10 و 9 اینتل از پشتیبانی ویندوز 11 کنار گذاشت و... ختم کلام تو دنیا امروز باید به روز بود و به جلو حرکت کرد و تو گذشته ها سیر نکرد.

این کاملا درسته که RT تو این بازیها یه مورد پایه ایه و از این به بعد مسیر همینه.
چون هم تو فرآیند توسعه کار رو برای سازنده ها راحت میکنه و هزینه کمتری بازیها پیدا میکنن و هم کیفیت خروجیش جذابتره.

ولی در مورد RT ... یک حرکت عجیب اینه که بازی روی کارتی مثل 4050 اجرا میشه ولی با RT خاموش !
و خب RT تو نورپردازی بازی کاملا حیاتیه وگرنه خیلی از بخشهای بازی کاملا بدون نور و تاریک میشن ولی چون کارت ضعیفیه بازی روش تو این حالت اجرا میشه.
و این پلیرها گزینه ای هم برای روشن کردن RT ندارن.

جدای از اینکه این باگه یا با آپدیت رفع میشه و... سوال اینه که خب چرا این مورد رو برای کارتهای نسل 10 در اختیار پلیر نزاشتن؟
چه فرقی با کارتی مثل 4050 داشتن؟
1080ti همچنان 30-20 درصد از این کارت موبایل با 6 گیگ vram سریعتره ولی خب باید آرشیو بشه چون انویدیا نمیخواد.


برای آلن ویک 2 هم بعدا آپدیت دادن و فیکسش کردن که روی کارتهای قدیمیتر هم بازی با فریم خوب قابل اجرا باشه.
امسال کلی بازی دیگه منتشر شدن که به راحتی روی این کارتها با پرفورمنس خیلی خوب دارن اجرا میشن.
روی این حساب چون پلیرها هنوز قانع نشدن که کارتشون از رده خارج شده اینه که به یکی دوتا بازی که این حرکت رو شروع کردن اعتراض دارن.

وگرنه اگه 10تا بازی بزرگ دیگه همین شرایط رو داشتن مطمئنا حجم این اعتراضها هم کمتر میبود چون جاهای دیگه هم وضع همینه.
ولی خب چون اینطور نیست خب دیدن این اعتراضها هم طبیعیه.

همه که مثل ماها از چندوقت قبل انتشار پیگیر اخبار نیستن که ببینن روی کارتشون این بازیها قابل اجراست یا نه.
بعد انتشار بازی یا حتی بعد از خرید تازه متوجه اوضاع میشن و خب این حتما ناراحت کنندست و این نوع ابراز احساسشون هم قابل درکه.
 
تا همینجای نسل هم بیش از حد به خاطر سری اس و rt کنسولا گرافیک بازیا فدا شدن. ۵ سال از نسل گذشته تاره داریم گرافیک خوب میبینیم. واقعا RT یه فیچر صرفا آپشنال نیست و کل طراحی بازی بر همین مبنا انجام شده. ویدئوی df تو این راستا پشم ریزونه. من قبلا میگفتم گور بابا RT خاموش میکنم بره ولی الان واقعا بنظرم اون دوران گذشنه و کارت زیر ۲۰۶۰ داشتن (از لحاظ سال انتشار) منطقی نیست و مقصر هم سازنده نیست. یه عده پی سی گیمرها رو ولشون کنی هنوز میخوان با 750TI گیم بزنن. تازه این بازی مصرف VRAM اش عالیه و مثل یه سری بازیهای دیگه هم شبیه ساز استاتر نیست. وگرنه کلی کارت زیر ۱۲ گیگ کلا باید قید بازی رو میزدن و میشد فاجعه ای مثل OBLIVION REMASTER . ایم بازی واقعا سخاوتمندانه فریم میده، بدون استاتر، بدون لودینگ، باید رو سرشون بزارن به جا غر زدن.

این کاملا درسته که RT تو این بازیها یه مورد پایه ایه و از این به بعد مسیر همینه.
چون هم تو فرآیند توسعه کار رو برای سازنده ها راحت میکنه و هزینه کمتری بازیها پیدا میکنن و هم کیفیت خروجیش جذابتره.

ولی در مورد RT ... یک حرکت عجیب اینه که بازی روی کارتی مثل 4050 اجرا میشه ولی با RT خاموش !
و خب RT تو نورپردازی بازی کاملا حیاتیه وگرنه خیلی از بخشهای بازی کاملا بدون نور و تاریک میشن ولی چون کارت ضعیفیه بازی روش تو این حالت اجرا میشه.
و این پلیرها گزینه ای هم برای روشن کردن RT ندارن.

جدای از اینکه این باگه یا با آپدیت رفع میشه و... سوال اینه که خب چرا این مورد رو برای کارتهای نسل 10 در اختیار پلیر نزاشتن؟
چه فرقی با کارتی مثل 4050 داشتن؟
1080ti همچنان 30-20 درصد از این کارت موبایل با 6 گیگ vram سریعتره ولی خب باید آرشیو بشه چون انویدیا نمیخواد.


برای آلن ویک 2 هم بعدا آپدیت دادن و فیکسش کردن که روی کارتهای قدیمیتر هم بازی با فریم خوب قابل اجرا باشه.
امسال کلی بازی دیگه منتشر شدن که به راحتی روی این کارتها با پرفورمنس خیلی خوب دارن اجرا میشن.
روی این حساب چون پلیرها هنوز قانع نشدن که کارتشون از رده خارج شده اینه که به یکی دوتا بازی که این حرکت رو شروع کردن اعتراض دارن.

وگرنه اگه 10تا بازی بزرگ دیگه همین شرایط رو داشتن مطمئنا حجم این اعتراضها هم کمتر میبود چون جاهای دیگه هم وضع همینه.
ولی خب چون اینطور نیست خب دیدن این اعتراضها هم طبیعیه.

همه که مثل ماها از چندوقت قبل انتشار پیگیر اخبار نیستن که ببینن روی کارتشون این بازیها قابل اجراست یا نه.
بعد انتشار بازی یا حتی بعد از خرید تازه متوجه اوضاع میشن و خب این حتما ناراحت کنندست و این نوع ابراز احساسشون هم قابل درکه.
ماکان توی حداقل سیستم موردنیاز تو استیم صراحتا ذکر شده گرافیک باید raytracing ساپورت کنه.

Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows 10 64-Bit / Windows 11 64-Bit
Processor: AMD Zen 2 or Intel 10th Generation CPU @3.2Ghz with 8 cores / 16 threads or better (examples: AMD Ryzen 7 3700X or better, or Intel Core i7 10700K or better)
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA or AMD hardware Raytracing-capable GPU with 8GB dedicated VRAM or better (examples: NVIDIA RTX 2060 SUPER or better, AMD RX 6600 or better)
Storage: 100 GB available space
Additional Notes: 1080p / 60 FPS / Low Quality
 
آخرین ویرایش:
این کاملا درسته که RT تو این بازیها یه مورد پایه ایه و از این به بعد مسیر همینه.
چون هم تو فرآیند توسعه کار رو برای سازنده ها راحت میکنه و هزینه کمتری بازیها پیدا میکنن و هم کیفیت خروجیش جذابتره.

ولی در مورد RT ... یک حرکت عجیب اینه که بازی روی کارتی مثل 4050 اجرا میشه ولی با RT خاموش !
و خب RT تو نورپردازی بازی کاملا حیاتیه وگرنه خیلی از بخشهای بازی کاملا بدون نور و تاریک میشن ولی چون کارت ضعیفیه بازی روش تو این حالت اجرا میشه.
و این پلیرها گزینه ای هم برای روشن کردن RT ندارن.

جدای از اینکه این باگه یا با آپدیت رفع میشه و... سوال اینه که خب چرا این مورد رو برای کارتهای نسل 10 در اختیار پلیر نزاشتن؟
چه فرقی با کارتی مثل 4050 داشتن؟
1080ti همچنان 30-20 درصد از این کارت موبایل با 6 گیگ vram سریعتره ولی خب باید آرشیو بشه چون انویدیا نمیخواد.


برای آلن ویک 2 هم بعدا آپدیت دادن و فیکسش کردن که روی کارتهای قدیمیتر هم بازی با فریم خوب قابل اجرا باشه.
امسال کلی بازی دیگه منتشر شدن که به راحتی روی این کارتها با پرفورمنس خیلی خوب دارن اجرا میشن.
روی این حساب چون پلیرها هنوز قانع نشدن که کارتشون از رده خارج شده اینه که به یکی دوتا بازی که این حرکت رو شروع کردن اعتراض دارن.

وگرنه اگه 10تا بازی بزرگ دیگه همین شرایط رو داشتن مطمئنا حجم این اعتراضها هم کمتر میبود چون جاهای دیگه هم وضع همینه.
ولی خب چون اینطور نیست خب دیدن این اعتراضها هم طبیعیه.

همه که مثل ماها از چندوقت قبل انتشار پیگیر اخبار نیستن که ببینن روی کارتشون این بازیها قابل اجراست یا نه.
بعد انتشار بازی یا حتی بعد از خرید تازه متوجه اوضاع میشن و خب این حتما ناراحت کنندست و این نوع ابراز احساسشون هم قابل درکه.
اون هسته rt روی کارت مهمه که پیش نیاز هست و بلیط ورود به بازی رو به 4050 یا 3060 یا 3050 شیش گیگی بدون همون rtgi که میگی داده و در اصل هم فقط پنج گیگ vram برای استفاده دارن که من فکر نمیکنم خاموش بودن rtgi باگ باشه یا با اپدیت فیکسش کنن دلیلش هم همون vram کم این کارت ها هست البته شاید تکنیک دیگه ای برای نورپردازی بهتر استفاده کنن تا بازی از حالت تاریکی در بیاد.
ولی در کل میدونی این داستان مثل چی میمونه مثل زمانی که طرف سال 2021 یه سیستم high end داشت ولی نمیتونست به صورت قانونی ویندوز 11 نصب کنه چون پیش نیاز چیپ tpm 2 روی مین میخواست و اکثرا مین ها اون موقع 1.2 بودن و واقعا اون سیستم ها ویندوز 11 به بهترین شکل اجرا میکردن که البته هکر های عزیز به چند روز نکشید بایپس tpm دادن.
قانون همه تولید کننده ها تو دنیا امروزی همینه اگه قرار باشه تا همیشه ساپورت یک قطعه یا نرم افزار یا بازی هر چیزی ادامه بدن دیگه کسی سراغ محصولات جدید نمیره و ساپورت محصولات قدیمی هم هزینه بر هست براشون من قشنگ یادمه اولین سری کارت ها rtx که اومد چند ماه بعد نشده درایور ها که انویدیا میداد روی کارت های gtx بازده کمتری داشتن نسبت به درایور های قبل از ریلیز سری rtx که ویدیو هاش هنوز تو یوتوب هست دلیلش هم این بود ملت کوچ کنن سمت rtx ها... البته این موضوع اجبار به استفاده از فناوری های جدید هم همیشه به ضرر مصرف کننده نیست باعث میشه سرعت رشد فناوری و تکنولوژی های جدید بالاتر بره و بازده اون تو تمام ضمینه ها میشه روز به روز دید.
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
متاسفانه بازی به این خفنی فروشش تا الان روی استیم جالب نبوده.من از شب اول چک میکردم و ناامیدم کرد.درسته رو گیم پس هست ولی oblivion و expdation 33 رو داشتیم که فروشش خیلی خوب بود.حتی به فروش هفته اول اترنال و ۲۰۱۶ هم نرسید.نمیدونم بحث قیمته یا چی ولی این مقدار فروش برای همچین بازیه خفنی اصلا توجیه نداره.
 
متاسفانه بازی به این خفنی فروشش تا الان روی استیم جالب نبوده.من از شب اول چک میکردم و ناامیدم کرد.درسته رو گیم پس هست ولی oblivion و expdation 33 رو داشتیم که فروشش خیلی خوب بود.حتی به فروش هفته اول اترنال و ۲۰۱۶ هم نرسید.نمیدونم بحث قیمته یا چی ولی این مقدار فروش برای همچین بازیه خفنی اصلا توجیه نداره.
واقعا کم لطفی به بازی شده... نشون می ده این فضای سمی مجازی چقدر، قدرت عظیم و خطرناکی داره...(هر چند با توجه به مولتی پلتفرم شدنش و اینکه تو چند استور هست و فرنچایز محبوبیه قطعا به سوددهی می رسه و در دراز مدت فروش خواهد داشت)
 
متاسفانه بازی به این خفنی فروشش تا الان روی استیم جالب نبوده.من از شب اول چک میکردم و ناامیدم کرد.درسته رو گیم پس هست ولی oblivion و expdation 33 رو داشتیم که فروشش خیلی خوب بود.حتی به فروش هفته اول اترنال و ۲۰۱۶ هم نرسید.نمیدونم بحث قیمته یا چی ولی این مقدار فروش برای همچین بازیه خفنی اصلا توجیه نداره.
اگه اشتباه نکنم فروش اترنال هم کمتر از ۲۰۱۶ بود توی استیم. مطمئن نیستم البته
 
متاسفانه بازی به این خفنی فروشش تا الان روی استیم جالب نبوده.من از شب اول چک میکردم و ناامیدم کرد.درسته رو گیم پس هست ولی oblivion و expdation 33 رو داشتیم که فروشش خیلی خوب بود.حتی به فروش هفته اول اترنال و ۲۰۱۶ هم نرسید.نمیدونم بحث قیمته یا چی ولی این مقدار فروش برای همچین بازیه خفنی اصلا توجیه نداره.
دلیلش بنظرم متای بازی بوده.
یه عده که فن بازی هستن بهرحال بازی رو میگیرن ولی بقیه که بازی رو تا حالا انجام ندادن یا انجامش دادن ولی سر تجربه شماره جدید مردد هستن طبیعتا با دیدن این متا خیلی سراغ بازی نمیرن(یا حداقل وایمیسن قیمتش بیاد پایینتر).
گیم پس هم البته بی تاثیر نیس بهرحال

.​
 
واقعا کم لطفی به بازی شده... نشون می ده این فضای سمی مجازی چقدر، قدرت عظیم و خطرناکی داره...(هر چند با توجه به مولتی پلتفرم شدنش و اینکه تو چند استور هست و فرنچایز محبوبیه قطعا به سوددهی می رسه و در دراز مدت فروش خواهد داشت)
واقعا فضای سمی شده.صنعت گیمینگ خیلی دیگه ریسکی شده.شاید الان تو جو ناراحتی باشم اینو میگم ولی دیدم به بازار استیم واقعا بد شده ولی خوب به قول شما دراز مدت سودشو میکنه ولی استرسی که برای سازنده هست اینطوری خیلی ناجوره.ریسک پذیری هرروز داره پایین تر میاد و حق دارن سازنده ها.
اگه اشتباه نکنم فروش اترنال هم کمتر از ۲۰۱۶ بود توی استیم. مطمئن نیستم البته
این فروش هفته اول اترناله که البته میگن بحث پاندمی کرونا هم بوده .
Screenshot_2025-05-17-16-07-55-022-edit_com.android.chrome.jpg

دلیلش بنظرم متای بازی بوده.
یه عده که فن بازی هستن بهرحال بازی رو میگیرن ولی بقیه که بازی رو تا حالا انجام ندادن یا انجامش دادن ولی سر تجربه شماره جدید مردد هستن طبیعتا با دیدن این متا خیلی سراغ بازی نمیرن(یا حداقل وایمیسن قیمتش بیاد پایینتر).
گیم پس هم البته بی تاثیر نیس بهرحال

.​
امیدوارم با یه تخفیف رو ۵۰ دلار فروش بازی پمپ بشه.البته این مدت فروش گیم پس یه ماهه هم تو آمازون خیلی بالا بوده.نمیدونم قضیه چیه.شاید بیشتر دارن میرن سمت گیم پس ملت.
 
تعداد پلیر ریترنال تو انتشار وحشتناک زیاد بود که خب همونطور که @Rohshen گفت میشه به همه گیری نسبتش داد.
Dark Ages داره در حد 2016 کار میکنه و تقریبا همون تعداد پلیر رو داره که تازه بخشی از اونها روی گیم پس هستن.

کلا ریترنال از خیلی لحاظ میتونه اوج این مجموعه لقب بگیره.
البته فروش دو بازی قبلی تقریبا شبیه به همه و بالای 5 میلیون روی استیم فروختن.

تعداد پلیر همزمان خیلی مقدار فروش رو نمایندگی نمیکنه.
باید دید ته سال چقدر فروخته.
 
ماکان توی حداقل سیستم موردنیاز تو استیم صراحتا ذکر شده گرافیک باید raytracing ساپورت کنه.

Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows 10 64-Bit / Windows 11 64-Bit
Processor: AMD Zen 2 or Intel 10th Generation CPU @3.2Ghz with 8 cores / 16 threads or better (examples: AMD Ryzen 7 3700X or better, or Intel Core i7 10700K or better)
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA or AMD hardware Raytracing-capable GPU with 8GB dedicated VRAM or better (examples: NVIDIA RTX 2060 SUPER or better, AMD RX 6600 or better)
Storage: 100 GB available space
Additional Notes: 1080p / 60 FPS / Low Quality
نه من صبحتم در مورد DOOM نبود.
کلی در مورد انویدیا گفتم.

وگرنه آره از مدتها پیش خودم اینجا نوشتم که دوستان بدونن روی کارتهای پایینتر بازی اجرا نمیشه.

خواستم به خودم و بقیه که مثل من هنوز سری 10 دارن یه خبر خوب بدم و بگم استرس روز انتشار رو نداشته باشید و شل کنید.
یادآوری کنم که 2000 درصد باید مطمئن بود که این نسخه روی کارتهای سری 10 و به قبل حتما اجرا نمیشه:hide:
نهایتا شاید با بدبختی ، ماد و... روی 1650 بشه بازی کرد ، همین.

اتفاقا میخوام بگم با اینکه توی مشخصات سیستم نوشته این رو ولی خیلیها اصلا متوجه نمیشن یعنی چی یا توجه نمیکنن.

میگم همه مثل ماها به روز نیستن و پیگیر اخبار نیستن که وقتی یه همچین چیزی رو مینویسن چه معنایی میتونه داشته باشه.
همین کامنتهای دانلود بازیها از سایتهای ایرانی رو ببین که چه حجم بالایی از PC پلیرها چقدر اطلاعات کمی دارن.
حالا نه به همین نسبت ولی پلیرهای استیم هم خیلیهاشون شرایط خیلی بهتری ندارن.

حالا نه اینکه این مسئولیتش با id باشه.
میخوام بگم این شکل اعتراضها چون اینها بازیهای اولی هستن که این موارد رو دارن جا میندازن بهشون نقد بیشتری میشه و هیت میگیرن.
سال بعد همین موقع که 10تا بازی دیگه هم به همین شکل منتشر شدن برای همه پذیرشش راحت تر میشه.
 
دلایل فروش کم تر از انتظار بازی رو میشه چند دلیل دونست. دلیل اول گیم پس هست که قشنگ فروش نسخه های فیزیکی بازی رو خودش میشکونه. دلیل دوم لانچ عجیبا غریبا مایکروسافت برای نسخه ۵ هست که برداشته نسخه فیزیکی ۵ رو اونشکلی کرده که طرف پول بازی رو میده و بعدم باید بشینه ۸۰ گیگ دانلود کنه.
دلیل آخر هم متای بازی و یه مشت سایت و یوتیوبر و کلا فضای مجازیه که با اینکه متای خیلی خوبیگرفته ولی حقیقتا بهش کم لطفی شده، بازی ای که توی همه جنبه هاش عملکرد عالی داشته و تقریبا میشه گفت توی ژانر خودش رهبر بازاره این متا براش عجیب غریبه و خب تاثیرشم گذاشته.
حالا البته مطمئنم یواش یواش فروشش بهبود پیدا میکنه. متا هم خورده خورده داره میاد بالا. اوپن کریتیک از ۸۶ اومد رو ۸۷
 
دلایل فروش کم تر از انتظار بازی رو میشه چند دلیل دونست. دلیل اول گیم پس هست که قشنگ فروش نسخه های فیزیکی بازی رو خودش میشکونه. دلیل دوم لانچ عجیبا غریبا مایکروسافت برای نسخه ۵ هست که برداشته نسخه فیزیکی ۵ رو اونشکلی کرده که طرف پول بازی رو میده و بعدم باید بشینه ۸۰ گیگ دانلود کنه.
دلیل آخر هم متای بازی و یه مشت سایت و یوتیوبر و کلا فضای مجازیه که با اینکه متای خیلی خوبیگرفته ولی حقیقتا بهش کم لطفی شده، بازی ای که توی همه جنبه هاش عملکرد عالی داشته و تقریبا میشه گفت توی ژانر خودش رهبر بازاره این متا براش عجیب غریبه و خب تاثیرشم گذاشته.
حالا البته مطمئنم یواش یواش فروشش بهبود پیدا میکنه. متا هم خورده خورده داره میاد بالا. اوپن کریتیک از ۸۶ اومد رو ۸۷
دوست عزیز چند بار تعرفه اینترنت خارجی ها رو دیدم حدفاصله بیشترین ترافیک و نامحدود خیلی ناچیزه و تقریبا همشون نامحدود دارن این ۸۰ گیگ هم شاید ۲ ۳ دقیقه با نت اونا زمان ببره نمیخوام طرفداری کنم از کار مایکروسافت ولی اینکه چون طرف باید دانلود بکنه علارغم خرید نسخه فیزیکی دلیل کم فروختن بازی نیست
 
  • Like
Reactions: Love Console
دوست عزیز چند بار تعرفه اینترنت خارجی ها رو دیدم حدفاصله بیشترین ترافیک و نامحدود خیلی ناچیزه و تقریبا همشون نامحدود دارن این ۸۰ گیگ هم شاید ۲ ۳ دقیقه با نت اونا زمان ببره نمیخوام طرفداری کنم از کار مایکروسافت ولی اینکه چون طرف باید دانلود بکنه علارغم خرید نسخه فیزیکی دلیل کم فروختن بازی نیست
کامیونیتی پلی استیشن شدیدا واکنش منفی ای به این قضیه داده و خواستار شفافیت مایکروسافت هست راجب این موضوع. مسئله سرعت نت نیست. مسئله اینه که وقتی طرف پول نسخه فیزیکی یه بازی رو داده با هیچ استانداردی نمیخونه که بعدش بیاد دوباره بازی رو ۸۰ گیگ دانلود کنه در حالی که مشکل حجمی روی دیسک های کنسول پلی استیشن هم نبوده. این مورد به طور خاص برای بازی دووم مطرحه. و بالاخره اینو در نظر بگیرید که همه جای دنیا سرعت و پوشش یکسانی برای خدمات اینترنتی ندارن و خب این موضوع میتونه خیلی از مشتری های بالقوه رو دلسرد کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or