Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا خیلی دوست دارم نظر افرادی که دوست دارن بازی رو بدونم

من خودم سر تریلری که قبل E3 دادن از بازی بدم امد، چون منتظر بودم یه چیز MGS طور ببینم و باز که هیچی نشون ندادن خورد تو ذوقم، اما بعد بخصوص سر GC کامل با این موضوع کنار امدم که DS یه بازی جدیده و قرار نیست یه اکشن تو مایه های MGS یا مثلا UC باشه. اتفاقا برخلاف گفته های کوجیما اصلا هم انقلابی نیست و قرار نیست چیز خاصی رو به گیم ها اضافه کنه (حداقل بر مبنی چیزی که تا الان نشون دادن) اما به نسبت خود کوجیما و بازی هایی که تا الان ساخته متفاوته. من در وحله اول این تجربه جدید رو میپسندم. یعنی شخصا دوست دارم یه بازی رو برم که خیلی مشابهش نباشه. حتی اگه هیچ مکانیک جدیدی نمیاره با تلفیق درست یه سری چیزها که از بازی های مختلف وام گرفته یه بازی خاص و متفاوت ارایه بده. DS برای من اینه و در درجه اول به این دلیل برام قابل احترامه و ترجیح میدم حداقل تا روز عرضه بازی و اینکه خودم شخصا تجربه اش کنم قضاوتش نکنم بگم چون چیزی که تو ذهنم بود نیست و فعلا نمیتونم درک کنم چیه پس آشغاله.

و در درجه دوم اساسا با چیزی که داره ارایه میده حال میکنم. حس اینکه تنهایی سفر کنی، و تو این سفر داستان ببینی، مبارزه کنی، پلتفرمر داشته باشی، و کارهای روزمره رو انجام بدی برای من خوش آینده. نظیرش رو توی Zelda BotW دیدم و خیلی خیلی برام لذت بخش بود. در این حد که میتونم بگم 50 60 ساعت از تایم بازی کردنم به این میگذشت که بدون اسب و با پای پیاده فقط تو مپ میچرخیدم که ببینم از کجاها میشه به کجاها رسید. خیلی وقت همینکه به یه نقطه خیلی مرتفع میرسیدم برام ارضا کننده بود! بعد گلاید میکردم همش رو میومدم پایین! البته BotW استادانه دنیاش رو ساخته بود و انقدر همه چیز درست بود اصلا نیازی به آبجکتیو نداشتی و مهم نبود بدونی باید تو محیط چیکار کنی. این خودت بودی که هدفت رو تعریف میکردی.

سبکی که BotW آورد و به نظرم کوجیما هم خواسته یا نخواسته، تعمدانه یا غیرتعمدانه داره همون مسیر رو میره و شایدم چون تجربه نکرده این بازی رو فکر میکنه خیلی نوعه، این بود که اول بازی یه هدف کلی بهت میداد (شما 100سال خواب بودی و الان باید بری پرینسس زلدا رو نجات بدی) و بعد ولت میکرد به امون خدا. حالا میتونستی همون اول بسم الله بری سراغش (که البته کتلت بودی) و یا انقدر تو محیط بچرخی و آپگرید کنی خودت رو آیتم بدست بیاری و ... تا بتونی به هدف اصلی برسی و تو این مسیر انقدر داستان فرعی بود، یا خود مکانیسم زنده بودن تو محیط خوب طراحی شده بود که میتونستی کامل بیخیال داستان و هدف (آبجکتیو) بشی و از کشف محیط و سرک کشیدن به همه جاش لذت ببری. مثلا برای اینکه بتونی وارد محیط زمستونی بشی به این صرافت میفتادی که چه غذایی بخوری که مقاومتت در برابر سرما بیشتر بشه، چه لباسی بپوشی، چه اسلحه ای دست بگیری و .... این هسته اصلی BotW بود که به نظر من DS هم بی شباهت نیست بشه. یه هدف کلی بهت میده، سفر تو سراسر آمریکا و راه انداختن یه سری پایگاه به هم و کلا دوباره مرتبط کردن مردم. و ما تو این سفر تنها هستیم. و بازی سعی میکنه مکانسیم زنده موندن تو این محیط رو تبدیل کنه به گیم پلی. باید راه بری، گاهی باید سوار وسیله نقلیه بشی، باید استراحت کنی، باید دستشویی کنی، باید بچه داری کنی، مبارزه کنی، گاهی فرار کنی و .... اگه کوجیما تونسته باشه این چیزها رو به درستی تبدیل به یه تجربه واقع گرایانه و سرگرم کننده بکنه، و پیوند خوبی با داستان و سبک روایی عجیب خودش ایجاد کنه، DS میتونه یه بازی خفن مثل BotW باشه (حداقل نزدیک بهش) که فن های خودش رو داره و فقط و فقط با تجربه کردن و زمان دادن بهش میشه دنیاش رو درک کرد و ازش لذت برد. اساسا این ایده سختیه. چه در آوردنش و چه نمایش دادنش، اونم بدون اسپویل کردن داستان و نکاتی که سازنده دوست داره برای اولین بار تو دنیای بازی تجربه کنی.

من میگم باید این گنگی نسبت به بازی و داستان رو به عنوان نقطه قوت نگاه کرد و بری تو دل بازی. بهش زمان بدی و اجازه بدی خودش رو بهت نشون بده. البته شاید بازم خوشت نیاد از بازی، همونطور که همه گیمرها مثلا از BotW با متا ترسناک 97 خوششون نمیاد اما روی هم رفته باید گفت نباید به صرف چندتا نمایش و گنگی که بخش زیادیش اجتناب ناپذیره بازی رو قضاوت کرد.

در نهایت هم گفتم که ویدیوها و نمایش ها به هیچ وجه حس خوبی رو به من نمیدن ولی اینکه بازی کردن این عنوان چه حسی داره رو نمیدونم ، شاید همه چی عوض شد !!

دوباره میگم نیما، DS از اون بازی هایی نیست با اولین نمایش جذبش بشی. چون یه چیز چر و چت و اساسا عجیب غریبه و مثل بازی های دیگه نیست که با یه اکشن خفن مثلا سریع گیمرها رو جذب خودش کنه. از اون بازیاس که باید هرکی تجربه کنه و البته بازم میگم، ممکنه باز هم خوشش نیاد، و قرار نیست همه DS رو دوست داشته باشن. کما اینکه به نظر من مارکت سختی داره و بازی عام و همه پسندی نیست. صرفا یه سری گیمرهای هاردکور میتونن با این بازی ها کنار بیان و یکی که همینجروی دنبال یه بازی که بره و اکشن ببینه و بکشه و ... DS رو کاملا مسخره و بورینگ و خواب آور میبینه.

من کل نظرسنجی رو کنار میذارم... فقط اون گزینه "مبارزات" که 2 تا رای آورده... میشه قشنگ توافق کرد که واقعا بخش مبارزات بازی هیچ نظری رو جلب نکرده... مخصوصا وقتی با نمایشی مثل Tlou 2 مقایسه می کنی

میدونی حرفت مثل چی میمونه؟ مثل اینکه یکی بیاد بگه مبارزات Zelda BotW اصلا برام جذاب نبود، خصوصا با وجود DMCV. کی گفته که اصلا DS میخواد سمت همچین بازی بره؟ هسته اصلی TLoU2 اساسا اکشنشه، و با یه دوز کمتر پلتفرمر، اما هسته اصلی DS کشف و شهوده. باید تو محیط بچرخی، با یه هدف ساده و قابل درک و چالش بازی در مسیر این کشف و شهود زاده میشه. اینکه چطور به آخر مسیر میرسی؟ و این زنده موندن و سروایو هم شامل غلبه بر دشمن هاست، هم تعامل با محیط (که میشه بخش های پلتفرمر و ساخت و ساز برای عبور از موانع) و هم یه سری کارهای شخصی مثل دستشویی کردن و استراحت و ... که با هدف واقعگرایانه تر کردن بازی طراحی شدن. اکشن یه بخش کوچیکی از گیم پلی DS ـه و نباید با بازی مقایسه بشه که اساسا اکشنه.
 
آخرین ویرایش:
میشد در مورد Zelda و Nier و SOTC هم اینجور بازی رو نشون داد که داری تو بیابون و جنگل ول میچرخی. اینجور بازیا باید صبر کرد تا خودت تجربه بکنی و بفهمی چی به چیه.
 
دشمنای بازیرو نه میتونین بکشین و نه اونا میتونن سم رو بکشن. حتی BT هم نمیتونین بکشین:D انگار تمامی اسلحه ها non lethal هستن:-?


you can't kill both humans and BTs since all weapons are non lethal and even the enemies won't kill either
اینجور که از شواهد پیداست این بازی یه چیز خیلی نو و ریسکی هست یا میگیره یا با سر میخوره زمین.
 
میدونی حرفت مثل چی میمونه؟ مثل اینکه یکی بیاد بگه مبارزات Zelda BotW اصلا برام جذاب نبود، خصوصا با وجود DMCV. کی گفته که اصلا DS میخواد سمت همچین بازی بره؟ هسته اصلی TLoU2 اساسا اکشنشه، و با یه دوز کمتر پلتفرمر، اما هسته اصلی DS کشف و شهوده. باید تو محیط بچرخی، با یه هدف ساده و قابل درک و چالش بازی در مسیر این کشف و شهود زاده میشه. اینکه چطور به آخر مسیر میرسی؟ و این زنده موندن و سروایو هم شامل غلبه بر دشمن هاست، هم تعامل با محیط (که میشه بخش های پلتفرمر و ساخت و ساز برای عبور از موانع) و هم یه سری کارهای شخصی مثل دستشویی کردن و استراحت و ... که با هدف واقعگرایانه تر کردن بازی طراحی شدن. اکشن یه بخش کوچیکی از گیم پلی DS ـه و نباید با بازی مقایسه بشه که اساسا اکشنه.

DMC V بازی هک اند اسلش ـه، TLOZ بازی اکشن ادونچر .... DS بازی اکشن ادونچره (تا جایی که من دیدم) Tlou هم بازی اکشن ادونچره :دی
ولی میدونی... حتی اگه اونم بگی من قبول می کنم :دی چون در هر صورت یه چیزیه که هست... و بگی با مبارزات زلدا از تریلرهاش حال نکردی نمیتونم بهت بگم که تمرکز زلدا رو مبارزات نیست... چون هست!!
بالاخره مبارزات بخشی از بازیه... و به نظرم بخش خوبی از بازی هم هست! خوب یا بد، نظری رو نتونسته حداقل تو نمایش هاش جلب کنه
 
اینجور که از شواهد پیداست این بازی یه چیز خیلی نو و ریسکی هست یا میگیره یا با سر میخوره زمین.
فعلا کامل تائید نشده برا همین پاک کردم:D

-------------------

یه سری اطلاعات ترجمه شده:
Lore details:


  • Civilians live underground, in buried shelters or whole cities. Above is too dangerous, that's why they need a delivery man. Port Knot City for example has more than 50,000 inhabitants.
  • Connecting the chiral network allows Bridges not only to connect with settlements but also to somehow recover data about history and life on Earth before the Death Stranding. Maybe they are looking for Wikipedia pages.
Being Sam:


  • Many gauges : Movement Speed; Stamina/Fatigue Resistance; Balance; Carrying Capacity; Rugged Terrain Resistance; Resistance to falling unconscious; Sync Level; Lung Capacity; Battery Capacity
  • If you find a hot spring you can bath to recharge your stamina and other gauges (depending on the hot spring)
  • Walking progressively destroys your boots (on rugged terrain even faster). When they are out you'll start losing stamina and blood.
  • Drinking from the Canteen allows Sam to recover Stamina. The canteen refills automatically when it rains (even Timefall) or when crossing a river by filtering the water. Water has been replaced by Monster Energy drink though, for dubious marketing purposes.
  • Sam can jump on a Floating Carrier and use it like a Hoverboard from Back to the Future. That's rad.
Private Room:


  • In every Bridges facility you get access to your private room.
  • You can choose your suit : Blue, Orange, Red and even a Black one. What's specific to each color is still unknown.
  • You can use a fancy 3D printer to fabricate equipment. The printer needs connection to the Chiral Network.
  • You can fabricate Tools (ladders, ropes and even dummies), Gears (boots, exoskeletons), Weapons and Vehicles.
  • Every equipment has a Resources cost : Resin, Metal, Ceramic, Chemical substances, Special Alloys or Chiral Cristals (those golden hand-shaped things that grows in Timefall areas).
  • You can take a shower and use the toilet. This may be a way to refill your EX grenades, but need confirmation on that.
  • You can check your miniatures collection (same green figures used to illustrate Amelie's story in the Briefing trailer).
Cargo:


  • Once you have selected your delivery boxes and equipment, you need to load them all on Sam (there is a weight limit).
  • You can stack on the backpack, shoulder pads, leg pads or carry it by hand. Some equipment can also be carried without the box (like boots, ropes) or spread into small pouches (like grenades, repair sprays).
  • To help you balance the cargo a yellow circle on the floor shows how Sam is leaning. An unbalanced load will make Sam prone to fall and require the player to shift the weight more often.
  • Sam has to transport various items, from weapons to medical stuff but also cryogenized sperm and eggs.
  • You can have up to two Floating Carriers to carry more stuff. They just follow you like drones.
  • You can find lost cargo in the world and decide to pick it up and deliver it to the owner. Doing so will get you special rewards.
  • Timefall progressively damage cargo, except those protected by a Chirallium layer.
  • The Likes you get upon delivery depends on the state of cargo, time and other factors.
Controls:


  • Keep balance : sometimes Sam will loose his balance when running or going up/down a slope and the player has to quickly shift the weight left or right using L2 or R2 buttons. Failure was not shown in the demo.
  • Crossing a river: the scanner shows the water level. Blue is knee to waist deep and fine to cross; yellow is waist to chest deep and will drain Stamina to fight against the current and keep your balance; red is too deep, Sam will be washed away and will have to recover by paddling left or right (L2/R2) until he reaches low level waters and be able to stand up. Cargo can be washed away and recovered.
  • Touch panel is the Communication button. This allows Sam to call in order to locate and/or activate communal objects dropped or built by other players (see Multiplayer).
  • Take a rest to save the game. While resting you can massage your shoulders or stretch your legs (but it doesn't seem like it does anything). You can also sleep to slowly regenerate blood.
  • While grabbed by BTs you need to push Square to try and shake them off, as well as L2/R2 if they put you off balance. If you fall, they get you.
Scanner:


  • When looking at a point it shows not only the distance but also the elevation graph.
  • The scanner shows wet terrain in blue, slippery terrain in yellow and rugged terrain in red. It also shows the depth of the rivers: blue, yellow and red.
Map:


  • You can trace a route on the map by placing checkpoints.
  • The map features a basic 3D mode to check elevation.
  • Signs placed by other players appear on the map (see Multiplayer).
Combat:


  • MULES try to steal you equipment and gear. They'll even take your shoes. Their camps are full of Resources.
  • MULES area is marked with red poles. They won't chase you beyond that.
  • Non Lethal take out is possible using the Strand item: sneak up to a guy and tie him up unconscious. The Bola Gun does the same from a distance, but is loud.
  • You can hijack vehicles GTA-style. However a Shock spear will shut it down immediately.
  • You can throw cargo boxes at the enemies to stun them, but it will destroy the content.
  • BTs are vulnerable to bodily fluids. You can use blood grenades against them.
  • The Bola Gun can also be used to immobilize BTs. And then pissing on them until they vanish is probably an option, but that was not shown in the demo.
  • When BTs grab you, they drag you to the mini-boss nearby. This area is a potential crater, should Sam end up being eaten and trigger a Void-out.
  • To defeat the mini-boss, just dodge the attacks and shoot as many blood/piss ammo you got at it.
Multiplayer:


  • When connecting an area to the Chiral Network you get to see and use items built or dropped by other players.
  • You can “Like” an item and see how many Likes each item received.
  • For big constructions like bridges or repair towers, many players can help building or upgrading by spending Resources on the build.
  • Players can place signs. Danger signs, info signs, all kind of signs.
  • Players can build shared lockers (Postbox) and put items inside other players can take.
  • Players can dismantle communal items for Resources but not take and re-use.
  • Players can find other players lost/dropped cargo, repair it, and deliver it to a Postbox to see what's inside. You can then leave it there or take it.
  • It was not stated if you can tweak the number of communal items you see, limit to Friends only or even turn the whole multiplayer system off to avoid your surroundings being littered with garbage and signs.
  • During combat against BTs, a player can call for help. Other players can answer by giving items or cheer. They'll show up as white characters in the black substance.
  • I could be wrong on that one, but I think white strands in the sky point to communal builds and black strands point to where a player is fighting a mini-boss and may require help.
Cameos:


  • I'm pretty sure Edgar Wright is Nick Easton in the game, manager of the Capital Knot City distribution center.
  • Daichi Miura is the Musician (just a civilian, like the Ludens Fan).
  • Patrick Claude is Viktor Frank, manager of the Port Knot City distribution center. Note that Patrick Claude was a Corpse Disposal Team member in the third trailer. No idea if that's the same character later in the story or if there was a cast change
 
بازی هک اند اسلش ـه، TLOZ بازی اکشن ادونچر .... DS بازی اکشن ادونچره (تا جایی که من دیدم) Tlou هم بازی اکشن ادونچره

خوب همینجا دست نگه دار، DMCV هم اتفاقا Action Adventure ـه و اساسا H&S ژانر نیست، بلکه ساب ژانره و به کامبت بازی اشاره داره. یعنی برعکس چیزی که میگی هم DMCV اکشن ادونچره هم BotW. اما اکشن و کامبت یکی از بخش های BotW هست و اگه بازی کرده باشیش خوب باید بدونی که اتفاقا اصلی ترین بخش بازی نیست، بلکه یکی از تایل های گیم پلیه. BotW درباری کشتن دشمن ها و سلاخی کردنشون نیست، بلکه درباری اکسپلور تو محیطه. کما اینکه از ابتدا Zelda روی این ایده بنا شده اما تو DMC مشخصا هدف اصلی بازی کشتن و سلاخی دشمن ها به واسطه کامبوهاست. خوب پس طبیعیه که اکشن DMCV بسیار پیچیده تر از کامبت سیستم BotW باشه.

DS هم همینه، کامبت و کشتن دشمن ها یه بخشی از بازیه، در کنار ان تا مورد دیگه. اما کامبت هسته اصلی گیم پلی TLoU2 و خیلی واضح و مبرهنه که نباید اکشن DS رو با TLoU2 مقایسه کنی و بعد نتیجه بگیری که چون به خفنیت اون نیست پس بده! این مقایسه مطلق درست نیست و حتی خنده داره!

بالاخره مبارزات بخشی از بازیه... و به نظرم بخش خوبی از بازی هم هست! خوب یا بد، نظری رو نتونسته حداقل تو نمایش هاش جلب کنه

چطور فهمیدی نتونسته تو نمایش هاش نظر ملت جلب کنه؟

پیشنهاد میکنم بری تو ریست ارا کامنت هایی که ملت میدن رو بخونی. چیزی که من دارم میبینم برعکس اینجا اتفاقا اکثرا از بازی خوششون امده و صرفا تو بازیسنتره که میان میگن کامبت بازی به نسبت TLoU2 بده (؟؟) پس کلا خوب نیست!
 
دلیل اینکه حداقل من تو نظرسنجی رای ندادم به کامبت به خاطر اینه که واقعا برام اولویت نیست تو این بازی :D سابقه کوجیما هم تو این مورد مشخصه دیگه. یه چیز خیلی خوب و درگیرکننده ای در میاد. فعلا چیزی که جذبش شدم محیط های فوق العاده بازی و تمرکز خیلی زیاد رو اکتشاف هست :D یعنی واقعا میخوام بدونم‌ با تجربه ای که از فنتوم پین و پیس والکر داشته اینجا چه سیستمی میخواد پیاده کنه :D
 
فکر میکنم نکته مهم تو داستان اشاره به “ساحل” هست که تو تریلر های دیگه هم دیدم خود ساحل رو.
هم heartman هم amelie به این اشاره کردن که بدنشون هنوز تو ساحل هست و برای همین هست که پیر نمیشن. حدس من این که بازی شامل دنیای زنده ها، ساحل و هیدیز میشه. در واقع ساحل حالت برزخ رو داره.
سوال اینجاست که امیلی و هارت من چجوری میتونن هم تو ساحل باشن هم تو دنیای زنده ها؟!
وات؟ :D
مثل این که تو‌ ماه هم میتونی بری
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or