DmC: Devil may Cry | Xbox 360

  • Thread starter Thread starter versus
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
این حس خوشمزگی شما روده های من رو پاره کرد قندون.

طراحی شیطان یعنی یه چی ترسناک مانند مثل یک یا حتی 3 یخورده. نه اینکه بخوای شبیه زامبی L4D بسازی و فقط چندش و مضخرف باشن. البته این چیزایی که من با علی و بقیه دوستان صحبتشون رو میکنیم نه شما.

در مورد این موضوع قبلا با احسان هم بحث کردیم ، طراحی شیطون ها رو خود من هم ازش راضی نیستم ، بین شیطون های عادی فقط من از Rage خوشم میاد و بقیه شون بیشتر حالت روباتیک دارن تا شیطونی ، باس ها هم از Bob خوشم نمیاد ولی به نظرم طراحی Poison و Hunter حالت شیطونی دارن و مناسب این سری هستن

البته من از طراحی شیاطین توی نسخه های قبلی هم زیاد راضی نیستم ، بهترین طراحی شیاطین به نظرم توی نسخه 2 بازی بود ( منظورم خود شیطون هاست نه اون تانک ها و هلیکوپتر های شیطونی :| ) اما حتی شیاطین این نسخه هم زیاد من رو راضی نکردن
 
آها طراحی شیطان یعنی.....هرکسی یا بهتره بگم طراحی این "یعنی" رو توی ذهن خودش یه چیز تصور میکنه...حالا هرچی...
هرچند بخش زیبایی شناختی شیطاتین رو ظاهرا باید بیان پیش شما پاس کنن...
آخه چرا حرف بیخود میزنی برادر من؟ اصلا متوجه شدی من چی گفتم که میای اینجا هی نقل قول میکنی و لاتی لوتی حرف میزنی؟


طراحی شیاطین 4 هم بد بود. یه سری موجودات دلقک مانند که حس ضربه زدن به کاغذ میداد به آدم. اینم که شدن یه سری زامبی چندش.

3 یخورده حالت انیمه ای داشت. من 2 رو هم کامل بازی نکردم اما از اونجایی که اوج جدیت توی سری هست فکر میکنم دیمن ترین دیمن های توی همون 2 بود. 1 هم که در واقع تعریف DMC بود که عوض شدش کلا.

مثلا به نظر من طراحی فرشته های بیونتا فوق العاده جالب و عجیب بود به خصوص باس بتلش ها. اینجا قشنگ یکی از باس بتل هاش طرف توی اخباره چیه اتفاق میوفته :|
 
آخه چرا حرف بیخود میزنی برادر من؟ اصلا متوجه شدی من چی گفتم که میای اینجا هی نقل قول میکنی و لاتی لوتی حرف میزنی؟

اینم که شدن یه سری زامبی چندش.
مواظب حرف زدنت باش...نمیخوام یه جور دیگه جوابتو بدم...پس حواست باشه چی رو به زبون میاری
+
وقتی حتی یک اپسیلون از مکتب سورئالیسم تاریک چیزی نمدونی من بیام چی به تو بگم آخه؟؟

نتیجش هم میشه همین دیگه:
اینم که شدن یه سری زامبی چندش.

طراحی این نسخه از بهترین طراحی های سری DMC که هیچ،و در ردیف بهترین های کل دنیای گیم محسوب میشه...واسه فهمیدنشم باید مطالعه کرده باشی و بدونی چی به چیه...
بدبختی اینجاست که هرکی یه دسته دستش گرفته و این سریو بازی کرده فک میکنه DMC رو کلا فهمیده و کسیه واسه خودش...
سازنده های این بازی حتی روی رنگ بندی و طرح بندی ساختمونها با توجه به شخصیت دانته کار کردن...

طراحی های دیمن ها اگه توش عناصر مدرنیسم میبینید برای ایجاد تضاده روان شناختیه...چرا؟ چون خود کلمه ِی شیطان یه حس تاریخی و باستانی بوجود میاره،شبیه یه افسانس...حالا دنیای امروزی رو تصور کنید،،،حالا قرار باشه شیاطین به اون اضافه بشن...طراحی همچین چیزی به خودی خود کار شاقیه....
طراح های این بازی هم همینجوری از رو معده طرح ندادن.از طراح های بزرگی الگو گرفتن که قدرت ذهنشون چندبرابر انسانهای عادیه...

کلا کاری به شما ندارم....تقصیر شما نیست...فقر اطلاعات باعث شده که همچین نظراتی بدین...

مثل یه فیلم میمونه که بار دومی که نگاش میکنی نبست به دفعه اول چیزای بیشتری دستگیرت میشه...بعد تازه با شنیدن حرفای منتقدها یک سری اطلاعات ریز دیگه به دست میاری...
حالا نظر دادن شما هم شده همون یه بار فیلم دیدنه...

+

عاشق این قسمت از طراحی ساختمونهای بازی هستم....واقعا عالی کار شده(رنگبندی،کنتراست،تقارن،توازن)،کلیک کنید روی عکس و جزییات رو تماشا کنید...آدمو یاد کوچه های فرانسه میندازه،البته ممکنه الهام گرفته باشن...اوج هنر سازنده ها وقتیه که این خیابون تبدیل میشه به جهنم واقعی برای دانته...سوییچینگ بین مبارزات و پلتفرمینگ فوق العادس...فکر کنید تو طراحی هر محیطی باید دو نوع طرح بزنن،یکی حالت عادیش و دومی حالت جهنمی واسه پلتفرمینگ...

بچه ها منتظر یه بازی "بترکون" باشید...
 
^^^^

619d6315f5806b69aa4fd6b418d91bea7930b4bc_m.gif
 
البرز جان اصلا احتیاجی به این همه توضیح نیست ، این موضوع خیلی ساده اییه ، طراحی یه شیطون باید به گیمر اون حس شیطونی و ترسناک بودن رو منتقل کنه که توی این نسخه و اصلا کل سری Devil May Cry هیچوقت این اتفاق به طور کامل نیوفتاده !

در نسخه یک شیطون ها تا حدودی میتونستن ترس رو به گیمر منتقل کنند که اونم بخاطر اتمسفر خوب محیط بود ولی از لحاظ طراحی اصلا حالت شیطونی نداشتن برای همین کامل نبودن. نسخه دوم تا حدودی قضیه برعکس شد ، طراحی Demon ها شیطونی تر شد ولی اون حس ترس از بین رفت که باعث شد این نسخه هم کامل نباشه !

DMC3 و DMC4 هم که شیاطینش بیشتر حالت انیمه ایی داشتن ( مخصوصا DMC3 ) ، این نسخه هم تا اینجا من نه حس ترس توش میبینم و نه طراحی شیطونی ! البته همشون اینطور نیستن مثلا همونطوری که گفتم Rage ها به نظرم خوب طراحی شدن همینطور Poison و Hunter ولی بقیه شیاطین حالت روبات مانند به خودشون گرفتن بجای اینکه بخوان شیطونی باشن و این موضوع کاملا مشهوده


این مشکل من فقط مربوط به شیاطین نیست و با DT دانته هم مشکل دارم ! حالت شیطونی دانته توی نسخه های 1 ، 3 و 4 بجای اینکه شیطونی باشه بیشتر به حشرات شباهت داشت !!! تنها DT ـی که من ازش خوشم اومد ( از لحاظ طراحی ) مربوط میشه به DMC2 :
a4e6d5ef-def3-4b46-9e7e-5d595e09981a.JPG.thumbnail.jpg



در ضمن طرفدار DmC بودن یا نبودن دلیل بر قدیمی بودن شخص نیست ! شهاب و کیوان دوتا از قدیمی های سری DMC اند ولی خب امید زیادی به این نسخه ندارن ( شهاب از این نسخه خوشش نمیاد و کیوان هم فعلا دیدی زیاد مثبتی به این نسخه نداره )

از طرف دیگه من ، احسان ، علی و تعدادی دیگه ایی از بچه های قدیمی DMC به این نسخه امید داریم و با دیدی مثبت به این نسخه نگاه میکنیم.

اینکه بخواییم بگیم چون فلانی از DmC خوشش نمیاد چیزی از این سری حالیش نیست یا برعکس اشتباه محضه چون سلیقه افراد متفاوته و همه مجبور نیستن دقیقا مثل ما فکر کنند
 
البرز جان اصلا احتیاجی به این همه توضیح نیست ، این موضوع خیلی ساده اییه ، طراحی یه شیطون باید به گیمر اون حس شیطونی و ترسناک بودن رو منتقل کنه که توی این نسخه و اصلا کل سری Devil May Cry هیچوقت این اتفاق به طور کامل نیوفتاده !

در نسخه یک شیطون ها تا حدودی میتونستن ترس رو به گیمر منتقل کنند که اونم بخاطر اتمسفر خوب محیط بود ولی از لحاظ طراحی اصلا حالت شیطونی نداشتن برای همین کامل نبودن. نسخه دوم تا حدودی قضیه برعکس شد ، طراحی Demon ها شیطونی تر شد ولی اون حس ترس از بین رفت که باعث شد این نسخه هم کامل نباشه !

DMC3 و DMC4 هم که شیاطینش بیشتر حالت انیمه ایی داشتن ( مخصوصا DMC3 ) ، این نسخه هم تا اینجا من نه حس ترس توش میبینم و نه طراحی شیطونی ! البته همشون اینطور نیستن مثلا همونطوری که گفتم Rage ها به نظرم خوب طراحی شدن همینطور Poison و Hunter ولی بقیه شیاطین حالت روبات مانند به خودشون گرفتن بجای اینکه بخوان شیطونی باشن و این موضوع کاملا مشهوده


این مشکل من فقط مربوط به شیاطین نیست و با DT دانته هم مشکل دارم ! حالت شیطونی دانته توی نسخه های 1 ، 3 و 4 بجای اینکه شیطونی باشه بیشتر به حشرات شباهت داشت !!! تنها DT ـی که من ازش خوشم اومد ( از لحاظ طراحی ) مربوط میشه به DMC2 :
a4e6d5ef-def3-4b46-9e7e-5d595e09981a.JPG.thumbnail.jpg



در ضمن طرفدار DmC بودن یا نبودن دلیل بر قدیمی بودن شخص نیست ! شهاب و کیوان دوتا از قدیمی های سری DMC اند ولی خب امید زیادی به این نسخه ندارن ( شهاب از این نسخه خوشش نمیاد و کیوان هم فعلا دیدی زیاد مثبتی به این نسخه نداره )

از طرف دیگه من ، احسان ، علی و تعدادی دیگه ایی از بچه های قدیمی DMC به این نسخه امید داریم و با دیدی مثبت به این نسخه نگاه میکنیم.

اینکه بخواییم بگیم چون فلانی از DmC خوشش نمیاد چیزی از این سری حالیش نیست یا برعکس اشتباه محضه چون سلیقه افراد متفاوته و همه مجبور نیستن دقیقا مثل ما فکر کنند

ببین علی مشکل اینجاست که ما انتظارمون از این بازی اشتباست....آخه چجور میشه از یه بازی HnS انتظار داشت که ترس و دلهره به گیمر انتقال بده؟؟!!
بازی های که با مارک سبک دلهره هم به بازار وارد میشن نمیتونن ترسو انتقال بدن چه برسه به این بازی که اصلا ترسوندن تو فلسفه ِی سبکش نیست...من که تا حالا همچین چیزی ندیدم و خوره ِی این سبکم...

اون قضیه ِی رباتیک بودن شیاطین هم که پست بالاییم توضیح دادم....قبلا هم گفتم طراحی یه سابجکت خیالی (شیطان) یه امر کاملا سلیقه ایه...یعنی یه متر خاص نداریم که بگیم این به واقعیت نزدیکه یا نیست...درست برعکس بازی ای مثل آنچارتد که توی دنیای واقعی اتفاق میفته و به راحتی میشه قضاوت کرد در مورد طراحی ها!!چون همه چیزو که تو این بازی میبینم ما به ازای خارجی داره.
علی خودتم جوری که فهمیدم از هیچ کدوم از طراحی های دیمنای این سری بطور کامل راضی نبودی...:دی
خلاصه ِی کلام اینکه قضاوت در مورد یک طرح خیالی کار آسونی نیست که بیایم همینجوری یه بازی رو زیر سوال ببریم...اگه با دلیل باشه تازه استقبال هم میشه...ولی همینجوری ارزشی نداره...

طراحی تو این سبک با این محیط کار خیلی سختیه...منم همه ِی تریلرا،شاتو هندز آنو و پرویو بوده خوندم از این بازی و کسی نبوده که ایرادی از طراحی محیط و دیمنا بگیره...از دانته ایراد گرفته بودن که سازنده ها قیافشو یه دستی کشیدن که الان خوب شده...

کسی رو مجبور نکردم که مثه من فکر کنه...فقط حرفم اینه که الکی یه بازی رو ترول یا هایپ نکنیم...همین...

مخلص داش علی هم هستیم..:دی
 
لطف داری البرز جان

خب وقتی میگن شیطون مطمئنا شخصی توی ذهن خودش یه موجود ترسناک رو ترسیم میکنه دیگه ، وقتی میگن شیطون طرف یاد دلقک که نمیوفته ! ( مگر اینکه هوادار SN باشه :دی )

توی همین DmC هم من صفحات قبل تصاویری از نقاشی های روی دیوار در محیط رو نشون دادم که داخلشون شیطون ها رو خیلی بهتر ترسیم کرده بودند فقط نمیدونم چرا داخل بازی اینطوری طراحیشون کردن ! البته امکان داره این طراحی شیطون ها به داستان بازی ربط داشته باشه و بعدا مشخص بشه چرا اینطوریند ( شاید ) ولی در کل از طراحیشون راضی نیستم ( کلا به نظر من سری DMC توی این بخش همیشه ضعیف عمل کرده )

شهاب توی پست قبلیش ترول نکرد فقط نظر خودش نسبت به طراحی شیطون ها رو گفت ، ترول کردن با گفتن نظر شخصی فرق داره ;)
 
دوستان تریلرو ببینید کف کنید :دی

Stream - Gamersyde

یه DLC هستش که با پیش خرید بازی می تونید اونو بازی کنید که در اون کنترل ورجیل رو در دست دارید .
2-3 ماه پیش خبرش رو زدم که ورجیل تو بازی نیست بچه ها گفتن DLC می‌شه=))
کلا پول پرستی Capcom دیگه به همه ثابت شدس:|:دی
 
تمام دموهایی که میان روی لایو هفته اول در انحصار کاربران GOLD هستن

البته میتونید از Xbox360iso دمو رو دانلود کنید و با فلش منتقلش کنید به کنسولتون

===========================
تا الان 3 بار دمو رو تموم کردم ، بازی فوق العاده فان و سریعه ( در حد همون سرعت نسخه های قبلیه شاید یه ذره کندتر )

کمبو زدن با Osiris خیلی حال میده >:d< توی درجات سختی بالاتر تنوع دشمن ها و همینطور حملاتشون بیشتر میشه که ارزش تکرار بازی رو بالا میبره ! توی همین دموی بازی کلی Lost Soul و چندتا ماموریت مخفی بود ، در کل بازی پر از آیتم های مختلفه که میتونید با گشتن داخل مراحل پیداشون کنید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or