Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
@Dinosaur
آریا شرمنده اون تاپیک رو دیدم بهتره آپ نکنم گفتم اینجا بپرسم ( کسی هم که غیر از خودت که جواب نمیده)
نگا یه توضیحی میتونی بهم بدی که بهتره بازی رو چطوری بازی کنم ؟ یعنی طرز صحیح بازیش چیه
الان من تازه همون اولم که متوره پارکه دم در بیس و باید برم سمت اون جنراتور برق و شارژ کنم و اینا .
هنوز نمیفهمم دقیقا مکانیزم های بازی رو چند تا سوال دارم اگه وقت کردی جوابم رو بده :.
اصلا هدف بازی چیه یعنی من فقط Order های اصلی رو بگیرم و ببرم تحویل بدم ؟ اون وسط اون Lost Cargo ها رو هم بردارم و تحویل بدم ؟ بعد سیستم امتیاز و ایناش چیه دقیقا چه دلیلی داره اصلا من هی ماموریت انجام بدم یا بارهایی که وسط راه افتاده رو بردارم؟ هی لایک و امتیاز میده نمیفهمم چی هستن .
چه کارهایی واقعا بیهودست و بهتره انجام ندم ؟ حس میکنم این بار و بندیلای وسط راه رو هی بر میدارم میرم تحویل میدم انگار الکیه .
بعد اینکه خیلی بازی شلوغه هر بار وارد بیس میشم حالم بد میشه هی منو میاره هی باید Skip کنم همش حرف حرف حرفای مزخرف ممنون که مارو به نتوورک وصل کردی به به عجب جعبه خوبی برامون آوردی :دی این فیلر ها تا آخر بازی هست ؟
بعد این مواد اولیه Resin و اینا رو که میبرم بیس باید بدم Recycle کنه و بعدش این دقیقا کجا اضافه میشه ؟ فقط برای ساخت یا خرید آیتم از همون بیس ؟ ( Base )
پ.ن : تا جایی که میشه اسپویل نکن . مرسی
 
آخرین ویرایش:
@Dinosaur
آریا شرمنده اون تاپیک رو دیدم بهتره آپ نکنم گفتم اینجا بپرسم ( کسی هم که غیر از خودت که جواب نمیده)
نگا یه توضیحی میتونی بهم بدی که بهتره بازی رو چطوری بازی کنم ؟ یعنی طرز صحیح بازیش چیه
الان من تازه همون اولم که متوره پارکه دم در بیس و باید برم سمت اون جنراتور برق و شارژ کنم و اینا .
هنوز نمیفهمم دقیقا مکانیزم های بازی رو چند تا سوال دارم اگه وقت کردی جوابم رو بده :.
اصلا هدف بازی چیه یعنی من فقط Order های اصلی رو بگیرم و ببرم تحویل بدم ؟ اون وسط اون Lost Cargo ها رو هم بردارم و تحویل بدم ؟ بعد سیستم امتیاز و ایناش چیه دقیقا چه دلیلی داره اصلا من هی ماموریت انجام بدم یا بارهایی که وسط راه افتاده رو بردارم؟ هی لایک و امتیاز میده نمیفهمم چی هستن .
چه کارهایی واقعا بیهودست و بهتره انجام ندم ؟ حس میکنم این بار و بندیلای وسط راه رو هی بر میدارم میرم تحویل میدم انگار الکیه .
بعد اینکه خیلی بازی شلوغه هر بار وارد بیس میشم حالم بد میشه هی منو میاره هی باید Skip کنم همش حرف حرف حرفای مزخرف ممنون که مارو به نتوورک وصل کردی به به عجب جعبه خوبی برامون آوردی :D این فیلر ها تا آخر بازی هست ؟
بعد این مواد اولیه Resin و اینا رو که میبرم بیس باید بدم Recycle کنه و بعدش این دقیقا کجا اضافه میشه ؟ فقط برای ساخت یا خرید آیتم از همون بیس ؟ ( Base )
پ.ن : تا جایی که میشه اسپویل نکن . مرسی
هدف بازی وصل کردن همه پایگاها به شبکه هست. داستان بازی در طول همین ماموریت ها روایت میشه. پلات توییست زیاد داره. اگر صرفا بخوای بازی رو تموم کنی اصلا نیاز نیست ماموریت جانبی انجام بدی یا لاست کارگو برگردونی. حتی ساخت و ساز جاده و زیپ لاین و اینا هم صرفا جهت تسهیل رفت و آمده و نیاز ضروری بهشون نیست. در طول بازی داستان اوج میگیره دوباره فروکش میکنه و فیلر و بعد دوباره اوج میگیره و ....
اگر بخوای بازیو پلت کنی همه چیزو باید انجام بدی.
 
@Dinosaur
آریا شرمنده اون تاپیک رو دیدم بهتره آپ نکنم گفتم اینجا بپرسم ( کسی هم که غیر از خودت که جواب نمیده)
نگا یه توضیحی میتونی بهم بدی که بهتره بازی رو چطوری بازی کنم ؟ یعنی طرز صحیح بازیش چیه
الان من تازه همون اولم که متوره پارکه دم در بیس و باید برم سمت اون جنراتور برق و شارژ کنم و اینا .
هنوز نمیفهمم دقیقا مکانیزم های بازی رو چند تا سوال دارم اگه وقت کردی جوابم رو بده :.
اصلا هدف بازی چیه یعنی من فقط Order های اصلی رو بگیرم و ببرم تحویل بدم ؟ اون وسط اون Lost Cargo ها رو هم بردارم و تحویل بدم ؟ بعد سیستم امتیاز و ایناش چیه دقیقا چه دلیلی داره اصلا من هی ماموریت انجام بدم یا بارهایی که وسط راه افتاده رو بردارم؟ هی لایک و امتیاز میده نمیفهمم چی هستن .
چه کارهایی واقعا بیهودست و بهتره انجام ندم ؟ حس میکنم این بار و بندیلای وسط راه رو هی بر میدارم میرم تحویل میدم انگار الکیه .
بعد اینکه خیلی بازی شلوغه هر بار وارد بیس میشم حالم بد میشه هی منو میاره هی باید Skip کنم همش حرف حرف حرفای مزخرف ممنون که مارو به نتوورک وصل کردی به به عجب جعبه خوبی برامون آوردی :D این فیلر ها تا آخر بازی هست ؟
بعد این مواد اولیه Resin و اینا رو که میبرم بیس باید بدم Recycle کنه و بعدش این دقیقا کجا اضافه میشه ؟ فقط برای ساخت یا خرید آیتم از همون بیس ؟ ( Base )
پ.ن : تا جایی که میشه اسپویل نکن . مرسی
ای داد بیداد، از چه کسی هم راهنمایی می‌خوای! :-" من انقدر حافظه زیبایی دارم که همون سال ۲۰۲۰ هم اگه می‌پرسیدی یادم نبود، چه برسه به چهار سال بعد! :دی
والا هدف اینه که بخش‌های مختلف دنیای بازی رو به اصطلاح به همدیگه وصل کنی، ولی بیشتر بخش‌های ماجرا از طریق همون حمل بار جلو می‌ره و کنارش بعضی وقت‌ها چیزهای دیگه هم هست. خود بارها هم مدل‌های مختلف دارن و اگه درست یادم باشه، یه مدل سفارش‌های استاندارد هستن که حالت اجباری ندارن، ولی بهتره حداقل در یه حدی انجامشون بدی. چون وقتی برای کاراکترهای مختلف سفارش‌های زیادی می‌بری، به تدریج بهت نزدیک‌تر می‌شن و آیتم‌ها و چیزهای جالبی می‌دن.
مثلاً یدونه Exoskeleton هست که خیلی به درد می‌خوره و میزان حمل بار و سرعت رو افزایش می‌ده و به تدریج می‌تونی با کمک به اون کاراکتری که ازش Exoskeleton رو گرفتی (فکر کنم اسمش Enginner بود)، مدل‌های بهتری به دست بیاری.
سفارش‌های مهم که داستان رو جلو می‌برن فکر کنم مشخص باشن، ولی اون محموله‌هایی که وسط راه افتادن اجباری نیستن. یادم نیست فایده‌شون چی بوده، ولی احتمالاً به درد همون بهبود ارتباط با کاراکترها می‌خورن و هرچی بیشتر ببری، بهت نزدیک‌تر می‌شن و چیزهایی مثل ایمیل (که زیاد مهم نیست) یا یه سری آیتم می‌دن.
اون شلوغی‌ها هم آره، تا آخر بازی هستن! :دی من که دیگه از یه جایی به بعد بیشترشون رو Skip می‌کردم، چون حالت تکراری داشتن و نیازی نبود که هر دفعه ببینم.
Resin هم فکر کنم برای ساختن چیزهایی مثل کفش و آیتم‌های این مدلی بود. یه سری مواد اولیه هستن که هرکدوم به یه دردی می‌خورن و یه ذره که بازی کنی، کامل باهاشون آشنا می‌شی.
کلاً اوایل بازی نباید زیاد سخت بگیری و یه حالتی داره که به تدریج متوجه می‌شی که جریان چیه و بهتره چطوری پیش بری. :دی فقط اون اوایل حواست باشه که چیزهایی مثل یه جفت کفش اضافه و نردبون و طناب و اینا با خودت ببری که به مشکل نخوری. اگه درست یادم باشه، می‌شه شارژر هم خرید و توی جاهای مختلف نقشه نصب کرد که خیلی به درد می‌خوره.
یه گزینه‌ای هم هست که اسمش رو یادم نیست، ولی محموله‌ها رو مرتب می‌کنه و همیشه ازش استفاده کن. یعنی بعد از اینکه بارها رو روی کول سم گذاشتی، اون گزینه رو که بزنی باعث می‌شه تعادلش بهتر حفظ بشه و خیلی کمک می‌کنه. با دشمن‌ها هم درگیر نشو و تا جای ممکن ولشون کن! :دی اگه درگیر شدی هم با Bola Gun بزن‌شون، نه سلاح‌های گرم کلاسیک.
یه کمی هم که جلوتر رفتی، بد نیست که ساخت و ساز جاده رو جدی بگیری و می‌تونه بهت کمک کنه. یادم نیست دقیقاً از کِی می‌شه سراغش رفت و همون اول بازی بود یا یه ذره دیرتر، ولی اصلاً نباید بی‌خیالش بشی. وقتی جاده‌ها رو توی بخش‌های مختلف نقشه بسازی، دیگه از شر خیلی از محیط‌های سخت خلاص می‌شی و با موتور و کامیون و... می‌افتی توی جاده و راحت‌تر به مقصد می‌رسی. البته همه جا هم نمی‌شه جاده کشید و قرار نیست اوضاع به این راحتی باشه. :دی
کلاً بازی خیلی مکانیزم داره و به تدریج راه می‌افتی. آزاردهنده‌ترین بخش بازی برای خیلی‌ها همون اولش هست که هم امکانات سم خیلی کمه و هم بازیکن در جریان خیلی چیزها نیست، ولی بعد از یه مدت می‌تونه تبدیل به یه تجربه بسیار اعتیادآور بشه و بازی تازه بعد از گذشت ۳،۴ اپیزود اول راه می‌افته.
اگه بخوای فقط داستان اصلی رو جلو بری هم نیازی به خیلی کارها نیست، ولی برای من اصل لذتش همین حمالی‌ها بود و به قول خارجی‌ها Gameplay Loop بازی انقدر بهم حال می‌داد که داستان رفته بود در مرحله دوم اهمیت!
همچنان هم تأکید فراوان من روی اینه که آنلاین بازی کنی. :دی نمی‌دونم در مورد آنلاینش چطوری توضیح بدم، چون خیلی روی اسپویل حساس هستی. چیزهایی که می‌خوام بگم، کوچیک‌ترین ربطی به داستان نداره و فقط به گیم‌پلی مربوط می‌شه و به نظرم اصلاً اسپویل به حساب نمیاد، ولی به هر حال توی اسپویلر می‌ذارم.

حالت آنلاین بازی تقریباً مثل همون آفلاین هست، ولی با کمک بقیه بازیکن‌ها. :دی یعنی مثلاً همون ساخت و ساز جاده و پل و...، توی آنلاین خیلی راحت‌تر می‌شه. چون اگه ۱۰ هزارتا از فلان آیتم می‌خواد، تو ۲۰٪‌ از اون رو جور می‌کنی و یکی دیگه ۳۰٪ و بقیه هم کمک می‌کنن و جاده خیلی زودتر ساخته می‌شه.
یا مثلاً به رودخونه یا کوه می‌رسی و یه دفعه می‌بینی ای دل غافل، یادم رفته نردبون بیارم! :دی ولی یه ذره که به گوشه و کنار نگاه کنی، متوجه می‌شی که یه بنده خدایی قبل از تو اونجا نردبون گذاشته و در حالی که برای روح رفتگانش فاتحه می‌فرستی، یه لایک هم روی نردبون می‌زنی که طرف خوشحال بشه و از رودخونه رد می‌شی. خودت هم وقتی از این کارها بکنی و ملت حال کنن، بهت لایک می‌دن و خیلی حس خوبی از همکاری داره.
یا یه مورد دیگه که به شدت لذت‌بخشه، اینه که مثلاً با ماشین وارد یه محیط داغون می‌شی و ماشین خراب می‌شه یا شارژش داره تموم می‌شه. چند صد کیلو محموله هم داری و دلت نمیاد که اون‌ها رو ول کنی بری و افسردگی می‌گیری. ولی یه دفعه می‌بینی یه ماشین دیگه اون گوشه و کنار افتاده که قبلاً یه بازیکنی اونجا گذاشته و رفته! یا مثلاً بقیه یه شارژر گذاشتن که می‌ری ماشینت رو شارژ می‌کنی، ولی در حالت آفلاین به فنا می‌رفتی.
کلاً خیلی تجربه خوبیه و هم بازی رو آسون‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنه و هم حس محشری از همکاری می‌ده. اصلاً هم با هیچ بازیکنی روبرو نمی‌شی و کلاً هیچ کسی رو توی حالت آنلاین نمی‌بینی و فقط تأثیر اون‌ها رو روی محی می‌بینی. یعنی همه چیز تقریباً مثل بخش آفلاین هست، ولی با امکانات بیشتر.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or