Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
دسامبر 2015 مستقل شدم ، بدون دفتری ، فقط یه اتاق کوچک ، بدون کارکنان ، نه هیچ دستگاهی ، تمام چیزی که داشتم لوگوی کوجیما پروداکشن ، دفترچه یادداشت ، قلم و رایانه شخصی من بود ، در هنگام استخدام کارمندان ، پیدا کردن دفتر کار و انجین ، روی این مفهوم کار کردم ؛ رویا و خیال همه چیز را به هم متصل کرد . هیدئوکوجیما

d266182_.jpg

احتمالا کوجیما با یه نفر از هاگوارتز آشنا شده بود !

نه عزیزان ، تمام اینها رو مارک سرنی ، اندرو هاوس و مقدار خیلی خیلی خیلی زیادی پول اهدایی سونی همه این چیزا رو کنار هم قرار دادن!

.......

@dark spartan

اخوی اینا چی بود سر هم کردی ؟؟؟ یعنی من میرم میگم ، گیم پلی ghost of tsushima حتی کسالت بار تر از همین دث استرندینگه! به خاطر اینه که قراره بازی روی pc بیاد؟؟؟؟؟ looooooooool

البته گوست تنها مشکلم باهاش همون گیم پلیه باقیه چیزاش فراتر از پرفکته! ولی دث از نظرم خیلی بیشتر از این حرفا مشکل داره!

دیگه هیچ بازی اندازه پرسونا پنج شایعه انتشارش روی pc و سوییچ نداشتیم ! (تازه بازی ترد پارتی هم بود ) با این شایعه ها نظرمون عوض شد ، گفتیم بازی اشغاله؟؟؟ :Laughing:
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: noctis-sm3
تو این فروم بگی از تریلر خوشت نیومده خیلی راحت تره تا بگی خوشت اومده این همه موج منفیو من درک نمیکنم جدی یه
سری کم و کاستی ها داشت ولی دیگه نه در این حد!!!
والله این تریلر شرف داشت به تریلر های
گیم پلی mgs v
تازه برا من متا ۹۰ تامام
 
من کل نظرسنجی رو کنار میذارم... فقط اون گزینه "مبارزات" که 2 تا رای آورده... میشه قشنگ توافق کرد که واقعا بخش مبارزات بازی هیچ نظری رو جلب نکرده... مخصوصا وقتی با نمایشی مثل Tlou 2 مقایسه می کنی
 
در مورد هدف بازی که نیما و بقیه دوستان می‌پرسن، هنوز خیلی چیزها از داستان معلوم نیست و حتی MGSها هم که از قبل کلی پیش‌زمینه داشتیم، هر سری ده‌ها نکته جالب و سورپرایز داشتن که داخل خود بازی می‌فهمیدیم. :D ولی به صورت خلاصه، بازی توی دنیایی رخ میده که همه‌چیز منهدم شده و ارتباط بین شهرها و مردم قطع شده. یه گروه خبیث با ایدئولوژی‌های خاص که هنوز خیلی چیزها ازشون نمی‌دونیم، دوست داره به شیوه خودش کارها رو پیش ببره و از اون طرف جبهه خوب ماجرا هم می‌خواد همه رو متحد کنه و کل مناطق آمریکا رو دوباره به همدیگه متصل کنه. این وظیفه هم افتاده روی دوش شخصیت اصلی بازی که باید بگرده و ترمینال‌هایی رو پیدا کنه و فعالشون کنه تا هر بخش به بخش دیگه متصل بشه یا بسته‌هایی رو بین پایگاه‌های مختلف جابجا کنه و این طور کارها؛ مأموریتی که از یه سمت آمریکا تا سمت دیگه ادامه داره و برای همین هم محیط سرسبز داریم، هم کوهستان‌های برفی، هم آتشفشانی و شهری و...
حالا این وسط دشمن هم بیکار ننشسته و هر دفعه به طریقی سر راه این سرباز جان‌برکف جبهه‌های خیر نازل میشه. :D مثلاً بعد از مقادیری کولبری، یه مأموریت مهم داریم که به این صحنه‌ها ختم میشه:



بعدش دوباره میریم سراغ کولبری و بر اثر اتفاقاتی می‌رسیم به این لوکیشن و ماجراهایی که اونجا پیش میاد:



باز بعد از اون به وظیفه‌ی اصلی برمی‌گردیم، ولی ماجراهایی رخ میده که اوضاع این‌طوری میشه:



مطمئناً کلی مأموریت داستانی متنوع وجود داره که کوجیما نیومده همه رو یه جا لو بده و کار خوبی هم کرده. :D فقط یه سری از اینا رو توی تریلرهای مختلف نشون داده و بقیه رو خودمون داخل بازی می‌بینیم. کلی نکات مهم مثل فلسفه‌ی اون دنیای عجیب برزخی یا نوزادها و مفهوم مرگ هم وجود داره که تا تجربه کردن بازی نمیشه کامل ازشون سردرآورد؛ مثل اون بنده خدایی که توی یکی از تریلرها هی به خودش چاقو می‌زد و به سبک بازی‌های ویدیویی جونش کم می‌شد (رنگ دستبندش تغییر می‌کرد) ولی آخرش نمرد و افتاد توی حلقوم یه موجود عظیم. :D یا مثلاً این قضیه که چرا نه دشمن به سمت شخصیت اصلی تیر واقعی شلیک میکنه و نه اون به سمت دشمن، که خودش احتمالاً نکته‌ی مهمی داره و شاید مثلاً کشته شدن یه نفر توی اون لوکیشن، باعث میشه جک جونورهای سیاه از راه برسن و برای همین کسی به اون یکی شلیک نمیکنه و فقط با اسلحه‌های کم‌خطر(!) می‌افتن به جون همدیگه و خبری از بیرون کشیدن کلاشنیکف و به رگبار بستن دشمن نیست.
اون وسط بخش‌های جانبی هم وجود داره مثل رسیدگی به زخم‌ها یا آروم کردن نوزاد و حموم رفتن و... که اتفاقاً توی MGSها هم از این چیزها کم نبود! از MGS3 که باید غذا می‌خوردیم و می‌شد جونورهای مختلف رو نوش جان کرد یا مثلاً باید جراحت‌های Big Boss رو درمان می‌کردیم و بانداژ و چسب و... تا MGSV که حموم هم داشت و باید ازش استفاده می‌کردیم تا کثافت‌های Venom Snake پاک بشه.
کلاً به نظرم بازی از نظر هسته‌ی اصلی تفاوت خیلی عظیمی با بقیه بازی‌ها نداره و اون بحث‌های سبک جدید هم بیشتر یه حالت تبلیغاتی داره. همون‌طور که توی MGS باید از این سر نقشه به اون سر نقشه می‌رفتیم و با مخفی‌کاری یا اکشن یه مأموریتی رو انجام می‌دادیم و بعدش کاتسین داستانی پخش می‌شد و باز مأموریت بعدی، اینجا هم همینه. از فلان بخش نقشه میریم یه جای دیگه و مأموریت (انتقال یه بسته یا راه انداختن یه دستگاه و حمل کردن یه نفر و...) رو انجام میدیم و وسط راه ممکنه دشمن از راه برسه که میشه با مخفی‌کاری جمع و جورش کرد یا به طور اکشن باهاشون برخورد کنیم یا ماشین‌شون رو بدزدیم و فرار رو برقرار ترجیح بدیم. بعد از اتمام مأموریت هم داستان ادامه پیدا می‌کنه و کاتسینی چیزی پخش میشه تا مأموریت بعدی. دیگه اینجا بحث سلیقه پیش میاد که یکی حوصله‌ش سر میره و دوست داره از اول تا آخر بازی اکشن ببینه، یکی هم با راه رفتن توی محیط‌های ساکت و آروم حال می‌کنه. به هر حال سلیقه‌ها متفاوته و یکی مثل من بدش نمیاد وسط ده‌ها بازی اکشن و مهیج، یه زمانی رو هم بذاره پای این بازی و از گشت و گذار توی محیط‌هاش لذت ببره و کنار منهدم کردن شیاطین Doom Eternal، کمی هم وسط چمن‌زارهای Death Stranding قدم بزنه (که البته همیشه هم قدم‌زدن نیست و بخش‌های اکشن هم داره). این وسط نمی‌دونم چرا بعضی دوستان به زور می‌خوان بگن هیچ کسی نباید با این بازی حال کنه و اگه کسی خوشش اومده باشه، یعنی مشکوکه و ریگی به کفشش هست و از شهدای راه کوجیما محسوب میشه و این حرفا! :D والا بعضی از بازی‌های سطح پایین هم طرفدارهای خاص خودشون رو دارن که به هر دلیلی از اون‌ها لذت می‌برن، چه برسه به این بازی که هنوز نقدی هم ازش منتشر نشده که این‌طوری تکلیفش توی تاپیک مشخص میشه و پرونده‌ش رو می‌بندین و کوجیما رو می‌ذارین توی قبر و پایان عمر بازی‌سازیش رو اعلام می‌کنین. :D
 
یه سری میگن نقشه بازی اینه:-?

View attachment 116422
اگر این نقشه درست باشه یه سوال ذهن من رو مشغول میکنه. اولا اینکه نقشه بازی تا چه حد بزرگه؟ یعنی واقعا سایز خود آمریکا که نیست حتما تو اشل کوچیکره. ولی خوب تا چه حد کوچیکتر؟

نکته بعدی اینکه مپ بازی چطوری ازش بهره برداری میشه؟ آیا قراره مثل GTA خود MGS V هی یه نقطه از نقشه رو ببینیم و دوباره بهش برگردیم؟ یا نه یه مسیری رو اول بازی شروع میکنیم و به سمت مقصد پیش میریم. مثلا قصد ما از بازی این باشه که از واشینگتون شروع کنیم و تا ساکرامنتو بریم و کل بازی داستان سفر ما باشه چیزی شبیه به TloU ولی واقعا اون مسیر رو طی کنیم نه اینکه یه قسمتایی بریده بریده روایت شه.
 
اگر این نقشه درست باشه یه سوال ذهن من رو مشغول میکنه. اولا اینکه نقشه بازی تا چه حد بزرگه؟ یعنی واقعا سایز خود آمریکا که نیست حتما تو اشل کوچیکره. ولی خوب تا چه حد کوچیکتر؟

نکته بعدی اینکه مپ بازی چطوری ازش بهره برداری میشه؟ آیا قراره مثل GTA خود MGS V هی یه نقطه از نقشه رو ببینیم و دوباره بهش برگردیم؟ یا نه یه مسیری رو اول بازی شروع میکنیم و به سمت مقصد پیش میریم. مثلا قصد ما از بازی این باشه که از واشینگتون شروع کنیم و تا ساکرامنتو بریم و کل بازی داستان سفر ما باشه چیزی شبیه به TloU ولی واقعا اون مسیر رو طی کنیم نه اینکه یه قسمتایی بریده بریده روایت شه.
به نظرم هر شهر که بریم احتمالا تا ماموریت هارو کامل انجام ندیم راه برای شهر بعدی بازی نمیشه:-? هر قسمت که بریم جلو قسمتای قبلی هم قابل برگشت باشه. نمیدونم واقعا:D با این حجم از کات سین ها و دیالوگ هایی که ضبط شده بعید میدونم بازی بذاره کوئست های اصلی رو با هر ترتیبی که خواستیم بریم. احتمالا یه نوع محدودیتی داشته باشیم
 
به نظرم هر شهر که بریم احتمالا تا ماموریت هارو کامل انجام ندیم راه برای شهر بعدی بازی نمیشه:-? هر قسمت که بریم جلو قسمتای قبلی هم قابل برگشت باشه. نمیدونم واقعا:D با این حجم از کات سین ها و دیالوگ هایی که ضبط شده بعید میدونم بازی بذاره کوئست های اصلی رو با هر ترتیبی که خواستیم بریم. احتمالا یه نوع محدودیتی داشته باشیم
هر چی که هست بنظرم نمیتونه خیلی ساختارش متفاوت از MGS V باشه توی اون شما ماموریتهای جانبی و اصلی رو به ترتیب دلخواه میرفتی ولی هر بار سه چهارتا ماموریت بیشتر قابل دسترس نبود. به هر حال هر سازنده ای یه سری نکات همیشه تو بازیاش شبیه هم هستن
 
شرمنده که مزاحم بحثهای پرمفهوم و ترول هاتون هستم ولی ign یه مقاله ای کار کرده در مورد جزئیات و مکانیسمهای بازی که حدود 60 تاست.اگه وقت کردین بخونینش!!!خودم وقت نکردم ترجمه شون کنم ولی یک از کاربران بخشی از اون رو انجام داده اگه کسی دوست داره بخونه.
مکانیزم های گیم پلی بازی :
۱. بازیکن باید در بازی باید مواردی مثل خون سم ، وزن ، وضعیت BB ، نوار استامینا ، ظرفیت ریه های سم ، ظرفیت باتری ، سرعت راه رفتن ، مقاومت در برابر افتادن و چند مورد دیگر رو مدیریت کنه. ( همه اینا روی تجربه بازی تاثیر گذار هستن )


۲. نقشه بازی توپوگرافیکال هست و ارتفاع زمین ها ، کوه ها و عمق رودخانه ها رو نشون میده.


۳. آیتم های بازی که سم قبل از سفر باید با خودش ببره توسط پرینتر سه بعدی ساخته میشن و بازی سیستم Crafting داره.


۴. محموله ای که سم در این ماموریت با خودش به بندر نات سیتی برد اسپرم انسان ( برای ایجاد تنوع ژنتیکی برای مردمی که در اون شهر زندگی میکردن ) ، دارو و سلاح ضد BT بود.


۵. در هر منطقه ی خاصی که گیر BT ها بیفتین باید با یه باس منحصر به فرد مبارزه کنین و در صورتی به زندگی واقعی برمیگردین که شکستش بدین. ( اگه بمیرین هم انفجاری به وجود میاد که اون منطقه رو نابود میکنه و مسیر شما صعب العبور میشه ). این باسی هم که در تریلر نشون دادن آسونترین باس بازی و بر روی درجه سختی آسون بوده.


۶. وقتی سم بخواد از ارتفاع بالا بره یا از جاهای سخت برای عبور رد بشه باید با دکمه های خاصی تعادل و بالانسش رو حفظ کنین.


۷. برای رسیدن به محل ماموریت راه های متفاوتی هست و هرکدام از راه ها ویژگی های متفاوتی دارن. مثلا ممکنه یکی از مسیرها راه عبور سخت تری داشته باشه و بر اساس هر مسیری که میرین باید از قبل تجهیزات لازم برای اون مسیر رو آماده کنین و خیلی مهمن.


۸. وزن محموله رو میشه در اطراف سم تنظیم کرد تا تعادل برقرار بشه. هرچقدر وزن بیشتر باشه حرکت کردن سم سخت تر.


۹. قبل از بیرون رفتن از پایگاه میشه مارکر گذاشت تا از مسیر دلخواه به هدف رسید.


۱۰. آیتم های پوشیدنی فقط برای شخصی سازی نیستن و روی گیم پلی تاثیر مستقیم میذارن. مثلا کلاهی که سم میذاره هم ازش دربرابر اشعه های مضر حفاظت میکنه و هم مصرف استامینا رو کاهش میده.


۱۱. میشه با اسکنری که سم داره محیط رو بررسی کرد و ویژگی هر قسمت رو دید. مثلا در صحنه که سم به رودخونه میره قسمت های زرد و قرمز عمق آب رو نشون میدن‌.


۱۲. موقعی که سم وارد قسمت قرمز میشه و میفته با جریان رودخونه کشیده میشه‌. ( بعضیا میگن چرا اونقد عجیب شنا میکرد؟ خب اینم دلیل داره و به این علته که وزن باری که پشت سم بود خیلی زیاد بود و بهش فشار وارد میکنه که نتونه به دوجهت بچرخه برای همین در اون لحظه تمام تلاششو میکنه تا از سرعت کشیده شدن توسط جریان رودخونه خودشو نجات بده ) این باعث میشه استامینای شما کم بشه و بعضی از محموله ها هم صدمه ببینن.


۱۳. نوار استامینا در بازی خیلی مهمه و باید حسابی حواستون بهش باشه وگرنه در بازی دچار مشکل میشین‌‌. با کارهایی مثل تنظیم تعادل محموله ها ، نشستن و استراحت کردن ، نفس تازه گرفتن ، نوشیدن نوشیدنی انرژی زا ، ماساژ دادن شانه ها و…


۱۴. طنابها و نردبانها تقریبا همه جا قابل استفاده هستن. ولی باید دقت بشه که سنگینن و میتونن کار شما رو سخت کنن. پس انتخاب با بازیکنه که تصمیم بگیره بعد از استفاده از طناب یا نردبان دوباره با خودش حملشون کنه یا نه.


۱۵. نردبان یه تحمل وزن مشخصی داره و اگه زیاد سنگین باشین ممکنه بیوفتین یا بشکنه.


۱۶. باید به محدوده تحت پوشش نت کایرال توجه بشه چون در منطقه هایی که هنوز تحت پوشش نیستن نمیتونین از پرینتر استفاده کنین و آیتم بسازین.


۱۷. افتادن محموله ها بهشون آسیب وارد میکنه و باید با اسپری مخصوصی که همراه سمه تعمیرشون کرد.


۱۸. بازیکن میتونه رد بقیه بازیکن ها رو به صورت آنلاین ببینه. حالا این میتونه از ردپای بقیه گرفته باشه تا وسیله ی مفیدی که برای شما رها کرده باشن تا استفاده کنین ( مثل موتوری که در تریلر بود یا پناهگاهی که موزیک پخش میکرد و بازیکن رو از بارون تایم فال حفاظت میکرد ) و بازیکن ها میتونن برای همدیگه علائم ارتباطی بذارن و درباره هر مسیر بهتون اطلاعات بدن. مثلا وجود چشمه آب گرم یا مسیری که با موتور قابل طی کردن نیست ، خطر ریزش سنگ از کوه ، عمق آب و کلی مورد دیگه.


۱۹. کفش های سم در طی پیاده روی آسیب میبینن و بر نوار استامینا تاثیر میذارن پس بهتره چند جفت کفش همراه داشته باشین تا هرجا نیاز بود عوض بشه.


۲۰. سم میتونه یادبگیره ساز هارمونیکا بنوازه که باعث خوشحال شدن BB میشه و لایکی که بهتون میده بیشتر میشه.


۲۱. خوشحالی BB هم مثل نوار استامینا و مدیریت محموله اهمیت زیادی داره.


۲۲. شما میتونین محموله بقیه بازیکنایی که طی مسیر رها شدن رو بردارین و با خودتون ببرین.


۲۳. پست لاکر هایی در بازی هستن که بازیکن ها میتونن در اون آیتم قرار بدن و بقیه استفاده کنن. مثلا سم از یکی از این لاکرها یک hoverboard و power skeleton بر میداره. هاوربرد این امکان رو میده که محموله ها رو با خودش به دنبال شما بیاره و دیگه لازم نیست نگران وزن محموله بشین. و اسکلت قدرتی هم سرعت راه رفتن شما رو زیاد میکنه ( ولی محدودیت داره و باتریش تموم میشه ) و در تریلر هم دیدیم که سم چطور قابلیت پرش های بلندی با این اسکلت بدست آورده بود و یا سرعت دویدنش به اندازه ای رسید که بتونه پا به پای ماشین دشمن بدوئه و اون رو تصرف کنه.


۲۴. پل فلزی که روی رودخانه ساخته شده بود هم به صورت آنلاین توسط بازیکنان دیگه ساخته شده بود که به تجربه بقیه در بازی کمک کنه. ( و میشه به هرکدام از این سازه ها یا علائم هشدار like داد )


۲۵. سنسور سم میتونه محیطو اسکن کنه و همه آیتم ها و دشمنا رو براش علامت گذاری کنه.


۲۶. با رشته طنابی که سم داره میتونه دشمنان رو stealth kill کنه‌.


۲۷. میشه پست باکس های دشمن رو هک کرد و به امکاناتش و آیتم هاشون دسترسی پیدا کرد.


۲۸. بولا گان یکی از اسلحه های سم هست که میتونه دور دشمن پیچیده بشه و بدین ترتیب اونها رو بکشه.


۲۹. سم میتونه محموله خودشو برای دفاع به سمت دشمن پرتاب کنه.


۳۰. یک سری charge point ها در بازی هستن که اگه شارژ پاور اسکلت یا موتور سیکلت تموم شد ازش استفاده بشه و شارژ بشن.


۳۱. آب و هوا میتونه روی تجهیزات سم تاثیر بذاره. ( مخصوصا باران تایم فال که سرعت گذر زمان رو بالا میبره )


۳۲. نارنجک های هماتیک سم از خون خودش ساخته شدن که ضد BT ها عمل میکنه و بهشون دمج میده. اگه نارنجکتون تموم شده باشه میتونین با کم کردن نوار خون سم چندتا بسازین.
نارنجک های ex سم هم توسط مایعات بدنش ساخته میشن که هنگام حمام کردن جمع آوری میشن.


۳۳. بقیه بازیکنان میتونن به شما در مبارزه با باس ها کمک کنن. نه به صورت مستقیم بلکه با انداختن آیتم هایی برای استفاده علیه باس.


۳۴. در چشمه های آبگرم میشه حمام کرد تا نوار استامینا پر بشه و بدن سم تمیز.


۳۵. موسیقی های موردعلاقه کوجیما هنگام رسیدن به شهرهای بزرگ و مهم پخش میشن.


۳۶. خوابیدن در بازی باعث میشه موارد حیاتی مثل HP ، استامینا ، خوشحالی bb و کیسه های خون پر بشن.


۳۷. آیتم هایی که از خودتون جا میذارین مثل نردبان یا طناب میتونن توسط بازیکن های دیگه استفاده بشن. ( بخش آنلاین به این صورته که بازیکن ها به صورت غیرمستقیم و بدون دیدن همدیگه با اینجور موارد به‌ هم کمک میکنن )


۳۸. هر پایگاهی که افرادش رو قانع کنین که به شبکه اینترنت کایرال وصل بشن باعث میشه اون منطقه در مپ قابل دیدن و اسکن بشه و علاوه بر این بهتون آیتم های مختلفی هم میدن. ( در تریلر هم یکی از همین افراد به سم ساز هارمونیکا رو داد )
 
شرمنده که مزاحم بحثهای پرمفهوم و ترول هاتون هستم ولی ign یه مقاله ای کار کرده در مورد جزئیات و مکانیسمهای بازی که حدود 60 تاست.اگه وقت کردین بخونینش!!!خودم وقت نکردم ترجمه شون کنم ولی یک از کاربران بخشی از اون رو انجام داده اگه کسی دوست داره بخونه.
مکانیزم های گیم پلی بازی :
۱. بازیکن باید در بازی باید مواردی مثل خون سم ، وزن ، وضعیت BB ، نوار استامینا ، ظرفیت ریه های سم ، ظرفیت باتری ، سرعت راه رفتن ، مقاومت در برابر افتادن و چند مورد دیگر رو مدیریت کنه. ( همه اینا روی تجربه بازی تاثیر گذار هستن )


۲. نقشه بازی توپوگرافیکال هست و ارتفاع زمین ها ، کوه ها و عمق رودخانه ها رو نشون میده.


۳. آیتم های بازی که سم قبل از سفر باید با خودش ببره توسط پرینتر سه بعدی ساخته میشن و بازی سیستم Crafting داره.


۴. محموله ای که سم در این ماموریت با خودش به بندر نات سیتی برد اسپرم انسان ( برای ایجاد تنوع ژنتیکی برای مردمی که در اون شهر زندگی میکردن ) ، دارو و سلاح ضد BT بود.


۵. در هر منطقه ی خاصی که گیر BT ها بیفتین باید با یه باس منحصر به فرد مبارزه کنین و در صورتی به زندگی واقعی برمیگردین که شکستش بدین. ( اگه بمیرین هم انفجاری به وجود میاد که اون منطقه رو نابود میکنه و مسیر شما صعب العبور میشه ). این باسی هم که در تریلر نشون دادن آسونترین باس بازی و بر روی درجه سختی آسون بوده.


۶. وقتی سم بخواد از ارتفاع بالا بره یا از جاهای سخت برای عبور رد بشه باید با دکمه های خاصی تعادل و بالانسش رو حفظ کنین.


۷. برای رسیدن به محل ماموریت راه های متفاوتی هست و هرکدام از راه ها ویژگی های متفاوتی دارن. مثلا ممکنه یکی از مسیرها راه عبور سخت تری داشته باشه و بر اساس هر مسیری که میرین باید از قبل تجهیزات لازم برای اون مسیر رو آماده کنین و خیلی مهمن.


۸. وزن محموله رو میشه در اطراف سم تنظیم کرد تا تعادل برقرار بشه. هرچقدر وزن بیشتر باشه حرکت کردن سم سخت تر.


۹. قبل از بیرون رفتن از پایگاه میشه مارکر گذاشت تا از مسیر دلخواه به هدف رسید.


۱۰. آیتم های پوشیدنی فقط برای شخصی سازی نیستن و روی گیم پلی تاثیر مستقیم میذارن. مثلا کلاهی که سم میذاره هم ازش دربرابر اشعه های مضر حفاظت میکنه و هم مصرف استامینا رو کاهش میده.


۱۱. میشه با اسکنری که سم داره محیط رو بررسی کرد و ویژگی هر قسمت رو دید. مثلا در صحنه که سم به رودخونه میره قسمت های زرد و قرمز عمق آب رو نشون میدن‌.


۱۲. موقعی که سم وارد قسمت قرمز میشه و میفته با جریان رودخونه کشیده میشه‌. ( بعضیا میگن چرا اونقد عجیب شنا میکرد؟ خب اینم دلیل داره و به این علته که وزن باری که پشت سم بود خیلی زیاد بود و بهش فشار وارد میکنه که نتونه به دوجهت بچرخه برای همین در اون لحظه تمام تلاششو میکنه تا از سرعت کشیده شدن توسط جریان رودخونه خودشو نجات بده ) این باعث میشه استامینای شما کم بشه و بعضی از محموله ها هم صدمه ببینن.


۱۳. نوار استامینا در بازی خیلی مهمه و باید حسابی حواستون بهش باشه وگرنه در بازی دچار مشکل میشین‌‌. با کارهایی مثل تنظیم تعادل محموله ها ، نشستن و استراحت کردن ، نفس تازه گرفتن ، نوشیدن نوشیدنی انرژی زا ، ماساژ دادن شانه ها و…


۱۴. طنابها و نردبانها تقریبا همه جا قابل استفاده هستن. ولی باید دقت بشه که سنگینن و میتونن کار شما رو سخت کنن. پس انتخاب با بازیکنه که تصمیم بگیره بعد از استفاده از طناب یا نردبان دوباره با خودش حملشون کنه یا نه.


۱۵. نردبان یه تحمل وزن مشخصی داره و اگه زیاد سنگین باشین ممکنه بیوفتین یا بشکنه.


۱۶. باید به محدوده تحت پوشش نت کایرال توجه بشه چون در منطقه هایی که هنوز تحت پوشش نیستن نمیتونین از پرینتر استفاده کنین و آیتم بسازین.


۱۷. افتادن محموله ها بهشون آسیب وارد میکنه و باید با اسپری مخصوصی که همراه سمه تعمیرشون کرد.


۱۸. بازیکن میتونه رد بقیه بازیکن ها رو به صورت آنلاین ببینه. حالا این میتونه از ردپای بقیه گرفته باشه تا وسیله ی مفیدی که برای شما رها کرده باشن تا استفاده کنین ( مثل موتوری که در تریلر بود یا پناهگاهی که موزیک پخش میکرد و بازیکن رو از بارون تایم فال حفاظت میکرد ) و بازیکن ها میتونن برای همدیگه علائم ارتباطی بذارن و درباره هر مسیر بهتون اطلاعات بدن. مثلا وجود چشمه آب گرم یا مسیری که با موتور قابل طی کردن نیست ، خطر ریزش سنگ از کوه ، عمق آب و کلی مورد دیگه.


۱۹. کفش های سم در طی پیاده روی آسیب میبینن و بر نوار استامینا تاثیر میذارن پس بهتره چند جفت کفش همراه داشته باشین تا هرجا نیاز بود عوض بشه.


۲۰. سم میتونه یادبگیره ساز هارمونیکا بنوازه که باعث خوشحال شدن BB میشه و لایکی که بهتون میده بیشتر میشه.


۲۱. خوشحالی BB هم مثل نوار استامینا و مدیریت محموله اهمیت زیادی داره.


۲۲. شما میتونین محموله بقیه بازیکنایی که طی مسیر رها شدن رو بردارین و با خودتون ببرین.


۲۳. پست لاکر هایی در بازی هستن که بازیکن ها میتونن در اون آیتم قرار بدن و بقیه استفاده کنن. مثلا سم از یکی از این لاکرها یک hoverboard و power skeleton بر میداره. هاوربرد این امکان رو میده که محموله ها رو با خودش به دنبال شما بیاره و دیگه لازم نیست نگران وزن محموله بشین. و اسکلت قدرتی هم سرعت راه رفتن شما رو زیاد میکنه ( ولی محدودیت داره و باتریش تموم میشه ) و در تریلر هم دیدیم که سم چطور قابلیت پرش های بلندی با این اسکلت بدست آورده بود و یا سرعت دویدنش به اندازه ای رسید که بتونه پا به پای ماشین دشمن بدوئه و اون رو تصرف کنه.


۲۴. پل فلزی که روی رودخانه ساخته شده بود هم به صورت آنلاین توسط بازیکنان دیگه ساخته شده بود که به تجربه بقیه در بازی کمک کنه. ( و میشه به هرکدام از این سازه ها یا علائم هشدار like داد )


۲۵. سنسور سم میتونه محیطو اسکن کنه و همه آیتم ها و دشمنا رو براش علامت گذاری کنه.


۲۶. با رشته طنابی که سم داره میتونه دشمنان رو stealth kill کنه‌.


۲۷. میشه پست باکس های دشمن رو هک کرد و به امکاناتش و آیتم هاشون دسترسی پیدا کرد.


۲۸. بولا گان یکی از اسلحه های سم هست که میتونه دور دشمن پیچیده بشه و بدین ترتیب اونها رو بکشه.


۲۹. سم میتونه محموله خودشو برای دفاع به سمت دشمن پرتاب کنه.


۳۰. یک سری charge point ها در بازی هستن که اگه شارژ پاور اسکلت یا موتور سیکلت تموم شد ازش استفاده بشه و شارژ بشن.


۳۱. آب و هوا میتونه روی تجهیزات سم تاثیر بذاره. ( مخصوصا باران تایم فال که سرعت گذر زمان رو بالا میبره )


۳۲. نارنجک های هماتیک سم از خون خودش ساخته شدن که ضد BT ها عمل میکنه و بهشون دمج میده. اگه نارنجکتون تموم شده باشه میتونین با کم کردن نوار خون سم چندتا بسازین.
نارنجک های ex سم هم توسط مایعات بدنش ساخته میشن که هنگام حمام کردن جمع آوری میشن.


۳۳. بقیه بازیکنان میتونن به شما در مبارزه با باس ها کمک کنن. نه به صورت مستقیم بلکه با انداختن آیتم هایی برای استفاده علیه باس.


۳۴. در چشمه های آبگرم میشه حمام کرد تا نوار استامینا پر بشه و بدن سم تمیز.


۳۵. موسیقی های موردعلاقه کوجیما هنگام رسیدن به شهرهای بزرگ و مهم پخش میشن.


۳۶. خوابیدن در بازی باعث میشه موارد حیاتی مثل HP ، استامینا ، خوشحالی bb و کیسه های خون پر بشن.


۳۷. آیتم هایی که از خودتون جا میذارین مثل نردبان یا طناب میتونن توسط بازیکن های دیگه استفاده بشن. ( بخش آنلاین به این صورته که بازیکن ها به صورت غیرمستقیم و بدون دیدن همدیگه با اینجور موارد به‌ هم کمک میکنن )


۳۸. هر پایگاهی که افرادش رو قانع کنین که به شبکه اینترنت کایرال وصل بشن باعث میشه اون منطقه در مپ قابل دیدن و اسکن بشه و علاوه بر این بهتون آیتم های مختلفی هم میدن. ( در تریلر هم یکی از همین افراد به سم ساز هارمونیکا رو داد )
موارد خیلی جالبی بودن ممنون منتها گفتین 60 تاس بقیشون رو نداشتین حالا لینک مقاله اصلی هم باشه خیلی خوبه
 
  • Like
Reactions: dark spartan
همون‌طور که توی MGS باید از این سر نقشه به اون سر نقشه می‌رفتیم و با مخفی‌کاری یا اکشن یه مأموریتی رو انجام می‌دادیم و بعدش کاتسین داستانی پخش می‌شد و باز مأموریت بعدی، اینجا هم همینه. از فلان بخش نقشه میریم یه جای دیگه و مأموریت (انتقال یه بسته یا راه انداختن یه دستگاه و حمل کردن یه نفر و...) رو انجام میدیم و وسط راه ممکنه دشمن از راه برسه که میشه با مخفی‌کاری جمع و جورش کرد یا به طور اکشن باهاشون برخورد کنیم یا ماشین‌شون رو بدزدیم و فرار رو برقرار ترجیح بدیم. بعد از اتمام مأموریت هم داستان ادامه پیدا می‌کنه و کاتسینی چیزی پخش میشه تا مأموریت بعدی. دیگه اینجا بحث سلیقه پیش میاد که یکی حوصله‌ش سر میره و دوست داره از اول تا آخر بازی اکشن ببینه، یکی هم با راه رفتن توی محیط‌های ساکت و آروم حال می‌کنه. به هر حال سلیقه‌ها متفاوته و یکی مثل من بدش نمیاد وسط ده‌ها بازی اکشن و مهیج، یه زمانی رو هم بذاره پای این بازی و از گشت و گذار توی محیط‌هاش لذت ببره و کنار منهدم کردن شیاطین Doom Eternal، کمی هم وسط چمن‌زارهای Death Stranding قدم بزنه (که البته همیشه هم قدم‌زدن نیست و بخش‌های اکشن هم داره). این وسط نمی‌دونم چرا بعضی دوستان به زور می‌خوان بگن هیچ کسی نباید با این بازی حال کنه و اگه کسی خوشش اومده باشه، یعنی مشکوکه و ریگی به کفشش هست و از شهدای راه کوجیما محسوب میشه و این حرفا! :D والا بعضی از بازی‌های سطح پایین هم طرفدارهای خاص خودشون رو دارن که به هر دلیلی از اون‌ها لذت می‌برن، چه برسه به این بازی که هنوز نقدی هم ازش منتشر نشده که این‌طوری تکلیفش توی تاپیک مشخص میشه و پرونده‌ش رو می‌بندین و کوجیما رو می‌ذارین توی قبر و پایان عمر بازی‌سازیش رو اعلام می‌کنین. :D
دقیقا همینه که آریا میگه.نه فقط برای این بازی و یا سری متال گیر بلکه برای اکثر بازی ها همین روند صادقه(انجام ماموریت ها و دیدن کات سین)من واقعا تعجب میکنم از بچه ها که دارن از این مسئله انتقاد میکنن.
 
این دوستانی که خیلی به بازی امیدوار هستن و جوری وانمود می کنن که هیچ مشکلی متوجه بازی نیست . منو یاد بچه هایی میندازن که تا چند وقت پیش گیر داده بودن این بازی همون متال گیر هست و کونامی و کوجیما همرو سر کار گذاشتن ! یه سری دلیل و برهانم از فروم های خارجی جور کرده بودن و اصرار داشتن به این موضوع ! یکیش همین اریا خودمون اگه اشتباه نکنم:D
یعنی واقعا اون هوش مصنوعی و اکشن مسخره و خنده دار که وسط ۱۰ تا دشمن اونجوری فرار کنی و بدویی و اخر سرم بیخیالت بشن ربطی به سلیقه داره و ایراد نیست؟ یک ساعت سم مثل مرغ سر کنده از اینور به اونور می دوه وسط اونهمه ادم اخرم بدو بدو فرار می کنه بیخیالش می شن چه ربطی به سلیقه داره این ؟ گان پلی و اکشن و هوش مصنوعی ضعیف که دیگه سلیقه نمی شه ! بازی مشکل فنی داره و جدای از عدم وجود هیجان تو مبارزات و ماموریت ها با اون هوش مصنوعی سیب زمینی چیکار باید کرد ؟ من شک ندارم اگه بازی با همین‌منوال عرضه بشه و سورپرایز خاصی نداشته باشه امکان نداره متای بالای ۹۰ بگیره .
 
  • Like
Reactions: vaan 2
این دوستانی که خیلی به بازی امیدوار هستن و جوری وانمود می کنن که هیچ مشکلی متوجه بازی نیست . منو یاد بچه هایی میندازن که تا چند وقت پیش گیر داده بودن این بازی همون متال گیر هست و کونامی و کوجیما همرو سر کار گذاشتن ! یه سری دلیل و برهانم از فروم های خارجی جور کرده بودن و اصرار داشتن به این موضوع ! یکیش همین اریا خودمون اگه اشتباه نکنم:D
یعنی واقعا اون هوش مصنوعی و اکشن مسخره و خنده دار که وسط ۱۰ تا دشمن اونجوری فرار کنی و بدویی و اخر سرم بیخیالت بشن ربطی به سلیقه داره و ایراد نیست؟ یک ساعت سم مثل مرغ سر کنده از اینور به اونور می دوه وسط اونهمه ادم اخرم بدو بدو فرار می کنه بیخیالش می شن چه ربطی به سلیقه داره این ؟ گان پلی و اکشن و هوش مصنوعی ضعیف که دیگه سلیقه نمی شه ! بازی مشکل فنی داره و جدای از عدم وجود هیجان تو مبارزات و ماموریت ها با اون هوش مصنوعی سیب زمینی چیکار باید کرد ؟ من شک ندارم اگه بازی با همین‌منوال عرضه بشه و سورپرایز خاصی نداشته باشه امکان نداره متای بالای ۹۰ بگیره .
چیزی که تایید شده اینه که بازی درجه سختی داره . یک درجه سختی داره برای کسانی که میخوان بازی رو فیلم وار برن جلو . یعنی از اسونم اسونتر .
ظاهرا بازی و نمایشش رو همین درجه سختی نشون داده شده که تمام صحبتهایی که شما کردی رو توجیح میکنه .
 
  • Like
Reactions: SepehrR

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or