Devil May Cry 5

195151
  • Hideaki Itsuno بار دیگر به عنوان کارگردان بازی ایفای نقش می‌کند. از دیگر عناوین او می‌توان به DMC3, DMC4 و Dragon's Dogma اشاره کرد.
  • اتفاقات بازی پس از قسمت دوم در جریان است و در Red Grave City به وقوع می‌پیوندند. دانته و نیرو به طور قابل ملاحظه ای بزرگ تر شده اند.
  • به گفته ایتسونو، داستان بازی احساسی تر از گذشته خواهد بود و ممکن است بازیکنان را به گریه بیندازد.
  • دانته، نیرو و یک شخصیت کاملا جدید، قابل بازی خواهند بود.
  • موتور گرافیکی استفاده شده برای ساخت بازی، RE Engine می‌باشد که مدل ها و جرئیات واقعی ارائه می‌دهد و بازی بر خلاف نسخه های گذشته، رویه واقع گرایانه تری به خود گرفته است.
  • Nico، شخصیتی جدید و غیر قابل بازی است که نیرو را در ماموریت ها همراهی می‌کند. تخصص او در ساخت دست های مکانیکی و سلاح های جدید برای نیرو است.
  • دست مکانیکی جدید نیرو که Devil Breaker خوانده می‌شود، در صورت ضربه خوردن و یا اجرای برخی حرکات بسیار قدرتمند، خواهد شکست.
  • Devil Breaker های مختلفی برای نیرو طراحی شده است که هر کدام چندین قابلیت منحصر به فرد دارند:
    • Overture: قابلیت اجرای ضربات الکتریکی و ایجاد شوک های قدرتمند.
    • Gerbera: قابلیت شلیک لیزرهای الکتریکی
    • Ragtime: قابلیت آهسته کردن زمان برای مدت زمانی مشخص شده.
    • Punch Line: قابلیت پرتان دست به صورت موشک و سوار شدن بر روی آن.
    • Buster Arm: قابلیت پرتاب کردن دشمن ها به اطراف خصوصا برای مواقعی که تعداد زیادی از دشمنان نیرو را احاطه کرده اند.
    • Tomboy: قابلیت شارژ کردن Blue Rose برای اجرای شلیک های بسیار قدرتمند. همچنین قابلیت ارتقای قابلیت های Red Queen برای اجرای حرکات کاملا جدید و قدرتمند.
    • Helter Skelter: قابلیت تبدیل به تیغه های چرخان برای قطعه قطعه کردن دشمنان که شامل 3 حالت مختلف می‌باشد.
    • Rawhide: قابلیت تبدیل دست به نوعی شلاق که به وسیله آن می‌توان ضربات گروهی وارد کرد.
  • موتور سیکلتی که در تریلر معرفی نشان داده شد، یکی از سلاح های جدید دانته می‌باشد که به دو سلاح شمشیر/اره برقی تبدیل می‌شود.
  • موسیقی مبارزات بسته به Ranking بازیکن، اوج می‌گیرد. به این صورت که هر میزان کمبوهای شما Stylish تر باشد، ریتم موسیقی تندتر و بلند تر خواهد شد.
  • Photo Mode و Training Mode تایید شدند.
  • بازی در تاریخ 8 مارچ 2019 (17 اسفند 97) عرضه خواهد شد.
195156


195157
qkx2_video03.gif csyo_video02.gif 5le2_video01.gif
195162
 
آخرین ویرایش:
جالبه من اصلاً با طراحی نیرو حال نمیکنم ؛ ولی دانته رو هیچ مشکلی ندارم باهاش !
و بشدت واسه داستان هایپیم ؛ مخصوصاً با تئوری هایی که احسان و علی گفتن . این شماره بشدت نقش وجودیت اسپاردا پُر رنگ خواهد بود .
one single family, world of obstacles ..

images
 
اون موقع بچه نبود این چیزها حالیم نبود ولی الان که یه ذره بیشتر با ژاپونی ها آشنا شدم و به این عکس دقت میکنم... احتمالا لیدی توی این عکس یونیفورم مدرسه تنش نیست؟ :D
نه بابا، مگه این که پیرهن زمان دبستانش رو پوشیده باشه :دی
 
احسان بحث شباهت کارکترها نیست، بحث استایل طراحیشون هست که خوب هر آدمی متوجه میشه این ها شاید در لانگ شات با هم شبیه باشن اما کلوز شات دو نفر متفاوتن. نمیدونم کلا چه اصراری داری که بگی همه چی خوبه و ... منم ایتسونو رو دوست دارم و قبولش دارم، شاید حتی بیشتر از تو اما فکر نمیکنم صرف علاقه به یه نفر باعث بشه روی یه موضوع اشتباه الکی پافشاری کنی.
 
(این بابایی که دست نیرو رو به فنا میده احتمالاً فقط جسم ورجیله که توسط نلو آنجلو تسخیر شده ،روحش احتمالاً هنوز جدا از بدنشه)
نلو آنجلو مگه خود ورجیل نبود؟
یعنی جسم ورجیل بود با روح نلو؟#-o
====
ولی اگه این تئوری تو همین مایه ها باشه، به شدت ازش استقبال میکنم؛ خیلی عالیه!
 
  • Like
Reactions: Minato Arisato
دلیل تغییر آرت استایل بازی (در مورد محیط‌ها و خون و خونریزی) روند داستانی که در پیش گرفتن و (در مورد شخصیت‌ها) اسکن کردن مدل‌های واقعی و استفاده از RE Engine اه.

در مورد محیط و خون و خونریزی که خیلی واضحه چرا اینکار رو کردن. این نسخه قراره پایانی بر داستان پسران اسپاردا باشه و این یعنی بازگشت ورجیل. وقتی ورجیل توی بازی باشه یعنی داستان برای دانته (و نیرو) جدیه و گفتن یه داستان جدی و خشن (با توجه به اینکه ورجیل فاسد شده و الان یه شیطون بی‌رحمه که در کمتر از ۵ ثانیه دست پسرش رو با دستای خالی از جا میکنه) با محیط‌های شاد و رنگارنگ (مثل DMC4) در تضاده. علاوه بر اون وقتی داستانی که داری میگی در مورد بزرگترین حمله شیطونا به زمینه و دشمن اصلی هم داره انسان‌ها رو قربانی خونی میکنه تا شیطون بسازه، نمیتونی طراحی گل و بلبلی مثل DMC4 داشته باشی.


در ضمن نمیدونم چرا و از کی طراحی تاریک، خونین و Creepy اتوماتیک شد طراحی غربی. طراحی ژاپنی حتما نباید رنگارنگ و انیمه‌ای باشه تا بهش بگن ژاپنی. یکی از محبوبترین و قدیمی‌ترین مانگاهای ژاپنی کلا پایه اساسش روی طراحی‌های تاریک و خونینه. الان این یعنی برسرک هم غرب زده است و نمیشه ژاپنی دونستش؟

در ضمن بحث الهام‌گیری از برسرک شد:
dvoh_untitled-1.png

kdu8_tumblr_pa4ynij9z21s6ub5do9_500.gif
px1v_d.jpg


اما برسیم به شخصیتا که بزرگترین مشکل اکثریتتون هم با همینه. اینکه بازی رفته سروقت انجین RE و داره از مدل‌های اسکن شده استفاده میکنه یه حقیقته. این مورد رو رسما خود ایتسونو و مت توی کنفرانس مایکرو تایید کردن. کجاست این بنده خدا بزار عکسش رو پیدا کنم. آها، این بنده خدا مدل چهره دانته است. نیرو هم یه مدل داره که هنوز معرفیش نکردن، اون V هم همینطور. بابا اینا حتی برای لباس نیرو هم اومدن اول لباس رو توی واقعیت با کمک یکی از شرکتای طراحی انگلیسی درست کردن، بعد اون رو اسکن کردن گذاشتن توی بازی.
vtjr_untitled-3.png
fros_untitled-17.png


دیگه فکر نکنم هیچکس فاجعه Chris توی RE7 رو یادش رفته باشه. اونجا اصلا کریس کوچیکترین شباهتی به کریس نسخه‌های قبلی نداشت چون اولین بار بود کپکام از این تکنولوژی برای بازی هاش استفاده میکرد. الان نسبت به اون موقع پیشرفت وحشتناکی کردن چون مدل‌های نیرو، دانته و لئون شبیه نسخه‌های قبلی هستن واقعا (حتی اگه هوادارا در موردشون معترض باشن). مدلای الان رو با این مقایسه کنید:
q8fh_maxresdefault.jpg


با این تفاسیر چرا اصلا از انجین RE استفاده کنند، درسته؟ بخاطر اینکه RE Engine اونا رو شدیدا شدیدا توی توسعه بازی جلو میندازه. نه تنها RE Engine بخاطر طراحی خیلی خوبش سرعت توسعه رو خیلی بالا میبره، بلکه به لطف همین قابلیت اسکن کردنش، این اجازه رو به کپکام میده تا به سریعترین شکل ممکن Asset های فوق‌العاده با کیفیتی بسازه. به نظرتون چطوری سر همین REmake 2 کپکام تنها توی ۳ سال (کمتر از ۳ سال حتی، تونست از تایید اولیه پروژه برای ساخت یعنی رسما اولیه‌ترین استارت ممکن) به این بازی فوق خفنی که توی E3 دیدیم برسه؟ (که تازه کلی هم محتوا به نسخه اوریجینال اضافه کرده)

همه‌اش به لطف RE Engine اه. همین DMCV رو نگاه کنید، خدایش یه لحظه بیخیال نظرتون در مورد آرت استایل و طراحی مدل‌ها بشید و این عکس نیرو رو ببینید. کیفیت مدل رو نگاه کنید. به جرات میتونم بگم هیچ انجین دیگه‌ای الان توی صنعت بازی وجود نداره که بتونه یه همچین گرافیکی رو به صورت ۶۰ فریم روی کنسول‌ها اجرا کنه.


نهایتا به نظرم بزرگترین مشکلی که اکثریت با نیرو دارید بر میگرده به Redesign اونه (خصوصا موهاش) نه آرت استایل. یعنی حاضرم شرط ببندم اگر دیزاین فعلی نیرو این بود، الان از هر ۱۰ تاتون ۹ تا کامل باهاش موافق بودید یکی هم یه ذره ناراضی بود که بعد از دو ساعت همونم باهاش کنار میومد :D
ijtt_nero_fixed_up_dmc_v_by_makaymurakami-dce44kk.png


Nero واقعا به یه دیزاین خیلی متفاوت نسبت به نسخه ۴ نیاز داشت چون خیلی از کژوال‌ها اصلا اون رو با دانته اشتباه میگرفتن! اون اوایل که DMC4 معرفی شده بود خیلی‌ها واقعا میگفتن چرا دانته اینقدر جوون شده و اینجور حرفا چون حقیقتا برای کسی که Devil May Cry رو زیاد نشناسه، قیافه‌ها، مدل مو و حتی رنگ لباس‌های دانته و نیرو شدیدا به هم نزدیک هستن. بخاطر همین مورد نیرو باید یه طراحی جدید و خیلی متفاوت بهش میدادن که تصمیمشون رو گذاشتن روی استفاده از لباس آبی پررنگ (رنگی نزدیک به لباس پدرش ولی متفاوت) بجای قرمز، و از اون سمت هم موهای دانته رو بلند کردن تا تفاوت زیادی بین این دوتا شخصیت از لحاظ طراحی ایجاد کنند تا کسی توی شناساییشون به مشکل برنخوره.

اگه این مورد آخری رو باور ندارید، برید یه ۸-۹ تا ری‌اکشن ویدیو از معرفی بازی نگاه کنید، تا ببینید چفدر ملت نیرو رو با دانته اشتباه میگیرن (حتی با وجود Rev کردن شمشیر و نداشتن یک دست). بعضی‌هاشون حتی بعد از اینکه اون تصویر با سه تا شخصیت رو هم میبینند باز فکر می‌کنند این دانته است :|

خلاصه همین بود دیگه. طراحی‌های بازی تغییر کرده و هیچکس منکر این قضیه نیست (البته نسخه‌های قبلی هم هر کدوم باز یه دانته مختلف داشتن)، ولی این طراحی دلیلی پشتشه و با توجه به وضعیتی که بازی داره و نتیجه نهایی که داریم میبینیم، به نظر من تصمیم کاملا درستی از سمت کپکام بوده.

در آخر میخوام دوتا جمله از ایتسونو (The God) رو یادآوری کنم:
This is the best game we've ever made, cause we've made it for you, our fans
One last message to fans. I'm confident what we've made will exceed even your expectations.

توبه کرده و به جمع برادران هایپ بپیوندید، باشد که ایتسونو از سر تقصیرات شما بگذرد :دی
 
خلاصه همین بود دیگه. طراحی‌های بازی تغییر کرده و هیچکس منکر این قضیه نیست (البته نسخه‌های قبلی هم هر کدوم باز یه دانته مختلف داشتن)، ولی این طراحی دلیلی پشتشه و با توجه به وضعیتی که بازی داره و نتیجه نهایی که داریم میبینیم، به نظر من تصمیم کاملا درستی از سمت کپکام بوده.

خب همین که‌ تو هم قبول کردی تغییر کرده‌ کافیه :D البته باز بحث موو رو آوردی که من‌ از اول داشتم خودمو میزدم که موو خوبه با موو مشکلی ندارم.
بقیه مشکلاتم که کلی فکر کنم توضیح دادی (خون و دارکتر شدن و ... ) چون مشکل هیچکس نبود تا اونجایی که پستارو خوندم، من خودم همیشه نبود خون برام توی DMC جذاب نبود، DMC هم هرچی دارکتر باشه مسخره بازیای دانته اون وسط کوول تره :D



توبه کرده و به جمع برادران هایپ بپیوندید، باشد که ایتسونو از سر تقصیرات شما بگذرد :دی

من خودم توو کیونم عروسیه :D صرفا اینکه خراب کاریارو سریع ازش میگذرین به نظرم کار جذابی نیست ، هایپ بمونین خوشحال بمونین ولی فیدبک برای بهتر شدن بازی هم بدید، ایرادارو منطقی بگیرید شاید رفع شدن.
 
احسان بحث شباهت کارکترها نیست، بحث استایل طراحیشون هست که خوب هر آدمی متوجه میشه این ها شاید در لانگ شات با هم شبیه باشن اما کلوز شات دو نفر متفاوتن. نمیدونم کلا چه اصراری داری که بگی همه چی خوبه و ... منم ایتسونو رو دوست دارم و قبولش دارم، شاید حتی بیشتر از تو اما فکر نمیکنم صرف علاقه به یه نفر باعث بشه روی یه موضوع اشتباه الکی پافشاری کنی.

علی بهترین و جامع ترین جواب ممکن رو داد دیگه :D کسی نمی تونه با این قضیه به این واضحی کنار بیاد می تونه با لبخندی ملیح از DMC خداحافظی کنه تا انقدر اذیت نشه :D

نه بابا، مگه این که پیرهن زمان دبستانش رو پوشیده باشه :D
البته لیدی توی 3 فک کنم دور و ور 15-16 سالشه جدی :D نه حالا دبستان ولی همچین هم بزرگ نیست :D خود دایگو ایکنو (طراحش ؛ طراح SF IV هم بودن ایشون) تایید کرده یونیفرم مدرسه ـس چیزی تنشه :D
----
آقا دست نیرو با کارتریج کار میکنه که به شدت قوی هستن و اول هر استیج میشه یه سری کارتریج انتخاب کرد و توی مرحله همراه داشت . اما نکته اینجاس که در صورت درست داج ندادن یا خوب بازی نکردن بعد از یه مدت کارتریج ها آسیب میبینن و میشکنن که اون موقع دیگه دست نیرو قابلیت خودش رو از دست میده. یا باید از باقی کارتریج ها استفاده کرد یا از نیکو خرید. در ضمن توی استیج ها هم کارتریج پیدا میشه.
و اینکه این دست فقط یکی از قابلیت های ویژه ی نیرو توی این نسخه ـس ، پس نگران این نباشید که اگه گند زدید و کارتریج پوکید دیگه نمیشه با نیرو بازی کرد :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or