PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
فقط کاش بشه اکثر این ها رو جلوتر اتوماتیک زد یا خیلی سریعتر مدیریت کرد...(مخصوصا مدیریت کوله) همین
بقیش خیلی خوبه:x
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
تموم شد... اگه میخواستید بدونید بازی به غیر شبیه ساز نامه رسانی و کوله بری چی داره میتونم خبرهای خوبی دارم
شبیه ساز نورمن ریداس هم تو بازی داریم =))
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
DS از هر نظر برای من راضی کنندست.... خیلی حال کردم با نمایشهای بازی

میدونمم که بخش داستانی خیلی قوی‌‌ای خواهد داشت.... دنیای بازی خیلی درگیرکننده و خفنه...
عواملی مثل داستان چند لایه و کارگردانی قوی کوجیما... ماموریت‌های داستانی و نحوۀ روایتش... وجود شخصیت های قوی... گیم‌پلی بزرگ و تاکتیکی... ووو مطمعنم همرو میخکوب میکنه.

گیم‌پلی بازی هم راضی کنندست... و بنظرم تو همچین سبک بازی‌ای بیشتر از این هم لازم نیست... اون مشکلات جلوه های بصری و چند تا باگ ساده هم که اصلا مهم نیست!

البته برای بعضی از دوستان گرافیک دوست! این چندتا باگ ساده سوژه‌ی خوبی شده تا بازی رو خراب کنن...
فعلا جوابی بهشون نمیدیم تا بازی منتشر بشه... و وقتی ماموریت های داستانی رو دیدن با هم حرف میزنیم!

اساتیدی که بازی رو میکوبن... اصلا بخش داستانی که اصلی‌ترین بخش بازیه....به ذهنتون خطور کرده؟؟؟
هنوز هیچی از بازی ندیدن جز یک مکانیزم کلی گیم‌پلی... بازی رو به رگبار بستن... توصیه میکنم تریلرهای قبلی بازی رو ببینید

من موندم اون جو حرفه‌ایه بازی سنتر کجا رفته! البته خدایی دم بعضی از بچه‌ها گرم... خودشون میدونن با کی‌ام

این دوستانی هم که کوجیما رو چت مغز... و بازی رو آشغال صدا میزنن... زیاده روی زیادی نکنن! :D چون وقتی بازی منتشر بشه.... بدجوری باید سکوت کنن.
خواهیم دید
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
پس اون تم دارک و زوایای ترسناک بازی کو؟
یادمه بین این بازی و PT یا سایلنت هیل کلی ربط پیدا کرده بودید
والا تا اینجا که فان بازی خیلی بیشتره
تریلرهای قبلی بازی بخصوص اون تریلر که هنگام حمل اون جسد ماشینشون تصادف کرده بود و اون حس ترسناکی که بازی داشت کو؟
همش تو کات سینهاست؟
اینهمه نشستیم صحبت کردیم اگر سم به هر علتی بمیره اثر اون مرگ توی محیط باقی میمونه
مثل اون چاله بزرگی که درست شده بود
والا نمیدونم شایدم اینها همه باشه اما چرا چیزی نشون ندادن؟
دوباره ورداشته از شا..یدن سم نشون میده یا از خوشمره بازی جلو آینه
اگر Tlou2 وجود نداشت همین امروز PS4 رو میفروختم و منتظر PS5 میموندم
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
DS از هر نظر برای من راضی کنندست.... خیلی حال کردم با نمایشهای بازی

میدونمم که بخش داستانی خیلی قوی‌‌ای خواهد داشت.... دنیای بازی خیلی درگیرکننده و خفنه...
عواملی مثل داستان چند لایه و کارگردانی قوی کوجیما... ماموریت‌های داستانی و نحوۀ روایتش... وجود شخصیت های قوی... گیم‌پلی بزرگ و تاکتیکی... ووو مطمعنم همرو میخکوب میکنه.

گیم‌پلی بازی هم راضی کنندست... و بنظرم تو همچین سبک بازی‌ای بیشتر از این هم لازم نیست... اون مشکلات جلوه های بصری و چند تا باگ ساده هم که اصلا مهم نیست!

البته برای بعضی از دوستان گرافیک دوست! این چندتا باگ ساده سوژه‌ی خوبی شده تا بازی رو خراب کنن...
فعلا جوابی بهشون نمیدیم تا بازی منتشر بشه... و وقتی ماموریت های داستانی رو دیدن با هم حرف میزنیم!

اساتیدی که بازی رو میکوبن... اصلا بخش داستانی که اصلی‌ترین بخش بازیه....به ذهنتون خطور کرده؟؟؟
هنوز هیچی از بازی ندیدن جز یک مکانیزم کلی گیم‌پلی... بازی رو به رگبار بستن... توصیه میکنم تریلرهای قبلی بازی رو ببینید

من موندم اون جو حرفه‌ایه بازی سنتر کجا رفته! البته خدایی دم بعضی از بچه‌ها گرم... خودشون میدونن با کی‌ام

این دوستانی هم که کوجیما رو چت مغز... و بازی رو آشغال صدا میزنن... زیاده روی زیادی نکنن! :D چون وقتی بازی منتشر بشه.... بدجوری باید سکوت کنن.
خواهیم دید
داستان بازی مهمه اما گیم پلی چی؟
داستان فقط مهم باشه که فیلم میبینیم
اون تم دارک بازی فقط تو کات سینهای زیباست؟
حتی بازیهای کیج هم حداقل با انتخابها براتون چالش درست میکنه واقعا الان چالش گیم پلی تو این بازی چیه؟
اینجوری باشه منتقدها قشنگ بازی و قلع و قمع میکنن
بوکمارک کنید
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
اساتیدی که بازی رو میکوبن... اصلا بخش داستانی که اصلی‌ترین بخش بازیه....به ذهنتون خطور کرده؟؟؟
هنوز هیچی از بازی ندیدن جز یک مکانیزم کلی گیم‌پلی... بازی رو به رگبار بستن... توصیه میکنم تریلرهای قبلی بازی رو ببینید

من مسخره می کنم :D (چون حسابی هم سوژه است :D) ولی راستش به نظرم مکانیزم های کلی گیم پلی جدا از یه سری مشکلات (که حالا گفتیم مبارزاتش خوب نیست گفتید اصل کار نیست و هنوز چیزی نشون نداده و...) خیلی خوب کنار هم جمع شده و الان خیلی درک خوبی از بازی دارم

ولـــــی

چه این چه هر بازی دیگه اول کار رو مکانیزم گیم پلی اش سواره... اگه نمیشه به این مورد ایراد گرفت، اساسا داری میگی "بازی اش نکن" چون اون چیزیه که پلی میشه... داستان، موسیقی، گرافیک و... همه رو این پایه سوار میشن و هی بهتر و بهتر و بهترش می کنن

وگرنه فکر کنم نه من کور باشم نه بقیه که نفهمن بازی کامل جو داستانی داره و داستانش نیروی محرک بازی ـه
ولی اگه یکی حوصله مدیریت سم و BB رو تو "کــــــل بــــــــازی" رو نداشته باشه (چیزی که به نظر میاد تا این جای کار، اساس مکانیزم گیم پلی بازی رو تشکیل داده) واقعا بهتره بازی نکنه و به فحش بکشه بازی رو
یعنی واقعا بیشتر پیچیدگی بازی از مدیریت و کاستومایز سم حاصل میشه و بعد انعطاف پذیری محیط (که در مورد محیط و نحوه عملکردش فقط میشه به نظرات کسایی که بعد از عرضه کامل بازی کردن استناد کرد)
عملا انیمال کراسینگ ـیه برای خودش :))

من بازم میگم، این سبک از گیم پلی جزئیات محور، کامل رو محور داستانیش سواره... اگه داستان خدایی نکرده کشش نداشته باشه (بعیده :D) باید شما بکوبید تو سرتون نه ما منتقداش :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر